Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HTC toont nieuwe beelden van Vive Cosmos met zes sensoren

HTC heeft een nieuw ontwerp voor de Vive Cosmos gepresenteerd. De aankomende headset krijgt onder andere zes camerasensoren, en een voorkant die van de bril losgekoppeld kan worden. Over de prijs en releasedatum is nog steeds niets bekend.

De komende weken worden er meer details bekend gemaakt over de nieuwe headset, zegt HTC. Het bedrijf publiceerde een video op Facebook waarin 13 minuten lang te zien is hoe een hoofdmodel met de bril op langzaam rondjes draait. Op de video is te zien hoe de bril zes camerasensoren heeft: twee voorop, twee aan de zijkant, maar ook twee in het midden, zowel boven als onder. Die laatste twee waren eerder nog niet getoond. Met de extra camera's is een groter veld mogelijk waarin de motion controllers kunnen worden gebruikt.

Daarnaast is te zien hoe de faceplate van de headset af te halen is. De twee extra sensoren zitten op die faceplate, wat er mogelijk op duidt dat die modulair wordt. Ook is te zien dat er op de faceplate gaatjes zitten die waarschijnlijk voor ventilatie zorgen.

De Vive Cosmos is een nieuwe bril van HTC die het bedrijf in januari voor het eerst toonde. De bril moet geschikt worden voor zowel pc's als voor smartphones, maar het bedrijf heeft nog niet bekend gemaakt hoe dat precies werkt. Ook is er verder nog niets bekend over de releasedatum en prijs, behalve dat de bril in het derde kwartaal van dit jaar uit komt.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

21-06-2019 • 19:26

24 Linkedin Google+

Reacties (24)

Wijzig sortering
Als ik nu een nieuwe headset zou kopen zou ik voor de Valve Index gaan. Maar ben nog tevreden met wat ik al heb. VR is in elk geval hoe dan ook geweldig. Bedoel ik niet zozeer via mobiel, al kan ook dat heel leuk zijn.

[Reactie gewijzigd door 16K op 22 juni 2019 00:46]

Moeilijk nu al voor valve kiezen dan zou ik eerst meerdere reviews willen en echte specs over echt bruikbare FOV en of de betere lenzen echt wat uitmaken.
Maar hij klinkt veelbelovend alleen wat duur 1030 tegenover 450 voor rift s.
Hoop geld helaas ja. Sommige developers hebben hem al en zijn zeer positief. vooral met de 120 hz.
Maar voor die 120hz heb je wel een beest van een GPU nodig, de huidige RTX2080ti trekt dat zelfs niet fatsoenlijk...
Bij 98% van de VR spellen is dat geen enkel probleem. De 1080Ti zelfs.
Ik heb de Pimax 8K met 2080Ti en speel vrijwel alles prima.
Normaal gesproken wel. Betere lenzen zouden het beeld mooier en scherper weer kunnen/moeten geven.

Het wachten is voor het grote gros nog op mobiele VR, geen draden meer, geen groot gevaarte op je hoofd en goede resolutie/FOV etc.
Alleen is in de reviews die er nu al zijn wel aangegeven dat de godrays schijnbaar erger zijn (en dat is toch wel een enorm minpunt, want die zijn nu al behoorlijk irritant).
Betere lenzen zouden het beeld mooier en scherper weer kunnen/moeten geven.

Marketing afdeling?
Wat is scherper als je de pixels ervoor al kon tellen?
Hogere resolutie, dus minder pixels tellen maar wel een scherper beeld.
Dat zou aangenaam zijn ;)
Dat zou voor mij een eerste vereiste zijn, samen met mobiliteit en comfort. Daar zitten alle VR oplossingen voorlopig nog niet aan...
Ik wacht geduldig af tot ik niets meer kan zien van het screen door effect. Ik heb nog wel wat jaren/decennia geduld. Het zal er ooit wel komen.
Zo denk ik er ook over, pas als het goed genoeg is kijk ik nog wel eens weer.
Samsung odyssey plus, backdoor niet meer aanwezig
Ik wil binnenkort wel iets nieuws kopen, er released veel in juli. Twijfel een beetje tussen valve index en hp reverb, voornamelijk voor flight sims/dcs
Ligt er helemaal aan wat je er mee wilt doen en hoeveel je er voor wilt uitgeven. Mogelijk dat je al goed uit de voeten kunt met oa de Samsung Odyssee+, scheelt een hoop geld. Valve Index is een stuk duurder dan de reverb (welke op dit moment niet meer verkocht wordt ivm problemen met oa de panels), tenzij je al een vive hebt, dan hoef je alleen de headset te kopen, maar dan is de vraag of dat wel zo'n enorme vooruitgang is ten opzichte van de vive zelf.
Als ik al een vive had, dan had ik denk ik een pimax 5k plus geprobeerd, maar dat is nu teveel gedoe. Geld maakt me niet zo heel erg veel uit tot zeg 1k, als het dan maar wel goed is en een aantal jaar mee gaat. Vive pro vond ik te magertjes voor het geld. Ik denk nu dat ik het voornamelijk voor flight sim wil hebben, dus het is voor mij belangrijk dat het scherp en helder is, dat je cockpit dials kan lezen en targets kan zien. Dus voornamelijk achter m'n bureau met Hotas. Dat doe ik nu ook in 4k, dus heb wel redelijke pc erachter. Hp reverb trok vooral m'n aandacht door de resolutie en geen screendoor. Alleen inderdaad steeds vertraagd, en de controls schijnen nogal shitty te zijn. Misschien toch later voor meer gebruiken, en dat een Index dan iets breder is met toch nog een behoorlijke resolutie en fov.
Reverb is beter in theorie voor sims maar zou nog wachten lees veel over problemen met de reverb van hp.
Eerst kinderziektes eruit.
Oh dacht die weet terug te koop was een reviewer had hem.net binnen en idd fouten...
Ik heb toch moeite om enthousiast te worden over de Cosmos. Hij voelt al vanaf het begin een beetje als een 'wij ook'-product en al die vage, inhoudsloze reveals zoals die van vandaag helpen ook niet echt. Geef ons specs, geef ons een prijs, laat wat van die faceplate mods zien; wat dan ook. Nu is het in mijn ogen gewoon een knockoff Rift S, maar dan voor 200 euro meer HTC kennende |:(
idd zelfde gevoel,
200 euro meer maar maybe wel native steam suport?
Het is geen Rift S knockoff. Het is HTC's implementatie van Qualcomm's reference design (o.a. 2160 x 2160 panels, zoals in de Reverb).

Verder inderdaad wel zwak hoe HTC dit aanpakt, nul hype.
Nou, als het dezelfde panels gebruikt als de reverb, dan is het maar zien of deze wat wordt. De reverb is nu nog steeds niet geleverd oa vanwege problemen met de brakke panels..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True