Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

Het actiepuzzelspel Okami zal ook uitkomen op de Wii-spelcomputer. Het van origine PlayStation 2-spel komt naar verwachting in de eerste helft van volgend jaar uit en wordt ontwikkeld door Ready at Dawn.

Okami logoReady at Dawn is bekend van Daxter en het aankomende God of War: Chains of Olympus voor de PSP. De deal dat Okami geschikt wordt gemaakt voor de Wii, is eind vorige week op de Gamers Day in Londen beklonken, zo meldt gamesite 1up.

Okami is oorspronkelijk door Clover Studio ontwikkeld en kwam in 2006 uit voor de PlayStation 2. Het spel maakt gebruikt van schilderachtige cell-shaded graphics en is een mix van actie, platform en puzzelelementen. Het hoofdpersonage in Okami is een witte wolf. De speler gebruik in de game een penseel die bestuurd wordt met de analoge stick. Hiermee kan de spelwereld worden ingekleurd of kunnen vijanden worden verslagen.

Door deze penseelbesturing wordt de Wii gezien als het ideale platform voor Okami, waar men het penseel dan met de Wii-controller kan besturen. Het is niet bekend of de Wii-versie nieuwe elementen zal bevatten. Ontwikkelaar Clover Studio, ook bekend van Viewtiful Joe, bestaat inmiddels niet meer. Een deel van de medewerkers is werkzaam bij het nieuw opgezette PlatinumGames.

Okami screenshot PS2-versie
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Door deze penseelbesturing wordt de Wii gezien als het ideale platform voor Okami,
Het lijkt mij dat de DS nog idealer is.
Nu maar hopen dat het geen makkelijke poort word, maar dat er ook echt moeite word gedaan om de wii besturing helemaal tot zijn recht te laten komen.
Ik vond de aankondiging op de site van Ready At Dawn al heel geruststellend klinken:
So by now you must have heard that the long-rumored Wii version of the 2006 Game Of The Year ‘Okami’ is finally a reality. In accordance with our tradition of only working on games we’d like to play, we’re proud to announce that we are taking after Clover Studio to bring this incredible game to the platform it was always meant to be on in the first place.

A second team here at Ready At Dawn is hard at work making this happen. Imagine controling the celestial brush with your Wii-mote… Can’t wait to show it to everyone. Stay tuned.
Het klinkt alsof ze echte fans van het spel zijn en niet alsof ze het als "weer een port" behandelen. Ze hebben trouwens een goeie reputatie: de Daxter-game kreeg hele goeie waarderingen en de mensen achter het bedrijf zijn heel ervaren. Dat komt dus wel goed.
Dit had in het begin al zo moeten wezen.
Maar toch leuk dat ie komt. :)
Ik snap dat dus nooit helemaal. Het spel werkte perfect op de PS2 met de knuppeltjes. Ik zie dan ook niet direct hoe het op de Wii opeens een betere game kan worden.
Omdat de besturing van de Wii zich beter leent voor het besturen van een virtueel penseel. Net zoals een muis zich beter leert voor tekenen in Paint dan een toetsenbord of pretpook.
probleem is dat je in dit spel met een dikke penseel aan een soort van calligrafie doet waarbij je relatief langzaam je tekens composeert, wat de uitdaging vormt tijdens gevechten. (bepaalde optionele content vereist ook dat je complexe japanse tekens neerzet). Met de Wii controller teken je echter zeer snel en heb je weinig controle over de druk die je op je penseel zet waardoor je een hoop flinterdunne lijntjes krijgt en een deel van de uitdaging verloren gaat.
Het zal ongetwijfeld zeer efficiŽnt werken, maar het is niet echt wat de originele makers (wijlen clover studio -ze zullen gemist worden) voor ogen hadden.
"druk" zou je kunnen "emuleren" door de lijnen langzamer te tekenen... ergo: houdt de penseel langer op een plek, waardoor er meer inkt uit vloeit op diezelfde plek.
Ik heb tot zover in geen enkel stuk kunnen lezen of interview kunnen horen dat de producers dat niet voor ogen hadden. Misschien hadden ze wel voor ogen om sneller die tekens te maken maar dat ze de optie niet hadden door de PS2 controllers, waardoor het trager moest worden.
Als je op het fotokanaal je foto's edit kan je ook tekenen en daarbij wordt de grote van de lijn bepaald door hoe dicht je je wiimote naar je tv/sensor bar richt. Ze zouden natuurlijk iets soortgelijks kunnen doen hiermee.
Tuurlijk maar wordt de game daar dan ook beter van? Werkte het dan niet goed in het origineel? Leuk dat het naar de Wii komt hoor maar om het nou een revolutie te noemen, of om te zeggen dat het spel eindelijk thuis is ofzo.... Nee het blijft wss dezelfde game. Er mag dan een penseel inzitten maar meer dan genoeg elementen uit die game zijn gewoon voor normale controller ipv motion sensing

Dat is wat ik gewoon beetje idioot vind: Dat alles tot revolutionair wordt uitgeroepen op de Wii. Het is gewoon dezelfde game... Alleen ander control mech.
vind dit toch wel een erg aparte manier van graphics, trekt me wel....
te gek spel.
ik heb hem op de PS2, heel erg leuk op gezet en ik denk dat de wii bestuting hier perfect voor is.
de wii begint steeds meer op de PS2 dump plek te lijken.
Is het ook. PSP en PS2 zijn relatief makkelijk te porten op een goed verkocht systeem waar het gros van de spellen mini-game collecties zijn (waarvan er maar weinig goed is). Als iedereen klaar is met Metroid, Zelda en Paper mario heb je weinig games die gemaakt zijn voor de 'hardcore' gamers. Ideale markt dus :).

[Reactie gewijzigd door Kura op 22 oktober 2007 12:22]

Als dat zou kunnen... Ik zou heel graag 'Shadow of the Colossus' en 'God of War II' op mijn Wii willen spelen!
Die zijn beide van SCEA (Sony), dus de kans dat die op een ander platform komt dan de Playstation is erg klein.
Lijkt me wel een vet spel. Wilde de vorige versie ook altijd al spelen alleen ben ik geen playstation fan. Ik ga hier iig naar uitkijken.
Maar wat is nou de bedoeling van het spel :?
De bedoeling van het spel is om de wereld zn kleur terug te geven.
En ziedaar, de speler als "god"(for lack of better word die de Celestial Brush.

Het verhaal hier uitleggen voert veels te ver, het verhaal is vrij lang en er zitten veel japanse mythes enzo in.

Verder zijn de graphics geweldig en de muziek(!) nog veel mooier.
Iedereen van Zelda-achtige games houdt en deze niet op de PS2 heeft: KOPEN!
Tis denk ik een van de langste game die op de Wii uitkomt de komende tijd, dus je krijgt waar voor je geld.
Had ik precies hoofdpijn, anders zou ik ook op die beurs in london gezeten hebben. (lag in mn hostel te slapen :< )

Ziet er verder heel tof uit, jammer dat ik weinig heb meegekregen hiervan dus.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True