Eerste Guild Wars-game krijgt significante grafische update

ArenaNet heeft een grote update uitgebracht voor de originele Guild Wars-game. Het 13 jaar oude spel krijgt nieuwe opties waarbij de draw distance verdubbelt en er op grote afstand meer details zichtbaar zijn.

De changelog is te vinden op de Wiki-site van Guild Wars. Nieuwe functies zijn de mogelijkheid om het spel in windowed fullscreen te spelen, 8x msaa en 16x anisotropic filtering. In het menu voor grafische instellingen is er een checkbox verschenen voor geavanceerde opties.

Bij die geavanceerde opties is het mogelijk om het level of detail vast te zetten op de hoogste stand, onafhankelijk van de afstand tot de speler. Verder is het mogelijk om de draw distance te verdubbelen. De ontwikkelaars geven aan dat vegetatie zelfs van nog grotere afstand gerenderd wordt.

Andere aanpassingen zijn verbeteringen aan het chatsysteem en een verdubbeling van het maximaal aantal vrienden en genegeerde spelers. Daarnaast zijn enkele bugs verholpen. YouTube-gebruiker WoodenPotatoes heeft in een video de verschillen laten zien.

Guild Wars is een mmorpg die sinds april 2005 te spelen is. Het spel heeft, naast de gebruikelijke mmorpg-elementen, een nadruk op gevechten tussen spelers. De spelers kunnen groepen, genaamd guilds, vormen en hiermee in pvp-arena's andere guilds uitdagen tot gevechten. In augustus 2012 is de opvolger, Guild Wars 2, uitgebracht.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

12-05-2018 • 12:05

78 Linkedin

Reacties (78)

78
72
37
1
0
30
Wijzig sortering
GW1 had een voorbeeld moeten zijn voor vele andere MMO's, geen enkele game had de unieke combinatie van 500+ skills, hoewel GW2 gametechnisch ver vooruit ging, schoten ze het compleet mis met juist het skill systeem.
Ondanks dat was Guild Wars 1 wel moeilijker voor een nieuwkomer, en moest je wel echt in de Skill Builds duiken om echt ver te komen. Guild Wars 2 heeft dit probleem minder, maar daardoor is GW2 ook minder veelzijdig.

Je merkt gewoon dat de twee games vrij weinig met elkaar gemeen hebben.
Uiteindelijk leert D3 en WoW dat de mogelijkheid tot veelzijdige builds leidt tot een paar FOTM builds en de rest "noob builds".
Alleen als je kijkt naar op papier. Diablo 3 heeft heel veel opties zolang je je niet blind staart op zo snel mogelijk grift level 500 clearen. Dat veel mensen dat doen, tja...

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 12 mei 2018 19:36]

Er zijn per class niet veel opties in D3. Er is een FOTM spec (of een "meta"), en er zijn allerlei legos die nutteloos zijn. Bij WoW precies hetzelfde. Een mage in WoW die Mythic raid, speelt frost. Een warlock speelt affli. Blood DK is OP. WW is OP in M+. Enz.
Er zijn genoeg opties, dat is een feit. Of je daar gebruik van maakt of perse voor die "deze doet op papier het meeste damage" build gaat is een 2e. Ik heb 4 crusaders, 3 barbs, 3 monks, 2 WD's etc en allen killen monsters prima. :p
Diablo 2 was wel echt een cookiecutter build game, pas na synergies kwam daar wat verandering in maar alsnog waren de echte viable builds beperkter.

