Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

State of Decay 2 komt op 22 mei uit en kost dertig euro

Microsoft heeft bekendgemaakt dat de zombiesurvivalgame State of Decay 2 op 22 mei uitkomt. De game verschijnt voor Windows 10 en de Xbox One. Microsoft gaat dertig euro vragen voor de game en vijftig euro voor een Ultimate Edition.

Met een prijs van dertig euro is de game goedkoper dan gebruikelijk is bij nieuwe releases. Met de lagere prijs wil Microsoft meer spelers naar de co-opmultiplayergame lokken. Dat zegt Aaron Greenberg, topman van de gamesafdeling bij Microsoft, in de aankondiging van de releasedatum en de prijzen.

De duurdere State of Decay 2 Ultimate Edition bevat ook het eerste deel en twee uitbreidingen die voor de nieuwe game verschijnen. Die dlc's krijgen de namen Independence Pack en Daybreak Pack. Informatie over de inhoud daarvan en verschijningsdata maakt Microsoft later bekend.

Het eerste deel van State of Decay verscheen in 2013 via Xbox Live Arcade en volgens studio Undead Labs zijn er meer dan 4,5 miljoen exemplaren van verkocht. Het nieuwe deel werd in 2016 aangekondigd tijdens de E3 en maakt gebruik van Unreal Engine 4. Het eerste deel was gebouwd op de CryEngine.

State of Decay 2 is een Play Anywhere-titel. Wie de game koopt voor de Xbox One, kan hem ook spelen op een Windows 10-pc. Ook zal de game direct bij de release verkrijgbaar zijn via het Xbox Game Pass-abonnement.

E3 2017-trailer van State of Decay 2

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-03-2018 • 20:56

50 Linkedin Google+

Reacties (50)

Wijzig sortering
Het eerste deel was erg leuk, maar de herspeelbaarheid was niet bestaand. Ik hoop dat dit deel ook op steam komt.
"Undead Labs has also hinted at a Steam version, if you prefer to not use the Microsoft Store."
https://www.digitaltrends.../state-of-decay-2-may-22/

Ik help je hopen ;)

[Reactie gewijzigd door schmappel op 6 maart 2018 22:36]

Thanks voor de info!
vraag me dan wel weer af of je met de steam versie wel gewoon samen kan spelen met de mensen die de windows store versie hebben gekocht en ze daar niet een nasty digitale muur tussen plaatsen, want dat zou het hele nut van play anywhere voor mij nog al verpesten.
Wat is het verschil tussen de Ultimate edition?

• Vervroegd toegang: speel State of Decay 2 vier dagen voor de releasedatum
• State of Decay: Year One Survival Edition (consoleversie)
• Independence Pack*
• Daybreak Pack*

Je krijgt dan extra spul (shit) en meer niet? Geen extra maps ofzo?

Ik snap niet waarom je 20 euro meer zou uitgeven.

[Reactie gewijzigd door TheDudez op 6 maart 2018 21:39]

Aangezien State of Decay YOSE 30 dollar is, haal je er al meer uit mocht je de eerste game nog niet hebben.
Tsja, waarom zou je dan meteen deel 2 kopen?
Ik heb het anders regelmatig waarbij ik vorige delen van een game speel, toevallig zit ik nu InFamous 1 en 2 te spelen voordat ik aan Second Son. Zou deeltje 1 en 2 bij Second Son zitten zou ik de editie halen waar dat in zou zitten zeker halen.
omdat die nieuw is en misschien interessant kan zijn ook al heb je deel 1 totaal gemist toen die in het verleden is uitgekomen?
jij zou zeggen koop nooit een nieuw deel als je het oude niet hebt gespeeld? dus bijvoorbeeld diablo3 zouden mensen pas moeten kopen als ze diablo1 en diablo2 hebben gespeeld? dat zullen er niet veel zijn
Je krijgt meer spul.
Je krijgt meer dan dat in dit geval:

Vanaf 18 mei speelbaar
Independence Pack
Vier de onafhankelijkheid met nieuwe voertuigen, wapens en uitrustingen die zijn aangepast, zodat je op vaderlandslievende wijze zombies kunt afmaken.
Daybreak Pack
Geef de zombies er ongenadig hard van langs in een nieuw speltype met een nieuwe map met belegeringsmogelijkheden, missies en allerlei events, zoals het uitdagende, nieuwe speltype Horde.
Lijkt me een leuk spel om te spelen, helaas bezit ik alleen een PS4 en ben een Linux gebruiker. Het lijkt wel een mix van left 4 dead, dead island en 7 days to die. Van alle 3 de games ontzettend genoten.

[Reactie gewijzigd door Xorifelse op 7 maart 2018 00:48]

Als je van die games hebt genoten moet je ook Dying Light eens proberen! Ik heb dat spel helemaal kapot gespeeld :D Ik kan de editie met alle DLC (dus met The Following) zeer aanraden. De DLC The Following had net zo goed een standalone game kunnen zijn. Zit een enorme schat aan nieuwe en unieke gameplay in die uitbreiding. Daarnaast wordt het spel nog steeds geupdate met gratis DLC en bugfixes, en het spel is al 3 jaar en 1 maand uit!

