Ubisoft brengt in 2019 geen nieuwe Assassin's Creed-game uit

Ubisoft brengt in 2019 geen nieuwe game in de Assassin's Creed-serie uit. Het is de tweede keer dat de uitgever een pauze inlast van een jaar bij de langlopende serie. In 2019 verschijnt wel nieuwe inhoud voor Assassin's Creed Odyssey, het spel dat dit jaar uitkomt.

Ubisoft-ceo Yves Guillemot zei volgens GameSpot op de Gamescom dat er volgend jaar geen nieuwe Assassin's Creed-game komt. Guillemot stelt dat Ubisoft dit jaar Assassin's Creed Odyssey kan uitbrengen, omdat de ontwikkeling van dat spel al is begonnen terwijl Assassin's Creed Origins werd gemaakt. Die game kwam vorig jaar uit.

Assassin's Creed Origins werd vorig jaar goed ontvangen, nadat een jaar eerder geen game in de serie uitkwam. In de jaren daarvoor hield Ubisoft een strak schema aan en kwam er elk jaar een nieuw deel uit. Dat kwam de kwaliteit niet altijd ten goede; Assassin's Creed Unity en Syndicate uit 2014 en 2015 werden geplaagd door grafische bugs en prestatieproblemen bij de release.

Ubisoft zal in 2019 wel nieuwe inhoud uitbrengen voor Assassin's Creed Odyssey. Die game komt dit jaar op 5 oktober uit. Volgens Guillemot krijgt die game na de release veel updates, zodat spelers terug blijven keren naar het spel. Tweakers publiceerde een preview tijdens de E3.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

22-08-2018 • 15:16

59

Reacties (59)

Sorteer op:

Weergave:

Godzijdank want ze melken de game telkens uit. Focus eerst maar op het verbeteren van de graphics. Want van de huidige games vind ik deze tegenvallen, neg als de spelletjes. Lijken teveel op voorgaande delen..
Ik zou eerder zeggen dat ze zich op de gameplay mogen gaan focussen.
-alle- ubisoft games werken toch op dezelfde manier, er zijn 4-5 verschillende missies die je tot in de oneindigheid kunt herhalen. Of dat nu om een shooter of racer gaat, of game als assassins creed. In het kort is het altijd hetzelfde;
- vind poppetje/locatie a; blaas iets op, maakt het dood
- vind object, breng object van locatie a naar locatie b
- verzamel x aantal van object/loot/credits > reward
- volg route / shaduw iemand, auto of whatever

deze vind je in praktisch iedere titel van hun terug. die herhaling, die simpele herhaling van missies in hun games haalt voor mij de lol er wel uit.

een game valt of staat nog altijd met gameplay, grafisch geweld is daaran ondergeschikt. kan nog zo mooi zijn (TD) maar als gameplay je in de steek laat .... heb je game die er niet uit zien (minecraft?) maar leuk speelt .... blijft je terugkomen naar die titel, toch?

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 24 juli 2024 10:05]

Noem is een game die hier niet aan voldoet dan? (Op creative/simulatie en race games na dan)
GTA = same
Splintercell = same
Battlefield, COD, enz, = same
GTA/BF/COD/, hebben gevarieerde SP en variatie in gameplay, middels story en missies.

De singleplayer(missies) in assassincreed, farcry, the division en watchdog zijn praktisch identiek aan elkaar. Soms door zelfde content van game-a naar game-b te zetten (icoontjes/map/architectuur - vooral bij watchdog vs farcry was dat bedroevend om te zien)

Daar(GTA/BF/COD) zit wel degelijk een verschil in de acties die de gamer moet maken, of doorlopen om progressie te boeken. Dat is bij die ubisoft titels duidelijk niet het geval.
Je vergeet er een.

Klim naar/ga naar/ hack locatie X: zie extra gedeelte van de map.

INderdaad een van de dingen waar ik een kriebel gevoel van krijg, Ubisoft doet nog 1 ding, HEEL GOED, maar ze doen steeds hetzeflde.

Open world action RPG with stealth elements. Division/assasins creed/Far cry/Recon Wildlands/Watchdogs allemaal zo goed als hetzelfde, in wat veschillende graphics stijlen en omgevingen.

Gelukkig hebben ze ook nog South Park, The crew, Star Trek: Bridge Crew, Anno en Trials en wat andere titels, maar die verbleken bij de aandacht wat al deze stealth action RPG's krijgen volgens mij.

Ik ben er ook bang voor dat beyond good and evil 2 ook een Action RPG met Stealth Elements wordt.

Ze hebben een "winning formula" gevonden, en wijken daar volgens mij zo min mogelijk vanaf voor hun GROTE titels.

[Reactie gewijzigd door themac1983 op 24 juli 2024 10:05]

Daar kijk ik toch anders tegen aan.
BF:
Ga naar punt a (en b,c,d) en maak de tegenstanders dood (die vlag naar je eigen team krijgen)
of
Kamp van badguys (punt a) veroveren (maak ze dood)
of
Vergaar info van persoon a (schaduw iemand)

COD = zelfde als BF in dat opzicht

GTA:
Beroof bank (aka, ga naar punt a en kill)
Pietje is een hufter en moet je een lesje leren (ga naar punt a en blaas iets op)
Zoek uit waar japie woont (schaduw iemand)
Zorg dat je geld heb om spul te komen (verzamel x aantal van object)

In dat opzicht is elke racegame ook hetzelfde (breng iets van a naar b en doe dat t snelste)

De échte variatie in een game is maar heel erg beperkt (maar dat is eigenlijk alles in t leven).
De verhaallijn maakt of breekt een spel (waarom je naar punt a moet, of waarom je product x wil verzamelen).
Een game is vaak statisch en niet sporadisch.

Enige wat in een game anders kan zijn is het verhaal. Wanneer het zich afspeelt/ wie de hoofdpersonage is/ en wat het doel is van de game.

Maar wat er allemaal in-game gedaan kan worden wordt vaak door een ontwikkelaar uitgevoerd.
En zal bijvoorbeeld als het meerdere delen heeft alleen beter uitgewerkt worden. Maar de rest er om heen is en blijft het zelfde.

de gameplay is afhankelijk van de uitgever welke hij neerzet bij een game. Wat ook dus de basis van de delen daarop. Met hier en daar bijna niks eigenlijk updates in de gameplay.
helemaal waar... ik zou ook zeggen, ophouden met repetitieve gameplay, dus nooit meer hetzelfde quests met verschillende verhalen met hetzelfde acties. Dat is zo saai.
Het gaat bij Assassin's Creed niet zo zeer om de Graphics. Het gaat daar meer om het verhaal en de gameplay. Van deel 1 tot en met Revealations zat het verhaal er erg goed in en was het ook goed uitgewerkt.
Assassin's Creed III vond ik een game apart, waar ik me wel heb mee vermaakt.

Van mij apart nemen ze "rust" voor minimaal twee jaar. Zodat Ubisoft een fatsoenlijk uitgewerkt verhaal neer kan zetten met daarbij verbeterde gameplay/free running.
Het hangt er vanaf wat er onder ""Graphics" valt in dit geval want het environmental design, level design en hoe ze hun grote steden hebben opgebouwd is wel next level craftsmanship.
De daadwerkelijke textures en models zijn ook geen tweede rangs grapjes en de animaties zijn ook heel goed gedaan.

Ik vind persoonlijk sommige quests van Assassins creed niet enorm denderend, als ik twintig tablespoons wil verzamelen ga ik de vaatwasser wel in en uitruimen zeg maar.. en sommige basis ondervangingen in de gameplay zijn een beetje afgeraffeld in de latere delen heb ik het idee..

Ik hoop dat Ubisoft deze mannen in gaat zetten voor de environmental parts van beyond good and evil 2 want als dat het geval is wordt ik heel erg blij
Mee eens, en zo slecht zijn de graphics niet van de laatste 3 delen, de meeste games die uitkomen hebben slechtere graphics na mijn idee.
De graphics in de trailers en E3 gameplay (we weten allemaal dat het zwaar opgepoetst wordt) zijn altijd fantastisch en dan koop je het spel en dan vraag je jezelf af in wat voor Nintendo 64 wereld je nu weer beland bent. Maakt niet uit op welk platform.
Pardon? Speel origins eens op 4k met de hoogste settings.

Ongelooflijk mooie game
Mwah, ik vind de drawing distance op PS4 toch wel vrij belabberd. Vooral graspollen onstaan altijd uit het niets op de weg.
Nu heb je het ook over een console.. Als je het spel speelt op ultra is het adembenemend mooi. Gewoon ff een 1070 / 1080 in je PC doen en dan kun je genieten van de mooie graphics.
Kost wel meer dan die hele console plus game maar als pc gamer helemaal met je eens: je krijgt er wel mooie plaatjes van.

Geen leuk spel zonder eindeloze herhaling maar wel mooie plaatjes.
Heeft dat niet meer te maken van de huidige generatie consoles?
Op de pc is dit namelijk geen enkel probleem, mits je systeem dit aan kan.
Da's het logisch gevolg van 4k verkiezen met in principe een enkele rx470 a rx480 om het op te runnen...
4k met niet minstens een 970 of multi-gpu durf ik volmondig af te raden voor games met grafische eisen.
Graphics zijn absoluut niet zo heilig als veel mensen ze doen voorkomen. Zodra de gameplay goed tot geniaal is wordt er op graphics gebied best wat ruimte
Helemaal mee eens. Ik heb Dragon Age Origins en Dragon Age Inquisition gespeeld. Beide zeer goed maar de gameplay en de atmosfeer van Origins vond ik veel beter. Bij Inquisition vond ik het veel meer van kijk eens hoe mooi deze wereld is, wat helemaal niet zo belangrijk is want je focussed daar helemaal niet zo op.
Het is zoals een film .. als deze écht goed is, let je er niet meer op als het 720p is of 4k, bij wijze van spreken. (natuurlijk is dit in praktijk nogal afhankelijk van het scherm waar je op kijkt)
De graphics?! Man origin zag er bizar goed uit! Eerst gameplay!
Ik vond de gameplay eigenlijk ook prima! Eindelijk tegenstanders die meeschalen zodat je niet halverwege de game totaal overpowered bent
Ik vond juist dat Origins totaal niet leek op de voorgaande delen.
Ik vind Origins er op de Xbox one x en de OLED tv er anders behoorlijk goed uit zien.

Vind idd het belangrijker dat ze de extra tijd in gameplay en verhaallijn stoppen een stuk belangrijker.
Origins was anders compleet verfrissend en heel anders dan de vorige delen. Bij een succesformule is het niet meer dan logisch dat ze iets soortgelijks doen (uitmelken) voor makkelijk geld. Zie de call of duty reeks.

[Reactie gewijzigd door Odysseus87 op 24 juli 2024 10:05]

Ik vond de gameplay eerder een probleem. Grafisch zag origins er naar mijn mening juist uitstekend uit.
Wat een onzin, de graphics zijn geweldig.
Als je de voorgaande delen speelt zie je enorm veel verschil. Maar de art en design heeft wel dezelfde stijl dus misschien dat je dat op het verkeerde been zet.
ik zou zeggen eerder op de pc prestaties! echt bugger..:) mja ubisoft he..:)
Blijven anders awesome….
Een pakkend verhaal zoals die van Ezio Auditore zou ze niet verkeerd staan. Was altijd verslaafd aan Altaïr en Ezio, maar de huidige verhaallijnen zijn eenzijdig en trekken mij als speler niet meer.
Verhaallijnen zelf zijn inderdaad een stuk meer lineair geworden. Ook de 'eerste beschaving' komt stukken minder naar voren, evenals Abstergo. De graphics van Origins (want die waren gewoon enorm goed, snap het gebash zo goed) + de verhaallijnen van Ezio en Altaïr zou een mooie game in 2020 opleveren.
Ik moet bekennen dat ik na Ezio wat delen overgeslagen heb. Het werd me gewoon teveel.

Nu net bezig aan het afronden van de 2e uitbreidingsset van Origins. Man man man, wat heb ik weer genoten van die game.
Van mij mag het Abstergo gebeuren er eventueel wel uit. Het gedoe met die schepen vind ik ook niet zo. Maar voor de rest heb ik enorm genoten van de mooie 4k hdr graphics, surround geluid, en de heerlijke gameplay. Ik moet daarbij wel bekennen dat de hele "wereld" van Egypte me enorm aanspreekt, dat hebben ze vrij behoorlijk opgepakt.
Word tijd dat Ubisoft een nieuwe IP gaat maken, Assassin's Creed is onderhand wel uitgemolken.
Nieuwe ip bij Ubisoft is gewoon een reskin van de standaardformule dus laat ze daar maar niet teveel tijd insteken.

Farcry en assasins vrees kent iedereen en blijkbaar wordt het genoeg gekocht.
Stond vast in de planning, maar moest worden uitgesteld. Op deze manier is het net of het geplanned is.
Geen AC in 2019. Het zou me niets verbazen als Odyssey de laatste AC voor deze generatie is. En dat ze nu bezig zijn met de volgende generatie. Qua timing klopt het ook wel, aangezien de nieuwe generatie consoles toch ergens rond 2020 verwacht word is het niet gek dat Ubisoft een AC bij launch wil hebben.
Dat is zeker mogelijk. Er zal sowieso gesleuteld gaan worden aan een upgrade van de engine en dat heeft tijd nodig.

Een ding weet ik zeker: komend jaar komen ze met een remaster van deel 3 om het gat te vullen. Zie 2016 met de remasters van de ezio saga.
Het is jammer dat er zo'n kritiek blijft op Ubisoft voor wat betreft de AC-serie. Regelmatig worden ze beschuldigd van uitmelken, terwijl er behalve herhaling ook echt wel vernieuwing in de serie zit. Met AC 2 had Ubisoft echt geleerd van de zwakheden van AC1 en daarmee een heel goed spel neergezet. De rest van de Ezio trilogie was ook erg sterk. Met AC3 probeerde ze te vernieuwen. Dit resulteerde niet in een heel sterk spel. Met AC Black Flag brachten ze een totaal andere game uit, die ontzettend goed ontvangen werd. De volgende delen, Unity en Syndicate gingen weer terug naar de roots. Niet heel vernieuwend, maar wel entertaining toen de bugs er eenmaal uit waren. Nu met Origins hebben ze weer een vernieuwing doorgevoerd door meer RPG-elementen te omarmen. Voor mij persoonlijk is - behalve AC3 - er geen AC geweest waar ik me niet mee heb vermaakt.

Ik vind dat Ubisoft een voorbeeld is voor uitgevers zoals EA en Activision die met de BF en CoD serie echt nauwelijks vernieuwen, maar wel jaarlijks iets uitbrengen.
Dit deden ze al een keer eerder in 2016 dus wat is er nieuws aan?
Origins werd toen goed ontvangen na een paar dramatische delen ervoor dus een jaartje overslaan deed het alleen maar goed.
Vriendin is grote fan van de reeks, ze speelt het op Xbox One S. Merk daar toch elke keer ik meekijk regelmatig framedrops in op, haar lijkt het niet te storen. Pc gamer versus console gamer, I guess?
Ik ben zelf iemand die liever heeft dat de game een goede leuke gameplay en verhaal heeft dan geweldig grafisch beeld. Ik vond het spel er ieder geval mooi uit zien (al heb ik nog een HD-ready tv dus kan de HD kwaliteit niet beoordelen. Ja dat het gras ineens uit het niets verscheen (zoals iemand hierboven zei) had inderdaad iets beter gekund. Maar ik vond het dan ook niet problematisch.

AC Origins hoofdverhaal vond ik op zich niet verkeerd alleen wel herhalend. Het was eigenlijk steeds van ga naar die locatie. Ja ik wil je helpen maar ik heb eerst hulp nodig, Nu geef ik je de informatie en kan je de moord doen. Wel vond ik de game weer verfrissend in vergelijking met de andere AC games.
Hopelijk neemt Activision ook eens het besluit om Call of Duty eens een jaartje NIET uit te brengen. Goed, het wordt wel gemaakt door drie studio's, maar toch . . . :/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.