Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe aanwijzingen dat Fortnite naar de Switch komt, verschijnen online

Er zijn meerdere nieuwe aanwijzingen dat Fortnite naar de Nintendo Switch-console komt. Uit een lijst van games valt op te maken dat Nintendo het spel tijdens de E3-gameconferentie, die over twee weken start, gaat aankondigen.

De lijst met E3-games van Nintendo verscheen op 4chan en Eurogamer heeft bevestigd gekregen van zijn bronnen dat de lijst authentiek is. Ook de games Overcooked 2, Dragon Ball FighterZ, StarLink, Fifa 19 en Killer Queen Black staan op de lijst.

Eurogamer vernam al eerder dat Fortnite naar de Switch zou komen. Bovendien heeft de Koreaanse instantie die games van een leeftijdsclassificatie voorziet, inmiddels een Switch-versie van Fortnite gekeurd.

Eerdere aanwijzingen dat het populaire spel van Epic naar Nintendo's console zou komen verschenen half mei, toen de versie in een vacature werd genoemd. Het bedrijf dat volgens de vacature verantwoordelijk zou zijn voor de port, Iron Galaxy ontkende echter en zei dat de tekst op de mobiele versie van Fortnite sloeg.

Door

Nieuwscoördinator

52 Linkedin Google+

Reacties (52)

Wijzig sortering
Zou tof zijn als je user(die ik al heb op de ps4) ook kan gebruiken op andere platformen. Weet niet of dat al kan.
Ik speel zowel op de PC als PS4 met hetzelfde Epic Games account dus ik neem aan dat het kan.
Werkt echter niet tussen de PS4 en Xbox One geloof ik, dus dat hoeft niet alles te zeggen.
Het werkt inderdaad niet je linked dus of je account aan je ps4 of aan je xbox one account.
Mocht je dit weer willen wijzigen moet je een mail naar support sturen,omdat je dit zelf niet kan Forums van Fornite staan er vol mee.
Hier een quote van een van de forums.

''Apparently between PS4 & Xbox you cannot have the same EPIC account tied to both accounts. To make matters worse you cannot simply unlink them, instead you have to send them an email and wait for a response which I have heard can take days or possibly weeks. I am just a little baffled by how big this game is realizing people may want to jump around on different platforms that apparently you get gated out from doing so, at least between the PS4 and Xbox.''
Met de switch zal het wel kunnen, sony doet gewoon moeilijk over crossplay, zelfde geldt namelijk bij rocket league. Pc xbox en switch kunnen allemaal samen terwijl de playstation alleen met pc kan spelen.
Hoe kan sony dan zien dat het account al gelinkt is met xbox?
Ik had het puur over de afkeer van sony jegens crossplay met andere consoles. Wat betreft rocket league matchups, voor zover ik het begrijp worden alle games gespeeld op de psyonix servers, ze zijn nu ook bezig met een psyonix id zodat verschillende consoles ook met elkaar in een lobby kunnen (nu kun je alleen tegen elkaar in een random matchup komen). Dus ik vermoed dat sony simpelweg geen toestemming geeft aan psyonix om playstationspelers met switch en xbox spelers te matchen. Kortom kan psyonix al wel zien op welk console gespeeld wordt.
Dat bedoel ik inderdaad!

Okaay dat is leuk.
Werkt alleen met PC+PS4 en PC+X1, dus X1 en PS4 gaat dan dus niet samen....

Dus even afwachten maar
Volgens mij kan het niet bij Sony (zij blokkeren het vanwege.. Excuus X (Is elk interview wat anders), bij Microsoft/Xbox staan ze het soms wel, soms niet toe.
Windows? Hangt er van af wat voor deals Epic maakt met Nintendo denk ik. Ik zou het wel spelen op de Switch :D

Excuses! Ik wist niet dat PC/PS4 samen werkte. Dat is mijn fout. Dit werkt dus wel

Bedankt iedereen die het melde

[Reactie gewijzigd door corset op 1 juni 2018 14:14]

Ja dat is cross-play, ik bedoel dat ik met mijn poppetje van de PS4 ook op de PC of de Switch kan spelen.
Volgens mij is hierin straks Rocketleague de eerste die dat gaat regelen tussen pc switch en xbox.

Minecraft is er ook mee bezig dacht ik. Ik denk wel dat we dit steeds vaker gaan zien.

Ik hoop iig dat MS en Nintendo meer gaan samenwerken. Heeft voor de gamers in mijn ogen alleen maar voordelen als alle consolebouwers samenwerken in plaats van elkaar tegen gaan zitten zoals sony nu doet.
.. zoals sony nu doet.
Iedereen op Tweakers vindt het heerlijk om Sony hierop te bashen, maar een generatie terug (toen de Xbox 360 het een stuk beter deed dan de PS3) wou Sony juist crossplay en hield Microsoft de boot af omdat ze de dominante positie op de markt hadden. Niks mis mee dat Sony nu Microsoft dus een koekje van eigen deeg geeft. Het is is misschien op het moment minder handig voor de consument, maar dit zorgt ervoor dat Microsoft ik de toekomst wel twee keer nadenkt voor ze weer zoiets proberen.

[Reactie gewijzigd door Menubalk op 1 juni 2018 14:20]

Sorry maar hoezo is daar niks mis mee? Het is gewoon een zeer consument onvriendelijke beslissing van Sony. En "MS deed het 5 jaar geleden dus nu moet Sony het ook maar doen" is echt een drogreden. Ik kan er wel een flauwe analogie tegenaan gooien maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat de consument (ook mensen met een ps4) de dupe zijn. Zo is game A misschien op de PS4 heel populair en game B niet (en misschien op de switch/xbox wel). Die PS4 bezitters komen dan dus met lege servers te zitten, en vice versa.

Ik zou niet graag in een wereld willen leven waar mensen alleen maar afgunst voor elkaar hebben en elkaar zo veel mogelijk dwars gaan zitten.
Rocket League is al cross-play tussen PS4 en PC. Worden op mijn PS4 aangegeven met een PsyNET user-icon.
Crossplay werkt gewoon tussen ps4 en pc. Nadeel is wel dat je ps4 spelers tegen pc spelers moeten spelen. Vinden ze niet leuk.
Aim assist op de consoles is inderdaad een hekelpunt bij crossplay.
Aim assist op de consoles is inderdaad een hekelpunt bij crossplay.
Wij merkten juist andersom. PC spelers kunnen van verder weg veel nauwkeuriger mikken. Ook het bouwen gaat velen maler sneller. En als je AIM-assist mist op PC, pak je toch gewoon een controller?
Ik ben allang blij met het voordeel van muis en toetsenbord. ;) alleen die Aim assist met controller vind ik gewoon een nadeel. Helemaal als je weet dat je met je pc een voordeel heb normaal gesproken. Nu heb je een kleuter van 10 die soms oneerlijk een kill maakt en dan denkt MVP te zijn.
Ik snap wat je bedoeld maar het klopt niet helemaal. Je geeft al aan dat je normaal gesproken een voordeel hebt als pc gamer maar door aim assist dat niet meer hebt. Dus als console gamers geen aim assist hebben dan is toch een kill die een pc gamer maakt naar een console gamer toch net zo oneerlijk? Beide besturingen hebben gewoon nadelen en voordelen. Aim assist is echt niet oneerlijk als je na gaat dat een console gamer het nog steeds aflegt tegenover een pc gamer. Dus ja een kleuter van 10 is dan ook wel MVP als hij 1op1 wint van een pc gamer ;)

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 1 juni 2018 19:16]

Alleen als de PS4 spelers teamen met PC spelers anders worden ze in een PS4-only pool gegooid
Ook met Fortnite kan ik op mijn PS4 samen spelen met vrienden op PC. Simpelweg hun Epic Games account als vriend toevoegen en elkaar voor een party inviten. Werkt prima!
Dat kan. Je kan namelijk inloggen op de website van Fortnine en daarna inloggen met je playstation account. Er wordt dan een koppeling gemaakt en alle gegevens worden dan gesynct. Dan kan je op alle andere platformen inloggen met je epicgames account. Ik speel het namelijk op mijn iPhone 8 Plus en Playstation 4. Al moet ik zeggen dat het met een controller wel veel makkelijker is.

update: foutjes.

[Reactie gewijzigd door tom.cx op 1 juni 2018 13:22]

Er is al crossplay aanwezig dus dat kan inderdaad, speler kan bij lobby zelf kiezen of deze dat wil:

https://www.polygon.com/2...ds-compatible-matchmaking

[Reactie gewijzigd door RickDB op 1 juni 2018 13:22]

Dat moet nog maar blijken. Bij games als Rocket League blokkeert Sony actief cross-play met Xbox en Switch. Ze supporten wél crossplay tussen PS4 en PC. Ook bij Minecraft zijn er soortgelijke verhalen te vinden.

Sony zal het natuurlijk nooit zeggen, maar de reden is logisch als overgrote marktleider. Wil je met je vrienden samenspelen? Koop een PS4 en geen Xbox of Switch. Vanuit Microsoft is het echter logisch dat je crossplay met de concurrentie wil aanbieden, zodat dát in ieder geval geen nadeel is als je kiest voor een Xbox.
Sony zal daarom alleen crossplay met PC aanbieden, omdat dat een markt is waarvan ze nog gamers willen overhalen om een PS4 (Pro) te scoren.
Ja ik snap wel wat je zegt.

Toch hoop ik dat Sony de Switch niet als directe concurrentie ziet. De PS4 heb ik al. Maar lijkt mij mooi om met de Switch ook mee te kunnen spelen als ik even lekker buiten wil zitten.
Is je speler account niet gewoon een Epic Games account? Of werkt dat anders op consoles?
Dat hoeft niet direct te betekenen dat er geen scheiding is. Ik speelde ESO op de PC. En log in met het zelfde account. Maar ze zijn toch echt gescheiden. Zowel mijn chars als DLC etc zijn gescheiden.
Link je console account met Epic Account en je hebt wat je wilt op elke console :)
Mijn PS4 gebruiker is gekoppeld aan mijn Fortnite account, dus kan er ook me op mijn iPad spelen :)
Dat kan. Je Player zit aan je Epic account gekoppeld. Niet aan je PSN.

