Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Tweetrapsauthenticatie is standaard ingeschakeld bij actuele testversies van WhatsApp voor Android en Windows Phones. Gebruikers kunnen een passcode aanmaken en dienen een e-mailadres op te geven voor het kunnen resetten van die code.

Two factor authentication is ingeschakeld bij testversie 2.16.341 van WhatsApp en latere versies, constateerde Android Police. De mogelijkheid zit al langer in de bèta maar voorheen ging het om een verborgen functie, net als het bij iOS nu nog is. Bij Windows Phones is de beveiligingsmaatregel wel al standaard doorgevoerd bij de testversie, meldt WABetainfo.

De verificatielaag is in te schakelen bij de accountinstellingen, waarna een passcode van zes cijfers aan te maken is. Bij het registreren van het telefoonnummer met WhatsApp dient vervolgens de code ingevoerd te worden. Om de passcode te kunnen resetten moeten gebruikers een e-mailadres opgeven; de dienst kan hier de resetcode naartoe sturen.

Om van de functionaliteit gebruik te kunnen maken moeten gebruikers deelnemen aan het testprogramma van WhatsApp.

WhatsApp 2factorWhatsApp 2factorWhatsApp 2factor

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Dit gaat flink balen zijn als je een nieuw nummer krijgt, waar al een keer WhatsApp aan gekoppeld is. Wanneer de vorige eigenaar van dat nummer dit heeft dan heb je wel een probleem.

Telefoon providers geven nummers van bijv. Oud abonnees na een tijdje door.
WhatsApp heeft hier een oplossing voor:

"If you have two-step verification enabled, your number will not be permitted to reverify on WhatsApp within 7 days of last using WhatsApp without your passcode. Thus, if you forget your own passcode, but did not provide an email to disable two-step verification, even you will not be permitted to reverify on WhatsApp within 7 days of last using WhatsApp. After these 7 days, your number will be permitted to reverify on WhatsApp without your passcode, but you will lose all pending messages upon reverifying - they will be deleted. If your number is reverified on WhatsApp after 30 days of last using WhatsApp, and without your passcode, your account will be deleted and a new one will be created upon successfully reverifying."

Bron: https://www.whatsapp.com/faq/en/general/26000021
Ik gebruik al meer dan een half jaar whatsapp terwijl mijn nummer is gedeactiveerd. Ik heb een backup met Titanium backup waarmee je whatsapp kunt herstellen zonder een telefoon nummer te hoeven verifiren.

Wat zou er gebeuren wanneer iemand mijn telefoon nummer krijgt toegewezen en ik mijn backup terug zet?

Als ik namelijk op 2 toestellen de backup terug zet krijgt de eerste een melding dat het nummer geverifieerd moet worden.

Spannend :P
Het is wel zo netjes om dit niet te doen en gewoon je nieuwe nummer te activeren. ;)
Wij hier zijn mischien netjes. Maar wanneer 4Chan The hacker hierachter komt is het game over.
Als er een nieuwe verificatie plaatsvindt, dan worden de oude eruit getrapt. Dus als iemand jou nummer krijgt en die logt in, dan loggen alle anderen uit.
Klopt, zo staat het ook in translate.
Je wordt dan ook uit alle groepen getrapt en je account is dus echt vers.

Overigens vraagt WhatsApp periodiek om die code in te voeren, dus vergeten zullen mensen het niet zo snel; hoop ik :)
Het zou handiger geweest zijn als dit OOK in het artikel zou staan, scheelt een hoop 'uitleg' van "deskundigen"
Nee, lijkt mij niet.
Het zal te maken hebben met backups, zodat je je eigen backup alleen maar kan terughalen, nu ze zo met cloud inzetten.

Als je jouw nieuwe toestel met nummer opnieuw aanmeld, moet je die authentificatie geven, voor de backup hersteld wordt.

