Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties
Bron: IGN

De Power Pad-dansmat van Namco Bandai uit 1987 wordt door de uitgever opnieuw in de markt gezet. Het bedrijf komt met zijn eigen Wii-fitnessgame, vergelijkbaar met Wii Fit van Nintendo.

Het eerste spel voor de mat wordt Family Trainer Athletic World en verschijnt in 2008 in Japan. De mat verscheen in 1987 onder de naam Family Trainer voor het Japanse Nintendo Entertainment System. Daarna kocht Nintendo de rechten op en bracht het onder de naam Power Pad uit in Europa en Amerika. De mat bracht enkele aerobics en fitnessgames voort, maar was niet succesvol.

Verleden en toekomst
Family Trainer in 1987 en 2008

Met de komst van Nintendo's Wii Fit, waarin fitnessoefeningen gecombineerd worden met spelelementen, heeft Namco Bandai blijkbaar weer vertrouwen in de Power Pad. Naast voetbewegingen, moeten spelers ook de wii-controller gebruiker. De speler zal onder andere in een kano kunnen roeien, waarbij over stenen gesprongen moet worden. Ook kunnen twee spelers tegelijk spelen, waarbij de tweede persoon de Wiimote-bewegingen op zich neemt.

Het is nog niet bekend of het spel en de mat naar Europa komen, maar als de Wii Fit een succes blijkt zal de Namco Bandai waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

En dan zeggen ze hier:

" als Wii Fit een succes wordt..."

Of? HALLO?! heb je de rijen gezien op de LGC 2007? Dat was niet meer normaal, iedereen wou zo'n beetje dat ding iig uitproberen.
ik kom al 3 jaar op de Games Convention, en ik kan je met zekerheid zeggen, dit was het populairs in alle jaren.

Het is geen vraag meer OF het een hit wordt, dat kan ik je nu al zeggen, Dat GAAT verkopen, neem dat maar van mij aan, het is net zo zeker als dat een spel met "Zelda" en "Mario" erin ook verkoopt.
Dus dat iedereen het uit wil proberen betekent dat het een succes is of wordt?

Als ik iets uitprobeer is iets niet automatisch een succes, ik kan ook zwaar teleurgesteld zijn en het daarna niet aanschaffen omdat ik door het proberen weet dat het voor mij geen succes is.

Dus blijft het de melding..... als het een succes wordt..........
Fifa en deze mat :*) Oh dat zal gaaf zijn!
LOL! En dan nog een 100 x 50 meter mat ervan maken, dan kun je met 2 elftallen tegelijk gamen.
Of je pakt een bal en gaat met je vrienden naar het park.....

[Reactie gewijzigd door SjorsVN op 19 september 2007 20:16]

En dan nog zeggen dat gamen niet goed is voor de gezondheid, stelletje naivelingen O-)
Het lijkt me erg praktisch als er dan een convertor komt om standaard DDR/Stepmania matten aan te sluiten op de Wii. Veel mensen hebben al zo'n mat met (op het oog) precies dezelfde knoppen, zonde om dan voor de Wii weer een mat toe moeten aanschaffen.

Overigens heb ik erg veel plezier beleefd aan de mat voor de NES. Als ze die weer zouden uitbrengen koop ik hem meteen, die van mij is ooit stuk gegaan :P

[Reactie gewijzigd door Gizz op 19 september 2007 12:44]

Dat is een ander formaat, DDR matten.

Die hebben namelijk maar éénmaal boven en onder, terwijl deze dingen het twee keer hebben. Ook zijn de middelste plateaus knoppen zo te zien..