Hoe Wow is geen idee, heb alleen de 1e anderhalf jaar gespeeld. Al speelde ik toen ook een DPS Shaman terwijl niemand dat deed. En ook in de top 6-8 van DPS in de raid. Koste wat potions en 500 van die watersummongevallen om mana te hebben maar toch. ;p
Maar Wow gigantisch anders tegenwoordig natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 12 mei 2018 20:48]

ik speel een beetje diablo zo nu en dan, en zoals ik begrepen heb is Crusader akhan build een van de builds waar je het hoogst mee kan pushen in GR, wat ik niet fijn vind aan de build is het feit dat je squishy as hell bent.

momenteel speel ik een invoker build die volgens meerdere websites in een shit tier zit om rifts mee te pushen maar het is wel leuk spelen. zelfde geld voor farm builds etc. veel zeggen ratma nog niet geprobeerd maar die was als ik niet vergis ook zeer squishy.

ik game niet om efficientie, ik game voor de fun. Als ik een streamer was die zijn geld verdient met zo hoog mogelijk komen dan komt bij mij pas efficientie om de hoek kijken. Nu doe ik gewoon voor de fun. De side missies van skyrim hoef je ook niet te doen maar je mist wel enorm veel content.
Er zijn dus ook mensen die met een hele groep de motor pakken en een rondje gaan rijden.
Moet je nagaan dat ze vaak niet eens een echte eindbestemming hebben.
Het is totaal niet efficient, maar wie weet is dat niet het doel, mogelijk draait het voor sommigen om de rit, het plezier onderweg.
Nerfen? Absoluut niks met nerfen te maken. Nerfen doe je met iets wat OP is.
En plezier, fun, daarvoor speel ik de game. En ik kan XIII met alles aan en ook hogere grift levels. Alleen niet gelijk de allerhoogste met alles. Woopiediedoodah. Liever 1-20% minder effectief en 400-800% meer fun.

En auto rijden is een slecht voorbeeld gezien het autorijden iets is wat je (meestal) doet om ergens te komen voor iets wat je wilt doen. Hier is 'het' doen het spel al spelen. :p
En genoeg mensen die om rijden of toeristische route nemen. ;)

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 12 mei 2018 20:52]

lolwut... ik weet niet of je nou aan het trollen bent of wat maar zo niet dan moet ik je toch serieus iets vertellen:

Een spel speel je om plezier te hebben.

Als iemand veel meer plezier haalt uit spelen met underpowered gear omdat die gear er leuker uitziet dan de beste gear en zij daar veel plezier uit halen dan is dat gewoon een valide manier van spelen.

min-maxen is sowieso een serieus non-fun feature in een spel, en dat alle spellen tegenwoordig van die 'levelup' RPG elementen hebben omdat mensen daar makkelijk aan verslaafd raken is niets anders dan diep triest te noemen.
Het is net wat je doel van het gamen is, van de ene is het voor de fun en is het winnen een leuke bijkomst, voor de andere is het doel winnen en is het fun een leuke bijkomst. Die personen zullen nooit een goede combi zijn in een spel doordat ze andere doelen hebben.

Ik speel zelf over het algemeen voor de fun, maar in mijn tijd van wow speelde ik ook voor het winnen en was ik vaak bezig met beste build/gear. Als we dan gingen raiden en mensen liepen maar een beetje te klooien werd ik alleen maar chagrijnig, we hadden fun maar mijn doel werd niet gehaald want we wonnen niet.

Iedereen speelt een spel met een eigen doel en het is niet aan een ander om te zeggen of dat goed of slecht is. Als iemand met doel fun inefficiënt speelt maar wel fun heeft dan is zijn doel gehaald.
Als je denkt dat fun niet een doel is heb ik medelijden met je, enige wat ik daar over kan zeggen. :9~
Als je fun hebt met efficiënt spelen dan is dat mooi meegenomen maar een hoofddoel is het meestal niet voor mij.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 12 mei 2018 21:34]

Als je geen fun hebt kun je beter iets anders gaan doen waar je wel fun aan beleefd. Dat er minder leuke dingen in het leven zijn ( zoals file-rijden ), wil niet zeggen dat je bij de activiteiten die je zelf uitkiest ook maar geen fun moet hebben.
Ja ik meen wat ik zeg. Een loothoer is over het algemeen een domme egoist die voor loot speelt; niet om te pushen of winnen. Als ik game, speel ik om bepaalde mijlpalen te halen. Bijvoorbeeld moeilijke achievements of een bepaald level. Een loothoer kan goed of slecht zijn, zelfde met een FOTM player (Fraggy is er zo een, loothoeren had je ook wel in Method). Er zijn zat spellen waar loothoer zijn niet werkt zoals bijvoorbeeld Slay The Spire.

Toen ik een guild leidde, was loot een tool, een "means to an end" en ik was dol op loot: loot voor de guild. In sommige guilds geart het officer team zichzelf eerst; dat is iets dat wij niet deden. Zelfs niet toen we loot council gebruikten. We hadden zelfs een roterend lid van het raid team in onze loot council als gast. Wat me wel pijn deed is om loot te geven aan sukkels waarvan ik weet dat ze toch steeds doodgaan, niet meedoen op moeilijke gevechten, niet op komen dagen, hun trial niet passen, enz enz (EDIT: en vooral: die hun rotations niet zo goed als hun peers deden). Dan zie ik het liever efficienter worden gebruikt.

Wat WoW betreft kun je PvP geen PvE efficientie (ie. rotation skill) toepassen want PvP gaat niet primair om DPS output. Een beginnende PvPer die PvE gewend is zal bijvoorbeeld niet fake casten, wat uiteindelijk tot gevolg heeft een survivability loss en DPS loss. Dat zo iemand verliest van iemand die wel verstand heeft van PvP is geen verrassing.

Efficientie maakt jou, per definitie, een betere speler. Als jij met 8 uur per week in Group Therapy zit en daarmee world 100 haalt dan ben je beter dan al die kut guildjes die met 12+ uur per week na maandenlang farm eindelijk 'ns bij Argus aan komen. Kijk naar een guild als IS en kijk hoeveel pulls die nodig hebben om bazen neer te krijgen zonder WoW te no lifen. Dat zijn goede spelers.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 12 mei 2018 22:19]

Je geeft al aan dat je tijdens een pvp zou fake casten wat in essentie niet optimaal is. Zoals je jouw voorbeeld gebruikte. Dan pak je de auto naar Utrecht via den haag.

Je hebt echt wel door waar je over praat, alleen efficiëntie maakt je niet meteen een betere speler. En ik denk dat je dat donders goed weet. Dat je zoveel mogelijk dps output wil hebben lijkt me logisch, maar een goede speler is er een die meer doet dan alleen zijn dps in de gaten houden.
Voor jou is de kunst om zo efficiënt te spelen.
Jij wilt niet minder efficiënt spelen.
Jij vindt Fun ("whatever that may be" Serieus??) maar een bijzaak. Al denk ik persoonlijk dat jij "fun" haalt uit het efficiënt spelen, waardoor "fun" alsnog het hoofdmotief is.
Jij vind dat als je niet efficiënt speelt, je beter niet kan spelen.

De meeste mensen hebben een hobby voor hun plezier. Overdag werken/leren ze de hele dag. Dat is voor de meeste mensen niet hun hobby(een paar gelukkige uitzonderingen waar ik jaloers op ben). Daarna is het nog eten koken, voor de kinderen zorgen, poetsen etc. Vervolgens blijft er nog een klein beetje tijd over om je hobby uit te oefenen. De ene doet dat met bijvoorbeeld TV kijken, muziek luisteren, tuinieren, sporten (voor de gene waar de sport een hobby voor is ipv een must) en zo zijn er nog legio andere hobby's. Voor vele hier op Tweakers is dat o.a. gamen. Dit doen de meeste voor de hobby (ik denk namelijk dat hier niet veel mensen zijn die dat voor hun werk doen).

Zoals gezegd gamen de meeste mensen voor hun plezier. De ene haalt dat uit het feit dat hij/zij zich even kan afzonderen van de rest van de wereld, voor de andere voor het puzzel element, "digitale adrenaline", het creëren van dingen, in de huid van een held kruipen en zodoende gamen sommige ook om zo efficiënt te spelen. Het efficiënt spelen is een manier om te spelen, geen reden. Het efficiënt spelen geven sommige gamers de voldoening (zie plezier) van het zo goed mogelijk presteren. De simpele reden waarom in mijn ogen 'efficiënt spelen' geen hoofddoel is, is omdat dit niet gedaan wordt zonder het plezier component. Ik heb in de 25 jaar dat ik game, nog nooit iemand meegemaakt die aan het gamen was terwijl hij/zij gamen gewoonweg NIET leuk (=plezierig) vindt. Gamen is entertainment (behalve voor de e-sporters, die er wellicht ook nog eens plezier uithalen). Entertainment=vermaak, vermaak=plezier. Dit gaat gewoon niet zonder.

Jij haal blijkbaar plezier uit het zo efficiënt mogelijk gamen, en dat is helemaal prima. Vele andere doen dat op hun eigen manier. Zelf heb ik in het verleden ook mijn plezier gehaald uit het zo efficiënt mogelijk gamen. Tegenwoordig haal ik meer plezier uit de ontspanning die voortvloeit uit het casual gamen op mijn eigen tempo zonder te grinden en min-maxen.

Probeer je eens te verplaatsen in de motieven/gevoel/gedachtegang/opinie van een ander i.p.v. te denken dat jou denkwijze de enige denkwijze is die ertoe doet. Dan zul je er achter komen dat er meer wegen naar Rome leiden.
Mythic raiden in wow kun je op iedere spec prima tenzij je in een top 100 guild zit of zo. Hetzelfde geld voor mythic plus. In principe werkt bijna alles tenzij je voor 25+ wil gaan. Diablo ben ik het mee eens. Vind dat persoonlijk een totaal verneukte game geworden.
Dat is een "illusion of choice". De enige oplossing is de rest van het spel zo opbouwen dat "de beste build" vaag of onnodig is. Als je dit niet doet en de speler aanmoedigt een zo sterk mogelijk karakter te bouwen, dan is er geen enkele reden om niet meteen de beste skills te kiezen.
Zoals Elder Scrolls Online dus. Je kunt als een heavy armor drager met een two handed maul healen, je zult niet de beste healer zijn, maar de content is te doen op normal mode.
Bij WoW lossen ze het op door mensen kut legendaries te geven middels RNG. Bij D3 precies hetzelfde: je krijgt niet meteen de drops die goed zijn voor je build, of je krijgt primal ancients die je in jouw build niet gaat gebruiken. Gevolg: langere grind. Maar uiteindelijk kom je toch uit op die OP FOTM build.
Haha D3 veel builds my ass, 1 build per class de rest is crap.. zelfde geld voor wow, daar kan zelfs een hele class zuigen en alle builds ondermaats presteren.

[Reactie gewijzigd door ChAiNsAwII op 12 mei 2018 22:39]

Guild Wars 1 was moeilijker voor nieuwkomers indien je startte vanaf de Factions of Nightfall campaign omdat je daar snel aan je level 20 zat en geconfronteerd werd met alle mogelijkheden van het spel. Prophecies campaign had imo in dat opzicht een goede (misschien ietwat trage?) pacing om het spel onder de knie te krijgen. Desondanks dat, meer dan 3k uurtjes er in versleten en kijk heel nostalgisch terug op de tijd die ik er in heb beleefd. :)
Naar mijn idee is GW1 echt een van de beste games zeker in de MMO space. je hebt gelijk in dat een begin vanaf Prophecies veel beter was. Ik herinner me nog goed dat ik een assassin in Factions aan maakte waarmee je zo lvl 20 was en niet echt dat gevoel kreeg dat je gefaseerd zo'n character leert kennen. Vooral het feit dat de factions en nightfall characters daadwerkelijk best anders speelde maakte het voor sommige lastig om er in te komen.
Dit valt reuze mee, als je bedenkt dat normal mode juist voor de nieuwkomer is bedoelt en builds nog niet heel veel uitmaken aangezien je henchman/heroes als companions krijgt. Echter voor Hard mode zul je idd wel builds moeten gebruiken.
Hoeft bepaald niet, ik heb behoorlijk wat Hard uitgespeeld met m'n eigen prutje-build, en een beetje tactisch rondlopen. Alleen als je PvP gaat spelen is het snappen van builds essentieel (of je ze gebruikt of niet is deel 2, maar je moet weten waarom iets zo gedaan wordt), maar da's een keuze.

Begrijpen hoe de game mechanics werken (aggro, interrupts, damage modifiers) is belangrijker dan precies de goeie build gebruiken en de halve map over je heen krijgen (en alsnog doodgaan).
Als zowel GW1 als GW2 speler ben ik hier het compleet mee eens.

Al is de Discord build met heroes genoeg om 99% van Hard mode nog steeds te kunnen solo'en (in ieder geval toen ik het nog speelde)
Yup, eeuwig zonde. Ze wilden meer dynamische combat, wat an sich wel gelukt is. Ik mis echter de build wars. Het was al boeiend om je eigen karakter van skills te voorzien, maar een team van 8 met goede synergie te maken was waar het echt interessant werd. Mede daarom heb ik ook echt veel GvG gekeken. In GW2 kan me de PvP gestolen worden. Puntje bij paaltje is er niet heel veel variatie (al is dat nu met extra elite specs wel wat beter). Hoewel ik GW2 echt een prima game vind en er heel veel tijd in heb gestoken en nog steeds steek, zal het nooit de diepgang van GW1 evenaren vrees ik.
Ja, hadden ze maar meer dingen van gw1 overgenomen dan van wow...
moeten zeggen dat ik de art van gw2 nooit zo bijzonder vond, maakte alles alleen maar moeilijker te zien met al die vegen.
Wat dacht je van Dark Age of Camelot dan.. 2001 game iedere class unique en eigen skills.
Yep, hierboven was DAOC nog "vrij" gebalanceerd qua classes & skills. Heb helaas nooit GW gespeeld, maar vond de 8v8 fights echt wel epic in DAOC. Iemand die weet hoe dit zich vergelijkt in GW1 / 2 ?

Meer on-topic - Graphics zien er wel deftig uit gezien de leeftijd van het spel (beter dan DAOC).
Inderdaad Gw1, heerlijk avondje een dungeon of missies clearen in HM met een maatje of wat heroes.... gaat niet in gw2! Miss those good days
unieke combinatie van 500+ skills
Verreweg de meeste van die combinaties zijn nutteloos/verkeerd, en het is veelal lang niet duidelijk welke combinaties wel nuttig zijn.
Als je er goed in wil zijn moet je wel erg veel tijd spenderen aan puzzelen met skills, perks etc, en dat is tijd die niet wordt besteed aan wat voor veel mensen het eigenlijke spel is: exploren, questen etc.
Prachtig spel dat ik nog dagelijks speel en er zijn nog meer dan genoeg spelers!
Zijn nog een paar andere kleine handige updates bijgekomen, zoals een verdubbele friend/ignore list e.d.

Leuk om nog eens een artikel te lezen hier over Guild Wars!

Je kan trouwens altijd op guildwarslegacy.com mensen vinden om mee te traden/spelen.
Moet wel zeggen dat hun online store totaal niet duidelijk is. Wat heb ik nodig om te beginnen? Is de Platinum Edition genoeg? Heb je dan alle expansions?
Guild Wars bestaat uit drie stand-alone campagnes en een uitbreiding:
- Prophecies
- Factions (losse game, apart continent)
- Nightfall (losse game, apart continent)
- Eye of the North (uitbreiding - volgt met name op Prophecies maar speelt zich af na Nightfall)

Guild Wars Platinum = Prophecies + Eye of the North.
Guild Wars Trilogy = Prophecies + Factions + Nightfall.
Als je alles wilt hebben dan moet je dus zowel Trilogy als Platinum kopen.
Je kan ook Eye of the North los kopen, maar dat lijkt een slechtere deal op dit moment.
Zie mijn reactie hieronder: er is ook een Complete Collection die alle 4 bevat.
De store is een ramp en dat weten ze - zijn ze ook druk aan bezig.

