Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Valve brengt bčtaversie van vernieuwde CS:GO-map Dust 2 uit

Door , 115 reacties, submitter: Slavy

Valve heeft een nieuwe versie van de Dust 2-map beschikbaar gemaakt voor spelers om te testen. De map, die sinds de introductie met patch 1.1 van de originele Counter-Strike-mod van Half-Life erg populair is, is vooral grafisch opgepoetst.

Valve heeft de map qua structuur en lay-out vrijwel onveranderd gelaten. De resolutie van de textures is in de nieuwe map vier keer zo hoog en de modellen van de terroristen zijn aangepast, zodat ze er wat ruiger en dreigender uitzien. Verder heeft Valve het bewegen door de map verfijnd, onder meer door het verbeteren van de mogelijkheden tot het zoeken van dekking.

Verder zijn beide bomlocaties qua bebouwing aangepast: de ene locatie moet nu een historisch fort voorstellen dat wordt gerestaureerd, terwijl op de andere plek een hotel en een bazaar zijn te vinden. De voorheen twee aanwezige pizzatenten zijn vervangen door twee tandartspraktijken, en op de daken zijn nu heel veel schotelantennes te zien.

De map werd in februari uit Counter-Strike: Global Offensive verwijderd voor competitieve wedstrijden; de map was nog wel te spelen voor niet-competitieve potjes. Dust 2 is de opvolger van de map Dust, en is net als zijn voorganger gesitueerd in een Noord-Afrikaans Arabisch dorpje, waarbij antiterreureenheden de taak hebben bommen te ontmantelen die de terroristen op twee plekken kunnen plaatsen.

Links: oude bomlocatie B.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

11-10-2017 • 13:58

115 Linkedin Google+

Submitter: Slavy

Reacties (115)

Wijzig sortering
Ziet er zeker wel beter uit maar, ze moeten eigenlijk echt stoppen met dit spel uit te melken... Ik wil er best aan geloven dat je dadelijk een: "Player Model Case" zult krijgen

Maar ik snap natuurlijk ook wel dat ze dit spel willen uitmelken want, het verdiend nog steeds goed.. Alleen het spel is zo erg achteruit gegaan met Prime en None-prime MM. De hackers zitten overal.. beetje jammer dat dit zo makkelijk kan gebeuren met een gigantisch bedrijf zoals Valve, toch?

Zelf ben ik Supreme Master First Class geworden in dit spel en lijkt het mij toch wel leuk om eens iets van Source 2 te horen :+ .
Het spel uitmelken? Je kan het kopen voor een prikkie en in principe hoef je er dan niks aan uit te geven. Alle skins zijn cosmetisch en de operations die uitkomen hoef je ook niet perse te kopen om vooruitgang te boeken.
Volledig mee eens, een van de weinig spellen dat je voor iets van 6 euro koopt en jaren later nog ondersteund en door ontwikkeld wordt.

De hoeveelheid hackers zijn wel verschrikkelijk trouwens.
Zijn dat ook echt hackers?

Ik speel zelf maar een paar keer per jaar en ik eindig meestal wel in de top 3. Het irritante van Counterstrike vind ik toch wel dat er elke precies hetzelde wordt gedaan. Moeilijk om te verwoorden, maar het is zó ontzettend saai. Vandaar dat ik het ook een paar keer per jaar probeer.
Had hoogste ranking (ge) toen ik het nog speelde en je pikt de meeste hackers er zo uit. Alleen die hackers die zelf ook goed zijn en haal je er lastiger uit, maar daar ontwikkel je ook een vermoeden bij. Met specieke moves weet je gewoon hoe groot de kans is dat ze je raken, zelfs tegen bekende pro spelers klopt dat aardig. Maar zal me vast wel eens vergist hebben, maar kreeg vrijwel altijd te horen dat een klacht van mij leide tot een ban (speel al een tijdje niet meer, mogelijk is het verbeterd in de laatste maanden).
Is naar mijn mening iets verbeterd maar kom regelmatig wallhackers tegen in mm.
Echt spelen er ook veel "smurfs" die het plezier voor andere spelers wegnemen, lastig om daar wat aan te doen maar blijft wel vervelend want het is een terugkomend iets.
Ja dat is echt jammer inderdaad en wallhacking is zo verschrikkelijk moeilijk te spotten bij goede wallactors die hun hack beperken. Het spel is nog steeds erg goed... maar de community jakkus.

Viel vooral op toen ik weer casual ging spelen door tijdgebrek... wat een bende. Of ik werd ervan beschuldigd door iemand met nog niet eens 4 uur speeltijd dat ik cheats gebruikte of ik kwam iemand tegen die 25% map aflegde met perfect bhop speed,de hoek om ging, binnen een fractie van een seconde een perfecte headshot lande door een houtenwand op mij op een onlogische positie... "I'm just that good my friend", waarna hij opvolgende de rest van mijn team afmaakte en iedere kogel na de eerste verspilde munitie was.

Ineens leek standalone gaming een stuk aantrekkelijker ;), het spel is juist zo leuk tegen mensen die echt beter zijn dan je (die ik ook genoeg tegenkwam helaas).
Ik moet toch zeggen dat op geluid alleen je heel goed kan pre-firen op meeste maps, je weet waar ze zijn, heen gaan, en waar dat koppie zal zweven.

Smurfs zijn verschrikkelijk, mee eens, heb ik wel een ander probleem, aangezien mijn steam naam smurfenhouse is, ik krijg veel scheldpartijen over mij heen xD
Het ranking systeem van csgo zorgt ook voor veel 'smurfs'. Als ik dagelijks zou spelen, is smfc de rank waar ik het echt moeilijk begin te hebben. Maar ik speel hooguit 1x in de week een paar potjes en regelmatig een paar weken of maanden niet. Mijn rank 'daalt' door inactiviteit ongeveer naar dmg of nog lager, waar ik eigenlijk niks te zoeken heb. Wat mij betreft zou die drop niet zo groot moeten zijn op basis van inactiviteit.
je speelt. een paar keer per jaar, dan zal je niveau niet heel hoog zijn, wat verklaard dat er steeds hetzelfse wordt gedaan in je games :)
Je moet x aantal matches maken om een rank te krijgen, als je weinig speelt zal je altijd tegen een noob gematched worden, die zijn vrij voorspelbaar doorgaans. Dus erg moeilijk is het niet voor een ervaren shooter om top 3 te eindigen in k/d.
Kan ik me helemaal in vinden inderdaad.
Op het moment dat een hacker gebant wordt, worden alle games verbonden met die hacker teniet gedaan en de games die je dus gewonnen hebt met een hacker, of verloren tegen een hacker(of gewonnen van een hacker :+ 8)7 ) ongeldig verklaard.

Het maakt voor competitive dus niet erg veel uit.
alleen met bepaalde games van valve zelf. Zo heb je heel veel mensen met een VAC ban op modern warfare 2, maar spelen gewoon compatative csgo. volgens mij is het alleen zo dat, wanneer je geband bent op een VAC game van Valve zelf, dat je op de rest ook geband word.
Hij bedoelt de potjes, dus als je in competitive "elo" of whatever punten gehaald hebt, gaan die weg als blijkt er een hacker in je team te zitten.
Jammer dat er veel hackers zijn die niet gebanned worden, hun wallhacks coveren, door niet door muren enemies te tracken enz.
Er zijn genoeg spelers met meer dan 2000 uur die gewoon keihard hacken, heel veel zelfs.

Dus voor competitive maakt het wel uit.
Speel je competitive mode? Dat maakt in ieder geval al het verschil van de wereld, vooral op de hogere ranks.
Het zijn geen hackers, het zijn cheaters. En daar komt ook nog bij dat een hoop waarvan gezegd wordt dat ze cheaters zijn, gewoon goed zijn (tuurlijk zijn er ook nog steeds een hoop cheaters, maarja als cheater moet je wel oppassen, want wordt je gepakt dan ben je je hele steam account kwijt).
Nee, er zijn zowel hackers als cheaters (er waren een tijd zoveel hackservers dat je
moeite moest doen om er niet op te belanden).

Tuurlijk zijn er goede spelers en tuurlijk zijn er spelers die altijd schreeuwen dat iemand vals speelt, volgens mij gaf ik dat al aan?
De hoeveelheid hackers in het spel is al sinds dag 1 een probleem :)
Ik geloof je gelijk, echt jammer het spel is erg vermakelijk.
nouja, als je op de wat serieuzere platformen speelt is het al een stuk minder hoor. vooral in Matchmaking is het erg met CSGO. Heb er zelf relatief weinig last van gehad over de jaren heen.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Het wordt absurd lang uitgemolken met nieuwe skins.....
Het is een melkkoe geworden die absurd veel geld op brengt, dit zorgt ervoor dat er voorlopig geen nieuwe CS shooter komt. Nog maar te zwijgen over dat de game op zichzelf helemaal niet goed is eigenlijk (hit reg, lag compensation etc.)
Maar de 'hype' en marketing houdt dit zo zwaar in leven.

En voor de goede orde, het is een fijne game om mijn lievelings youtubers soms te zien spelen als ze zitten te auwehoeren. Ik refereer puur naar de opmerking dat het een geldkoe is.
Maar de aankoop van de skins word niet gepusht. Het is aan de speler zelf om die skins of keys te kopen en als er een mooie skin uit komt die je wilt hebben heeft dat verder geen invloed op de spel ervaring. Een normale AK schiet nog steeds het zelfde als een Red skin AK.

Ook zijn de keys het enige wat je binnen csgo zelf kan kopen (en de operations dan). Een deel van deze opbrengst wordt gestopt in de prijzen potten tijdens grote e-sports evenementen. Wil je meteen een skin kopen moet je naar de marktplaats waar andere spelers een skin aanbieden en deze krijgen ook (minus een klein percentage wat naar steam gaat) het bedrag op hun steam account toegevoegd.
....dit zorgt ervoor dat er voorlopig geen nieuwe CS shooter komt.
Dit is toch een positief iets? Het spel wordt jarenlang doorontwikkeld en de mappen worden grafisch geupdate voor je, en dat allemaal voor eenmalig ¤14 toen je het spel kocht.
Of geef je liever ieder jaar ¤60 uit aan spellen zoals COD/FIFA etc ?
Maarja, if it ain't broken, don't fix it.. Wat verwacht je van een nieuwe CS, op weer betere graphics na? Ben juist blij dat ze er zo min mogelijk aan tornen. Enige wat wat mij betreft wel mag is meer (nieuwe) maps. Maar ook deze nieuwe DUST bewijst maar weer dat ze de boel nog steeds heel mooi er uit kunnen laten zien.
Wie verzint er nou een glove case, kom op... maak gelijk een case voor je schoenen :+
Ga dan ook geen MM spelen, maar ESEA of FACEIT:D :)
Uitmelken? Als dat het geval had geweest dan had je elk jaar een nieuwe counter-strike 60 euro en met overdosis DLC.
Inderdaad zitten er hackers in, dat komt omdat vergeleken met andere spellen CS:GO al lang geleden is uitgebracht en er genoeg tijd is gekomen om betere cheats te maken, maar FaceIt is je antwoordt daarop.
Ik was juist erg blij met Prime MM, sinds ik in aanmerking kom voor Prime MM kom ik amper nog hackers tegen. Er zijn er nu niet meer dan vóór Prime heb ik het idee.