Verder vind ik zo'n stoffen/plastic mat nog steeds niets. Veel te onstevig en zijn vaak snel kapot (in mijn ervaring, 1st party Konami mat). Het zou beter zijn om een foam-mat uit te brengen die een stuk steviger zijn en zelfs Metal-pads als het populair word. Deze zullen dan ook niet standaard zijn, maar eerder voor de die-hard spelers :+
DDR is van Konami trouwens. :+
Ja, en wat is je punt? Met mijn 1st party Konami opmerking heb ik dan toch ook gelijk, alleen het is wat langer geschreven dan nodig ;) 8)7
Wat heeft Bandai eigenlijk in de tussentijd gedaan...ik heb er nooit meer wat van gehoord sinds die tijd.
Bandai
Ze hebben aardig wat games voor de PS2, XBox360, GameCube en een enkele voor de Wii geproduceerd.
Bandai is nog steeds een grote speler op de speelgoedmarkt. Zo hebben ze oa de Valkyries uit Robotech / Macross uitgegeven. Je weet wel, die vliegtuigen die in robots kunnen veranderen met als tussenvorm een vliegtuig met armen en benen.
Gundam merchandise uitbuiten, TV-series en DVD's op de markt brengen om nog meer merhandise te verkopen, ouwe meuk als 'retro' verkopen en nog veel meer.
Bandai is meer een publisher van videogames dan dat ze zelf iets maken.
Ze zijn vooral actief op de Japanse markt en daarom hoor je niet zoveel van ze...
Het blijft uiteraard met spanning wachten op de Sega vishengel en Samba-de-Amigo-Sambaballen :)
vergeet die trommels van nintendo niet ;-) ben ff kwijt welk spel dat was..
Technisch gezien zou je moeten kunnen "rennen" enzo, in een 3d-shooter spel. Dan hoef je je niet meer voort te bewegen via de controller of toetsenbord en dan met je Wiimote als gun.
Kunnen we misschien af van de gehele en halve 'on-rails' shooters zoals Time Crisis en Call of Duty.

Lijkt me wel vermoeiend overigens, constant op de plek zelf blijven 'rennen'. Maar goed zie het als een work-out, of misschien vermoeidheid als spel element inbouwen (stamina) die op jouw reflexen en vermoeidheid wordt afgesteld.
Dat je bijvoorbeeld een bepaalde snelheid moeten hebben om een belangrijke jump te kunnen maken :D
nou niet om te bashen maar het merendeel van de gamers (mij inclusief) zijn volgens mij nog steeds 'luierikken' die lekker languit in de zetel willen liggen met een controller in de hand. Na een lange dag werken hoef ik echt niet ter plekke staan rennen.
Dat is meteen de belangrijkste reden waarom dit concept noooooooit een groot succes zal kennen.
Wil je wél beweging, dan ga je lekker sporten. In het echt.
Het is even loos als datinggames, doe het gewoon in het echt!
Volgens mij is de doelgroep van de WII niet dezelfde als de gamer achter de PC. Ken veel mensen die nu de WII hebben gekocht maar nooit een game achter de PC spelen of een andere console zouden kopen. Dus zeker zal het een succes zijn in het begin. Verder krijg je als je telkens in je stoel zit toch sneller last van RSI en zal ook het op alternatieve manieren interacteren met de computer wel veel toekomst hebben.
en we vinden het wel "normaal" om met een stokje harry potter spreuken uit te voeren :?
lol, straks ben je te moe, kun je niet meer snel genoeg rennen en moet je eerst gaan uitrusten omdat je letterlijk te moe bent halverwege Half Life 3: Wii Edition :')

Geef me dan maar liever een knopje waarmee ik kan 'lopen' :)

[Reactie gewijzigd door Vyo op 19 september 2007 13:56]

Geef me dan maar liever een knopje waarmee ik kan 'lopen' :)
Oh, ben je er zo een? ;)
Maar het is dan ook wel zo, dat hoe vaker je speelt, hoe langer je kan lopen, des te langer je kan spelen :)
Kun je eindelijk echt iemand platstampen in Bully ;)
Ach, men doet alsof die 'fit' ideeën van Nintendo zo revolutionair en origineel zijn, maar dit is dus een voorbeeld van dat dat wel meevalt. Zie bijvoorbeeld ook de activator ring voor de Sega Mega Drive, waar je dus inderdaad in kon staat en kon rossen.
Het mooiste echter zou natuurlijk zijn wanneer je ook de weerslag van een nerd op je vuisten voelt. Ik denk echter dat wel daar nog een hele tijd vandaan zitten.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 19 september 2007 13:45]

Krijg je die rode zweetbandjes er ook bij ?
Namco, herinneringen aan de goede oude tijd, pac-man, dig-dug, galaxian en nog veel meer.
Nostalgie.
Dit wordt inderdaad een superhit volgens mij. Ik hoor mijn moeder er nog wel eens over, dat ze de kamer in kwam en dat de zweetlucht haar om de oren sloeg omdat ik en mijn 3 zusjes daar urenlang met die mat aan het gamen waren :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True