Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Keuringsinstantie toont iPhone 11 Pro Max met 25 procent hogere accucapaciteit

Op de website van de Chinese keuringsinstantie Tenaa zijn enkele specificaties verschenen van de iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max. Als die informatie klopt, heeft de iPhone 11 Pro Max ten opzichte van de iPhone XS Max een accucapaciteit die 25 procent hoger is.

Volgens de informatie van Tenaa krijgen de iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max respectievelijk accucapaciteiten van 3110, 3046 en 3969mAh. De listing op de website van de Chinese keuringsinstantie is ontdekt door MacRumors. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat de modellen die in China uitkomen overeenkomen met de modellen die elders verschijnen. Ook meldt Tenaa dat de drie modellen allemaal 4GB ram krijgen.

Deze informatie betekent dat de iPhone 11 Pro Max een accucapaciteit krijgt die ongeveer 25 procent hoger is dan die van de iPhone XS Max van vorig jaar. Die had namelijk een capaciteit van 3174mAh, terwijl de iPhone XS op 2658mAh uitkwam en de iPhone XR had een accucapaciteit van 2942mAh.

Apple publiceert doorgaans geen informatie over de capaciteit van de accu's in iPhones, al maakte het bedrijf vorige week informatie bekend over de accucapaciteiten van de komende toestellen. Daaruit blijkt dat de genoemde procentuele toenames ten opzichte van de voorgangers grotendeels overeenkomen. Waarschijnlijk zal in de komende weken duidelijk worden of de informatie van Tenaa geheel juist is, nadat er bijvoorbeeld teardowns zijn geweest.

Accu's nieuwe iPhones Capaciteit Vorige generatie Capaciteit Toename
iPhone 11 3110mAh iPhone XR 2942mAh 5,7 procent
iPhone 11 Pro 3046mAh iPhone XS 2658mAh 14,5 procent
iPhone 11 Pro Max 3969mAh iPhone XS Max 3174mAh 25 procent

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

18-09-2019 • 07:59

131 Linkedin Google+

Reacties (131)

Wijzig sortering
Heb de Iphone 11 pro besteld. Hoop dat ik hem snel binnen krijg. Maar eerlijk gezegd geloof ik niks van 4 uur langer batterij gebruik. Of het zal wel ergens in kleine letters staan dat het om standby ofzo gaat.
Je kunt de kleine lettertjes op de website gewoon lezen ( https://www.apple.com/nl/iphone/battery.html ). Bijvoorbeeld video-tijd:
Tests uitgevoerd door Apple in augustus 2019 met prototypen van iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max en de software, op zowel gsm- als CDMA‑netwerken. Het afgespeelde videomateriaal was een herhaalde film van 2 uur en 23 minuten die was gekocht bij de iTunes Store. Het gestreamde videomateriaal was een herhaalde film van 3 uur en 1 minuut die was gekocht bij de iTunes Store. De tests werden uitgevoerd met standaardinstellingen, met uitzondering van Bluetooth (gekoppeld aan koptelefoon), wifi (gekoppeld aan een netwerk), de wififunctie die vraagt om in te loggen op netwerken (uitgeschakeld), de functie voor automatische helderheidsbepaling (uitgeschakeld) en True Tone (uitgeschakeld).

[Reactie gewijzigd door Denni op 18 september 2019 08:43]

Ziet er uit als eerlijke tests. Zeker ook dat ze aan een koptelefoon met bluetooth gekoppeld waren.

[Reactie gewijzigd door voxl_ op 18 september 2019 14:45]

Mijn ervaring is dat Apple dit soort batterij claims niet doet als ze dat niet waar kunnen maken.
The Verge zegt alvast ‘the battery life is real’. (Verge)

Op zich kan het wel. Dark mode verbruikt minder energie op Oled schermen, de cpu verbruikt 40% minder energie en de batterij is fysiek groter geworden.
Met OLED zal het niets te maken hebben, want de vorige iPhone waarmee ze vergelijken had ook OLED en dark mode is een optie (die uiteraard default uit staat) en die uiteraard niet wordt meegenomen in vergelijkingen.
Dark mode heeft effectief wel een effect. En nee, dark mode bestaat pas sinds ios13 beta, bestond niet in ios12. Al kan je wel uw scherm inverteren maar dat werkt niet goed, zelfs in smart mode.

Er bestaan op zich al apps die al dark mode zonder de Apple API een donkere modus hebben gegeven en zo weten we dus ook dat het reduceren van felle pixels een gigantische impact kan hebben. https://www.google.be/amp...oled-phones-battery-life/
Niemand betwijfelt dat darkmode een effect heeft op het verbruik van een oled scherm. Als je thuis het licht uitdoet verbruik je ook minder. Maar de meeste mensen lezen ook niet graag in het donker. Ik wil maar zeggen: de meeste mensen zullen geen dark mode gebruiken en de vergelijkingen in accuduur die gemaakt worden tussen komende en vorige iPhones horen uiteraard abstractie te maken van dark mode.
Na 3 maanden wil ik toch weer een Iphone. Het is dr pro 64 gb geworden. Maar deze ga ik daan ook 3 jaar gebruiken. Apple heeft de iphones dit jaar niet duurder gemaakt en wordt met een snellader geleverd. Er is toch een mini voor uitgang bij Apple:D
Geen nda, maar een flater van mijn kant (de auteur van de iOS 13-review)

Ik was in de veronderstelling dat iPadOS 13 net als iOS 13 GM was - Golden Master, dus geen bèta meer, maar de 'release candidate'. Dat is niet zo: iPadOS komt over twee weken uit en zit nog in bèta 8. Iemand wees me daarop, ongeveer een half uur na publicatie. Helemaal niet gezien 8)7

Daarmee kan ik niet meer garanderen dat de accutestresultaten van de iPads gaan kloppen met de definitieve release: het is immers nog een bèta. Daarom heb ik hem offline gehaald en gaan we kijken hoe we dit verder gaan doen.
Mogelijks te vroeg gepubliceerd, nog onder NDA.
Goed gespot en nergens meer terug te vinden.
Komt iOS 13 niet officieel morgen pas uit?
Zou kunnen dat het om een NDA gaat.
IOS 13 komt morgen inderdaad uit, dag voor de release van de nieuwe telefoons.
iOS 13 is al een week beschikbaar voor developers, lijkt me stug dat daar een NDA op zit. Ik denk eerder dat het qua timing beter uitkomt om de review morgen te plaatsen, dat is namelijk de dag iOS 13 officieel uitgebracht wordt.
Zou kunnen verwacht het niet tenzij ze andere NDAs hanteren per land of sommige sites voor trekken. Verschillende sites hebben hun recensies online staan.

Cnet: https://www.cnet.com/revi...iphone-11-pro-max-review/
TheVerge (11): https://www.theverge.com/...tery-screen-size-features
TheVerge (11 Pro): https://www.theverge.com/...reen-midnight-green-price

[Reactie gewijzigd door Caayn op 18 september 2019 09:04]

Ik denk dat een NDA inderdaad wat vergezocht is.

Wellicht is het gewoon een kwestie van pas willen publiceren vanaf dag van beschikbaarheid en waren ze per abuis een dag te vroeg.
Wie weet. Persoonlijk zie ik liever dat ze wat extra nemen en zorgen dat de recensie goed is, de strijd om de eerste te zijn win je toch niet. Als dat betekend dat de recensie van tweakers.net morgen (of iets later) online komt in plaats van vandaag komt heb ik daar geen enkel probleem mee.
iOS 13.1 Komt 11 dagen later uit als iOS 13.0 namelijk op 30 September, ben benieuwd of het dan helemaal vlekkeloos zal installeren op oudere toestellen. Reviewers hebben de iPhones 11 al, waarschijnlijk staat daar al iOS 13 op.
Inmiddels heeft Arnoud gereageerd! Dank voor de opheldering.

[Reactie gewijzigd door no_way_today op 18 september 2019 09:49]

Waarom zou dat dit bericht tegenspreken? De accucapaciteit is een specificatie van de telefoon, dat staat los van het OS.
De accuduur en capaciteit zijn echt niet per se 1:1 gerelateerd
Ja, dat zeg ik toch ook, daarom zie ik niet in hoe die conclusie uit de iOS 13 review niet past bij dit bericht. Het staat los van elkaar.
imderdaad dat kan niet, verkeerde interpretatie.

