Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: MusicAddict

THQ Nordic heeft bekendgemaakt dat het alle rechten met betrekking tot de spellen en overige projecten van NovaLogic koopt. De overeenkomst voor de overdracht is al gesloten. NovaLogic is onder andere bekend van titels als Delta Force en Comanche.

THQ Nordic meldt dat het 'zeer tevreden is met de nieuwe toevoeging aan zijn portfolio' en dat het graag de franchise wil voortzetten. Het bedrijf zegt open te staan voor suggesties van ontwikkelaars met een concept voor een mogelijke opvolger van eerdere NovaLogic-titels. De bedrijven maken niet bekend welk bedrag met de overdracht is gemoeid. Onder de verkregen NovaLogic-rechten valt ook het recht op het gebruik van de merknaam van het bedrijf.

NovaLogic ontwikkelde verschillende spellen die allemaal een militair thema hadden. Naast de bekende Delta Force-serie maakte het bedrijf bijvoorbeeld Joint Operations, Armored Fist, F-22 en F16. Deze titels gaan eveneens over naar THQ Nordic. Het in 1985 opgerichte NovaLogic bracht in 2009 zijn recentste titels uit.

Het Oostenrijkse Nordic Games kreeg de merknaam THQ in 2014 in handen, waarna het twee jaar later verderging onder de naam THQ Nordic. De uitgever staat zelf onder andere bekend om de Darksiders-serie.

Delta Force 3, Land Warrior

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom iemand deze IP zou willen kopen. Toch niet voor de flightsims en "Delta force" naam. Kan je echt zelf geen andere titel verzinnen:
- Special Forces
- Assault Team
- Command & Control Commandos.
- Precision Army
- Tactical Team
- Operations Inc. ?
Die games waren in die tijd baanbrekend, met 16 man in een map naar 32 naar 64 naar 128. Dat was ongekend in de jaren 90 en begin 2000.

Als AF uitkomt, instabuy! Speel nog dagelijks delta force black hawk down online!
DF was idd een best wel leuke game al zou ik persoonljik toch graag nog eens een variant zien waarin bepaalde componenten uit america's army (de legacy versie), worden toegevoegd zoals... rangen, maar ook zou ik wel eens willen zien hoe het is om echte medics in een game te hebben... dus, iemand naar een 'veilige' plek moeten slepen voordat hij/zei behandeld kan worden, dat een medic ook extractions moet zien te regelen voor mensen die te zwaar gewond zijn geraakt of anders zit je in het volgende potje met een man minder... of een andersoortige penalty...
Bij delta force landwarrior, althans vroeger toen het net uit was, kon je in de novaworld servers spelen en kreeg je inderdaad een rang toebedeelt naar hoe je speelt, k/d ratio, medic saves, koth time, ctf enz.

Maar inderdaad het slepen van een gewond persoon naar een safe place is inderdaad een top toevoeging aan games. Dat mogen ze inderdaad wel toevoegen, geeft een mooie sense of realisme.
nog steeds ongekend, tegenwoordig mag je niet eens meer je eigen server runnen
Daarom speel ik nog altijd Delta Force Black Hawk Down online :D
klopt. De JO game.
Delta Force heeft historie en zoals je hier al in de reacties kunt lezen zijn veel spelers daar bekend mee. Een nieuwe game in die "serie" is heeft dan meteen al een streepje voor ipv een of andere nieuwe no-name game.
Maar als je daarmee verder gaat, moet je dus wel weer in hetzelfde thema een game creŰren en moet deze beter zijn dan zijn voorgangers, omdat je anders een hoop kritiek krijgt :+

Soms is het dus makkelijker om een nieuwe game te maken, omdat deze geen ( echte ) verwachtingen heeft een andere game te overtreffen.
Qua graphics gaat dat wel lukken. En THQ Nordic kennende gaat dat gameplay ook wel goed komen.
OkÚ, graphics moet inderdaad wel lukken en ik geloof best dat ze dat kunnen, het enige wat ik zeg is dat het lastiger is dan simpelweg een nieuwe game / reeks te maken ;)
Omdat ik wel zit te wachten op een Delta Force legacy bundle voor steam en eventueel een reboot.
Dan hopelijk een goede reboot voor Armored Fist. Dat vond ik altijd geweldig spelen. F-22 Lightning 3 en verschillende Delta Force delen ook erg veel gespeeld.
Haha ik zou denk ik niet snel een game kopen met zo'n cheezy naam als Special Forced of Precision Army. Delta Force was echter geweldig vroeger.
De spellen verkopen ook nog steeds redelijk op steam, en dus de naam gebruiken voor nieuwere versies is helemaal niet zo'n dom idee..
Ook al omdat Delta Force een bestaande legereenheid is waarvan iedereen al wel eens gehoord heeft? Zelfs bij iemand die nooit van de games gehoord heeft, zal de Delta Force naam een belletje doen rinkelen.
Er staat toch in het artikel dat ze graag de Nova Logics willen overkopen, omdat ze willen voortborduren op de leuke spellen die destijds zijn uitgebracht. Ze willen dus deze games nieuw licht geven. Waarschijnlijk krijgen we dus binnenkort een nieuwe Joint Operations game. Deze game vond ik zeer vet en is inmiddels al een oudje.
nova logica maakte niet alleen commanche maar ook diverse andere sims welke initieel bedoeld waren om zo een digitaal slagveld neer te zetten.

Voor hun tijd waren het ver vooruitstrevende sims, waar je nog behoorlijk wat moeite voor moest doen.. ff snel een korte dogfight kon je vergeten... te snel vijandelijk gebied in vliegen leverde al snel een lock-on waarschuwing en diverse raketten ...
nova logic heeft net als voormalig spectrum holobyte ook defensie van meerdere landen voorzien van hoogwaardig training materiaal...

Sinds die tijd is er eigenlijk ook niets meer geweest wat een dergelijke combat-simulatie ervaring bracht.

Eigenlijk snap ik wel waarom de IP is overgenomen daar nova logic er zelf weinig mee kon doen vanwege contracten met defensie (DoD)
Herinner me vooral nog de eerste Comanche en de hierin ge´ntroduceerde voxel-based terrain rendering, die voor best fraaie graphics zorgde in een tijd dat 3D accelerators nog een toekomstdroom waren. Armored Fist was, afgezien van de dubieuze titel, wat mij betreft minder geslaagd. Kan me niet echt voorstellen waarom dit interessant IP is, de technologie is achterhaald (zowel van de games als het meeste wapentuig dat onderwerp was van de games) en inhoudelijk is het allemaal erg generiek.
Comanche was echt fantastisch qua graphics destijds en op lan parties nog een hoop delta force gespeeld. Ik denk dat de namen van die games bij veel gamers van 30+ nog steeds zoveel nostalgie oproepen dat ze op z'n minst zullen kijken of de nieuwe titels interessant zijn.
En dat was ook het krim...

Hun voxel engine was niet in staat om een 3D-accelerator te gebruiken, wat ze toen OpenGL/Glide/Direct3D mainstream werden gewoon een enorme achterstand bezorgde als je ze naast de gemiddelde 3DFX game zette.

Alsnog was commanche een redelijke simpele arcade-achtige helicopter sim waar je prima in kon knallen(En duizend keer leuker dan Gunship 2000). Het zou best een succesje kunnen zijn als je nu met een VR-helm icm een simpele joystick een free-look editie ervan uitbracht, generiek is het dan zeker, maar simpel en toegankelijk, net als wii sports. Ik zie er wel een markt voor.
De voxel engine was niet modern genoeg, maar voxel engines zijn nooit echt weggegaan, en ze hebben bepaalde voordelen. Heb je alleen wel genoeg cpu vermogen nodig, en dat was er in die tijd gewoonweg niet. Er word nog aan ontwikkeld en er zijn zeer interessante voxel engines in ontwikkeling. Zie bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/user/AtomontageEngine/videos
Comanche! Dat was echt revolutionair in die tijd. Jammer genoeg draaide het niet op mijn pc, ik had maar 2MB RAM in plaats van 4 ;(
Ik ken Armored Fist nog. Maar ik weet nog goed hoe groot blokjes zijn als ik een berg oprij.

Voxel engine is oplossing voor minder zware machines vroeger. 3D acceleratie was nog erg zwak of niet aanwezig. De polygonen zijn nog steeds zwaar in die tijd. Zeker met weinig polygonen is terrein erg ruw. Met voxels, of eigenlijk hoop pixels, kon men voor het eerst meer variatie in terrein aanbrengen en textures zijn niet nodig omdat elke pixel kleur kan hebben.
Voor voxel engine heb je geen 3d kaart nodig.

Alleen als je in de lucht vliegt is voxel engine minder probleem en ziet ook wat mooier uit op het scherm. Zeker met polygonen zonder texture is dat groot verschil.

Gelukkig voor ons gaat ontwikkeling in computers snel en al gauw is voxel engine achterhaald en vrij lelijk, nu we steeds meer polygonen en textures goed kunnen weergeven en alsnog mooie terrein met variatie kunnen weergeven.

Maar wel leuke tijden vroeger. Ik heb de spellen en dozen nog steeds. :)
Wat een tijden heb ik gehad met Delta Force. M'n eerste clan ervaringen (DWF, Dutch Warrior Force of iets in die trand) ermee opgedaan!

Eerste keer dat ik IRL met ze mee ging was toen ook episch. Vele zaten nog met een inbelverbinding en toen besloten we te gaan paintballen. Aantal waren erg blij om eindelijk zonder lag te spelen :+

Zou leuk zijn om een nieuwe Delta Force te zien. Alhoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dit gaan aanpakken als ze dit daadwerkelijk gaan doen.
Ha, die kan ik me nog wel herrineren. Ik meende dat het vier letters waren, iets van DDFW ofzo. Mooie website toen der tijd, nog een aantal matches tegen gespeeld met mijn squad toen :P
J˘h? Zou inderdaad ook DDFW kunnen zijn, geen idee meer exact. Ik herriner me enkel nog de naam van de clanleider nog, die noemde zichzelf Chico. Enorme vent met zo een typische engelse snor. Prachtkerel! Veel van hem geleerd.

Heb toendertijd aardig wat clanmatches gespeeld. Dus wellicht dat je toen ook tegen mij heb gespeeld :) Ik speelde toen vanaf begin 2001 tot medio 2002 bij hun volgens mij. Toendertijd ging ik onder de naam Raven, of Raven_PU_NL of iets in die trand. Praktisch pre-historie voor mij nu :+

[Reactie gewijzigd door Reefun op 1 november 2016 11:06]

Ik heb in die tijd ook een clan geleid, DDFC, Dutch Delta Force Clan (met veel internationale spelers overigens). Nickname IronClaw, IC als battletag.
Mooie tijd gehad, we hebben een aantal tournaments gewonnen en hadden een hele hechte groep. Delta Force 1, 2 en Land Warrior gespeeld.
Hebben we ook niet Task Force Dagger gespeeld?
en tevens *zwaai* van de interim clan leader :P
Hey Sand! Ik spreek Blade nog zo af en toe en heb ook nog een poos contact met JD gehad.
Ik denk idd dat we wellicht TFD hebben gespeeld en misschien pas echt begonnen in DF2. DF1 hebben alleen helemaal in het begin van DDFC gespeeld, maar meer voor de lol coop missies.

Ik weet nog dat we online begonnen met de eerste 15-20 matches te verliezen. Niet echt een bliksemstart zegmaar. :P
Hoi,
Heb nog een sig van je uit die tijd; heb df2 en dflw gespeeld (Nebel)
Yeah Delta force. Man wat waren die missies moeilijk tegen het einde. Bam in 1 klap dood en het hele level overnieuw doen. Wie heeft hier nog Joint operations: typhoon rising gespeeld? met 256 man op 1 map. Heerlijke gemodde maps ook die lekker pittig waren.
Ben benieuwd wat uit deze rechten overname terechtkomt.

[Reactie gewijzigd door Aggror op 1 november 2016 13:03]

Typhoon Rising! _/-\o_
Daar kan Battlefield al deze jaren later nog een puntje aan zuigen.
Project Reality (een GRATIS bf2 mod, tegenwoordig standalone) is eenzelfde iets, gemaakt door modders, inmiddels al 12 jaar oud, maar met zeer veel diepgang door verschillende niveaus van gevechtsmateriaal (infantrie met verschillende rollen, gewapende auto's, vrachtwagens, APCs, tanks, transportheli's, gevechtsheli's, mortieren, IED's...)
Bizarre is dat bepaalde aspecten van dat spel er ondanks zijn leeftijd nog ZO goed uitzien, bijv. het beeld vanuit een gevechtsheli in infrarood. Het is een moeilijk spel om te leren, maar met veel diepgang. Zie www.realitymod.com (gratis!).

Een recenter project is Squad, voor een groot deel opgestart door voormalige ontwikkelaars van het hiervoor genoemde 'PR', maar dan gebouwd op UnrealEngine4. De focus ligt op teamwork en communicatie, en uiteindelijk 'combined arms' gevechten. Stapsgewijs worden hier steeds meer onderdelen in bijgebouwd. Op het moment nog in alpha-fase en te spelen via Steam early access, maar al heel erg leuk om te spelen. Qua spelmodus heeft het ook wel wat weg van Joint Operations, omdat "AAS" (stapsgewijs control points overnemen) de kern vormt. Zie www.joinsquad.com :)

[Reactie gewijzigd door KarmaniaK op 1 november 2016 12:10]

Dat inderdaad, nu is BF toch wel van hogere kwaliteit (wapens en bijhorende upgrades), meer beloningsgericht etc. Maar ik mis de epische grote werelden, en gewoon een paar auto's een Chinook in kunnen rijden en er mee wegvliegen. Goede oude tijd.
Ik heb Joint Operations/Typhoon Rising helemaal grijs gespeeld. Ik vond het zelf een stuk leuker dan Battlefield met name door de grote hoeveelheid spelers op 1 map. Zijn er eigenlijk vergelijkbare mutliplayer shooters die dit ooit geŰvenaard hebben?
Jaren lang custom maps co-op spelen met JO:TR, prachtig was het om met een groep hele basissen te clearen, en steeds lastigere maps te bouwen om het uitdagend en leuk te houden.
Delta Force Land Warrior _O_
Mijn vader vindt het nog steeds stom dat hij die niet meer kan spelen :D
Inderdaad prachtig spel, ook het idee met stats was al goed uitgewerkt voor die tijd :*) .

Je kunt LW nog spelen hoor. Zijn alleen nauwelijks spelers meer:

http://novaworld.cc/lwlobby.php?lob=pub

Op die site kun je ook de andere lobbies bekijken, maar zoals je ziet is alles behoorlijk uitgestorven.
Soms kun je 's avonds nog wel eens een gevulde server vinden.
Ik heb vooral moeite om het aan de praat te krijgen op mijn vaders pc, zal het binnenkort weer eens proberen voor hem. Misschien dat het nu wel weer lukt.
Oh, wat was dat toch een heerlijk spel. Nostalgie slaat al behoorlijk toe bij mij.
Staat op steam, op fb is een hele community die nog wekelijks matches speelt!
Nostalgie! Vroeger deze titels vaak gespeeld..
'Dat zwarte lijntje van 3 pixels is een vijand!' *pew* *pew* *pew*

Zal me benieuwen wat ze hier van ga maken, ze hadden ook altijd 'Armored Fist' en die was erg leuk in multiplayer.
Bedoel je 3 voxels? Een reden waarom ik het zo goed vond, was juist omdat het op dat gebied probeerde te innoveren:

https://en.wikipedia.org/wiki/Voxel

Daar zit Comanche overigens ook bij. (En het overigens wereldberoemde (onder gamers) Bladerunner)
En het fantastische, van Waalse makelij zijnde: "Outcast" .
volgens mij was bladerunner van westwood.
Ah NovaLogic. Kan me de eerste Delta Force nog zo goed herinneren. Crappy server browser (Wat overigens wel werkte!) met custom maps. Voor de jongere generatie; dit is de grootouder van Battlefield (Zij het van een andere maker). Ik mis de goede oude tijd wel als ik dit soort titels voorbij zie komen. De SAW, M40 en Barrett waren geweldig.
Heerlijk om met een Barret ergens in de bosjes te liggen totdat een noob langs kwam. Soms lag ik wel 15 minuten ergens totdat ik mijn eerste schot af kon lossen..boem! headshot!...en de telefoontikken gingen maar door :)
O mijn god wat een tijd, ik denk er nog regelmatig met veel plezier aan terug!

Delta Force Black Hawk Down.
Begonnen bij +DKC+, met als subclan =Drop= (flauwe grap), daarna door naar C1 (chosen ones) en DTC (Dutch Terror Cows).
Dubbelkills maken in de @NL server, gele lijnen scoren en dan zoveel mogelijk tegelijkertijd, of in die Engelse servers! Elke week matches spelen, man wat een tijd!
Ja en ook bij mij regelmatig meeten IRL en dan paintballen of Lannen en dan naar de grote gele M na de hand.

Onbetaalbare herinneringen.
Sineps Tunnel Trouble!!

Wat een mooie tijd was dat zeg!
@NL HEADQUARTERS

Enkele jongens van toen gamen nog steeds. Alleen nu voornamelijk Battlefield voor de fun.
http://nlsquad.org/

Het zou leuk zijn dat het speltype King of the hill terugkomt in nieuwere shooters! Hier was echt teamwork voor nodig!

[Reactie gewijzigd door Tazz@NL op 1 november 2016 10:52]

Kom maar op met een nieuwe DF !!
Fantastiche games, alle vrijheid, zelf hosten en maps maken, geen raar up of download systeem voor de maps.
Lekker Lannen, helemaal top !
Lang en veel plezier gehad bij @NL !
Ik ben ook wel weer in voor 3 dagen Lannen! :D. Qua teamplay en beleving blijft het voor mij een van de beste shooters
De @NL mannen bestaan nog 8-)
Super mooie tijd gehad. Heb de games hier nog in het doosje liggen.
Toevallig vandaag ook nog Kapiche gezien op het werk. Ik wist het niet zeker (al heel wat jaren geleden)...zeg jij bent toch van @NL.
Tijd voor een reŘnie :P
De eerste games uit hun Deltaforce reeks waren in elk geval qua gameplay een grote favoriet bij mij. Over de jaren zijn ze helaas achter gebleven in gameplay als ook graphics vorderingen tot een punt waar het gros van het publiek waarschijnlijk de interesse is verloren. Wellicht dat ik niet de enige ben die hoopt dat een dergelijke overname nieuw leven kan blazen in deze reeks.
Dit.

Wat ik persoonlijk minder vond aan de latere Delta Force games was de introductie van bulletdrop. Dat is best leuk voor een sim, maar ik (als puber) was er minder van gecharmeerd. Ik was/ben niet zo goed in FPS, dus geen bullet drop gaf mij een gevoel dat ik erg goed was in snipen :)
Delta Force is een klassiekertje! Samen met vrienden op een LAN-netwerk tegen elkaar spelen. Ik herinner me nog een map met vier muren en een toren in het midden. Wie als eerste in de toren was had eigenlijk altijd gewonnen, gezien je vanaf daar iedereen kon sniperen en je redelijk beschut zat.

Ps. Delta Force is voor een paar euro nog op Steam te krijgen! Helaas zonder multiplayer

[Reactie gewijzigd door D3F op 1 november 2016 09:54]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True