Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft: Amerikaanse Xbox One-bezitter is gemiddeld 33 jaar en verdient flink

Door , 145 reacties

Uit onderzoek van Microsoft blijkt dat de meeste Xbox One-gamers te vinden zijn in de leeftijdsgroep 25 tot 34 jaar, gevolgd door de groep van 35 tot 44 jaar. Het inkomen ligt doorgaans tussen de 50.000 en 100.000 dollar per jaar. Bijna de helft van de gamers is vrouw.

Microsoft hield een kleinschalige enquête onder 2000 Amerikaanse bezitters van een Xbox One, om zo een beeld te krijgen van de gemiddelde gamer. Website Windows Central wist het interne document te achterhalen waarin de onderzoeksresultaten samengevat worden. Daaruit blijkt dat 58 procent van Xbox One-bezitters man is en 42 procent vrouw. De grootste groep bezitters is te vinden in de leeftijdsgroep 25 tot 34 jaar, met 28 procent van het geheel, gevolgd door de groep van 35 tot 44 jaar, met 23 procent.

Het inkomen van de Xbox One-bezitters is opvallend hoog; huishoudens met een inkomen tussen 50.000 en 74,999 dollar en tussen 75.000 en 99.999 dollar vormen beide 21 procent van het geheel, terwijl 28 procent nog meer verdient. Dat maakt dat bijna de helft van de huishoudens 75.000 dollar per jaar of meer verdient. Het merendeel van eigenaren is gesetteld; 45 procent leeft getrouwd samen en nog eens 10 procent leeft ongetrouwd samen. Een groep van 23 procent leeft nog bij de ouders thuis.

Microsoft vroeg daarnaast een groep van 8000 naar hun motivatie bij het spelen van games en identificeerde negen soorten spelers. De groep Experts gaf het meeste geld uit aan games voor Xbox en pc, en had een voorkeur aan rpg's met een sciencefiction of fantasy-thema. De resultaten van het onderzoek wil Microsoft intern gebruiken, maar worden ook ter beschikking gesteld van ontwikkelaars, zodat ook die een beeld krijgen van het publiek waar ze games voor maken.

Reacties (145)

Wijzig sortering
In de States is een salaris van 75K voor een huishouden toch ook niet speciaal? Ik kan me herinneren dat een medior IT man gewoon 1 ton per jaar verdient, in zijn eentje.

Wel interessant om te zien dat hun publiek rond de 30 ligt, dat had ik toch een generatie jonger verwacht.
Het is inderdaad niet 'raar', maar best bovengemiddeld. Het gemiddelde inkomen lag in 2015 op 53,4k, als dan het grootste deel boven dat gemiddelde ligt, is dat indrukwekkend. 75 000k is dus de helft meer dan het gemiddelde...
De site begint niet voor niets met "Almost nobody knows the basic global facts!"
Wat?! een TON per jaar in de States? Hoe dan? graag toelichting hierover!
Behoorlijk off topic hoor, maar in mijn vakgebied (information security) heb je bij het behalen van een van de bekendere certificeringen (CISSP, CISM, CISA) (+4/5 jaar werkervaring) al een gemiddelde van 1 ton per jaar. Ook enkele andere (AWS bijvoorbeeld) https://www.globalknowled...op-paying-certifications/
(Global Knowledge, zelf trainer van deze certificeringen dus wel lichtelijk overdreven hierin, maar alsnog een goede indicatie wat je kan verdienen).

Overigens zou ik er zelf niet willen werken hoor. Leuk dat salaris, maar de benefits die je hier in Nederland krijgt met geregeld pensioen, zorgstaat, vakantiedagen, etc. is zoveel beter geregeld dan in de V.S.
Daar kan je naar mijn meten ook veel makkelijker ontslagen worden, risico om daar te werken is veel hoger.
Overigens zou ik er zelf niet willen werken hoor. Leuk dat salaris, maar de benefits die je hier in Nederland krijgt met geregeld pensioen, zorgstaat, vakantiedagen, etc. is zoveel beter geregeld dan in de V.S.
Daar kan je naar mijn meten ook veel makkelijker ontslagen worden, risico om daar te werken is veel hoger.
Wat je er kan bereiken is ook veel hoger. Na één ronde aandelen uitkeren heb je geen hypotheek meer. Genoeg succesvolle IT'ers in Nederland die rond hun 30ste aan hun top zitten en meer dan 50% van hun salaris afdragen aan belasting. Één van de redenen waarom er nooit een Europese Google of Netflix zal komen.

Dit soort dingen zijn gewoon rekensommetjes waarmee je snel inzicht krijgt in waar je beter af bent. Zodra je op een bepaald niveau zit en de ervaring hebt zul je in de VS structureel beter af zijn en een veel beter leven hebben. Dat komt met risico's en een andere werkcultuur maar daar is van alles tegen te doen, daarnaast heb je er ook veel sneller een andere baan.
Geloof ik meteen. Het is simpelweg een risico dat je wel of niet wil nemen om daar aan de slag te gaan. In Nederland/Europa alles achterlaten om naar een ander continent te reizen om daar aan de slag te gaan, met je familie die hier hebt is dat toch een behoorlijke stap die je moet nemen.
Denk dat dat ook de reden is dat de sommige liever hier blijven, geld hoeft ook niet alles te zijn. Aan de andere kant snap ik het ook als je weg wilt uit Nederland. Als je hier op een bepaald loon zit wordt je zo excessief belast dat je er gemoedeloos van wordt en vertrekt naar een land waar het beter geregeld is voor de (semi-) topinkomens.
Ik heb afgelopen Januari de stap gemaakt om naar Amerika te verhuizen. Via een stageplek in Ohio 3 jaar geleden heb ik hier nu een baan aangeboden gekregen als engineer.
De lonen liggen inderdaad fors hoger maar ik zou hier niet heen verhuizen alleen voor het geld. Ik woon bijv. in een redneck area vlakbij Cleveland en het is hier allemaal net iets goedkoper dan in NL. Ik bouw ook pensioen op naast mijn salaris en als je een zorgverzekering hebt (120 dollar per maand) is er niks aan de hand. De verhalen van een slecht zorgstelsel hier komt voort uit het feit dat er helaas ook veel armoede is hier en het hebben van een zorgverzekerin niet verplicht is. Daardoor komen veel mensen in de problemen maar als je een verzekering hebt zit je hier goed waar de zorg in de ziekenhuizen onwijs goed is.
Ik heb 10 betaalde vakantiedagen per jaar maar het loon ligt zoveel hoger dat je het je kan verloorloven om onbetaalde dagen op te nemen.
Ik vind het geweldig hier, pick up truck en saloons. Voor het geld alleen was ik hier niet heengegaan
Zou je misschien ook wat toelichting willen geven op je werkomstandigheden? En dan doel ik met name op overwerken en secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik heb een zeer beperkte kennis van de arbeidsomstandigheden in de VS, maar hoorde nog wel eens dat men daar erg veel moet overwerken, geregeld onbetaald, en dat dit ook van iedereen wordt verwacht. Dat is in NL naar mijn ervaring absoluut niet zo. Daarnaast heb je in NL in de IT ook al snel een auto, telefoon, laptop van de zaak. Gewoon benieuwd hoe dat daar is.
Standaard hebben wij hier 8 tot 5 werken, maandag t/m vrijdag. Maar, er wordt bijv. op maandag aangegeven dat ze de hele week een uur extra moeten werken of misschien zelfs zaterdag. Wat mij opviel is dat niemand bezwaar maakt en meer zoiets heeft van: oke let's do it. Ook is er een grote scheiding tussen mensen van de werkvloer en mensen van het kantoor. Mensen van de werkvloer werken vaker over en zij krijgen wel overuren uitbetaald (hourly paid) en ik zit op kantoor en krijg 1 standaard salaris (Salary paid).
Als salary employee hou je je dus niet met tijden bezig maar werkzaamheden. Als ik naar een klant vlieg 's morgens vroeg krijg ik alles vergoed (hotel, eten etc) maar de extra tijd niet. Salary employees krijgen over het algemeen een fors hoger salaris dan hourly paid en daarom stribbelen ze ook niet tegen het overwerken.
Alles draait hier om werk, het is immers waarmee je je familie moet onderhouden. Het is een voor en een nadeel. rondom Cleveland heb je veel platteland met weinig mogelijkheden dus zodra mensen een bedrijf gevonden hebben zijn ze hartstikke blij. Ze volgen daarna maar als schapen.
Verder krijg je hier inderdaad ook een telefoon, auto als je veel onderweg bent en in plaats van een broodtrommel naar werk ga je heel vaak ergens lunchen met het bedrijf. Het is natuurlijk overal anders maar dit is mijn ervaring.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ze hebben toch wel een andere mindset zo te lezen. Interessant om de verschillen een beetje te kunnen onderscheiden.
Ik heb afgelopen Januari de stap gemaakt om naar Amerika te verhuizen. Via een stageplek in Ohio 3 jaar geleden heb ik hier nu een baan aangeboden gekregen als engineer.
Zodra je principle, manager of director niveau bereikt zul je gigantisch omhoog schieten qua salaris.
Ik vind het geweldig hier, pick up truck en saloons. Voor het geld alleen was ik hier niet heengegaan
Je zult straks eventueel meer moeite hebben met de overwegen om terug te keren naar Nederland dan je keuze om die kant op te vertrekken. Zeker na de promoties die ik hierboven aankaart, is het wel een gigantische stap achteruit om terug te keren naar socialistisch Europa.
Dat klopt maar als je op die manier denkt dan kun je een hoop vergeten natuurlijk. Niet op vakantie gaan want na 2 weken zit je weer in de regen thuis, of geen mooie auto huren want daarna rij je weer in standaard auto.
Ik neem het er nu van en volgend jaar gaan we mijn visum opties bespreken (als het van beide kanten nog steeds positief is).
Geen vrouw, geen huis en geen kinderen, voorlopig kan ik nog even gaan en staan waar ik wil ^^.
Hoe kan dat nou die armoede met die dikke salarissen zoals hierboven gepredikt word. Hoe kan dat nu?

Volgens mij is de USA het land van de extremen. Of je verdient dik of je bent een "dikke" arme sloeber.
Het is inderdaad een land van 2 extremen. Als je bv naar school gaat kost je dat bijna 40.000 dollar per jaar. Als je geen lening kan afsluiten dan kun je niet studeren, geen diploma en eindigen de meeste in bv. de bediening. Daarom is fooi geven hier zo'n groot ding omdat serveren niet goed verdient.

Opleiding met veel mogelijkheden (techniek bv) -> goed geld
Ik zou kijken of je in Colorado kan wonen, een stuk minder red-nekkerig.
Gelukkig vind ik dat juist prachtig, anders was ik wel in Nederland gebleven haha.
Zodra je op een bepaald niveau zit en de ervaring hebt zul je in de VS structureel beter af zijn en een veel beter leven hebben. Dat komt met risico's en een andere werkcultuur maar daar is van alles tegen te doen, daarnaast heb je er ook veel sneller een andere baan.
Leuk, dan verdien je een ton per jaar, maar je leeft nog steeds in een derde wereld land.... Met "dictator" en al! ;)
Laat je niet teveel door het gekleurde nieuws leiden maar doe je ogen eens open. Financiële zaken worden hier al niet meer fatsoenlijk uitgelegd laat staan Amerikaanse / Europese politiek.
Doe je ogen eens open? Die smiley heeft 1 oog dicht, dus volgens mij zegt dat genoeg...
Of moet ik net als op Reddit alles wat niet serieus bedoeld is gaan afsluiten met /s?
Het ging meer om het 'derde wereld' land argument. Dat hoor je hier wel vaker. Reddit kom ik niet dus hou het bij smileys en geen /s achtige zaken want dat maakt het er voor mij niet leesbaarder op.
Die zijn daar prima geregeld als je er zelf maar zorgt. Bij veel grote(re) bedrijven zijn die zaken ook inclusief. Ik herinner me nog stagiaires bij Philips Healthcare in Mayfield Heights (regio Cleveland) die $3788 meekregen per 4 weken en daar had je 17 vakantiedagen (start), penioen, zorgverzekering. En vrije werktijden, ook redelijk uniek daar.
In silicon valley is zelfs ~135k voor een starende ontwikkelaar normaal en zijn er met 8-10 jaar ervaring mensen die 300-500k verdienen. Alle andere kosten zijn daar wel extreem hoog ook.

NY is de 2e plek in Amerika qua salarissen voor IT-ers en scheelt niet veel met SV.
Maar je huis in silicon valley is zo goed als onbetaalbaar, zelfs voor die salarissen ;) Heb er nog familie wonen, die leven er al een 40-60 jaar, groot huis etc. Die hebben het ooit voor relatief weinig kunnen bouwen. Als die dat nu willen verkopen hoeven hun kinderen eigenlijk niet te werken als ze een beetje normaal met het geld om gaan.


Je kunt er inderdaad veel verdienen, werkdruk is ook veel hoger. En ontslag ook makkelijker. Nee, dat is niks voor mij. Ik weet wat ik hier heb en dan zou ik toch eerder naar Noorwegen/Zweden/Stockholm gaan. Beter klimaat om te leven.
Omdat je daar veel meer zelf moet ophoesten aan verzekeringen premies, etc. In Nederland is dat allemaal al voor je geregeld.
en zelf moet sparen voor je pensioen (de zogenoemde "401k")

in europese zorgstaten is dat idd gewoon voor je geregeld, alleen betaalt je werkgever het direct aan de staat ipv het eerst aan jou te geven. Je bruto en netto loon ligt lager, maar je uitgaven ook, en je hebt minder zorgen
Het is helemaal niet zo vreemd hoor, hier in Nederland heb je heel veel sociale zekerheden die de werkenden betalen zodat bijvoorbeeld mensen niet op straat hoeven te leven als ze geen werk hebben.
In de VS heb je dat (bijna) niet, als je dat wel wilt moet je eerst werken en je dan particulier verzekeren, wat dan uiteindelijk weer van je salaris af gaat en ik ga er vanuit dat zulke kosten niet eraf zijn gehaald in deze enquête.

Dus een hele logische uitslag kwa inkomsten van deze enquête.
Mensen die werken hebben op zich een leuk loon en kunnen een xbox kopen.
De onderklasse kan dit niet want die leeft wss op straat, terwijl mensen hier in de onderklasse, zonder werk, met bijstand best een xbox one zouden kunnen hebben.
Mediaan voor een huishouden is 55k, gemiddelde is 75k.
Dat gamers voornamelijk in de 25+ categorie zitten was al eerder bekend (ik meen dat een behoorlijk grote categorie zelfs 50+ was, maar dan wordt de definitie van gamen opgerekt).

Dit is wel een mooie samenvatting (link naar PDF)
Het hangt allemaal erg af van waar in de VS iemand woont. Een ton per jaar in Silicon Valley is vrij weinig, omdat de levenskosten verschrikkelijk hoog zijn daar (je betaalt al gauw $3000 per maand voor een klein appartementje met 1 slaapkamer). Een ton per jaar in het midden van het land is een hoog salaris en daar kan je heel veel mee doen.
terwijl 28 procent nog meer verdient
Erg vreemde conclusie, ik zie:
14% 100-150k$
8% 150k$+
6% prefer not to answer.

Het lijkt erop dat jullie, onterecht, de aanname hebben gedaan dat degenen die hun inkomen liever niet kenbaar maken meer dan 100k$ verdient.
Onder de $50.000 is 30%, geen antwoord 6%, dan blijft ar al snel 64% >$50.000, 43%>$75.000, 22%>$100.000, dus de titel bij dit artikel klopt prima.
Nee; 30% heeft gezegd onder de $50000 te verdienen, in totaal heeft 22% gezegd meer dan $100.000 te verdienen. Ervan uitgaande dat de inkomens van degenen die hun inkomens liever niet zeggen, op dezelfde manier verdeeld is als diegenen die het wel zeiden (wat een vrij grote aanname is), betekent dat dat 22%/(100%-6%)=0.22/0.94=23.4% boven de $100.000 verdient.
Ik vind 2000 een zeer beperkte sample pool voor een console waar er miljoenen van zijn verkocht.
Met een populatie van 16.000.000 (cijfer van internet geplukt) verkochte X-dozen in de VS, een steekproefmarge van 3% en geen vooraf verwachte uitkomsten heb je een betrouwbaarheid van 99% al vanaf een steekproefgrootte van 1842 deelnemers. 2000 is dus opzich wel genoeg.

[Reactie gewijzigd door Composed op 15 mei 2017 10:51]

Dus jij gelooft dat 70% van de XBox spelers meer dan 50.000 p/j verdient?
Ik denk dat 70% van de xbox spelers in de VS 12 jaar zijn.
Met 4.000 of 10.000 ga je echt niet veel meer leren voor het doel waarvoor dit gedaan is. Het is niet zo dat die deelnemers plots compleet andere gebruikers zijn. Wellicht kleine verschuivingen hier en daar, maar irrelevant om een globaal inzicht te krijgen in je gebruikers. Boven de 1.000 deelnemers wordt je statistiek al behoorlijk betrouwbaar.
Ik vind het anders zeer onrealistisch dat het artikel aangeeft dat 50% van de spelers vrouw is. Wellicht van die 2000 ondervraagde personen maar in de realiteit is nog geen 5% van de spelers een vrouw. Het kan natuurlijk zijn dat vrouwen een xbox kopen en hem nooit gebruiken maar wel dit soort enquetes invullen maar het presenteert een vertekend beeld. Ook zijn de genoemde inkomens lastig te vergelijken met Nederland.
Ze hebben 2.000 eigenaren gevraagd en daarvan blijkt zo'n 50% vrouwelijk te zijn. Ga je 2.000 mensen op straat vragen of ze gamen, zal het aantal vrouwen veel lager zijn, maar of het op maar 5% ligt? Zeker met de toegankelijkheid van de Wii en Smartphone/Tablet zijn er veel meer vrouwen gaan gamen. Of dit dan spellen als Farmville of Battlefield zijn maakt geen drol uit, gamen is gamen.
Eigenaar is anders dan eindgebruiker (lees: alle minderjarige die niet zelf een xbox kopen)
Die is op zich groot genoeg, mits ze statistisch verantwoord een representatieve doorsnede van de Amerikaanse Xbox bezitters hebben genomen. Afhankelijk van de resolutie van de vragen ("Woont u in een stad of dorp, zo ja waar", versus "in welke staat woont u") is dat zeker mogelijk. Maar het kan net zo goed een slecht uitgevoerd onderzoek zijn geweest. Het is immers gelekt.

"Lies, damned Lies and statistics"
Maar het kan net zo goed een slecht uitgevoerd onderzoek zijn geweest. Het is immers gelekt.
Die correlatie zie ik niet :P
Het is namelijk voor Microsofts eigen bestwil dat dit een gedegen onderzoek moet zijn, anders houden ze alleen zichzelf voor de gek.
Nou, iets gechargeerd kan het bij wijze van spreke een stagiar geweest zijn die wat plaatjes gemaakt heeft, zonder de statistiek te controleren. Als officiele publicatie, wordt het resultaat natuurlijk tig keer gecontroleerd, en is de kans de dat het klopt vele malen groter.
Waarom moet zoiets altijd door "noobs" of klungels gedaan zijn?
Andersom kan namelijk ook: dat er een team van echt goede consumentenonderzoekers van Microsoft Research zelf aan het werk gezet is.
Dat zeg ik toch niet?
Laat ik het dan zo zeggen, het is uitgelekt, wat er op mogelijk op wijst dat de resultaten nog onvoldoende gevalideerd zijn.
Ach, maurice de hondt kan de 2de kamer verkiezingen voorspellen met 500-1000 respondenten.
een octopus lukt het aardig zonder het aan iemand te vragen. :+
Ik beantwoord marketing vragenlijsten ook altijd naar 100% waarheid plichtsgetrouw in _/-\o_
Je weet dat er bureaus zijn die mensen betalen om regelmatig enquetes in te vullen? Ik sta zelf ook op de lijst van zo'n bureau en krijg jaarlijks voor ruim ¤100 aan kadobonnen naar keuze waardoor ik jaarlijks twee games per jaar gratis heb. Ze verwachten dan wel dat ik alles naar eer en geweten invul, doe ik dat niet dan trappen ze me van de lijst.
Grote kans dat deze enquete ook niet door zomaar 2000 willekeurige Amerikanen in is gevuld, ze gooien echt niet zomaar bij een stad wat vragenlijsten door de brievenbus.
Wat voor bureaus zijn dat dan?
Haha echt he. En onder 2000 mensen. Ook niet echt heel veel. Waar zijn die 2000 op gebaseerd? Waar wonen die 2000?
Aan het inkomen te zien in de omgeving van Redmond
2000 mensen kun je best iets aan afleiden. Als je hoger gaat naar zeg 10.000 zul je enkel veel meer data hebben en maar weinig verschillen. Natuurlijk is in de VS een behoorlijk verschil tussen arm en rijk. Maar kwa onderzoek is 2k mensen best genoeg om een goed beeld te krijgen.
En "jeugd" onder de 25 is ook niet heel happig om zo'n sufffe enquete in te vullen
Ik denk dat het je zal verbazen hoe goed ze 'onjuist ingevulde' vragenlijsten eruit kunnen filteren.
Hoeveel jongeren vullen wel niet fake data in, vroeger vulde ik altijd in dat ik in 1990 ofzo geboren was anders kon je bepaalde dingen niet doen. En 42% procent vrouwen haha hmm...
"Wij" de generatie geboren in 1980-1995 zijn nu volwassenen en ronde de 30. Die hebben vroeger altijd gegamed en nu ze volwassen zijn met een baan gamen ze nog. Daar is niks raars aan gewoon een feit. Waar gamen vroeger voor de nerd was is het nu mainstream al geruime tijd mainstream.
Mijn vriendin speelt heel graag Fallout op dit moment terwijl ikzelf in FFXV zit. Ook spelen we gezamelijk nog wel een spotjes in andere games.

Maar ook bordgames zijn hier zondag middag te vinden op tafel.
Klassiek antwoord wat precies bewijst waarom dit soort onderzoeken belangrijk zijn.

Je bent blijkbaar zelf man en jong en daarom is dit onderzoek verkeerd, want het voldoet niet aan jouw beeld en het beeld van de oude garde in de wereld. Gamers zijn jong en man...

Het is echter al het 8ste onderzoek wat ik ken dat aangeeft dat gamers gemiddeld 25-40 zijn (afhankelijk van het platform, land etc.) en 30-50% vrouwelijk is.

Wen en nou maar gewoon aan, vrouwen en "oudere" mensen spelen ook spelletjes
Mee eens. Heb ook al meerdere onderzoeken gezien waaruit bleek dat de gemiddelde leeftijd van de gamer een stuk ouder is dan men verwacht. Die resultaten kwamen aardig overeen met deze resultaten.
moeders die zich voor een account van hun kinderen aanmelden.
Microsoft hield een kleinschalige enquête onder 2000 Amerikaanse bezitters van een Xbox One, om zo een beeld te krijgen van de gemiddelde gamer.
2000 man op de gehele Amerikaanse bevolking? Dat lijkt me niet bepaald een dermate grote selectie om hier een uitspraak over te kunnen doen?
2000 mensen is niet veel nee. Vraag me ook af hoe ze de selectie hebben gedaan voor het kiezen van deelnemers. Vooral geografisch.

En dan is er nog het vraagstuk, wie gaat zijn inkomen aan Microsoft geven. Als iemand buiten de belastingdienst naar mijn salaris vraagt krijgen ze van mij een resoluut "gaat je geen reet aan". Ik zou best een enquête willen invullen voor Sony en Microsoft voor die consoles die ik heb staan maar ik zie niet hoe (kennis van) mijn inkomen hun dienstverlening gaat verbeteren.

[Reactie gewijzigd door Ton Deuse op 15 mei 2017 10:24]

Je denkt dat iemand informatie moet geven, voordat Microsoft (of een ander bedrijf) dat soort persoonlijke dingen weet ?

Je bent hier op Tweakers. Je zou beter moeten weten.

Het minste dat ze hebben als je een vragenlijst invult is je ip-address. Daar kun je al aan zien waar je (ongeveer) woont. Er zijn hele lijsten met gemiddelden van woonwijken. Hoeveel iedereen in die wijk verdient, hoeveel kinderen ze hebben, wat voor school ze hebben gedaan, etc. Microsoft weet nog veel meer. Als ze je ip-address hebben, en je hebt ooit iets besteld of betaalt bij Microsoft met je creditcard, dan weten ze precies wie je bent. (Bv een xbox-live account). En als ze dat weten, dan kun je weer makkelijk privacy data kopen met gegevens zoals je credit-history en andere financiele en privacy-gevoelige info.

We onderschatten wat bedrijven van ons weten en over ons bijhouden. We denken dat een bedrijf ons moet onderzoeken om te weten wie of hoe we zijn. Dat is naief. Die informatie hebben ze al jaren. En het wordt alleen maar meer.

[Reactie gewijzigd door gryz op 15 mei 2017 10:34]

Je denkt dat iemand informatie moet geven, voordat Microsoft (of een ander bedrijf) dat soort persoonlijke dingen weet ?
Nee.
Je bent hier op Tweakers. Je zou beter moeten weten.
Je maakt anders een behoorlijke aanname dat ik niet weet hoe internet werkt. Een aanname die je nergens op baseert want je trekt hiermee mijn reactie behoorlijk uit context.
Het is gaat niet om wat ik denk dat ze zouden kunnen achterhalen maar om de informatie die ik ze al dan niet vrijwillig ga geven.

Ik snap eerlijk gezegd überhaupt niet zo goed waar dit relaas van je weg komt? Contextueel in ieder geval.
Als het zo makkelijker voor ze is om inkomstencijfers uit één of andere database te extraheren hoeven ze je er ook niet naar te vragen in een enquête, zo'n 1,2,3 tje is het dan dus toch ook weer niet.

(even volledig afgezien van het feit dat ik je kan garanderen dat het beeld wat het CBS heeft van het gemiddelde inkomen in mijn wijk niet lijkt op mijn salaris)

[Reactie gewijzigd door Ton Deuse op 15 mei 2017 17:05]

Sorry, is niks persoonlijks.

Je hebt gelijk. Als ze vragen stellen, dan weten ze niet alles. Anders hoefden ze het niet te vragen. Echter, ik denk dat ze de kennis die ze hebben gebruiken om gaten in te vullen. Of om de consistensie van de antwoorden in te kunnen schatten.

En hoewel ze niet weten dat jij meer of minder verdient dan anderen in jouw buurt, grof genomen, als ze gaan middelen over grote aantallen, dan kloppen die cijfers weer aardig.
In een enquete zullen ze niet naar je precieze salaris vragen, maar een categorie 50k-75k, 75k-100k bv.

In Amerika zijn ze niet zo geheimzinnig over salaris als hier. En waarom ook? Waarom zou iemand je salaris niet mogen weten? Bang dat je buurman meer verdiend ofzo? Ik snap het niet.
Precies, ik snap dat je het niet zomaar aan de grote klok hangt, en dat siert de Nederlander ook wel. Want mensen die opscheppen over hun geld zijn erg 'shallow' en niet iemand waar ik mee om hoef te gaan. Echter vind ik dat als iemand je er naar vraagt je het best kan zeggen. In ieder geval dat is mijn kijk. Geld is voor mij niet meer dan een middel om mijn doel te bereiken: overleven, hier en daar wat luxe kopen.
Ja sommige mensen vinden het heel belangrijk hoeveel je verdient en zullen neerbuigend zijn jegens mensen die minder verdienen of juist jaloers worden als de buurman meer verdient, maar is het werkelijk zo belangrijk voor wie je bent? Ik denk van niet. Materialisme is enorm nutteloos en geen vervangen voor werkelijke diepgang. Daarom boeit het me weinig of mensen mijn salaris weten.
Microsoft wilt winstmaximalisatie en kennelijk hebben gebruikers voldoende te besteden.

De marketeers weten hier wel raad mee. Deze uitkomst gaat de kosten voor xbox one en gelieerde producten allemaal niet goed doen.
Of misschien juist wel? Misschien willen ze de 'onderste laag' ook bedienen en zullen de games goedkoper worden?
Dat mensen veel te besteden hebben wil nog niet zeggen dat ze ook veel willen betalen. Misschien had Microsoft wel twee keer zoveel Xbox-en verkocht als ze de prijs $50 lager hadden gezet. Daar lijkt dit onderzoek op zich niets over te zeggen.

Wat wel zou kunnen gebeuren is dat het aantal RPG games wat wordt uitgebracht gaat toenemen.
Kosten worden niet bepaald door dit onderzoek. Het enige wat je bereikt met laten zien dat er zoveel mensen een xbox hebben en ook nog een behoorlijk aantal titels per jaar en uur per week verbruiken, maakt het platform interessant voor ontwikkelaars. De prijs van een console wordt veel meer bepaald door wat de concurrent doet, dus van een prijsopdrijvend effect zal geen sprake zijn. Dat kan alleen als je een monopoly positiehebt, en een product wat mensen moeten hebben of enorm statusverhogend vinden.

Het risico van dit soort analyses is "me too" ontwikkeling. Vinden we allemaal RPG X leuk, dan gaan allerlei bedrijven een afgeleide van RGP X produceren, en krijg je een soort van varkenscyclus. Tegen de tijd dat RGP X-afgeleiden beschikbaar komen, wordt de markt overspoeld en is de deelname per spel te klein om het leuk te houden.
Niet zozeer ontopic maar toch een +1 voor de visie ;) (die ik zelf ook deel). Hier een gezin van net modaal als basisschoolonderwijzer. Voor onze levenswijze meer dan genoeg en materialisme is hier ook wel op elektronica gebied maar dan sparen we er gewoon voor :P

Ontopic, ik begrijp dat de testgroep klein "lijkt" maar vanuit de mooie rekenmodellen komt er idd ongeveer hetzelfde antwoord uit als je de groep van 2000 naar bv 10000 zou verhogen. Kost weer meer aan manuren en levert uiteindelijk niet iets meer op.
Mensen die weinig waarde hechten aan geld zijn veel rijker dan de grootverdieners die nooit genoeg hebben imo. Het lijkt me iig verschrikkelijk om daar altijd mee bezig te zijn. Gewoon snel tevreden zijn en iig zorgen dat je niks te kort komt is de manier van leven die het minste stress/druk oplevert. En om die mensen die neer kijken op anderen moet ik altijd erg lachen. Zo dom is dat.
Ik snap het niet.
Lijkt me ook niet nodig.
De één zal zich misschien oncomfortabel voelen met het idee dat ze (ver) beneden modaal zitten en een ander vind het niet fijn om kenbaar te maken dat ze best ruim in de centen zitten.
Daar zit psychologie achter, als je je daar niet op zijn minst een beetje op kan inleven zegt dat denk ik meer over jou.
Als dat in andere landen geen issue is, dan is het denk ik meer een aangeleerd maatschappelijk issue.
En dat heeft inderdaad alles met psychologie te maken. Ik snap dat wel, maar ik snap dus niet waarom dat in dit land zo gekomen is en andere landen niet.
Vooral kneuterig latent protestantisme lijkt me. Zie je in heel veel dingen terug, het leven is lijden voor je zonden, dus niet teveel plezier hebben of iig het niet openlijk vertonen.
Vooral kneuterig latent protestantisme lijkt me.
Of gewoon bescheidenheid.
Zie je in heel veel dingen terug, het leven is lijden voor je zonden, dus niet teveel plezier hebben of iig het niet openlijk vertonen.
Offtopic much? Ik zie de relatie tussen religie en salaris gewoon echt niet.

[Reactie gewijzigd door Ton Deuse op 15 mei 2017 17:04]

Goed om te weten dat ik een gemiddelde Xbox gamer ben. :) (volgens dit onderzoek) Ik ben vorige maand dertig geworden en wat mijn ouders betreft ben ik in mijn kinderjaren blijven hangen. In hun ogen zijn het nog steeds kinderspelletjes. Ikzelf speel gewoon liever een dikke action-adventure i.p.v. naar een serie te kijken.

[edit typo]

[Reactie gewijzigd door laue op 15 mei 2017 10:27]

Het is ook zo dat de meeste van dat 'soort' ouders zelf nog nooit een serieus spel gespeeld hebben. Ze weten niet wat het is, maar hebben wel een oordeel.

Ook snappen ze niet dat er in sommige e-sports al veel geld wordt verdiend en dat de topspelers wereldberoemd zijn. En dat wij soms liever live een finale van een bepaald spel bekijken, dan het WK schaatsen. 'Want bij het schaatsen presteert iemand echt iets.'

De generatiekloof is op dat gebied best groot, maar dat zit ook tussen jouw ouders en hun ouders. Op andere gebieden, zoals het geloof. Niet vergeten dat je later hetzelfde ook krijgt met je eigen kinderen. Als wij vijftig zijn geweest, vinden wij ook dat de 20-ers maar vreemde keuzes maken en stomme dingen doen. Heb ik nu al een beetje met al die tieners die de hele dag op hun iPad of telefoon foto's van hun hoofd maken.
Klopt, Mijn ouders denken dat ik nog steeds "een" super mario aan het spelen op de NES.

Mijn vriendin en ik kijken op donderdag altijd "state of te game" op twitch van de ontwikkelaars van "the divison". Het is gewoon niet uit te leggen wat je kijkt. :+
Een spel als Deus Ex (1) heeft een beter en intrigerender plot dan 99% van alle films en boeken. Plus, je kan het plot tot zekere hoogte zelf tijdens het spelen aanpassen door je keuzes.
Een spel als Skyrim is zelfs in staat om een compleet eigen plot en rollenspel van honderden uren te volgen in een erg gevulde fantasiewereld.
Ook zeg ik vaak dat veel spellen 18+ zijn, dat ze juist bedoeld zijn voor volwassen.

[Reactie gewijzigd door Tjeerd84 op 15 mei 2017 11:39]

Als wij vijftig zijn geweest, vinden wij ook dat de 20-ers maar vreemde keuzes maken en stomme dingen doen. Heb ik nu al een beetje met al die tieners die de hele dag op hun iPad of telefoon foto's van hun hoofd maken.
Dat hoeft helemaal niet. Ik ben bijna 52, game dagelijks, en heb 3 gamende kinderen. Ik heb zelden dat ik vind dat ze vreemde dingen doen, en houd me zelf goed op de hoogte van technologie. Dat is gewoon omdat we de interesse delen.

Ik heb dan weer niks met voetbal, maar gelukkig geen voetballende kinderen haha ;-)
Was inderdaad wat generaliserend. Ik ken zelf ook mensen van 65+ (ben zelf 32) die nog heel modern zijn en openstaan voor allerlei moderne dingen.
En dat verwacht ik van mijzelf ook. De meeste mensen boven de 50 moeten echter weinig tot niks hebben van dat 'gamen'; ze begrijpen het concept simpelweg niet.

Alsnog heeft iedereen een bepaalde levensopvatting en er is vast iets wat ook jij wel of niet normaal vindt aan de nieuwe generatie. Of aan de generatie boven die van jou.
Inderdaad een bekend en irritant fenomeen, het niet "serieus" nemen van gamen als hobby.

Ik heb er op zich geen enkel probleem mee indien mensen het tijdverspilling vinden. Tot op zekere hoogte ben ik het zelfs met ze eens.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat blijkbaar de hele avond op de bank hangen en TV kijken wel een sociaal geaccepteerde vorm van ontspanning is. Alsof dat ineens wel "serieus" of nuttig is.
Ik heb klanten die zeggen dat gamen voor kinderen is en niet snappen dat ik vrij neem als er een game uitkomt.
Ik mag over twee jaar lid worden van Omroep Max maar vermaak me nog steeds hele dagen met mijn 3DS, XBox, Switch en PS4 :)
Mensen die roepen dat gamen voor kinderen is hebben nog nooit echt gekeken naar de inhoud van een game die niet uit de Nintendo stal komt. En dan heb ik het nog niet eens persé over het gebruik van geweld, maar games met zwaardere strategische elementen bijvoorbeeld zijn echt niet voor kinderen.
En zelfs die "kinderachtige" Nintendo games houden legio oud volwassenen bezig omdat de gameplay gewoon goed is.

Ben altijd benieuwd wat zo'n persoon dan vind dat je dan zou moeten doen. De wereld draait door kijken, praten over vaatwastabletten en na het late nieuws naar bed?
Noem mij dan maar kinderachtig. :)

[Reactie gewijzigd door Ton Deuse op 15 mei 2017 13:27]

50/50 man & vrouw ... ? :D
[EDIT] Mijn vriendin speelt net zo veel als ik :) Met Moederdag zelfs een xbox elite controller cadeau gedaan :+
"En verdient flink"

- dus kan de prijs omhoog :?
Een gezinsinkomen van 50 tot 75k USD vind ik eerlijk gezegd ook niet flink verdienen. Misschien tegen 100k, maar als je dan in de buurt woont van een grote Amerikaanse stad, ben je nog steeds een arme sloeber.
Het ligt er echt heel erg aan waar in de VS iermand woont. Zie >deze lijst< bijvoorbeeld.
Ofwel iemand met een inkomen van 50k tot 75k in Maryland verdient benedenmodaal, terwijl iemand met datzelfde inkomen in Mississippi dan ongeveer 2x modaal verdient.

[Reactie gewijzigd door MeMoRy op 15 mei 2017 10:26]

Ja inderdaad. Ik denk dat Tweakers hier een redactionele toevoeging maakt over deze lonen, zonder er veel vanaf te weten.

Ik zou alles onder $100k gezinsinkomen (dat is dus BEIDE partners samen) eerder lagere-middenklasse noemen.

Zelfs als je 75k als gezinsinkomen hebt, betekent dat je elk ongeveer $35k verdient. Dat is in een grote Amerikaanse stad een hongerloon hoor!

Ik woon zelf in Atlanta in de VS. De lonen zijn heel slecht te vergelijken. Nog afgezien van de wisselkoersen, is het leven in de VS veel duurder. Je moet veel meer uit eigen zak betalen wat betreft gezondheidszorg, onderwijs, etc. daar waar dat in Europa allemaal al geregeld is.

Ook eenvoudige dingen als huisvesting, electriciteit, water, internetaansluiting, GSM, etenswaren, etc. zijn hier een pak duurder (factor x2 of meer).

[Reactie gewijzigd door lazershark op 15 mei 2017 18:22]

Ik denk eerder dat het belangrijk is voor de hoeveelheid games die men koopt. En waarschijnlijk ook waar men reclame maakt. De gemiddelde bezoeker van voetbal is toch wat minder rijk dan die golf bezoeken. Dus misschien moeten ze dan niet een voetballer vragen voor promotie maar een golfer (even als voorbeeld).

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 mei 2017 11:58]

Of er is markt voor een high end xbox die 800 euro kost
Moet je voor veel aankopen in de store niet minimaal 18 jaar zijn? Ik kan me voorstellen dat elke 14 jarige de enquête invult alsof hij ouder is omdat hij/zij bang is voor consequenties..
Dus als je succesvol wilt zijn met een goed salaris, moet je een Xbox kopen. Slimme marketing.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*