[Reactie gewijzigd door no_way_today op 18 september 2019 09:43]

Dit is pure speculatie.
Nee daar ging het verwijderende artikel over. Inmiddels is duidelijk dat het niet gegarandeerd kon worden en dat was de reden.
Volgens mij spreekt het niet tegen maar bevestigt het juist. 25% grotere accu maar geen 25% langere accuduur. Bij telefoons waarvan de accu niet aangepast wordt zou ik volgens deze beredenering een teruggang kunnen verwachten.

Overigens stonden er bij de preview vanochtend al een paar reacties die aangaven dat een terugloop in accuduur niet bij andere beta-testen naar voren gekomen is en dat het wellicht kwam door de manier van testen van Tweakers. Flashen en daarna onder tijdsdruk de test uitvoeren waardoor er wellicht nog extra processen op de achtergrond liepen.
Volgens Apple gaat batterij grootste iPhone 5 uur langer mee. Is 20 uur nu. Was 15. Is dus 33% meer.

[Reactie gewijzigd door rcoranje op 18 september 2019 13:34]

Wat is dit nou weer voor een domme en vooral suggestieve opmerking. Nog los van het feit of tweakers werkelijk onafhankelijk reviewed hebben de twee dingen echt nul met elkaar te maken. Je kan gewoon een onafhankelijke review onder NDA schrijven.
Prima accu, maar helaas geen 5G...
Ja want er zijn in zoveel landen 5G netwerken dat dit echt een vereiste is. :+ In Nederland gaat het ook nog wel ff een paar jaar duren. We hebben nog geeneens de frequentieveilingen gehad.
Helaas ook geen hogere resolutie, MicroLed en notchless scherm misschien?
Voor welk toepassing is de huidige 4G niet meer goed genoeg dan? En bij welk provider zou je dat 5G dit jaar nog willen gebruiken?
Ik wil iPhone 11 met 5G zodat ik volgende jaar geen nieuwe telefoon hoef kopen... dus toekomstproof

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 18 september 2019 13:38]

Voor welk toepassing, voor nu of voor later, had je de 5G nodig waar de 4G niet toereikend meer is?
Spaar nog maar even door voor de volgende iPhone, met 5G. Die heeft misschien ook weer iets niet aan boord wat je jammer gaat vinden. Niet getreurd, de jaar daarop ook weer een nieuwe iPhone.
Ik denk dat je je pas over een jaar of 2.5 a 3 zorgen hoeft te gaan maken over 5G compatibiliteit van je toestel. Misschien iets eerder als je toevallig woont in het eerste gebied waar het uitgerold wordt door jouw provider of waar ze testen - maar daar houdt het wel op. :)
Als ze even snel slijten als mijn iPhone X... batterij in januari vervangen, nu al terug op 94%. Ik doe er niets speciaal mee en hij gaat maar één keer per dag aan de lader.
Heb je je batterij vervangen toen je de melding kreeg dat hij moest worden vervangen?
Wil mensen het advies geven de batterij pas vervangen als het toestel dat aangeeft, als ie op 85% (zoals mijn X) kan het nog prima een half jaar mee voordat die melding komt.

M.a.w staar je niet blind op dat percentage

[Reactie gewijzigd door Jimijames75 op 18 september 2019 08:44]

Hier ook de X vanaf de eerste leverdatums in bezit en de accu is nog 86% en dat is nog steeds genoeg om hele dag bellend en append en mailend de dag door te komen.
Zo, ik zou ook schrikken als ik die waarde na 8 maanden al zie.

Toch hoeft het niet per se een mankement aan te tonen.
Je geeft aan dat de telefoon maar één keer per dag aan de lader gaat, net als bij de meeste mensen. Veel hangt echter af van bij welk percentage het toestel aan de lader gaat.

Apple geeft zelf aan dat een batterij na 500 volledige oplaadcycli nog ongeveer 80% can z’n originele capaciteit weet vast te houden.

Als je in jouw voorbeeld na ongeveer 250 dagen het toestel dagelijks bij 40% aan de lader hangt, kom je grofweg op ~94% capaciteitbehoud uit. Dit zijn natuurlijk geen exacte metingen, maar geeft je wel een redelijk referentiekader.
95% en heb hem sinds begin november 2017, kan wel merken dat de accu wat minder aan het worden is maar hij is niet slecht genoeg om hem daadwerkelijk te vervangen.
De mijne is na 20 maanden nog 95% met een mixed manier aan opladen. Grotendeels draadloos, soms langzaam aan een standaard USB poort, soms snel met een Lighning <-> USBC aan mijn Macbook Pro lader die 87 watt kan leveren.
De slijtage van een batterij (en de weergave daarvan) gaat niet lineair. Het aangegeven percentage is ook approximatief. Het is niet ongewoon vast te stellen dat de batterij na enkele maanden maar 95% van haar theoretische maximum capaciteit heeft, om daarna vast te stellen dat dit 6 maanden zo blijft. Mijn iPhone staat al ongeveer een jaar op 85%. Ik kan niet geloven dat er in het voorbije jaar geen slijtage is geweest.
Ik zit na 2 jaar nog steeds op 96% dus ik denk ook niet dat je er heel rustig mee om gaat :)
Ik zit na 2 jaar X op 86%. Maarja altijd snelladers of draadloos doet een accu ook geen goed O+
Draadloos ook niet? Ik heb een trage draadloze lader maar ik wist niet dat dat slecht was. Hij wordt niet echt warm ofzo daardoor.
Ik krijg soms het gevoel dat de firmware hier de oorzaak van is. Maar zal wel aan mij liggen :D

Ook iPhone X

[Reactie gewijzigd door Macboe op 18 september 2019 08:19]

Ik zit na 2 jaar op 92%, eerste levering van toen.
Ik heb de XS max, gekocht op de release date en zit nog op 100% :D , ik laad altijd draadloos op.
Heb mijn 8 Plus nu sinds hij uit is, dus zo'n 2 jaar, batterij zit nog steeds op 91%. Laad 's nachts altijd draadloos op.

[Reactie gewijzigd door MaxTheKing op 18 september 2019 11:09]

Hier een iPhone 8 van de werkgever die goed wordt gebruikt en staat nu op 97%.
Ben benieuwd hoe die percentage wordt berekend.
Je kunt em een keer aan je Mac hangen (of "een" Mac) en de tool coconutBattery draaien, kun je zien wat de exacte capaciteit is en de originele, hoe oude batterij is en hoeveel cycles je hebt. En dan kun je dus ook tussen telefoons vergelijken. En bijna altijd gaat het puur om het aantal cycles, en dan nog zijn de verschillen in mAh vaak redelijk klein.
Voor een paar tientjes heb je een nieuwe .. ;) (batterij dus)
Dit is mogelijk gemaakt door oa. 3D Touch uit te faseren, waardoor het scherm dunner is geworden.
Dat vermoed ik ook. Goede keuze van Apple. Als je een gemiddelde gebruiker zou vragen: Of 3 uur meer accu óf 3D Touch, weet ik het antwoord wel.
Nou doe mij maar 3DTouch hoor. De accu gaat lang zat mee, maar 3DTouch is onvervangbaar. Een van de beste functies ooit in een smartphone en enorm balen dat Apple het eruit heeft gesloopt.
Inderdaad goede keuze. Heb 3D touch welgeteld een handvol keren gebruikt in al die jaren en meer als ‘grappig dat dit kan’
Dan laat je heel wat handige functies van je telefoon onbenut.
Dat is toch wel een enorme sprong, van 3174 naar 3969. Ik moet ook wel zeggen dat ongeveer 3k mAh erg laag lijkt vergeleken met de top modellen van de laatste tijd. Die zitten veelal rond de 4k+.
Zo hebben meeste telefoons van tegenwoordig minimaal 8GB ram en iPhone doet het nu nog steeds met 4GB. Apple is nooit de specs koning, maar toch wel vaak performance koning.
Ja dat komt omdat je nog steeds niet kan multitasken op een iPhone en ze alles in de achtergrond stop zetten. Dan heb je inderdaad een stuk minder ram nodig.

Edit: Natuurlijk wordt ik gemint hoe kan het ook anders? Dit is toch de reden dat iPhone minder ram nodig heeft. Dan krijgt een kromme vergelijking dat iPhone minder ram nodig heeft plusjes. |:( En een Apple Fanboy comment krijgt natuurlijk een +3.

[Reactie gewijzigd door bloodlynx op 18 september 2019 18:31]

Je bedoelt: dat komt omdat iOS niet werkt als een desktop OS en geoptimaliseerd is voor smartphones... Wat kan of niet kan op de achtergrond wordt goed in de hand gehouden, en dat is verstandig (des te meer daar er nogal wat applicaties zijn die op de achtergrond graag data graaien...).
De belangrijkste reden is dat Android Java gebruikt, en Java gebruikt garbage collection als memory management.
Daardoor heb je veel meer RAM nodig voor een redelijke performance.
Wat opzich logisch is. De base iPhone 11 krijgt dadelijk een 720p scherm, waar concurrentie al vaak op 1440p zit.
Hierdoor gaan bij de concurrentie de accu's vele malen sneller leeg, waardoor de iPhone langer mee gaat met de accu.

Ook doordat dit soort specs lager zijn, kunnen ze het bijvoorbeeld doen met 4GB, integenstelling tot de vaak 8GB (en soms wel tot 12GB) RAM bij concurrenten.

De specs zijn dus stuk minder, maar toch is de prijs vele malen hoger dan de concurrentie met betere specs. 8)7
''Ook doordat dit soort specs lager zijn, kunnen ze het bijvoorbeeld doen met 4GB, integenstelling tot de vaak 8GB (en soms wel tot 12GB) RAM bij concurrenten.''

Hoe precies verhoudt minder ram zich tot minder specificaties (bijv bij het max pro model)?
IOS heeft gewoon een heel andere ram management dan Android. En dat is helemaal niet zo gek, android is immers geschikt voor heel veel verschillende hardware terwijl Apple's hardware en software nauwlettend samen kan werken (want één producent). Een gevolg hiervan is dat het RAM management blijkbaar iets efficiënter kan. Of je overigens in een Android telefoon 8GB Ram (of zelfs 12GB) nodig hebt is een ander verhaal, maar 4GB kan wat aan de krappe kant zijn voor een Android toestel. Geen beperking an sich, maar merkbaar.

Dat heeft overigens niks te maken met ''minder specificaties'.

[Reactie gewijzigd door WouterL op 18 september 2019 09:44]

Daarom lopen er ook zoveel mensen rond met een iphone 6. Omdat iphones niet zo lang meegaan. En daarom kreeg de iphone 5s, een toestel van 6 jaar oud, Ios 12 die niet alleen alle nieuwe functies naar de telefoon bracht, maar de telefoon ook objectief meetbaar sneller maakte.

Omdat Apple bewust niet meer RAM plaatst in een telefoon zodat mensen er minder lang mee doen.

Je kunt Apple van alles verwijten, en veel daarvan is terecht commentaar, maar dit slaat werkelijk nergens op.

Goed verhaal verder wel.. Welk Android toestel met een boel ram kreeg volgens jou 6 jaar na release nog een software update?

[Reactie gewijzigd door WouterL op 18 september 2019 10:12]

Omdat Android het grootste telefoon OS op de markt is. Daarmee is Android een terecht vergelijk.
Aangezien 90% van alle OEMS android gebruikt voor hun toestellen, gooi ik deze gemakshalve op 'een hoop'. Update beleid en patches verschillen natuurlijk aanzienlijk per OEM.

Wat wel een vaststaand probleem is, is de duur van de support van veel toestellen.
Sommige OEMS updaten niet alleen hun toestellen niet naar de laatste android versie, maar brengen daarnaast ook geen beveiligingspatches meer uit voor hun toestellen na grofweg 2 jaar (soms zelfs geen updates na een jaar).

Toestellen kunnen dan technisch nog best mee kunnen, maar erg veilig blijven ze niet. Zo patched samsung veel van zijn 'oude' toestellen nog, ook al krijgen ze geen nieuwe versies van android meer. De S6 wordt al niet langer gepatched (4 jaar oud) Althans, volgens mij kreeg de s6 eerder dit jaar onverwachts toch een update; hij staat echter niet meer op de lijst voor periodieke updates: https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Dan zit je dus met een toestel van 4 jaar oud dat eigenlijk gewoon afgeschreven is omdat het toestel zelfs geen beveiligingspatches meer krijgt ). Bij sommige OEMs is het beleid nog veel schokkender te noemen.

Tl;dr:
Apple doet het goed door toestellen langdurig te supporten met de laatste versies van iOS. Dat gebeurt met toestellen tot 6 jaar oud, en dat is in de markt best uniek te noemen. Dat is best een marktstandaard waarvan ik hoop dat uiteindelijk meer OEM's deze richting gaan volgen (in ieder geval voor 'flagship phones'. Indien gewenst kun je zo een stuk langer én veiliger van je toestel genieten.
Ze zijn best duurzaam die iphones, absoluut. Wat wel jammer is, bepaalde games doen het niet op de iphone 6 omdat er te weinig ram is, namelijk maar 1gb. Had de iphone 6 mooi 2gb gehad (in 2014 was bij android toestellen 3gb standaard, de 4gb was ook al in gebruik), dan hadden die games wel gedraaid. Beetje jammer dat de software ondersteuning vanuit Apple haar kant nog helemaal goed was, maar het toestel toch in bepaald gebruik een bottleneck kende. Had niet gehoeven, als Apple 2gb ram had gebruikt.

Kan zo snel niet op de naam komen van het bekendste voorbeeld, is een rally game, tweakers heeft er nog over bericht dat alle 1gb ram iOS devices, met de laatste software of niet, niet ondersteund werden.
Klopt, natuurlijk maak je concessies door een oud toestel te gebruiken. Ik zou er zelf ook niet aan willen. Niettemin blijven het toestellen die over het algemeen goed oud worden. Die 1GB ram van de iphone 6 is in dit geval inderdaad redelijk beperkend. Dat merk je zeker, ook als je bijvoorbeeld de air 2 met de air 1 vergelijkt. De air 2 is merkbaar beter oud geworden door een ram verdubbeling dan de air 1.
Ze kunnen, gezien de bedragen die ze vragen ook dat efficiente beheer doen EN 8 GB RAM. Maar dat doen ze bewust niet want als ze telefoons te goed maken gaan mensen er te lang mee doen
Is echt een onzinnig argument.

Je moet de vergelijking maken met consoles, daar zie je tzt dat er steeds meer uit de hardware wordt gehaald omdat er beter wordt geprogrammeerd.
Dat is een groot voordeel van Apple tov andere fabrikanten. Beperkte hardware en je kunt de software optimaliseren.

Kan Apple voor dat geld meer hardware in stoppen,
absoluut,
maar dat is geld weggooien.

Samsung en Qualcomm zitten al jaren in de hoogste regionen kwa hardware, alleen worden ze beperkt door Google. Die moet een OS bouwen die gemiddeld goed presteert. Google heeft zelfs Android Go geïntroduceerd om het verschil wat groter te kunnen maken en meer op de betere hardware te programmeren.


Mooi voorbeeld is Microsoft windows die hun hardware steeds lichter heeft kunnen maken. Op hardware van 7 jaar draait dat nog prima.
Ik zit hier nog met een 6s die nog steeds retesnel is man. Houd toch op met die onzin.
Nee hoor, valt wel mee, ik zie gewoon deze uitspraak vaak terwijl die totaal niet waar is. Android daarentegen... ;)
Prijs heeft weinig te maken met wat een fabrikant er in steekt, maar alles met wat hij er qua prestaties/functies uit haalt en met wat een klant er mee kan doen.

Een fabrikant die morgen 1TB ram in een telefoon steekt, zal daar niet bepaald veel meer geld kunnen voor vragen.
Een vriendelijk bedoelde tip: "3k mAh" ziet er heel gek uit, zeker als je bedenkt dat m = 1/1000 en k = 1000. Streep ze lekker tegen elkaar weg, dan krijg je "3 Ah", scheelt ook weer twee letters typen. ;)
dat werkt niet, probleem zit achter de komma en dan type 1 karakter meer.
1k - 1000 -
1,345 A vs 1345 mA maakt niks uit 6 vs 6 karakters
Maar die is toch helemaal niet voor reacties onder een nieuwsbericht? :?
Dat zou moeten betekenen dat die iPhone 11 Pro Max toch wel een prima accuduur moet hebben, ik heb zelf een iPhone XS max en die onder de 50% batterij krijgen is al een hele klus op een normale dag.
Ben ook benieuwd hoe ze de betreffende accu passend hebben gekregen, in de XS max is al geen mm2 onbenut gelaten.
De 11 is ook een klein beetje dikker.
Niet alleen de 11, iPhones zijn al 5 jaar op rij dikker dan hun voorgangers. De iPhone 6 is de dunste iPhone ooit, sindsdien zijn iPhones elk jaar alleen maar dikker geworden.
Dikker lijkt mij geen probleem. Ik heb liever een iets dikkere telefoon die de hele dat op een acculading meegaat dan een superdun toestel dat onderweg naar huis al zonder stroom komt te zitten.
Dikker is in de meeste gevallen ook iets steviger en beter tegen buigen bestand.
Dikker betekent ook zwaarder. iPhones zijn significant zwaarder dan hun concurrenten. De Pro Max is 226 gram, 30 gram meer dan de Note 10+ en 50 gram meer dan de S10+. Dat is ergonomisch niet bepaald fijn.
Een dikkere telefoon hoeft niet perse zwaarder te zijn. Het is ook afhankelijk van andere factoren, zoals de gebruikte componenten en materialen. Glas is bijv. een stuk zwaarder dan aluminium.
Niet voor iedereen zal het gewicht een even belangrijk criterium zijn, maar als je vaak langere tijd met de telefoon in de hand zit of staat, kan ik me wel voorstellen dat het gewicht mee gaat spelen.
Zwaarder betekent niet te zwaar.
De iphone 6 kon je dan ook zonder enkele moeite doormidden breken buigen, dat gaat je bij de Xs / 11 series niet lukken :P Bron

[Reactie gewijzigd door MaxTheKing op 18 september 2019 11:11]

Veel concurrenten kunnen het ook, dus zie niet in hoe Apple met een 6,5 inch het niet passend zou moeten krijgen.. ;)
3D touch is weg, volgens sommigen zorgt dit voor extra plaats
Voor jou is de XS Max moeilijk om die leeg te krijgen op een dag, voor mij is het al lastig om mijn bijna 2 jaar oude 8 plus in 1 dag onder de 50% te krijgen.
Ik doe hier nog steeds met gemak 2 dagen soms 2,5 mee, voor dat ik eens moet opladen.

Maar ik denk zeker door OLED en dark thema straks dat nog beter kan, met jou telefoon dan denk ik en de nieuwere.
Dus laat staan dat ik een XS of 11 pro ga nemen, ga ik er nog langer misschien wel mee doen dan ik nu doe :P.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 18 september 2019 09:50]

Hele goeie kans dat apple deze telefoons een grote accu heeft gegeven om reverse charging aan te bieden. Alleen waarschijnlijk waren ze er software technisch nog niet klaar voor en komt het later als feature. Dit zou ook de reden zijn dat het Apple logo nu in het midden zit achterop het toestel om aan te geven waar je aparaten moet plaatsen.

Of ze hebben het logo alvast naar het midden verplaatst en de accu's vergroot maar toch technisch niet gered, time will tell.

https://gadgets.ndtv.com/...re-disabled-apple-2102238
"The iPhone 11 trio has the necessary hardware to support reverse wireless charging, but Apple has decided to keep it in a disabled state."

[Reactie gewijzigd door sbmuc op 18 september 2019 09:47]

Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van dat telefoon fabrikanten al heel snel na release van hun flagship model nog een beter model uitbrengen. Ik heb pas de oneplus 7 Pro gehaald en ze komen nu alweer met een 7T pro. Breng gewoon 1 toestel per jaar uit die de maximum specs heeft.
Dat is toch precies wat apple doet? Dus waarom deze opmerking bij een artikel over de accu's van iPhones vind ik een beetje raar.
Of je negeert de drang om het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Of je negeert de drang om het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Misschien wordt hij van al dat negeren juist moe.
Maar je weet toch dat de 7T uitkomt rond deze datum? Dat wist je al toen de 7 uitkwam, zelfs toen de 5 uitkwam kon je al verwachten dat de 7t deze maand zou komen.

Het is niet of er heel veel anders is aan de 7 dan de 7t, het scherm is beter en meer veranderingen zijn niet bekend. Als ze een betere telefoon kunnen maken elk halfjaar waarom wachten totdat er een heel jaar rond is?
Pro max.
opvolger daarvan wordt de Pro max hyper? Pro max Giga ? Pro max Turbo ? :+