Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 137 reacties
Bron: Joystiq, submitter: Jukebox

Op gamesweblog Joystiq is te lezen dat een fanatieke gamer, genaamd David Gibbons, Half-Life 2 binnen 2 uur 57 minuten en 35 seconden heeft uitgespeeld. In principe bestaat de bijna 3 uur durende snelheidstest ook nog eens voor een groot deel uit wachten. Dit omdat medestanders in de strijd tegen buitenaardse overheersing je regelmatig een opdracht of informatie moeten geven voordat je verder kunt. Het snel uitspelen van games lijkt een nieuwe hobby te worden voor gamers, die het bewijs vervolgens online plaatsen in de vorm van een filmpje. Het filmpje van Half-Life 2 is hier te downloaden (664MB).

Waterbuggy
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (137)

1 2 3 ... 6
Ik las dit bericht ook al op gamers.nl, nu.nl, fok.nl, etc. etc.

Ik vraag me af wat nou in godsnaam zo interessant hier aan is. Er zijn talloze spellen die binnen een recordtijd worden uitgespeeld (meestal FPS zoals Doom, Half Life, Quake, etc, maar ook een platformer als Super Mario).

Het is natuurlijk hartstikke knap van de speler, maar stel nou dat de volgende speler HL2 weet uit te spelen in 2 uur, 55 minuten en 23 seconden en de volgende speler verbetert het record wéér met een paar minuten. Zullen nieuwssites dat dan iedere keer plaatsen? Krijgen we olympische spelen hierin?

Wel grappig is dat over HL2 zo werd gezeurd omdat het zo snel was uit te spelen (20 uur). Het record staat nu op iets minder dan drie uur, terwijl Quake 1 binnen een kwartier werd uitgespeeld en over dat spel heb ik nog nooit kritiek gehoord dat het zo snel is uit te spelen.
Tja, het is de eerste speedrun (/Time Attack) voor Half Life 2, dus vandaar is het wel interessant nieuws. En voor zover Quake 1 geldt, je blijft je routes steeds aanpassen om echt door het spel heen te racen, vandaar dat je dat in een kwartier haalt. ;)
...het levert iig genoeg stof tot discussie op! :Y)
knap hoor, ik doe er meestal zo'n 3 maanden over! maar ik ken er genoeg die het in 3 dagen uitspelen. Volgens mij gaat de maker er echter vanuit dat je er toch wel een behoorlijke tijd mee zoet zou moeten zijn. Maar voor sommige freaks is het zo voorbij. Maar drie uur is wel heel kort. Op welk spelniveau zou hij hebben gespeeld?
Je doet er veel langer over om die game uit te spelen en vooral uit te zoeken. Daarna wordt er een poging gedaan het spel zo snel mogelijk uit te spelen (dmv demo's opslaan etc).

Quake done quick bestaat bijvoorbeeld ook. Dan spelen ze quake1 op nightmare uit in tijden onder de 15minuten :D.

Link: http://www.planetquake.com/qdq/

Half-life 1 is gedaan in 1 uur tijd

Het is dus helemaal geen "klein" spel dat half-life 2. Je doet er immers 3 keer zo lang over als half-life 1 en dat spel was toch geen kattepis kwa lengte en zoekwerk enz.
HL is in 45 minuten uitgespeeld jups.

Daar is een hoop planning aan voor af gegaan.

Levels mappen, triggers uitpluizen, shortcuts (vooral die) en andere trucjes zoeken en toepassen...

quake is al rond de 12 minuten jah, echt te snel :)

en je was me iets voor met de qdq link, maja, ik reageerde weer op iemand anders en had nog niet ver genoeg naar beneden gescrolled..

en nu zit ik off topic te blaten.
Dikke onzin HL1 is 17 chapters en HL2 is 14 chapters. Mijn huisgenoot heeft HL2 zonder zijn best te doen in 13 uur uitgespeeld. Gewoon gaan zitten en de levels 1 voor 1 uitspelen en niet langs de monsters bunny hoppen. Ik snap niet waarom mensen HL2 PER SE een cool spel moeten vinden. Het is een leuk spel maar ZOO cool is het niet.
Een kwestie van smaak denk ik.
HL2 heb ik met plezier uitgespeeld, Doom 3 ben ik na een paar levels mee gestopt... Ik werd echt strondziek van al uitgang zoekend steeds in het donker door monsters besprongen te worden. HL2 is dan beter op gezet.

Maar eerlijk gezegd ben ik veel blijer met CS Source. * 786562 mrknowitall
Ik heb het zelf ook in 3 (schooldagen!) uitgespeeld, en zonder het al ooit in m'n handen te hebben gehad (dus niet als tweede keer ofzo). Op niveau Normal. Ik was echt ontgoocheld dat ik daar 55 euro voor heb betaald. Natuurlijk is er nog de online deathmatch, maar dat stelt met z'n twee mappen nu nog niet veel voor.

Nu weet ik weer waarom ik (en vele anderen) soms spellen illegaal download. :r
Ik heb het zelf ook in 3 (schooldagen!) uitgespeeld
Maar als je iedere avond een uurtje of 4-5 bezig bent zit je toch aan 12-15 uur en dat is best wel veel voor een game.
Speedrun of zoiets heet het toch?

Maar wel netjes gedaan in onder 3 uur, en het kan inderdaad wel sneller ja als je die scenes zou kunnen skippen.

Ik heb me bij vampire the masquerade bloodlines[zelfde engine als HL2] ook al aan rotgeergerd dat je niks kunt skippen. Volgens mij hebben ze bij het bouwen van die engine een skip knop vergeten...

Maar het fenomeen snel uitspelen is al oud, op verschillende bittorrent sites ben ik al filmpjes tegenkomen van zo een beetje elk old skool spel dat je kunt bedenken.
"Time Attack" is de correcte benaming.
nopes.


dat is zo bij race spelletjes.

In de FPS tak heet het speed running.

check dit maar:

http://www.planetquake.com/sda

Speed Demos Archive

(voornamenlijk voor de quake games... maar genoeg links en leuke info te vinden over technieken om te speed-runnen. Bunny hopping, wall strafing/wall hugging, zig zagging...... grenade jumps, rocket jumps, fiend jumps... )
Vampire dezelfde engine als HL2...?

yeah right!
jah right

ze maken beiden gebruik van de source engine
het spel was al eerder uit dan hl2 (week of 2) en ze hebben zich meer geconcentreed op verhaal en interactie dan grafix die wel aardig zijn

een goede engine is niet genoeg
Spel was echt niet eerder uit dan Half-Life 2 hoor...
Bloodlines is wel DEGELIJK source engine van hl²


http://www.gamer.nl/nieuws/23970


edit: damn, link vinde duurde iets te lang :(
pff dat daar nog bewijs voor moest komen!

Dat spel was allang klaar en moest allen nog maar wachten op de release van HL2 voordat hij ook in de winkel mocht verschijnen.
dat had ik al gelezen in de zomer special van PCgameplay
:Z
Ehm, ja, Vampire: The masquerade bloodlines heeft dezelfde engine als Half-Life 2. Daarom kwam die game ook zo laat uit, om dat de code van HL2 gelekt was en dus de hele tijd uitgesteld werd moest die game ook mee uitgesteld worden. :z
Bijde op de Source engine!
Ja dus. De Source engine. :Z
Uhm, bij Vampires kun je dialogen skippen door op de spatiebalk te rammen ...
Dat is toch niet meer leuk...
Van zo'n spel moet je genieten lijkt mij...
Snap de lol niet helemaal...

Zo heb ik nog eens een filmpje van een japanner/chinees gezien die binnen 12 min ofzo super mario 3 wist uit te spelen met 99 levens... :)
http://www.albinoblacksheep.com/video/smb3.php
Ik zal je bij dat filmpje uit de droom helpen. Dat is niet in 12min gedaan en zeker niet op een nintendo ;).

