Media Markt begint dit jaar met service voor reparaties aan huis

Media Markt werkt aan een dienst, waarmee klanten aan huis reparaties kunnen laten uitvoeren. Dat heeft de winkelketen bekendgemaakt. De dienst begint dit jaar voor onder meer televisies. Ook wil de keten de reparatiemogelijkheden in winkels uitbreiden.

Naast televisies zullen klanten thuis ook witgoed kunnen laten repareren en gaan reparateurs kijken naar wifi, zegt Media Markt-woordvoerder Ruth Leijting tegen Tweakers. "In de loop van het jaar denken we reparatie aan huis aan te kunnen bieden."

Media Markt wil de reparatiedienst aanbieden, omdat het komende jaren stevig wil inzetten op service. Daarom breidt het ook de reparatiemogelijkheden uit in de winkels. Nu kunnen klanten daar smartphones laten repareren en binnenkort komen daar tablets en laptops bij. "Het uiteindelijke doel is om onze klanten zo veel mogelijk direct in de vestigingen te helpen met problemen met hun consumentenelektronica", aldus Leijting.

De expertise om de dienst voor reparaties aan huis op te zetten komt van het bedrijf Zes, zegt Media Markt. Daarvoor neemt het een meerderheidsbelang in het reparatiebedrijf. Zes blijft wel los opereren van Media Markt en het management blijft ook op zijn plek.

Zes en Media Markt werken al zeventien jaar samen en de winkelketen gebruikte al langer ZIR Online, een platform om de status van reparaties inzichtelijk te maken. Beide bedrijven zeggen niet wat Media Markt betaalt voor het meerderheidsbelang in het reparatiebedrijf.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

02-02-2017 • 11:43

116

Reacties (116)

116
107
62
3
1
28
Wijzig sortering
Mediamarkt en service zijn twee zaken die over het algemeen niet zo goed samengaan. Impress us! :Y)

Admin-edit:Opmerkingen over moderaties horen thuis in Frontpagemoderatie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 23 juli 2024 06:33]

Inderdaad, over het algemeen is MM een behoorlijke dozenschuiver maar reparaties aan huis zou leuk zijn voor ouderen.

Aan de andere kant, wat willen ze nog repareren? Witgoed zit tegenwoordig helemaal dichtgebouwd dat je er expliciet nergens bij kunt en een nieuw apparaat moet kopen.
Bij TV/audio is de situatie vergelijkbaar - geen service manual's meer, custom IC's en/of ook ontoegankelijk gemaakt. Om maar over beschikbaarheid van onderdelen te zwijgen.

[Reactie gewijzigd door 454232 op 23 juli 2024 06:33]

Dat vraag ik me ook echt af, wat is er nog te repareren dat echt economisch rendabel is wat betreft electronica? Zeker nu laptops ect allemaal veel meer componenten hebben die vast gesoldeerd zijn.

Als je hier op tweakers die blogs af en toe voorbij ziet komen wat betreft de ingrijpende reparaties, zie ik dat niet gebeuren door een commercieel bedrijf. Die gaan echt geen uren een goed getrainde reparateur aan een laptop van 3 jaar oud laten klussen, dan ben je al ver over de restwaarde van je product heen.
"over het algemeen is MM een behoorlijke dozenschuiver maar reparaties aan huis zou leuk zijn voor ouderen."

Krijg je straks weer dat mensen zich gaan voordoen als medewerker van MM die een reparatie komt uitvoeren maar ondertussen je huis leeg rooft.

Ik zie het nut van thuis reparaties niet mijn mening blijft nogsteeds dat je het of opstuurt of op laat halen.

Dan haal je vaak de beste service binnen.
Anoniem: 312486 @Fate_Neo2 februari 2017 12:49
Je weet toch zelf of je een reparateur hebt besteld van de media markt? Of laat jij ook zo maar iedereen binnen zonder dat je weet wat ze komen doen?
Natuurlijk weet je dat, maar op het moment dat jij de deur ook maar een beetje op doet (niet iedereen woont in een flat met zo'n telefoon) staat hun voet al tussen de deur en ben jij al te laat.

Het gaat meer om voorzorg en nogmaals dit blijft een eigen mening.

