Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Activision brengt begin 2009 Guitar Hero: Metallica uit, blijkt uit een overzicht van de plannen van de uitgever. Daarmee borduurt de uitgever voort op de weg die het met Guitar Hero: Aerosmith is ingeslagen.

Metallica Uitgever Activision liet in een rapport aan de Amerikaanse overheidsinstantie SEC weten welke games het in het huidige fiscale jaar, dat loopt tot 31 maart 2009, zal uitgeven. In de lijst staat het tot nu toe onbekende Guitar Hero: Metallica vermeld. Activision Nederland heeft inmiddels bevestigd dat het spel er inderdaad gaat komen, al wil het bedrijf niet zeggen wanneer we de nieuwe versie mogen verwachten. Als de opgave in het SEC-rapport klopt, zal de nieuwe versie van Guitar Hero in elk geval voor 31 maart 2009 in de winkel liggen.

In juni zal met Guitar Hero: Aerosmith de eerste aan een enkele band gewijde versie van Guitar Hero het licht zien. Voor de kerst verschijnt ook nog Guitar Hero: World Tour, waarmee Guitar Hero de concurrentie met Rock Band van concurrent Electronic Arts aangaat. World Tour krijgt naast de standaard gitaar ook een drumstel en een microfoon, net als Rock Band. Of in de Metallica-versie van Guitar Hero ook drums en microfoon gebruikt kunnen worden, is nog niet bekend.

Er was al enige tijd sprake van een tweede rond een enkele band opgetrokken versie van Guitar Hero. Naast Metallica werd ook Van Halen als mogelijke kandidaat genoemd. Die band zal wel prominent aanwezig zijn in Guitar Hero: World Tour.

James Hetfiield van Metallica op Pinkpop 2008
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Dit begint wel een beetje een THE SIMS achtige uitmelking te worden met versies die weinig toegevoegde waarde hebben.
Heb je de feature lijst van Guitar Hero (4) World Tour al gezien dan? je kan niet echt spreken van weinig toegevoegde waarde! Er is trouwens nog altijd geen enkele gameplay filmpje hiervan verschenen (ook niet van Aerosmith) en moet in minder dan een jaar al in de winkels liggen :?

Maar ik snap het idee van one band versies niet, was daar DLC niet net voor ? alleen nummers zijn nieuw, en de gameplay blijft hetzelfde, als staken ze er extra skins in voor het hele ding als je zo een groot pack koopt (ik veronderstel dat hier minstens 50 nummers mee te spelen zijn) of gaat dit tegen de policy van Activision of Sony/MS ?
Misschien dat ze voor de one-band versies ook de meegeleverde instrumenten aanpassen.
Zo zou je bij zowel de Aerosmith versie als de Metallica versie kunnen denken aan een pakket met drums, microfoon, twee gitaren en een bas.
Hiervoor moet er dan ook een extra "spoor" aanwezig zijn in het spel, lijkt mij.
Verder zou zo'n versie, in het geval van Aerosmith, voorzien kunnen zijn van gitaren in de vorm van de gitaren zoals de gitaristen van Aerosmith die gebruiken (Gibson Les Paul, Fender Stratocaster en Gibson Les Paul bas) en in de Metallica versie gaat het dan om de vormen van de Metallica Leden hun gitaren (Gibson Explorer, ESP Kirk Hammett signature en Zon Sonus bas).
Redenen genoeg dus om speciale pakketten te maken omdat zeker de fans van deze bands dit zeer zouden waarderen gezien het feit dat je dan nog meer in de huid van je favoriet kunt kruipen.
Helemaal mee eens. Als ze dergelijke aanpassingen nou zouden aanbieden via de download mogelijkheden van de Wii, PS3 en Xbox360, eventueel tegen een kleine vergoeding, zouden ze naar mijn idee beter te werk gaan. Aan de andere kant: Guitar Hero is ontzettend populair en ik denk dat daarom deze en de volgende Guitar Hero games zonder moeite over de toonbank zullen gaan.
Eigenlijk niet. Ik heb bijvoorbeeld nog geen Guitar Hero spel, maar als grote fan van Metallica zou dit me wel kunnen overhalen. De paar keren dat ik GH al gespeeld heb bij iemand anders vond ik dit wel heel leuk.
Een release beign 2009, dat zal vast wel samen gaan vallen met het nieuwe album.
Het nieuwe album schijnt weer wat goeds te worden ipv een vaag, solo-loos plaatje van drugsverslaafde bejaarden. Hopen voor de fans dat dit spel dan ook een beetje van de oude kwaliteit wet terug te pakken, en neit te veel lijdt onder St Anger.
Ben ik dan de enige die liever wat meer variėteit heeft in z'n nummers? Geef mij maar de klassiekers in plaats van een hoop nummers van een enkel band met 2 bekende ofzo. Dit ruikt naar uitmelking en promotie voor hun nieuwe cd.
Ik denk dat er heel veel Metallica-fans zijn die het niet eens zijn met de stelling dat ze maar 2 bekende nummers hebben ;)