Ik weet zeker dat je eerste nacht een onvergetelijke zal zijn O-) O-) (als je wakker blijft tenminste)

Speel het spel, je krijgt er echt geen spijt van.

https://www.playstation.c...ing-enhanced-edition-ps4/
http://store.steampowered.com/app/239140/Dying_Light/ (check die reviews, ik weet dat je geen windows PC hebt)
https://www.youtube.com/watch?v=m1glnZiWh8Q

[Reactie gewijzigd door rikkert278 op 7 maart 2018 01:42]

Nette prijs, maar ik ben mede daardoor bang dat er MT's in zitten...
Management teams? Wat bedoel je met MT's?
Micro transactions
Ze hebben al gezegd dat er geen MT zullen zijn. Wel expansions. Die bij de ultimate edition zitten.
Dat is een mooie prijs voor een waarschijnlijk, zeer vermakelijke game.
Waarschijnlijk zijn de europrijzen gelijk aan de dollarprijzen.
Vind ik een gevaarlijke aanname. "Sea of Thieves", die ook door Microsoft gepublished wordt, is i.p.v. 59 dollar in de Verenigde Staten, 69,99 euro. Flink stuk duurder dus

Daarnaast kijk ik al uit naar dit spel. Heb mijzelf honderden uren kunnen vermaken in het eerste deel (en de uitbreidingen).

Edit: Inmiddels bevestigd voor 29,99 EUR. Verrassend.

[Reactie gewijzigd door Hakulaku op 6 maart 2018 21:10]

Staat nu ook in de Nederlandse Store, met een europrijs van 29,99 :)

https://www.microsoft.com...eorder/9pjrsk0h5kc6?rtc=1
Helaas vraagt bol.com er dan wel weer 59,95 voor. Of zal deze prijs dan ook nog dalen?
Bol.com geeft automatische prijzen en data aan bij onbekende releases. Dit wil zeggen, 59,99 + 31-12-20(18) afhankelijk van het jaar. Zodra ze definitieve informatie van de leverancier krijgen zal het veranderen.
Ja, dat zag ik ook net. Ik koop namelijk liever de fysieke versie bij Bol.com, maar niet als deze 59,99 is, dan maar digitaal.

Ik ga er vanuit dat als de fysieke versie ook 29,99 gaat kosten, dit bij bol.com dan nog wordt aangepast.

[Reactie gewijzigd door Stefan22 op 6 maart 2018 23:02]

Waarom liever fysiek?
Ik vind het leuker om de game fysiek te hebben, en vervolgens tussen al m'n andere games/Blu-rays te zetten, ookal heeft digitaal het voordeel van geen schijfjes verwisselen.
En geen play anywhere..
Ja, die was ik vergeten, is ook een groot nadeel inderdaad, die voor mij persoonlijk niet echt uitmaakt.
Arme ik, als mijn hele Steam library ineens fysiek wordt :+

Vroeger kreeg je nog mooie doosjes, en extra's las je hem 'fysiek kocht' sinds dat weg is kan het mij eigenlijk niet boeien meer.(heb mijn Red Alert verpakking nog ergens in ouderlijk huis).
Helaas vraagt bol.com er dan wel weer 59,95 voor. Of zal deze prijs dan ook nog dalen?
Daarom moet je bol.com mijden, want het is daar vaak duur, omdat ze ook graag veel winst krijgen.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 8 maart 2018 12:08]

Verrassend. Bedankt voor de update! :)
Die 59 vs 69 is gewoon inclusief BTW, maar voor niet full-priced games is het wel vaak minder. Maar omdat die domme Amerikanen nog alles zonder BTW zetten (ook omdat staten verschillen in BTW-percentages), is het vaak vertekend.

Maar bv Xbox Live of EA Access is wel weer even duur in dollars als euro's. Wat het ook weer interessanter maakt om het gewoon in euro's af te rekenen en niet met gift-cards te werken met Amerikaanse adressen
Sommige staten hebben ook geen BTW, maakt het weer iets logischer.
Maar omdat die domme Amerikanen nog alles zonder BTW zetten (ook omdat staten verschillen in BTW-percentages), is het vaak vertekend.
Het geeft eerder een vertekend beeld dat "domme Europeanen" denken dat BTW en SalesTax hetzelfde zijn.
Hebben ze eindelijk CO-OP toegevoegd, of hebben ze het weer beloofd en niet gedaan(zoals bij State of Decay 1)
"Met de lagere prijs wil Microsoft meer spelers naar de co-opmultiplayergame lokken"

Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar als het erin zit is dit voor mij een must have!!
Kicke deel 1 was top mooie is van deze dat je nu Coop kan spelen.
:)
Jammer... weer op die shit microsoft store.. pass op steam was insta buy geweest
Aller eerst fantastisch dat de game "maar" 30.- euro is en dan ook nog Play-Anywhere!
Nu een vraagje is de game ook cross platform speelbaar? (Ik op pc vriend op Xbox) Ik heb al gekeken op de site van State of Decay maar daar staat geen antwoord bij FAQ. Iemand hier die deze vraag voor mij kan beantwoorden?
Ja, is idd cross play.
State of Decay 2 features one of the most requested features from the community: cross-platform co-op, where you and up to three of your friends can survive together on Xbox One or Windows 10 PC.
Read more at https://news.xbox.com/en-...oday/#UpG52K8j4uKPRKOg.99

https://news.xbox.com/en-...2-pre-orders-start-today/
Bron word inderdaad gewaardeerd!
State of Decay 2 features one of the most requested features from the community: cross-platform co-op, where you and up to three of your friends can survive together on Xbox One or Windows 10 PC.
Read more at https://news.xbox.com/en-...oday/#UpG52K8j4uKPRKOg.99

Tuurlijk https://news.xbox.com/en-...2-pre-orders-start-today/