Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

Black Lion Studios is begin 2007 opgericht en werkt sindsdien aan Shadow Harvest, een derdepersoon-actiespel dat over een jaar verschijnt voor Windows Vista en de Xbox 360. Het spel maakt gebruik van Directx 10.

Shadow Harvest wordt een tactisch actiespel dat zich afspeelt in de grauwe toekomst van 2025. Er zijn twee hoofdrolspelers. Ene Myra Lee is geheim agent in dienst van de Amerikaanse ISA en gespecialiseerd in sluipen en allerlei acrobatische toeren. Ze is gekoppeld aan Aron Alvarez, een marinier die eerst schiet en dan denkt. De speler kan afwisselend beide hoofdrolspelers besturen. De makers beloven dat er steeds verschillende routes naar het einddoel zijn.

Black Lion maakt gebruik van de Radial Reality-engine, die het in handen heeft gekregen door de overname van het eveneens Duitse Collision Studios. De engine kan Directx 10 aan en het spel verschijnt dan ook op Windows Vista. Of het spel ook onder Windows XP zal draaien is niet bekend, wel is er een Xbox 360-variant beloofd. Beide versies zouden in het eerste kwartaal van 2009 klaar moeten zijn.

Black Lion Studios is opgericht door Martin Schwiezer, die zijn sporen verdiende bij Reakktor, de studio die hij in 1991 startte en die verantwoordelijk was voor Neocron, de cyberpunk-mmo uit 2004. Na het uitkomen van Neocron werd Reakktor opgekocht door 10Tacle en daar maakte Schwiezer de racegames GTR en GTR2.

Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest Shadow Harvest
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Ziet er wel goed uit, alleen jammer dat er zoveel blur gebruikt is voor de screenshots...

Maar om de hele tijd als Amerikaan te spelen begint mij persoonlijk een beetje te vervelen. Er zijn nog andere, en waarschijnlijk betere, speciale eenheden in deze wereld.

Zou wel eens leuk zijn als ze bijvoorbeeld een Duitse speciale eenheid zouden nemen, of de SAS (alhoewel deze ook al vaker is gebruikt).

Eens kijken wanneer de eerste ingame filmpjes verschijnen.

[Reactie gewijzigd door wsLy op 1 februari 2008 11:09]

Franse GIGN (Groupe d'Intervention de la Gendarmerie Nationale)
Russische Spetznaz
Duitse KSK (Kommando Spezialkräfte)
Ziet er prachtig uit
Vind je? Ik vind sommige plaatjes wel mooi maar sommige ook echt matig, vooral hoe het licht valt ziet er echt slecht uit (soort van overbelicht...)
Dat heet "blooming-effect"
Daarbij wordt het licht een beetje door een soort van mist gereflecteerd en opgesplitst..
Maar op deze screenshots is er een beetje te veel gebloomd vind ik.
1e screenshot, in het echt glimt zo'n oude verroeste auto echt niet hoor ;)
Dat doen de game-makers keer op keer fout. Ze komen dan ook nooit de deur uit en zitten alleen maar op een zolderkamertje achter een beeldscherm. Zie de toepassing van HDR in HL2:Lost Coast. Allemaal spetterende effecten maar, of zwaar overdreven, of heel onrealistisch.
Ik reed laatst over straat en werdt verblind door licht op waterplassen. Ik zei gelijk tegen m'n maat 'ZOMG, HDR!1'.

Maar ik geef je wel gelijk. Ik zag HDR in Oblivion bij m'n maat en ik vondt het er niet uitzien - veel te veel. Maar op mijn computer zag het er wel weer goed uit, ook met HDR aan.

Al die effecten lijken wel leuk, maar echt realistischer wordt het er niet van.
Zie hier een goed voorbeeld van hoe 'Bloom' eigenlijk games hartstikke lelijk maakt.
Ik vind het een beetje Anton Corbijnerig, nieuwe trend?
Goh... een schietspel. Hoe origineel zeg. Zal zeker ook wel voor de xbox360 komen.
Dat is wat ik ook dacht.
Dan zie ik de beelden en denk ik go dat speelt in 1995 of zo, gezien de wapens autos etc. Maar dan heeft de tekst het over de grauwe toekomst van 2025. Als je de plaatjes ziet ga je wel naar de lente verlangen.

Verder zie ik dat ze een effect dat ik ook krijg als ik mislukte foto's probeer te herstellen met te veel Unsharpen Mask/ en more sharping, gamma kleur correctie etc. en aan het eind denk ik de originele foto was toch zo slecht nog niet.
Al met al een vervelend effect, het is net of je ogen steeds opnieuw moet scherpstellen en ze glijden steeds weg over de vage delen,

Al met al spreken de plaatjes mij nog niet aan. Misschien maakt de gameplay veel goed.

[Reactie gewijzigd door rdoorn op 1 februari 2008 13:40]

Die screenshots doen me op een of andere manier aan een mix van Gears of War & Battlefield 2 denken. Opzich een leuk idee als er geen monsters in zitten...

Maar hoe zit dat dan met DX10? Ondersteunt de 360 dat dan ook? Of kan die daar helaas geen gebruik van maken en zullen de makers wat harder werk in DX9 moeten doen, om alsnog het resultaat van DX10 te krijgen. Wat DX10 is niet mooier, alleen sneller/handiger voor de makers.
Dit spel doet me echt terugdenken aan de film "Black Hawk Down" - de helikopters lijken er best veel op en humvees enzo...

Maar idd, het zij best cool zijn een keer niet als Amerikaan te spelen.
Zo goed vind ik het er eigenlijk helemaal niet uitzien. Als je goed de mensen bekijkt zie je dat ze 'erg' blokkerig voor deze tijd zin. Ook is het spel echt té overbelicht en er is teveel bloom gebruikt naar mijn mening.

De scenery heeft veel weg van Call of Duty 4, mede te zien aan de helicopter en de kapotte auto.

Als ik de graphics zie, dan denk ik dat dit ook nog makkelijk met DX9 te doen is, aangezien ik geen 'erg speciale' effecten zie die DX10 wel biedt. Het is natuurlijk de bedoeling van DX10 om efficiënter te werk te gaan, maar dat zagen we zeker ook bij Crysis :+
mooie screens opzich,als je ze als wallpaper gaat gebruiken, maar als je dit spel speelt en het ziet er zo uit als op de screens dan is er ,te enthiousast wsl, "overblurred en overbloomed".
zo bijvoorbeeld plaatje 7, tegenwoordig wordt er door gamedevelopers gestreefd naar een zo hoog mogelijk realisme-gehalte, maar screen 7 slaat wat dat betrefd de plank volledig mis
dat vrouwtje en die sodaat daarachter lijken wel met bloom en blur op de verkeerde plekken uitgesmeerd te zijn , die wang ziet er afschuwelijk uit , en een helm met blur waar een vrij scherp gezicht onder zit :S

al met al moeten we eerst maar eens wachten op de trailer en de demo voor een objectief
beeld van het spel te krijgen.
Het verhaal speeld zich af in 2025..... zo te zien met geavanceerde robots... maar dan wel weer met retro M16's :) en helicopters die werden gebruikt bij BF vietnam. :?
Als je in 2025 loopt dan wil je toch autowrakken zien van Audi Q7's en dikke Lexus'sen, die zijn DAN weer oud... waarom wordt er op zulke details nooit gelet.

Aan de hand van deze plaatjes lijkt het op een mix van alles. Niets bijzonders...
Probleem is dat autofabrikanten niet willen dat je hun mooie creaties als wrakken afbeeldt...
Wéér zo'n spel. Best knap ontwikkeld hoor, je ziet dat er behoorlijk wat tijd in zit, maar die bloom hadden ze mogen weglaten. Bovendien is dit weer een-van-vele spellen, echt iets vernieuwends zal het niet bevatten, hoewel je dat zowieso niet ziet in shooters (Portal uitgezonderd dan, maar dat is niet echt een shooter).

Kan men niet eens een keer en spel ontwikkelen dat echt om de gameplay draait en niet om de graphics? Zoiets als Dwarf Fortress ofzo, maar dan ontwikkeld door een heel team en niet een enkel persoon.
Ik vind het er inderdaad ook niet echt mooi uit zien. Gebruiken ze dat trucje gewoon niet omdat de hardware het dan niet trekt? Iets slechtere graphics maar dan een filter erover heen die het een beetje wazig maakt zodat het beter lijkt (maar als je goed kijkt lijkt het nergens naar)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True