ps.: Wat heeft dit met hun nieuwe CD te maken?
Hun nieuwe cd komt wss rond dir tijd uit. Vandaar. Dat zou echter ook nog wel eens problemen kunnen geven i.v.m. mogelijk (weeral) uitstel ;) .

Verder vind ik het beestig om te spelen, maar het begint nu toch wel een serieuse melkkoe te worden en het concept is toch wel al vrij bekend om het zo te zeggen. Hopelijk steken ze er dan ook wel een aantal nieuwe spelelementen in.
Dit was dan ook eerder op de versie van aerosmith bedoelt dan metallica
Dan houd je het toch gewoon bij GH3 en GH:World Tour? Je bent niet verplicht het te kopen of zo.
Goddank zijn PC gebruikers niet afhankelijk van GH uitbreidingen. De PC versie heeft al een geruime tijd de mogelijkheid (3rd party) om zelf nummers toe te voegen en notecharts te maken. Meer info daarover op ScoreHero.
Volgens mij kon je bij de nieuwe GH 4 ook zelf nummers gaan maken dus dat zou wel een verbetering zijn.
Dat zou wel heel tof zijn, net als bij Trackmania via een community die nummers delen, en vervolgens met awards kijken wie hem het snelste/beste/strakste doet enzo.
Dat zou volgens mij de hard-nodige innovatie zijn voor deze reeks.
Het werkt, maar toch niet zoals in het echte spel imo.
Dat ligt er maar net aan wat voor chart je hebt. Bijvoorbeeld heb ik een chart van Blocparty met Banquet, en dat is echt dezelfde kwaliteit als GH!
Alleen staan de bandleden van Aerosmith en Metallica dan natuurlijk niet op het podium.
Ik wil nog een 2de gitaar hebben dus de bundel met GH Aerosmith is zeker van mij!!!!
En komen deze versie`s ook uit op de PC?
Er is nog nooit iets uitgekomen voor de PC naast een patch ^^ Geen Muse pack, No Doubt pack etc. dus het is onwaarschijnlijk.
waarom geen guitar hero: Dark Angel! ;p

Maar ja dit klinkt wel leukig. Metallica stelt al heel lang niet zo veel meer voor maar het is beter dan een of andere emo band ofzo.
Wablief, Metallica stelt niet meer zoveel voor ? Ik was afgelopen vrijdag op Pinkpop en ik moet zeggen dat ze nog even goed zijn als Dag 1.

GH begint nu duidelijk op zure melk te lijken met alle speciale edities die gebruik maken van individuele bands. Ik zie liever dat ze dit uitbrengen als DLC voor GH3 of GH4.
Net zo goed als dag 1... naja, ze zijn idd net zo goed als 15 jaar geleden, ze spelen zelfs exact dezelfde nummers :z Je kunt toch niet zeggen dat ze nog iets fatsoenlijks gemaakt hebben de afgelopen jaren. Ik ben dan wel geen Metallica fan, maar ik ken geen Metallica fans die WEL vinden dat ze nog leuke muziek maken (nieuwe muziek that is) :)

Maar ik vind het ook een beetje onduidelijk waarom er een aparte game versie voor nodig is en het niet als DLC's oid gereleased kan worden. Zo komt het toch een beetje uitmelkerig over.

Waar blijft de Abba versie ofzo? :P
Offtopic danwel, maar Metallica-discussies zijn zo "leuk":
Het stelt idd niet veel meer voor als je ziet wat het wįs. Zoveel kracht, agressie en emotie in nummers. Nu profiteren ze alleen nog maar van de naam want de muziek mist een heel groot stuk gevoel. Neem een kijkje op de website, het straalt gewoon "Metallica B.V." uit met zoveel loze dingen te koop, het is geen band meer. Het is een enterprise.
Ze hebben een hoop goed te maken met hun komende cd, maar ach.....

Ook al word dat ook een flop. Ze hebben zo'n berg ijzersterk oud materiaal dat ze dat tot in de lengte van dagen kunnen blijven spelen.
Op 3voor12 stond een mooie recensie over hun afgelopen concert op PP. Metallica is geen vergane glorie, hooguit oude glorie. Live staan ze nog steeds hun mannetje, een Tallica concert is niet iets wat je snel vergeet _/-\o_

On topic, toen ik hoorde van de Aerosmith versie hoopte ik stiekum al een beetje op later een Metallica versie.
Ik ben erg benieuwd naar hoeveel songs erop komen en vooral ook welke. Hoop dat ze een balans maken tussen het wat oudere werk en de latere wat softere nummers. Nothing else matters lijkt me nou niet echt bijster interresant om te spelen, liever een nummer als Whiplash of Battery waar je echt lekker los op kunt gaan :Y)
Veel Kill 'em all mag ik hopen, alleen gaat een zeker knopje wat correspondeert met een lage E erg snel slijten ben ik bang....

ennuh.. ik heb ze ook gezien op Pinkpop en Metallica is IMO al zeker 15 jaar geen live-band meer...Showelementen zouden nog altijd ondergeschikt moeten zijn aan fatsoenlijk spel en in dat laatste zijn de heren al jaren heel erg slordig.
Als ze dat nou ook implementeren in hun versie van GH.
Wat je speelt komt allemaal niet zo nauw als er maar ergens vuurwerk afgaat. :)

[Reactie gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 3 juni 2008 16:41]

Als je de Cliff-em-all video bekijkt zie je dat ze ook vroeger al moeite hadden alles goed te spelen. Tijdens Master of Puppets zie je zo James en Kirk tijdens de dubbele leadlijntjes een aantal keer nar elkaar kijken: eerst omdat het misgaat en op het laatst omdat het eindelijk gelijk gaat!
Mee eens, maar dat is nooit beter geworden terwijl de opsmuk eromheen megalomane proporties heeft aangenomen...
En dat is niet waar het om gaat in mijn ogen...vroeger had Metallica genoeg aan een continue zwaaiende bos rooie haren van Cliff.
Ben een enorme fan van het ouwe Metallica, maar live geef ik liever de voorkeur aan bands die muzikaal vooral goed uit de verf komen. (Tool, Meshuggah, Textures en Despised Icon als voorbeeld)

[Reactie gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 3 juni 2008 21:12]

Kijk anders eens naar de Cunning Stunts live DVD, die laat naar mijn mening zien dat Metallica de afgelopen 15 jaar echt wel live shows kan geven.
Ik draag metallica nog steeds een warm hart toe al moet ik zeggen dat hun laatste album bagger was.
Ik heb rock band voor de ps3 gekocht maar als ik hoor dat ze nu ook drumstel bij nieuwe guitar hero gaan gebruiken voel ik me wel genaaid.
Ik denk niet dat ik guitar hero metallica ga halen aangezien je voor rock band ook al metallica nummers kunt downloaden
Dit word echt te gek!!!! Ik vond heel die GH serie altijd een beetje bagger, maar dit is me wel effe een goedmaker. Eindelijk echte rock muziek......nu nog een of andre speed metal pack en dan lag ik me helemaal rot of een Foo-fighters pack lijkt me ook wel leuk!

En voor alle mesen die metallica passe vinden.......laat ik eerst effe voorop stellen dat ik niet naar hun muziek luister,maaarrrrr......ik heb ze vorig jaar op rock werchter gezien, en das me effe een showtje.....daar kunnen echt maar heel weinig bands tegen op. (zowel qua muziek als show)

[Reactie gewijzigd door Stephmeister op 3 juni 2008 18:25]

Hoe groot moet de lijst zijn met bands die er wel tegenop kunnen?

Pink Floyd staat op eenzame hoogte wat betreft Showmanschap EN goed spelen.
Iron Maiden heeft altijd al goed in elkaar gezette shows gehad.
Gwar is meer show dan wat anders.
Rolling Stones hebben meer jaren showervaring dan Metallica ooit hoopt op te bouwen.

Metallica was ooit wel leuk, heb ze diverse keren live gezien, eerste keer in '88, maar show alleen is ook niks. Het wordt tijd dat ze eens echt terug gaan naar hun roots i.p.v. bands copiėren die zelf al Metallica copiėren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True