Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties

Het Japanse PlatinumGames heeft meer tijd nodig om actie-rpg Scalebound af te maken. De game zou dit jaar verschijnen, maar de studio weet nu al dat hij niet voor het einde van het jaar klaar zal zijn en schuift de release door naar 2017. Scalebound verschijnt enkel voor de Xbox One.

Op de eigen website maakt het team van PlatinumGames bekend dat Scalebound pas in 2017 op de markt komt. De Japanse studio heeft meer tijd nodig om zijn 'ambitieuze visie' te realiseren. Daarmee krijgt het team tijd om de 'innovatieve eigenschappen' van het spel af te ronden. Wat die eigenschappen zijn, benoemen de makers niet in de update.

Bij de aankondiging van de game, tijdens de E3 van 2014, maakte de studio bekend dat de speler in Scalebound de rol aanneemt van Drew, die steevast begeleid wordt door de draak Thuban. De speler kijkt Drew op de rug en kan hem zowel magie als wapens laten gebruiken. De speler kan ook Thuban opdrachten geven. Wat het doel van de game is, is nog niet helemaal duidelijk. Drew neemt het in ieder geval op tegen andere draken. De game is ook in co-op speelbaar, door maximaal vier spelers. PlatinumGames maakt gebruik van Unreal Engine 4. De game wordt op de markt gebracht door Microsoft, dat heeft bedongen dat Scalebound enkel voor de Xbox One verschijnt.

PlatinumGames bestaat sinds 2006 en is vooral bekend van games als Vanquish, Anarchy Reigns en beide Bayonetta-games. Het was ook verantwoordelijk voor Metal Gear Rising: Revengeance. De studio komt voort uit het eveneens Japanse Clover Studio, dat de Viewtiful Joe-serie afleverde.

Aankondigingsvideo Scalebound

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

Nog meer reden om voorlopig nog geen Xbox One te kopen naast m'n PS4 en Wii U. In het begin van de PS3 en Xbox 360 (en Wii) hadden alle consoles nog zo'n beetje hun eigen gezicht met hun eigen exclusives. Tegenwoordig is zo'n beetje 90% van de games multiplatform en is voor het overgrote deel van de mensen alleen een Xbox One of PS4 "nodig". Eventueel met een Wii U voor de Nintendo-games die je nergens anders vindt.

Aan de ene kant natuurlijk een prachtige ontwikkeling voor ons gamers, gezien we maar één console hoeven te kopen om het overgrote deel van de games te kunnen spelen, maar aan de andere kant ook een teken dat een heleboel studio's het op safe spelen. Timed Exclusives zoals Tomb Raider tellen in mijn ogen niet. Liever helemaal exclusive, dan "een jaar lang alleen bij ons te spelen", want dan wacht ik wel gewoon een jaar.
Hoe kan iemand in godsmaam liever helemaal een exclusive willen hebben dan timed exclusive. Mij hoorde je niet klagen als halo 5 over een jaar naar de ps4 komt ( niet dat het gaat gebeuren).
Omdat je/ik het dan als goede reden kan gebruiken om een extra console te kopen. Nu zeg ik tegen mezelf: Ik wacht wel een jaar, daarmee bespaar ik ~300 euro. Wil ik echt graag Halo 5 spelen, dan koop ik een Xbox One. Weet ik dat die over een jaar uitkomt op de PS4, dan wacht ik een jaar.

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 5 januari 2016 11:39]

Dat is een ongelofelijk consument-onvriendelijke mindset die enkel bij consolegebruikers voorkomt.

Er is maar 1 partij die beter wordt van platform-exclusieve games, en dat is Sony/Microsoft/Nintendo. NIET de gamer, NIET de developer.

Het gedoe over opscheppen met steengoede games "nah nah, jij kan ze niet spelen" snap ik echt niet. Als ik enthousiast ben over een titel heb ik niets liever dan dat zoveel mogelijk mensen hem kunnen kopen en daarmee de developers sponsoren.
De developer wordt ook niet slechter van een exclusieve. Er staat genoeg geld tegenover om het verlies aan inkomsten te compenseren. Anders zou de game multiplatform uitgebracht worden.
Als jij graag een 2e en 3e console wilt hebben heb je een punt, ik hou het op mn ps4.
2016 is al best een dik jaar voor de Xbox, met aardig wat titels onderweg, dus hier kan ik best mee leven.
Alleen zullen de meeste internetfora weer bol staan van console fanboy flamewars, wat al gebeurde toen Uncharted een maandje verplaatst was..
Alleen is het weer (net zoals bij Bayonetta 2) doodzonde dat slechts 1 platform toegang heeft tot een nieuwe Platinum Games titel. Platinum is absolute heer en meester in wat ze doen, en ik had graag gezien dat een zo groot mogelijk publiek hiervan kan meegenieten.
Bayonetta 2 was echter een geval apart. Als Nintendo er geen geld in had gestoken, had deel 2 nooit bestaan, want noch MS, noch Sony zagen er heil in.

Metal Gear Rising was dan wel weer multiplat. Maar het vervolg op Nier, wat ook multiplat was, komt alleen uit op PS4.

Je kunt dan zeggen dat elk platform iets krijgt, maar liever zie ik Nier 2 (ben de titel even kwijt) en Scalebound uitkomen als multiplat. Ik ben best fan van Platinum, dat Bayonetta 2 niet multiplat is, snap ik nog wel, maar jammer dat Scalebound en Nier exclusives zijn, niet echt goed voor je fanbase.
...maar jammer dat Scalebound en Nier exclusives zijn...
Nou ja, volgens mij was het zo dat zonder Microsoft ScaleBound op zijn beurt weer nooit had bestaan. Beetje hetzelfde als met Bayonetta 2. Misschien geldt voor Nier 2 hetzelfde i.c.m. Sony. De reden dat Metal Gear Rising een multiplatform game was, heeft misschien ook nog te maken met het feit dat Kojima het spel toendertijd bij PG gedumpt heeft nadat het eigen team de draad was kwijtgeraakt.
Tja, exclusives blijven altijd een pain in the ass wat dat betreft. Maar aangezien Microsoft een aantal games voor de Xbox ook op PC uitbrengt, dan is het op zich best mogelijk dat het voor Scalebound ook zo is.
Het ziet er een goede game uit maar ik ga ook mee in de ps-xbox discussie. Ik krijg krampen in men vingers als ik een xbox-bakje vast moet houden dus die komt nooit in huis en dan brengen ze zulke games uit alleen voor xbox....
koop een pc en je kan gewoon tussen beide kiezen, zij het dat je met de ps4 iets meer moet doen ervoor.
Als ex-pc-gamer ben ik naar de ps4 gegaan voor het prijskaartje. Ik werk ondertussen al maar heb nog steeds moeite om honderden euro's per jaar uit te hangen aan mijn pc omdat ik anders toch iets minder goed ben dan anderen. Bij console's heb je dit probleem niet echt. Ieder hangt zijn geld natuurlijk uit aan wat hij/zij belangrijk acht!
Ik vind dat zelf juist enorm meevallen. Vroeger moest ik echt om het jaar een upgrade uitvoeren. Tegenwoordig gaat het allemaal goed mee, mede dankzij de focus op consoles. Het is alleen jammer dat slechte ports doorgaans de reden zijn waarom je eventueel iets niet lekker kan afspelen.

Maar goed, ieder zo zijn voorkeuren ;)
Het verschilt per persoon maar ik vindt PC gaming juist meer kwaliteit geven voor minder kosten ^^ ga dit jaar weer terug naar de PC door Steam BP en Valve controller.

Scalebound wordt een heerlijk spektakel van audio en video tot gameplay! als het een XB exclusive blijft dan zal en moet er toch eens een XB1 in huis komen.. maar ik kan wachten :)
Ook daar is een oplossing voorhttp://www.controllermax.com, werkt ook vice versa. Iedereen is verschillend blijkt wel weer en gelukkig maar anders zou de wereld wel heel saai zijn.

Terug on-topic: Ziet er echt schitterend uit! Had al even niets meer gezien sinds het laatste filmpje, ben echt benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Dat is dan weer jammer, maar niet erg. Er is nog genoeg om te gamen en het is beter als ze hem uitstellen dan dat ze hem half-gebakken op de wereld brengen.

Zoals ik al zei is er nog genoeg om te gamen en het komende jaar komen er nog genoeg andere vette games uit. So, no worries!
Op zich interessant dat een studio uit Japan een game voor de Xbox One gaat maken. Dat is volgens mij een beetje heiligschennis... Maar goed zal waarschijnlijk de verkopen van de console uit de VS wat meer stimuleren in Japan.
Platinum Games maakt met name games voor de Westerse markt.
Platinum maakt cross platform en exclusives voor elk platform ^^ deze Studio is in zeer korte tijd één van mijn favorieten geworden.
typfoutje?

"PlatinumGames bestaat sinds 20016 en is vooral bekend van games als Vanquish, Anarchy Reigns en beide Bayonetta-games." :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True