Ik vind het juist prijzenswaardig dat ze door blijven ontwikkelen aan CS:GO in plaats van ieder jaar weer een nieuwe versie uit te brengen om weer ff snel te cashen. Maakt het veel makkelijker om tijd in de game te investeren als speler, omdat je weet dat de game voorlopig nog wel even blijft bestaan. De core gameplay is prima: niet perfect, maar het is een bekende factor. Een update die wat meer grafische pracht en praal mogelijk maakt zou misschien niet misstaan maar volgens mij heeft Valve dat al eens eerder gedaan dus zullen ze dat vast nog wel een keertje doen voor het al te erg achter gaat lopen.
ze moeten eigenlijk echt stoppen met dit spel uit te melken...
Can we say "CS:GO Battle Royale mode"... ;-)
Sorry, je praat onzin. Er wordt doorontwikkeld, niet uitgemolken *kijkt naar Call of Duty*. Alle uitgaves die je doet na de aanschaf zijn 100% vrije wil en zit geen enkel "pay-to-win" achter. Dat jij graag de nieuwste en geilste skins wilt hebben is niets meer dan JOUW keuze. Zonder skin functioneren de wapens nog exact hetzelfde. En dat is een mooi verdienmodel. Daarvan worden updates en doorontwikkelingen ondersteund waardoor het spel vele jaren meegaat en relevant blijft in tegenstelling tot een nieuwe versie ieder jaar voor 60 euro.

Hackers zitten in alle games, en counter-strike vooral omdat het daar het meest interessant is.
Ben je boos xd? als je iemand bent die "Skin sanity" hebt ben je gewoon genaaid. Kleine kinderen die lekker hun geld van papa en mama uitgeven omdat ze de nieuwste skins willen hebben. Lekker geld op blijven verdienen en op een slechte engine spelen. Super slim natuurlijk zeg zelf? Super rijk bedrijf dat nog steeds hackers binnen kan laten, besef wel dat die hacks zelfs gratis kunt downloaden en zelf maken. lol.

Het stukje "Meest interessant" heb je ook gewoon goed mis. Ga buiten spelen :9
je doet een hoop uitspraken, zonder ook maar enige onderbouwing. En daarmee probeer je mij onderuit te halen? wp man.
Onderbouwing hallo. Cry is free
Helaas als je deze map in competitive ging spelen had je 90% kans dat je tegen russische hackers speelde.
Hierdoor heb ik persoonlijk een haat opgebouwd voor deze map :p
99% kans op Russen, 90% kans op Russische hacker
Via onderstaande link kun je een tooltje downloaden om bepaalde cs go servers via de firewall te blokkeren. Geen last meer Russische pre-mades die de Engelse taal niet willen spreken. :)

https://gamebanana.com/tools/5684
nice! ik had daar wel een keertje van gehoord maar omdat dust2 minder populair is geworden omdat hij uit de active list is gehaald lijkt het alsof ik veel minder met of tegen russen heb gespeeld de laatste tijd.
(of valve heeft zelf aan de matchmaking getweaked)
Hierdoor vond ik het niet echt nodig meer.
Alsnog bedankt voor de tip :)
Je kan ook je ping limiet tot de server verlagen in de game settings zodat je in ieder geval op een server dichtbij zit. Tuurlijk kunnen er dan nog wel russen op die west eu server komen maar dat gebeurt vrij weinig heb ik gemerkt
Server Picker doet het al langer dan een half jaar niet goed meer. Eerst kwam het probleem dat je de "accept" knop niet meer kreeg te zien en daarna een melding kreeg dat je niet had geaccepteerd. Dit was alleen het geval bij de servers die jij via de server picker geblokkeerd had. Toen is de developer gestopt met het actief updaten van de server picker. Tegenwoordig kom je, zelfs wanneer je alles behalve Europe West (locatie Luxemburg) geblokkeerd hebt, alsnog op EU North, Poland en Spain servers terecht.

edit: Als je echt niet meer op bepaalde servers wilt spelen, moet je even een ip lijst van valve cs:go servers googlen en die handmatig range voor range in je firewall blokkeren. Liefst een zo recent mogelijke ip lijst natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door psYchovic op 11 oktober 2017 16:11]

Jammer dat server picker niet meer werkt, was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor de informatie! :)
Dat weerhoudt er niet van dat Russen op Zweedse/Luxemburgse/Spaanse gaan spelen (altough ik weinig Russen ben tegengekomen op spaanse servers)
Klopt, ik speel al bijna 2 jaar geen Dust 2 meer. Zo enorm veel last gehad van hackers op deze map dat ik gekozen heb om het niet meer te spelen. Ik wil wel even de nieuwe versie uittesten :).
+ het feit dat je meestal serieuze spelers tegen komt op andere mappen (cbble, cache, overpass etc. etc.)
geen hackers, maar cheaters...
Anomaly heeft er een mooie video over gemaakt. :Y) https://www.youtube.com/watch?v=0Ybqpz1GxQ4
Check op 5m20s voor een Valve fail :P
Afro-american character met witte vingers 8)7

[Reactie gewijzigd door Zeror op 11 oktober 2017 14:36]

Ik zag de 'maikel jakson' fingers. :*) :p
welkom, .. op de beta.
Vooral de architectuur is aangepast lijkt. Overige details zijn zeer subtiel.
Speel CS nu ongeveer 12 jaar, was van CS:S naar CS:GO een kleine gewenning, hopen dat het met de nieuwe map ook zo is, er zijn toch al een aantal wijzigingen in CS:GO geweest waar vele anderen en ikzelf niet blij mee waren.
Zeer minimale aanpassing voor B iig. Ben benieuwd naar de rest ! Als ze hem net zo aanpassen als ze met nuke en inferno hebben gedaan zullen er nog wel wat grote wijzingen inzitten.
Ik heb op Reddit gelezen dat nu eerst grafisch aan de map is gewerkt, en er later mogelijk ook echte lay-out aanpassingen. Het kan nog wel een tijdje duren voor de map weer terug komt in comp. Dit duurde met Inferno ook een +- maand of 5?
Huh? Hij is toch gewoon te spelen via competitive? Afgelopen weekend nog gedaan.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1165463193

[Reactie gewijzigd door JDx op 11 oktober 2017 16:09]

Ik bedoel de active duty map pool. Met toernooien en op faceit / esea
Correct. Ook de nieuwe Inferno werd in oktober uitgebracht, maar kwam pas begin februari in de active duty mappool terug. Dit zal met Dust 2 dus waarschijnlijk nog langer duren aangezien bij Inferno de non-grafische aanpassingen al gedaan waren in oktober. Sowieso wacht Valve tot na de major die midden januari begint, de kwalificatietoernooien daarvoor beginnen namelijk binnenkort al/zijn al begonnen.
Doe dat nou niet Valve.. Een van mijn favorieten uit 1.6, Nuke, hoef ik al niet meer te proberen. Inferno is nog steeds enorm wennen door alle nieuwe hoekjes. Nu ook nog mijn Dust2..Waar houdt het op?!??!

Ja sorry. Ik kan niet goed tegen verandering ;-)
En over een jaar komt cache aan de beurt voor de graphical overhaul, althans als valve het rijtje van de maps afgaat.
Tof dat ze nog ontwikkelen, maar doe eens iets aan die wildgroei van hackers en botters aub.
trappetje/verhoging is weg, kan je nu direct van de rechter ingang erop springen? Kan me uit jaren geleden herinneren dat je er niet overeen kon springen, geen idee of dat in CS:GO al kon?

https://www.youtube.com/watch?v=ClsL8lJaBO4
Wow, best bizar hoe het van 1.6 (ik speelde zelfs 1.4) in de jaren veranderd is qua looks.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*