Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Splitgate-ontwikkelaar haalt 100 miljoen dollar aan investeringen op

Ontwikkelaar 1047 Games heeft 100 miljoen dollar aan investeringen opgehaald. Het geld werd opgehaald in een derde investeringsronde door de ontwikkelaar. De teller staat nu in totaal op 120 miljoen dollar.

De Portal-achtige shooter is erg populair sinds de game eerder deze zomer in bèta ging. De populariteit heeft ook de aandacht van investeerders getrokken, want op Twitter meldt 1047 Games opnieuw veel geld bij investeerders te hebben opgehaald.

Met het geld hoopt de ontwikkelaar sneller updates uit te kunnen brengen en meer spelers te kunnen toelaten. Ook schrijven ze dat de game nu naar meer platformen kan komen, al wordt nog niet gemeld welke extra platformen dit zijn.

Eerder moest de ontwikkelaar de bèta verlengen, omdat de servers de toestroom van nieuwe spelers niet aankonden. De game werd in de eerste maand na de release van de bèta 10 miljoen keer gedownload. Het was de bedoeling dat de game in juli een volledige release zou krijgen, maar dit is nu uitgesteld voor onbepaalde tijd.

Splitgate is een online arenashooter, waarbij wordt gewerkt met portals. Via deze portals kunnen spelers zich niet alleen naar andere delen van het speelveld bewegen, maar ook op andere spelers schieten. De spelelementen doen sterk denken aan de populaire Portal-serie, waarin spelers door middel van portals puzzels op moeten lossen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Robert Zomers

Nieuwsposter

14-09-2021 • 18:18

21 Linkedin

Reacties (21)

Wijzig sortering
Portal Meets Unreal Tournament lijkt me :D
Reageer
Eerder Halo meets Portal.

Na een uur of twintig kom je erachter dat de combat niet zo uitgebreid is als Unreal of Quake. Health regeneratie, 2-weapon slots, hitscan wapens.

Ik vindt het jammer, want als shooter is de game uiteindelijk niet zo diep als dat je zou verwachten.

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 14 september 2021 19:10]

Reageer
Het klopt precies wat je zegt.

Ben zelf rank 54 maar heb het toch al een week niet meer aangeraakt.

Het is een tof spel maar aardige toxic community voor ranked en 0.0 teamwork ( op diamond level) dus als je solo wilt spelen dan gaat het je toch aardig tegenvallen.

100 matches
70: Geen communicatie en iedereen gaat ze eigen gangetje
28: Toxic via voice chat of via chat
2: Leuk potje met onbekenden met goed teamwork en overleg

Het laat zich vergelijken met Apex legends dat ook gewoon erg goed in elkaar gezet is alleen ook gaat vervelen na 20+ uur omdat diepgang ontbreekt.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 14 september 2021 19:44]

Reageer
Dit gebeurd toch eigenlijk in bijna elke competitive game?
Ik vertik het al een aantal jaar CSGO solo te spelen in ranked en van de mensen die ik ken de LoL spelen is het zelfde verhaal.
Reageer
Valt mee ik heb goede ervaringen met Smite / Overwatch in het verleden maar de mate van 0 communicatie of toxicity vond ik hier persoonlijk toch een aardig stuk hoger.
Reageer
Meer Portal meets Halo, van UT heeft dit weinig weg helaas.
Reageer
Erg leuk spel, maar na een week ken je het wel. De nieuwigheid is er dan af en dan is het super repetitief.

Er zitten maar weinig wapens in en ook geen diepgang.
Reageer
Er zitten maar weinig wapens in en ook geen diepgang.
Het spel probeert natuurlijk een beetje die classic vibes na te bootsen, ipv nieuwere games met honderden attachments en elke keer een nieuw wapen die de nieuwe meta word. Ik vind het wel fijn om me equal te voelen tegenover de rest van het team. Gewoon schieten en no bullshit.
Reageer
Dat is zo, maar de standaard wapens zijn niet echt super.
Reageer
De Battle Rifle en Sniper Rifle voelen net zoals die in Halo aan. En dat zijn gewoon bread & butter wapens in die game voor zowel SP als MP al jaren.

Een goede FPS game heeft niet 1001 wapens nodig, dit is meer een skill-based game dan een "continu fratsen eruit knallen". Als je kijkt naar de klassieke FPS games die men nog steeds tot de dag van vandaag speelt zoals de Unreal Tournaments en Quake's dan speel je ook maar met een paar "meta" wapens en niks anders zoals je BR, SR of Rocket Launcher. of 1 of andere hit-scan iets ala rail gun :)

Ik speel graag Splitgate, wat mij betreft zit er genoeg content in (maar ik ben ook een oldskool FPSér van dag 1)

Een andere parallel is Rocket League. Auto's die voetbal spelen zonder regels. That's it. Hele concept heb je door in 1 ronde van 30 seconden. Maar toch blijf je het spelen.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 14 september 2021 20:03]

Reageer
Het spel probeert natuurlijk een beetje die classic vibes na te bootsen, ipv nieuwere games met honderden attachments en elke keer een nieuw wapen die de nieuwe meta word. Ik vind het wel fijn om me equal te voelen tegenover de rest van het team. Gewoon schieten en no bullshit.
Ja maar wacht even. Hier is gewoon een middenweg hoor.

Quake 3 Arena is en blijft wat mij betreft de gouden standaard, specifiek omdat bijna elk wapen nuttig was en ook werd gebruikt.
De balans is die game was zo ziek goed. En juist daarom nodigde het ook enorm uit om veel wapens te testen, af te wisselen,etc. En als het ene wapen je meer lag dan het ander, dan had je in principe beide een goede kans.
Reageer
Ik bedoelde meer dat er niet 100 wapens in het spel zitten, maar een handvol hele goeie en goed gebalanced, en als je er eentje vind op de map, dan kan je daarmee oefenen.
Reageer
ah oke. ja 100 wapens is weer totaal iets anders :P
in dat geval helemaal eens.
Reageer
naar aanleiding van het vorige artikel heb ik het eens gedownload, en ik vermaak me er nog altijd mee. Echt een geweldig spel, geweldig in zijn eenvoud.
Reageer
Knap staaltje.
Nooit gespeeld en net wat materiaal bekeken maar ehh... ik zou het er niet voor over hebben zeg maar :)
Reageer
Als je afgaat op hoe het er uit ziet is het inderdaad niet bijzonder, het is echter wel een zeer leuk spel om te spelen. Zeer dynamisch en veel leuke game modes inclusief diverse quake/UnrealTournament modes zoals instagib.
Reageer
Insta-ish-gib, zit wel een delay op dat wapen :(
Reageer
Wat een geld voor een simpele Shooter. Investeerders hopen natuurlijk dat dit de nieuwe Fortnite is (qua hype).
Reageer
Game schiet wel lekker hoor, ook de verschillende leuke game modes zijn wel vet.
Reageer
Heb het zelf voor een paar uurtjes gespeeld en terwijl dit soort spellen mijn cup of tea is. Vind ik dat de wapens wat meer satisfying mogen zijn. Geluid van bijvoorbeeld de assault rifle vind ik zelf niet zo heel speciaal. Heb alleen geen idee waarvoor je het moet vervangen.
Reageer