Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Orange geeft Koala-abonnement onbeperkt bellen en introduceert Cheetah

De Belgische provider Orange geeft klanten met een Koala-abonnement vanaf maandag onbeperkt bellen. Dat is nu beperkt tot driehonderd minuten per maand. Ook komt er een Cheetah-abonnement, dat het Panther-abonnement vervangt.

Behalve de stap naar onbeperkt bellen krijgen Koala-klanten 4GB in plaats van 3GB per maand. Het Cheetah-abonnement kost dertig euro per maand en verdubbelt de databundel naar 8GB. In combinatie met vaste diensten via de Love-abonnementen verdubbelt Orange ook de databundel en krijgen klanten met Cheetah dus 16GB mobiele data per maand.

Orange stopt met het aanbieden van Panther en klanten die dat nu hebben, zullen over moeten op een nieuw abonnement, zoals Cheetah. Dat kan via een van de winkels of in de online Klantenzone. De nieuwe abonnementen gaan maandag in. Aan de overige abonnementsvormen verandert niets.

Orange per 18 juni Kolibrie Dolfijn Koala Cheetah Arend Arend Premium
Prijs per maand § 8 § 15 § 20 § 30 § 40 § 61
Belminuten 90 150 Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt
Databundel 100MB 1,5GB 4GB 8GB Onbeperkt Onbeperkt
Sms Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt

Door

Redacteur mobile

64 Linkedin Google+

Submitter: Vaganzza

Reacties (64)

Wijzig sortering
Arend premium duurder dan Arend terwijl Arend alles onbeperkt heeft? Hoe dan?
Het verschil tussen Arend en Arend Premium is de toevoeging van extra internationale opties:
1000 min bellen in BelgiŽ naar EU + Best Destinations
1000 min bellen in Best Destinations naar EU + Best Destinations
1000 sms'en in/naar Best Destinations
1 GB in Best Destinations

Beide tariefplannen omvatten 20GB ongelimiteerde data, daarna wordt de snelheid beperkt tot 512 Kbps.

De vermelde best destinations zijn:
20 populaire niet-EU landen (zie https://business.orange.b...Destinations_NL_FINAL.pdf)
Slecht verhaal wel dat Kreta daar als onderdeel van Turkije wordt weergegeven!

Edit: bij nader inzien: Ook Kos en dat andere kleine Griekse eiland voor de Turkse kust zijn in ogen van Orange reeds geannexeerd.

[Reactie gewijzigd door hottestbrain op 14 juni 2018 16:31]

Tja op een deel van kos krijg je vaak turks netwerk i.p.v grieks. Vroeger was Griekenland bezet door Turkije en dat ligt nog steeds heeeeeel gevoelig daar.
Blijkbaar wat restricties of snelheden ofzo.

Open deze maar eens in twee tabbladen en switch er ff tussen

https://www.orange.be/nl/...ensten/abonnementen/arend

https://www.orange.be/nl/...bonnementen/arend-premium
Omdat de tabel niet compleet is en Premium 'wereldwijd' in meer landen geldig is.
Orange BelgiŽ heeft ook een eigen website, als je zo graag het verschil wil weten:

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/abonnementen/arend
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/abonnementen/arend-premium

Met andere woorden, waar Tweakers die 10GB vandaan haalt, is mij ook onduidelijk. Wel biedt Premium meer voordelen voor wanneer mensen buiten BelgiŽ komen.
Arend Premium bevat ook een Coyote abbo + 500GB Orange Cloud, wat dat ook moge zijn.. :). Bron:https://www.orange.be/nl/...bonnementen/arend-premium
Wat een beestenboel! :+
Wat is dat toch met die benamingen van abbo's van belgische telecom providers. Ik zag vanochtend ook een nieuws item over TeleNet en die had ook al van die vage namen (lees "King" en "Kong"). Hier komt het hele dierenrijk voorbij :9 Je kunt er ook niet echt een 'van klein naar groot' verband uit halen ofzo :Y)

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 14 juni 2018 14:19]

Wat dacht je dan van Wopha en Wigo , ook bij telenet
Lijkt wel op Whopper, Double Whopper, Triple Whopper.
Straks gaat de BK nog fuseren met Telenet :z

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 15 juni 2018 12:15]

*triple

Verder wel gelijk, wat een benamingen. Als je dit moet verkopen aan je klanten, heb je toch het gevoel een beetje voor aap te staan (see what I did there?).
Het zijn de oude Mobistar namen. Als je alleen met de dierennamen te maken hebt, valt het nog mee :+
Dit vroeg ik mij idd ook af.
De prijzen zijn absurd in Belgie, de datalimieten ook en toen dachten ze laten we ook maar rare nietszeggende namen gaan verzinnen.
Is in Nederland elk mobiel abo dan onbeperkt ofzo? Waarom zou je dan een duurder nemen?

Over de namen heb je wel een punt, het "pig Latin" van Proximus is daar wel de echte topper, zou ik door de naam alleen al niet willen, daarnaast zijn ze ook gewoon overpriced.
Och, liever de zoo van Orange dan het nep-Latijn van Proximus (wiens packs Tuttimus, Minimus, Mobilus en Familus heten).

Het is inderdaad een ziekte van onze telecomoperatoren om hun producten 'leuke' namen te willen geven. Zelfs de goedkope virtuele operatoren doen eraan mee.
Of Scarlet's Red, Hot & Chilli :)
en nog eentje: tutimus en familus. :+
Waarschijnlijk denken ze dat gewoon technisch goede pakketen aanbieden en ze "1, 2, 3" noemen niet is wat mensen willen.
Grote marketing afdeling, man, waarom denk je dat ze zo duur zijn?
Had toch ergens gelezen dat nieuwe koalo abbo ook coyote ging hebben. Ben wel niet zeker. Indien ja dan schakel ik zeker over.
uit de link in het artikel
Met de nieuwe Koala-formule kunnen klanten nu onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in BelgiŽ en zonder zorgen bellen op reis in de EU. Verder krijgen ze 1 GB extra, wat het totaal op 4 GB per maand brengt. Alle Koala-klanten zullen automatisch kunnen genieten van deze verhoogde volumes.

Panter wordt vervangen door Cheetah in de mobiele portefeuille van Orange. Voor 30 euro per maand omvat Cheetah onbeperkt bellen en sms'en plus 8 GB mobiele data. Het huidige Panter-tariefplan zal ophouden te bestaan. Orange-klanten die een upgrade willen, kunnen de overstap naar Cheetah maken in hun online Klantenzone of binnenspringen in ťťn van de 140 Orange-shops.

Bij beide mobiele abonnementen is ook de Orange Cloud app en Coyote, de app voor realtimeverkeersinformatie, inbegrepen.
Juist bedankt Kenhas. Damn dit is wel een koopje met coyote erbij :-).
Goodby verkeersboetes ;p.
Dat dacht ik ook toen ik mijn orange abbo nam, omdat ik altijd dacht dat coyote het neusje van de zalm was op gebied van flits preventie. Maar ik vind het maar een gedrocht van een app, totaal onoverzichtelijk. geef mij maar Waze, 1000x duidelijker en ik denk minstens zo betrouwbaar door de grote userbase. En omdat je er tegelijk ook perfect mee kunt navigeren heb ik die Coyote al na een week aan de kant gegooid

[Reactie gewijzigd door TaranQQ op 14 juni 2018 15:45]

Ah ok had ik geen idee van. Dacht ook idd dat coyote nog altijd beste was.
Flitsmeister ook meermaals uitgeprobeerd maar was het voor mij ook niet. Ik had ook mijn vraagtekens bij de snelheid van meldingen in BelgiŽ. Met Waze merk ik dat controles en incidenten op mijn routes vrijwel direct door andere Wazers gemeld worden. De kans dat ik iets onverwachts tegenkom is vrij klein. Bij Flitsmeister had ik dat gevoel (in BelgiŽ althans) niet.
Arend
Arend Premium

Deze 2 snap ik niet? wat heeft het nut dan van Arend premium als **arend** al ''onbeperkt'' is
Ik denk dat de twee data-bundel limieten zijn omgedraaid.
Dit zijn hele kleine databundels. Erg vreemd om maar 8GB aan te bieden en de volgende stap is gelijk onbeperkt?

Nu zijn databundels in nederland sowieso aan de kleine kant, maar dit is wel heel extreem.
Orange is nochtans de prijsbreker onder de drie operatoren met een eigen netwerk. Enkel de virtuele operatoren gaan er nog lichtjes onder. Belgische telecom is, zoals bijna alles, gewoon wat duurder dan Nederland.

Merk wel op dat de drie grote operatoren kortingen en/of extra data geven voor wie een pack neemt. Zo krijg ik Koala met dubbele data en een kleine korting als deel van een Orange-pack met TV en internet. Proximus en Telenet doen hetzelfde. De prijzen van mobiele bundels vallen dus in realiteit iets gunstiger uit dan je op het eerste zicht zou denken.

[Reactie gewijzigd door Silmarunya op 14 juni 2018 15:22]

Tegenover een paar jaar terug is dit al een grote verandering, vooral dankzij Mobile Vikings zijn de bundels gestegen.

Maar ik snap echt niet hoe 8GB niet voldoende zou zijn, ik gebruik nauwelijks 1GB.
Is heel persoonlijk. Ik woon in London waar databundels ietsjes anders zijn qua grootte, maar 15 GB gaat er met gemak elke maand wel doorheen. Ik gebruik niet de volledige 22 GB die ik heb, maar heb collegas die hun 30 GB databundels opmaken voor het einde van de maand.
Ben nu al een tijdje aan twijfelen om over te stappen naar Mobile Vikings. Voor mij is mobiele data iets belangrijker dan bellen. Daar heb ik dan 5GB data en 50min bellen voor 15 euro.
Nog een voordeel bij Mobile Vikings zijn dat bepaalde online aankopen punten opleveren waarmee je factuur weer zakt.

Dit Koala ding komt op een 20 euro.

