Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi brengt headset voor gamers uit

Xiaomi heeft een gamingheadset uitgebracht in China. Volgens de maker is er virtueel 7.1-surroundgeluid ingebouwd, waardoor de gamer geluiden duidelijker moet kunnen plaatsen in de ruimte, wat bijvoorbeeld bij shooters van pas kan komen.

De verkoop van de gamingheadset, die treffend door Xiaomi Gaming Headset wordt genoemd, begon vrijdag in China, zo heeft de fabrikant laten weten. Inmiddels is de koptelefoon al op de Chinese webwinkel van de fabrikant te vinden, maar is deze nog niet internationaal uitgebracht. Chinezen moeten voor de Gaming Headset 349 yuan neerleggen, wat omgerekend neerkomt op 45 euro. Overigens meldt de webwinkel dat het product momenteel niet op voorraad is.

In de Gaming Headset heeft Xiaomi naar eigen zeggen een virtueel 7.1-surroundsysteem ingebouwd, wat in games moet helpen geluiden te lokaliseren. Daardoor kan bijvoorbeeld in een shooter beter aan het geluid worden herkend waar tegenstanders zich bevinden, zo is de gedachte van Xiaomi. Verder heeft de fabrikant ledjes in de behuizing ingebouwd die van kleur kunnen veranderen. Er zijn twee ingebouwde microfoons, waarbij er eentje bedoeld is voor noise cancelling.

Verbindingen kunnen gelegd worden via een 3,5mm-stekker, of via een usb-aansluiting. Zo kan de headset zowel op een mobiele telefoon, als op een pc of console worden aangesloten.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

28-04-2018 • 10:18

108 Linkedin Google+

Submitter: Chocoball

Reacties (108)

Wijzig sortering
Zeer nette prijs, als die voor die bedrag wordt verkocht hier. Dan zal het (volgens mij) de goedkoopste 7.1 zijn.
Virtueel 7.1. Of echt 7.1 in een headset een beter idee is, is een tweede. Maar dat virtuele is vooral marketing. Ik heb een Arctis 7 met virtueel 7.1, en als je dat aan zet wordt vooral de geluidskwaliteit slecht. Goedkoopste '5.1' headset in de Pricewatch gaat voor ¤16, goedkoopste '7.1' headset voor ¤25. Dus dat is iig niet nieuw.

De vraag is simpelweg hoe goed hij het doet, en hoe goed hij zit (wat ook persoonlijk is). Puur zo'n nieuwsbericht zegt eigenlijk weinig. Misschien is hij vergelijkbaar met headsets van ¤100+, dan is het een goede. Maar als hij de concurrent in deze prijscategorie, de G430, niet kan verslaan, dan is het niks bijzonders.
xiaomi heeft er een handje van om voor weinig geld veel kwaliteit te bieden, ik heb een goede hoop voor deze headset. Virtual 7.1 is een waardeloze gimmick op iedere headset. Wat het feitelijk doet is het vervormen van geluid zoals een oorschelp dat doet. Aangezien geen oor hetzelfde is is dit voor bijna niemand accuraat. Ook gaat het vervormen van het geluid ten koste van de geluidskwaliteit. De meeste games hebben al redelijk goede geluidspositionering, dus over het algemeen doet virtual 7.1 niet heel erg veel. Je bent beter af met een goede stereo headset met een helder en ruimtelijk geluidsbeeld. Veel bas helpt ook niet als het je te doen is om een voordeel te behalen bij een competatieve game. De dingen die je wilt horen zoals voetstappen en geweerschoten ver weg worden bij koptelefoons met veel bas vaak overstemd door bijvoorbeeld explosies en motoren van voertuigen in de buurt omdat deze geluiden meer in het midden van het bereik zitten. Niet ideaal dus. Hopelijk doet deze headset het dus ook goed in stereo.

