Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Methode omzeilt verplichte login Geforce Experience 3

Door , 106 reacties

Op YouTube is een methode verschenen die gebruikers in staat stelt de verplichte login van Geforce Experience 3 te omzeilen. Veel gebruikers ergeren zich aan de verplichte login van de software, die Nvidia in september uitbracht.

YouTube-gebruiker TechMax legt de te nemen stappen uit in een video. Niet alleen voorkomt de workaround dat gebruikers nog langer verplicht moeten inloggen, maar ook zou de methode het scannen door GeForce Experience stoppen. Hierdoor houdt de software niet meer bij hoe lang gamers bijvoorbeeld spelen, welke games ze draaien en welke hardware ze gebruiken.

De methode vereist dat gebruikers enkele regels code aan het host-bestand toevoegen en ze moeten enkele aanpassingen verrichten aan App.Js. Details hierover geeft TechMax onder zijn video. Ook toont hij hoe gebruikers de data van een vorige login kunnen verwijderen.

Nvidia voerde het vereist inloggen in september in, bij het verschijnen van GeForce Experience 3. Op de eis kwam veel kritiek. Bij het installeren van drivers is er de optie om GeForce Experience niet te installeren, maar dan missen gebruikers de Shadowplay-mogelijkheid om gameplay op te nemen en te delen.

Reacties (106)

Wijzig sortering
Dit is de reden dat ik nog steeds (geforceerd) op GeForce Experience 2 draai. En zelfs daarvoor moest ik een 'hack' gebruiken om een geforceerde update naar 3.0 tegen te houden.

https://www.youtube.com/watch?v=ykU9wfsNtdg
https://www.youtube.com/watch?v=hp1k4Hb-_Nc

(Zelf heb ik een iets andere hack toegepast, namelijk door de "C:\ProgramData\NVIDIA Corporation\GeForce Experience\Update" map leeg te gooien en de NTFS rechten eraf te halen waardoor er niet in geschreven kan worden.)

Helaas is nVidia verder bezig om GFE2 gebruikers verder te pesten door de ShadowPlay knop te verwijderen. Als deze bij jou ook verdwenen is kun je ShadowPlay echter handmatig starten door een snelkoppeling aan te maken naar:
""C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA GeForce Experience\GFExperience.exe" -shadowplay"

[Reactie gewijzigd door Tyrian op 3 januari 2017 21:54]

Het is ook mogelijk om Geforce Experience 2.0 te gebruiken door in de custom installatie GFE 3.0 uit te vinken en GFE 2.0 handmatig te installeren
http://us.download.nvidia..._Experience_v2.11.4.0.exe

Als GFE 3.0 al geinstalleerd is kan je die eerst deÔnstalleren
https://www.reddit.com/r/...experience_without_login/

[Reactie gewijzigd door Ketho op 3 januari 2017 17:49]

Dat werkt maar even, als je het zo geÔnstalleerd laat staan dan gaat GFE2 automatisch GFE3 downloaden, zelfs wanneer je de update-opties uit hebt gevinkt. Vervolgens weigert GFE2 te starten en komt met een GFE3 installer voor je kiezen. Je hebt dus een ingreep of hack nodig om GFE2 werkend te houden. Bizar maar waar.
Misschien kan je het ook op een doodleuke andere manier flikken, de map verwijderen, leeg bestand aanmaken zonder extensie met dezelfde naam, en zorgen dat dit bestand niet overschreven mag worden. ;)
Nooit begrepen waarom mensen dit zouden installeren.. de 'ideale' instellingen kloppen toch van geen kant tenzij je zeerste wens een min. fps van 90 is. op een 60 hz. scherp..
ShadowPlay is het voornaamste argument; er is simpelweg geen alternatief bij gelijke overhead.

Als de LED support weer terugkomt (staat op de planning) dan kan dat een extra argument zijn; de software van de videokaart-makers is doorgaan dermate brak dat je dan liever Geforce Experience gebruikt.
programma's zoals OBS met NVENC support zijn praktisch gelijk aan overhead met shadowplay. Shadowplay (van GFExperience 2.x dan, heb 3.x nooit geinstalleerd) is wel verdraaid simpel en heerlijk to-the-point en doet z'n werk gewoon, voor als je lokaal wilt opnemen.

Shadowplay heeft wel wat foefjes die andere programma's niet kunnen (Shadowplay gebruikt namelijk ook een stukje hardware/software om aan de framebuffer te komen die hier speciaal voor is gemaakt, zover ik weet hebben andere programma's dit niet, die gebruiken alleen de video-encoder van NVENC).

Maar er zijn zat mensen die OBS gebruiken i.p.v. Geforce Experience. Zolang het NVENC support heeft zit je (praktisch) aan dezelfde lage overhead.
Ook OBS zal proberen een efficiŽnte capture te doen direct uit de framebuffer. De frames zullen nooit uit het GPU geheugen hoeven te komen, tot na het compositen (of encoden als je NVENC gebruikt). Pas als om wat voor reden dan ook deze methode niet werkt, zal het terugvallen op een minder efficiŽnte memory capture.

Hiermee durf ik dus te stellen dat in de meeste gevallen OBS totaal geen extra overhead heeft t.o.v. Shadowplay. Buiten dan alle extra bronnen die je in je scŤne wil zetten natuurlijk.
zover ik weet heeft OBS toch geen NvFBC.. al is het maar omdat het hele gebeuren van de 'scenes' dan niet kan werken omdat de framebuffer data rechtstreeks van gpu naar nvenc-chip gaat zonder dat het OS het ziet. Dat was mijn understanding tenminste. Het is een 'capture path' wat compleet buiten Opengl of DirectX om werkt.

Then again, het is een tijdje geleden dat ik OBS opgestart heb dus wie weet wat er allemaal anders is nu.
Het zou kunnen hoor. Ik ken zelf de technische details niet, maar zit wel permanent in de OBS ontwikkelings-chat, waar ik heb meegekregen dat dit in ieder geval compleet binnen het GPU geheugen kan. In ieder geval van Game Capture -> Compositor.

I stand corrected. Ik heb er wat over nagevraagd, en er zijn wat vergelijkingen gedaan: Video, al weet ik niet precies wat de assen zijn, er is een kleine verhoging Met NvFBC tov OBS, dus ze doen inderdaad iets wat OBS niet kan. En mag. Natuurlijk hoeft shadowplay ook geen compositing te doen, maar dat verschil zou verwaarloosbaar moeten zijn als je toch maar 1 game capture source gebruikt.
Plays.TV heb ik altijd gebruikt voordat AMD ReLive beschikbaar was. Werkte net als Shadowplay, vond het ideaal. Heb het er echter nu maar afgegooid omdat ik het niet zoveel gebruikte. Nog steeds een prima alternatief naar mijn idee.
Het automatisch updaten van drivers is best een handige functie.
Even goed is dat bij mij in het verleden met nieuwe hardware (GF 555m, GF 860m etc) juist een probleem gebleken met een aantal spellen.
Vond ik net niet want er wordt nadien niets opgekuist waardoor je hele SSD volloopt met oude drivers en installatiebestanden.
Waar staan die? Ruimt The Cleaner dat niet op?
niet altijd *denkt aan de hel met nvidia surround op 2 980Ti's waarbij van alles aan combi's qua schermen (3 dezelfde) adapters en aansluiten niet hielp, tot een oudere driver installeren ineens het probleem oploste....
Dat doet AMD ook, zonder te hoeven inloggen.
Ik gebruik vooral de Shadow Play functie. Dat werkt echt 100 keer beter dan vergelijkbare programma's als Fraps enzo.
Je moet eens OBS Studio proberen: een FOSS (free and open-source software) applicatie die net zoals Shadowplay hardware accelerated kan opnemen en streamen. Ook kan het de laatste 20 minuten of iets dergelijks opnemen sinds de laatste versie. Totaal geen reden meer dus om Shadowplay te gebruiken.
Heb ik lang gebruikt, ook icm Twitch, maar de performance/kwaliteit en vooral het gemak is totaal niet vergelijkbaar met Shadow Play heb ik zelf ervaren.
Fraps is dan ook al in geen 3jaar geupdate. De lage overhead van Shadowplay wel erg fijn
Ik voor de instellingen ook niet, maar je mist dan ook shadowplay, en voor sommige gamers is dit toch wel onmisbaar. Plus de makkelijke manier om te updaten van de drivers. Dat is de voornamelijke reden dat ik ervan gebruik maak.
Waarom is Shadowplay onmisbaar? Als het om hardware accelerated recording gaat: dat kan OBS Studio ook, en dat is tenminste een FOSS programma die geen inlog vereist. Je kunt het zelfs gebruiken om hardware accelerated te streamen als je wilt.
Mooie van GeForce shadowplay is dat Continu op de achtergrond opneemt maar dan video wat ouder is dan een paar minuten weg gooit. Als je dan op record drukt omdat je net in LoL een penta kill hebt gemaakt dan slaat hij de afgelopen minuut of iets ook op. Zodat je alles er op hebt staan. Het voordeel is dat je niet continu moet opnemen en dat je schijf vol loopt en je achteraf moet gaan zoeken tussen 3 uur video materiaal.

Dit kan zo ver ik heb gezien niet met OBS of een ander programma.
Ha, dat kan dus sinds de laatste versie (die nu een week of iets dergelijks uit is)! Volgens mij de laatste 20 minuten?
FPS counter en video recording is ook best handig, buiten de automatic updates. Zijn natuurlijk ook andere programmas voor, maar als het er meteen al op staat, ach waarom niet...
Heeft steam bijv. Zelfs al
Puur Shadowplay voor mij.

Het is gratis, komt bij de kaart, en veel beter dan Fraps imo omdat opgenomen bestanden ong 90% kleiner zijn.
En ja, er zijn alternatieve programma's, maar ik ga er niet voor betalen als zo'n programma met de kaart meegeleverd is.
OBS Studio: gratis, en veel beter dan Fraps. Ook FOSS, hardware accelerated (op NVIDIA en AMD kaarten), en kan recorden en streamen.
Zal het zeer zeker eens bekijken.
Fraps gebruik ik al jaren niet meer sinds ik Shadowplay heb. Geforce Experience is een onding maar Shadowplay recordings nemen zo ong wel 90% minder HDD ruimte in.

Maar bedankt. Ik ga me eens verdiepen in OBS Studio.
dat klopt niet helemaal. Misschien voor een game dat jij speelt, maar die bewering klopt niet voor games die ik er op heb staan.
Bovendien staan de helft van de games niet in hun lijsten.
ook waar, als je je games ""optimaliseert"" kan je in-game gewoon terug herbeginnen want die optimalisatie slaat nergens op. In sommige games had ik een draw-distance van enkele meters terwijl mijn systeem met gemak het maximum aankon (Firefall bvb.), in andere games had ik dan het omgekeerde en stonden nagenoeg alle instellingen op ultra en de fps op lichtsnelheid zodat alles haperde. En dan zou je denken: Nvidia kent hun eigen kaarten toch?! waarom configureert die software de game-instellingen voor mijn GTX960 dan alsof het een 1080 in SLI is?
Omdat anders bepaalde functies van je videokaart simpelweg niet werken.....

Shadowplay is tot daar aan toe maar ook G-Sync werkt niet zonder deze software.....
G-Sync kan je gewoon activeren hoor. Je vindt de instelling terug bij het 'Nvidia Control Panel'.
Dit is inbegrepen bij de gewone driver, hiervoor is installatie van de experience software niet nodig.
Omdat anders bepaalde functies van je videokaart simpelweg niet werken.....

Shadowplay is tot daar aan toe maar ook G-Sync werkt niet zonder deze software.....
Vreemd dan want G-Sync werkt bij mij perfect zonder Geforce Experience, gewoon naar NVIDIA Control Panel gaan en dan op Set up G-SYNC drukken, en op Enable G-SYNC drukken en klaar ben je.

Nee daar heb je Geforce Experience helemaal niet voor nodig.
Wat een onzin. Je hebt heel geforce experience niet nodig. Is voor de appels onder ons die niet overweg kunnen met de nvidia website een propere streaming/recording app of instellingen kunnen zetten in games.
De meeste mensen hebben geen Gsync monitor. Dat is slechts een minderheid. Maar als je die situatie hebt is het wel vervelend idd.
Tsja, iedere stukje software heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. Deze tool van nVidia is daar geen uitzondering op.
Nope, dat kan OBS Studio ook. Hardware accelerated, en recording en streaming.
Ik verwijderde maanden geleden al die Geforce Experience, nog vůůr september en het irriteerde me dan al mateloos. Doordat ik toch geen gebruik maak van shadowplay etc. heeft het voor mij ook geen enkel nut. Heb een aantal keer gehad dat na het installeren van nieuwe drivers bepaalde gameinstellingen waren veranderd, niet meer fullscreen te krijgen, FPS gewijzigd etc... en dat allemaal ongevraagd...
dan start je je pc op, wil je eens even een spelletje spelen en hup, mag je eerst een kwartier liggen knoeien in je instellingen en zelfs regels wijzigen in .txt bestanden omdat sommige dingen niet via de instellingen terug goed te krijgen waren.

sinds ik de software niet meer draai loopt alles op wieltjes.

[Reactie gewijzigd door EagleEye1290 op 4 januari 2017 10:21]

Welke games run je dan?
BF1 / origin eist bijvoorbeeld dat ik de laatste drivers draai :(
Damn, dat is sneu voor jou. zelf tot nu toe geen driverproblemen meer gehad.

Ik had wat problemen met een aantal oudere games: Crysis 3, Dead Space 2 en 3 FireFall, Warframe en Battlefield 4 o.a. issues zoals geforceerd windowed, fps zwaar te weinig of te veel, etc.

Ondertussen ook de nieuwe DOOM gedownload (Steam wintersale, hehe) en ook dit draait als een zonnetje zonder Geforce Exp.
Ja, maar je kan toch de laatste drivers gebruiken zonder Geforce Experience?

Althans, ik wel?
Puur uit interesse: bij welke spellen moest je regels in een .exe bestand wijzigen? Lijkt me namelijk apart en wil het wel eens reproduceren. Zou eerder verwachten dat je in een .ini config of iets zou zitten.

[Reactie gewijzigd door neokarasu op 3 januari 2017 18:18]

Was een config bestand, .txt (niet .exe sorry, typo) waarin ik wat waarden moest aanpassen om het spel terug op full screen te krijgen.
er zijn gelukkig meerdere manieren om gameplay beelden op te nemen. dus ergens is dat stuk software simpelweg totaal niet nodig.
Ik ben niet bekend met de huidige performance van diverse capture software maar shadowplay had altijd met kop en schouders de minste overhead. Als ik me niet vergis stuurt de videokaart dankzij shadowplay een low-level kopie van het originele videosignaal naar disk. In het geval van andere capture software wordt er paralel aan het renderen van de video een screencapture copy gemaakt. (simpel gezegd)

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 3 januari 2017 17:39]

maar dan gebruik je de encode chip die op je videokaart is gebakken niet.
das het hele punt van shadowplay. Nvidia plaatst encoding chips zodat al je gameplay hardwarematig word opgenomen dit is niet een simpel software dingetje.

vandaar ook de lage performance impact op je systeem als je shadowplay gebruikt!
geen enkel ander software tooltje zal het sneller opnemen.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 3 januari 2017 17:52]

Verschillende manieren, maar ken je ook een goeie gebruiksvriendelijke zoals de consoles die kennen?
inloggen in je driver...? wat een rothekel moet je dan hebben aan je klanten :')
Nee, dit is niet de driver. Het is een extra software tool dat checked op updates, en optimale instellingen van je spel kan doen, afhankelijk van je systeem.

En nog een paar dingen. Je hebt het niet nodig om te gamen.
Nog niet. Het lijkt wel sterk die kant op te gaan.
Nee, dat lijkt er helemaa niet op, daar is geen enkele aanwijzing voor. Geen enkele fabrikant die er aan denkt mensen in te laten liggen om een driver te kunnen gebruiken.
Als je de markt domineert doe je toch wat je wilt zoals ms dit doet met hun os!
Duo polys nooit goed zeker niet als de concurent niet in buurt komt.
Ze domineren de markt omdat mensen dat willen.
In het "stervelingenbudget" zijn er genoeg alternatieven bij team red.
Het alom bekende gezegde speelt ook hier weer mee.

Als je niet betaald, ben je niet de klant. Je bent wel het product. Veel mensen beseffen dit nog niet.
Echter heb je hier wel betaald. Namelijk voor een grafiche kaart. Het is dan ook belachelijk dat je voor een stukje software een account moet aanmaken.

Het is prima als de fabrikant extra diensten wil aanbieden, maar de reden waarom hier een account achter moet zitten gaat aan mij voorbij.
En die werkt zonder GeForce experience. De software is een extra dienst.
Dat klopt maar andersom niet, dus moet je alsnog betalen om het te gebruiken of in ieder geval sommigr functies ervan. Het is geen stand alone programma.
Nee, het is een optie. Een surplus. Heb je bij veel zaken.
Deze workaround zal helaas niet lang bestaan nu die zo bekend is.
Ik hoop dat het nvidia opvalt dat er een grote groep mensen is die de geforceerde inlog en telemetry/tracking niet wenst en dus terug komt op het besluit. Wanneer ze dit niet doen wordt mijn volgende videokaart geen nvidia meer.
Als ik een keus had zou mijn volgende kaart ook geen nvidia worden, maar mijn ervaring met AMD is helaas niet super. Voornamelijk omdat ik een dualboot systeem gebruik (Windows + Linux)
Jammer dat we in een wereld leven waar er niet altijd wordt geluisterd naar kritiek over dit soort zaken..
Waslijst na waslijst aan high demand veranderingen met een snelle Google bij organisaties als bijvoorbeeld Apple en Microsoft..

Het belang van de aanbieder zal nog lang op de eerste plaats worden gezet.
of een fake mail adres aanmaken en daarmee inloggen ...
Datmosfeer inderdaad wat ik nu doe, maar bedankt voor de tip.
Ben ik dan echt de enige die alleen de drivers installeert en de hele software rommel lekker achterwege laat?
Ik doet dit al vele jaren en heb er werkelijk nog nooit iets aan gemist.

Ooit was er nog wel een tijd waarin het nodig was om zelf instellingen te veranderen in de driver, maar dat is al lang geleden, en als je dat toch wilt doen zijn daar wel programma's voor die niet perse constant op de achtergrond willen draaien (en daar weet ik veel wat uitspoken)

Ik zeg dus, gewoon niet installeren, scheelt je weer wat nutteloze bloatware die je toch niet nodig hebt.
Nee hoor, ik pak de setup uit en verwijder zelfs de Geforce Experience en telemetry mappen voor ik de setup uitvoer :P
Ik houd persoonlijk helemaal niet van software dat ongewild naar huis belt.
Ik ben dus erg blij dat iemand een manier heeft gevonden om het te omzeilen.
We zijn in een tijd dat unpluggen zo goed als onmogelijk is. De info dat Nvidia verzameld is wel het minste waar je u zorgen om moet maken.
niks drogreden. Je bent niet verplicht de app te installeren en de gratis aangeboden diensten ervan te gebruiken.
Je bent zelfs niet verplicht team green te kiezen.
Oh ja wat een rotzooi is dat. Ik heb het zelf maar gedeinstalleerd want ik gebruik die shadow play opties toch niet, maar met elke driver update komt die zooi weer helemaal mee. Kan ik die er weer af gooien. Dus ik update een stuk minder tegenwoordig. Ik wil helemaal niet hoeven inloggen om mijn hardware te gebruiken.

Helaas mis je dan wel gelijk de auto update functionaliteit. Dus ik zal deze workaround wel eens proberen.

Ik snap niet dat nVidia niet genoeg heeft aan het verkopen van hun prima videokaarten, waarom moet er nou ook altijd weer geld verdiend worden aan het loggen van de gebruikers informatie :( (Hetzelfde geldt overigens voor Steam, Uplay, Origin, Windows 10 enz).

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 3 januari 2017 17:46]

Ik snap ook niet wat het probleem is.
Als je het niet wil, installer het dan ook niet in de eerste plaats? Je hebt het helemaal niet nodig.
De standaard windows drivers werken ook. Anders is er nog altijd team red. :)
Je kan ook gewoon Nvidia drivers zonder alle meuk installeren.

Zelfs Nvidia drivers zonder control panel e.d. als je echt zou willen ;)
ja idd. Had het even gemist dat ze dit opnieuw mogelijk gemaakt hadden. :)
Ik maak graag filmpjes met nVidia Shadow Play. Dit is een prachtige functie aangezien de videokaart wordt gebruikt om hardware-geaccelereerd de MP4 te encoderen. Voorheen gebruikte ik Fraps maar deze heeft beperkte en softwarematige videocompressie en op 3440x1440 werkt dit niet meer aangezien de harddisk dan meer MB per seconde krijgt te verstouwen dan hij weg kan schrijven. Met ShadowPlay werkt dit wťl vloeiend waardoor ik DreamScenes kan opnemen als deze.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*