Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties
Submitter: -8-

Ontwikkelaar New World Interactive heeft bekendgemaakt dat het een nieuwe versie van zijn game Insurgency in 2017 uitbrengt. De tactische shooter die ooit begon als een mod van Half-Life 2 wordt ditmaal gemaakt met Unreal Engine 4.

Voor de nieuwe versie van de game krijgt Insurgency de subtitel Sandstorm mee. Insurgency: Sandstorm wordt voornamelijk ontwikkeld voor de Xbox One en PlayStation 4, maar komt ook uit voor Windows, OS X en Linux. Volgens de studio wordt er gewerkt aan een manier om op de pc een naadloze transitie van Insurgency naar Insurgency: Sandstorm te bewerkstelligen.

De nieuwe versie van de game krijgt behalve de grafische updates die het resultaat zijn van Unreal Engine 4, ook een paar nieuwe features mee. Zo komt er een campagnemodus waarin het verhaal van een groep personages wordt gevolgd. Dat verhaal begint bij de invasie van Irak in 2003 en loopt door tot het heden. Verder wordt er volgens New World ook gewerkt aan split-screen multiplayer op consoles en wordt er ook veel aandacht besteed aan competitieve multiplayer en esports. De systemen voor deze laatste twee worden eerst uitgebracht als een bèta voor de huidige versie van Insurgency.

Insurgency kwam twee jaar geleden met de mod voor Half-Life 2. De tactische shooter werd vrij snel populair en New World claimt dat de originele game al ongeveer twee miljoen spelers heeft. De originele game heeft zestien speelvelden en biedt ondersteuning voor mods. Sandstorm wordt uitgebracht in samenwerking met uitgever Focus Home Interactive, bekend als uitgever van Styx: Master of Shadows, Blood Bowl 2 en de recente Farming Simulator-games. Details over de speelvelden en wapens in Sandstorm zijn nog niet bekend.

De huidige versie van Insurgency kost 14,99 euro. Hoeveel voor de Sandstorm-versie gaat worden gevraagd is nog onbekend. Wanneer de game in 2017 uitkomt is ook nog niet bekendgemaakt.

Insurgency: SandstormInsurgency: Sandstorm

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Ben benieuwd hoe de UT engine de game gaat verbeteren. Vond zelf de game erg matig, onder het motto realistisch (geen hud, bijna alles was 1 hit 1 kill), kon een beetje lag en het gemis van correcte bullet travel het verschil maken tussen winst/verlies, volgens mij was de ttk naar mijn gevoel nog lager dan Project Reality.
Die TTK gaf bij mij wel de spanning die ik in vele shooters mis. Nu maar kijken wat ze ervan kunnen maken in UR4! Hopelijk veel mooie/realistische maps, met strakke mechanics.

edit:
Dat je in een paar hits neergeschoten kan worden is natuurlijk wel vervelend als je gelijk na 10 meter rennen dood neervalt. Maar met goed mapdesign (kill zones/cover) en spawn-locations kunnen ze er prima voor zorgen dat dit redelijk beperkt blijft.

[Reactie gewijzigd door Case_C op 24 februari 2016 11:58]

Sommige open maps zijn wel echt onzin. Je hoopt dat de snipers in je team de andere sniper uit kunnen schakelen, anders kom je niet levend naar overkant van de open vlakte op de map. Dan wordt het zo'n enorm campfest. In team games is dit geen probleem met gecoördineerde smoke screens, maar pub games zijn op die mappen echt waardeloos.
Daar zat voor mij vaak het probleem, volgens mij werkt source met gewoon hitscan en geen echte bullet-trace, daar miste voor mij flink stuk realisme in.
Het missen van een HUD is express gedaan voor het realisme, niet weten of je iemand nu wel of niet gekilt hebt maakt het voor velen heel spannend
Insurgency is dan ook veel toegankelijker dan veel andere realistische shooters. De meeste hiervan gaan mij gewoon te diep, of de spelers zijn gewoon te goed. Kijk bijvoorbeeld naar CS:GO en ARMA, hartsikke leuk, maar ik krijg het gewoon niet geregeld. Teveel toeters en bellen en een te hoog gemiddeld niveau. Dan is Insurgency echt een uitkomst. Dus ik hoop juist niet dat ze dat soort zaken gaan aanpassen.
Geweldig nieuws! De gameplay van deze game is erg hardcore dus het is leuk om te zien dat steeds meer "hardcore-shooter-games" het bij de console halen. Hoewel het spelen op de muis en toetsenbord toch iets meer met precisie gaat, ben ik blij dat ook de console spelers de keus hebben om deze games te spelen.
Godzijdank met multiplayer splitscreen, één van de hoofdredenen waarom mensen waarschijnlijk een console hebben, komt ook eindelijk weer een beetje terug. Splitscreen multiplayer was in de vorige generatie zo goed als dood omdat het vaak ontbrak bij (grote) titels. Het komt nu steeds vaker weer terug (misschien door de teleurstellende verkoop van controllers?) en dat is ook precies wat de bedoeling is met couch-gaming met je console mocht het nou offline of online zijn. Al met al ben ik erg benieuwd naar de release van deze game en zal het zeker in huis brengen (geen pre-order ;) ).
tja, wat is 'hardcore'................ voor iemand die graag arcade achtige shooters speelt kan ook zeggen dat het 'hardcore' is als de game arcade achtig is...
Ik heb de term ook tussen aanhalingstekens gezet omdat de term in het algemeen relatief vaag is. Een "hardcore-shooter-game" is natuurlijk geen arcade shooter zoals Star Wars Battlefront, het zijn meer games zoals o.a. Rainbow Six Seige (om een console voorbeeld te noemen). Een shooter waarbij een strategie, coördinatie en teamwerk erg belangrijk is waarbij je gebruik maakt van basis elementen (geluid, voorspellingen etc). Vaak bevatten deze games geen map, is een headshot een kill en loont het om de geweerspatronen uit je hoofd te weten. Ik denk dat deze game zeker onder deze hardcore categorie valt.
Dat is wat JIJ hardcore vindt, ik vind juist als een shooter ultra arcade is hardcore, want die 'realistische' shooters zijn maar saai..

Ps. Dit is ook om even duidelijk te maken dat 'hardcore' dus niets zegt, betekenis is voor iedereen anders..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 24 februari 2016 22:34]

Ik heb in mijn vorige twee reacties duidelijk naar voren gehaald dat ik de term ook breed gebruikt heb, dus een vaag begrip. En omdat iets "saai" is betekent niet dat het niet hardcore is. Het zijn juist de kleine dingen wat je dan waardeerd. Maar ieder z'n ding ;)
ik ben benieuwd hoe ze de gun sway implementeren met een controller, met de muis kun je gemakkelijk millimeters corrigeren maar met een controller is dat natuurlijk anders.
Voornamelijk consoles. Tenzij ze de ambitie hebben iets tactisch op een console neer te zetten zoals alleen SOCOM dat lukte zie ik het somber in, voor zowel de consoles als de PC met deze wending.

Kan zeggen dat er een aantal factoren op de console aanwezig zijn die het voor mij onmogelijk maken iets tactisch te gamen op een console, voornamelijk de tergende controls en playerbase. Erg jammer dit, voor de kwaliteit van het spel had een PC first aanpak vele male beter geweest...

Twijfel ernstig of ze het nog wel hardcore genoeg kunnen maken met deze aanpak. Jammer.

[Reactie gewijzigd door Cornelisjuh op 24 februari 2016 11:55]

Sony's MAG voor PS3 had toch alles wat een tactische shooter leuk kan maken, inclusief de userbase. De servers zijn helaas alweer 2 jaar offline, maar ik heb me prima vermaakt in bijna 2000 uren online.
Met 1 geoefende squad van 8 man, een goede platoonleider boven 4 squads en een goede Officer in Charge boven 4 platoons, door goed van die commandostructuur gebruik te maken konden wij de actie op een speelveld met 256 man (4 maal 32 vs 32 aan elkaar gekoppeld) binnen 10 minuten volledig doen kantelen. Simpelweg door goede communicatie kon je kansloze battles alsnog spectaculair winnen.

Man wat mis ik die game toch, overigens ook vam Zipper, de makers van Socom.
Wat vooral bij SOCOM heel gaaf was is dat het qua serieuze spelers niets onder deed voor PC. Het was in de PS2 tijd ook nog een stuk lastiger om online te gaan met je console vergeleken met de huidige en voorgaande generatie consoles. Mijn hyptohese is dat voor een stuk volwassere playerbase zorgde. Heb me in SOCOM prima vermaakt iig, net zo veel als in ArmA of insurgency.

Eigenlijk mis ik best veel in dit genre, zeker de oude Rainbow Six serie.
MS zou bezig zijn met een update zodat je muis+tobo kan gebruiken op de Xbone.