[Reactie gewijzigd door HKS-Skyline op 28 april 2018 16:28]

Daarom voor mij een goede open studioheadset. Als je het eenmaal hebt geprobeerd kan je niet meer terug naar een ‘gamer’ of consumenten headset.
Tja, voor mij is het doel van een headset dat hij geluid buiten houdt. Anders gebruik ik wel gewoon mijn speakers. Een open headset is dan dus totaal geen optie.
Er zijn prima gesloten studio koptelefoons op de markt. Open is beter, maar voor gebruik bij een "luidruchtige" computer niet altijd de beste keus.
Xiaomi maakt prima open koptelefoons, ik heb hun beryllium driver versie redelijk goedkoop kunnen halen, hun laatste versie is rond de100¤ maar in de sale kan je zo voor de helft scoren. Zeer goede headphone.
Ja, maar ik reageerde op iemand die het specifiek over open had...

Overigens als je de computer zelf hoort over het geluid bij een open koptelefoon dan heb je wel een probleem ;). Overigens wat betreft mijn eigen koop: Zoek nu een draadloze studio koptelefoon met lage latency, dan is het buiten gaming headsets ineens enorm beperkt.
Met een open studiokoptelefoon hoor ik mijn relatief stille systeem makkelijk. Zeker bij zware belasting. Verder gebruik ik ook gameconsoles. Die zijn nog vele malen luidruchtiger.
Wat betreft de koptelefoon, lage latency? Je bedoeld dat je een draadloze koptelefoon wilt gebruiken? :/
Voor gaming is dit niet handig, voor geluidskwaliteit al helemaal niet. Hoe hoger de geluidskwaliteit hoe meer latency omdat --> meer data, omdat --> minder compressie.
Ik schrijf expliciet draadloze koptelefoon, dus ja ik wil een draadloze koptelefoon gebruiken. Verder betekend meer data een hogere bitrate die nodig is, het zegt weinig over de latency. Kijk naar APTX, dat heeft betere kwaliteit al reguliere Bluetooth en lagere latency.

Ik zie niet in waarom draadloos voor gaming niet handig zou zijn. Mijne heeft iets van 20ms latency, nou dat overleef ik wel. En qua geluidskwaliteit, we zitten ondertussen in 2018 hoor. We kunnen tegenwoordig wel geluid prima oversturen zonder (hoorbaar) aan kwaliteit te verliezen.

Het verbaast mij overigens nog steeds dat jij een relatief stil systeem kan horen met koptelefoon op. Zonder koptelefoon kan ik een redelijk normaal systeem (imo) niet horen als er maar iets aan geluid uit de speakers komt.

[Reactie gewijzigd door Sissors op 29 april 2018 09:38]

Jip, ikzelf heb een Beyerdynamic custom studioo :) zeer tevreden
Als je een luidruchtige computer hebt, heb je een slechte build.

Ik heb wat Xiaomi spullen, waaronder de Mi5. Ik zou willen dat de Xiaomi TV ook gemakkelijk te verkrijgen zou zijn. Ze zijn echt ongeëvenaard in prijs/kwaliteit verhouding. Ik vertrouw er dan ook op dat deze headset van goede kwaliteit zal zijn.
Als je een luidruchtige computer hebt, heb je een slechte build.
Of een laptop met hexacore cpu en GTX1080 gpu... Leuk spul, maar bij fanatiek gamen is het alsof je naast een stofzuiger zit
Heb ik, maar niet echt super luid. Kwestie van je fans goed instellen
OT: Blijkbaar heb je dan een slechte build Robbaman, want hij maakt teveel herrie. Lees maar Dekar1 zijn reactie, zijn woord is wet en waarheid tenslotte ;) .

xiaomi maakt altijd wel mooi spul, ben benieuwd hoe deze headset wordt. Hun in-ear oortjes waren ruk en binnen no-time kapot bij mij helaas :(.
off topic: KZ ATE oortjes op aliexpress, 10 euro. Check wat reviews en je zal verbaasd zijn. ;)
Hmz nooit van het merk gehoord ziet er veelbelovend uit. Al ben ik reeds voorzien met de high-end Shure 535. De xiaomi piston's waren echter binnen no time kapot denk na 1x gebruik ofzo. Wel onder motor helm dus dat is wat slijtage gevoeliger wellicht.
[...]


Of een laptop met hexacore cpu en GTX1080 gpu... Leuk spul, maar bij fanatiek gamen is het alsof je naast een stofzuiger zit
Hetzelfde in een desktop form factor en je hebt bij gros van de games de fan op onhoorbaar draaien.
Met waterblocks op je grafische kaart zetten verlies je (vaak) geen garantie. Kwestie van de oude koeler even terug monteren. Overigens maken custom loops vaak minstens zoveel geluid als een goed ingerichte pc ivm de luide waterpompen.

Het kan zijn dat het je niets kan schelen, maar een beetje slim inkopen en je fans goed instellen doet wonderen. Hoeft echt niets meer te kosten. Mijn kast heeft 3 casefans met fancontrollers, de CPU een Mugen 3 koeler en de GPU fans draaien op relatief lage toeren met een custom fan curve in Afterburner tot hij echt te warm wordt. Je hoort gewoon bijna niets en het heeft me niets extra's gekost.

Tsja als je een laptop hebt moet je geluid maar voor lief nemen. Of een founders edition titan. :X
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar ik kan je garanderen dat met het verwijderen van je koeler wel degelijk je garantie vervalt, zeker als er ook maar enige verdenking bestaat dat het defect hier door veroorzaakt zou kunnen zijn. Dat kan fysieke schade zijn, maar ook overclocken is niet uitgesloten. Er zit niet voor niets vaak een seal op een van de schroeven van de koeler. Er word wel eens door de vingers gekeken als het overduidelijk is dat het verwijderen van de koeler het defect niet heeft kunnen veroorzaken, maar ga er maar van uit van niet. En zoals ik al zei, lawaai is relatief. Met 3 casefans op lage toeren heb je nogsteeds geluid, als je in een stil huis woont kan dit geluid hoorbaar zijn door een open koptelefoon en is een gesloten koptelefoon wellicht een betere optie.
Van de EVGA leverancier: https://forums.evga.com/E...erblock-Gpu-m2002280.aspx
Waterblock gebruiken void je garantie NIET, mits je je standaard koeler bewaart voor RMA's.

En http://www.silentpcreview.com build guides: http://www.silentpcreview.com/article1498-page6.html
is met casefans 14 dB, onhoorbaar.
14dB op idle ja, want als je achter je pc zit doe je niets? 8)7 En EVGA is een van de weinige waar je je garantie niet verliest. Bij MSI, ASUS en vrijwel iedere andere grote fabrikant is dat wel het geval.
Jij zegt met casefans op lage toeren heb je nog steeds geluid, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn. Hetzelfde voor de garantie. Jij garandeert dat de garantie vervalt, maar dat is lang niet altijd zo.

Ik geef enkel aan dat je de keuze hebt om je PC stiller te laten zijn door een beetje de goede componenten uit te kiezen.
Ik ben het niet eens met het punt dat 7.1 niks uithaalt.
ik heb een plethora van hifi headphones (philips fidelio x2, teufel real z, en een denon waarvan de naam een cryptische productcode is) en DACs

en met dolby atmos of andere, goede, virtual surround maakt het toch wel degelijk een verschil. Niet zo zeer met positionering van enkele geluiden als voetstappen, maar met hoe natuurlijk het voelt. het geluid wordt beter tussen mijn oren verdeeld en het lijkt alsof het weerkaatst.
Het is voor iedereen verschillend, hoe meer jouw oor lijkt op dat wat is gebruikt voor het opstellen van het profiel voor die headset, hoe natuurlijker het voor jou klinkt. Feit is wel dat het de geluidskwaliteit negatief beinvloed aangezien het oorspronkelijke geluid moet worden aangepast. Een bepaald geluid moet zachter worden weergegeven en bepaalde frequenties moeten worden gedempt om het te doen lijken dat het ergens anders vandaan komt. De geluidskwaliteit wordt er nooit beter op, maar voor sommige mensen is het een prettige ervaring.
Heb nooit echt een verschil gemerkt in geluidskwaliteit. wel dat het stereo bronnen (muziek bijvoorbeeld) voor mijn gezicht afspeelt in plaats van er naast, en geluiden dus wat zachter zijn.
virtueel 7.1 zit tegenwoordig in de meeste shooters wel ingebouwd en hoef je zelf niet je headset op 7.1 te zetten maar kun je het gewoon op stereo laten.
Beetje late tegenreactie, maar:

