Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Digital Extremes kondigt gratis mmog Survived By aan

Door , 22 reacties

Digital Extremes kondigt de gratis mmog Survived By aan, een twin stick shooter die gemaakt wordt door Human Head Studios. De game wordt door 100 spelers tegelijk gespeeld en heeft een ouderwets pixelachtig uiterlijk. Wanneer de game op de markt komt, is niet bekend.

Digital Extremes kondigt Survived By aan als een gratis speelbare retro-style mmog, waarin 100 spelers zij aan zij vechten, en waar 'permadeath slechts het begin is'. Spelers kunnen in de game kiezen uit verschillende classes, waaronder Alchemist, Harbinger, Infiltrator, Sentinel, Geomancer en Druid. Het personage kan tijdens het spelen van Survived By in level stijgen en spelers kunnen wapens vervaardigen om het sterker te maken. Dat moet het personage in staat stellen om in dungeons af te dalen en bosses te verslaan.

In tegenstelling tot veel andere roguelike-games kunnen characters genezen. Als een character verslagen wordt, ontstaat er een nieuwe versie van hetzelfde personage. Dat is dan bijna alle wapens en eigenschappen kwijt. Welke behouden blijven, maakt de uitgever nog niet bekend. De game speelt zich af in een fantasywereld met magie en klassieke wapens, en met vijanden als Beasts, Infernals, Furies en Spirits.

Digital Extremes stelt dat spelers wapens kunnen vervaardigen en dat elk voorwerp in de game verworven kan worden door het spelen van de game. Wie Survived By wil spelen, hoeft dus niet in de buidel te tasten. Hoe de uitgever geld wil verdienen aan de game, maakt Digital Extremes niet duidelijk. Survived By verschijnt via Steam op een nog onbekende datum. De game wordt gemaakt door Human Head Studios, de ontwikkelaar die eerder de game Rune en de eerste versie van Prey afleverde. De studio was eerder deze week in het nieuws omdat hij een nieuwe versie van zijn debuutgame aankondigde: Rune: Ragnorok.

Survived By

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

31-08-2017 • 10:31

22 Linkedin Google+

Reacties (22)

Wijzig sortering
Digital Extremes kondigt de gratis mmog Survived By aan, een twin stick shooter die gemaakt wordt door Human Head Studios. De game wordt door 100 spelers tegelijk gespeeld en heeft een ouderwets pixelachtig uiterlijk.
Het één past niet echt bij het ander.

Voor een bullet hell multiplayer shooter moeten ze wel zorgen dat de latency zo laag mogelijk is als hits server-side herkend worden. Als dat client-side wordt gedaan, dan maak je de mogelijkheid tot cheaten weer makkelijk.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2017 10:52]

Uitleg is er niet echt, maar hoe ik het begrijp, start je met 100 spelers en vecht je samen tegen de npc's uit de game, waarbij spelers 1 voor 1 afvallen, tot de last man standing. Als ook die dood is, is de match over. Je kunt dan met een nieuwe incarnatie van je oude character deelnemen aan een nieuwe match, waarbij je opnieuw moet levellen en wapens verzamelen, zodat je opnieuw dungeons in kunt en bosses kunt verslaan.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten :)
MMO staat voor Massive Multiplayer Online, maar is tegenwoordig 100 spelers nog wel 'massive'?

BF2 kon met 128 spelers tegelijkertijd gespeeld worden, BF2 is 12 jaar oud en werd toen ook niet bestempeld als MMO. Player Unknown Battlegrounds doet het nu ook met tot 100 spelers per game...
Tja, ik weet niet of er een wetenschappelijke definitie bestaat voor 'massive'. :) Met andere woorden, volgens mij mag iedereen zelf bepalen wat hij of zij massive noemt. Maar een beetje verwarrend is het wel. Of we snappen de game niet, dat kan natuurlijk ook. ;)
En ook het spel MAG voor de Playstation 3 kon in 2010 al met 256 spelers overweg. Daar hebben ze trouwens een wereldrecord mee gezet. Helaas heb ik 't nooit zelf gespeeld maar eer in mijn ogen een MMO massive genoemd mag worden, mag het wel nog ietsjes meer zijn :+
Jaren geleden speelde. We all mmo's met 10.000 spelers actief op 1 server.
Maar daar werd niet van elke speler continu de locatie en dergelijke verstuurd naar alle anderen. Moet ook niet, want wat heb ik eraan als een speler een bepaalde actie doet in zeg een andere regio of wereld? Dat heeft geen effect op mijn directe omgeving.

Bij MAG of Battlefield 2 wel, je wilt immers weten of één van de minstens 127 vijanden achter het hoekje je onder vuur neemt op de ook relatief veel kleinere map.
Dat deden die games wel degelijk.

Hoe werkten open world PVP in 2009 in aion dan anders? Dat is niks anders dan een game als mag's PvP.
Die games werken door enkel data van naburige spelers door te sturen. Zoals gezegd, je hebt er in zo'n games niets aan om van werelden of kilometers ver te weten dat iemand een bepaalde actie doet, als die actie totaal geen effect heeft op jouw omgeving. Dat is met bv. shooters anders. Als jij in de uiterste hoek van de map zit en iemand anders zit in de verste hoek daarvan en schiet een kogel af, kan die jou mogelijk raken en moet die data dus verstuurd worden. Data gaat dan ván iedereen náár iedereen en da's best heavy.

Ik ken Aion niet, maar als ik daar ergens een boompje omhak of een NPC kill, heeft dat dan invloed op jij, die totaal ergens anders in de map zit? Nee. Tot in de buurt kom, dan pas wordt er 'n update gestuurd. Met andere woorden, je kan veel meer spelers hosten in eenzelfde wereld/server omdat niet iedereen tegelijkertijd alles over elkaar moet weten en dat de load wegneemt.
"Als jij in de uiterste hoek van de map zit en iemand anders zit in de verste hoek daarvan en schiet een kogel af, kan die jou mogelijk raken"

Niet dus. Tenzij die games een oneindig distance view hebben die je toelaat van een kant van de pa helemaal naar de andere te kijken. Wat dus niet het geval is en al helemaal niet bij Spellen met mappen die zo groot zijn dat ze 200+ spelers erop hebben. Dan word alles namelijk gestreamed dus met geen mogelijkheid dat je iemand uberhaupt zou kunnen zien om dit te doen, dat zou een berg aan wasted resources zijn. Leuk voorbeeld maar komt in de praktijk dus helemaal niet voor tenzij je het hebt over mappen van de maten die je ziet in online shooters zoals CS of TF of OW.

In games als aion zijn trouwens middelen die in pvp gebruikt konden worden (meestal in server VS server battles en sieges waar je dus honderden spelers op de map kon zien bewegen. Je kan ze niet zien , je kan ze niet raken omdat ze aan de andere kant van de map zitten maar omdat deze mechaniek in het spel zat was het dus idd wel mogelijk om ze op de map te kunnen zien. Zowel je eigen allience als die van de tegenpartij (als hiervoor bepaalde dingen werden gedaan) en dit was dus in 2009 al het geval.

In een shooter waar je nog niet eens de mogelijkheid hebt om ander op dergelijke afstanden te zien gaan ze echt geen modellen bijhouden.
Beetje League of Legends meets PlayerUnknown's Battleground dus, en dat met een 8-bit pixelart sausje?
en waar 'permadeath slechts het begin is'
Als iemand ooit Diablo 2/3 Hardcore Mode heeft gespeeld. Dit is hetzelfde concept.
Hoe de uitgever geld wil verdienen aan de game, maakt Digital Extremes niet duidelijk.
Ik verwacht microtransacties voor boosters voor bepaalde dingen, andere skins etc.
Wat ze misschien ook doen is dat je een soort van revive ticket krijgt waar als je dood gaat, je niks verliest en gewoon door kan gaan met je poppetje die je op dat moment hebt.

[Reactie gewijzigd door Rettsu op 31 augustus 2017 11:14]

Hardcore bestaat al langer dan D3 hoor ;)

Ik vermoed dat het iets verder gaat dan dat; bij D3 hou je bv. je paragon en items in de stash. Als ze stellen dat permadeath slechts het begin is, verwacht ik dat er ook impact is op de 'global resources' van je account.
Hardcore bestaat al langer dan D3 hoor ;)
Ik zie inderdaad bij D2 ook een HC mode.
Ik vermoed dat het iets verder gaat dan dat; bij D3 hou je bv. je paragon en items in de stash. Als ze stellen dat permadeath slechts het begin is, verwacht ik dat er ook impact is op de 'global resources' van je account.
Ik vond HC mode altijd leuker aangezien je dan die challenge voor je eigen neerzet om niet dood te gaan & dan die adrenaline rush als je bijna dood bent en je moet rennen en potions gebruiken en in leven blijven, geweldig!
Stiekem hoop ik ook een beetje dat dit hetzelfde gevoel afgeeft.
HC is een typische "to each his own"...ik heb er persoonlijk geen boodschap aan, ik speel vrijwel uitsluitend non-meta builds, ik experimenteer veel en tja, zo'n manier van spelen combineert bijzonder slecht met HC. Toen ze voor season Guardian er required HC in hadden, was dat ook iets waar ik standaard boost vroeg...ik wil zelf besluiten of ik HC wil doen of niet (en ik heb wel hier en daar een season HC gedaan).

Hoe het in dit spelletje gaan zijn...we zullen zien.
Dit doet me sterk denken aan Realm of the Mad God (http://store.steampowered...210/Realm_of_the_Mad_God/)

Ook een top down "bullet hell" MMO met dungeons en permadeath
My thoughts exactly!! RotMG gaat ook al een stuk langer mee en is erg vermakelijk voor wat verloren kwartiertjes :)
Het ziet er een beetje uit alsof ze de gameplay van Enter the Gungeon en Nuclear Throne in een MMO jasje proberen te stoppen. Dit met een vleugje van Rogue Legacy(de opvolging). Ik ben erg benieuwd wat dit voor resultaat gaat opleveren.

Ik ben echter zo langzamerhand wel een beetje klaar met al die pixelart games.

[Reactie gewijzigd door Tormbo op 31 augustus 2017 10:58]

"In tegenstelling tot veel andere roguelike-games kunnen characters genezen. Als een character verslagen wordt, ontstaat er een nieuwe versie van hetzelfde personage."

Genezen kon zowieso in dat soort games wel (je had over het algemeen healing potions en zo), respawnen (waar het over lijkt te gaan) niet. Dood was dood, en dungeon collapse was ook dood. Als je geen Engelse termen wilt gebruiken kan je altijd nog spreken over (weder)opstanding of verrijzenis.

Hoop dat ze de polymorph wand uit Moria er ook in hebben, dat zou in multiplayer mode het ultieme troll wapen zijn :D
(Voor degenen die nooit Moria hebben gespeeld: Met polymorph kon je elk monster in een willekeurig ander monster veranderen, op de unieke monsters na. Dus als newbie kon je als je geluk had een sterk monster krijgen wat je net aan kon en waar je dus veel XP van kreeg. Je kon echter ook een veel te sterk monster krijgen die jou direct afmaakte)
Free-to-play is altijd gratis.
Dit ziet er toch niet uitnodigend uit? Wie wilt er nog pixel games spelen in deze tijd?
Je wordt gedown-vote omdat het heel persoonlijk is, maar ik ben het met je eens. Al dat pixel gedoe trekt me totaal niet; ik heb Minecraft b.v. dan ook nog nooit aangeraakt. Niet om aan te gluren. Dit valt nog mee, maar gewoon al hoe het eruit ziet kan het me niet boeien. Ik ben blijkbaar zo oppervlakkig :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*