De Platinum edition bevat enkel Prophecies en Eye of the North.
Je kan het beste de Trilogy kopen, deze bevat Prophecies, Factions en Nightfall - je ontbreekt dan enkel Eye of the North.

Hopelijk komt er snel een nieuwe bundel met alle games in, zou niet zo moeilijk mogen zijn in deze tijd.
Man da's lang geleden, zoveel gespeeld deze game. Ik ken de start zones nog wel uit m'n hoofd en de muziek kan ik me ook nog steeds wel herinneren. Echt een heel bijzondere update vind ik het niet, vooral de draw distance is een grote factor maar als ik het nu weer zou spelen zou ik niet eens door hebben dat het veranderd was.
De update is denk ik ook niet bedoelt om nieuwe spelers te trekken. Het spel is vrij dood; in hele gebieden zijn er nog amper spelers en veel spelers die je tegen komt zijn idle. Een goede party vinden is voor een nieuwkomer bijna onmogelijk. Deze update lijkt vooral wat zaken te brengen voor de die hard spelers die zijn blijven hangen.
Ik zou het zo weer spelen als er mensen waren om UWSC FOWSC of DOASC willen doen, toch echt de pluspunten van het spel(voor mij).
Vond het wel jammer dat het spel doodviel toen ze gw2 aangekondigd hadden 2 jaar voordat het uitkwam...
Helemaal grijs gespeeld dit spel, de opvolger daarentegen een enkel uurtje, blijf erbij dat Deel 1 toch het beste is. :)
Jazeker, is tot op het moment nog mn meest gespeelde spel. 2 enkel een maand gespeeld volgens mij, toen herhaalde het zichzelf.
Zekerweten, ik hoop dat ze weer terug vallen op GW1 wanneer ze 3 gaan maken. Gewoon dat als basis en daar op verder bouwen. Heel eerlijk is het misschien wel de beste game die ik ooit gespeeld heb
dit is 1 van de weinige spellen die bij mij echt haat/liefde heel dicht bij elkaar heeft gebracht.

vond het echt wel een leuk spel, maar de besturing vind ik nog altijd stuk minder dan andere games, en kan totaal niet overweg met de followers.

hoopte altijd dat GW2 de opvolger kon zijn voor GW1, maar dat bleek tegen te vallen. af en toe nog even poosje spelen.

vanavond maar s kijken wat de update allemaal bevat.
Ik vond de besturing vrij klunky, maar wel beter dan de huidige(GW2).
Vond gw2 ook niet zo leuk als gw1 al het leuke dag je kon doen in gw1 hebben ze eruit gehaald, denk dat eigen instances toch een van de leukste dingen was in het spel!
Dit heb ik echt veel gespeeld. De PvP en helemaal de GvG waren echt top! Nooit overtroffen door een andere game.
En de ABs, aah lekker klooien met je alliance, en nee geen enkele mmorpg die ik heb gespeeld kon hier nog aan tippen.
Sluit ik me helemaal bij aan.
PvP was echt geweldig in elk opzicht, veel leuke momenten mee gemaakt in de alliances en het skill systeem was gewoon ijzersterk.

Helaas heeft GW2 alles verpest :(
Jeetje, GW1 krijgt nog steeds updates?
Heb het spel helaas nooit meer aangeraakt toen Guild Wars 2 uit kwam..
Een game die ik na een aantal weken met pijn in het hart links moest laten liggen vanwege de oersaaie gameplay.

Erg jammer dat de hele community dood bloedde toen GW2 werd aangekondigt en uit kwam. ;(
https://store.steampowere...Guild_Warssupsup_Trilogy/

Wat ontbreekt daar nog?
Zit erin: Guild Wars, Factions, Nightfall.
Eye of the North?

Imo GW1 > GW2

Kan je met de GW2 launcher GW1 ook toevoegen?
Helaas is dit niet mogelijk om te kunnen doen met de standaard client van Guild Wars 2. Misschien is er ergens een Third-party client te vinden op het internet(vaak Github). Momenteel is het ook niet mogelijk om meerdere instances van Guild Wars 2 tegelijk te openen. Aangezien de Guild Wars 2 client gebruik maakt van een zogenaamde 'mutex handeler'. Dit heeft te maken met het principe loot-boxing in het spel. Om met meerdere accounts je dagelijks events te doen en zo meer rewards te krijgen, bijvoorbeeld Daily login bonusen.
Echter kan dit kan ook voorkomen worden door een custom client te gebruiken, bijvoorbeeld de volgende: deze of deze. De eerste optie raad ik het meeste aan.

Edit:
Om deze custom clients te kunnen gebruiken zal je wel 2-stap authentication uit moeten zetten.

[Reactie gewijzigd door yefox op 12 mei 2018 13:48]

Je kunt GW2 met GW1 linken (inloggen bij je GW2 account en dan link accounts kiezen).

Behalve de Trilogy heb je ook de Complete Collection: Prophecies, Factions, Nightfall + Eye ot North.
Deze biedt de laatste aan
http://www.gameliebe.com/...wnload-online-kaufen.html
Het aantal charactre slots wordt ermee verhoogd van 4 naar 8. Moet je denk ik wel een nieuw account voor aanmaken(?)
Deze aanbieder is ook goedkoper dan steam die slechts 3 exp. bevat :)

[Reactie gewijzigd door Tao op 13 mei 2018 10:15]

Back in the day werd dit toch vooral gezien als de poor man's Lineage 2, maar wel mooi om te zien dat ze het blijven updaten.
Zeker niet. Als het al een poor man's game was werd het vooral met WoW vergeleken. In de praktijk blijkt het een totaal andere game te zijn door het instance based gedrag. Veel mensen die GW speelden en dit boven WoW verkozen deden dat door de afwezigheid van een abonnement.

Ik heb indertijd tijden in de GoT / Tweakers guild gezeten waar we ook veel PvP / GW deden. Erg leuke online tijd gehad maar ik denk dat een game als GW zijn beste tijd zeker gehad heeft.
Iemand enig idee hoe ik een oud GW account kan herstellen? Als ik de hersteloptie in de GW interface gebruik krijg ik een website die met GW2 te maken heeft.

Ik heb al jaren niet meer gespeeld maar heb wel een account met alle uitbreidingen. Ik heb de seriecode's ook, maar die pakt die niet met de hersteloptie waarbij ik een seriecode en een naam van een personage moet invoeren. De naam is zeker goed, maar toch krijg ik een error (ik denk ook dat het een GW2 code is die wordt gecontroleerd).

Ik zou het best wel weer willen spelen.
Gewoon even support ticketje maken, als je je key nog hebt dan zal dat het vlotste gaan, anders een paar vragen van je account antwoorden die ze u mailen :).
De paswoord recovery bij beide games was brak, dan vroegen ze voor een character name, alsof ik dat nog weet na een paar maand.
Done. Zal mij benieuwen of ze dat gaan redden. In 2012 ergens een mail gehad dat het email adres voor het account gewijzigd was waarop ik nog gereageerd dat ik dat niet gedaan heb. Maar niet geschoten is altijd mis.
Gw1 en gw2 zijn op website gekoppeld. Je kan dus met 1 login in beide games
maar op de website van gw2 kun je toch niet de downloader vinden voor gw1? pas nog geinstalleerd maar vond het niet de meest makkelijke manier. en elke x twijfel ik of ik de char namen nog wel weet. dat vind ik nog wel het meest domme wat je kun bedenken.
Klopt helaas niet, omdat mijn GW account op een niet langer actief mailadres stond kan ik mijn account niet managen via de GW2 site. Dan konden ze blijkbaar niet wijzigen, maar ze zijn wel gelinkt voor die hal. Misschien dat het voor sommigen wel lukt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee