Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Assassin's Creed: Odyssey krijgt meer rpg-elementen en komt op 5 oktober uit

De nieuwste Assassin's Creed-game krijgt de subtitel Odyssey en speelt zich af in het oude Griekenland. De game bevat ditmaal veel rpg-elementen en spelers kunnen kiezen uit een mannelijk of vrouwelijk spelerspersonage. Assassin's Creed: Odyssey komt op 5 oktober uit.

Een van de opvallendste rpg-elementen die getoond werden, waren de dialoogopties, zo bleek uit de gameplaybeelden. Deze moeten ook het verloop van het verhaal be´nvloeden. Ook de marinegevechten die voor het eerst te zien waren in Assassin's Creed 4: Black Flag zullen terugkeren, zo bleek tijdens de E3-persconferentie van Ubisoft.

Zoals vaker bij Assassin's Creed zullen spelers in de loop van het verhaal in contact komen met verschillende grote figuren uit de geschiedenis. De speler is in ieder geval een nazaat van de Spartaanse koning Leonidas. Maar ook op het gebied van naam- en gezichtsloze personages heeft de game meer te bieden. Zo valt in de gameplaydemo te zien dat de hordes vijanden waar de speler het tegen moet opnemen nu een stuk groter kunnen zijn.

Naast de onthullingstrailer en de gameplay heeft Ubisoft ook een developer diary gepost. Assassin's Creed: Odyssey komt uit voor de Xbox One, PlayStation 4 en Windows op 5 oktober van dit jaar.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

12-06-2018 • 00:48

70 Linkedin Google+

Reacties (70)

Wijzig sortering
Ik neem aan het oude Griekenland. (in de introductie alinea). Ben heel benieuwd naar de game en wat er precies bedoeld wordt met rpg elementen.
De introductie alinea is aangepast.

[Reactie gewijzigd door Edd1994 op 12 juni 2018 10:06]

Het is 435 voor Christus. Dus nog voor het verhaal van origins (40 voor Christus) ben ook benieuwd how ze dit in de lore krijgen. Origins was bedoeld om te laten zien hoe de Creed is gevormd. En nu zijn er bijkbaar daarvoor nog assasins geweest? Ik denk dat we nu het verhaal van de oprichting van de Templars/Order of the Ancients te zien krijgen.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 12 juni 2018 12:40]

Wellicht is dit voor Ubisoft niet meer echt belangrijk. Ze hebben sinds AC3 de lore steeds meer laten verdwjinen (okee origins had het begin van de brotherhood, maar veel story hierover zat er ook niet in).
keuzes maken zoals in mass effect, meer is het niet, geen gevolgen verder natuurlijk, het is ubisoft.
Net zoals mass effect dus? ;)
Daar had het wel degelijk effect.
Maar had het een Mass effect :)
Heb je Origins gespeeld? Daar zaten al RPG elementen in en dat is nu nog verder uitgebreid, op zich niet erg maar het moet ook weer niet te veel worden anders is de charme van het spel weg.

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat het allemaal op Origins 1.5. lijkt, het lijkt helemaal geen nieuwe game. Ik vond Origins echt heel erg tof, maar ze hebben gewoon alles gebruikt uit Origins waardoor het lijkt alsof je weer in Egypte speelt. Waarom niet nog een jaar langer wachten?
Als ik aan roll playing denk dan komen fallout, the elder scrolls ed naar boven. Ik vond dat persoonlijk kwa rpg niet met elkaar te vegelijken.
komt omdat het dezelfde engine is als in Origins
als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu nog niet een nieuwe game kunnen uitbrengen
In origins zaten final fantasy items. Hoeveel meer RPG wil je. ;)
Zo valt in de gameplaydemo te zien dat de hordes vijanden waar de speler het tegen moet opnemen nu een stuk groter kunnen zijn.
Het zal me ongetwijfeld ook opvallen, dat het niet uitmaakt of er 20 of 200 vijanden op je scherm staan, ze vallen toch allemaal 1 voor 1 aan en als dat een keer fout gaat ben je gelukkig helemaal invulnerable gedurende je parry-and-kill-animatie.

Ik hoop dat de review deze game even goed afbrandt op het complete gebrek aan vooruitgang in gameplay in de Assassins Creed serie sinds deel 1 en deze cash grab niet met een 9 beloont. Maar ik zal wel weer worden teleurgesteld.
Waar heb je het over? Je hebt duidelijk Origins niet gespeeld.
Nee, na 3 keer dezelfde game te hebben gespeeld ben ik afgeknapt, heb 2 minuten gespeeld van AC Revelations, dat was de laatste.

ff 5 sec zoeken naar gameplay video: https://youtu.be/nWef7lXwexQ?t=88
er is niks veranderd, ze vallen nog steeds 1 voor 1 aan en de animaties zijn super traag.
de player kreeg inderdaad wel 2 keer een klap van dat mannetje achter hem, met intervals van enkele seconden en 2.5 seconden aan telegrafie voor de hit aankomt. Die 2e vijand wachtte met aanvallen (er speelt geen animatie, hij staat daar gewoon stil) tot de 1e helemaal stunlocked was. Zo is het spel expres gemaakt, zodat er geen situatie is waarin je gegarandeerd een klap krijgt omdat je omsingeld wordt in een open veld. Dat zou oneerlijk zijn voor de 5 jarige kinderen waarvoor het spel bedoeld is, die dat soort dingen niet snappen. Goed positioneren van je karakter maakt dus niet uit. Het geeft geen voordeel. Ik ben zwaar onder de indruk van deze game. Maar niet heus. Zo ging het in AC 1 al. Je moet niet alles geloven wat die developers zeggen. Ze willen graag dat je het spel koopt.

De combat van AC is zo gemaakt dat een [insert politiek correct woord voor verstandelijk gehandicapte in 2018] het nog kan winnen. Dat leidt nu eenmaal tot meer verkopen dan een game die engzins uitdagend is.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 14 juni 2018 13:18]

Ik zou hem eerst maar eens spelen voordat je je zelf voor schut zet want je bent nu gewoon ongeinformeerd onzin aan het praten.
Okee, dan zijn we het gewoon niet eens. Veel plezier met je parry-kill animaties.
Ik zou liever een black flag 2 zien
Dat heb ik dan weer niet. Ik ben nooit echt gek geweest op de Naval Combat...
Daar hebben ze een totaal nieuw spel voor ontwikkeld namelijk Skull and Bones.Wellicht is dat spel iets voor jou.
Daar hebben ze een totaal nieuw spel voor ontwikkeld namelijk Skull and Bones.Wellicht is dat spel iets voor jou.
Tja... Skull and Bones is meer op het schepen gericht.
In Black Flag kon je op zee vechten en ook op land vechten. Gebouwen upgraden, forts bezetten, enzovoort. Dat heeft Skull and Bones niet, denk ik.

In Black Flag 2 wil ik graag zien dat ik met een crew naar een eiland wil gaan, bijvoorbeeld een schat zoeken of een raid uitvoeren, meer schepen willen aanvoeren. Zo veel nieuwe mogelijkheden...
Sea of Thieves 8)7
Ik vind Sea of Thieves niet goed genoeg, omdat het te kinderlijk is.
Dat spel is niet genoeg serieus.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 13 juni 2018 11:44]

Ben het met je eens.
Vind het wel apart dat dit +2 krijgt, bij eerdere spellen werdt er juist vaak gezegd dat het vaak elke keer het zelfde was. Nu doen ze telkens iets compleet anders en dan willen mensen weer meer van hetzelfde.

Mij lijkt dit een erg leuke en vernieuwende Assassins Creed. Ze zijn zeke de goede richting in gegaan met Origins, hopelijk hebben ze nu genoeg tijd om dit niveau te evenaren, aangezien ze nu ÚÚn jaar hebben ipv twee.
Klopt, ze zijn met origin zeker de goede richting in gegaan kwa gameplay. De vorige assasins creeds waren meer gebaseerd op een goed verhaal wat ik bij origins wel iets tegen vond vallen voor de rest een super game. Kijk zeer uit naar Odyssey :)
Idd de beste van de reeks.
Ook de marinegevechten die voor het eerst te zien waren in Assassin's Creed 4: Black Flag zullen terugkeren
In Assassin's Creed 3 had je ook een eigen schip waarmee je marinegevechten kon aangaan. In Assassin's Creed: Brotherhood had je ook al een klein bootje met kanon (misschien ook al wel in Assassin's Creed: 2, not sure).

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=imPxEsAsgXk

Ik vind het matig dat ze eerder vertellen rustig aan te doen en daarmee de franchise wat lucht geven en het vervolgens de eerstvolgende iteratie meteen afkappen. Met Origins zag ik een groot verschil, hier valt dat wel mee.
Ze hebben niet een jaar gewacht omdat ze perse geen AC wilde uitbrengen, maar omdat het teveel van hetzelfde werd (waardoor o.a. mensen AC moe werden), er te veel bugs in zaten en slechte design keuzes. Zodoende zijn ze terug naar de tekentafel gegaan met de AC franchise. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen bij Origin. Dit wilt niet zeggen dat Odessey niet vernieuwend of zelfs slecht wordt. Zo te zien zitten er vernieuwende of populaire (naval combat) mechanisme in het spel. Tevens weten we ook niet hoe lang ze aan het spel gewerkt hebben.

Misschien heb je gelijk, misschien niet. Dit gaan we echter pas merken zodra het spel in de winkel ligt en de proef op de som genomen kan worden. Laten we hopen dat het vernieuwend en boeiend genoeg wordt.
In de gameplay trailer hebben ze het over drie jaar werk. Aangezien het erg lijkt op Origins denk ik dat ze parallel hebben ontwikkeld en er voor allebei de games hun eigen sausje en mechanics overheen hebben gegooid
Dat zou goed kunnen. Ik zie erg veel overeenkomsten met Origins, dus worst case bedoelen ze met drie jaar drie manjaar, bijv. een team van 6 mensen dat in een half jaar een bestaand spel een nieuwe jas aantrekt, en een paar nieuwe features toevoegt.
Dat laatste klinkt als een goede investering vanuit Ubisoft gezien. Ik heb Origins nog altijd niet uit, en ik verveel me nog geen moment. Dus als deze nieuwe game straks de helft aan lol oplevert, vind ik het eigenlijk al prima. Er moet ook nog een keer gewerkt worden ;)
Origins is in lange tijd het eerste spel dat ik weer compleet heb uitgespeeld en mijn Platinum Trophy staat te shinen in de kast. Ik heb zelfs de DLC's gedownload en die voegden wel iets toe aan het spel moet ik zeggen. Ok, de extra gebieden waren niet bijzonder groot maar de levels wel vermakelijk en je level cap wordt iets naar boven bijgesteld. Ook wordt er net iets meer van het verhaal nß Origins verteld. Voor de echte nerd is de gratis 'Guided tour' ook echt leuk, (Discovery mode dacht ik). Dan loop je door de werelden en wordt overal achtergrondinformatie bij getoond. Een soort ouderwetse Discovery Docu met interactieve werelden.
Ik denk dat je die worst case aanname gerust kan schrappen. Dit soort games vereist vele maanden werk van honderden mensen ;)
Ohh die 3 jaar had ik niet meegekregen. Bedankt dat je het even aangeeft.

Ik geloof meteen dat ze het parallel hebben ontwikkeld en dan vervolgens hun eigen sausje en mechanics eroverheen gegoten hebben. Dit wilt echter niet inhouden dat hetzelfde spellen zijn zonder dat er wezenlijk verschil inzit (waar ik op doelde). Dit kunnen we alleen ondervinden als het spel uit is. Laten we hopend dat het vernieuwend genoeg is.
Ze hebben niet een jaar gewacht omdat ze perse geen AC wilde uitbrengen, maar omdat het teveel van hetzelfde werd (waardoor o.a. mensen AC moe werden), er te veel bugs in zaten en slechte design keuzes.
Dus wat hebben ze gedaan, ze hebben een reboot gemaakt om daarna direct op de oude voet weer door te gaan van elk jaar releasen ook al is het 90% hetzelfde.

Van wat ik in de trailer zie is het gewoon Origins met andere textures en dat was het.
Dat mag je uitmaken a.d.v. een trailer maar laten we nu niet te snel conclusies trekken. Even kijken wat de game daadwerkelijk is zodra deze uitkomt. Nu gaan roepen wat het is (wat niemand weet behalve de ontwikkelaars zelf) bereiken we niets mee (al ben je daar vrij in uiteraard).
ja dit is wel een beetje naief hoor..... tuurlijk heb je een punt maar heb je de gameplay bekeken en origins gespeeld. ik sluit me aan bij Gomez dit is gewoon een reskin met wat extra toevoegingen.

Met origins was ik weer blij met AC, ik vond het een leuk spel. Ik ben bang dat ik dat gevoel niet ga krijgen met deze opvolger
Top! Deze staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik hoop alleen dat de RPG elementen niet teveel de actie zullen be´nvloeden.
In de laatste video (rond 3:25 min) zie je de mogelijkheid om, tijdens gevechten, een heel aantal verschillende skills in te zetten.

Dit kan betekenen dat dit een stuk van de snelheid zal weghalen die in o.a. Origins nog aanwezig was.

BTW, de auteur van dit artikel geeft aan dat de marinegevechten terugkomen. Bedoelt hij hiermee dat deze vaker zullen plaatsvinden dan in Origins? Origins had namelijk ook een aantal van dit soort gevechten, echter het zou super zijn indien we weer een stuk meer krijgen zoals in Black Flag. :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem8891 op 12 juni 2018 07:14]

Griekenland is natuurlijk vooral water met stukjes eiland, dus ik verwacht zeker dat we regelmatig op de boot zitten :-)
Dat valt tegen, ja er zijn eilandjes en veel water ertussen. Maar het griekse vaste land is een stuk groter en toendertijd welvarender.
Daarnaast stond Athene bekend om haar Marine! Dus daarmee zullen Sparta en Athene beide een voorkeurs slachtveld hebben gok ik. Lijkt mij een vete game inderdaad, maar had het gewoon van de makers of genoemd ofzo...
Hmm, en ik heb Origins nog niet eens gespeeld. Was juist weer into AC na Syndicate...
Ik heb Origins ook een hele poos laten liggen, omdat ik AC moe was. Een paar maand terug dan toch begonnen onder het mom van "ach deze ook maar eens bekijken". Ik was zeer verbaasd over wat Origins precies bleek te zijn, echt een geweldig spel. 1 van mijn all-time favorites!

TL;DR: Probeer hem eens en ga er open minded in..
Het ziet er heel vet uit, de gameplay oogt goed, vette toevoeging van een tweede personage, dialoogopties, dus al met al positief verrast. Maar het voelt totaal niet als een Assassins Creed game. Die vibe mis ik in de trailer en in de gameplayvideo echt volledig.
Dit, ben compleet geen fan rpg, hoewel er veel geweldige rpg games zijn (Witcher 3). Assassins creed was een van mijn favoriete reeks, en na een geweldige spel geleverd te hebben vorig jaar, komen ze nu met dit.
Begrijp me niet verkeerd, dit ziet er ook goed uit, maar zoals je zegt, is de Assassins Creed gevoel weg door toevoeging van rpg. Ook vind ik het jammer dat het spel niet echt meer aansluit bij oudere delen (AS II, Brotherhood en Revolution ) qua verhaallijn.
Heb er onwijs veel zin in, de Griekse mythologie spreekt me ook erg aan en de beelden waren onwijs tof.
Same here :D deze setting Ŕn het feit dat er meer RPG elementen in komen zijn voor mij zo'n grote plus
Ik was nooit echt in de AC games tot begin dit jaar. Nadat ik Origins heb gespeeld was ik benieuwd naar de voorgaande games. AC1 t/m brotherhood aangeschaft en vanaf dat moment begrijp ik goed waarom mensen zeggen dat Origins geen AC game is. Origins is een totaal ander soort game, en dat ze daarvoor langer nodig hadden om het te maken vind ik dan een goede zaak.
Na het succes van Origins besluiten ze dus wederom een nieuwe AC te release na 1 jaar, dat is te merken. UI, animatie en de settings bijna alles voelt het zelfde. Juist omdat ze gekozen hebben voor Griekenland want ja Egypte lijkt er veel op (woestijn zand, huizen, gebouwen etc,) ziet het er naar uit dat ze heel veel hebben recycled. beetje jammer maar ach.

Wat mij dus totaal niet zint is dat ze van AC serie een rpg game hebben gemaakt.. niet dat de game an sich slecht is maar ze hadden net zo goed hier een nieuwe serie van kunnen maken want van een assassin(ation) is niets terug te zien :/

HIER meer game play voor de ge´nteresseerden

[Reactie gewijzigd door Tweakwondo op 12 juni 2018 02:25]

De laatste jaren lijkt Assassins Creed in tandem te komen: eerst een major update, vervolgens een verfijnde versie ervan. Zie Black Flag => Rogue, Unity => Syndicate, Origins => Odyssey.
Nou verfijnd... qua voice-over en animaties lijkt het alsof ze een beetje achterover aan het leunen zijn (doet een beetje denken aan Mass Effect Andromeda).
Het gaat niet om details of de implementatie, het gaat om de techniek die aan de titel ten grondslag ligt: de engine-versie van Black Flag werd in geoptimaliseerde versie gebruikt in Rogue, die van Unity in Syndicate, en die van Origins in Odyssey. Dat betekent echter niet altijd een verbetering (subjectief gezien): ik vond de graphics van Syndicate bijvoorbeeld inferieur aan die van Unity, terwijl de engine-versie van Syndicate wel beter is geoptimaliseerd en waarschijnlijk op detail-niveau ook meer kan.

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 12 juni 2018 12:18]

Beter goed gerecycled dan een vierkant wiel utvinden.

Het gaat toch om het verhaal en gameplay.
Nou nog wachten op Call of Duty Odyssey, Grand Theft Auto Odyssey en Sonic Odyssey en dan zijn we er weer klaar mee :P
Behalve dan natuurlijk dat het woord zowaar goed past bij een spel over de Griekse oudheid. Ik betwijfel dat het iets met de Mario game te maken heeft.