Dat is met een emulator gespeeld en op sommige stukken (vooral wereld 8 met die kanonskogels etc) 15 keer vertraagd. Het dus niet real-time gespeeld, in tegenstelling tot de quake1, half-life etc runs :)

Overigens heeft hij er echt wel langer over gedaan dan 3 uur :D. Dit is gewoon een poging om het spel zo snel mogelijk uit te spelen. Om uit te zoeken hoe je het snelste door levels heen komt etc, ben je maanden bezig :).

@EJP
Deze tijd is verre van optimaal, waarschijnlijk wordt de tijd nog wel aangescherpt naar 2 uur 40 minuten oid
maanden? hoeveel maanden is hl2 dan volgens jou al uit?
Gast leer lezen, hij bedoelt dus dat dat niet het geval is en daarom de snelste tijd nog lang niet bereikt is.
Half life was ook in 48 minuten uit te spelen, dat was ook niet gelijk in de eerste maand na de release hoor |:(
Ik moet zeggen, dit is een geniaal filmpje! thnx for sharing!
Het staat al een hele tijd op diverse website dat dat Mario in 12 minuten een fake is. Hier een voorbeeld:

http://www.sohh.com/forums/showthread.php?t=410941

Maar er zitten wel zeker knappe moves in. ;)
Ze hadden software laten draaien die het uit speelde, zeg maar een soort AI.. maar het was dus niet door een echte speler uitgespeelt, en er missen ook levels in enzo.
Ze hadden software laten draaien die het uit speelde, zeg maar een soort AI.. maar het was dus niet door een echte speler uitgespeelt, en er missen ook levels in enzo.
Mario 3 is volgens mij wel in 15-20 minuten uit te spelen. Kan me herinneren dat ik dat lang lang geleden wel gedaan heb. Wereld 1 tot het fort, twee keer fluiten en dan wereld 8. Maar in die tijd heb je geen tijd om je levens helemaal op te vullen. Nou ja, 12 minuten verbaast me in elk geval niet heel erg.
popcorn erbij.. HALF LIFE 2: THE MOVIE!
Oh en wat zou hij misselijk zijn geweest :+
Zeker met die popcorn!
Dan heb ik ook nog een echte klassieker liggen!!

Prince of Persia, gespeeld op een Amiga500 en opgenomen op Video2000.

Jammer dat je bij HL2 kunt doorrennen.....bij Prince of Persia moet iedereen uit de weggeruimd worden.
:+
Off topic :o

Kan je die niet gecaptured krijgen ofzo ? Wil ik best hebben als aandenken aan the good old days :9
off topic
:? Ik ken niemand meer met een werkende V2000!!Mischien iets voor koningendag om naar op zoek te gaan. ;)

De Amiga heb ik nog wel en de Prince of Persia ook nog. Hee..dat is nog eens een idee.. De Amiga aansluiten op de TV-kaart en dan opnemen!!

Oeff...dat wordt weer oefenen om die "old skool" gameplay weer soepel te krijgen :+
Ik heb nog een werkende Video2000. Sterker nog, ik heb er geloof ik 2.

Video2000 was een heel mooi systeem. Die Amerikanen maar zeuren over hun BetaMax.. *gaap*
Video2000 kicks ass :)
Ha, leuk. Goede oude tijd, heb destijd de game nog uitgespeeld op m,n Amiga 1200. En die film heb ik ook ooit gezien, zat toen bij AmigaMagazine geloof ik! :)
niet helemaal waar...

je kan het hele eerste level door komen zonder ook maar een iemand te doden... oke je moet dan niet het zwaard halen, maar direct met een listig truckje naar de exit gaan... in level 2 krijg je dan gewoon je zwaard :*)

8-) :+


reactie op buzzardhawk
Ik vind het zonde van het spel om dat binne die tijd te verkwisten en waarschijnlijk heeft ie het ook op easy staan :'(

nee dit is sneu hij heeft het spel waarschijnlijk al eerder uitgepeeld en dan ff gauw alles door rennen :r

ik heb het filmpje niet bekeken (spoiler) maar ik ben toch beniewd hoe hij door dat stuk is gekomen dat je platen moet verplaatsen om veilig over het zand te komen (oh ik weet het al gewoon door rennen) :Z
vind fimpje idd beetje vaag want alle loading times zijn er ook uit geknipt.. dat scheelt ook al half uur denk :P en die dwaas rent elke zombie voorbij echt grappig heheh.
filmpje is aleen al bijna week oud! was afgelope zondag al beschikbaar.
Linkje naar de 1.4gb high quality versie (bittorrent):
www.ferrago.com/downloads/go.aspx?m=1&f=497
Als je zo alle beestjes voorbij kan rennen moet je toch erg goed getraind zijn, ze zouden een HL2 versie moeten uitbrengen waarbij je online tegenstanders hebt (mensen die de badguys spelen via een internetverbinding) en dan de speler irriteren zodat het spel nooit hetzelfde is...(en nee..ik bedoel niet een normale multiplayer maar de stand alone versie met via internet bestuurde tegenstanders)
Ja, leuk. Dan mag één iemand de hoofdrol spelen, en voor de rest zitten er alleen maar mensen monsters te spelen, die met een paar shotgunshells omver liggen. Leuk voor die mensen!
Ik vind het anders geen gek idee opzich. Als je gewoon zo'n multiplayer mode hebt van 20 tegen 1 dat je met zen twintigen de monsters speelt en dan continue respawned in een ander monster iets verderop in het level, lijkt me best wel wijs hoor :D.
Ja, leuk. Dan mag één iemand de hoofdrol spelen
Dat spel is er al hoor. Dat heet: "Het gewone leven"
Dat spel is er al hoor. Dat heet: "Het gewone leven"
Waar kan je dat kopen?
Met Perfect Dark op de N64 was het al mogelijk voor speler 2 om de slechterikken te spelen. Alleen is dit zwaar irritant omdat je inderdaad na een paar schoten alweer dood bent en dan spawn je weer in het lichaam van een andere baddy die toevallig naast de vorige stond en gelijk ook overhoop wordt geschoten.
Leuk! Speel ik sniper combine gastje, kijken of het dan nog steeds zo makkelijk is :+ Wat ik wil zeggen is dat volgens mij de huidige shooters nooit uit te spelen zijn wanneer de AI van de tegenstanders gelijk is aan die van gamers. Het gebrek aan AI wordt tegenwoordig nog altijd gecompenseerd door vuurkracht en overtal van de vijand. Met menselijke AI is de game dan niet te doen, tenzij iedereen headcrab wordt :P
AI in HL2 valt me anders niet tegen.. het is ook op een wat andere manier opgebouwd dan wat normaal is in een game. geen "statische" scripts ofzo. Je tegenstanders krijgen 'hints'vanuit de map waarna ze een beslissing nemen, hints als "ruit kan kapot" "deur kan open" "hout kan je naar de sodemieter hakken met een crowbar" "zooi kan je opzij schuiven"

Morgen (vandaag eigenlijk) zit ik met een paar andere gasten hier bugs/leuke zooi in CSS en HL2 op te zoeken, als we leuke reut tegenkomen pomp ik het wel ff op GoT.
Ik hoop dat Valve dit ook hoort en dat ze bij de uitbreiding eens wat gaan doen aan de lineairiteit want daarmee is het echt droevig gesteld. :Z
Het is maar wat je triest vind. Valve wil ons een verhaal vertellen. Om dat niet lineair te doen is knap lastig. Ik vind het een prestatie dat het ze wel gelukt is zonder cut-scenes.

En wat zou het trouwens, het barst van de populaire games die volledig lineair verlopen.
Precies, ik begrijp niet wat mensen voor problemen hebben met lineair :S HL2 was geen HL2 als het non-lineair was geweest. Nou is daartussen nog een grensgebied en HL2 zit richting het lineaire gedeelte, maar is het niet totaal.
Dus wat is er dan zo revolutionair aan dit spel?
Wat is er zo geweldig aan
Op wat voor maniet verschilt het van alle andere FPS'n sinds wolfenstein 3d? Het is gewoon weer het zoveeltste spelletje, niets nieuws onder de zon.
Begrijp me goed, ik vind het wel een leuk spel en het zit wel goed in elkaar. Maar het is niks nieuws, iets wat valve wel claimt. Laten ze dan ook echt iets nieuws maken als ze daar zo over lopen te schreeuwen en niet de zoveelste "ik moet in ieder level met een vaste route van A naar B lopen" FPS

Hulde aan HubMan die geen Fanboy is en wel begrijpt wat ik bedoel. Een spel is meer dan alleen een optelsom van de gimmicks in het spel.
Wat revolutionair is aan Half-Life 2 is dat het realistischer is dan ooit tevoren. Dus niet alleen maar wat mooiere graphics.

- Er zit meer detail in de levels dan je eerder gezien hebt.
- De personages bewegen veel realistischer dan in ieder ander spel.
- De physics engine zorgt ervoor dat interactie tussen objecten op een realistische manier mogelijk is.
- Mensen kijken je echt aan en ze happen niet meer als vissen wanneer ze praten.

Niet voor niets dat mensen die normaal geen problemen hebben met spelen van FPS games tijdens het spelen van HL2 ineens misselijk worden.

Half-Life 2 is de volgende grote stap in de richting van fotorealistische interactieve films.
Dat het spel er goed uiziet is jou mening, het is niet een feature. Hoe je het spel ervaart en hoe je tegen een spel aankijkt is ZEER persoonlijk en daar kan je dus ook nooit iemand op aanvallen. Als jij dit dus bijna fotorealistisch vindt dan is dat jou goed recht. Het spel zelf wordt daar echter niet anders van. Het gaat uiteindelijk maar om één ding en dat is GAMEPLAY. De gameplay is niet veel anders dan andere FPS en zelfs niet door de physics engine.
Er is altijd maar 1 weg en 1 oplossing mogelijk voor alle levels en problemen in HL2. Dat is slecht en achterhaald. Daarnaast is de speelduus KORTER dan zijn voorganger wat nog slechter is. Graag reageren met argumenten als je wat te zeggen hebt niet ik vind dit spel cool dus is het geweldig.
Het spel is idd helemaal niet revolutionair, ik vind er eigenlijk helemaal geen bal aan, weer een standaard PC First Person Shooter waar je op ieder moment kunt saven (goh wat een spanning!!!!, console games zoals Halo(2) of PC games zoals Soldier of Fortune hebben dat toch veel beter opgelost)
Zowel Valve als de fanboys kan verweten worden dat ze weer eens overdreven hebben. Kijk naar een game als Halo 2, - afgezien van een aantal uitermate irritante fanboys- , heeft niemand gezegd (ook Bungie niet ) dat Halo revolutionair zal worden, ze hebben het altijd als Halo in het kwadraad (bigger better, same formula)omschreven. Prima naar mijn mening, je weet tenminste waar je aan toe bent.
Maar Valve en die fanboys? Je moet maar eens naar een willekeurig forum gaan je lacht je kapot!!!
De graphics en physics zijn revolutionair!! Kijk een naar die buggy in dat water...dat is nog nooit zo vertoont in games...alle voorwerpen zijn realistisch te bewegen.

De gameplay is hetzelfde als het oude HalfLife. En die is niet (meer) revolutionair. Je kunt niet leanen, liggen of over de korrel je geweer kijken zoals in Call of Duty.

Doom3 is indat opzicht ook niet revolutionair, ook hier spelen graphics en physics de boventoon. De gameplay is gelijk aan alle andere Doom en die is in deze tijd met een overvloed aan FPS'en gedateerd.

De nieuwe ideale FPS is gebouwd met de Source engine, met de gameplay van Call of Duty en een RPG verhaallijn met veel aktie als een Holywood film.
juist, de Physics !, ik snap niet dat dat niet gezien wordt? wow das wel ernstig eigenlijk.
Daarom is het zo ontzettend vet om te spelen. Het beweegt allemaal zo ontzettend realistisch. En dat water owneert echt de pan uit!, ik heb hier genoeg gapende mensen naast me gehad, thuis moeten ze het met DX8 stellen, tjah dan krijg je zo'n enorm verschil in kwaliteit heh :)
Het is is dus weldegelijk revolutionair, maar het is zo jammer dat dit voor heel veel mensen niet echt het belang van een spel is, voor mij is het 1 van de grote redenen om een spel interessant te vinden. het verhaal staat voor mij op plek 2. En ook het verhaal is een stuk interessanter dan welke game ook. Halo2 heb ik een half uur gespeeld, is wel grappig, maar meer niet! Geen revolutionaire ontwikkelingen. Doom3 was ook revolutionair. Ik vind dat toch erg leuk altijd die nieuwe technieken. Dat was voor mij ook de reden om Doom1 fantastisch te vinden. Het gaat in principe nergens over, maar het was zo geweldig degelijk opgebouwd.
Het is is dus weldegelijk revolutionair, maar het is zo jammer dat dit voor heel veel mensen niet echt het belang van een spel is, voor mij is het 1 van de grote redenen om een spel interessant te vinden. het verhaal staat voor mij op plek 2.
Als voor jou een gimmick als de psychics -want dat zijn ze in Half Life2- genoeg reden is om een game revolutionair te noemen dan vind ik dat diep triest.
Het hele spel was één grote "been there done that".
Standaard health metertje, standaard armor metertje, crosshair, standaard besturing, standaard scripted events, standaard AI, "revolutionaire gimmick" genaamd de physics engine, huppakee wat een revolutie!!!! Kom op zeg!!! Je ziet nog niet eens je handen als je iets oppakt!! Een ladder beklimmen gebeurt nog steeds op een standaard manier (lees geen aparte animatie/gameplay element)- Turok uit 1996 liet al zien hoe je realistisch een ladder kan beklimmen, Chronicles of Riddick geeft het nog een originelere wending door te switchen naar een 3de persons view, en Killzone heeft de "ladderanimatie" helemaal perfect gedaan.
Sorry hoor, maar een "revolutionaire" physics engine kan dan dit spel ook niet meer redden
Je stukje over directx 8 en 9 moet ik toch ff corrigeren.. heb een GF4ti in mijn desktop en ik zie amper verschil tussen DirectX 8 daar, en DX9 op mijn laptop (met 9700).

En als dat verschil al zichtbaar is, is het toch vooral in de belichting, gezichten, maar niet zozeer in het water.
De personages bewegen veel realistischer dan in ieder ander spel
Zeker net zo realistisch zoals Gorden vooruit schuift....euh ik bedoel loopt? :7
Niet voor niets dat mensen die normaal geen problemen hebben met spelen van FPS games tijdens het spelen van HL2 ineens misselijk worden
Van Wolf3d wordt ik ook kotsmisselijk....zal wel door het hoge mate van realisme komen (of de manier waarop BJ Blaskowitz zich net als Gorden door de levels heen schuift ipv loopt) 8-)
Dit was de eerste game dat wanneer ik door een gang loopde en wat achter me hoorde, weg wilde rennen in plaats van achter me kijken wat er aan kwam...
Dus voor mij is hij zeker revolutionair :)
Er is altijd maar 1 weg en 1 oplossing mogelijk voor alle levels en problemen in HL2. Dat is slecht en achterhaald.
Nee dat is niet slecht en achterhaald. Ik heb een hekel aan spellen die ik op 10.000 manieren uit kan spelen.
ik vind Operation Flashpoint uit 2001 met zijn open weidse landschappen anders ook behoorlijk realistisch....
@darthdrinker: Je doet alsof het uiterlijk van een spel subjectiever is dan de gameplay ervan, more like, precies andersom dude.

Over lineairiteit: waarom zit iedereen altijd te zeuren over lineariteit van spellen en hoor ik nooit klachten over boeken, films, muziek en het leven in z'n algemeenheid (lang leve determinisme :D)
Ik had ooit een boek waar ik zelf de keuzes mocht maken (indien a, ga dan naar blz x enzo). Ik was constant gefrustreerd dat als ik het uit had ik niet het hele boek had gelezen. Zo ook met half-life2 denk ik. Ik WIL graag alles zien en elke zombie killen.

Spellen zoals morrowind waarin alles kan en niets moet en er honderdmiljoen manieren zijn om het spel te spelen vind ik saai, al helemaal omdat het niet uit te spelen is. Maar goed, dat is inderdaad mijn mening.
Wat hier wel uit op te maken is, is dat als een spel een einddoel heeft er waarschijnlijk ook een kortste pad is van je beginpunt tot het eindpunt, waarmee pad niet alleen een geografisch concept is maar ook alle mogelijk acties bevat. Dan kun je natuurlijk allerlei vertakkingen maken op dat pad, maar je wil wel weer op een vector richting einde komen. Een spel zoals morrowind heeft dat niet nodig.
darthdrinker: ...een heel verhaal...
Ik moet zeggen dat je behoorlijk denigrerend overkomt. Ik weet niet of dit je bedoeling is, maar je slaat een behoorlijk kleinerende toon aan in je posts in deze draad.

Ik kan je natuurlijk gaan vertellen dat het voeren van discussies in deze toon (waarschijnlijk voortkomend uit het feit dat jij persoonlijk van mening bent dat jij weet hoe 't allemaal moet, en het je taak ziet ons, de onwetenden, te verlichten van onze onwetendheid; althans, zo kom je over) zelden tot een constructief einde leidt. En dat het (bewust?) gebruiken van een semi-verheven toon vaak een teken is van diepgewortelde onzekerheid bij degene die deze toon aanslaat...

...Maar dan zou ik net zo onverstandig zijn als jij ;)
Iedere Gamer zijn Game..ik moet zeggen dat in de loop der jaren mijn voorkeur voor games is verandert.
FPS met gameplay als Doom, Serious Sam zijn gedateerd.

Het gaat om de totale game ervaring en die is subjectief. Een game kan grafisch fantastisch zijn, met realistische physics en een 100% sloopbare omgeving, perfect 3d geluid......

....maar je kunt niet gaan liggen, om hoeken kijken en over de korrel van je geweer, Als je dit van nieuwe games gewent bent kan dit de gehele game ervaring verpesten.

In de aanloop naar 16 November heb ik het originele Halflife weer eens gespeeld. Ik heb me verbaast hou "oud" de graphics er uitzien en hoe beperkt de bewegingen zijn. Terwijl dit juist de game is die mij verslaafd heeft gemaakt aan FPS'en (samen met Unreal, SHOGO, Blood 2 the chosen).

Het gemis van HL2 is dat het dezelfde gameplay heeft als het origineel. De gravity gun, hoe leuk ook kan hier weinig aan veranderen.
De physics zijn op en top,
maar vooral ook de geavanceerde technieken om een gezicht te animeren. Karakters kunnen perfect herkenbare emoties produceren!
Knap dat je het in die tijd uitgespeeld hebt, maar ik denk dat je dan van de game zelf niet veel meegekregen hebt.

Makers stoppen bergen werk in een spel om de omgeving zo mooi mogelijk te maken. Dan vind ik het een beetje jammer om er zo doorheen te vliegen.

Ik wil af en toe best wel eens op mijn gemak rond kijken in een spel :) Net als farcry enzo. Maar niet te min, een mooie prestatie!
Ik denk dat hij het spel eerst (een paar keer) op 'normale' snelheid (wat dat ook moge wezen) gespeeld heeft, want het zag er naar uit dat hij wel wist waar hij moest gaan staan en waar welke acties uitgevoerd gingen worden.

Ik heb er gisteren zelf even naar zitten kijken, en ik moet zeggen dat ik het leuker vind om het zo voorbij te zien vliegen dan om het zelf te spelen...
Ik denk ook niet dat dit zijn eerste poging is ofzo. Hij zal het spel meerdere malen "normaal hebben uitgespeelt voordat hij hiertoe in staat was neem ik aan.

Edit: te laat...
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True