Nintendo Creators Program staat livestreams van games niet meer toe

Nintendo staat het livestreamen van games door deelnemers aan zijn Nintendo Creators Program op YouTube niet langer toe. Het bedrijf heeft gebruikers laten weten dat ze met hun geregistreerde account geen beelden via YouTube Live mogen uitzenden.

Livestreams op YouTube vallen buiten het bereik van het Nintendo Creators Program, staat bij de spelregels van het programma. Afgelopen weekend bracht Nintendo gebruikers op de hoogte van de wijziging. Het Nintendo Creators Program startte in 2015, om makers van video's waarin games van het Japanse bedrijf figureren, de mogelijkheid te geven een deel van de advertentieinkomsten te verkrijgen.

Voor die tijd gingen alle advertentieinkomsten naar Nintendo, maar door losse video's te registeren konden deelnemers 60 procent van de reclameomzet krijgen en geregistreerde kanalen kwamen in aanmerking voor 70 procent. Nu livestreams geen onderdeel meer zijn van het programma, kunnen YouTube-gebruikers volgens het Japanse bedrijf via een ander kanaal uitzenden dat niet geregistreerd is, of hun kanaal loskoppelen van het Creators Program en voortaan video's los registreren voor het programma.

Niet duidelijk is waarom Nintendo de wijzigingen heeft aangebracht aan zijn affiliate program.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

02-10-2017 • 19:23

98 Linkedin

Reacties (98)

98
91
53
9
0
15
Wijzig sortering
Voor de mensen die het nog niet wisten: Dit geldt alleen voor YouTubers die hun kanaal volledig hebben geregistreerd bij het Nintendo Creators Program. Er zijn amper YouTubers die hun kanaal volledig in beheer geven van Nintendo(echt een heel klein percentage). Deze regel over streaming geldt dus maar voor een paar YouTubers. De meeste YouTubers registreren of enkel hun Nintendo Video's bij het Nintendo Creators Program of zitten bij een netwerk die hen bescherm tegen copyright claims van Nintendo e.d.

Bovendien is ook het niet vrij slim om je kanaal volledig te verbinden aan het Nintendo Creators Program aangezien er dan nog extra regels aan je kanaal verbonden zijn zoals dat X aantal % van je video's Nintendo Games moeten zijn als ik me niet vergis. Ben zelf een Nintendo fan en ik vind het nog steeds jammer dat Nintendo niet snapt hoeveel YouTube video's over hun games oplevert. Japan I guess.
Ben zelf een Nintendo fan en ik vind het nog steeds jammer dat Nintendo niet snapt hoeveel YouTube video's over hun games oplevert.
Ik moet eerlijk zeggen dat ook genoeg spellen geweest zijn die ik uiteindelijk niet gekocht heb omdat ik er een Let's Play van gezien heb. Zo is Firewatch een heel mooi spel om te zien, maar aangezien het Walking Simulator 2017 is die het voornamelijk moet hebben van de stylistische graphics en de storyline, heb ik dat deel wel al gezien. (Ik vind het technisch dan wel mooi in elkaar steken, ze hebben in Unity een mooie seamless engine gebouwd om terrain te renderen en er de muziek/audio mooi in te verwerken, maar dat is weer een ander verhaal)
Japan I guess.
Ik vraag me inderdaad echt af of echt alleen Japan is die zo lastig doet. Square Enix heeft namelijk ook een eisenlijstje, maar ik kan zo snel niet zien (waarschijnlijk vanwege taalbarriere :p) of ze op hun Japanse website ook zo'n lijstje hebben staan.
'Ik moet eerlijk zeggen dat ook genoeg spellen geweest zijn die ik uiteindelijk niet gekocht heb omdat ik er een Let's Play van gezien heb.'

Daar heb je een punt. Daarom kijk ik ook nooit Let's plays van story mode games op YouTube, maar van multiplayer games. In het geval van Nintendo games, zijn dat games als Mario Kart, Splatoon, Smash Bros e.d.
Niet zo zeer japan denk ik (hoewel cultuur/mindset wel mee zal spelen)
maar onze vrienden bij nintendo hebben wel vaker van dit soort dingetjes.
en aangezien hun de rechten in handen hebben, luisteren we hier allemaal netjes naar O-)
Of we het er altijd 100% mee eens zijn is natuurlijk weer een heel ander verhaal ;)
Neen. Wel deze video: https://www.youtube.com/watch?v=xJZNrS52ic4 ;)

[Reactie gewijzigd door Klaasy99 op 3 oktober 2017 14:06]

Ik zit behoorlijk diep in de speedrun community op Twitch, en daar gaat het verhaal dat Nintendo de livestreams van Nintendo content blokkeert omdat ze geen controle hebben over een livestream. Ze willen niet dat een livestreamer bijvoorbeeld focused op een glitch, bug of mod van een spel. Daaronder vallen ook speedruns tot op zekere hoogte. Met video's is het makkelijk, dan zeg je gewoon nee en krijgt de maker geen inkomsten. Bij livestreams is dat natuurlijk andere koek.

Ik vind het erg jammer dat Nintendo de YouTube community zo tegenwerkt. Het claimen van alle muziek op de spellen is natuurlijk logisch want eigendom, maar je naait er sommige mensen gewoon zwaar mee. Daarnaast heb je als YouTuber het spel en het spelsysteem ook al gekocht, dat lijkt me toch meer dan zat toestemming om mensen zo'n video commercieel te laten gebruiken?

Als YouTuber heb ik er zelf ook last van en met hulp van een netwerk heb ik veel problemen gelukkig kunnen oplossen. Kost me wel iets, maar het is beter dan helemaal niks...

Overigens is het goed om te weten dat Nintendo je kanaal nooit zal neerhalen met copyright strikes als je simpelweg hun spellen speelt. Ze zullen je video's claimen (meestal met de muziek of de cutscenes) en de inkomsten opstrijken, maar verder ook niet. Ga je spellen modden (recent Super Mario 64 Online) dan kan je wel in de problemen komen, dat is dus het gevaarlijke deel. De 24/7 music stream met Nintendo muziek mag namelijk gewoon blijven uitzenden. Volgens de maker vindt Nintendo het niet erg. Hoogstwaarschijnlijk is de stream gewoon geclaimd en krijgt Nintendo de inkomsten, maar erg vinden ze het (kennelijk?) niet. Tja...

[Reactie gewijzigd door KoploperMau op 3 oktober 2017 01:14]

Daarnaast heb je als YouTuber het spel en het spelsysteem ook al gekocht, dat lijkt me toch meer dan zat toestemming om mensen zo'n video commercieel te laten gebruiken?
Het is misschien geen populair standpunt, maar vooruit: waarom zou je het recht hebben om iets commercieel uit te buiten als je geld ervoor hebt neergelegd?

Ter vergelijking: Als ik als consument een blu-rayspeler koop, sponsoren zoek voor een videofestival (advertenties), mensen gratis toegangskaartjes geef, en de laatst verschenen films vertoon dan heb ik waarschijnlijk binnen de kortste keren een advocaat op bezoek.

[Reactie gewijzigd door D3F op 3 oktober 2017 15:23]

Ja wat moet je er van zeggen, de Nintendo top bestaat voornamelijk uit oudere mannen die nooit gaan snappen wat het betekent om bij de tijd te zijn. Waar Xbox en Playstation begrijpen dat streams gratiz pr is lijkt Nintendo het niet te begrijpen. Gelukkig heeft Nintendo een aantal ijzersterke ips anders was het al lang een verloren zaak.

[Reactie gewijzigd door bloodlynx op 2 oktober 2017 19:27]

Ik las een interview met westerse ontwikkelaars die met Nintendo hadden gewerkt aan een online multiplayer van 1 van hun games. Ze gaven een presentatie aan enkele hoge heren binnen Nintendo hierover. Halverwege meldde 1 van de Japanners dat het waarschijnlijk weinig zin had om steeds naar Xbox Live en het Playstation Network te verwijzen omdat niemand bij Nintendo bekend was met die diensten. Dit zou over enkele maanden geleden gaan......... Ben groot Nintendo fan maar ze verblijven daar af en toe in hun eigen wereldje. Daardoor komen ze ook met originele ideeën misschien, maar voor dit soort zaken blijft het opvallend hoe geïsoleerd ze zijn.
Ik kijk er ook niet bepaald raar van op, want als je dit soort producten nog in 2017 durft uit te brengen, dan snap je echt weinig van online multiplayer.
Is ook niet van Nintendo maar van Hori. Nintendo had met de wii wel een werkende voice chat.

Het feit dat voice via een app gaat is trouwens nog geen probleem. Maar het is ook niet goed uitgewerkt. Er zijn 2 modes waarmee je voicechat kunt doen, een zombie co-op mode en een 4 vs 4 mode op basis van vriendenlijst. Ik gebruikt het dus nooit. Ik gebruik liever Discord

Maar inderdaad, als de top van de Nintendo een stel grijze sokken zijn dan zie ik het duister in. Niet een nieuw fenomeen. In de zakenwereld zie je vaak genoeg dat het bestuur een beperkende factor is in creativiteit en progressie. Ze moeten vaak eerst op een bek gaan voordat ze risico's/veranderingen durven te nemen.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 3 oktober 2017 00:48]

Je vergeet dat Nintendo er zelf voor zorgde dat voice chat via je telefoon gaat. Zo'n achterhaald apparaat is daardoor de enige manier om voice chat en game audio door dezelfde headset te laten ontvangen.
Je vergeet dat Nintendo er zelf voor zorgde dat voice chat via je telefoon gaat. Zo'n achterhaald apparaat is daardoor de enige manier om voice chat en game audio door dezelfde headset te laten ontvangen.
Het feit dat voice via een app gaat is trouwens nog geen probleem. Maar het is ook niet goed uitgewerkt. Er zijn 2 modes waarmee je voicechat kunt doen, een zombie co-op mode en een 4 vs 4 mode op basis van vriendenlijst. Ik gebruikt het dus nooit. Ik gebruik liever Discord.

De reden waarom ze het via een telefoon gaat zou waarschijnlijk te maken hebben met CPU kracht. Anderzijds de Wii had met Call Of Duty ook gewoon voicehat.
De reden waarom ze het via een telefoon gaat zou waarschijnlijk te maken hebben met CPU kracht.
Splatoon 2 heeft ingebouwde voicechat waarbij je geen telefoonapp voor nodig hebt, alleen is die voicechat-optie alleen beschikbaar in de verborgen LAN-modus.
Voice chat in real life bedoel je zeker 8-) 8-)
Nee, er zit daadwerkelijk een voicechatoptie ingebouwd, maar die is dus alleen beschikbaar op een lokaal netwerk.
Valt me nog mee, een paar jaar geleden ging de chat bij Nintendo live nog op deze wijze:

http://www.boingboing.net/images/_oimages_dkongjb.jpg
Dit heeft alles met Nintendo te maken, want er is gewoon extreem slecht over nagedacht.
De Switch, maar ook de handhelds en de Wii waren een megasucces.

Denk aan Pokémon. Hebben ze ook best wel een dingetje van gemaakt destijds. Das ook Nintendo.
Jup, de Switch was alleen het meest recente voorbeeld :)
Niks met Nintendo te maken? Ieder negatief woord over Nintendo doet jou fysiek ook echt pijn of niet?

Dit heeft namelijk alles met Nintendo te maken; een smartphone moeten gebruiken voor voicechat, hoe kun je het bedenken. Het zou een optie moeten zijn, geen verplichting. Nintendo zuigt gewoon zwaar online, al jaren.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 2 oktober 2017 21:59]

Je gebruikt je telefoon al om te bellen, skyepen, etc. etc. etc. Dus waarom zou voice chat niet ook kunnen werken? Op deze manier kan je dingen als accuvebruik van de Switch beperken.

Verder is Nintendo Switch Online momenteel nog in een beta, volgend jaar zal het in zijn geheel uitrollen. Dan pas kan je zeggen of het goed of niet goed werkt. Gezien de huidige app niet alle functionaliteit heeft.

Verder loopt iedereen op Tweakers extreem negatief over Nintendo te doen, maar met de Switch hebben ze nu toch echt wel bewezen dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Grote developers sluiten zich weer aan bij Nintendo - voor het eerst sinds de N64 - en de Switch vliegt als warme broodjes over de toonbank. Persoonlijk kan ik niet wachten op Skyrim volgende maand en DOOM in december, naast natuurlijk Mario Odessy en nog vele andere games.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 2 oktober 2017 22:13]

Ja je kan natuurlijk ook je telefoon gebruiken voor een concall in plaats van skype op je pc, welkom in 2017 8)7

Waarom zou je voicechat niet in de handheld verwerkt willen hebben? Je kan zo ten minste zien wie er in de game tegen je praat en je hoeft geen ander apparaat te pakken om instellingen te veranderen of mensen te muten. Nee allemaal erg handig om dat op je telefoon te doen met 25m bekabeling er tussen.
Kop op zeg, zo veel stroom verbruikt voicechat ook weer niet als je er van uit gaat dat je met een beetje fatsoenlijke telefoon een uur of 10 kan bellen, en dan zit het grootste deel van het stroomverbruik nog in de 3/4g module en niet eens het spraak gedeelte.
En "online is nog in beta"? Wederom, welkom in 2017 waar zelfs mijn koffiezetapparaat met internet kan verbinden. Online functionaliteit is iets dat er van af dag 1 in had moeten zitten. 10 jaar geleden kon je met de wii al online, nog niet te spreken over de modem voor de gamecube. Nintendo snapt volgens mij zelf niet waar ze mee bezig zijn. Ze waren ooit de grootste, nu doen ze slechts mee om de broodkruimels dankzij dat eigenwijze kop in het zand gedoe.
Voor het Nintendo Switch Online systeem werkt Nintendo samen met DeNA (van de mobiele games) hier hebben ze een nieuw netwerk voor opgezet wat ze dus aan het testen zijn. En tijdens de testperiode kan je er gratis gebruik van maken. In die periode mag je dus gratis online spelen. (Wat gewoon heel goed werkt op de Switch). De beta is ook om er het beste uit te halen zodat het een stabiel en goed werkend geheel wordt straks.

En wie weet, misschien stappen ze wel over op een geïntegreerde voice chat in de Switch zelf. Feitelijk kan het al (zie LAN play in Splatoon 2). Nintendo is echter van: je hebt je telefoon altijd bij je. Je kan via je telefoon online kijken naar wat de status van de game is (bv welke maps in Splatoon, etc) je kan mensen uitnodigen, etc. Heel handig dat je hiervoor niet direct naar de Switch hoeft te grijpen. Verder kan je ook met meerdere mensen samen spelen (op 1 systeem) dan kan elke speler via een eigen telefoon voice chat doen (als je met z'n tweeën online speelt in bv Mario Kart). Hier wordt de Switch dan niet extra bij belast.

Maw. er zijn duizenden argumenten te vinden waarom Nintendo hier misschien wel de beste oplossing heeft gekozen.
Je bedoelt dat Nintendo eigenlijk Smartglass opnieuw aan het uitvinden is? En companion apps? Niemand die die dingen echt gebruikt. Telefoon is voor bellen, whatsapp etc. Niet voor voicechats voor games die ik speel. Zit ik gewoon met twee aparaten in mijn hand, lekker praktisch, zeker als je de switch los gebruikt...
En de switch ontlasten? Dan hadden ze er wat betere hardware in moeten stoppen als een voicechat de cpu van de switch al in de problemen zou brengen.

Ik heb een switch, maar Nintendo heeft nog heel veel te leren over online gaming, friendlists (en het toevoegen van friends) en voicechat. Daar liggen Sony en Microsoft toch echt mijlenver voor.
Joh. Het was perfect geweest als je mensen gewoon zou kunnen horen over de Switch en aanpassingen aan de party settings kunt doen op je telefoon OF Switch.

De app is helemaal goed. Maar voice-chat moet gewoon in de Switch zitten. Beide, niet alleen de telefoon.
Het zou een leuke gimmick moeten zijn, dat je kunt voice-chatten op je telefoon.
Andersom eerder. Mensen gebruiken hun mobiel meer dan hun desktop. "Oh, kan dat ook op PC" hoor je tegenwoordig steeds vaker.
En de accuduur van je smartphone is niet belangrijk? Laat ze het lekker mogelijk maken om dit te regelen op de console zelf en de app als alternatief aan te bieden.
Het lagt niet, praktisch nooit downtime, het is gratis (tot nu toe), het is simpel.... MS en Sony kunnen er flink wat van leren.

Vertel me nog eens waarom voicechat zo’n goed idee is als je 11-jarige Franse kindjes door elkaar hoort gillen tijdens een potje CoD?

En ja, ik heb alle consoles in huis staan als vergelijkingsmateriaal.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 2 oktober 2017 22:13]

Ik heb helemaal niets met de gaming community. Lets plays, Twitch en ecelebs kunnen me gestolen worden.

Maar ik weet heel goed dat de meerderheid van gamers voice chat en YouTube video's heel belangrijk vindt en dat Nintendo gewoon niet goed bezig is. Online gaming is hot.
Dat met die 11 jarigen is niet een probleem uniek aan de Nintendo...
Die voice chat implementatie is gewoon blubber.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 3 oktober 2017 01:18]

Wolfenstein 2 ;)
Kijk, dat wou ik horen Sander :)
Je kan ook reageren dat ze wel met hun tijd mee zijn en sony en microsoft geen noemenswaardige technologie uitvinden of integreren om met de tijd mee te gaan. Ok, het is juist dat de Switch de volgende zaken ontbreekt: browser, netflix en andere media apps, voicechat, wat meer gigaflops (of zoiets), voicechat (waar wel aan gewerkt wordt), analoge shoulder buttons (zit wel op procontroller). Nog steeds geen fan van hun plastiek scherm (screenprotector in glas erop gezet).

Aan de meeste minpunten wordt echter wel gewerkt. Ik had het gevoel dat de switch software nog niet af was toen de switch op de markt kwam, maar nu kan Nintendo die zaken integreren op basis van feedback. En dan wordt de switch een stap beter dan de xbox of ps4 voor bepaalde zaken net omwille van de twee modes en het hebben van een touchscreen. Voor een bedrijf als Nintendo met redelijk wat opgestapelde poen, verwachtte ik dat ze meer geld zouden gebruiken om de concurrentie bij te benen en mogelijk een redelijk normale console zouden maken met veel optionele gimmicks. Ik vind het toch wel knap dat ze durven innoveren zelf na een mislukte generatie.
lol dude.. als jij zo blij met met nintendo is dat helemaal mooi.. echt maar kom niet aan met je fanboy gezeur want het feit is dat ze al achterliepen met de wiiU, gamecube.. etc daar werd ook aangewerkt en ik heb ze allemaal gehad..

Feit is gewoon ze lopen op dit soort zaken ENORM achter
Ik zeg toch letterlijk dat de WiiU een gefaalde generatie is en dat de Switch vandaag zeker niet perfect is? Zelfs de Wii was op een gegeven moment meer een stofverzamelaar dan wat anders. Ik hou er gewoon van dat bedrijven in het algemeen nieuwe concepten voorstellen. Ofdat dit nu Nintendo is, Sony of Microsoft, dat maakt mij niets uit. Uiteraard zijn degelijkheid en minimale diensten een must en goede voice chat valt daar onder imo. Ik kijk dus uit naar 2018 om te zien wat ze al dan niet in petto hebben.
Nintendo is van oudsher een familiebedrijf met een hele andere insteek dan de commerciële concurrenten. Niet dat Nintendo niet commercieel is, maar op een veel conservatieve manier van “wij als familie weten het ‘t beste”. Ik snap deze keus ook niet, opties weghalen en dan het delen op YouTube verbieden...
En toch maken zij games die zo vol zitten met onvervalst plezier, dat ik hen liever hun gang laat gaan. Af en toe heb ik het gevoel dat alles wat uit brainstorm sessies komt ook daadwerkelijk wordt ingebouwd in hun games.
Nintendo werkt zichzelf hier echt tegen! YouTubers kunnen eigenlijk niets uploaden van de games van Nintendo zonder bang te zijn dat het wordt geblokkeerd of ze verdienen er geen geld aan. Geen idee waarom, maar ze strijken mensen alleen maar tegen de haren in!
Je hebt twee mogelijkheden: 1. je sluit je aan bij Nintendo's creators programma. Dan mag jij video's maken over Nintendo games en deze video's via Nintendo monetizen. Zij betalen jou dan een deel van de ad opbrengst. Je moet hierbij wel aan de Nintendo voorwaarden voldoen.

2. Je sluit je niet aan bij het creator's programma en je kan zelf proberen de video's te monetizen, met het risico dat je video's geflagged worden.
Of je sluit je aan bij een MCN. Zijn genoeg internationale YouTubers die ik volg die Nintendo only content maken en die hun video's gewoon monetizen, omdat hun MCN hen beschermt op een of andere manier.
Of je gaat gewoon naar Twitch zoals de rest van de wereld.
Nu is het al scheef dat je advertentie inkomsten af moet staan omdat je een game streamt. In feite maak je gewoon reclame (mits het een goede game is) dus waarom moet Nintendo daar geld voor zien? Maar dat je nu ook weer elke video los moet gaan registreren slaat gewoon nergens op. Get your shit together Nintendo.

Overigens vind ik het ook krankzinnig dat je gezeik krijgt zodra je een game streamt met daarin bekende muziek. Nu snap ik dat een artiest geld wil zien maar dat geld krijgen ze al door de verkoop van de game. Waarom dan dubbel binnenlopen als iemand die game streamt? Je krijgt dan dat streamers de muziek uitschakelen waardoor je in sommige gevallen gewoon een deel van de ervaring mist. Ik zou als artiest liever hebben dat mijn muziek in een gestreamde game te horen is dan helemaal niet. Mogelijk wat mensen die het leuk vinden en meer gaan luisteren via andere wegen zoals Spotify. En hetzelfde geldt voor een gestreamde game zelf. Ik ken genoeg mensen die bijvoorbeeld PUBG hebben gekocht na het kijken van streams, of Overwatch. Mensen maken gratis reclame voor je product. Ben daar blij mee in plaats van dat je het de grond in trapt.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 2 oktober 2017 19:36]

Natuurlijk is het van meer ten voordele van nintendo. Dat is inderdaad reclame, en zelfs in gevallen van slechte reviews kan het zorgen voor meer verkoop.

Maar alleen maar het gedachte dat vele mensen ENORM veel geld verdienen door hun games te streamen kunnen ze niet permiteren. "Deze mensen maken geld dankzij onze producten, dat sta ik niet toe". Een zeer echoistische gedachte, maar ze hebben er helaas recht op.

Je moet ook niet vergeten dat de streamer zelf ook wel reclamen van zijn eigen maakt, dus populairder wordt, door spelletjes te spelen waar heel veel mensen geïnteresseerd in zijn. Dus afhankelijk van de spel of van de streamer, kan de ene de andere meer ten voordelen zijn. Een tussenweg waarbij beide de developper en de streamer van de revenue benut zou beter geweest zijn, maar ja, veel kun je niet doen. Ze zijn nu eenmaal de license owners.
Maar alleen maar het gedachte dat vele mensen ENORM veel geld verdienen door hun games te streamen kunnen ze niet permiteren. "Deze mensen maken geld dankzij onze producten, dat sta ik niet toe". Een zeer echoistische gedachte, maar ze hebben er helaas recht op.
Een zeer kortzichtige gedachte die natuurlijk nergens op slaat. Dat is hetzelfde als platenmaatschappijen die stellen dat elke download gelijkstaat aan 1 gemiste verkoop.
Ik hoorde laatste iemand zeggen die zei dat Mario Maker dezelfde propoerties aan had kunnen nemen als Minecraft (relatief gezien dan) als Nintendo streaming en videos op YT had gedoogd of aangemoedigd. En ik denk dat hij daar absoluut gelijk in had.
Streaming is tegenwoordig alles. Kijk naar DOTA, LOL, Overwatch, CS:GO, PUBG..
"echoistische" doe mij een lol en gooi dat woord eens in google. Stochastisch vind ik dan wel weer mooi :).
Dus stel jij schrijft een boek. Iemand leest dat boek voor op twitch, krijgt daar geld voor en met jou hebben ze zelf niet gesproken. Goede aanpak volgens jou? Een game heeft vaak meerdere schrijvers die het verhaal in beeld brengen samen met nog mensen die aan graphics werken, andere maken muziek, etc. Jij streamt al die zaken, krijgt er geld voor en die mensen krijgen daar niets voor buiten "reclame" waar ze niet om gevraagd hebben.

Wat Nintendo doet is zodoende niet onterecht. Het is tegen de algemene norm in maar zeker begrijpelijk. Bovendien kan je je afvragen ofdat Nintendo die reclame wel nodig heeft. Ze hebben reviews van games, hebben hun eigen treehouse events, kunnen demo's in hun store steken, etc. Ze hebben gewoon meer controle over hun producten op deze manier en zorgen ervoor dat het streamen niet uit de hand loopt.

"Mensen maken gratis reclame voor je product. Ben daar blij mee in plaats van dat je het de grond in trapt."

Maar je zegt het zelf al: door de muziek weg te laten mis je een deel vd ervaring. Je bent de ervaring van de game aan het streamen, gratis en voor niets voor eindgebruikers van streamers.
ik ben een groot liefhebben van Nintendo en hun games, maar dit snap ik echt niet. Blijkbaar willen ze persee alle youtubers tegen zich in het harnas jagen.
Er staat niet dat het verboden is om uit te zenden, alleen niet via het officiële kanaal.
Je mag er alleen niks aan verdienen, alle inkomsten gaan dan naar Nintendo. Dus ja hiermee jagen ze alle streamers weer tegen zich in het harnas ja.
Dat doet Youtube zelf al met hun extreem politiek correcte regels en constante wijzigingen :+ Video's die plots geen geld meer opleveren, video's waar monetizing op uitgeschakeld wordt puur vanwege een woord in de titel, zoekalgoritmes die constant veranderen en eisen dat bekende Youtubers consequent video's uploaden omdat ze anders lager in de resultaten komen (of gewoon niet meer getoond worden).
Jij vindt het gek dat een platform met een overaanbod aan filmpjes bagger betaald? Dit was long overdue als je ziet wat die topkanalen binnen haalden.
Even ter info want ik zie nogal verwarring hier. Je kon als youtuber ook videos streamen via het officiele kanaal van Nintendo zelf en dan kreeg je 60 tot 70 procent van Nintendo’s inkomsten. Dit hebben ze nu stop gezet. Het gaat niet streamen of videos in het algemeen! Heb jij een populair kanaal mag je nog steeds streamen en 100 procent van je inkomsten houden. Je kon dus streamen via het officiele Nintendo kanaal en nog geld verdienen ook. Dat is meer dan bij menig ander game bedrijf!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 2 oktober 2017 21:07]

Niet helemaal.

https://r.ncp.nintendo.net/guide
Live streaming on YouTube falls outside the scope of the Nintendo Creators Program. You cannot broadcast content on YouTube Live from the account you have registered to the Nintendo Creators Program. If you plan to broadcast content on YouTube Live, you have a couple of options. First, you can broadcast content on YouTube Live from a channel that is not registered to the Nintendo Creators Program. Or, you can cancel your channel's registration to the Nintendo Creators Program and instead, register your videos containing Nintendo’s IP to the program separately. Videos which had previously been registered through your channel would need to be reregistered individually.
Als je kanaal affiliated is met het NCP programma (dus je uitzendingen worden beheerd door Nintendo) dan kan je niet meer livestreamen. Als je NCP affiliated bent dan gaan jou uitzendingen niet via het Nintendo kanaal.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat je nog steeds kan livestreamen als je niet affiliated bent, dus het is niet zo dat Nintendo livestreaming in de ban doet.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 2 oktober 2017 21:48]

Als het buiten de scope valt van het project, is het dan geen gemiste kans? (In dit geval)
Zo schiet Nintendo zichzelf weer eens lekker in de voet. Ze verkiezen slechte PR in plaats van continue goede PR door streams van hun games. Achja, ze hebben toch al geld zat, dus daar hoeven ze het niet voor te doen, maar het blijft zonde.
Nintendo en online. Zelfs in de allerbreedste zin van het woord gaan dit niet samen!

Wederom een volkomen onbegrijpelijk besluit van Nintendo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee