Panasonic brengt oortjes met noisecancelling in Nederland uit voor 180 euro

Panasonic brengt zijn draadloze S-oordopjes en de M-koptelefoon halverwege juni uit in Nederland. Ook de oordopjes met noisecancelling van het dochtermerk Technics zullen in Nederland te koop zijn. Die dopjes zijn echter pas in juli te verkrijgen.

Het gaat om de draadloze RZ-S500W- en RZ-S300W-oordopjes die het bedrijf begin dit jaar aankondigde tijdens de CES-beurs. Het bedrijf presenteerde toen ook nieuwe oordopjes van dochterbedrijf Technics. Van die eerste was al wel bekend dat ze naar Nederland kwamen, van de Technics niet. Panasonic brengt daarnaast drie koptelefoonmodellen in de M-serie uit.

De RZ-S500W heeft noisecancelling via een technologie die Panasonic Dual Hybrid noemt. Daarbij wordt het omgevingsgeluid opgepikt door een externe microfoon om het ongewenste geluid beter te filteren. De dopjes hebben een ip4x-certificering en een aanrakingssensor waarmee het omgevingsgeluid kan worden versterkt. De RZ-S300W heeft geen noisecanceling. De S300 en S500 kosten respectievelijk 119,99 en 179,99 euro.

Panasonic RZ-S300W

Panasonic komt ook met drie modellen van de M-serie-hoofdtelefoon. Die hebben volgens het bedrijf een diepere bas door de ondersteuning van Extra Bass System Deep. Zowel de RZ-oordopjes als de M-serie-koptelefoons komen halverwege juni naar Nederland. De RB-M300B kost 99,99 euro. De RB-M500B en RB-M700B voegen een 'bass reactor' toe die het basgeluid versterkt, en kosten respectievelijk 129,99 en 149,99 euro.

Panasonic brengt ook de Technics EAH-AZ70W uit. Dat zijn draadloze oortjes die lijken op de RZ-serie, maar die worden opgeladen via het doosje. De oortjes komen pas begin juli uit en kosten 279,99 euro.

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

04-06-2020 • 14:27

108

Reacties (108)

Sorteer op:

Weergave:

Misschien ben ik niet de doelgroep, maar bij dit soort prijzen voor een set oordoppen ga ik spontaan scheel kijken.

Ooit had ik een set Sony doppen die werkelijk subliem geluid geven en dempen omgevingsgeluid. Ok, geen active noise canceling, maar zelfs tijdens de dagelijkse bus- en treinritten had ik daar geen moeite mee. Voor vier tientjes gesteld.

Oprecht ben ik benieuwd naar:
wie geeft hier €120 / €180 / €280 aan uit?
Waar / wanneer gebruik je dit? (Ik hoop niet in het verkeer, levensgevaarlijk!)

edit @YStec :
Bedraad op 3,5mm plug :) met lang snoer dat perfect naar de binnenzak van mijn jas ging en zelfs zonder ongemak naar mijn broekzak kon komen.

[Reactie gewijzigd door Waterbeesje op 26 juli 2024 00:56]

Over de jaren heen ben ik alleen maar in een duurder segment gekomen qua oordoppen.
5 euro/meegeleverde oortjes > 30 > 40 > 90 > 150
Zo zal het ongeveer geweest zijn.

De stap van 30 naar 40 i.v.m de oortjes die ik eerst had niet meer geproduceerd werden en de meest overeenkomende was 10,- duurder wat deels ook door de naam sennheiser zal komen.

De stap van 40 naar 90 i.v.m het overstappen naar bluetooth, dit was iets maar dan 2 jaar geleden. Naast het gemak wat erbij kwam, was ook het geluid weer wat beter (ook gezien de technologie na al die jaren weer verder is)

Recent de stap gemaakt van 90 naar 150, wederom bluetooth, maar nu gekeken naar zo'n goed mogelijke geluidskwaliteit en algehele ervaring voor een redelijk bedrag. Hoe rechtvaardig ik die 150? Ja ik vind het nog steeds veel, maar gezien ik eigenlijk nooit mijn huis verlaat zonder oortjes dan valt het opeens heel erg mee. Ik heb ze altijd in op de fiets of in de trein, zelfs ook deels op school en werk, en ook in de sportschool. Oftewel, ze worden zo enorm veel gebruikt, dat wanneer je het terug brengt naar kosten/gebruik het heel erg meevalt. Als je 700 euro+ uitgeeft voor een telefoon en/of andere dingen, is 150,- voor oortjes die je bijna evenveel gebruikt en evenveel van geniet helemaal niet zo erg.

Extra info:
150 voor de Sony WF-1000XM3 in de aanbieding kon ik niet laten gaan gezien ze overal 200+ waren op het moment van aanschaf en ik al twijfelde door de prijs

Ja ik ben 1 van de mensen die met oortjes in fietst (in Rotterdam). Op een gegeven moment ken je het verkeer en de wegen zo goed dat oortjes mij niet afleiden mits je wel gewoon oplet en continu goed om je heen kijkt.

[Reactie gewijzigd door Byron010 op 26 juli 2024 00:56]

Ja ik ben 1 van de mensen die met oortjes in fietst (in Rotterdam). Op een gegeven moment ken je het verkeer en de wegen zo goed dat oortjes mij niet afleiden mits je wel gewoon oplet en continu goed om je heen kijkt.
Dus jij bent die gozer die niet hoort dat iemand achter je zijn fietsbel rinkelt. Of net even de verkeerde kant opkeek en aan de andere kant... het kan snel gaan in het verkeer.

Ik vind het niet kunnen.

Zeker niet dat sommige ook met hele koptelefoons of noice cancelling 100% aan, et cetera.

Je bent niet alleen op de wereld als je aan het verkeer deelneemt.
Gezien ik 99% van de tijd sneller fiets dan andere mensen in het verkeer, 99% van de tijd fietspaden apart zijn van autowegen in Rotterdam, je zo kan fietsen dat mensen er altijd langs kunnen, en ik continu oplet, zou ik zeggen nee, ik ben niet die gozer. Daarnaast heb ik NC niet aan staan, volume ook niet idioot hoog zodat je niks meer hoort.

Ja het kan snel gaan in het verkeer, en ik zeg ook zeker niet dat iedereen het moet gaan doen. Daar zijn er helaas teveel mensen voor die niet opletten. Verder mag ieder uiteraard zijn eigen mening hebben, ik geef je ook geen ongelijk.
Ben blij dat ik jou niet in hoef te halen als in met mn scooter aan kom sjezen. Zo vaak dat fietsers opeens naar links schieten als ze mijn toetertje niet horen als ik ze in ga halen,levensgevaarlijk !
Dat zou geen probleem moeten zijn, als jij je snelheid bij het inhalen dusdanig aanpast. Helaas schort het er daar aan bij veel scooterrijders.
Wat is dat nu weer voor onzin? Je hoeft je snelheid toch niet aan te passen bij het inhalen? Daar is al een maximumsnelheid voor ingesteld. Als je claxonneert of belt en op afstand passeert is er niets aan de hand. Het probleem ontstaat wanneer mensen met koptelefoon de claxon of bel niet horen en niet voldoende rechts rijden om met voldoende afstand ingehaald te worden. Dat zijn ook vaak de mensen die (licht) slingeren op de weg of plotseling van hun lijn afwijken.

De schuld ligt daar echt niet bij de persoon die inhaalt. Overigens heb ik zelf geen gemotoriseerd voertuig, maar op de fiets stoor ik me mateloos aan mensen met koptelefoons in die hun omgeving niet in de gate hebben. Op de fiets is geluid echt erg van belang met name om de omgeving achter je in de gaten te hebben, want (de meeste) fietsen hebben niet zoals auto's spiegels waarmee ze achteruit kunnen kijken.
Nee, dat is geen onzin. De maximumsnelheid op fietspaden binnen de bebouwde kom is 30 km per uur en erbuiten 45 km. Velen komen daar boven, dat terzijde.

Die maximum snelheid mag je hanteren indien de situatie veilig is. Dat betekent dus niet fietsers inhalen met die snelheid, omdat deze verkeersdeelnemers kwetsbaar zijn, veelal slingeren of door een windvlaag opzij geduwd worden. Dus een beetje idioot als je als scooterrijder dan denkt 'recht' te hebben op je maximumsnelheid. Dat is niet hoe het werkt.
Op fietspaden die op de weg liggen rijden de autos ook met 30-50 voorbij. Ben je echt van mening dat dat allemaal met 20 km/h zou moeten?
Je verdraait mijn woorden. Bij autorijles leer je als automobilist om ruim afstand te houden van fietsers en wordt er geleerd om minimaal 1, het liefst 1,5 meter afstand te houden. Die ruimte is er simpel weg meestal niet op een bromfietspad. Dus ja, dan moet je je snelheid verlagen.
Die ruimte is er zeker wel (er is minder ruimte nodig om met een scooter veilig in te halen dan met een auto) als iedereen zich gewoon bewust is van z'n omgeving en netjes naar rechts gaat als er geclaxoneerd/gebeld wordt. Dat laatste echter gaat niet op bij iedereen die oordoppen in heeft.
Doven en slechthorende, zijn over het algemeen gewend om geen gebruik te maken van hun gehoor. Zij zijn gewend om enkel hun zicht en eventueel trillingen te gebruiken als indicatoren voor naderend verkeer. Goedhorende mensen missen de aanpassingen in hun brein/gedrag om zich veilig in het verkeer te kunnen begeven, terwijl ze een compleet zintuig uitgeschakeld hebben.

[Reactie gewijzigd door pipo de claw op 26 juli 2024 00:56]

Daar komt nog bij dat je als je een koptelefoon in hebt juist een extra afleidende prikkel hebt, terwijl een dove of slechthorende dit juist niet heeft.

Edit: Ik weet niet of dit voor veel doven/slechthorenden geldt, maar als ik doof zou zijn zou ik op de fiets een spiegel monteren zodat ik achter me kan kijken zoals in de auto.

[Reactie gewijzigd door hoeksmarp op 26 juli 2024 00:56]

Je kan ook spiegeltjes op je fiets plaatsen als je doof bent ,dan is het ook opgelost maar dat doen die fietsers met koptelefoons dus nooit en dove mensen wel is mijn ervaring.
Beetje oftopic moest er toch op in haken, wel of niet iedere zijn verantwoordelijkheid.

Merk nu zelf met opgroeiende kinderen dat ik ze juis anders moet aanleren luisteren en meer op denadruk kijken en nog eens kijken aangezien veel verkeer stiller is geworden. In vergelijking 'vroeger'.

Maar goed kids van leer ik zonder iets in de oren, nu ze nog wel luisteren :p
Als dat zo zou zijn dan kun je ook telefoneren en dat soort dingen op de fiets, echter je bent toch afgeleid en dus niet voor de volle 100% bezig met het verkeer. Dus jammer maar helaas, ben het er niet mee eens.
Al was het alleen maar omdat je niet alles om je heen hoort, te vaak al meegemaakt dat een fietser me niet hoorde aankomen met me auto en zich suf schrok dat ik al bijna tegen hem aan stond voordat hij het in de gaten had...
Kijken alleen is niet goed genoeg, met het huidige verkeer heb je al je zintuigen hard nodig. Misschien niet voor jezelf, dan wel voor een ander.
In de auto is het geluid pas afgesloten... Daar zit je in een dichte ruimte. Bij een fiets zit je buiten. Telefoneren op de fiets met oortjes zonder NC is veiliger dan bellen in de auto als je het anders bekijkt

Probleem is dat bij veel doppen al het geluid wordt afgesloten, en ja, dan is het gevaarlijk als je je niet meer bewust bent van je omgeving. Maar dat wisselt ook per persoon en per traject. Op een stil fietspaadje tussen weilanden mag je van mij lekker hard muziek luisteren hoor (mits je niet middenop gaat fietsen uiteraard), maar in de stad kan telefoneren al gevaarlijk zijn als je erg opgaat in het gesprek en je omgevingsgeluid niet hoort.

Ik ben overigens aangereden door een bellende automobilist, niet alleen fietsers kunnen er wat van.

Tegenwoordig kunnen mensen sowieso niet meer fietsen en rijden lijkt het, het verkeer is ook gevaarlijker geworden door al die extra prikkels door elektronica. Maar een beetje op de bellen of zachtjes muziek luisteren zou niet per se kwaad moeten doen, almwordt er dus niet altijd goed mee omgegaan
Of gewoon toleranter zijn voor gehandicapten vs mensen die wel degelijk de mogelijkheid hebben om in dit geval anderen te horen? Of verwacht je ook dat jij in een zetel een trap op gedragen wordt omdat dit voor mensen in een rolstoel op sommige plekken gedaan wordt?
Heb je ook zo'n "slechthorend" plaatje achterop je fiets zitten zodat andere weggebruikers rekening kunnen houden met je beperkte zintuigen? :+

Even zonder dollen. Als je fietst met oordoppen en je kan je omgeving goed horen is er geen sprake van een overtreding. Anders mogelijk wel.

Edit: zinsopbouw

[Reactie gewijzigd door Jelle E op 26 juli 2024 00:56]

Ooit had ik een set Sony doppen die werkelijk subliem geluid geven en dempen omgevingsgeluid. Ok, geen active noise canceling, maar zelfs tijdens de dagelijkse bus- en treinritten had ik daar geen moeite mee. Voor vier tientjes gesteld.
Draadloos (bluetooth), voor 40 euro, ja?
Ja dat gaat: ik heb deze Aikela , €40.- bij Amazon, bevallen prima! Bluetooth 5.0, 140 uur batterij.
Ja, maar wel met een doosje wat tegelijkertijd een powerbank is die ze oplaadt. Die 140 uur zit dus in de powerbank en niet in de oortjes.
Je kan ze 35x opladen met 1 powerbank lading wat neerkomt op een gebruiksduur van 4 uurtjes...

Wel appels met appels vergelijken hé.
Duidelijk, ik had ook echt niet de bedoeling de totale duur incl. doosje tegen de gebruikstijd van losse oortjes te stellen, maar de gebruiksduur van die dingen is echt goed. Ik heb nog nooit lang genoeg in een stuk naar die dingen geluisterd om ze volledig leeg te trekken en elke keer dat ik ze even opberg b.v. bij overstap naar een andere trein, laden ze weer op. Het doosje zelf laadt ik echt maar sporadisch op, houdt zijn lading kennelijk goed vast , ook als ik ze maanden niet gebruik (hallo Corona!) ...
Panasonic meldt de totale duur niet.

Het kernpunt was €40.- Bluetooth: check!
Dat kan zelfs nog goedkoper, heb een paar QCY TC2's, Gekocht voor 23 euro en die dingen zijn eigenlijk prima voor muziek of radio tijdens het joggen of fietsen. Microfoon is wel ruk dus bellen werkt wel, maar prettig is anders, en je mist ANC.
Ik heb dopjes van QCY (QS2) van 14 Euro van Aliexpress. Echt goed helder geluid! Ze liggen ook voor een tientje bij de Action (van Grundig) maar dat geluid is niet supergoed (nog wel uitstekend voor de prijs).

[Reactie gewijzigd door paltenburg op 26 juli 2024 00:56]

Geluid is toch behoorlijk subjectief. Ik ben geen audiophile verder. Als ik naar zulke oordopjes luister, irriteert me dat alleen maar.

Ik vind bijvoorbeeld de earpods van apple wel een goed geluid hebben voor 35 euro? Mooi vol ruimtelijk geluid, bas hoeft van mij ook echt niet te hard.
Ja bij de meeste van "zulke dopjes" heb je gelijk (zoals genoemde Grundigs, en die van Redmi heb ik ook), daarom vond ik het nodig om even te noemen dat dit merk wél verassend goed is. Op bol.com staan ze voor 26e.
Heb ook de QCY geprobeerd, wat een drama. Blijven bij mij slecht zitten, korte accuduur, belabberde connectiviteit en geluid is echt ondermaats. De bedrade "AKG" oortjes van Samsung (S8/S9) zijn (met custom tips) al veel beter, zeker met een goed DAC/AMP als de Audioquest Dragonfly. Ik heb ook talloze oortjes gekocht en afgedankt, het blijft toch ook erg persoonlijk qua smaak en pasvorm.

In mijn gezin 3 mensen met AirPods, ik hou het echter voor het sporten bij Jaybird Tarah bluetooth oordoppen en voor reizen een Sennheiser PXC550 met active noicecancelling. Allebei redelijk geluid, maar niet voor echt lekker muziek luisteren. Dan pak ik toch echt mijn Focal Elegia hoofdtelefoon, dat is pas echt genieten, Maar prijs/kwaliteit is ook subjectief en het is ook maar wat je gewend bent en wat je uit wilt geven.
Waat, welke type QCY? Misschien had ik dat even moeten specificeren: Ik heb de QS2. Er zijn andere die misschien vergelijkbaar zijn met de slechtere cheape dopjes.

[Reactie gewijzigd door paltenburg op 26 juli 2024 00:56]

QCY Q29 Pro van rond de 30 euro. Dit is ander typenummer, maar lijkt allemaal wel erg op elkaar qua oortjes, niet qua oplaadcase. Ben er overigens wel achter (moest het toch weer even proberen) dat ze gewoon niet goed in mijn oren passen (kleine gehoorgangen) .Als ik ze hard in mijn oren druk en zo vast houd klinken ze eigenlijk wel prima voor de prijs. Maar ze blijven niet zitten, welke eartips ik ook gebruik.
Oke ja, maar je kunt niet aannemen dat ze hetzelfde geluid geven, het immers niet hetzelfde type. Mijn punt is namelijk juist: De meeste van die goedkope oordopjes lijken op elkaar, maar die QCY QS2 springt er echt uit qua geluid.

Qua pasvorm heb ik er laatst van die schuimrubber vormpjes voor gehaald, die passen een stuk beter.

[Reactie gewijzigd door paltenburg op 26 juli 2024 00:56]

Actieve noise-canceling is heel erg welkom in een kantoortuin. De vraag naar die dingen zal vermoedelijk afnemen met de corona maatregelen, al kan het nog best handig zijn als de kinderen thuis spelen en jij moet proberen je werk af te ronden.
Toevallig ben ik een van dat soort thuiswerkers :) en met mijn "klassieke, ouderwetse" bedrade dopjes heb ik voldoende rust om te doen wat ik moet doen, ondanks mijn zoon nogal eens luide kreten kan laten vliegen bij het spelen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring; iedereen vraagt zijn eigen niveau van omliggende rust.
Hier thuis ook met een blazende airco, hoor er helemaal niks meer van!
Ik heb een beetje de gulden middenweg gevonden denk ik.
TinT2 oordopjes voor 50,- prima prijs/kwaliteit verhouding. Gecombineerd met een Fiio BTR3 bluetooth DAC/AMP voor 75,-
Muziek stream ik vanaf mijn telefoon via LDAC naar de Fiio. De Fiio klip ik aan mijn broekzak, heeft volume en track controls. Zo heb ik de gemakken van bluetooth en ik durf te wedden dat het beter klinkt dan de gemiddelde true wireless dopjes
Ik heb op dit moment een Bose QC35 II over-ear koptelefoon. Geweldig ding, en zagende/schurende/klussende buren worden fantastisch weggefilterd. Echter, als het zo warm is zoals de laatste tijd, is het echt niet fijn om langere tijd die koptelefoon op te hebben. Dus ik heb naast de Bose ook een setje bluetooth in-ear doppen. Deze doppen zijn een heel stuk fijner als het warm is, maar daar hoor ik echter wel weer meer omgevings geluid. Dus ik heb zeker wel oren naar noise cancelling in-ears. En het geld? Tsja, als het goede kwaliteit is, dan geeft ik het er graag aan uit.
Iedereen met AirPods is het niet met je eens. En dat zijn er veel. Heel veel :)
Als je de premium voor de algehele Apple beleving er afhaalt. En je haalt de premium voor het status symbool eraf. Dan is de prijs voor de oortjes zelf niet eens zo heel hoog.
Ik vind het zelf altijd erg prettig als ik goede kwaliteit geluid uit mijn oortjes/koptelefoon krijg. ik ben ook wel zelf muziekant en luister graag naar diverse soorten muziek. Ik kan het ook goed begrijpen dat mensen er 20 euro voor betalen en het goed vinden want "er komt toch muziek uit". Ik heb eerder ook 150 euro uitgegeven aan een koptelefoon maar werd op gegeven moment gek van de kabel die her en der achter bleef hangen. Nu heb ik bluetooth oortjes voor 120 euro waar ik uiterst tevreden mee ben.
Persoonlijk hoor ik het verschil niet zo qua audio kwaliteit, wel bij oortjes van 5 euro, maar gewoon een middenklasse (wireless) dopjes van 23 euro klinken mij net zo goed als dopjes van 140 euro (bedraad). Dat ik het verschil niet hoor ligt ongetwijfeld aan mij en mijn slechte oren, maar het is voor mij wel een 'voordeel' want ik hoef niet veel geld uit te geven aan audio :p
Ik snap je punt, want ik was altijd net zo kritisch hierover als jij. Maar toch heb ik een jaar geleden na lang twijfelen voor 99 euro (dat vond ik nog net acceptabel) een setje JBL Free oordoppen gekocht en dat is oprecht een van mijn beste aankopen ooit geweest.

Draadloze oordopjes zijn echt zo fijn vergeleken met oortjes met draad. Zoveel vrijheid, zoveel gemak! Nooit meer gedoe met draad dat in de klit raakt of een oortje dat je half uit je oor trekt als je een onverwachte beweging maakt en aan het draad trekt. Ik kan het ondanks de prijs echt aanbevelen.

Wat betreft noise cancelling:Dat heb ik niet en vind ik in het verkeer inderdaad gevaarlijk. In het vliegtuig of de trein daarentegen kan het natuurlijk wel weer handig zijn.
ze worden gratis weggeven bij nieuwe highend smartphones. Ik zou er ook geen 120 euro aan uitgeven maar nu ik mijn galaxy buds al een jaar regelmatig gebruik vind ik het geld zeker wel waard. zou geen oortjes meer willen hebben met draad
welke 'Sony doppen met subliem geluid' waren dat?
Lange snoeren en ook korte gaan vroeg of laat stuk en / pinnentjes kunnen afbreken, ...
Ik heb er vele jaarlijs versleten, meestal tijdens het sporten *krak*

Nu Jabra Elites ...heerlijk ...klinken goed, zitten perfect en nooit meer gebroken kabel.
Telefoon opnemen doe ik met een touch of the right ear 8-)

[Reactie gewijzigd door OxWax op 26 juli 2024 00:56]

welke 'Sony doppen met subliem geluid' waren dat?
(...)
Als ik dat nog zou weten... ze gaan in ieder geval al jaren mee :)
Sporten kan ik niet met oordoppen (100% kans op waterschade), dus daar kan ik niks vergelijken. maar kan me wel voorstellen dat het bijvoorbeeld in de sportschool of zo klem kan komen te zitten.
Waterschade daar lach ik mee , ik heb de Active T65. Die spoel je gewoon af 8-)
Ik. Enerzijds omdat ik het me kan veroorloven. Anderzijds omdat ik in bv. kantoortuinen dermate veel afleiding heb dat het me behoorlijk stoort. Goede afsluitende oordopjes maken het leven een heel stuk aangenamer. Oortjes van deze kwaliteit gaan jaren mee en kosten omgerekend dus een paar dubbeltjes per dag. Geen draad die in de knoop raakt, lange batterijduur, handige functies als sound passthrough als je even snel wat zinnen wilt uitwisselen met bv de conducteur.
ik heb zelf bluetooth dopjes gekocht van Anker voor een euro of 30.
Zit geen noice cancel op maar ze klinken heerlijk voor wat ik er voor betaald heb.

Ben wel benieuwd of dopjes die zoveel meer kosten ook echt veel beter klinken.
Ben wel benieuwd of dopjes die zoveel meer kosten ook echt veel beter klinken.
Ja .... die kunnen behoorlijk groot zijn zelfs. Maar natuurlijk ligt dat ook erg aan gehoor en smaak. En het lastige met IEM's is natuurlijk dat het proberen zo moeilijk is aangezien het om een hygeinisch product gaat. Dan geef je er ook niet snel 100-en euro's aan uit.

Zelf heb ik weleens een BT Anker koptelefoon opgehad (m'n vriendin had er 1). Geen idee of het dezelfde was natuurlijk, wel rond die prijs, hij had van die oorhaakjes erbij, maar daar werd ik persoonlijk niet zo vrolijk van. Althans, voor bellen vond ik ze prima en helder, maar voor muziek ...
M'n vdin heeft ze ook vrij snel weggedaan omdat ze problemen kreeg met het verbinden icm haar telefoon.
Maar goed ... ik vind Sennheisers van 30 euro ook niet geweldig klinken. Dus zo gezien, prima voor de prijs. Maar met BT lever je sowieso alweer kwaliteit in, en met ANC ook en dan denk ik ... leuk al die gadgets, maar geluid op 1, dan pas de rest.

Maar zolang je er tevreden mee bent zou ik het gewoon zo laten. Het kan anders best een dure hobby worden en dan neem je niet snel meer genoegen met een stap terug.

En mocht je 's wat anders willen proberen, kijk dan eens naar ChiFi. Zelf echt wel onder de indruk van de Guideray's bijv. Hier hebben ze leuke koptelefoons voor leuke prijzen: https://www.linsoul.com/c...s-iems?constraint=dynamic

[Reactie gewijzigd door xs4me op 26 juli 2024 00:56]

voor serieus luisteren heb ik een german maestro GMP 8.35 D liggen. Ben ook benieuwd hoe de goeie bluetooth setjes zich houden ten opzichte van zo'n koptelefoon.
Beetje een herhaling van zetten deze vraag, maargoed ...
Ja, ik ben er ook zo 1. Ooit begonnen met simpele Sony's die je bij je Walkman kreeg, naar Sennheisers van 20 / 40 / 60 euro richting Shure's van 350 euro naar Phonek Audeo's van 500 euro. En gewoon met draad ja. En dan met maatwerk oordoppen voor perfecte passieve isolatie. Ik hoor dan niks meer. Niet op de fiets nee. En ja ... over het geheel genomen is elke prijs stap die ik genomen heb ook een verbetering in geluid geweest. Natuurlijk zaten er ook wel een paar teleurstellingen bij, omdat proberen vaak betekende: kopen. Ook omdat je een persoonlijke voorkeur hebt qua sound. En niet elke koptelefoon past in dat plaatje.

Waar ik het voor gebruik is onderweg (OV, vliegtuig, boot), (hard)lopen, fitness en op kantoor. Heerlijk om me te kunnen afzonderen.
En je weet pas waarom dat fijn is totdat je het ervaren hebt. Als je een lage verwachting / wens hebt, dan is het prima toch? Maar als je, zoals ik, het gerust 200 dagen per jaar, vele uren per dag, gebruikt en plezier van hebt, dan vind ik dat weinig geld. Zo is het toch met alles? Als ik een Playstation koop met een paar spellen voor 500 euro die ik een paar keer speel, dat is dan een betere investering?
Het is gewoon net hoe belangrijk je het vind of hoe vaak je het gebruikt.

De meeste mensen lijken niet te beseffen dat bij koptelefoons de omgevingsgeluid voor een enorm groot deel je muziek ervaring bepaald. Achtergrond die je doorgaans erdoorheen hoort heb je niet zo door, totdat het ineens wegvalt, dan besef je ineens hoeveel rustiger de muziek beleving is. Dat is ook waarom zoveel mensen na een Actieve NC ervaring ineens zo enthousiast zijn, niet wetende dat die ervaring al veel langer bestaat, maar dan nog beter. Je moet er alleen wat voor doen ... oordoppen op maat maken. Een brug tever voor het gros (helaas).
Actieve NC gaat weer ten kostte van de geluidskwaliteit, al wordt het steeds beter. Dus ik kies voor een Passieve NC die nog beter klinkt en je geen accu/batterijen voor nodig hebt.

Maar ... de laatste tijd meer ChiFie koptelefoons geprobeerd en dat valt beslist niet tegen!
Zelf ben ik echt onder de indruk van de GuideRay GR-i a $40 (incl. verzending), maar ook de BLON BL-03 vond ik best goed klinken, wel net iets te bassig voor mij. En als je je iets neutraler wilt dan zijn de TinHifi's ook echt wel goed, alleen qua fitting bij mij een stuk minder lekker. Op te lossen met maatdoppen evt.

Dus het hoeft zeker niet duur (meer) te zijn dankzij de Chinezen.
En 120 euro voor een goede muziek beleving? Nee, geen enkel probleem. Het gaat mij er totaal niet om of het duur is, maar of het beter klinkt. Als een $40 koptelefoon het beter doet dan een $400 exemplaar, geweldig natuurlijk! Maar, zeker voor de globalisering met de Chinese markt, was dat gewoon niet mogelijk. Nu kun je soms wel pareltjes vinden voor mooie prijzen!

Of ik deze Panasonics zou kopen? Waarschijnlijk niet, maar ik heb dan ook totaal geen doel of voordeel van draadloze doppen. Ik lever alleen maar in zonder voordelen. Maar een ander vind juist dat draadloze weer ideaal.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 26 juli 2024 00:56]

Het is veel geld maar niet duur vergeleken met bijvoorbeeld de concurrerende producten van Sony, Apple , Sennheiser en B&O. Benieuwd naar de prijs / kwaliteit verhouding.
Ik was super sceptisch op de EarPods. Wie gaat er nou met die dingen lopen!
Maar ik hou van muziek tijdens mijn reis en ik hou niet van een grote koptelefoon op mijn hoofd.

Met de komst van de EarPods Pro met NC voor 270 euro overstag gegaan en mezelf 100 keer voor gek verklaard.

Beste koop ooit ongeveer. Zijn fantastisch tijdens call, in het OV en zijn heerlijk met muziek.
Ja, echt belachelijk veel geld maar ze zijn het wat mij betreft waard en ik heb het er dubbel en dwars uit in een paar weken.
ik heb in-ears met draad en waren 99 euro, maar gebruik ze bijna niet meer.
en nu met nieuwe iphone kan het niet want heb dat tussen kabeltje (nog) niet.
heb wel een sony koptelefoon wh-h900n, was ook niet goedkoop maar ik heb er nog steeds veel plezier van, en nu dus met de nieuwe iphone xs, HET LEEK alsof ik nu meer details hoorde in muziek wat ik al had omdat bluetooth 5.0 is en voorheen had ik een iphone se (de eerste versie) misschien weet iemand dit
de bluetooth is dus verbeterd en misschien dat ik daarom meer hoor dan voorheen.
1 ding is zeker, de muziek klinkt iig wel beter via bluetooth dan voorheen, dus er zit wel verschil in.
Er zijn mensen die dit makkelijk neerleggen voor zoiets. Denk aan mensen die dit in het vliegtuig willen, of op werk, of thuis voor de buren.

De noise cancelling van sony staat ook bovenaan in de pricewatch, en dat is niet voor niets. Die is bijna 300 euro
Is een beetje met alle marktsegmenten aan de hand. Had 15 jaar geleden de US Blaster b1 390 headset. Skypen tijdens gamen. De mic was zo goed (hij had 'm ook) dat het net leek alsof mijn beste vriend waarmee ik destijds gamede naast me stond en we zij-aan-zij dus mohaa aan het doen waren. Totaal geen ruis. Dat ding lag voor me op mijn bureau. Kosten: 5,95 euro.

Mijn headset van Creative fat1lity van 10 jaar terug voor 29,95 euro was ook erg goed. Muziek of gamen of de mic, dikke 8'en en 9'ens.

Ik heb nu een ear plug in setje a 18 euro van Blitz. Goed geluid, alleen moet je wel stil blijven zitten (wel een minpunt). Verder goede mic en volumeregelaar. In Bright zag ik de Jabra 75t voorbij komen en die lijkt voor draadloos/bluetooth een goede mic te hebben (zonder omgevingsgeluid). Maar rechtvaardigt dat de prijs van zo'n 165, bijna een meerprijs van factor 10?
Ik zei de "gek" :9

pas geleden de Bowers & Wilkens PI4 gekocht, subliem geluid en goede ANC _/-\o_

gebruik ze elke dag, dus elke euro waard....
Foto is van RZ-S300W.

Bron.
En die hebben dus géén noise cancelling.

Bron
Titel moet m.i. dan ook zijn : Panasonic brengt oortjes met noisecancelling in Nederland uit voor 180 euro
Ik dacht even dat ik de enige was. Dit stoort mij mateloos.
Er zijn helemaal geen oordopjes te koop mét noise cancelling voor €120,-.
Ai, Slechts 5-6 uur battery life? Dat is niet iets waar je anno 2020 mee aan kunt komen. Als je enige indruk wilt maken ligt de lat toch echt al op 7 uur, zie https://infogram.com/batt...-wireless-1hzj4owmymqp2pw
Niet iedereen leeft in een wereld waar 'indruk maken' belangrijk is.
Sommigen hebben liever kwaliteit en laden gewoon keertje extra
Iedereen headphonefabrikant leeft in een wereld waarin indruk maken belangrijk is. Indruk maken met geluidskwaliteit. Met form factor. Met battery life. Met features. Noem maar op.

Je zou een punt hebben als die koptelefoons met 7+ uur een matige kwaliteit zouden bieden. Maar dat is niet het geval. De reviews over bijvoorbeeld de Jabra Elite 75T zijn zonder uitzondering lyrisch over de geluidskwaliteit. Al zou Panasonic dat evenaren, dan nog lopen ze achter.
Ik weet niet hoe het bij anderen is maar panasonic heeft bij mij nou nooit echt bekend gestaan als een merk waar je veel kwaliteit bij krijgt. "Gewoon goed" zou ik ze eerder noemen.
Ik zie Panasonic en Technics toch wel als een hogere kwaliteit.
Merkhoeren is nooit een goed idee. Op basis daarvan kan je niet zeggen of iets wel of niet goed is. Panasonic heeft overigens best een range aan serieuze producten, al komt niet alles hier uit.
Overigens zijn Panasonic OLED-toestellen de toestellen die de beste processing hebben op het moment voor filmweergave volgens HDTVTest.co.uk. Best knap in deze competitieve omgeving waarin iedereen dezelfde panelen gebruikt.

Qua audio hebben ze best een serieuze infrastructuur, hoewel het meeste hier niet uit komt. Opties als de RP-HD605N krijgen goede reviews.
Ik ben ook zeer zeker niet iemand die merkgebonden aankopen doet. Maar ik ben eerder geneigd een product van een merk wat bewezen goede producten heeft in overweging te nemen ten opzichte van een merk waarvan ik de producten nauwelijks ken wat over hoor. Al helemaal als ze bijna dezelfde prijs vragen.
Lekker luisteren naar je muziek en iedere zoveel uur die vette doppen uit je oren mogen halen om ze in een lader te moeten proppen en vervolgens geen muziek meer kunnen luisteren.. super handig, die draadloze troep, helemaal als je ze na een jaar nog niet eens meer een uur kunt gebruiken zonder opnieuw op te laden.

Wat zijn we toch blij en gezegend dat we in de toekomst leven waar we al deze oplaadbare wegwerpzooi mogen kopen voor extreem hoge prijzen wat ook nog eens compleet on-recyclebaar is.. 'k zo zo graag willen dat mensen zich eens inlezen in wat voor 'n zooi ze kopen en waar ze aan meedoen voordat ze blind consumeren.

[Reactie gewijzigd door cappie op 26 juli 2024 00:56]

De dopjes hebben een ip4x-certificering
Dus ze zijn gecertificeerd beschermd tegen spitse voorwerpen en niet waterdicht?
Of moet dat ipx4 zijn?

[Reactie gewijzigd door Blackouts op 26 juli 2024 00:56]

Haha wat is dit ongelofelijk lelijk. Lijkt wel een gehoorapparaat uit de jaren 60
Ik vind het juist wel geek chique :*)

Vraag me alleen af of je als iOS/macOS-gebruiker veel functionaliteit mist?
Dit artikel zegt dat zowel de RZ-S300W en de RZ-S500W ANC hebben. Het gelinkte artikel zegt dat dit alleen op de RZ-S500W zit. Wat is het nu?

De Panasonic shop vermeldt het in ieder geval niet op de RZ-S300W: https://shop.panasonic.co.../headphones/RZ-S300W.html (De page title is hier wel RZ-S500W 8)7 )
Protip voor iedereen met dopjes die niet goed in je oor blijven zitten:

Koop nieuwe rubbertjes! Maar dan niet van gewoon rubber, zoals die meegeleverden, maar van dat schuimrubber. Laatst 7km mee hardgelopen, maar blijven tenminste goed zitten.

2 euro van ali/wish/ebay. Past dat dan zomaar? Ja hoor, alleen ff kijken of je 4mm of 5mm moet hebben, maar meestal is het 4.
Extra Bass System Deep. Ok rolt van de tong
vraag mij af hoe ze zich verhouden tot de sony w1000xm3
@TijsZonderH Pas je de titel nog even aan?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.