Als je een nieuw telefoonnummer krijgt, krijg JIJ de welkomstsms met code, waaraan jouw accoutn gekoppeld wordt.
Het oude ( vorige ) account wat nog op een (vreemde) telefoon zwerft, is dan niet meer actie te maken, zonder die code's

edit :
Once that's done, two-step verification will be active on your phone number. No one will be able to activate WhatsApp with the same phone number unless they have the passcode or access to the email account to reset it.

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 10 november 2016 19:29]

Je kunt iemand anders z'n backup per definitie niet terug halen. WhatsApp bewaard zelf niks nadat het afgeleverd is en het is nog versleuteld ook zolang het bij hun in transit hangt.

Backups gaan naar de Google of Apple account, in de cloud idd, als je dat ingesteld hebt. Maar het is niet dat je die account er bij krijgt van de vorige eigenaar als het nummer gerouleerd wordt door de provider. Word lastig ophalen dus.
In het geval van de telefoon + simkaart kun je dus wel die backups opvragen.
imho lijkt me dat op deze manier niet meer mogelijk, maar zonder meer info blijft het gissen naar de mogelijkheden
Kom maar bewijzen. Wipe ik m'n telefoon, mag je het aantonen. Krijgt de pincode van de SIM, evt. de pincode van WhatsApp als je dat wilt (heb er geen op het moment), geen limitaties op de telefoon.

Wat je niet krijgt is m'n Google account.
in extremis kun je alles tegenwerken.

Volgens andere posts wordt je regelmatig om dat 2e password gevraagd.
Als jij jouw telefoon wiped, en zonder googleaccount is het natuurlijk niet te achterhalen.

Mijn uitspraak was op een verdwenen/gevonden telefoon, die wipe je over het algemeen niet zo snel ( de meeste mensen weten niet eens dat dat kan )
Als je dan in WA de vraag om een password krijgt, buiten die sms om, zijn de gesprekken niet toegankelijk.
Ik zal vast een cursus begrijpend lezen nodig hebben dan. Dit is je tekst waar ik o.a. op reageer:
Als je jouw nieuwe toestel met nummer opnieuw aanmeld, moet je die authentificatie geven, voor de backup hersteld wordt.
In het geval van de telefoon + simkaart kun je dus wel die backups opvragen.
Ik zie nergens verlies/diefstal/dom genoeg om de telefoon door te verkopen inc. SIM kaart zonder prive data er af te halen. En voor alle duidelijkheid, in die gevallen hoef je ook helemaal geen back-up te herstellen, het staat er immers nog gewoon op.
Zoals je zelf aangeeft:
"No one will be able to activate WhatsApp with the same phone number unless they have the passcode or access to the email account to reset it.'

Dus als jij geen toegang hebt tot de passcode (die de vorige gebruiker heeft ingesteld) of het bijbehorende email adres, kan jij WhatsApp niet activeren.

Althans zo lees ik dat.


Edit: Dit vond ik op een support pagina van whatsapp. Ze wissen het dus na 45 dagen.

Why is my phone number already in WhatsApp?

All WhatsApp accounts are tied to mobile phone numbers. Since it is common for phone numbers to be recycled by mobile providers, it is possible that the previous owner of your current phone number used WhatsApp.

If the previous owner of your phone number did not delete their WhatsApp account, you and your friends may see your phone number in WhatsApp before you activate a new account. You may also see someone else's profile photo and status message attached to your phone number.

There is no need to worry. This only means that the previous account was not deleted, so old information still exists in the system. This does not mean that the previous owner of the phone number has any access to the WhatsApp account you activate with your new phone number. Your conversations and other WhatsApp data are secure.

To help eliminate confusion with recycled phone numbers, we monitor account inactivity. If an account is unused for 45 days and then becomes newly activated on a different mobile device, we take this as a sign that a number has been recycled. At this time, we will remove the old account data tied to the phone number - like the profile photo and status.

Cheers,
WhatsApp Support Team


https://www.whatsapp.com/faq/en/general/24068052

[Reactie gewijzigd door Kapitein187 op 10 november 2016 19:42]

De quote die je aanhaalt bevestigt wat je probeert te ontkrachten. Er wordt nergens over backups gesproken (sinds wanneer maakt WhatsApp die in de cloud voor me? Ik piel op Android met Google drive en iOS met iCloud)

Kapitein187 maakt een valide punt: wanneer je een nummer krijgt waar al WhatsApp aan hangt (bv zakelijk) kun je dat onmogelijk overnemen.
De genoemde diensten zijn geen cloud ?

Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, zo is mijn interpretatie, als het niet juist is prima, ik werk niet voor Whatsapp, dus ik heb geen idee wat ze verder in de planning hebben.

Als je het zo leest, gaat het inderdaad spannend worden na een recycling, als het nummer niet vrijgegeven gaat worden.

Ik ben benieuwd bij WIE men gaat klagen, want zowel de telecomprovider kan er niets aan doen, en Whatsapp wil er neits aan doen ( veiligheid )
Dit gaat flink balen zijn als je een nieuw nummer krijgt, waar al een keer WhatsApp aan gekoppeld is. Wanneer de vorige eigenaar van dat nummer dit heeft dan heb je wel een probleem.

Telefoon providers geven nummers van bijv. Oud abonnees na een tijdje door.
Iets met inactiviteit ofzo? Providers moeten telefoonnummers een jaar "in de ijskast" zetten als ze vervallen voordat ze opnieuw worden uitgegeven. Whatsapp kan dus zien dat er minstens een jaar geen berichten worden verstuurd/ontvangen voordat het nummer wordt heruitgegeven
Helaas gaat door de nummerschaarste er geen jaar overheen.
Ik heb regelmatig mensen aan de telefoon, die van niets weten, terwijl het betreffende nummer niet eens zolang daarvoor nog in gebruik was bij de 'oorspronkelijke' klant.

Zeker de budgetproviders ( lebara, lyca e.d ) rouleren best vlot
Ik snap het verschil niet zo met nu. Als je WhatsApp installeert of jezelf registreert, krijg je toch ook gewoon een SMS ter verificatie waarbij je een code moet invullen in WhatsApp? Dat weet ik namelijk 100% zeker. Of is dit gewoon voor extra veiligheid? In mijn ogen is dat met zo'n SMS ontvangen ook gewoon tweetrapsauthenticatie.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 10 november 2016 19:30]

Inderdaad voor extra veiligheid. Zo kan men niet zomaar jouw bestaande WhatsApp account overnemen omdat het SMS kanaal niet bijzonder veilig is.
Nouja, overnemen merk je snel genoeg. Je acount kan maar op n apparaat tegelijk ge-activeerd zijn. Dus als ik jouw SMS-code onderschep en op mijn telefoon activeer, dan merk jij dat jij geen toegang hebt en zul je het opnieuw proberen. Dan valt snel genoeg op dat er iets niet in de haak is.

En als het al zou lukken heb je er nog niet heel veel aan, want de oude conversaties krijg je er ook nog eens niet bij, die staan gewoon op het apparaat van de rechtmatige eigenaar. Ik zie dus ook niet echt hoe dit iets toevoegt.
Het gaat om de window of opportunity, voornamelijk onder regimes die wat minder betrouwbaar zijn was dat een potentieel probleem. Die wordt nu gesloten, immers kan je pending berichten niet meer ontvangen en wordt je groepslidmaatschap beeindigd.

Het was dan ook een (moeilijke/paranoid-mode) manier om encrypted gesprekken die nog op de server staan binnen te halen: zet iemand vast, zet hun toestel uit, wacht een paar dagen en verifieer vervolgens WhatsApp op een nieuw toestel: het toestel gaat opnieuw negotiaten met je gesprekspartners en groepspartners, en die versturen vervolgens opnieuw alle berichten die je nog niet hebt gekregen met een nieuwe encryptie sleutel - en kan je alles lezen wat nog in de wachtrij stond en daarna dus ook deelnemen aan de groepen bijvoorbeeld. Nu heb je eerst een code nodig om te verifiren, en als je die code niet kan geven: dan vindt er geen renegotiate plaats en wordt je uit alle groepen gegooid. Hiermee is de WoO gesloten. :) Het was iets vergezocht, maar het kn een probleem vormen. Daarnaast is t natuurlijk ook mooi meegenomen dat t een extra laagje beveiliging is voor iedereen.

Het is een van de stappen die WhatsApp onderneemt om de veiligheid te vergroten, encrypted iCloud/Google-drive backups is de volgende mijlpaal (waar dit deels op inhaakt) - ik hoop dat nog voor het einde van het jaar in beta te zien.

Niemand beweert dat dit een enorme toevoeging is, maar het is het grote geheel waarbij elk stapje er weer eentje is om een zo veilig mogelijk systeem te maken. :)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 10 november 2016 23:57]

Encrypted iCloud backups zitten al in de huidige iPhone versie. Het moet enkel nog geactiveerd worden.
Als het al niet geactiveerd wordt in de iOS-beta, dan is de kans redelijk groot dat het een alpha functie is die nog niet voldoende getest is. Het alternatief is dat ze wachten om het langzaam uit te rollen, maar voor dit soort zaken doen ze dat meestal niet. (Met dingen als (video)bellen e.d. wel.)

Ik blijf er lekker vanaf zolang het niet in de beta actief is. :P
Op 1 apparaat tegelijk?

Ik heb op mijn laptopje een app staan (ben naam even kwijt) die whatsapp gewoon mogelijk maakt op x86 terwijl whatsapp op mijn iPhone ook gewoon aan staat.
Ja, dat is anders lijkt me. Naast je telefoon kun je WhatsApp Web gebruiken op n ander apparaat. Die leunt echter 100% op je telefoon, als je je telefoon uitzet of als die geen verbinding meer heeft valt de verbinding van WhatsApp Web ook direct weg. Het is goed mogelijk om een wrapper te bouwen om WhatsApp Web, zodat het een losstaande applicatie lijkt. Op Ubuntu Phone heb ik zo ook een tijdje WhatsApp gehad, via een app die gebruik maakt van WhatsApp Web. Soort van alternatief voor WhatsApp op je telefoon dus, maar je hebt nog steeds een andere telefoon nodig waarop WhatsApp wel geactiveerd is.

Daarmee valt de verbinding van jouw app dus ook weg als iemand anders jouw nummer zou kapen / SMS zou onderscheppen, omdat je WhatsApp Web client dan opnieuw geverifieerd moet worden. Ook dat zal je merken dus.
De SMS krijg je op het nummer wat je registreert
Dus bij misbruik heb je DAT nummer.
Nu krijg je onafhankelijk een code via email, een andere route, dus iets veiliger ?
Je stelt zelf een code in. Het emailadres dient enkel voor als je de code vergeet, en je bent niet verplicht die in te vullen. (Als je hem dan vergeet ben je de sjaak, maar WhatsApp denkt dat op te lossen door regelmatig die code te vragen zodat je niet tig jaar na instellen hoeft te denken "ohja, wat had ik ook alweer ingevuld?".)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 10 november 2016 23:44]

Ik heb meer het idee dat dit een verificatie proces van Facebook is om te checken of jouw 06 en mail overeenkomen met Facebook om zo de juiste data onderling uit te wisselen. Tuurlijk zit er een stukje veiligheid bij, maar even onder tafel door.....
Jij snapt het. Een slimme en gladde manier om je mail en telefoonnummer te koppelen met Facebook. Onder de noemer veiligheid. Beetje heel jammer weer ...
Dan zet je het toch niet aan als het je zo dwars zit? :')
Non-issue. Eerst zat je te klagen dat dit niet kan via die EFF referentie, en nu is het (zoals ik toen ook al vertelde) wel mogelijk en is het opeens jammer?

Troll much? :P
Whatsapp = Facebook (na de overname). Kan je er nog 100000 keer omheen draaien, is gewoon een feit. Punt. Niks te maken met troll.
Mooi ontweken, want daar ging het helemaal niet om en daar heb ik helemaal niets over gezegd. ;) Ik wees je op een tegenstrijdigheid van je, en je schiet meteen in de aanval. Blijkbaar zit ik dus goed. =)
Onder een ander topic zat je te klagen dat WhatsApp dit soort features niet had, nu krijgen ze het wel en ga je klagen dat ze de features wl krijgen. Je zit dus gewoon ordinair te trollen. Dat maakt het wel makkelijk om je in de toekomst gewoon te compleet te negeren. :P

Overigens is ook wat je daar zegt onzin en totaal geen feit. Dat je niet snapt hoe juridische zaken werken en hoe de zakenwereld in elkaar zit: prima, dat hoeft ook niet, en dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar doe dan niet net alsof je het wel snapt - en ga al helemaal niet roepen dat de onzin die je verspreidt "feiten" zijn. ;)

Maar goed, carry on trolling/flamebaiten - ik zal stoppen je te voeden.
Volgens mij haal jij mensen door elkaar. Voor mij is het heel simpel.

-Whatsapp kan zich beter bezig houden met het sturen van berichten. Daar zijn ze goed in. Dus geen telefoon, videocalling, etc.
- Het beste is, zoals ze ook voor de overname niet deden, geen gegevens met Facebook delen. Doen ze dat wel dan zijn ze een ander bedrijf dan voor de overname en 'naaien' ze spreekwoordelijk hun gebruikers.
- En ik snap best wel hoe dingen juridisch en zakelijk in elkaar zitten. Maar als gewone gebruiker heb ik daar geen boodschap aan. En het is heel simpel. Whatsapp is gewoon een onderdeel van de Facebook groep. Volgens jou is dat niet zo. Maar deelt Whatsapp dan ook gegevens met Google? Of wie weet Samsung? Waarschijnlijk niet omdat ze verplicht zijn dit te doen met Facebook.
- En als jij dit trolling noemt, is dat jou probleem. Je gooit zelf ook onzin de wereld in over bijvoorbeeld BB10 (en nee daar ben ik geen dan van, maar is in mijn testen met OS'en gewoon 1 van de beste) zonder daar waarschijnlijk ervaring mee te hebben. En zelf onwaarheden, dus wie is hier nu aan het trollen?
- Oh het is toch een feit dat Whatsapp een onderdeel van Facebook is? Of is dat zelfs ook niet zo volgens jou. Ach ik koop wat voor een paar miljard, maar bemoei me er verder niet mee. Sure ...

En oh ja, ik reageerde hier alleen op de reactie van michielso12 omdat hij het ook goed ziet.

'Ik zal je stoppen met voeden'? Nu klink je als een of andere Whatsapp Jihad strijder 😂. Alvast een prettig weekend.
Er zijn al meerdere bronnen gegeven wat het verdienmodel is van WhatsApp nadat Facebook WhatsApp heeft overgenomen. U/je bent 47.. ik had wel verwacht dat het niveau wat hoger zou zijn in plaats van zo kinderachtig te reageren. Wij zijn de enige die met bronnen komen. Van jou/u hebben we nog maar weinig bronnen gezien.

Hier een aantal bronnen:

https://www.businessinsid...nmodel-zuckerberg-611295/

http://qooqle.nl/?q=how+whatsapp+makes+money
Waar reageer ik kinderachtig? Waar dan? Ik zie hierboven maar een iemand kinderachtig reageren door het noemen van trolling en 'stoppen met voeden'. En wat voor een bronnen wil je van mij zien. En van de bronnen die je hierboven aantreft, geeft ook al mijn punt aan.

"Hij is maar wat blij dat de bijna 1 miljard gebruikers van de berichtendienst nu onder de paraplu van Facebook vallen"

Staat er toch echt zwart op wit, en geeft dus ook aan wat ik probeer uit te leggen. De Whatsapp van voor de overname is niet de Whatsapp van na de overname.

En ja, ik heb geen behoefte aan het bestellen van wat dan ook via Whatsapp.
Ik gebruik (helaas, omdat overstappen voor veel gebruikers blijkbaar moeilijk is) voor het versturen van berichten. Ik heb er geen behoefte aan om straks van alles via Whatsapp te regelen. Want Facebook kijkt mee op de achtergrond.
Waar reageer ik kinderachtig? Waar dan?
Hier:

richdb in 'nieuws: WhatsApp schakelt tweetrapsauthenticatie in bij bta's'

Dat betekent dat jij gelijk hebt, en niemand anders, want jouw wet is wil. Jij komt niet eens met bronnen, maar je wilt wel gelijk hebben. Zo werkt het natuurlijk niet. MadEgg komt wel met bronnen. Dat is het grote verschil.
Nu klink je als een of andere Whatsapp Jihad strijder 😂
Of dat, wat je hierboven zei. Totaal off-topic en slaat nergens op. Nu heb ik geen andere reacties (niet naar gezocht want vind ik verspilde moeite).
"Hij is maar wat blij dat de bijna 1 miljard gebruikers van de berichtendienst nu onder de paraplu van Facebook vallen"
Ja, en daarmee refereren ze naar dit artikel: https://www.businessinsid...an-geld-verdienen-611271/

Wat goed nieuws is, is dat het delen met Facebook in de EU tijdelijk is stop gezet.
Lees jij wel goed? Ik zei Whatsapp = Facebook. En in een van de bronnen die jezelf aangeeft staat gewoon dat onze Facebook voorman blij is dat alle Whatsapp gebruikers nu onder de paraplu van Facebook vallen. Is dat dan kinderachtig? Staat toch gewoon wat ik hier vertel?

En het delen is niet zomaar stilgelegd. Al zal WhatsappHack verklaren dat het een soort van spierballen vertoon is van de EU richting Facebook.

En mijn wil is wet? Dat maakt jij ervan. Ik verklaar hier toch ook niet niet dat jou of WhatsappHack zijn wil wet is. We hebben een verschil van mening, en misschien zelfs dat geeneens.

Wat is steeds probeer aan te geven is dat Whatsapp als bedrijf is veranderd door de overname door Facebook. En ik denk dat deze verandering niet in het voordeel van de gebruikers is.

Ik ben benieuwd of de uitspraak 'wij gaan geen reclame tonen in berichten' nog lang stand gaat houden.
Lees jij wel goed? Ik zei Whatsapp = Facebook. En in een van de bronnen die jezelf aangeeft staat gewoon dat onze Facebook voorman blij is dat alle Whatsapp gebruikers nu onder de paraplu van Facebook vallen. Is dat dan kinderachtig? Staat toch gewoon wat ik hier vertel?
Ja, maar dat zegt geen drol. Dat jij zegt "WhatsApp is Facebook" is totaal niet onderbouwd en dat is gewoon maar wat roepen terwijl je zelf niet eens weet wat je roept. Want met elke reactie kom je met dezelfde onzin als "WhatsApp is Facebook".
En mijn wil is wet? Dat maakt jij ervan. Ik verklaar hier toch ook niet niet dat jou of WhatsappHack zijn wil wet is. We hebben een verschil van mening, en misschien zelfs dat geeneens.
Daar lijkt het wel op, want jij geeft hierbij geen bronnen maar zegt wel "het is zo, punt uit". Onze wil is niet wet, want wij staan niet te schreeuwen dat wij gelijk hebben, en wij komen wel met bronnen. Dus dat klopt niet wat je zegt.
Wat is steeds probeer aan te geven is dat Whatsapp als bedrijf is veranderd door de overname door Facebook. En ik denk dat deze verandering niet in het voordeel van de gebruikers is.
Ja, dat klopt. Dat ben ik met je eens. Het is hopen dat de EU er wat aan gaat doen. Gelukkig kan je de 'ergste' dingen wel uitzetten.
Ja, maar dat zegt geen drol. Dat jij zegt "WhatsApp is Facebook" is totaal niet onderbouwd en dat is gewoon maar wat roepen terwijl je zelf niet eens weet wat je roept. Want met elke reactie kom je met dezelfde onzin als "WhatsApp is Facebook".
Nog een poging. Hier https://www.businessinsid...nmodel-zuckerberg-611295/
staat dus echt:
"Nu heeft de 31-jarige Zuckerberg herhaaldelijk aangegeven geen haast te hebben met WhatsApp. Hij is maar wat blij dat de bijna 1 miljard gebruikers van de berichtendienst nu onder de paraplu van Facebook vallen. Bovendien is een potentile concurrent van het sociale netwerk onschadelijk gemaakt."

Nu onder de paraplu van Facebook valt = (Whatsapp=Facebook)

En hier:
https://decorrespondent.n...sapp/46083555034-71efc688

"Dat klinkt vreemd, maar dat is het niet. In de techwereld doet het er namelijk niet toe of je een verdienmodel hebt of niet. De vraag is niet of je winstgevend bent, maar of je een bedreiging vormt voor een bestaande techmoloch. Het is een misvatting te denken dat Facebook WhatsApp overneemt om eraan te verdienen. Ze neemt het bedrijf over om haar eigen imperium niet te verliezen."

En ik lees onder de paraplu gewoon als Facebook. Dus ik weet niet wat ik nog meer moet onderbouwen? Het zullen juridisch gezien aparte bedrijven zijn, maar als puntje bij paaltje komt heeft Facebook het voor het zeggen.
Nee. Dat daar letterlijk staat dat hij blij is met WhatsApp, zegt geen drol. Overigens is er geen zwart op wit bewijs van jou dat WhatsApp 'alles' deelt met Facebook. We weten onderhand wel dat je een schurfthekel hebt aan zowel Facebook als WhatsApp.

En nee, WhatsApp is niet hetzelfde als Facebook. Dat is wat jij wilt horen, omdat jij denkt dat dat zo is. Je kunt eerder zeggen dat Telegram Facebook is, dan dat WhatsApp dat is..
Dus krab je maar eens achter je oren. WhatsApp is heus geen topper met privacy, maar Signal gebruikt geen hond, en Telegram wordt ook niet door iedereen gebruikt, en is ng erger qua privacyschending.

Dat jij WhatsApp ziet als Facebook, betekent niet dat ze dezelfde regels hebben.
Pfffff .... Facebook heeft Telegram niet gekocht dus Telegram valt niet onder de paraplu van Facebook. Facebook heeft Whatsapp gekocht, dus Whatsapp valt onder de paraplu van Facebook.

Zo moeilijk is het toch niet? Ik zeg niet dat Whatsapp hetzelfde is als Facebook, maar ik probeer aan te geven dat Facebook gewoon op de achtergrond bepaald wat er gebeurt met Whatsapp.

Zie het delen van gegevens wat nu is begonnen, het delen van gegevens wat we nog niet weten, en alle andere nieuwe opties die in Whatsapp zullen verschijnen n het voordeel van Facebook.

Al vaker hier gezegd dat Whatsapp van voor de overname een andere Whatsapp is dan na de overname. Een optie voor gegevens delen met Facebook was er nooit gekomen als het niet was overgenomen. Dus mijn conclusie: Whatsapp = Facebook. Het is soms zo simpel.
Nee, klopt. Maar ik vergelijk Telegram met WhatsApp qua veiligheid, en jij denkt goed af te zijn bij Telegram, haha :'). Maar goed. Ik ga niet de hele tijd het welles nietes spelletje spelen. Het is een feit dat Facebook WILT wat er gaat gebeuren, maar dat is tot op heden nog niet zo. Misschien dat dat later komt, maar dat zien we dan wel.

WhatsApp ging alleen maar akkoord met de overname, als WhatsApp grotendeels mocht bepalen wat zij doen, en Facebook niet alles moet/mag bepalen.

Hoe kom jij er bij dat WhatsApp alles deelt met Facebook. Enkel je telefoonnummer wordt gedeeld + wat geaggregeerde statistieken.

Ik ben het er mee eens dat WhatsApp niet meer zo privacy gericht is als eerst, maar zo erg is het nog niet eens. Facebook heeft namelijk toch wel jouw telefoonnummer. ;) Hoe? Nou, als n van jouw vrienden of kennissen, of iemand die jouw telefoonnummer heeft, geregistreerd staat bij Facebook, en ook gebruik maakt van WhatsApp en delen aan heeft staan bij WhatsApp, hebben zij alsnog jouw telefoonnummer. Dus zoveel maakt dat niet uit.

Jij trekt conclusies uit onderbuik gevoelens. Slaat nergens op.
Het laatste gedeelte wat je aangeeft is precies heel interessant. Op een andere manier aan iemands gegevens komen.

Voor de rest zeg ik niet dat Whatsapp alles met Facebook deelt. Maar zal in de toekomst waarschijnlijk wel meer en meer worden.

En als jij miljarden voor iets betaald, ga je dan akkoord met dat de ander bepaald wat je met het gekochte product mag gaan doen? Het is maar wat je gelooft.
Ja, maar dat is dus de schuld van Facebook, en niet van WhatsApp. Dat staat dus volkomen los van WhatsApp..

Ik weet niet of het meer en meer gaat worden, we zullen het zien. :)

Facebook wilde WhatsApp graag kopen, dus moesten ze wel. Al is dat maar om de telefoonnummers te linken aan gebruikers (zoals ik in mijn vorige post uitlegde).
En heb je dus de keuze.
Ben je zo tegen de FB belangen, deactiveer je de accounts.
Dat doet men niet, want FOMO ligt op de loer.

Vaak is dit grootspraak van achter een keyboard, net als AL die feyenoord supoorters die hun UPC/Ziggo op gingen zeggen, omdat ze een andere club sponsoren.
Als dat een klein percentage ECHT gedaan heeft, is dat knap, maar de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt.
Feyenoord? Maar goed..... Ik heb al een tijd mijn WA en Facebook accounts gedeactiveerd. Maar ja, als de rest niet overstapt op iets anders dan gaat het niet werken. En helaas interesseert het mensen niet, totdat er wat 'fout' gaat en dan schreeuwen de meeste het hardst. Ik betaal liever een paar euro voor een app zodat mijn gegevens nergens voor worden gebruikt.

In andere woorden. Waarom wordt er geen WA op Facebook versie aangeboden waarbij je een bedrag voor de app betaald, maar je zeker weet dat er ook maar niks met je gegevens wordt gedaan. Dat is pas een keuze.
Je bent niet verplicht een email adres op te geven, dat moet je helemaal zelf weten. Het is wel op eigen risico uiteraard, code vergeten is pech hebben.

Je kan natuurlijk ook een ander herstel adres opgeven dan je op FB gebruikt.
Wat is hier nou bij WhatsApp precise het voordeel van? Dat je nog niet ontvangen berichtjes beschermd voor als je je simkaart kwijt raakt en niet direct blokeert en iemand heel snel probeert je identiteit te stelen?

Schattig dat WhatsApp heel Telegram probeert te rippen maar soms schiet het echt niet heel erg op...
"De mogelijkheid zit al langer in de bta maar voorheen ging het om een verborgen functie, net als het bij iOS nu nog is."

Neen, ook in de iOS beta is het standaard geactiveerd... Waarvan akte. :P Heb er vannacht veelvuldig mee zitten spelen en testen.
Dit was al mogelijk met WA tweaks. Deze software gebruikt root en staat toe whatsapp features aan te zetten die nog niet officieel te gebruiken zijn.
Naast je telefoonnummer heeft Whatsapp nu ook je emailadres. Nu wordt het nog makkelijker persoonsgegevens met Facebook te koppelen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True