Je kunt dus binnen elke Fortnite (Mac/Pc/Xbox/Ps/iOS) inloggen en verder spelen. Dat zal voor de switch ook ongetwijfeld gaan gelden.

Samen spelen kan echter niet tussen alle platformen.
Als het op een telefoon kan draaien dan lukt dat op een switch ook wel.
Vooralsnog is er alleen een iOS versie en die heeft minimaal een Apple A9 SoC nodig, het is dus helemaal niet zo vanzelfsprekend dat het op een Switch kan draaien, die A9 is echt wel een flink stukje sneller dan een Tegra X1.
Maar Nintendo Switch software draait wel dichter op de kernel, waardoor je minder overhead hebt. Dus de performance zal wel niet veel verschillen of zelfs beter zijn dan een A9 SoC met iOS.
Leg uit wat je bedoelt met 'dichter op de kernel' ? Voor zover ik weet zit er geen virtualisatie laag tussen iOS apps en het OS.
[...]die A9 is echt wel een flink stukje sneller dan een Tegra X1.
Heb je hier ook bewijs voor?

Daarnaast vergeet je nog behoorlijk wat integrale onderdelen van een dergelijke vergelijking. Hoe performed de engine bijvoorbeeld op beide platformen? UE4 is bij uitstek bedoelt om DirectX te gebruiken, maar ondersteund OpenGL. Aangezien Apple werkt met een op OpenGL gebaseerde Graphics processor wil dit zeggen dat UE4 niet echt helemaal tot zijn recht komt op dit platform in vergelijking met een DirectX capable SoC. En laat de Tegra X1 nou net een DX12 SoC zijn.

Overigens vergeet ik nog te vermelden dat het gebruik van DX12 op een Switch onwaarschijnlijk is, en waarschijnlijk gekozen is voor de Vulkan API, wat in het eerder genoemde artikel zelfs DX12 out-performed. De Tegra X1 ondersteund ook nog eens Vulkan, wat mij nog meer het gevoel geeft dat de performance op de Switch wederom beter zal zijn dan op devices van Apple.

Mijn vermoeden is dus dat de optimalisatie van Fortnite op de Switch, gezien de voorgaande feiten, beter zal zijn dan op een willekeurig iOS apparaat.

[Reactie gewijzigd door Craimasjien op 1 juni 2018 13:47]

Ik betwijfel ten zeerste dat de Switch gebruik kan maken van DX12, dit is immers een Microsoft 'library' en de switch draait op een linux/android achtige kernel. Compatibiliteit in de chip zegt ook natuurlijk niets over de inzetbaarheid vanuit software. De switch werkt naar weten dan ook met OpenGL 4.5, OpenGL ES, and Vulkan

[edit]
Inmiddels door Craimasjien ook opgemerkt/aangepast :)

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 1 juni 2018 13:52]

Apple werkt tegenwoordig met de Metal API, niet met OpenGL. Ik weet niet wat voor graphics API Nintendo tegenwoordig ondersteunt, maar het zal zeker geen DirectX zijn.
Dat klopt, dat zeg ik ook. De Tegra X1 snapt overigens ook Metal.
Welke API wordt gebruikt op de PS4 dan, dat zal ook een Vulkan achtige API zijn en niet een DirectX.
De PlayStation gebruikt een variant van FreeBSD met daarop een aantal custom Graphics APIs die lijken op Direct3D. Het enige platform wat DirectX ondersteund is eigenlijk Windows.
En Xbox. Al is dat onderhuids wel een soort van Windows 10 tegenwoordig maar dat was het hiervoor niet.

De eerste Xbox heeft zijn naam er zelfs deels aan te danken dacht ik.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 1 juni 2018 15:00]

Oh dat verrast mij, ik had eerder een afgeleide API voor Mantle verwacht.

Ik dacht ook dat Direct3D een onderdeel was van DirectX en dus eigendom van MS.
De A9 en nieuwer ondersteunen Metal. Ik neem aan dat een game als deze daar gebruik van maakt ipv. OpenGL.

Wat betreft performance, zie de linkjes die ik hierboven poste.
Het is maar net hoe je het grafisch laat draaien. Daarnaast sturen A9 socs volgens mij hogere resoluties aan dan 1080p waardoor een spel al snel een heel stuk zwaarder wordt. dan op de switch. En als de switch ARK survival evolved kan draaien dan ook zeker fortnite

[Reactie gewijzigd door sygys op 1 juni 2018 13:42]

De lage resolutie van de switch helpt daarin zeker ja.
Kan er eigenlijk niet op wachten!

Heb weleens eerder op een switch gespeeld maar een beeld van Fortine op een Nintendo switch, i can't imagine that!!
Ik verheug me erop.

:9
Yesss! Eindelijk Victory Royales halen onderweg.

En Paladins ook :o
Ben ik de enige die meer opkijkt van de vermelding van Overcooked 2?

Wel graag met online multiplayer, deze keer...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*