Door , , 6 reacties
Bron: Digital Photography Review

Digital Photography Review heeft aandacht geschonken aan de FujiFilm FinePix 40i in deze review. De FinePix 40i is een bijzondere digitale camera, die naast foto's maken (en filmpjes, in beperkte mate) ook MP3-tjes kan afspelen. De camera maakt voor de foto's gebruik van een Fuji SuperCCD lens met 2,47 MegaPixels en slaat zijn bestanden op m.b.v. een SmartMedia Flash card.

Zoals altijd bij DPReview ook bij deze camera een zeer uitgebreide test. Daar komt de reviewer erachter dat de beeldkwaliteit van de FinePix 40i nogal tegenvalt, vooral door veel ruis in de afbeeldingen. De geluidskwaliteit is redelijk, maar (wanneer niet) heeft te lijden onder slechte meegeleverde koptelefoontjes. De conclusie is dan ook niet echt positief, zeker als ook de prijs hierin wordt meegenomen:

FujiFilm FinePix 40iI'm really not sure who's the target market for this product (Japan?). It's a package of compromises, great build quality with some neat touches yet average image quality, fixed lens, lack of support for MP3 > 128 Kbit/s.. And I'm not sure what you're going to do with the 8 MB card that's bundled with the camera (apart from get just 2 MP3 tracks on it), most users will HAVE to purchase a 64 MB card on top.. Putting the price of an already expensive gadget right through the roof.

It's a fun item and it's definitely got the gadget factor, I can imagine kids traveling to a party listening to music on the tube then using it to take party snaps when they get there... But I can't really picture another market for it. It really makes sense when you look at the technology, CPU, batteries, storage medium, portability - all things which both sides of the product share yet neither side excels...

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave