Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Definitieve versie Conan Exiles verschijnt op 8 mei

Funcom heeft bekendgemaakt dat Conan Exiles op 8 mei definitief uitkomt voor de Xbox One, de PlayStation 4 en pc. Er is al langer al een vroegtijdige versie beschikbaar via Steam Early Access en Xbox Game Preview.

Ontwikkelaar Funcom heeft een deal gesloten met uitgever Koch Media om Conan Exiles ook fysiek uit te brengen. Volgens de makers van de game wordt er in de komende maanden nog hard gewerkt aan het doorvoeren van verbeteringen, het oplossen van bugs en het toevoegen van nieuwe inhoud aan het spel. Ook na de release van de game blijft er nieuwe inhoud naar de survivalgame komen.

Conan Exiles is al sinds januari speelbaar als vroegtijdige versie op Steam. Tweakers publiceerde begin dit jaar een bespreking van de game. In augustus kwam de game ook naar het Xbox Game Preview-programma. De PlayStation 4 heeft geen platform voor games die nog niet af zijn, dus daar komt de game pas uit als hij helemaal klaar is.

Tot aan de release is de game nog te koop via Steam Early Access voor 30 euro. Daarna gaat de prijs omhoog naar 40 euro. De prijs van de Xbox One-versie wordt al verhoogd naar 50 euro en dat is ook de definitieve prijs van de consoleversies.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

12-12-2017 • 10:50

16 Linkedin Google+

Reacties (16)

Wijzig sortering
Behoorlijke prijsverhoging voor een console release ofniet? Bovenstaande video zegt me niet zoveel dus even wat gameplay beelden bekeken maar niet bepaald onder de indruk... Lijkt wel een hele oude game of ligt dat aan mij?

https://www.youtube.com/watch?v=5PlxZQGgGx8
Het is een survival game. Die zien er allemaal outdated uit als het op graphics aankomt.
The Forest ziet er goed uit.
Zie onderstaande reactie van @Zoop , daar doelde ik op :)
Ah ja.
Typische Funcom animaties =/
The Secret World had hetzelfde probleem.
P.S. Ik heb het spel voor het laatst gespeeld in september en er kunnen heel veel dingen zijn verandert!

Ik ben niet zo'n graphics whore, maar voor mij was het redelijk in de buurt van ARK. Oftewel het spel was slecht geoptimaliseerd, maar al wel beter dan in het begin.
Het speelt ook een beetje zoals ARK: craften, survival en basebuilding.

Alleen zijn er geen dino's die je moet temmen, maar 'slaven'. En die 'tem' je door ze knockout te slaan en mee te slepen naar een speciaal gebouw om hem/haar van jou te maken. Basebuilding is ook beter uitgewerkt dan in ARK.

Ik vond het best leuk en het was weer iets verfrissend ivm ARK. Het is dat ik niet veel vrije tijd heb, mijn vrienden helaas ook niet, dat we dit soort spellen niet meer kunnen spelen...
Ik vind het er ook totaal niet bijzonder uitzien. Niet alleen de graphics, maar ook de houterige animaties, het turbo-rennen, physics dat er maar in gekwakt lijkt te zijn (het hakken op de boom, krijgt hout erbij zonder dat er iets gebeurd met de boom, blijf doorhakken, boom ineens stuk, physics flipt om die stukken boom te spawnen, om vervolgens gewoon te despawnen zonder animatie of whatever).

Animaties van die beesten tijdens het vechten, half door de vloer clippen. Echt, als dit 10 jaar geleden was uitgekomen dan zag het er nog niet bijzonder uit.

Graphics is niet per se het belangrijkste, zeker niet bij een survivalgame. De emersiveness en grootte van de game zijn belangrijker. Maar die emersie is toch ook snel weg als je die knullige animaties ziet ...

Dus wat dat betreft sluit ik mij bij je aan.
Oh dacht dat het al gereleased was.
Dit is ook een beetje het probleem met early acces. The early adoption experience waar alles nieuw is en iedereen hyped is, is al weg. Dit is juist wat de grootste waarde een spel heeft in de eerste 2 weken bij release, vooral bij multiplayers en populaire games.

Nu die experience al weg is vind ik het echt geen 40 euro waard. Voor mij is het nu net zoveel waard als een jaar oud spel dat op een steamsale te koop is.
(toegegeven ik rekenen niet de early acces 1:1 met een echte release in tijd maar echte sales komen vaak na een jaar en als een spel al 9 maanden oud is dan wacht ik wel tot een goeie sale.)
Tja, op die manier is Steams EA dus nooit goed.

Voor iedere game, full release of EA-stage, zijn de eerste paar weken bepalend.
Al vind(/vond, al een tijd niet meer in de EA-sectie gekeken tbh) ik de reviews bij EA-games vaak kinderachtig (meeeh feature x/y zit er nog niet in, meeeh geen mp, meeeh geen dit en dat) wat wel enorm zwaar weegt voor het project. Kan immers enorm veel sales kosten.

EA sectie biedt (over het algemeen) een erg leuke instapprijs aan. Wat je er vervolgens mee doet, ligt aan jou. Sommige spelen de crap uit de game, helpen met feedback en bugs (waar de ene ontwikkelaar meer mee dat dan de ander, maar dat terzijde), maar zijn helemaal op het spel uitgekeken wanneer het nog officieel uitgebracht moet worden. Andere, zoals ik, spelen het spel een x-aantal uur, kijken of de gestelde doelen reel zijn, volgen het ontwikkelproces en wachten tot het spel officieel klaar is. Dan is je eerste, echte serieuze experience, ook gelijk de juiste; minus (bijna) alle bugs, glitches en andere gamebreaking facetten.

Wanneer de game in de EA-sectie van Steam is gekomen, is ook totaal niet relevant. Wat relevant is, is hoeveel updates (/ondersteuning) het project heeft ontvangen in de periode. Er zijn genoeg titels op te noemen die al meerdere jaren in EA zitten, maar cht wel de moeite waard zijn voor de volle mep aan te schaffen. Overigens zijn zo goed als alle titels in de EA-sectie, regelmatig afgeprijsd. Ik heb 50+ EA games, meeste met een discount aangeschaft. Heb je dus al een leuke instapprijs, krijg je er nog een percentage korting erboven op ook.

Jij stelt dat je het geen 40 euro meer waard vind, omdat het een jaar in EA-sectie te vinden is voor die prijs, en dat games in prijs horen te dalen. EA is geen game die je aanschaft maar een project waarin je belegd. De full game release moet nog komen, zonder EA had het spel wellicht 60 euro gekost, voor iedereen. Als ''belegger'' kan je echter eerder, en goedkoper, instappen.
Op zich is Early acces op een manier ook nooit goed met mijn argument..
Jij kijkt er heel anders na, dat is vooral te zien doordat jij het niet raar vind dat een game 3 jaar al in early acces is of dat games in early acces in steamsales komen.

Maar toch denk ik dat je mijn punt mist van early adoption. Het verschil tussen een game spelen op release of een jaar na release is de early adoption en excitment phase waar iedereen het speelt en deelt op social media en alles nieuw is. Dit is vooral met multiplayer van belang waar de community heel anders is aan het begin.
Dit is de enige meerwaarde dat een spel op release te spelen heeft ten opzichte van een jaar later, want eigenlijk is het spel dan beter, balance fixes, bug fixes, tenzij het multiplayer is dan kan de community dood zijn.
Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld Starcraft 2. Ik vond de multiplayer tijdens beta veel leuker dan release.

Er zijn ook wel voordelen aan early acces dat ontken ik niet. Mijn laatste zijn Blackguards, Rimworld en recent They are Billions.
Waarbij Blackguards en They are Billions het netjes doen met duidelijk en korte release datum. Maar dit zijn ook singleplayer games.

Waar ik vaak wel bang voor ben met Early acces is dan ook Feature Creep en te letterlijk naar community luisterd (Folk Tale). Ik heb liever dat ze de core goed hebben en een afrond datum hebben en dan nieuwe features in een expansion doen.
(helaas kan ik je post niet +1 geven, omdat het reactie op mijn post is :( )

[Reactie gewijzigd door taelon op 12 december 2017 17:13]

Ik reageer niet voor de plusjes, maar omdat ik het leuk vind om discussies te voeren. Maar bedankt :o

Anyway, ik begrijp je punt zeker wel. Ik probeer alleen uit te leggen, dat die punt er niet hoort te zijn bij EA-stage. Meerderheid van de mensen die titels aanschaffen in EA hebben verkeerd verwachtingspatroon. Ze zien het direct als een game, terwijl het in feite niks meer dan een project in ontwikkeling is. Het is direct bespeelbaar, maar niet direct het spel dat het uiteindelijke eindproduct gaat vormen.

Ik vind het overigens niet normaal dat titels 3 jaar of langer in EA stage zitten. In mijn optiek zijn ze f iets te ambitieus, f veel te vroeg in EA gegaan. Maar dat betekend niet automatisch dat de projecten mislukt zijn of gaan mislukken. Ik heb het geduld om te wachten het spel echt te spelen, wanneer deze klaar is. Alsof dat het moment is dat het spel door mij is aangeschaft dus, maar dan wel voor de goedkope EA instap prijs. Als je je research een beetje doet voor het aanschaffen van EA titels, en het geduld kan opbrengen, is het alleen maar een win/win situatie.

Overigens kan je natuurlijk ook altijd wachten tot het minimaal 75% off is ooit ergens in de toekomst, ook een kwestie van geduld.
Gameplay is vergelijkbaar met ark the survival evolved, je maakt je basis, zorgt voor wat mensen(slaven) die je bouw werken kunnen versnellen of je gebouw kunnen beschermen met behulp van pijlenboog/melee wapens.

Het reizen van punt naar punt is langzaam, aangezien je geen mounts heb waarmee je snel kan verplaatsen.

PvP is leuk en redelijk eerlijk, je maakt explosieven die erg duur kosten om vervolgens je vijand's gebouw te kunnen slopen of je gaat voor de traditionele manier en plaats een katapult om vervolgens op die manier binnen te komen.

Als laatst kan je ook een god summonen, dit is wel "end pvp gear" met die god coin kan je elke basis binnen lopen om vervolgens alles kapot te maken binnen 30-45 seconden, daarna is je tijd op en ben je weer een normale poppetje.
En je kunt klimmen a la Zelda BOW style :D . Dat vond ik wel aan de ene kant een mooie update aan de andere kant wel irritant aangezien ze gewoon over je muren heen klimmen :+ .
Het klimmen over muren kan je tegen gaan door een bepaalde soort muur te bouwen, het was een lvl 2 en lvl 3 variant, maar dit is al enige tijd geleden dat ik het gespeeld hebt, de muren hadden in ieder geval spikes waarmee je dus vijanden kon afweren die aant klimmen waren.
Aah nice goede toevoeging dan inderdaad. Laatste keer dat ik het heb gespeeld was al ergens midden september voor maar 30 minuten ofzo haha.
lol waardeloze videospeler crashed :P
tijd voor youtube videoplayer?

youtube versie van bovenstaande filmpje.
https://youtu.be/KZTCaCk_QVU

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 12 december 2017 13:20]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True