Dus op zich zou het wel kunnen...
wat dan wel weer met zich meebrengt dat er een ongelijkheid is voor de spelers.. Gamers bitchen daar al over op de PC als iemand met betere controllers speelt dan zij spelen..
Ik meen toch al een jaar of 10 terug al een keer de HL2 mod Insurgency gespeeld te hebben. Gratis via steam....
True, in 2007 uitgekomen. Heb 'm toen ook gespeeld op een blauwe maandag, maar ben toen head-first in TF2 gegaan voor een paar jaar.

http://www.moddb.com/mods/insurgency
Ik ben een ervaren insurgency speler met te veel speel uren :9.

Het gaat voor mij om de versnelde hartslag en de immersion van je strijd. Het klopt dat de game moeilijk is voor rushers en rambo's, de game daar niet voor bedoelt. Er zijn ook maar een paar wapens voor elk klasse en daarmee ligt de focus meer op je team en een rustige tempo. Meeste spelers in je team hebben VOIP en zijn gewillig om samen te werken.

Ik wou een game met de realisme van ARMA en de snelle instap als BF4, daar kwam insurgency uit,

Onlangs al overgestapt naar een geweldig shooter genaamd SQUAD.

[Reactie gewijzigd door SinisterGlitch op 24 februari 2016 15:32]

Ziet er een beetje uit als een grote versie van America's Army. Ziet er cool uit!
Hulde aan AAO tot aan 2.8! Het is de beste teamwork shooter ooit uitgebracht! Helaas hebben ze het met 3.0 kapot gemaakt.

Het is inderdaad een AAO variant, Insurgency is meer zoals de urban assault map. Squad is meer zoals de Canyon map :)

[Reactie gewijzigd door SinisterGlitch op 24 februari 2016 14:58]

Ik ben het zo hard met je eens. Ik heb volgens mij iets van 3000 uur actief getracked op wat toen nog AAOTracker was. Geweldige tijd en het voelt nu aan als nostalgie
Hoera! Zeer vermakelijke game! (de huidige Insurgency)

De allahu akbar mod is fantastisch! :)

De Unreal Engine 4 ziet er erg nice uit en speelt lekker. i.c.m. de Insurgency gameplay moet dat wel een topgame worden! Nu alleen nog hopen dat ook deze nieuwe game voor een redelijke prijs over de toonbank gaat. Ik heb Insurgency voor 3,75 euro gekocht in de Steamsale... Beste deal ever (gezien de uren die ik in de game heb zitten i.c.m. de prijs).

[Reactie gewijzigd door Retaliator op 24 februari 2016 11:35]

Nou voor een shooter vind ik de unreal engine 4 niet geschikt voor de consoles ivm de 30 fps. Voor mij persoonlijk is er maar 1 engine de king of the hill voor shooters en dat is de frostbyte engine van DICE. Het ziet er niet alleen mooi uit maar het speelt ook nog is super soepel op de consoles.
Kan op een console de Unreal Engine 4 niet op 60fps draaien?
Tuurlijk kan deze op 60fps draaien maar niet met alle pracht en praal als die van de frostbyte engine. Vertel mij maar welke engine 60fps, mooie graphics, dynamische omstandigheden EN destructie heeft op een console.

Het dieptepunt van een engine die totaal ongeschikt is voor de console word gebruikt door het spel Homefront : revolution. Deze draait op de cryengine.. typisch hoe de naam de engine perfect omschrijft :)
Wat is er precies mis met Cryengine op ps4 en xbox dan?
Helemaal niks :P
Frostbyte is op de huidige gen consoles gewoon slecht qua graphics :P Elke keer als ik BF4 of hardline opstart denk ik van oh fak wat een kwaliteit, elke andere aa+ game ziet er beter uit.
Leuke van frostbyte is natuurlijk de gebouwen enz die kapot gaan, dus het geweld is leuk.. Maar grafische echt zeer zeer slecht.. In ieder geval op de console.

Cryengine is inderdaad een top engine op grafische gebied. Maar volgens mij is cryengine veelal over het algemeen het beste voor de graphics. Maar goed elke ontwikkelaar kan dan nog zo'n goed engine gebruiken, indien ze die verpesten krijg je alsnog een prut game. Net als ze bij BF4 en hardline doen ( qua graphics ), games vind ik heerlijk en doe ze elke week wel.. Maar zeker niet voor de graphics want die zijn echt zeer slecht ( ja ook voor de xbox one / ps4 )

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 24 februari 2016 13:19]

Ziet er niet uit imo. Plastic elastic is het meer. Draait met moeite op 30fps. World rendering is heel laag. Zeker geen beta gespeeld van homefront : revolution :)
Ik ben geen console gamer (die vallen me altijd teveel tegen qua prestaties). Op mijn gamepc draaien alle games eigenlijk vlekkeloos. De huidige Insurgency speelt erg fijn, maar de graphics zijn wat gedateerd (niet dat zoiets heel erg is, gameplay is het belangrijkste). Het zou daarom leuk zijn als het er allemaal wat fijner uit komt te zien.

De Unreal Engine 4 vind ik lekker spelen. Ik heb nog geen "echte" shooters gespeeld, maar ARK Survival Evolved maakt er ook gebruik van en die speelt ook erg lekker. De guns reageren goed in de game. Al ligt de focus in dit spel niet op de geweren en pistolen, je kunt er toch erg fijn mee jagen. :)

De combinatie van een fijne gameplay, goede wapen controle en mooie graphics maken samen een top spel. Hopelijk maken ze er wat moois van! :D

[Reactie gewijzigd door Retaliator op 24 februari 2016 11:50]

frostbite engine is echt niet altijd even soepel op de consoles.
als je eenmaal gewend bent aan 60fps is BF4 bijna niet meer te spelen op consoles. dropt vaak naar 20fps.
ik denk dat dat echter vooral te maken heeft met de verschrikkelijk slechte CPU in de consoles. en BF4 heeft gewoon voor het levelution en 64 spelers veel CPU kracht nodig.

hoewel ik wel erg onder de indruk ben van wat ze gedaan hebben met NFS: Rivals, ziet er mooi uit en je ziet zelden framedrops.

het komt er eigenlijk meer op neer dat de consoles underpowered zijn, geen enkele engine kan daar iets aan doen.
Ik speel max 16 tegen 16. Daarboven gaat idd de engine drops vertonen in fps. Met 32 man speelt het prima verder. Ook speel ik veel team death match en dat is 10 tegen 10. Voor de beste performance op de console dien je dit te spelen op de ps4. Ik heb bf4 zowel op de ps4 als de xbox one en ik merk heel goed dat de ps4 er met kop en schouders boven uit steekt.
Ik herinner mij insurgency veel langer geleden te spelen dan slecht 2 jaar? Misschien was dit maar een gratis beta/uitbreiding maar het was iig veel langer dan 2j geleden :)

Was een geweldig leuke uitbreiding (y)
Dat zou best eens kunnen, speelde het toen wel eens ( AMD 3500+ :+ ) https://youtu.be/NF7SryQO2W8
Hehe speelde het ook op een AMD 3500 :D
Maar inderdaad, de MOD bedoelde ik, en ik denk dat het hier dus bij begon? Of zijn het twee totaal verschillende zaken? Deze game en de source mod?
Erg vermaakt met Insurgency, ben benieuwd wat Sandstorm gaat brengen. Hoop dat ze niet voor een triple-a prijs gaan.
ik hoop dat ze de graphics gaan verbeteren, deze zijn nog minder dan fallout 4 en dit was al geen hoogvlieger op vlak van graphics...
Daar was en is het bij fallout dan ook nooit om te doen...
Maar jij bent wel het soort wat dan zeker call of duty netjes braaf elkaar koopt voor dezelfde graphics en weinig tot geen eigenlijke content en daar nog trots op kan zijn ook als je voor de 8e keer prestige 10 haalt terwijl je je beseft dat je zojuist dezelfde game als de afgelopen 5 jaar voor de 10 keer uitspeelde ?
Juist.. beoordeel games waar ze voor gemaakt zijn.. fallout is een beleving.. een verhaal .. De hele setting.. De historie.. De scheve humor af en toe....

Het is geen grafisch wonder... al moet ik zeggen dat patch 1.4 behoorlijk wat improvements heeft maargoed dat terzijde..

Ik ben heel bang voor mods die zichzelf zo geweldig vinden dat ze standalone gaan... is nog niet heel vaak echt een succes geweest behalve de enkele cash cow zonder noemenswaardige wijzigingen waar we met zn allen weer intrapte. ..

Dit is gewoon een goede mod die uitgemolken gaat worden...
Ik verwacht eigenlijk niks bijzonders van een storyline nu ineens... dat is gewoon een marketing trucje en zal naar mijn idee dan ook bar weinig voorstellen behalve wat gescripte bla bla

Sterker nog.. ik verwacht het net zoiets te worden als Veel mods voor vele games zijn dan wel worden nadat ze zichzelf de hemel in prijzen...

Ben bang dat ze nu gaan vergeten waarom of dat hun mod in de eerste plaats een succes is....

Dayz was ook zo'n geweldige mod...

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 24 februari 2016 11:55]

Als er geen Darude - Sandstorm in zit, hoef ik 'm niet hoor. :/ :'(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True