Het is gewoon zometeen weer een optie voor mensen die dit soort dingen doen om het ook daadwerkelijk te doen.
Anoniem: 312486 @Fate_Neo2 februari 2017 17:08
Er bestaat ook zoiets als een "raam", het schijnt dat je erdoor kunt kijken en daardoor zelfs kunt zien als er iemand aankomt... Best bizar 8)7
deurbel met camera Kan je prima praten met meneer de inbreker. Of als je het niet vertrouwd gewoon op de bank blijven zitten. En als je niet in een flat woont kan je ook naar boven gaan. En via het raam communiceren met de persoon beneden.
Natuurlijk weet je dat, maar op het moment dat jij de deur ook maar een beetje op doet (niet iedereen woont in een flat met zo'n telefoon) staat hun voet al tussen de deur en ben jij al te laat..
Daar hoef je toch geen mediamarkt pakje voor aan te hebben? Dat kan toch ieder willekeurig persoon doen met normale kleding? Eventueel met een doos koekjes in de hand alsof je koekjes verkoopt voor de padvinders van de donald duck -.-
Stuur jij je wasmachine of koelkast dan maar even op :X Sowieso je laat toch geen monteur binnen als je deze niet hebt aangevraagd 8)7
Net als dat mensen geen agenten of ziggo monteurs binnen laten als je daar niet om hebt gevraagt toch?

Maar als je ziet hoe vaak daar iets mee gebeurt ;)
Kijk eens naar opgelicht of andere consumentenprogrammas, mensen doen (en geloven) de meest idiote dingen.

Dat jij en ik niet zo naïef zijn zegt niets over de rest van de bevolking.
Lijkt mij ook meer een veredelde installateur dan een reparateur. Hij zal wat reserve kabels en externe voedingen bij zich hebben, maar als er echt iets kapot is zal hij het apparaat toch mee moeten nemen.
Ik vind ze helemaal niet zo erg hoor. producten die ik in het buitenland koop bij Saturn. En hier niet verkocht worden kan ik gewoon voor reparatie aanbieden in Almere. En als ze dat ook nog eens thuis komen doen _/-\o_
Het hangt echt af van welke verkoper/medewerker je tegen komt en bij het servicecenter lijkt het vooral van de tijd af te hangen (ze beginnen 's ochtends vrolijk en worden steeds zuurder na zoveel klanten, sommige klanten zijn ook om zuur van te worden overigens...
Ook lijkt het ene filiaal makkelijker te zijn dan het andere...
Zo ben ik een paar maanden terug twee keer langs geweest om een muis te retourneren, eerste keer in de avond een verhaaltje gehoord dat ze muizen niet ruilen en de ochtend erna was zijn collega al bezig met de bon uit te printen waarmee ik bij de kassa mijn geld terug kon halen voordat ik had gezegd waarom ik wou ruilen, de service is zo varierend dat je nooit weet of je nog garantie kan krijgen...
Media markt staat boven aan mijn zwarte lijst van winkels waar je nooit wat moet kopen vanwege de slechte service en de oplichtpraktijken.

De service is ook om zuur van te worden, ik heb bij media markt Rotterdam nog nooit een fatsoenlijk mens ontmoet van de klantenservice. Het winkel personeel is niet beter, als je er alternatief uitziet laten ze je rustig 30 min wachten om je vraag te beantwoorden of proberen je te ontwijken omdat ze er van uit gaan dat je geen geld hebt.

Defecte producten worden terug het schap ingezet, ook als je een defect ruilt, krijg je wel eens iemand anders defect terug met bon en al.

En dan hebben we nog niet over oplichten van mensen: De nederlandse wet geeft 2 jaar garantie, media markt niet mediamarkt maakt zijn eigen wetten over garantie. Ik zit regelmatig voor klanten in de media markt omdat ze zo dom zijn geweest daar iets te kopen. En media markt pakt iedere kans aan om Oudere en slecht nederlands sprekende medemens nieuwe producten te laten kopen terwijl ze nog 1 jaar garantie hebben smerig.

Dus media markt aan huis nee dank je ik ga geen criminelen tijds uitnodigen.
De Nederlandse wet geeft geen 2 jaar garantie. Je hebt recht op een deugdelijk product.
Helemaal herkenbaar. Nieuwe TV gekocht van 1000,- bij mediamarkt die na 2 weken kapot is.
Eerst naar het filiaal van aanschaf gegaan en het enige bod dat ik kreeg was reparatie, waar ik het natuurlijk niet mee eens was. Bijna een uur in overleg geweest en dat heeft helemaal niks opgeleverd.
Kom ik bij een andere filiaal, wordt ik na 1 zin afgekapt, zegt de medewerker:"Ik hoor het al, we gaan deze innemen."
Bij beide filialen exact hetzelfde verhaal verteld en dan zo'n verschillende oplossing. Überhaupt bizar om een TV van 2 weken oud slechts te willen repareren, maar begreep dat dat kwam omdat Samsung moeilijk doet met innemen, alsof dat mijn probleem zou moeten zijn.... Maw, mediamarkt schuift lekker hun problemen (als ze TV zouden innemen dat ze er "niks" mee kunnen) door naar de klant dmv zeer onvriendelijke klantenservice.
Ik denk dat het wisselende verhalen zijn, ik heb zelf echter ook genoeg slechte ervaringen met MM dat ik denk ik koop daar niet meer. Vervolgens is het assortiment bij mycom zo matig met desktops dat ik er wel heen moet..
Of online bestellen:P
Ik prefereer een winkel waar ik mijn spullen voor garantie kan bestellen. Hou niet van online. Doe de musts helaas online wel, in mijn optiek wint de fysieke winkel uiteindelijk wel.
Het verschilt nogal per filiaal en dat is ingegeven door de bedrijfsleider maar over het algemeen laat een MM je gewoon met nieuwe 60+ inch tv naar de winkel komen terwijl bijvoorbeeld een Expert wat eerder bij je langs komt om service te bieden.

Maar reparatie aan huis vanuit hun partner Zes (Goes)...wat zullen de fabrikanten hiervan vinden in verband met garantie en dergelijke?
Maar reparatie aan huis vanuit hun partner Zes (Goes)...wat zullen de fabrikanten hiervan vinden in verband met garantie en dergelijke?
Dat maakt toch niks uit, de fabrikanten doen nu de reparaties ook al niet zelf, zijn ook derde partijen die dat doen.
Fabrikanten hebben contracten met bedrijven die door hen gecertificeerd zijn. Daarnaast zijn er wel degelijk bedrijven die ook eigen monteurs in dienst hebben.
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, tuurlijk mag niet iedereen een bepaald merk repareren onder de garantievoorwaarden. Denk dat het aandeel van de fabrikanten die eigen monteurs heeft niet heel hoog is.
nee klopt, maar wilde alleen aangeven dat het er wel is.
Belangrijkste is dat fabrikanten over het algemeen willen dat een reparatie wordt uitgevoerd door een door hen aangesteld of gecertificeerde monteur. Gebeurt dan niet dan vervalt de garantie vaak.
Daarom heb je ook geen garantie bij de fabrikant meer als je je mobiel bij Mediamarkt laat repareren. Ondanks wat ze op hun site beweren, ze zijn niet gecertificeerd door de fabrikanten.
Helaas werkt(e) het bij Zes Goes niet zo ? Ze hobbyen maar een beetje aan en zetten dan de fabricant/leverancier op allerlie manieren onder druk om over de brug te komen, ongeacht wat de situatie is (wel of niet garantie, wel of niet daadwerkelijk defect, wel of niet door hen of de gebruiker 'vakkundig'gesloopt)
Zes Goes is een goede club. Net zoals andere reparatiebedrijven is zes gebonden aan instructies van fabrikanten over wat wel/geen garantie is.
Je opmerkingen komen over alsof je daar een keer de deur bent gewezen i.v.m. je niet kwalitatieve skills.

Wij maken al tijden gebruik van ZIR en dit werk prima!
Knap dat jij weet hoe hun interne processen werken over afhandelingen van processen en de fabrikanten,

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 545455 op 23 juli 2024 06:33]

Incorrecte conclusie. Zoals ik in een eerdere post aangaf heb ik zowel zakelijk als prive ervaring met beide bedrijven. Ik heb nooit voor ze gewerkt of de wens daartoe gehad. Hun interne processen ken ik slechts ten dele, maar het is het eindresultaat waar het hier om gaat.
Anoniem: 545455 @Wren5 februari 2017 09:42
Dit heeft te maken met autorisaties, Zes Goes heeft diverse autorisaties
Daar heeft Tweakers wat voor. Als je hier naar kijkt, valt het toch wel mee met die "slechte" service van de MediaMarkt. De mening van de massa zal accurater zijn de slechte ervaringen van individuen, die ook zeker zal voorkomen.
Andere 'mening van de massa' : https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl

Op basis daarvan heb ik toch het e.e.a. maar niet bij de MediaMarkt besteld (witgoed). Blij toe, want de service van CoolBlue was geweldig (die ik helaas nodig had met een defecte koelkast).

Voor de rest zelf niet veel ervaring met de garantie/service zaken bij de MM. Regelmatig iets gehaald, maar eigenlijk is dat nooit kapot gegaan of door mijn eigen stomme schuld.
Ik vind het wel vreemd, gemiddelde cijfer is een 2,0. Als ik naar het taart-diagram kijk rechts op de pagina zie ik dat ~de helft van de klanten 4 sterren of hoger geeft. Een cijfer van 2,0 zou duiden op 1 ster gemiddeld. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de Tweakers pricewatch dan deze site.

Zelf nooit problemen gehad met de Service van MM.
Je hoeft niet perse terug naar de mediamarkt als je product kapot is. Als jij bv een bosch wasmachine koopt en die gaat kapot tijdens de garantieperiode dan kun je rechtstreeks bij hen een opdracht inschieten zonder tussenkomst van mediamarkt. Heb ik vorige week nog ervaren met mijn kapotte wasmachine van 1,5 jaar oud. Keurig kosteloos gerepareerd dmv rechtstreeks contact met Bosch.
Klopt, maar wat ik met de koelkast had was dat hij defect uit de doos kwam. Door de gratis installatie zijn ze er direct achtergekomen en hebben ze hem weer meegenomen.

Ik ken mensen die via de MM hadden besteld en dat er iets niet goed was. Het product bleef staan en er moest een monteur komen, wel gratis e.d. Echter gaat er meer tijd overheen en heb je een defect product in huis staan.

Ik heb dan zelf meer vertrouwen in een product wat niet vanaf de start defect is ;).
Er is anders een heel stuk over op Kassa geweest over de "service" en "kunde" van het personeel op de reparatie afdeling. Tweakers heeft zelf nog meegeholpen om b.v. een geheugen module los in een laptop te plaatsen (ik geloof dat Wout dat was?) En niet lullig bedoeld, er lopen een hoop Nono`s rond bij de Media Markt. Media Markt maakte reclame op TV van klaar terwijl u wacht, maar hier bleek totaal niets van te kloppen. Veel personeel heeft gewoon geen kennis van zaken.

Ook uit persoonlijk ervaring, en wat ik veel hoor van mijn klanten is dat er teveel mensen rondlopen bij de Media Markt die geen kennis van zaken hebben. Je moet net geluk hebben iemand te treffen die dat wel heeft. Met name op de computer afdeling van de Media Markt hoor je ze soms dingen zeggen dat je denkt van ja het gaat alleen maar om de verkoop...

Deze week ook, kocht een van mijn klanten een notebook bij de Media Markt, daarbij vertelde ik dat ze een office pakket voor zakelijk gebruik moest meenemen want daar zit outlook bij. Koopt ze daar een notebook met office, waarbij ze de verkoper had verteld dat outlook erbij moet zitten en dat ze hem zakelijk gebruikt. Ja mevrouw deze is prima, krijgt ze een student en thuisgebruikers versie mee....
You pay peanuts, you get monkeys. Dit verhaal is erg herkenbaar maar zeker niet uniek voor de Mediamarkt.

Om even advocaat van de duivel te spelen: we hebben het grotendeels aan onszelf te danken, als een product op de interwebs een tientje minder kost dan bestellen we het daar (praktisch zonder enige service). Het lijkt me lastig om daar als retailer mee te concurreren en daarnaast nog extra service te bieden.
Ik ben het met je eens m.b.t. you pay peanuts, you get monkeys. Ik kan mezelf goed redden met computers, elektronica, audio video etc.. En daardoor zoek ik inderdaad vaak naar het goedkoopste adres. Als het echter om spullen gaat waar ik geen benul / kennis van heb, dan ben ik bereid meer te betalen voor een stukje service.

Heb je geen benul van iets en wil je perse de goedkoopste, ja dan is de kans groot dat je de boot ingaat als het neerkomt op service. Nou moet ik wel zeggen dat ik Media Markt alles behalve goedkoop vind :)
Sluit me bij je aan, al denk ik dat een service zoals dit zeker een goeie start is! De reparatie aan huis laten doen is over het algemeen een veel kleinere stap voor mensen dan naar de winkel zelf gaan/opsturen of iets in die richting. Of het kosten gaat leveren of dat er andere addertjes zijn zien we wel wanneer we meer informatie hebben!
Grappig alsof media markt iets nieuws doet.

Er zijn al jaren kleinere bedrijven die reparaties aan huis doen.
Anoniem: 109978 @bbob2 februari 2017 12:52
Nu ja, voor media markt is dergelijke service natuurlijk nieuw.

Zeker gezien de variërende meningen over de huidige service van dit bedrijf.
Maar ik snap je punt, dit was voorheen nog heel gewoon.
Ik ben een keer terug geweest met een laptop waarvan een aantal toetsen kapot waren. Werd mij verteld dat er op een toetsenbord geen garantie zit, want dat valt onder accessoires |:( Na een flinke discussie, kreeg een leidinggevende lucht van het zaakje en nam het gesprek over. Die heeft mij wel goed geholpen. 8)7 Op dat moment was de situatie wel om te huilen, maar nu ik terug kijk, blijft het een grappig verhaal.
Service vind ik tegenwoordig wel verbeterd, maar het blijft telkens een moment opname.
Ze proberen "service" te verlenen op de verkeerde manier. In hun mening is reclame door je strot duwen ook "service". Na een keer met hun agressieve marketing te maken hebben gehad ben ik er bijna nooit meer geweest. Erg goedkoop zijn ze sowieso al niet, dus weinig reden om er te komen. En toen ik daar in hun winkel stond om ze te vertellen dat ze me van de spamlijst af moeten halen begon die doos nog moeilijk te doen ook. Media Markt: :r
Mee eens. Service is niet klantvriendelijk. Werkt tegen je als klant.
Mee eens, en ZES (Goes) met hun ZIR online is echt een en al drama *. Dit versterkt enkel mijn gevoel om er niets te kopen hoewel je er niet altijd omheen kan.

Ik zie liever deskundigen van de productfabrikant zich ontfermen over defecte spullen.

(* Note : Ik heb zowel privé als ook zakelijk met beide bedrijven ervaring)

[Reactie gewijzigd door PvdVen777 op 23 juli 2024 06:33]

Ik ben heel blij met de service van media markt hoor nu het is ook belangrijk welke het deze is ,in Belgie Wilrijk heb ik nooit problemen gehad ,koptelefoon kapot na 8 maanden zonder miserie vervangen met en nieuwe. Of TV waar ik niet content mee was teruggenomen na 2 weken.
Jij weet dat de media markt een tweede hands tent is?
Keer op keer wordt de klant teleurgesteld. En iets terugbrengen is helemaal een drama ;(
Ik heb diverse dingen gekocht bij MM; en bijv. een koptelefoon tot 3x toe omgeruild voor een ander model. Dat ging echt volkomen pijnloos.

Aankoop bon laten zien.
Apparaat in doos laten zien. Reden: "Ik vind het niks/kapot/stinkt/past niet".
Geld terug. Klaar.

Ik zie in de shopreviews wel wat nare verhalen; maar in MM Tilburg/Eindhoven merk ik daar niks van. Ook gekocht in Ehv en retour in Tilburg was geen probleem...
Dat hoef je in Utrecht niet te proberen, koptelefoon in ongeopende doos mocht niet geruild worden want hygiene... (Koptelefoons worden blijkbaar heel vies als je ze niet uit de doos haalt...)
Hangt echt volledig af van welk filiaal en welke medewerker of ze service verlenen of hun plichten niet willen nakomen...
In Utrecht afgelopen september mijn koptelefoon teruggebracht ivm een kabelbreuk. Binnen het kwartier mocht ik een nieuwe koptelefoon uitzoeken of het volledige aankoopbedrag terugvragen, en dat na bijna 1 jaar gebruik te hebben gemaakt van dat apparaat.
Ik heb een vergelijkbare goede ervaring in Tilburg. Mijn Blueray-speler van net geen jaar oud speelde geen schijfjes meer af. Ik heb deze teruggebracht en zonder de doos te openen werd aangegeven dat er geen vervangend product op voorraad was. Ik kreeg mijn geld terug of kon dat gebruiken om een alternatief product uit te zoeken. Ik was stomverbaasd, maar uiteraard tevreden met de oplossing. Uiteindelijk tijdens de BTW-dagen alsnog de vervanger gekocht.

NB. Een geval is natuurlijk geen bewijs, maar in ieder geval genoeg om aan te geven dat MM in ieder geval op bepaalde momenten echt aan de klant denkt.

[Reactie gewijzigd door Paulus73 op 23 juli 2024 06:33]

ja dat is wettelijk als je binnen 7 dagen iets terugbrengt omdat de kleur je niet bevalt krijg je gewoon je geld terug.. maar daarna word het problematisch. kijk maar is bij klachtenkompas daar schrik je van het aantal klachten .. nee mm is echt slechte service.
en het ergste als je iets terug brengt omdat er iets niet helemaal goed mee is legge nze het gewoon terug in de winkel .. had een lapto gekocht maar scherm was niet goed , ik om ruilen kreeg ik een laptop die al geinstalleerd was door een ander persoon, weer terg en wat enk je ik kreeg me eerste laptop weer mee dus ik ben terug gegaan en heb me geld terug gevraagd ,, en heb flinke herrie geschopt dar aan de service balie ,, wat een arrogante mensen echt niet te filmen.

[Reactie gewijzigd door style2k op 23 juli 2024 06:33]

De wet omschrijft koop = koop in fysieke winkels
klopt idd

[Reactie gewijzigd door style2k op 23 juli 2024 06:33]

je doelt waarschijnlijk op de 14 dagen bedenktijd bij online koop, via de telefoon of op straat. Als je in een winkel koopt heb je een controleplicht voor het passeren van de laatste betaalmogelijkheid (de kassa).

Edit: natuurlijk heb je wel ruilmogelijkheden die eventueel door een winkel bepaald worden.

[Reactie gewijzigd door Wren op 23 juli 2024 06:33]

lijkt me niet echt logisch als je een laptop koopt om de laptop etc uit te pakken voor je naar de kassa loopt.. binnen 14 dagen kun je ook in de winkel gewoon terug als er een deffect is en kun je je geld terug vragen na die 14 dagen is het anders.
maar idd online bestelling kan zonder reden geretourneerd worden.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen
veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te
honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil
verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

[Reactie gewijzigd door style2k op 23 juli 2024 06:33]

Ik reageerde op de opmerking dat als de kleur je niet bevalt je dan die 14 dagen hebt. Daar is die periode niet voor bedoelt. die 14 dagen periode is over het algemeen de DOA periode.

en ja, het is inderdaad niet logisch een laptop uit de verpakking te halen om alles te testen, wat dacht je van een tv? :)
Maar eigenlijk zou het wel moeten.
ja idd dat van die kleur is beetje overdreven :)
en ja, het is inderdaad niet logisch een laptop uit de verpakking te halen om alles te testen, wat dacht je van een tv? :)
Zo, ik moet een nieuw fornuis. Ze zullen raar opkijken als ik dat op de balie bij de kassa ga uitpakken.

Ook een reden om online te kopen. Stuur het maar terug.
Speciaal voor jou namens het ''Juridisch Loket''

Koopt u iets in een winkel terwijl u het niet had willen kopen? Dan heeft u geen wettelijke bedenktijd. Soms biedt de verkoper u wel een ruilmogelijkheid of een tegoedbon, of krijgt u zelfs uw geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven.

De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf. Ook moet u voldoen aan de voorwaarden die de winkel stelt. Zo kan een winkel eisen dat u alleen een product mag ruilen als de verpakking nog dicht is.

Dus zodra op de kassabon of in de winkel staat dat u het product mag ruilen onder bepaalde voorwaarden, dan mag u de verkoper daar ook aan houden.
De wet omschrijft ook dat als jij iets koopt er dit niet deugdelijk is, dit vervangen moet worden voor een nieuw exemplaar of geld retour.
Wat is er tegenwoordig uberhaubt te repareren. Bij een laptop gaat het vaak niet verder dan het vervangen van een HDD of het geheugen. Diepgaande dingen, zoals het vervangen van moederbord of koeling is vaak al zo stervensduur dat een nieuw apparaat kopen voordeliger is.

p.s. als echte tweaker doe ik dat soort dingen natuurlijk altijd zelf 8-)

[Reactie gewijzigd door PloLeider op 23 juli 2024 06:33]

Wat je zegt snijdt wel hout. TV's, laptops, versterkers e.d. zijn tegenwoordig helemaal niet meer duur. Hierdoor zou ik wel twee keer nadenken om een TV van €500,- buiten garantie te laten repareren voor, pak em beet, €200,-. De kans dat zo'n apparaat alsnog kapot gaat na die reparatie is niet uitgesloten - na de 2e reparatie had je al een nieuw apparaat kunnen kopen én je hebt het gedoe niet gehad.
Reparatie aan huis, maakt het wel makkelijker, vooral bij grote en zwaardere apparatuur. Zo hoef je bijvoorbeeld niet, je (defecte) zware breedbeeld smart-tv helemaal naar de Media Markt te sjouwen. Met het risico op (bijkomende) transportschade.
handig, Ik woon nog geen 500 meter van de mediamarkt af maar die TV ga ik (wegens gebrek aan auto) echt niet naar de mediamarkt toebrengen. Eerst van de muurbeugel afhalen, dan in de doos pakken als je die überhaupt nog hebt. Dan twee verdiepingen naar beneden en dat ding over straat slepen. daar zal ik altijd een extra iemand voor nodig hebben dus voor mij zou die aan huis reparatie heel handig zijn.

maar ik zie nog niet 1,2,3 hoe dat gaat. Stel mijn TV is kapot, dan moet er eerst iemand langskomen om te kijken wat er aan scheelt en om te beoordelen of ie nog te maken is, en dan moet ie een 2e keer langskomen met de onderdelen om het te repareren? zelfde verhaal met bijvoorbeeld een koelkast.
Anoniem: 358514 2 februari 2017 12:12
MM heeft de vervelende gewoonte om DOA's (bv televisies) niet te vervangen maar alleen onder garantie te repareren. Daarom kun je beter alleen online bij ze kopen zodat je gebruik kan maken van je wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Dan kun je het spul zonder opgaaf van reden terugsturen.
Euhm waarom zou MM dit gaan aanbieden als de fabrikanten zelf al NBD aanbieden?
Ik heb liever dat de Dell monteur langs komt en kosteloos onder de Dell voorwaarden de reparatie conform de Dell specificaties uitvoert dan dat een MediaMarkt betaald gaat hobbybobben...
Ik krijg al de kriebels bij de naam "Zes", volgens mij is Zes niet de meest handige partner op het moment dat service belangrijk is :Y)

Overigens zijn de ervaringen met Mediamarkt bij defecten hier uiterst positief, maar het hangt vaak af van de afspraken met fabrikanten.
Voor de makkelijk koop ik hier incidenteel nog wel eens wat. Maar wie service wil en verwacht moet dat zeker niet doen. Heb ooit een keer wat gehad met een TV en ben er weken mee bezig geweest tot ik de service kreeg waar ik recht op had. Was gewoon een garantie kwestie. Eng idee dat er op een begeven moment alleen nog maar van dit soort bedrijven zullen zijn.
Pfeuh, geen media markt meer hier... nadat ze gebruikte laptops als nieuw bestempelen/verkopen en de prijzen de hoogte induwen tijdens de solden ... service na verkoop was altijd om te huilen en blijkbaar is het in de jaren niet verbeterd ...
Ik werk in een computer-winkel ongeveer 10 minuten van een Media Markt vandaan, heel veel mensen komen bij ons langs omdat ze helaas de service bij de Media Markt heel slecht vinden. Maar er zijn genoeg mensen die de service bij de Media Markt dan wel weer goed vinden, dus ik wil zelf niet oordelen over hoe goed / slecht de service is.

Voor de mensen die de service goed vinden van de MM, zal dit weer een goeie stap zijn. Misschien de wat oudere mensen die niet langs kunnen gaan i.v.m. mobiliteitsproblemen, maar de mensen die de service toch slecht vinden zullen deze service niet gaan / hoeven gebruiken.

Ik heb zelf nog nooit iets aangeboden ter reparatie bij de MM omdat de producten die ik daar aanschaf bijna nooit defect gaan. Mocht er iets defect gaan dan is het omdat ik het zelf gesloopt heb en dan is je garantie toch al verloren :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.