OneXPlayer toont watergekoelde gaminghandheld met Ryzen AI Max+-chip

De Chinese fabrikant OneXPlayer heeft op de CES-beurs een watergekoelde gaminghandheld getoond met een Ryzen AI Max+-apu. Het apparaat kan worden aangesloten op een externe module, waardoor een hogere tdp mogelijk is.

De OneXPlayer Apex-gaminghandheld kan net als de eerder aangekondigde Super X-tablet gebruikmaken van de optionele Frost Bay-waterkoelmodule. Die kast kan met slangen aan de achterkant van de apparaten worden aangesloten. Er is dan een hoger tdp tot 120W mogelijk. Zonder waterkoeling zit het verbruik rond de 80W.

OneXPlayer Frost Bay
OneXPlayers Frost Bay-module en Super X-tablet

De 8"-120Hz-gaminghandheld heeft een resolutie van 1920x1200 pixels en is beschikbaar met een AMD Ryzen AI Max+ 385- of 395-apu. De handheld kan op drie manieren van stroom worden voorzien: via de eigen stekker, via USB-C en door een externe 85Wh-accu achterop te klikken. De duurste configuratie komt met 128GB ram en 2TB opslag en kost 2998 dollar. De goedkoopste versie, met 32GB werkgeheugen en 1TB opslag en zonder waterkoeling, kost 1859 dollar. OneXPlayer verwacht de Apex vanaf 10 februari te kunnen leveren.

OneXPlayer Apex
OneXPlayer Apex

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

10-01-2026 • 11:20

70

Reacties (70)

Sorteer op:

Weergave:

Leuk stukje technologie, maar met dit soort prijzen kan ik me niet voorstellen dat er veel markt voor is.
Leuk stukje technologie, maar met dit soort prijzen kan ik me niet voorstellen dat er veel markt voor is.
Zeker omdat een Steam Deck 569,- kost en niet slecht presteert. Maar er zijn genoeg mensen die graag gamen in de trein van en naar werk met een hoog besteedbaar inkomen. Die AMD APU presteert erg goed en die extra FPS zijn aanlokkelijk.

De Steam Deck heeft 8 CU op RDNA2 en de 395 heeft er 40 van RDNA 3.5. Dat zal dus minimaal 5x sneller zijn, maar waarschijnlijk nog meer.

Het goedkoopste model is nu trouwens te bestellen voor $1699,- betaal je dan wel inklaarkosten?

[Reactie gewijzigd door Dekar op 10 januari 2026 12:14]

Voor iets meer dan €300,- extra heb je een Asus ROG Ally X. Wat al een leuke upgrade is ten opzichte van de Steam Deck.

Steam Deck zou ik nu niet zo snel meer kopen. De hardware is echt wel verouderd te noemen.
Die is meer dan 300 euro duurder.
Excuus, rekenfoutje.
Maar wel terecht advies. Die Ally X is ook minimaal 2x sneller dan de Steam Deck. Scherm resolutie is ook hoger. Neemt niet weg dat de Steam Deck gewoon een hele goeie deal is voor een casual gamer die geen hoge graphics vereist.
En wil je de Valve ervaring met je Ally (X) dan knal je er SteamOS op. Werkt prima.

Nadeel van de Chinese handhelds zijn invoerrechten en support. Mocht je m terug moeten sturen betaal je iedere keer dat ie over de grens gaat invoerrechten. En dat kan met dit soort prijzen aardig oplopen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen Nederlands of in elk geval Europees retouradres was bij bestellingen uit China.
Ik wel, maar dan hebben we het over 10 jaar terug. Wat een ramp was dat zeg!

Tegenwoordig is er wel een Europees retouradres mogelijk gelukkig.
Precies, ik snap ook niet zo goed waarom mensen zeggen dat de Steam Deck geen goede deal meer is, omdat er een andere handheld van een paar honderd euro duurder beter is. Dat geldt toch op alle vlakken? Smartphones, auto's, etc… er zijn altijd wel betere modellen die net iets duurder zijn, maar dat betekent niet dat de goedkopere opties geen goede deal zijn en dat er geen markt voor is.
Dat is alleen een leuke upgrade op papier in specs. In gebruiks gemak lopen de Windows handhelds echt mijlen ver achter op de Steamdeck met SteamOS. Ik ken meerdere mensen die hun ROG Ally's en Legions weer weg gedaan hebben omdat het 'pick up & play' en gebruiksgemak van de Steamdeck zoveel beter is.
Was dat met of zonder de recente FSE update waarbij de mobiele ervaring van Windows drastisch is aangepakt?

SteamOS blijft nog de betere ervaring maar het is, in mijn ogen, bij lange niet meer het gigantische verschil wat het voorheen was.
Ik vind het nadeel van de ROG Ally vooral dat je, net als Steam Deck, niet alle games kunt spelen. Voor console games zijn de specs vaak niet goed genoeg, en PC-only games ondersteunen vaak geen controllers.
Met de Xbox Ally heb je toch wel een aardige bibliotheek, want alle Game Pass games zouden daarop moeten werken.

Dus de verleiding is er zeker wel om 'm in te ruilen. €900 blijft veel geld voor een handheld, maar lage specs zijn geen goede ervaring.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 11 januari 2026 10:17]

[...] Maar er zijn genoeg mensen die graag gamen in de trein van en naar werk
En die ook geen last meer willen hebben van koude handen.
Zo werkt het dus niet, Power budget, kloksnelheid etc zijn alle factoren. De Z2E is heeft ook meer CU's dan de Z1E maar is in de praktijk niet veel sneller. Maar wel efficienter op lagere TDP's.
De Steam Deck heeft 8 CU op RDNA2 en de 395 heeft er 40 van RDNA 3.5. Dat zal dus minimaal 5x sneller zijn, maar waarschijnlijk nog meer.
Als ze allemaal op volle snelheid kunne draaien wel, maar dat is sowieso niet het geval: oo kdeze soc zal maximaal rond de 25 Watt verbruiken in handheld mode, en dan zakken de prestaties enorm in.

In de praktijk zou ik al onder de indruk zijn als hij 3x sneller is, wat natuurlijk nog steeds enorm goede prestaties zijn.
Uit het artikel: "Zonder waterkoeling zit het verbruik rond de 80W"
Wat ansich meer dan voldoende volgens mij voor deze APU. Het ding veel meer laten verbruiken lijkt me moeilijk en levert redelijk weinig op in verhouding (wat vaak het geval is!)

Hier kan je een goed overzicht vinden met verschillende benchmarks en games uitgevoerd op de 395 met 55, 85 en 120W: https://strixhalo.wiki/Guides/Power_Modes_and_Performance
There are four main types of Strix Halo-based devices: mini PCs, AIOs, laptops, and handhelds. Laptops and handhelds are typically power and cooling limited, so their performance is generally lower. However, the difference between 55W and 120W power limits isn't that massive (5-35% depending on the task)
Enkele gamebenchmarks: https://prnt.sc/IGVa0TkORJce

Overigens ook een erg interessante site als je in de markt bent voor het Ryzen AI+ 395 platform voor AI toepassingen (dan komt die 128GB gesoldeerd RAM ineens van pas door ze toe te wijzen aan de iGPU).

Desondanks, als je het puur als gaming device gaat gebruiken zou ik eerlijk gezegd voor de versie met 64GB kiezen en de rest van het geld in je zakken laten. Genoeg RAM voor de CPU en de GPU op die manier voor alle games. 32GB gaat misschien net te weinig zijn als je ervan 16GB toewijst aan de GPU en de andere 16GB aan de CPU.

