Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties

Zoiah schrijft dat hij Detonator 5.25 drivers voor Windows 2000 heeft gevonden en op zijn site heeft gezet. Download ze hier.

Er zitten helaas geen release notes bij, dus het is even afwachten wat er verbeterd/veranderd is.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

Hmmm, ik gebruik momenteel 3.68 voor mijn tnt2 (win2k).
Zowal alle drivers daarachter zijn VEEL te onstabiel (zeker de detonator2 drivers).
Ik heb ondervonden dat all drivers in one voor problemen begint te zorgen, hun laaste generatsie werkt er goed op (geforce1/2) maar men vergeet blijkbaar achterwaarts compatib. checks uit te voeren.
Bij mij zijn deze een vooruitgang, geen BSOD meer als ik UT in OpenGL start!

Greetinx [eNeRGy]
Dingen die nieuw zijn:

D3D:

- met een spinbox kan je "Autmotically generate X mipmap levels" instellen.

OpenGL:

- standaard 5mb geheugen toegewezen (ipv 1mb)

Greetinx [eNeRGy]
crasht nog steeds in een stop 01e in nv4_disp.dll (de nvidia display driver). maw: troep.

(TNT (v550), win2k)

-> open photoshop, open een .psd, start dan een opengl programma op, demootje ofzo, en poef: of traag en no control of crash in stoperror.

Dit heb ik ook bij 5.22, de officiele drivers op nvidia's site.

Wellicht hebben mensen met een geforce nergens last van. Maar ik ga echt geen nieuwe videokaart kopen omdat ze te beroerd zijn om TNT drivertjes te maken. (dezelfde policy die creative hanteert bij hun soundcards. Nog steeds geen win2k drivers met win2k compatible tools voor AWE64 gold en AWE64 kaarten. Wel voor de Live! tja...)
Erhnam, dat probleem wat jij beschrijft heb ik eerlijk gezegt mijn hele leven al gehad, dit is gewoon normaal..
voor elke resolutie moet je eigenlijk eerst in windows de refreshrate vast leggen.. als je quake3 bijvoorbeeld speelt in 640x480 32bit, dan moet je eerst in windows ff naar 640x480 32bit en daarbij de refreshrate instellen, bijvoorbeeld 200hz, dan ga je weer terug naar je huidige reso, 1600x1200 bijvoorbeeld..
nu gaat ie bij ELK spel in 640x480 32bit in 200hz, das veel relaxter

ik heb daar zelf een proggie voor, HzTOOL heet dat, super relaxed, daar kan je voor elke reso en voor elke bit-waarde de refreshrate vastleggen.
elk spel draait dan bij welke reso dan ook op jouw gewenste refrashrate.

ik weet niet meer waar het te downloaden is, volgens mij bestaat et zelfs niet eens meer, dus als je het wilt hebben moet je me ff mailen, dan kan ik het je wel es een keer pasen.

*Bruta
Ik ben ondertussen gehecht geraakt aan mijn wekelijkse win2k nVidia driver update ;)


* 786562 Merude
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen die nieuwste BETA drivers onder win2k wil draaien...
De meeste spellen zullen het er echt niet beter door doen.. En het wordt alleen maar instabieler.

* 786562 ACM
5.22 deed et anders prima en tot nu toe geeft 5.25 ook geen problemen op m'n Viper V770.
Zijn bij deze drivers ook het 60 hz probleem opgelost onder OpenGL spellen ?
Quake3 etc. draaide allemaal op 60 hz terwijl onder windows mijn IIyama :) gewoon op 100 hz draaide..
Weet iemand wat er nieuw is in deze drivers? Want dat zet nVidia er nooit bij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True