Ik denk dat zeker verschil maakt tussen VSS en echte 7.1 wel merkbaar zou zijn bij, maar minder dan volledige home cinemaset. Al mag het laatste ook misleidend zijn. Ik had zelf niet verwacht dat je voor die prijs een VSS headset hebt, maar daarvan zal denk ik de kwaliteit wel minder van zijn.

Het is vaker dat mensen 7.1 minder vinden, maar na mijn mening merk toch een "voordeel" met PS4 Gold headset bij schooters.

Inderdaad hij heeft het nieuwsbericht behaalt, maar nou nog de (kwaliteits)vergelijking tegenover de overige headsets.
Tuurlijk krijg je hem niet voor die prijs... die 45 euro is de "china" prijs dus zal wel voor 50 a 60 euro op aliexpress staan en dit is dan nog zonder importkosten etc.
Tuurlijk krijg je hem niet voor die prijs... die 45 euro is de "china" prijs dus zal wel voor 50 a 60 euro op aliexpress staan en dit is dan nog zonder importkosten etc.
Klok en klepel verhaal. Voor de zoveelste keer.

Als zeer ervaren China-shopper zal ik het, zoals zo velen voor mij, nog eens uitleggen. Hiervoor betaal je in dit geval géén importheffing, simpelweg omdat het bedrag < ¤ 150,- is. Theoretisch gezien ben je wel btw-plichtig (want > ¤ 22,-), maar de meeste verkopers omzeilen (lees: helpen je dit te ontduiken) de btw-afdracht door op het verzendlabel een (verzekerde) waarde-indicatie op te geven van bijvoorbeeld $ 25,-

Uiteraard is het aan de kopende partij om zorg te dragen voor een correcte afdracht van de btw, maar in de praktijk gebeurt dit natuurlijk maar heel weinig, omdat de douane en de koeriersdiensten dit onmogelijk allemaal kunnen controleren en dat dus maar steekproefsgewijs doen.

Je kunt hiervan vinden wat je wilt, maar feitelijk is dit weer het zoveelste voorbeeld van wetgeving die hopeloos achter loopt op de hedendaagse praktijk.

[Reactie gewijzigd door RRRobert op 28 april 2018 19:06]

Ik snap hoe het werkt maar het blijft altijd maar een gok of je wel of geen BTW moet betalen...
Als je dat gewoon incalculeert, dan kan het alleen maar meevallen.

Er zijn trouwens webshops die een (beperkte) voorraad in Europa aanhouden (EU Warehouse), dan heb je dat risico sowieso niet meer. Wel betaal je dan een projectje of 10-15 meer, maar dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Alternatief zijn er ook nog Chinese webshops die tegen een geringe meerprijs een 'verzekering' bieden aan hun internationale klanten, om dat risico af te dekken.
Op GearBest betaal je er 75¤ voor, ik denk echter dat als er genoeg interesse is dat hij vast wel door een paar webshops naar Nederland word geïmporteerd.
Ik heb nog nooit een 'virtual 7.1 systeem' gehoord dat me niet erg aan het lachen maakte. Het enige wat ze doen is beide oren een beetje uit phase brengen waardoor er de illusie van ruimte ontstaat.
Volgens mij hebben heel gaming headsets vitual 7.1, weet niet zeker maar hoor die term vaker.
Maar zal wel bedroevend klinken en zal menig gebruiker gewoon overschakelen op stereo.
Muziek en dergelijke,, stereo altijd tenzij true 7.1 (met gewoon een decent setup) games, merk ik wel dat ik een tegenstander beter kan lokaliseren met virtual surround sound Dan stereo
Virtuele 7.1 surround bestaat al even.
Deze headset voor ps3 uit 2011 heeft het ook, en daar werkt het prima.
pricewatch: Sony PlayStation 3 Wireless Stereo Headset 7.1

[Reactie gewijzigd door paulvdwal op 28 april 2018 11:03]

Geen microfoon? Dus gewoon een koptelefoon.
Op de tweede foto zit er wel een "knopje" in de kabel welke zou kunnen dienen als microfoon, maar dat is een gok. Als dat er niet in zit, is het wel een gemis ja.
Zelfs als die daar zit, dan zou ik toch mijn twijfels hebben over de kwaliteit en verstaanbaarheid... Het is belangrijk dat je team je in het heetst van de strijd goed kan verstaan, dan toch liever een microfoon op een armpje dan een die ergens bij je nek bungelt.
Mijn headset heeft inschuifbare microfoon. Laatst keertje vergeten uit te schuiven, niemand had het in de gaten. Mijn Oculus heeft ingebouwde microfoon. Geen flauw idee waar die zit, maar zeker niet aan een schuifje voor mijn mond, en toch kan ik iedereen probleemloos verstaan. En natuurlijk, theoretisch gezien is de geluidskwaliteit optimaal als je een microfoon dicht bij je mond hebt. Echter als jij een gesprek voert IRL, dan heeft de ander zijn oor ook niet op 5cm van je mond, en toch kan hij je prima verstaan, dit zal niet anders zijn.

Het zal wel in achtergrond geluid schelen als microfoon dichter bij je mond is, maar dat zal iets schelen als er dus veel achtergrond lawaai is.
Met een clipje aan je T-shirt/trui bevestigen. Werkt prima hoor. Uiteraard is een losse mooier/beter.
Dat hoeft niet hoor, heeft met de hardware en bijbehorende software te maken hoe goed dat wel of niet werkt. Handsfree bellen? Zit ook niet voor je mond. De Steelseries Siberia headsets hebben ook geen mic op een armpje en dat was een van de betere headsets (althans vroeger). Een sterke externe microfoon met een goede secondaire noise cancellation mic werkt net zo goed.

Zelf geef ik de voorkeur aan een mic op een armpje, niet omdat ik anders niet verstaanbaar ben, maar daardoor kan ik op een lager volume communiceren ( met de mic lichtelijk geboost ) tijdens de nachtelijke uren wanneer vriendinlief licht te tukken.. anders voel ik zelfs 7.1 surround :P

[Reactie gewijzigd door quintox op 28 april 2018 13:25]

Je hebt gelijk, maar handsfree bellen vind ik nou net een slecht voorbeeld. Meestal resulteert dat nou net in bagger kwaliteit voor de andere partij...
Dat is ook weer waar, maar heeft ook te maken met het toestel en de verbinding. Handsfree bellen vanuit de auto gaat hier nagenoeg perfect. En bij de budget/medium end phones zie je dat er niet écht bijzonder veel aandacht naar de microfoon gaat. Telefoons zijn dan ook geen gaming headsets met toeters en bellen zoals noise cancellation ,echo reduction en voice clarity ;)
Een goede koptelefoon met losse mic is kwalitatief superieur aan een headset is mijn ervaring als gamer die vooral veel shooters speelde.
Ben wel benieuwd naar de mics die hier in zitten en wat voor kwaliteit ze leveren.

[Reactie gewijzigd door pino85 op 28 april 2018 15:16]

Dual Microphone ENC Ambient Noise Reduction Technology
Aldus http://item.mi.com/product/7919.html vertaald door chrome
Dat zijn microfoons die niet gebruikt worden om je stem op te nemen, maar voor de noise canceling.
Als je stem niet opneemt waarvoor dient die noise canceling? Tegenpary uit te filteren?
De noise canceling is om omgevingsgeluiden uit jouw eigen omgeving weg te filteren. Luxe koptelefoons zoals de Boise QuietComfort hebben dat sinds een paar jaar, en het is echt een hele fijne feature als je ongestoord wilt gamen.

Het geluid van die microfoons wordt niet doorgestuurd naar de computer, dus die heeft er ook niets aan
Ja dat dacht ik ook heb ik niet veel aan zo
"Er zijn twee ingebouwde microfoons, waarbij er eentje bedoeld is voor noise cancelling."
“Er zijn twee ingebouwde microfoons, waarbij er eentje bedoeld is voor noise cancelling.”

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 28 april 2018 10:53]

De tekst is aangepast :) Net stond het er nog niet onder.
Sneaky Tweakers stealth edits :+
Op de site van Xiaomi zie ik staan dat er een dubbele microfoon in zit. Ook maakt hij gebruik van omgevingsruis onderdrukking. Waar deze microfoons zittej kan ik niet vinden.
Er zijn twee ingebouwde microfoons, waarbij er eentje bedoeld is voor noise cancelling.


Eeuuhh
Ik heb het Artikel uiteraard gelezen, vreemde reactie dit. Stond toen niks over eventuele microfoons vermeld. Dat dit nu later toegevoegd is kan ik toch niks aan doen?

Bijdehand gedoe.
Mooie headset, goede prijs. zeker het proberen waard voor dat geld.

Mocht er geen microfoon op zitten, is dat wel een groot gemis voor gamers. Misschien dat het knopje op de tweede foto als microfoon te gebruiken is, maar dat is niets meer dan een gok.

- Aanpassing: Er zitten twee microfoons op, waarvan eentje is bedoeld voor Noise Cancelling. Dat maakt de headset nog aantrekkelijker voor gamers. Hopelijk wordt de prijs in Europa niet vele malen hoger.

[Reactie gewijzigd door Techrvw op 28 april 2018 10:51]

Denk dat deze headset vooral gericht is op mobiele/tablet games. Estetisch is het niet verantwoord om in de metro zitten met zo’n gigantische mic ;)
Volgens mij zit de mic in de kabel.

[Reactie gewijzigd door DelinQ op 28 april 2018 19:15]

Best apart dat de microfoon nu in de draad verwerkt zit voor een gamingheadset.
Bij hun andere gamingheadset (uitgebracht onder de 1more naam) zit er tevens een " aparte" microfoon op, deze zit verwerkt net onder de gehoorschelp.

[Reactie gewijzigd door mesm90 op 29 april 2018 00:41]

De speaker zelfs :+
Thnx, heb het correct geschreven
Ii kan niet wachten totdat er een draadloze variant komt
dan heb je ook geen microfoon meer xd
Dat kan gewoon in de oorschelpen zelf
ja dat hadden ze nu ook kunnen doen, hebben ze niet gedaan.
Ah nice, Ben een grote fan van Xiaomi's oordopjes. Als deze ook maar in de buurt komen qua audio/mic kwaliteit van mijn youth ed. Mi earbuds ben ik tevreden.

7.1 geluid is een mooie bonus.
Een gaming-headset presenteren en dan iemand laten zien die aan het gamen is op z'n telefoon :+
Slimme zet van Xiaomi om de marketing an een Aziatisch product, gericht op de Aziatische markt, te richten op de Aziatische klant. Als je je bedenkt dat een groot deel van Azië niet gamed op een console of pc maar op een tablet of smartphone dan is deze marketing juist spot-on. Bij een US of EU product launch had de jongen vast een gaming controller vast gehad. ;)
Kan iemand mij vertellen welke headset(s) een goede 7.1 geluid geeft? , heb de Logitech G430 en G933 gehad maar beide teleurstellende ervaring met de 7.1, wordt een blikkerig kakofonie.
Veel gamingheadsets zijn het m.i. niet waard en kan je beter gewoon een goede stereo van Sennheiser of een ander gerenommeerd merk kopen en dan maar helaas een losse mic.
Dat 7.1 verhaal is niet een succes vooralsnog voor mij.
7.1 Is geweldig voor verkeerd opgenomen media op youtube, daarom wil ik altijd 7.1 op mijn headset. Het is een optie normaal gebruik ik stereo maar 7.1 feature zou ik niet willen missen.
Heb het meer over gamen, de reviews zijn meestal betreffend gamen en 7.1 op headsets wat teleurstellend.
Voor films of muziek in 7.1 heb ik weinig ervaring mee maar zal vast wat beter afgestemd kunnen zijn.
Kingston Hyperx Cloud, beste headset die ik ooit gehad heb gebruik hem al jaar nu.
En ik begrijp uit jouw tevredenheid dat de 7.1 ervaring jouw bevalt(uiteraard met gamen)? Geen half werk maar goed geluid dus...?
Heb je vergelijkingsmateriaal? De toch wel aan de prijs Logitech G933 vond ik maar moeilijk om naar de luisteren, ook in reviews lees je er of weinig over of teleurstellende ervaringen.
Nee, de hyperx cloud heeft geen 7.1, ik gebruik stero, de hyperx 2 heeft die neppe 7.1 troep wel ingebouwd.
Hangt ervan af wat je voornaamste doel ermee is, als ik mijn g933 gebruik voor muziek dan is stereo gewenst want idd ik hoef niet het gevoel van een lege hal, games is echter een ander verhaal voor mij.
Sennheiser Game Zero of One. Dat is wel een headset die je op een degelijke soundcard mag aansluiten waar goede equalizer software bijzit ( zelf gebruik ik de Asus Xonar Phoebus ). Anders heb je het idee dat je een miskoop hebt gedaan en je headset heel erg plat klinkt. Het is geen bass-wonder, maar daar is ie dan ook niet voor bedoeld, de overige frequenties en bijv. de 7.1 software werken perfect. Top headset! :)

De standaard geluidskaart van mijn moederbord ( wel een oud moederbord, P8Z68 Deluxe ) had niet voldoende vermogen voor mijn headset. Kan best dat een modern moederbord op windows 10 wel de volledige range eruit krijgt.

[Reactie gewijzigd door quintox op 28 april 2018 13:32]

Tja, 7.1 is marketing. Beter een goede stereo headphone.

Nadeel is vaak dat daar geen microfoon bijzit. Daar zijn wel oplossingen voor masr niet altijd even praktisch en/of prijzig.
Heb zelf deze week mijn Sennheiser HD-25 uitgebreid met een Antlion Modmic 4.0. Kan je met een magneetje zo op je headset klikken als je hem nodig hebt.

Een 4-pins 3.5mm jack adapter in m'n Xbox controller die de hoofdtelefoon-uit en microfoon-in split en ik heb voor minder dan ¤50,- een top headset!
Dan heb je zeker de 4.0 gekocht? Op tweakers sws niet voor minder dan 57eu: pricewatch: AntLion ModMic 4.0 uni-directional microfoon (met mute-knop)

De 5.0 zelfs 70+ euro.

Zoals ik zei: niet bepaald goedkoop.
De Modmic 4.0 inderdaad. Omni-directioneel heb je toch niet nodig, want dat pakt veel omgevingsgeluid mee. Als gamer wil je dat niet. Voor stemopnames heb ik andere microfoons.

En voor ¤50,- ¤60,- heb ik toch geen gaming headset die m'n HD25 evenaart.
Als m zo bekijkt :9
Maar als je ook nog een koptelefoon moet..
Ik heb de g933 ook, en als je m op dts zet ipv virtual surround klinkt het toch echt stukken beter. Die virtual surround lijkt net alsof je in een badkamer zit te gamen, maar met die DTS klinkt het goed althans dat ervaar ik zo.
Jij legt het even beter uit, kon het even niet goed verwoorden maar inderdaad badkamer geluid soort van.
Heb de 7.1 ook links laten liggen, daarvoor hoef je deze niet te kopen.