Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 136 reacties

Windows Live wordt geteisterd door nog onbekende problemen. Gebruikers van Hotmail kunnen al enkele uren niet meer inloggen. Microsoft geeft aan dat er hard gewerkt wordt aan het verhelpen van de problemen.

Windows Live logoVolgens de site Globe and Mail hebben ook andere diensten die gebruikmaken van het inlogsysteem van Microsoft, zoals de Xbox Live-communitysite, last van dezelfde problemen. Het is niet bekend wat de oorzaak van de problemen is. Microsoft heeft te kennen gegeven dat een team hard aan het werk is om de problemen op te lossen, zodat gebruikers van onder meer Hotmail en MSN weer kunnen inloggen. Inmiddels lijkt dat sporadisch ook weer te kunnen.

Windows Live wordt wereldwijd door meer dan 280 miljoen mensen gebruikt. Hiertoe behoren ook gebruikers van de gratis e-maildienst Hotmail, die in meer dan 35 talen beschikbaar is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (136)

1 2 3 ... 6
waarom vinden sommige mensen dat er nu mensen klagen over microsoft / homail? ze stellen gewoon avst dat het niet aan hun computer ligt, maar dat er iets aan de hand is aan de server kant. waarover dus de hele dag geen nieuws beschikbaar was, wat je toch wel ou verwachten bij serieuze problemen..
dus dan begin je aan ej eigen computer te twijfelen. opnieuw opstarten, proberen uit te vinden wat het probleem is.

je zult maar systeembeheerder op en school zijn, en al je studenten lopen aaf en aan om t vragen waarom hun mail niet werkt, want nu kunnen ze hun project niet afmaken!

maar goed blijkbaar mag je niets over MS zeggen behalve als het positief is, want anders is het automatisch een negatief bericht en wordt je bestemeld als MS-basher. en komen de verhalen over linux en dergelijke zelfs weer bovendrijven..
my god. wat heeft dat hier in hemelsnaam mee te maken?

het enige dat ik daarover wil zeggen is dat hotrmail vroeger gewoon op linux draaide, ook nog een hele tijd toen Ms het al lang had overgenomen, en toen was er veel minder vaak iets mis. waarmee ik dan weer niet wil impliceren dat het een windowsserver probleem zou zijn...
Ik snap dit echt niet... :/

Iedereen hier (bijna) gebruikt msn etc. al vanaf 1995 onderhand ELKE dag!, altijd gratis beschikbaar geweest en 99% van de tijd werkt het perfect. En als het dan 1 keer mis gaat (meestal 1 keer in een half jaar ofzo) dan is Microsoft ineens verdoemd...

Oplossingen van Linux/OS X enzo lijken zoveel beter/stabieler omdat ze maar 10% van de markt bezitten, microsoft moet met vééél meer verschillende mensen/systemen rekening houden. Logisch dat zij ook een keer struikelen, ze moeten simpel weg veel meer verwerken.

Als je een proefwerk hebt van geschiedenis en wiskunde, en je begint 1 dag van te voren dan haal je minder goede punten dan wanneer je alleen geschiedenis of wiskunde hebt..

[Reactie gewijzigd door _Diesel_ op 26 februari 2008 23:07]

Oplossingen van Linux/OS X enzo lijken zoveel beter/stabieler omdat ze maar 10% van de markt bezitten
Ahum, 10%? IIS vs Apache

En niet te vergeten alle andere services die voor het merendeel op *nix draaien zoals mail en DNS. Ik werk al 24 jaar met computers waarvan de laatste 12 jaar beroepsmatig en ik ben nog niet één professionele ISP tegengekomen die zijn kritische services op Windows draait. Ik beheer een aantal sites als deze 80dollarconsults.com (classic ASP) maar (mass) mail en DNS draaien gewoon op Debian en FreeBSD omdat Windows op dat gebied te veel beperkingen/te weinig te bieden heeft.

Maar goed, het is idd een hele grote prestratie van MS om zoveel gebruikers van mail te voorzien, al zou het ook voor hun veel goedkoper en efficienter zijn om op *nix te hosten (wat ze misschien ook doen).
Apache is een webserver die je draait op Linux, MS heeft een webmail server, een WLM service, en nog andere services, dus dit is appels met peren vergelijken.

De uptime van Hotmail was inderdaad hoog te noemen, maar sinds het WLM is geworden, zijn er verschillende grote problemen geweest met inloggen ed. Gelukkig doet MS er wat aan. Nu maar hopen dat het probleem snel wordt opgelost.
Ik snap niet waarom jij over het besturings systeem windows begint? Nergens in het nieuwsbericht wordt ook maar één woord gerept over het OS Windows. Het gaat over msn/mail/windows live ID, dit heeft niks te maken met stabiele workstations waar jij mee werkt o.i.d... Dus waar je op doelt met je bericht ontgaat mij een beetje?

[Reactie gewijzigd door _Diesel_ op 27 februari 2008 08:58]

mstam begint over het besturingssysteem, omdat jij roept dat Linux/OS X maar 10% van de markt bezit. Dus terecht dat hij er even op wijst dat er wel wat meer webservers zijn die op Linux draaien dan jij denkt...
vind zelf heel slordig van windows live dat ze op hun status page aan geeft dat alles functioneerd. Voor een huis tuin keuken mensen denken dan gauw dat zijn eigen pc gehackt is of problemen hebben met zijn eigen pc.

[Reactie gewijzigd door limit28 op 26 februari 2008 21:48]

Dat is wel makkelijk te zeggen. Het systeem dat die statuspagina regelt kijkt natuurlijk naar alle bekende problemen, en goed, als de oorzaak van het probleem onbekend is is het lastig om dat te detecteren. Niet onmogelijk, maar lastig wel. Je kan bijvoorbeeld een scriptding maken dat zelf inlogt op msn, en op basis daarvan conclusies trekt, maar ik kon vandaag een paar keer wel op msn komen terwijl mn broer dat niet kon, en een huisgenoot kon weer wel terwijl ik niet kon. Dus één test schrijven die gewoon werkt en de status 100% accuraat weergeeft kan gewoon niet altijd.
MSN en hotmail liggen er toch wel heel regelmatig eens uit, niks nieuws onder de zon.
En telkens als ze er uitliggen en ik check de statuspagina, dan zegt deze doodleuk dat alles ok is. Volgens mij is dat gewoon een statische pagina of zo.
Is het ook. Als Live eruitligt werkt .net wel nog gewoon.

Dus met andere woorden kan je prima inloggen met Windows messenger B)
En als er staat dat een problemen zijn (currently experiencing difficulty staat er dan altijd) dan werkt alles probleemloos :D

Die pagina wordt volgens mij gewoon handmatig bijgewerkt. En pas achteraf, als het verdronken kalf al begraven is ;)
ik vond het al raar dat ik steeds niet kon in loggen, en ook dat ik hier niets tegen kwam met !emergency maintenacen MSN! of zo iets dergelijks.
maar ja, dat alles uitvalt is wel appart, ondanks dat het allemaal het zelfde systeem gebruikt zou je van een bedrijf als MICROSOFT toch wel verwacten dat het redundant is.
(al werkte het bij mij de laatste 2 weken niet altijd even lekker, kan ook mijn wlan zijn)

het kan natuurlijk ook komen door een foutje met het aan maken van een nieuwe mogelijkheid, aangezien Windows Live Messenger 8.5 Final gisteren is uit gekomen.
ik zie net dat alex) een doekje op doet over een nieuwe functionaliteit, in de LiveID

[Reactie gewijzigd door King4589 op 26 februari 2008 22:20]

Dan zal die nieuwe functionaliteit wel de boosdoener zijn. Je bent niet de enige met problemen, ik ondervind de laatste 2 weken ook problemen met msn. De ene keer met inloggen en de andere keer dat berichten niet worden verzonden e.d..

Er zal wel aan gewerkt worden dus dan hopen we maar dat het snel word opgelost.
De final van WLM is al maanden beschikbaar, ze pushen hem nu pas via o.a. Microsoft Update.
idd, ze zijn al weer een hele tijd bezig met wlm9 beta. :) ik had trouwens nergens last van vanmiddag/vanavond. dus misschien dat er een nieuwe wlm9 beta aan komt? met extra functies :P
Ik heb de problemen ook gezien. Ik heb wel een vermoeden waaraan het kan liggen, ze zijn bezig met iets nieuws in te voeren wat binnenkort gelanceerd wordt. Meer kan ik niet zeggen, ik heb beloofd mijn mond te houden.

Maar ik denk dat het daarmee te maken heeft, en er iets fout is gegaan met uitrollen van een bepaalde upgrade...
Ja, dat gebeurt wel degelijk. Daarvoor heeft MS zelfs 2 omgeving: int en ppe. Int is echt test (beta), ppe is pre-production (rc) en dan uiteindelijk dus PROD. (productie).

PPE wordt soms overgeslagen, int nooit. Maar ook bij het overhevelen van code van int naar PROD kan wel eens iets fout gaan.


Uiteraard zijn het van mij slechts vermoedens he... maar degene die erover gaat is laaiend enthousiast (en nu niet online, typisch :'))

[Reactie gewijzigd door Alex) op 26 februari 2008 21:56]

Klopt. Ik heb net de upgrade naar Windows Live Messenger 8.5 binnengekregen :)
Die kreeg ik aangeboden na het inloggen op mijn spamaccount. Hierna kan ik weer op beide e-mailadressen inloggen.

Naast een ander uiterlijk, een nieuwe installer (met nog meer rommel die je moet uitvinken) en integratie met Live OneCare lijkt er niet veel veranderd.

[Reactie gewijzigd door Admiral Freebee op 26 februari 2008 21:55]

Nee, dat is het niet. Het heeft te maken met Windows Live ID zelf.
man, wat een omgeving is dat dan wel niet, lijkt me dat ze hun software mss beter eerst eens in simulatie zouden draaien.
ik weet niet of ze het beseffen, maar als er zoveel services afhangen van die ene dienst, is het mss toch geen slecht idee om da teens in gedachten te houden, en om evt wat backup servers op te stellen
Zoals ik hierboven al schreef, hebben ze 2 testomgevingen. Maar zelfs bij het deployen van test naar prod kan er iets mis gaan. En ik weet niet hoe hun clusters zijn ingedeeld, maar ik kan me voorstellen dat e.e.a. van elkaar afhankelijk is en dat er dan niet makkelijk te reverten is naar een vorige versie.
is het mss toch geen slecht idee om da teens in gedachten te houden, en om evt wat backup servers op te stellen
Ik zou zeggen: bel ze eens op en doe ze de suggestie aan de hand :+
Een van de grootste softwarebedrijven ter wereld. En die zullen geen backup servers hebben... Geloof jij het?
Ik had er zojuist ook last van. Constant allerlei vreemde errorcodes die niet verklaarbaar zijn. Echter op de website van Microsoft wordt niets gezegd over een storing, wat dus erg raar is?!?!
Google werkt hier en MSN werkt sinds uur of 7 ook weer
Af en toe gebeurt ze dit idd, altijd apart.

toch wel apart, dat zon grote service waar zoveel mensen gebruik van maken, dit soort dingen niet beter heeft geregelt
zodat ze bijv bij zon storing kunnen overswitchen naar een netwerk wat dan desnoods langzamer is maar wel werkt, en de mensen van enige service kan voorzien.

toen ik vanmiddag de msn status opvroeg kreeg ik gewoon melding dat er niets aan de hand was, dat is ook vaak erg onhandig.

Hopen dat het snel weer is opgelost
Ik zat ook al alles uit te pluizen op me eigen pc. kreeg de melding dat me host bestand kapot is. een foutmelding die nergens op slaat dus.
straks ben ik al mijn mail kwijt zeker??

maar goed, vond het ook erg vreemd dat ik zowat de eerste was die om 19: 30 iets hierover op GOt had gezet, omdaty ik niets kon vinden over een of ander probleem met hotmail.. en dat oik de enige zou zijn met deze problemen , op verschillende locaties kon ik m eook niet echt voorstellen. ik kwa bijvoorbeeld niet eens tot het inlogscher,. dus het kon ook niet aan mijn account liggen.
Het kan misschien ook helpen om 'onofficieel' van server te wisselen. Vroagah was daar namelijk een progje voor, maar ik weet a) niet meer of deze tegenwoordig nog werkt en b) niet waar deze te vinden is (Mess.be anyone?).
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True