×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Telltale brengt Guardians of the Galaxy in de lente uit

Door , 27 reacties

Telltale Games heeft enkele details bekendgemaakt over zijn komende episodische adventuregamereeks van Guardians of the Galaxy. De eerste in de serie van vijf episodes verschijnt in de lente voor de consoles, de pc en voor mobiele apparaten.

De game komt tegen die tijd ook in de winkels te liggen als seasonpass-schijf, die toegang geeft tot alle vijf episodes van het spel. De prijzen maakt Telltale nog niet bekend. Het verhaal draait om het team van Guardians of the Galaxy dat een machtig artefact uit handen van de vrouwelijke vijand probeert te houden.

Telltale maakt gebruik van de stem van acteur Scott Porter, van de serie Friday Night Lights, voor Star-Lord en van Emily O'Brien van The Young and the Restless voor Gamora. Tegelijk met de bescheiden hoeveelheid informatie heeft Telltale nieuwe screenshots van Guardians of the Galaxy vrijgegeven. Meer details verschijnen vrijdagavond tijdens het PAX East-evenement in Boston.

Telltale Games kondigde de komst van het spel in december vorig jaar aan.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwsco÷rdinator

10-03-2017 • 15:10

27 Linkedin Google+

Reacties (27)

Wijzig sortering
Ik vraag me af of de zelfde engine wordt gebruikt, aangezien die nu vrij verouderd is. De engine was leuk toen the walking dead uit kwam, maar is nu wel een beetje achterhaald.
hoe heeft dat enige effect op de gameplay(ervaring?) al is het nog zo prachtig, de gameplay(elementen) worden er niet anders van. Die TWD engine was meer dan prima. Waarom zouden ze dat ieder jaar moeten vernieuwen? Zijn juist games die op verhaal en keuzes inspelen, graphische pracht en praal boeit niet
Wat ik mij vooral van de engine herinner, is dat zelfs op een destijds degelijk systeem (ik had een HD7870 met een i5 3570K) TWD s1 en TWAO regelmatig framedrops hadden. Verder braken de houterige animaties, minieme spelwerelden, low res textures (zelfs voor cell shaded) en gebrek aan deftige lipsync toch ietwat de hele spelervaring af.
Ook al menig veel mensen horen klagen dat de PS Vita versie op bepaalde momenten onspeelbaar was door de framerate.
Ook het hele verhaal en zogenaamde 'keuzes' vielen voor mij (en ik weet dat ik daar in de minderheid ben) echt tegen. Probeer eens 'Life Is Strange', dat spel deed voor mij alles beter dan wat Telltale in de laatste 6 jaar heeft uitgebracht.

De engine (Telltale Tool) hebben ze daar al in gebruik van 2005, en hij moet gewoon dringend vervangen worden. Ik denk dat het van de laatste Sam & Max geleden is dat ik nog echt tevreden was over een Telltale spel.

[Reactie gewijzigd door DenHond op 10 maart 2017 15:52]

Ik heb net een flinke post geschreven. Maar ik zeg eigenlijk precies dit. :) Dus +2, want dit is precies mijn kritiek op Telltale.
Hoewel graphics in de basis natuurlijk niet het meest belangrijke zijn, moeten ze natuurlijk wel voldoende zijn.

Mijn grootste kritiek op Telltale is dat veel van de Telltale games eruit zien alsof ze een grafische engine van 10 jaar oud gebruiken. Dat maakt niet uit, maar de graphics zijn zo matig, dat het begint te storen.
De Telltale verhalen zijn voor een groot gedeelte meer interactieve films dan echte games. Als je dan naar houterige karakters aan het kijken bent, dan zit dat de game echt in de weg.

Wat ik persoonlijk op de Xbox 360 heb ervaren met hun Game of Thrones serie is misschien nog wel kwalijker. Niet alleen zijn de graphics van erg lage kwaliteit zijn, maar het hapert en stottert ook nog eens. Dat was voor mij wel de druppel om Telltale maar even te laten voor wat het was.
Ze werken even samen met een bekende film of series, en rushen even een bak episodes doorheen en cashen maar.

In het kort: Ik vind dat maghribier wel een punt heeft.

Maarrr er zitten ook wel een aantal goede series tussen de Telltale games, die niet aan het slechte engine syndroom lijden. Het is dus niet allemaal ellende. :)
The Walking dead was 5 jaar geleden gereleased. Het verschil tussen de graphics van toen en seizoen 3 is niet heel groot.
Maar je snapt hopelijk dat al die Telltale game het helemaal niet moeten hebben van graphics. Het gaat vooral om het verhaal en de manier waarop de game speelt natuurlijk. Leuk dat het 'verouderde' graphics zijn maar de doelgroep van deze spellen kan dat voor het grootste gedeelte echt helemaal niks schelen.
Een engine is niet alleen de graphics. Het is de gehele framework waarop het spel word gebouwd.

En eerlijk gezegd, is de TellTale Engine nooit erg degelijk geweest. Was al in de tijd van Sam & Max: Season 1 een redelijk matige engine die over de jaren grafisch is opgepoest, maar qua de rest voor het grootste deel hetzelfde is gebleven.

De engine is slecht geoptimaliseerd voor moderne systemen en consoles, en series zoals Batman en GoT haden gewoon grote technische storingen waar het voor geen meter liep, veel glitches kwamen, en andere problemen opdoemden die niet horen op te doemen als ze nu al zoveel jaren die engine draaien.

Daarnaast zijn zoals andere hebben gezegd de animaties erg houterig en lomp, en het voelt allemaal erg oud en knullig aan om te spelen. Terwijl een rivaal zoals Life is Strange een mooiere en lekkerder spelende game is.

Dat grafische output niet het belangrijkste is, dat geef ik iedereen toe. De game hoeft er ook niet uit te zien als Horizon: Zero Dawn. Maar zelfs onder de cell shaded games zijn TellTale games wel heel erg matig, vooral omdat TellTale niet wilt innoveren en met hun matige (in looks EN functie) engine aanmodderen op de hype van al hun IP deals en hun success met TWD.
Dat de engine niet alleen de graphics zijn snap ik wel, maar ik reageer wel op de reactie van maghribier over de graphics. Dus dan gaat het toch wel redelijk over graphics.
BIj Telltale games, gaat het dus zoals de naam het ook al zegt meer om het verhaal vertellen dan om de Graphics of dergelijke.
In grote lijnen zijn de Graphics tussen de eerste games en de nieuwe games ook niet groot.
Sowieso gaat het vaak bij point en click meer om het verhaal dan om het Grafische, aangezien dat de laatste jaren toch betere wordt is alleen maar mee genomen.
De gemiddelde verhaal speler stelt ook minder eisen hieraan, als voorbeeld geef ik mijn vriendin die jaar en dag al fan is van point en click. Ik ben meer van de grote adventure, action etc games. Ik hecht wel waarde aan het optimaal gebruik van mijn computer onderdelen, mijn vriendin wil op een zo oud mogelijke laptop die point en click nog spelen. Dit verklaard dus ook waarom de point en click makers niet dik lopen te doen met grafisch en hoog CPU gebruik vragende spellen.
Ik moet toch zeggen dat ik het bij Game of Thrones al behoorlijk storend vond. Lelijk, houterig en achterhaald. Het irriteerde mij enorm. Zo erg dat ik geen zin had om verder te spelen.
Ik vind games waarbij je keuzes moet maken die invloed hebben op het verloop van het verhaal meestal wel leuk, maar Telltale games kunnen mij, vooral door de engine en de opzet, ,ondanks de toffe onderwerpen (Walking Dead, Batman, GoT), gewoon niet pakken.

Ook Guardians of the Galaxy vind ik een tof onderwerp, maar ik weet vrijwel zeker dat ik de game niet ga spelen als ze de boel niet een beetje hebben omgegooid.

[Reactie gewijzigd door SilentF0rce op 10 maart 2017 15:38]

De animatie zijn nogal houterig vind ik persoonlijk en dat vind ik wel afbreuk doen aan de ervaring.
Het enige waar ik me af en toe aan kan storen is de houterige bewegingen van sommige van de karakters in de The Walking Dead serie en The Wolf Among Us (Heb de pre-sequel van Borderlands niet gespeeld). Ik weet alleen niet of dat een limitatie is van de engine, of dat Telltale problemen heeft met het animeren.

Over het algemeen kan ik hier wel langs af kijken, maar het is wel een puntje waar ze eens naar zouden moeten kijken :)
Engine is ondergeschikt bij dit soort type games. De adventures die ik zelf speel draaien allemaal op Scumm. Dßt is pas oud ;) (Ben momenteel bij de derde Monkey Island)

Maakt de games echter niets minder. (Telltale heeft me nooit iets kunnen boeien bijvoorbeeld).
day-of-the-tentacle, blijft voor mij nog altijd DE game, is er een leukere/betere(?)
day-of-the-tentacle
Over nostalgie gesproken, de oneindig veel manieren waarop je dacht slim te kunnen zijn en de geschiedenis dacht aan te kunnen passen was geweldig. Bovendien was het hele verhaal, de humor en de setting gewoon helemaal top.
Naast Day of the Tentacle vond ik Grim Fandango een geweldig verhaal hebben naast de puzzles, alleen de besturing is iets minder.

Tell-tale games zijn de laatste tijd meer visual novels dan echte games naar mijn gevoel. De Sam&Max versie was nog leuk, maar ik vraag me af of die nog gepatched was voor Windows 10, support op de iets oudere titels kan je voor zover ik weet bij hun vergeten.
Ik heb liever eerst meer episodes van TWD Season 3 :), maar zal ongetwijfeld een leuke ervaring worden weer. Vond zelf The Wolf Among Us ook geweldig, maar hoor niks over een vervolg daarop :(
Ik heb nu een aantal TellTale games gespeeld en merk dat het concept intussen gaat vervelen. Er word je in het begin van elk spel op het hart gedrukt dat je keuzes gevolgen hebben voor het verloop van het spel, maar dat blijkt in de praktijk flink tegen te vallen. Er zijn maar een paar verschillende endings, die worden meestal maar op heel specifieke momenten bepaald door een of enkele keuzes.
De game zelf blijkt een-en-al gescript, en de keuzevrijheid is daardoor eigenlijk heel beperkt. Je kan niet even rustig scenery kijken, zoals bij veel andere adventure games wel het geval is. Zelfs als je vrij kan lopen, wordt je toch automatisch naar een bepaalde bestemming geleid.
En de quick time events.... ja, je moet er van houden. (ik persoonlijk niet)

Kortom: Telltale, kom eens met iets nieuws!
Ik zou zo graag zien dat Tweakers in nieuwsberichten het genre van het spel vermeldt. Dat kan in enkele woorden: schietspel, real-time tactisch rollenspel, platformspel, turn-based strategiespel, puzzelspel, enz. Dat zou lezers veel tijd schelen, hoeven ze niet elders op te zoeken om wat voor soort spel het gaat en of ze erin ge´nteresseerd zijn. Over het totaal inwisselbare verhaal van het spel en over wie er stemmen inspreekt wordt wel uitgebreid verteld, terwijl het genre toch veel belangrijker is?
Admin-edit:Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts horen thuis in
Geachte Redactie.

[Reactie gewijzigd door Dirk op 10 maart 2017 16:33]

Telltale staat al bijna sinds hun oprichting bekend om hun verhalende games waarin de speler op bepaalde stukken input kan leveren door te kiezen welke actie/zin desbetreffende personage onderneemt/zegt. Ze zijn best wel populair geworden door hun The Walking Dead serie in 2012. Ik denk dat Telltale wel zo ingeburgerd is dat de persoon die het artikel schreef er wellicht vanuit is gegaan dat mensen die het interesseert Telltale wel kennen.

Ik ben het wel eens dat het in sommige gevallen geen overbodige luxe zou zijn om inderdaad het genre van het spel te vermelden indien dit niet enorm voor de hand liggende is.
Ik wil je best geloven, en ook ik heb de naam Telltale wel eens gehoord. Maar dat wil niet per se zeggen dat ik ook kan onthouden welke spellen ze eerder gemaakt hebben. En niet dat ik zou mogen aannemen dat ze alleen maar spellen van hetzelfde genre maken. En ook weet ik niet meer welk genre Walking Dead was, heb het nooit gespeeld.

En uit jouw bericht kan ik ook niet opmaken over welk genre het gaat, dus ik heb oprecht nog steeds geen idee! Niet iedereen is van tevoren altijd even goed op de hoogte...
Goed idee, bovenaan in de sub-header!
Precies! Dan kun je meteen besluiten of het nieuws voor jou relevant is. Bij b.v. de recensie van een televisie staat er wel altijd in de titel of ondertitel dat het om een televisie gaat, wat ik anders niet zou kunnen weten (en dan kan ik 't artikel skippen).
ziet er wel grappig uit. ze zouden hier best een film van kunnen maken. :+
yep, als die dan maar beter is als de film die er al is :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*