Forza Street komt op 5 mei uit voor Android en iOS

Het gratis te spelen Forza Street, dat een jaar geleden al beschikbaar kwam in de Microsoft Store voor Windows 10, komt op 5 mei ook uit voor Android en iOS. Het spel is in feite een rebrand van Miami Street dat al in 2018 uitkwam.

Geïnteresseerden kunnen zich alvast registreren voor het spel in Google Play of via de Galaxy Store; deze mogelijkheid volgt nog voor spelers die het spel wensen te spelen op een iPhone of iPad. Het spel is een versimpelde versie van de Forza-games. Zo hoeven spelers niet te sturen om hun auto's door de straten te manoeuvreren; de bediening van de auto draait om het timen van gas geven, remmen en het inzetten van boosts.

In Forza Street draait het om relatief kortdurende straatraces in Miami en het verzamelen en opwaarderen van auto's. Ook zijn er verhalende evenementen met verschillende manieren om te winnen. Microsoft en Turn 10 Studios noemen de aanwezigheid van een in-game munteenheid en goud, al is niet duidelijk hoe deze elementen onderdeel vormen van het spel en op welke manier spelers echt geld kunnen uitgeven.

Forza Street

Door Joris Jansen

Redacteur

08-04-2020 • 08:19

31

Reacties (31)

Sorteer op:

Weergave:

" Zo hoeven spelers niet te sturen om hun auto's door de straten te manoeuvreren; de bediening van de auto draait om het timen van gas geven, remmen en het inzetten van boosts."

Nou.. ze pakken zo wel de essentie van een race game. Klinkt écht ontzettend saai. Kan zijn dat ik het mis heb aangezien Forza games naar mijn idee altijd kwalitatief hoogstaande (arcade) racers waren, maar dit klinkt als een doorsnee simpele F2P mobile game zoals we ze 5 jaar geleden ook al hadden, maar dan liftend op het Forza merk.
Echt zonde om dit Forza te noemen. Het heeft er extreem weinig mee te maken als je het mij vraagt.
Net als Diablo Imortal ook geen diablo had mogen heten. Maar ze toen het om de naamsbekendheid te gebruiken.

Maar wat je in mijn ogen doet is er voor zorgen dat een goede naam door de modder gehaald wordt en minder gaat betekenen. Hopelijk zetten ze er weer een hele goede Forza motorsport tegenover voor de Xbox Series X en One X.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 23 juli 2024 11:13]

Gelukkig is Motorsport 7 na een hobbelige start een van de beste Motorsports tot dusver gebleken. (Op plaats 2 na FM4 als je het mij vraagt) Ik kan niet wachten tot ze de ontwikkelingen van FM7 volledig uitgewerkt hebben in FM8. Horizon 3 was binnen zijn serie ook echt een mijlpaal en dit hebben ze met Horizon 4 naar nieuwe hoogtes kunnen tillen nadat er toch veel scepsis was.

Dit soort rebrands helpt zeker niet om de scepsis rond deze ip te dempen, maar het houdt wel de naam iets in de schijnwerpers, nu ze in 2019 geen nieuwe Forza hebben uitgebracht.

[Reactie gewijzigd door ThaJay op 23 juli 2024 11:13]

Ik ben ook heel benieuwd wat ze met FM8 gaan doen. Ik vraag me alleen af of backward compatibility het niet moeilijk maakt heel vooruitstrevend te zijn qua Physics. Als het ook op de Origine One moet kunnen draaien heb je beperkingen.
Of je moet daar ook physics en GFX op bv 30FPS gaan doen en dat alleen de Series X de volledige ervaring kan bieden. De nieuwe hardware bied wel veel mogelijkheden. GFX gaat het probleem niet zijn daar maken ze nu ook al onderscheid tussen de normale One en de One X.

Maar zaken als physics zijn denk ik lastiger.
Ik hoop meer op een A/B model. Oud/beperkt physics model op de oude Xbox, nieuw/volledig functioneel op de nieuwe.
Ja dat zou ook kunnen. Of wat ik al aangaf op lagere snelheid dus minder precisie op de oude Xbox. Het minder vaak berekenen per seconde scheelt natuurlijk ook al een hoop. Al heb je dan een kans dat de Physics dan minder goed zijn als de oude Physics in FM7.

Ik hoop in ieder geval dat ze gebruik gaan maken van de hardware van de Series X voor meer dan alleen GFX ik verwacht eigenlijk wel een 120FPS mode met Dynamic resolution. En een 60FPS mode met misschien RT reflecties.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 23 juli 2024 11:13]

Ik ben zeer dankbaar voor het feit dat Forza naar PC is gekomen dus ik heb FM7 op 100+ frames freesync met ultra 1080p.

Nee maar echt die game is super goed geoptimaliseerd, legio games die er uitzien of ze moeten kunnen draaien op een aardappel halen deze framerates niet en FM7 ziet er echt fantastisch uit terwijl het die framerates haalt zonder iets van drops of haperingen.

Daarom hoop ik dat ze blijven pushen voor de nieuwste hardware en dat verwacht ik ook wel. Physics worden niet berekend per graphics frame en een physics framerate is veel hoger. Ze zouden voor oudere consoles bijvoorbeeld de physics van de ai tegenstanders kunnen versimpelen, maar ik denk dat het puur op gebied van graphics teruggenomen gaat worden voor oudere consoles. Wat mij betreft hoeven ze er in elk geval geen rekening mee te houden. En een nieuwe videokaart kan er over een klein jaar wel weer vanaf mocht dat nodig zijn.
Physics framerate is ook veel hoger. Weet het niet meer zeker maar dacht dat dat voorheen al 120" FPS" was.
Maar ik kan me voorstellen dat als ze die complexer maken de oudere consoles dat niet meer op die snelheid kunnen. Maar wellicht kunnen ze die consoles dat dan op halve snelheid laten doen. En de Series X en PC het op volle snelheid.

Als ze de Physics voor de One, One X en Series X gelijk houden maak je geen gebruik van de kracht in de Sersies X. Die is qua CPU namelijk ruim 3x sneller dan wat de One kan. Dat zou heel zonde zijn als ze zich daar door laten beperken.
Het is eigenlijk schandalig dat ze dit op de naam Forza durven te doen, ik ben erg benieuwd wat de studios die de 'echte' maken daarvan vinden.
Is helaas de tendens van grote studios(lees: uitgevers) om belangrijke IP's naar het mobile platform te brengen om een stukje van de gigantische mobile taart te pakken.

Alhoewel ik niet had gedacht dat Microsoft hier in mee zou gaan.. met game pass en project xCloud had ik juist verwacht dat ze vol daarop zouden inzetten. xCloud maakt immers desktop gaming mogelijk op mobile.

Bovendien, hoe sterk leeft de Forza IP onder niet-gamers (of zelfs niet-xbox consumenten)? Het is altijd een xbox exclusive geweest.
Dat laatste is het ook ze hebben Miami Street (zo'n soort spel) overgekocht en er Forza boven gezet...
Ik weet niet in welk opzicht Forza dit beter gaat maken maar aangezien het gratis is zal de hele ingame content pay to win zijn..
Ja wat jij zegt. De beste racegames, ook op iOS, draaien gewoon om gas geven, remmen en goede stuurmanskunsten.
Asphalt 9 werkt op deze manier en het werkt verbazend goed moet ik zeggen. Ik speel alleen op iPad trouwens.
Benieuwd of deze game net zoveel fun is.
Je hebt helemaal gelijk, zonder sturen geen racegame voor mij!
Gelukkig is er Grid, erg leuk te doen op mijn op7 pro, ook te spelen met controller.
Bizar genoeg zijn 'autoclicker' 'games' erg populair tegenwoording. Je speelt het spel niet, je klikt misschien af en toe ergens op ofzo met flashy graphics en advertenties, en dat was het.

Er is vast animo voor deze app, maar begrijp alleen niet waarom dat is.
Niet sturen, wel gas geven, remmen en boosten. Helaas laat ik deze dan voorbij gaan. Jammer dat niemand echt de concurrentie aandurft met RealRacing3, wat wel normaal racen is op een mobiel device.
Inderdaad, RR3 laat al 7(!) jaar zien dat het prima werkt, sturen op een mobiel device.
Sterker nog, ik vind persoonlijk het gebruiken van een tablet als stuur een stuk lekkerder aanvoelen dan het spelen op een los scherm met een gamepad; en doordat het scherm maximaal een armlengte van je vandaan is ‘werkt’ het ook nog gewoon.

Wat deze game gaat bieden (wel gas/rem, niet sturen) is vaker gedaan in games, maar geen van allen kon mij boeien; het is juist het sturen dat de dynamiek aan het spel geeft en waar je je in kunt verbeteren.
Ik heb de PC versie heel even gespeeld maar vrij snel weer er af gehaald. Leek meer een interactieve cutscene zoals in NFS The Run dan een echt racespel
Jammer dat ze niet de premium weg nemen.
Maar goed... schijnbaar is betalen voor een app als je hem koopt heiligschennis op mobiel.
Het is een bijzonder fenomeen. Over het algemeen geldt dat je op consoles en computers prima een eenmalig bedrag kunt vragen die ook redelijk is voor de developer, bijvoorbeeld DeadCells voor 20/24.99, maar dit is mobiel niet mogelijk, ondanks hetzelfde spel. Daar is de eenmalige aanschaf significant omlaag gebracht in prijs, namelijk 6.99/9.99

Bizar dat de acceptatie op mobiel, voor eenmalige aanschaf enorm laag is en dat de bovengrens qua aanschafbedrag ook bedroevend is.

Dat is dan ook exact de reden waarom een bedrijf als Nintendo niet meer games aanbiedt voor een prijs. Mario is een ijzersterk IP, maar heeft bizar weinig opgebracht omdat de eenmalige aanschaf van 5/10 euro (prijzen afhankelijk van datum) teveel blijkt.

En dat als je een bluetooth controller synct je een zeer gedegen ervaring krijgt met veel mobiele games. Ik kan er boeken over vol schrijven.
De meeste mensen starten een spelletje op mobiel om even een paar minuten te doden, niet omdat ze perse op dat moment een spel willen spelen. Dan hebben de meesten ook nog eens geen bluetooth controller, en is de ervaring ook minder dan op pc/console. Ik vind het niet gek dat de prijs dan ook lager moet zijn om ze over te halen tot aanschaf. Je kan je beter afvragen waarom iemand een goed spel zou willen uitgeven op een platform dat daar helemaal niet geschikt voor is.
Ik snap wat je zegt en ben het daar ook wel deels mee eens. Daar tegenover heb je dan wel die games hebt op een portable device die je altijd bij je hebt. Het enige wat je nodig hebt is een bluetooth controller om een gelijke ervaring te krijgen als bv de Nintendo Switch.
Ik heb laatst een geweldige media player gekocht voor iOS die ook media van Plex kan streamen, en Windows/samba shares en native h265 ondersteunt (wat licentiekosten met zich meebrengt), paar vrienden en familie keken me aan alsof ik Rwandees met ze sprak, vol ongeloof...
Misschien ben ik te oud maar dit soort spellen werken echt niet op een telefoon. Het speelt onhandig en kan het ook niet heel serieus nemen. Het heeft weinig met racen te maken. Zeker als je de basis elementen eruit haalt. Het zelfde geldt wat mij betreft ook voor shooters... Het gebrek aan een toetsenbord / controller is te groot.
Het was leuk om een half uurtje mee aan te klooien, maar daarna was de pret er ook wel vanaf.
Als Forza fan vind ik het ook een beetje beledigend dat deze game de naam Forza draagt.
Race game zonder sturen... Forza nee :'(
Game is reeds te downloaden, maar het is helaas een waardeloos spel. Enige wat je doet is zorgen dat je gas optijd los laat en weer induwd.. jeej.. wat een teleurstelling.
"Het spel is in feite een Het spel is een rebrand van Miami Street dat al in 2018 uitkwam."

Deze zin uit de eerste alinea loopt niet zo lekker ;)
beetje super mario run, maar dan forza stijl? ben benieuwd

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.