Ben eigenlijk gewoon niet meer mee met welke provider welk netwerk gebruikt en de kwaliteit ervan. Als het Orange netwerk beduidend beter is, dan is het,voor mij, die 5 euro wel waard. Niets hatelijker dan wegvallende verbindingen en gesprekken

EDIT : net gezien dat Mobile Vikings overstapt op het Orange netwerk dus kwaliteit van het netwerk zal hetzelfde zijn (veronderstel ik). Keuze wordt er een stuk simpeler op ;)

[Reactie gewijzigd door Kenhas op 14 juni 2018 15:00]

Mobile Vikings stapt volgend jaar over naar het Orange netwerk.
https://mobilevikings.be/...ooses-the-orange-network/

[Reactie gewijzigd door frye op 14 juni 2018 15:02]

Data verdubbelt als je een Love bundel neemt, misschien is dat ook interessant voor jou.
Dit vind ik vreemd:
"Orange stopt met het aanbieden van Panther en klanten die dat nu hebben, zullen over moeten op een nieuw abonnement,"
==> Is dit dan geen contractbreuk?

BTW, Base heeft voor 20§ (excl BTW) ook onbeperkt bellen/sms + 5G data.
Ik ben benieuwd. Wij hebben nu een abo met Panter dat zogezegd levenslang was waarbij we 8§ korting krijgen op Panter (33 - 8 = 25§), dat was een actie enkele maanden terug. Mijn vriendin kan daarmee onbeperkt bellen en heeft 20GB data (combinatie met Love = dubbele data). Ik wacht even af wat ze doen bij Orange maar in principe zou ze best kunnen overgaan naar Koala en dan sparen we weer 5§/maand uit. Belangrijkste voor haar is onbeperkt bellen, met 8GB data komt ze heus wel toe. Destijds Panter genomen omdat dat het goedkoopste abo was met onbeperkt bellen.

Van Orange zelf is er in ieder geval nog niets naar ons gecommuniceerd.
Inderdaad dat vind ik nog het vreemdste van alles dat wij als klanten zoiets in de media moeten vernemen :o
Dat had men toch al langer vooraf kunnen melden aan de bewuste klanten, ik heb Panther en ben benieuwd wat er nu concreet gaat veranderen?? Kan me moeilijk voorstellen dat je nu opeens als bestaande klant meer moet gaan betalen voor een andere formule....
Ik vraag me dus ook af wat de bron van dit artikel is?

[Reactie gewijzigd door TaranQQ op 14 juni 2018 15:50]

Volgens de klantendienst van Orange blijven klanten van Panther Limited Edition (26,40 euro) gewoon op dit tarief. Nieuwe klanten kunnen niet meer intekenen dus op die manier verdwijnt het abonnement.

Als je de Panther formule van 33 euro hebt dan is Cheetah 3 euro goedkoper en je krijgt 8GB i.p.v. 5GB data.

Geen probleem toch of zie ik iets over het hoofd?

[Reactie gewijzigd door TomGascaria op 14 juni 2018 16:30]

natuurlijk is dat contractbreuk, in een normale situatie zou ik verwachten dat ze de bestaande klanten van Panther zonder meerkost overzetten op Cheetah. Je kunt klanten toch zeker niet omlaagschalen of meer laten betalen omdat de formule opeens niet meer bestaat. Dat vind ik op zijn minst niet klantvriendelijk.
Maar je weet maar nooit, als het Telenet zou zijn dan zou ik het antwoord wel al weten ;)
natuurlijk is dat contractbreuk, in een normale situatie zou ik verwachten dat ze de bestaande klanten van Panther zonder meerkost overzetten op Cheetah. Je kunt klanten toch zeker niet omlaagschalen of meer laten betalen omdat de formule opeens niet meer bestaat.
Hoezo meerkost?
Cheetah (30 euro) is 3 euro goedkoper dan Panther (33 euro) en je krijgt 8GB data i.p.v. 5GB.

Als je het hebt over Panther Limited Edition (26,40 euro): volgens de klantendienst blijven bestaande klanten op dit tarief. Er kan gewoon niet meer ingetekend worden op dit tarief.
Btw let op de naamgeving “Limited Edition” ;)
Ik heb inderdaad Panther Limited edition aan §26,40
en die was dus inderdaad maar limited time beschikbaar ;)
Base indd maar op zo een brak netwerk nee bedankt :P
Ik vind het nogal vreemd dat het Arend abonnement een onbeperkte databundel heeft, maar het Arend Premium abonnement niet.

Gaat deze er gewoon uit? Of zit er een ander, niet genoemd voordeel aan?
Het oude Panther abonnement kostte 33 euro per maand en beschikte over 5 GB aan data per maand.
Dus gebruikers van het Panther abonnement gaan er gelukkig op vooruit bij de overschakeling naar Cheetah :)

[Reactie gewijzigd door wimvanp1 op 14 juni 2018 14:31]

Foutje in het artikel:
- Arend Premium heeft geen datalimiet van 10Gb, maar onbeperkt

Het verschil tussen Arend en Arend Premium is de dekking. Bij deze laatste zit een extra selectie van 20 landen waaronder Turkije, Zwitserland, USA, Egypte en TunesiŽ