[Reactie gewijzigd door Lambo LP670 SV op 10 januari 2026 17:19]

Of de 48GB met de 395 variant voor 1899,-
Hoog besteedbaar inkomen en trein gaan niet echt hand in hand
Integendeel. De trein bespaart veel geld. Geen bijtelling! Ik ken zat mensen in de stad zonder auto, met een onbeperkt OV abonnement van de werkgever en een salaris van 5K+. Die reizen dagelijks met de trein. Dus je statement slaat helemaal nergens op.
5K is ook niet bepaald een hoog inkomen, vandaar de trein :Y)
Nou, dat is toch wel ruim boven het Nederlands gemiddelde! Dat zou zo'n beetje het dubbele zijn van wat ik na tien jaar verdiende in het onderwijs :p Wat beschouw jij als een hoog inkomen?
Als je het totale bruto salaris uitsmeert over 12 maanden (dus ook zaken als vakantiegeld en 13de maanden voor wie dat krijgt), dan lag het gemiddelde salaris in Nederland dit jaar net boven de 5000 per maand volgens de laatste raming van september. Neem je vakantiegeld niet mee dan is het gemiddelde met 4680 euro per maand ook niet ver onder die 5k.


Bron: https://www.cpb.nl/raming/raming-september-2025-mev-2026
Vind ik alsnog een hoog inkomen in vergelijking met dat van mij. :+
Oke. Leuk en aardig maar 5k is nog steeds gewoon gewoon een hoog salaris :p effe een reality check! De enige kennis die ik ooit heb gehad die een soortgelijk inkomen had was mijn baas :+
Oh, zeker mee eens! Maar wel een salaris waarbij genoeg mensen nog de trein nemen.
Volgens @svenk91 is 5K ongeveer het gemiddelde. Een van mijn ooms verdient ruim het dubbele, maar reist alsnog vaak met de trein, zeker als hij naar kantoor moet, maar soms ook op andere momenten. Een andere oom van me verdiende ook meer dan 7K (nu met emeritus) en gebruikte alsnog de trein. Maar zelfs het dubbele van het gemiddelde zal zeker ook niet een “hoog inkomen” zijn?
Sommige mensen menen dat ze het pas goed voor elkaar hebben als ze een dure auto voor hun huis hebben staan. En relativeren daardoor beter af denken te zijn dan mensen die met de trein reizen. Slaat allemaal nergens op. Ik had het ook over een hoog besteedbaar inkomen, wat natuurlijk niet hetzelfde is.
Een handheld met geen battery life en een externe component is sowieso iets ultra niche. Ik heb een Xbox ROG Ally X met Bazzite en ik ben nog geen spel tegengekomen dat onder de 30 FPS draait met medium of hogere settings, dat is voldoende voor een handheld zonder dat je compromissen moet maken op batterij, koeling en geluidsproductie, en draagbaarheid. Dat zijn dingen waar, ik neem aan, de meeste potentiële handheld gebruikers naar kijken.

Dit is meer een "cool kijk eens wat ik kan" ding om headlines voor het merk te genereren dan een daadwerkelijk vermarktbaar product.
En je hebt nog steeds de optie om een 'extern component' toe te voegen voor extra performance, een e-gpu. Dat lijkt me een stuk effectiever en makkelijker dan zo'n waterkoeling kastje... Strix Halo is heel indrukwekkend, maar hang een echte GPU aan een XAX en ik denk dat ie wint, tenzij de CPU power belangrijk was maar in ieder geval voor gaming is dat vrij zeldzaam.
Je vergeet dat wij hier in de EU veel armer zijn geworden tegenover de VS (en de vele oliestaten zoals de UAE) in de afgelopen 40 jaar.

Modaal inkomen USA v.s. DE van de afgelopen 40 jaar in USD. Ik heb Duitsland gekozen omdat ik daar makkelijker data van kon vinden en omdat ik dat beter representatief vind voor (west) Europa dan een Nederland of een Noorwegen. Tevens betaal je in veel USA staten geen/een veel lagere sales tax. En in de oliestaten ook geen of maximaal 5%. Alles is daar dus bijna een kwart goedkoper. Tevens is de inkomstenbelasting in de oliestaten niet bestaat en in de VS veelal ook veel lager. Dus netto lopen ze nog harder voor op "ons".
  1. 1985: USA (~$45k) | DE (~$35k)
  2. 2005: USA (~$58k) | DE (~$42k)
  3. 2025 (ong): USA (~$78k) | DE (~$55k)
In de USA hebben ze er 33k bij gekregen de afgelopen 40 jaar, wij maar 20. Dat ga je op een gegeven moment voelen, wat blijkt uit dit soort uitspraken.

@SkiFan volgens de bron is dit voor zowel USA als DE de mediaan, niet het gemiddelde. Tevens worden in de VS 50% van de consumentenaankopen gedaan door de top 10% van de inkomens. Dit soort producten zijn zeker interessant voor die groep, en die is blijkbaar groot genoeg. 10% van de USA is natuurlijk ook niet niets. Hebben we het over 34.000.000 mensen.

[Reactie gewijzigd door TV_NERD op 10 januari 2026 14:02]

Ik heb in de vs gewoond en grotendeels klopt het wel wat je zegt maar er zijn twee grote maren.

Het verschil arm rijk is veel groter met een rijke middenklasse maar een hele arme onderklasse met weinig ertussenin. (Mijn verpleegkundige verdiende 120.000 dollar per jaar maar de verzorgende 1 laag eronder ineens het minimumloon van net geen 25000 per jaar en moest er een baan bij hebben om rond te kunnen komen)

En Amerikanen zijn gewend de limieten op hun creditcard mee te rekenen in hun inkomen. Scheelt ook al gauw 20/30k per jaar. Dat ze daarvoor soms wel duizend dollar rente per maand betalen vergeten ze even.

En de kosten zijn gigantisch. 60% van de daklozen in Seattle heeft een fulltime baan en kan zich nog steeds geen woning veroorloven

[Reactie gewijzigd door gaskabouter op 10 januari 2026 13:52]

De limiet kan je maar één keer opnemen. Tenzij je rente en aflossing niet als uitgaven ziet, zie ik niet hoe dit inkomen kan zijn.
Zij zien dat gewoon als bedrag wat ze kunnen uitgeven. En je hoeft vaak niet eens af te lossen alleen rente te betalen. Maar geloof me, je hoeft daar in de kroeg de discussie echter niet over aan te gaan. 10 credits cards is geen uitzondering, ze nemen gewoon een nieuwe om de oude af te lossen.

De overheid doet het overigens niet anders, VS is een echte schulden economie
Dan is het vermogen, geen inkomen. Want het is niet periodiek. Maar nu zit ik te precies op de termen voor iets wat in basis al niet klopt.
Het is negatief vermogen zelfs.

Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor. Ik heb alleen een credit card omdat ik in de VS niet zonder kan.

Op de meeste plekken kun je niet eens betalen met een debit card.

[Reactie gewijzigd door gaskabouter op 10 januari 2026 18:25]

Ik weet niet hoe de overheid het doet, maar volgens mij is dat niet echt een Amerikaans dingetje. Van de burgers wel, met die 10 creditcards, maar van de overheid denk ik eerlijk gezegd niet. Ik bedoel: kijk maar eens naar de schulden van de EU.
https://www.usdebtclock.org/

De VS heeft van alle ontwikkelde landen niet alleen bijna de hoogste staatsschuld ter wereld maar ook nog eens een ieder jaar oplopend begrotingstekort waarover minstens 1x per ruzie gemaakt wordt en recent nog heeft geleid tot de langste shut down van de overheid in de geschiedenis van de VS. De enige reden dat de economie blijft draaien is big tech en het feit dat de hele wereld in dollars betaalt en ze dus eindeloos praktisch onbeperkt kunnen blijven bijdrukken.
Hoho, ik zei niet dat de VS géén staatsschuld had. Natuurlijk is die torenhoog; dat weet ik ook wel. Ik wilde alleen wat nuance aanbrengen door te zeggen dat het niet per se een Amerikaans overheidsdingetje is, gezien de EU ook niet bepaald een lage schuld heeft.
Maar binnen de eu is het beleid het tekort in ieder geval onder de 3% te houden terwijl het in de VS consequent toeneemt.

Dat is echt Amerikaans. Griekenland eerder en nu Frankrijk weten echt wel wat er moet gebeuren maar binnen de politiek in de VS zie ik dat besef echt niet
Daar heb je gelijk in.

Ik denk overigens niet dat de Amerikaanse politiek het niet inziet, want er wordt wel degelijk over gesproken. Het punt is denk ik eerder dat het probleem zó groot is dat men niet waar te beginnen om het op te lossen, nog los van dat dat de rest van de eeuw gaat duren. Dat terwijl er op veel vlakken natuurlijk ook noodzakelijke investeringen nodig zijn, zoals verbeteren van zorg, infrastructuur, OV, etc. Hoe begin je dan aan zo'n megalomale klus als het oplossen van de staatsschuld?

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 11 januari 2026 11:39]

Ja op papier, in de praktijk is die 3% totale bullshit. Voorbeelden Duitsland die recent de remmen loslaat en de staatsschulden van Frankrijk + alle zuid Europese landen.
Staatsschuld is iets anders dan het begrotingstekort.

En juist Spanje doet het daar bijvoorbeeld heel goed, van alle Zuid Europese landen alleen Italië niet. Nederland, België en Frankrijk niet. Duitsland daalt juist net met bijna 20 miljard.

Als je toch alles over een kan scheert moet het wel kloppen natuurlijk.

Het gemiddelde in de eu is overigens 3,1%. Dus zo'n bullshit is het nou ook weer niet.
gemiddelde neem je ook met landen die ruim aan de goede kant van de streep zitten. Zoals een Nederland. En die 3,1% is voor dat Duitsland ging smijten met geld want dat zit pas volgend jaar in de begroting. Duitsland is de grootste economie van Europa. we praten hier over 180 miljard aan nieuwe leningen en een begrotings tekort oplopende tot bijna 5%.

Naast begrotingstekort er ook ziets als een maximale staatsschuld binnen de eurozone van 60%.

Spanje zit op pak en beet 105%, Italië op 140% België zit ook rond de 105%. Frankrijk op 115% en snel groeiend vanwege dat niemand daar wil doorwerken.

Het is een economische tijdbom hier in Europa.

[Reactie gewijzigd door BarnET op 12 januari 2026 13:57]

Amerikanen rekenen hun limiet op de creditcard mee als inkomen?? Wat is dat voor waanzin. :?
Zo snap ik wel waarom iedereen in de schulden zit daar, dat is toch gewoon jezelf voor de gek houden.
Je maakt de fout door gemiddeld te verwarren met mediaan. De Musks en Bezossen trekken in de VS het gemiddelde flink omhoog. Daar heeft geen hond buiten die 2 iets aan.
Er worden wel meer fouten gemaakt of i.i.g. niet naar het hele plaatje kijken. Kosten overig levensonderhoud? Ziektekosten? Het gros wordt gekocht op de pof met creditcards en hoge aflossing. Maar ja wel een gaming handheld van 1000 usd in je handen. Joepie.
Wij betalen dan weer minder voor veel zaken. Achter de streep in de west europese landen hou je na alles net wat meer over, of nou ja ik moet zeggen je krijgt meer voor je geld.
Wat @Aiii ook zegt Aiii in 'OneXPlayer toont watergekoelde gaminghandheld met Ryzen AI Max+-chip', dit is voornamelijk een technology demonstrator of iets dergelijks. Even je merk op de kaart zetten. En dan hebben ze waarschijnlijk goedkopere versies die het daadwerkelijke geld opleveren. Dit gebeurt met ontzettend veel (tech-)producten natuurlijk. Ook laptops, desktops, en telefoons, auto's, al tientallen jaren. Elke fabrikant heeft wel een mooie dure waarvan ze er 10 per jaar van verkopen, en vervolgens goedkopere versies waar ze er duizenden per jaar van verkopen.

Ik zou dit ding dan ook niet beoordelen als iets wat bedoeld is voor de gemiddelde consument.
128gb RAM voor een GAMING handheld... of zien ze ook andere usecases hiervoor? Zeker i.c.m. die waterkoelingsmodule.. dat maakt het wel een stuk minder mobiel.

Via een dock is het ook wel te gebruiken als hele kleine laptop. Zou weer ruimte besparen in mijn tas. Is het ook bekend welk OS er standaard op zit?
In de link naar het artikel staan de volledige specificaties, en daar staat Windows 11 Home edition.
Heftige prijzen. Dit is waarom de Nintendo Switch 1 en 2 zo onwijs goed presteren. Leuke hardware voor zeer weinig geld en een enorm groot platform waar games speciaal voor geoptimaliseerd worden.
Ik snap de vergelijking maar consoles en pc is appels met peren vergelijken.

Voor iemand die geen games heeft op PC, is een Switch of PS5 een prima keuze, wie al PC games heeft en/of wil emuleren is zo'n handheld veel beter, ook omdat je geen games opnieuw hoeft te kopen want je huidige PC bibliotheek werkt gewoon erop.

Dit zeg ik als iemand die naast PC gamer ook meerdere nieuwe en oude consoles in huis heeft.

Daarnaast is de handheld uit dit artikel zo'n beetje de allerduurste, meeste high end handhelds zitten rond 800 a 1000 euro, en wie iets minder performance niet erg vindt naast Steam Deck is de MSI Claw A1M vaak goedkoper dan de Switch 2.

(En hoewel de A1M een moeilijke start had, updates van vooral Intel hun kant hebben heel erg veel geholpen)

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 10 januari 2026 16:41]

Precies, dit is een vreemde vergelijking. Nog los van de andere markt ervoor, is de prijs van deze handheld natuurlijk wel ruim bovengemiddeld en qua tech vrij uitzonderlijk (er zijn bij mijn weten geen andere watergekoelde handhelds). Dat is alsof je zegt “geen wonder dat Renault zo goed verkoopt als je de prijzen van een Ferrari ziet”.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 11 januari 2026 11:08]

Ik weet nog toen de gpd win in 2016 rond de 400 euro was. De eerste gaming handheld. Ik was direct verliefd en na jaren onderweg te willen gamen(met Windows gezien ik daar spellen voor heb) kon dat ook eindelijk(met flinke restricties).

De gpd win 2 ging richting de 5 a 600 euro. Dat werd al minder interessant.

Toen kwam de Steam Deck en die had een geweldige prijs, maar de hardware was niet geweldig(na jaren met handhelds te hebben gestoeid was mijn verwachtingspatroon hoger en ook in vergelijking met de gpd win 3 en 4) gelukkig niet veel later de rog ally overgenomen en dat was wel echt verademing in de hoeveelheid speelbare en goed uitziende games. En ook die had een leuke prijs maar toch ben ik overgestapt op een 14 inch gaming laptop. Die overigens 1100 euro was maar wel sneller is dan al die handhelds.

En dat is eigenlijk mijn punt, het is te gek voor woorden om zoveel geld neer te leggen voor dit soort dingen.

1100 euro is al erg hoog, richting de 3000 euro is van de zotte. Daar koop je echt een geweldig leuke laptop voor.
Ik neem aan dat die barrel-jack bedoeld is voor de stroomvoorziening, maar als ze in de EU de markt op willen moeten ze die wel nog eerst even vervangen door USB-C.
De handheld kan op drie manieren van stroom worden voorzien: via de eigen stekker, via USB-C en door een externe 85Wh-accu achterop te klikken.
Dat kan toch ook lijkt het. Met een 'eigen stekker' kun je die USB-C poort voor leuke dingen gebruiken.
De usb-4 poort kan je gebruiken. En dat is volgens die wet voldoende.
Tot 1000 euro kunnen die handhelds nog best leuk zijn, heb je makkelijk een MSI Claw 8 AI+ voor of de ROG Ally X, daarboven lijkt het mij meer iets van "wat de gek voor over heeft".

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 10 januari 2026 14:20]

128 GB aan RAM, en maar 2 TB aan SSD? Moest ik zo zot zijn om zoiets te kopen, zou ik toch liever minder RAM hebben en minimum een 4 TB SSD.
Die RAM is gesoldeerd dus die kun je niet upgraden, de SSD kun je wel zelf upgraden.
Dat klopt. Maar 128GB RAM klinkt als excessief terwijl je maar maximaal een 2TB SSD kunt kiezen terwijl je daar dan ook een duurdere optie zou verwachten. Ik zou persoonlijk ook 4TB kiezen in plaats van 128GB RAM; ook al kun je de optie hebben om de SSD later nog te upgraden.
Snap ik, 32gb á 64gb lijkt mij eerder voldoende voor de meesten (je VRAM snoept af van je RAM met een iGPU)
Mediaan PC build heeft 48 GB aan ram.

32GB aan DDR5 en een GPU met 16GB discreet video geheugen.

LPDDR5 kan overigens soms sneller zijn als reguliere DDR5 reepjes. Vanwege het direct solderen is de latency en signaal sterkte beter. Ondanks de lagere spanningen.

Technisch gezien is het dus beter, maar het is helaas lastig te repareren indien er iets mee mis gaat.
Dit is mijn eigen ervaring met Onex.

NEVER EVER get anything from OneX. I got one F1 pro that had the thermal issue 64GB. I did the repair fix that was sent out by them by an experienced techician. Problem improved somewhat, but it remained.

Then i bought another F1 pro 32 GB this time and was promised these units (64 GB or 32 otherwise) wouldn't have this issue. Guess what, it DID have the issue. Don't be misinformed that the 32 GB version doesnt have the recognised thermal issue. Do proper testing.

Then i had to send it back for full refund. I got shipping label frome OneX and they supplied me incomplete information for my shipment to go through and it was stuck for almost a month. Because each time the information that Onex supplied the info that DHL required. It was wrong. Seemingly i was in an endless loop. Till it started moving this week. I had to do a paypal claim to make sure I was protected.

Never ever ever! get something from OneX! TRUST ME and thank me later.

The communication was awful because of either idk language barrier or something else..

I ended up getting the Z13 which is the better choice for EU people.
Genoeg mensen met goede ervaringen, maar wat jij hier beschrijft is de reden waarom ik al langer interesse had in dit type handhelds, maar waarom de Steam Deck 3+ jaar terug mijn eerste PC handheld werd.

Geen import heffingen en een bedrijf die zich ook in de EU bevindt (Valve verzendt de Deck voor de EU uit Nederland, nou was dat niet mijn eis als het maar een land uit Europa was die zich aan de EU regels houdt)
Ik lees wisselende ervaring over de kwaliteit van hun handhelds. Zoals je zegt is dit iets om rekening mee te houden. En daarom is het handig om bij een betrouwbare Europese (web)winkel te kopen. Dan is het makkelijker retourneren mocht je handheld niet voldoen aan je verwachtingen. Qua specificaties lijken hun producten vaak indrukwekkend maar dat betekend niet dat het product ook goed werkt.
en dat was onder de verkeerde post

[Reactie gewijzigd door cobaco op 10 januari 2026 23:53]

Waarom komen er zoveel handhelds uit of zijn al beschikbaar? Steam Deck is tot daaraan toe maar laat Sony nou eens hun Vita inmiddels alweer een tijd geleden te hebben stopgezet omdat ze kennelijk geen heil meer zagen in de handheld markt en/of dat de concurrentie met de 3DS toch wel pittig was...

Maar nee tien verschillende Steam Deck-achtige handhelds gaat prima....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn