Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nederlandse uitgever brengt boerderijsimulator Real Farm op 20 oktober uit

Door , 78 reacties

Uitgever Soedesco heeft bekendgemaakt dat Real Farm op 20 oktober uitkomt. Ook toont de uitgever een nieuwe trailer met in-engine beelden van de boerderijsimulator. Het spel komt beschikbaar voor de pc, de PlayStation 4 en de Xbox One.

In het bericht over de verschijningsdatum maakt Soedesco ook meer details bekend over de inhoud van de game. Er komt een Free Mode en een Career Mode. In de eerstgenoemde modus kunnen spelers direct aan de slag met een beginnende boerderij en die uitbreiden. In de carrièremodus starten spelers met niets en moeten ze eerst werken voor andere boeren en zo geld verdienen om uiteindelijk een eigen boerderij op te kunnen zetten.

Spelers kunnen in het spel gewassen zaaien, vee houden en moeten in een realtime economie daar brood mee op de plank zien te krijgen. In de boerderijsimulator zijn 'veel verschillende' landbouwvoertuigen en -machines te besturen. Ook moeten spelers deze onderhouden.

Begin augustus kondigde Soedesco de game aan onder de naam Real Farm Sim. Nu zijn alle verwijzingen naar het woord Sim verwijderd uit de titel. Waarom de naam is gewijzigd, is niet bekendgemaakt. Het spel wordt gemaakt door het Nederlandse Triangle Studios.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

08-09-2017 • 13:22

78 Linkedin Google+

Reacties (78)

Wijzig sortering
Nederlandse ontwikkelaar en geen Nederlandse akkers en polders...jammer, een gemiste kans! Nederland is 1 van de grootste voedselexporteurs ter wereld en Nederland heeft met Wageningen een landbouwuniversiteit van wereldklasse. Dat mag je toch best eren met Nederlandse landschappen?
Dat is wel heel erg micromanagement :)
Maar je hebt gelijk, we zijn de beste in de wereld, per hoofd van de bevolking produceren we het meeste voedsel, alleen de USA doet t iets beter.
Wel geweldige technologie die je goed ingame kunt gebruiken denk ik.
Er staat een erg mooi artikel over de Nederlandse Landbouw in National Geographic, zal de link eens opsnorren.

Hebbes, fantastisch als je dit leest
Echt iets voor Tweakers, die landbouw. We lopen voorop in toegepaste technologie, drones en alles inclusief.

Citaatje: From his perch 10 feet above the ground, he’s monitoring two drones—a driverless tractor roaming the fields and a quadcopter in the air—that provide detailed readings on soil chemistry, water content, nutrients, and growth, measuring the progress of every plant down to the individual potato. Van den Borne’s production numbers testify to the power of this “precision farming,” as it’s known. The global average yield of potatoes per acre is about nine tons. Van den Borne’s fields reliably produce more than 20.

[Reactie gewijzigd door D-Day op 8 september 2017 14:46]

We zijn de beste alleen een ander doet t iets beter? :?
De VS kan misschien meer produceren, maar de kwaliteit is flink minder als die van NL. Ik merk het zelf nadat ik van Nederland naar Curaçao ben verhuisd. Het vlees, het melk de producten voor zelf verzorging als het Amerikaans is vermijd ik het als de pest.

Maar dat kan ook een persoonlijke iets zijn, maar ik ben er zelf van overtuigd dat Nederland de beste kwaliteit voedsel kan maken.
De VS kan misschien meer produceren, maar de kwaliteit is flink minder als die van NL. Ik merk het zelf nadat ik van Nederland naar Curaçao ben verhuisd. Het vlees, het melk de producten voor zelf verzorging als het Amerikaans is vermijd ik het als de pest.
Och, onze tomaten hebben nou niet de beste naam. Ze zijn voedzaam, lang houdbaar, maar smakeloos. En die smaakvolle, lang houdbare, voedzame, goedkoop te produceren tomaten creeren is nog niemand gelukt.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 8 september 2017 22:21]

ja tomaten, die kan je ook importeren uit spanje, (wat de albert heijn bijvoorbeeld meestal deed) zelf's bij de albert heijn hier op curacao komen de tomaten uit spanje. maar dat is maar 1 voorbeeld. Amerikanen gaan nog veel verder als dat met geslacht vlees wat niet eens schoongemaakt word voordat het verpakt word.

dan heb ik toch liever die smakeloze tomaten dan dat vlees wat vol met bacterieen zit
Ik pleit Amerika niet vrij, ik wil alleen maar zeggen dat wij verre van perfect of ideaal zijn. Je mag trots zijn op de dingen die we goed doen (en dat is heel wat, o.a. onze wetgevingen), maar er is genoeg kritiek op ons te leveren. Kortom, er is geen reden voor of.

De tomaten uit de Mediterane landen (en Turkije) zijn inderdaad smaakvoller. Maar ik geloof ook duurder om te produceren, en minder lang houdbaar.
Nederlands vlees beter dan Amerikaans?? Kippenvlees? Rundvlees toch zeker niet hoop ik...
Nog niet in de VS geweest denk ik?

Er is een reden dat de meeste Amerikanen buiten de deur eten. Goed kwaliteit eten is daar in de supermarkten duurder dan in een restaurant. Het meeste standaard amerikaanse voedsel is hier niet eens goed genoeg voor de voedselbank.

Het vlees, oh man. Ze kunnen daar de beesten vrijwel onbeperkt volspuiten met allerlei rotzooi. De wetgeving betreffende het houden van de beesten is ook een stuk lakser en minder diervriendelijk dan hier.

En dat merk je echt wel terug, het meeste eten is vrij smaakloos, wat opgeheven wordt door vetten, zout en andere toevoegingen.
En dat merk je echt wel terug, het meeste eten is vrij smaakloos, wat opgeheven wordt door vetten, zout en andere toevoegingen.
Ons voedsel zit ook vol 'toevoegingen' (E-nummers) en zout. Teveel zout is niet goed voor je. E-nummers zijn veilig. Smaakversterker wordt toegevoegt ipv lekkere kruiden. Smakeloos is ons voedsel soms ook. Zie mijn voorbeeld mbt de tomaten. Maar daar stopt het niet. Wij hebben ook veel kant en klaar voedsel, en het stikt van de fastfood ketens en all you can eat sushi restaurants (sommige waren voorheen Chinees-Indische restaurants, het heeft hoe dan ook maar weining met sushi te maken). Het eten bij een restaurant is bij ons kwalitatief hoogstand voedsel? Hou toch op. Ook hier wordt je om de tuin geleid en belazerd waar je bij staat.
Inderdaad (ben meerdere malen in US geweest). Ik heb geen idee van de regelgeving mbt slacht en opfokken van dieren in de US. Heb je het laatste nieuws in NL gevolgt mbt varkensstal branden? Zo goed is het hier ook niet. Het meeste rundvlees wat bij de AH ligt is volgens mij niet eens van Nederlandse bodem.
Ook de regels voor slacht zijn veel slechter waardoor er bijvoorbeeld sneller uitwerpselen tussen het vlees komen.
Je zal je verbazen hoe vaak er verschillende vleessoorten in je pak rund of varkensvlees zit ! De foodwatch in Amerika is niet zo streng als die van NL, waardoor bedrijven eigenlijk een vrije pas hebben om te doen wat ze willen doen.

Het is niet gevaarlijk dat je er gelijk ziek van word etc, maar de manier waarop kippen worden gehouden, of de manier waarop de runderen worden verzorgt en verwerkt is niet gezond als je het vergelijkt met de manier waarop Nederland dat doet.
Heb je het eens geprobeerd? Een $60 cornfed steak van hun weegt niet op tegen een simpel AH Excellent biefstukje.
Ja, en die zijn inderdaad in exact dezelfde prijsklasse. 8)7
Dat is exact mijn punt... die dure steak uit de USA is een stuk duurder dan die AH Excellent en die van de AH is een stuk lekkerder als je hem goed bereid. Ik heb meerdere keren mijn best gedaan een goede biefstuk in de USA te krijgen, maar het is bijna niet te doen.
Er zijn ook regio's in Amerika met zeer goed vlees en overig voedsel, waar iedereen water bij het eten krijgt geserveerd en waar je zowaar zeer goede groente op je bord krijgt.

[Reactie gewijzigd door djwice op 9 september 2017 13:53]

Water krijg je sowieso overal geserveerd in de US, althans, waar ik geweest ben (West en East coast grote delen), of je er om vraagt of niet. Heb je hem net op, komt er weer een dude, die alleen 'in charge' is van het water, je glas weer bijvullen.
Jep: resultaat, voor het eerst is er meer water dan soda gedronken in de US.
Lijkt me een positief effect hebben op het gemiddelde gewicht en bijwerkingen van overdaad aan soda's.
Ik weet niet of het nog steeds klopt. Maar niet al te lang geleden was de VS niet iets beter. Wij produceren het meeste per m2.

Per hoofd is niet zo'n eerlijke vergelijking. De VS heeft land in overvloed, wij komen het te kort.
Het is dan ook oobrenst oer vierkante meter, zie ook de link
Echt een mooi artikel, dankje voor de tip !
Gaaf artikel, heerlijk!
Wil je er dan ook het Nederlandse klimaat erbij? ;) Ik denk niet dat dat je als (virtuele) boer je een happy farmer maakt.
Is het klimaat hier ongunstig voor landbouw dan?
Het is hier vaak te nat en tegenwoordig geen strenge winters meer (dat doodt gewassen/onkruid van een vorige oogst). Verder ben ik zelf geen boer, maar van de boeren die ik ken is dit vaak een probleem.
lees het artikel :)
Ik vraag me altijd af wat mensen zo leuk vinden aan deze sims. bv Flight Simulator of Street Sweeper.

Moet zeggen dat het voor een Nederlands bedrijf ( en daarmee vaak een lager budget) het er erg goed uit ziet.
Het is een beetje verplaatsen:

Meneer Henk de Kantoorman gaat niet even 1-2-3 een vliegtuig kunnen vliegen, of een boer wezen.
Dit soort simulaties is gewoon puur kunnen doen wat je zou willen doen (omdat het leuk lijkt, of omdat je het ook echt wilt maar niet kan IRL), maar zonder de verplichten.
Klik de knop, en vlieg. Start het spel op en je boerderij is daar, sluit em af en je hoeft je geen zorgen te maken want hij is er morgen toch nog wel.
Het zijn juist boeren die farm sims spelen, piloten die verzot zijn op de flight sims en vrachtwagen chauffeurs die Eurotruck Simulator spelen.
Ah, en welk uitgebreid marktonderzoek heb je daarvoor uitgevoerd? Ik speel ETS (en ATS trouwens), maar ben geen vrachtwagenchauffeur. Flight Sim heb ik ook wel 's gespeeld, maar dat is al heel wat jaartjes geleden. Ik speel ook racesims, maar ik ben geen coureur.

Het lijkt me juist erg raar dat je als vrachtwagenchauffeur 's avonds nog even achter de computer gaat zitten om precies dat te doen waar je net van thuis komt of als boer, na het omploegen van je akker nog even achter de computer kruipt om virtueel ook nog even wat akkers om te ploegen of te bemesten 8)7 Als professional zie je, hoe goed de sim ook is, precies wat er allemaal onrealistisch is.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 8 september 2017 21:40]

Het is ook niet dat alle spelers dat zijn, ik speel ze ook wel eens en ben het ook allemaal niet.

Maar de mensen die meestal diep op de simulators ingaan. Werken vaak in dat veld. Mensen die cockpits en cabines half nabouwen. Die al die Train en Eurotruck DLC's kopen. Die helemaal los gaan op de Farm Simulator 2000jes.

Veel anderen zijn fanaten, zoals de trein en vliegtuigspotters.

De meeste mensen die veel in die sims investeren, zijn op 1 of andere manier wel bezig met of in dat vak.

Het onrealistische ervan was 20+ jaar geleden ook het probleem niet.
Maar dit baseer je dus op... je eigen ervaring in het spel? Ik kom incidenteel wel eens een chauffeur tegen die echt vrachtwagenchauffeur is (geweest?), maar het gros van de ETS spelers is student of scholier en rijdt in het dagelijks leven echt niet op een vrachtwagen, dat kun je al zien aan hoe brak ze rijden. Als je niet achteruit kunt inparkeren ben je echt nevernooitniet een echte chauffeur hoor ;) Waarom zou je ook een vrachtwagensim willen spelen als je IRL dagelijks in een vrachtwagen rijdt?

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 9 september 2017 01:05]

Misschien omdat je stiekem toch meer wil dan rijden voor Sjappie's Transport BV, maar omdat je in de echte wereld niet het kapitaal hebt om Voor Me Eigen BV op te richten. Dus dan maar uitleven als "owner operator" in een sim.

Ik ben het met je eens dat de bulk van de spelers geen lid van de eigenlijke beroepsgroep zijn, maar er zullen er genoeg zijn die in plaats van met de DAF van de baas weer van Rotterdam naar Tilburg ook wel eens met de 'eigen' Peterbild van LA naar Miami willen rijden.

En met veel van dat soort dingen, al zou je het graag willen, dan kan het in het echt toch niet. Probeer Australie of Amerika maar eens in te komen als je zegt dat je als ZZPer met een vrachtwagen wil gaan rijden. Jammer joh, maar dan krijg je echt geen visum. Tenzij je zo veel vermogen meeneemt dat je het voor de hobby kan doen, maar welke trucker heeft een paar miljoen op de bank staan?
Je zou dezelfde vraag kunnen stellen over andere games ook natuurlijk.
Sims zijn een genre wat al net zo lang bestaat als de eerste Home computers. Lang geleden was een F16 "SIM" op een Commodore 64 al helemaal geweldig.
Voor mezelf kan ik zeggen dat het realisme nu net de aantrekkingskracht is in Sim-games. En of dat nu Racing, Flight, of Farming is, hangt maar net af welke interesses de speler zelf heeft.
De doelgroep is uiteraard vrij specifiek, maar het zijn games waar je bijna oneindig veel spelplezier aan kan hebben.
Gewoon een wat rustigere game zonder hectische situaties waar je toch voldoening krijgt dmv je oogst/aankomsttijd etc. Ziet er niet spannend uit maar dat is nou net het idee.
Flight Simulator (de 'echte' van Microsoft dan) is enórm uitgebreid. Ja, het basispakket niet, maar zodra je met mods gaat stoeien, en online gaat vliegen voor bijv. IVAO (www.ivao.aero) ben je al gauw maanden kwijt eraan.

In november is het FS Weekend weer op het Aviodrome (www.fsweekend.com) .. als je daar gaat kijken, zie je al gauw cockpits en setups van ¤15.000 langskomen voor je sim. Je kunt het zo gek maken als je wil; mensen die 6 of 7 PC's aan elkaar knopen om één vliegtuig te kunnen simmen (met legio USB-apparaten die alles aansturen). 3 beamers die het uitzicht vanuit de cockpit projecteren. Officiële knoppen van bijv. Boeing kun je bestellen, noem het maar op of het kan.
ik vraag me toch echt af of er een markt is voor al die boerderij games.
Farming Simulator staat al maanden in de top 10 van meest verkochte game op Steam. Alleen in de eerste maand al meer dan 1 miljoen stuks verkocht.
Farming Simulator staat al maanden in de top 10 van meest verkochte game op Steam. Alleen in de eerste maand al meer dan 1 miljoen stuks verkocht.
Niet maanden maar jaren. In Duitsland staat het zelfs al 5 jaar in de top 5.
Dat spel is dan ook echt tof!
Speel zelf nog steeds FS15 en online is dit gewoon leuk spelen.

Terwijl ik zelf een echte racefanaat ben, kan ik mijzelf uren vermaken met het zaden, rooien, handelen en alles :) Heerlijk ontspannend.
Maar uitleggen aan een wildvreemde, dat FS een erg tof spel is, ja! Dat is lastig.
Je ziet het ook terug met farmville etc, er kan haast gezegd worden dat daarmee die hele (mobile) 'seed and harvest' game genre rage begonnen is.
Eerder andersom, Simfarm is al van 1993.
Ah, farmville. Wordt dat nog gespeeld op facebook?
tja, simfarm uit 93 begon denk ik het fenomeen. En "farmville" is toch heel wat anders als een daadwerkelijke goede sim uit bijvoorbeeld de reeks die door Giants Software (DE) gemaakt word. En inmiddels al deel 5 heeft (09, 11, 13, 15, 17) wat bij elk deel meer verkopend krijgt volgensmij...
De Harvest Moon games van Natsume, de wat simpele arcade games. Op alle platformen beschikbaar geweest, van de eerste GameBoy, tot aan de Playstation 2 en GameCube.

Die waren mateloos populair, en heb ik dan ook grijs gespeeld.
Heb je Stardew Valley al gespeeld dan? lijkt erg veel op harvest moon.
Een geweldige game, heel wat uren gespeeld!
Yeah die heb ik op het moment op mijn MacBook :+ vrij grote game ook nog (qua omgeving). Speelt ook lekker weg.
Schijnbaar wel, want je hebt inmiddels verschillende series.
Blijf het toch een bijzonder fenomeen vinden haha.
zeker wel, nooit hayday gespeeld op je mobiel? echt verslavend.
Ach het heeft wel wat. Heb zelf de tuin omgetovert tot een moestuin dus moest het even testen natuurlijk.
Het verveelt mij snel omdat het steeds hetzelfde is (zaaien oogsten ploegen verkopen repeat).
Maar wat ik er wel goed van vind is dat mensen zien wat er allemaal voor moet gebeuren.

Het zou van mij nog wel iets moeilijker mogen met plagen en ziektes in planten om echt weer te geven hoeveel moeite het kost.
Dit geeft niet alleen meer diepte en verandering aan het spel maar maakt het ook realistischer.
Ben ooit begonnen met SimFarm. Geweldige game.

-- edit
haha je kan hem nu in je browser spelen ... http://www.myabandonware.com/game/sim-farm-204/play-204 wow }:O

[Reactie gewijzigd door cracking cloud op 8 september 2017 22:45]

Ja, dat was gaaf. Met zo'n sproeivliegtuigje over je velden vliegen tegen plagen, met je mooiste koe of varken een prijs winnen op de veemarkt en iedere keer weer bakken geld verdienen met het verbouwen van sinaasappels :P
Ligt eraan hoe goed die game is..

Het aangekondigde lijkt weer zo`n 1 in een dozijn spel zoals professional farmer en farm expert...
Titels waarvan de uitgever volledig alleen het voor het inkomen doet en dan de game direct weer laat liggen en weer met een nieuwe versie er van uit komt..

Farming simulator en Cattle and crops zijn momenteel wel de beste die er te spelen zijn.
De rest zijn het spelletjes die uit het jaar 2000 lijken te komen.
Ik snap dat ook niet. Maar dat heb ik ook bij Train Simulator.

Waar ik wel benieuwd naar ben of "Boer zoekt vrouw" er in gesimuleerd word.
Aangeraden wordt om je partner 'schoolteacher simulator' of 'nurse simulator' te laten spelen, zodat haar gesimuleerd inkomen de boerderij boven water kan houden.
ik moest lachen omdat het helaas waar is. Heb boeren in de familie zitten: het is ongelofelijk zwaar en de overheid knijpt je (al dan niet indirect) uit. En de supermarkten geven je ook belachelijk weinig marge.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 8 september 2017 20:12]

Dat geld misschien voor de melkveehouders maar de meeste akkerbouwers hebben een paar goede jaren gehad. Die hebben nu echt goed geld verdiend. Maar het is in de boeren wereld ook altijd zo dat je goede en slechte jaren hebt. Dus moet je zorgen dat je wat vet op de botten hebt, net als ieder bedrijf trouwens. Je hoeft dus geen medelijden te hebben met bedrijven die nu zeer slecht er voor staan. Die hebben hun zaakjes dan nooit goed voor elkaar gehad om ook wat mindere jaren op te kunnen vangen. :)
Waarom hangt er zon redneck sfeer omheen. alleen al dat liedje is zo typisch zuid west Amerikaans.
offtopic:
Omdat niemand Andre Hazes verstaat :+


Ik vind dit soort sim games altijd erg leuk vanwege de relax-factor. Snap best dat dit spul gewoon goed loopt :)
vraag me af of er ook chickfriend ingebakken zit... }:O
Misschien dat Mark Rutte de game kan uit demonstreren als ie uitkomt in navolging van Merkel. :+

[Reactie gewijzigd door Zeror op 8 september 2017 13:31]

Ik ben benieuwd wat de verschillen met Farming Simulator 201* zijn. Die games gaan al een poosje mee en zijn best leuk als je iets ontspannends zoekt.
Die zijn nogal erg groot.

Farming simulator draait op een eigen geschreven game engine.
Grafische ziet farming simulator 15 / 17 voor de pc althans super goed uit, goede modellen.
Dat nieuwere farming games MODS uitbrengen komt door FS, daar is dit ontstaan..
De game engine van Farming simulator heeft verschillende extra in de game engine zitten..
-Vernieuwende licht effecten
- Physx effecten..
- Ingame benchmark
- Als je een trailer leeg kiept, speciale grafische effecten.

Gewoon echt die dingen die het spel mooier en beter maken en vooral realistischer
Technische gezien is farming simulator een van de beste..

De echte veranderingen begonnen bij FS15, terwijl FS17 echter heel veel meer verbeteringen geniet.

Vergeet niet dat FS licenties heeft op de echter bekende merken tractoren en gereedschappen..
En met meerdere mensen in een netwerk kunnen spelen is een plus, en ook dat je een eigen server thuis kan opzetten met de bijkomende server software, daarnaast heeft het spel een eigen editor, waar je nieuwe maps zelf kan maken en met modellering software eigen nieuwe traktoren in het spel kan brengen.

[Reactie gewijzigd door Robin4 op 8 september 2017 21:57]

De farming game: farming simulator is een game dat door best wat mensen (in mijn omgeving) wordt gespeeld.

Maar vaak zijn dat mensen die niet heel veel om games geven. Als ik (als gamer) wel eens mee speel, word ik helemaal gek van dat spel vanwege de vele bugs en de fouten die in het spel zitten, daarnaast is het ook gewoon niet grafisch en smooth.

Maar ik denk dat het hele genre wel veel potentie heeft, nu hoop ik dat dit spel en Cattle and Crops veel meer van die potentie gaan benutten.
vraag mij toch echt af als deze game een succes word. ziet er vrij simpel uit. ik speel op dit moment regelmatig farming simulator en zit te wachten op cattle and crops

deze game heeft
geen merken verbonden aan de game
geen multi player
mods ook niets over gelezen

denk toch dat de meeste mensen die deze games spelen graag echte trekker merken en machine merken zien (in ieder geval ik wel). en daarnaast zal ik nooit lang plezier ondervinden aan een game als deze zonder het met anderen te kunnen doen

deze game verwacht ik dan kwa prijs ook nog een stuk goedkoper dan farming simulator (¤18,- is al een tijdje uit en zijn al behoorlijk wat uitbereidingen) en cattle and crops (¤33,-)

[Reactie gewijzigd door hjvg op 8 september 2017 13:44]

Alleen merken gaan het niet doen..

Denk dat je beter meer aan vernieuwing moet denken, wat de ene ontwikkelaar wel doet en de andere niet..

Cattle and crops werkt daardoor weer net een beetje anders..

Zo heb je een dynamische bodem, moet je meer regelen voor de mensen die je inhuurt..

Meer interactie in de game (dingen die hier wel mogelijk zijn dat niet mogelijk is in een andere farm game.

Meer realisme speelt uiteraard ook mee. En natuurlijk hoe het spel zelf in elkaar zit..
Klopt ik zeg ook niet dat merken alleen het beter maakt. Maar ik zie bij deze game meer dingen missen dan dat ik zeg wow wat een vernieuwing

En met fs17 voor ¤18 met volgens mij betere functies zie ik het niet in deze game.

Cattle and Crops gaat zeker een stuk Veder dan fs17 inderdaad (maar gaat nog wel een tijdje duren voor Final releas. EA hopelijk wel deze maand)