Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties

LG begint op 1 januari met de verkoop van zijn V10-smartphone in Nederland en België. De fabrikant gaat in de Benelux de zwarte versie op de markt brengen, voor een bedrag van 699 euro. Een aantal maanden was onduidelijk of het high-end toestel hier zou verschijnen.

Vanaf 1 december is het toestel alleen nog bij CoolBlue in Nederland en België als pre-order te bestellen. Op 1 januari begint de levering volgens LG en daarna zal de smartphone ook bij andere leveranciers te krijgen zijn, laat LG weten. De V10 is LG's nieuwe high-end telefoon die de fabrikant in oktober aankondigde.

Het toestel heeft een behuizing van roestvrij staal en een 5,7"-lcd met een resolutie van 2560x1440 pixels. Opvallende eigenschap is de tweede 'notificatiedisplay' met een diagonaal van 2,1" en een resolutie van 1040x160 pixels. De smartphone moet zich verder onderscheiden met zijn audiocapaciteiten: het apparaat bevat een 32bit-dac van ESS Technology en wordt geleverd met Quad Beat 3-oortelefoontjes van AKG Acoustics. Bovendien zitten er twee 5-megapixelcamera's aan de voorzijde, die samen kunnen werken om breedbeeldzelfportretten te kunnen vastleggen.

De V10 heeft een Qualcomm Snapdragon 808-soc, 4GB lpddr3-geheugen en 64GB emmc-opslag, dat uit te breiden is met micro-sd-kaartjes. De accu is verwisselbaar en heeft een capaciteit van 3000mAh. Op 1 oktober kondigde LG de release van de V10 voor Zuid-Korea, de VS, het Midden-Oosten en diverse Aziatische landen aan. Eind oktober werd pas bekend dat deze ook naar Europa zou komen, waarbij de Benelux niet met name genoemd werd. De smartphone is er in vijf verschillende kleuren maar LG noemt alleen 'space black' als versie die hier beschikbaar komt.

LG V10

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Het valt mij op dat steeds meer fabrikanten de adviesprijs van ¤699 aanhouden. Apple begon ermee, daarna Microsoft met de 2 Lumia 950(XL) en nu LG. Nou niet echt een positieve marketingtrend die het bedrijf uit Cupertino teweeg heeft gebracht. :/
Kan niet lang duren voordat de veel goedkopere Chinese merken hier echt voet aan de grond krijgen.
Dat kan wel lang duren, want dat duurt al heel lang. Die Chinese merken smartphones zijn er al sinds de eerste iPhone een succes bleek, maar voet aan de grond krijgen ze alleen bij mensen die verder kijken dan wat er in de winkel ligt. Die winkelaars zijn het gros van de consumenten, dus de marketingboys van de grote jongens doen het gewoon goed. Als iedereen vraagt wat de gek ervoor geeft, dan is dat toch precies hoeveel het product waard is?

Het is hetzelfde als een colaatje voor ¤10 in een wijk met alleen maar dure hotels, bars en restaurants. Overal vragen ze er hetzelfde voor en ze komen ermee weg omdat iedereen het in de buurt doet. Het Chinese merk is het colaatje in een wijk aan de andere kant van de stad. Terwijl de cola hetzelfde is, maar het idee dat je ergens bent waar het beter is toch belangrijk, betaal je toch de ¤10. Zo is het ook met de gevestigde orde in smartphoneland. De dure jongens maken nu het verschil met de alternatieve Chinezen door juist voor de hoge prijs te gaan.

[Reactie gewijzigd door erikieperikie op 1 december 2015 12:25]

Het ligt een heel stuk complexer dan dat je hier projecteerd. De reden dat een hoop chinese smartphones zo goedkoop zijn heeft mede ermee te maken dat ze een hoop patenten aan hun laars lappen. Wat denk je wat Apple gaat doen zodra bijvoorbeeld Meizu officieel in Europa zijn ding gaat doen?

Daarnaast is de support vele malen minder dan op de westerse markt. Laat dit nou net 1 van de grotere kosten posten zijn. Er zijn allerlei regels waar bedrijven zich hier aan moeten houden etc.

Dus nee het is niet puur dat de markt klem wordt gezet door de grote spelers. Een hoop Chinese fabriekanten open er kantjes vanaf om het voor goedkoop aan te kunnen bieden. Wat inderdaad uitstekende toestellen opleverd maar niet legaal is op de Europese markt.
Gezien dat merken als Huawei ook voor minder geld toestellen aanbieden in Europa en hier ook aan marketing doen is het erg makkelijk om te zeggen dat iedereen die een telefoon van een chinees merk koopt illegaal bezig is.

Het is zeker zo dat die ¤699 een goede winst opleverd, de Chinese merken vragen minder, hebben dus kleinere marges, maar moeten dat ook doen om marktaandeel te kunnen winnen.
Huawei heeft zeer magere specificaties, daarnaast is de software ondermaats. De Kirin hisillicon socs zijn allemaal uitgerust met zeer outdated gpu's. Dit geld dan ook voor de honors uiteraard. De schermen zijn net een tikkeltje minder ook nog eens. De Huawei die wel op elk front mee kan komen met de high end concurrentie is de Nexus 6P en deze is dan ook meteen net zo duur als de andere flagships.

Zo zie je maar dat als ze op hetzelfde niveau als Samsung, LG, Sony willen zitten qua product kwaliteit ze dan ook net zo duur worden.

[Reactie gewijzigd door Rin op 1 december 2015 13:18]

Wat is er mis met een snapdragon in een chinese telefoon steken?
Niks, het is alleen op een paar toestellen niet Huawei die dat doet. Die heeft zijn eigen outdated soc. Xiaomi etc doen dat wel maar een telefoon is meer dan een soc. Ze hebben royalties over bepaalde technologien zoals antennes te betalen wat ze achterwege lijken te laten. Daarnaast zijn een aantal Meizu ontwerpen natuurlijk gewoon kopieen van Iphones in grote lijnen en Samsung is daar ook al ooit op gepakt. Dit voorkomen ze doo rin China te blijven.
De vergelijking met de cola klopt anders wel, als je het wat breder bekijkt: bij de cola in de buitenwijk heb je wellicht geen even mooie uitzicht, minder goede bediening en misschien werkt de kelner overigens wel in het zwart... Bovendien is een cola op een terrasje drinken meer dan gewoon een drankje tot je nemen: je koopt een dienst en een ervaring, niet gewoon 33cl vloeistof...
Je hebt gelijk.

Als ik mijn voorbeeld dan aanvul met de klantenservice van een duur hotel versus die van een cafétje in een achterstandswijk, klopt het dan weer? En over de patenten: misschien koopt een louche café-eigenaar via-via extra goedkoop colaatjes in en lengt hij ze aan met water om de kosten te drukken. Nu is mijn projectie van de werkelijkheid weer wat beter. :+

[Reactie gewijzigd door erikieperikie op 1 december 2015 13:37]

Je scheert alle Chinese fabrikanten over een kam. Ik zie genoeg voorbeelden van de top 5 Chinese merken die prima klantenservice verlenen aan Europeanen, en anders wel de webshops die ze verkopen.
De merken die je noemt hebben inderdaad nog betere specs voor concurrerende prijzen: Meizu, Xiaomi, Letv, etc.

Even een aantal Chinese merken die officieel in Nederland te koop zijn met lage prijzen en prima specificaties:
Huawei
Honor
Lenovo
Oppo (al zijn de prijzen nu niet meer zo laag als met de Find 5)
OnePlus

Verder maken andere merken ook gebruik van 100% Chinese telefoons (wellicht met een kleine aanpassing in de software):
Aldi
Kazam
WileyFox
Wel ik kan je zeggen dat er maar 1 reden is waarom ik geen Chinese smartphone wil kopen. Als je ziet wat een Google al van je bijhoudt, wil je niet weten wat een Chinese manufacturer probeert te verzamelen.

Genoeg verhalen van grote spelers gehoord (oa Lenovo) om toch wat voorzichtig te zijn.

Komen daar bij: garantie, werken ze nog na een jaar?...
Waarom zou een Chinese telefoonfabrikant (mind you, het OS komt nog steeds van Google), meer belang hebben bij het bijhouden van gegevens dan dat Google dat heeft? Fabrikanten van hardware hebben over het algemeen gewoon een verdienmodel waar dat niet nodig is (namelijk het verkopen van hardware), in tegenstelling tot Google welke als verdienmodel heeft het in kaart brengen van jouw voorkeuren en je dan reclame voorschotelen.
Even geduld en de prijzen dalen snel.

Kijk eens naar een S6.
Top specs en scherm voor nog geen 370 euro.

Liever de S6 dan een Chinees merk. (Persoonlijk)
Je bedoelt denk ik 470 euro. Maar dan heb je dus niet "top specs". "Maar" 32Gb opslag, niet uitbreidbaar etc. De rest is uiteraard vet, maar als je dan zo gelimiteerd wordt door dingen als opslag, zijn die specs voor vele niet boeiend meer.

Maar daar boven op komt nog dat de S6 een speciaal geval is. De prijzen zakten ineen omdat de verkopen niet tegenvielen...maar ronduit slecht waren. Ze moesten wel...dit is zeker niet een "standaard" daling geweest....

Maar goed, 470 euro ;)

[edit] Geheugen grootte aangepast, kleine vergissing...

[Reactie gewijzigd door yvez op 1 december 2015 12:01]

Inderdaad mijn excuus.. 470 euro.
----
Je schreef:

Maar dan heb je dus niet "top specs". "Maar" 32Gb opslag, niet uitbreidbaar etc
------
Dus omdat er geen geheugen kaartje in kan is het ineens geen top specs ?

Beter als de S6 gaat het momenteel niet worden wat betreft hardware in Android land.
Wel of geen geheugen kaartje.

Is mis het geheugen kaartje (langzamer dan) geen moment.

Dit is overigens wel de standaard daling.
Kijk maar eens naar de S5 etc.

Tegenvallende cijfers....valt reuze mee....

http://www.engadget.com/2015/07/29/samsung-earnings-q2-2015/

[Reactie gewijzigd door 634684 op 1 december 2015 13:15]

Ronduit slecht? Ze hebben weer lichte groei meegemaakt dankzij de S6. Het was alleen neit zo goed als verwacht.
Nee, dat is dus niet zo. Dankzij de S6 _edge_ inderdaad.

Maar goed, don't take my word for it....here een random hit na een google actie.

"According to Bloomberg and Reuters, Samsung's experiencing this slump, because it didn't anticipate the Galaxy S6 Edge's popularity and wasn't able to keep up when there was a huge demand for it. Lee Seung Woo, the analyst Bloomberg consulted, even foresees the company selling 40 million smartphones this year instead of 43 million like earlier projections stated. Whether that will change with the S6's price drop and Samsung's upcoming phones remains to be seen."

http://www.engadget.com/2015/07/29/samsung-earnings-q2-2015/
Je hebt verschil tussen slecht en niet volgens verwachting. De S6 is 40% beter verkocht dan de S5.

De verwachting was 70 miljoen exemplaren en dat zijn er 45 miljoen geworden. Dat is dus niet best volgens verwachting maar altijd meer dan de S5 en ongeveer gelijk aan de S4

http://www.digitaltrends....xy-s6-sales-estimates-db/

[Reactie gewijzigd door Garret1410 op 1 december 2015 17:33]

Samsung heeft zich duidelijk flink vergaloppeerd aan de prijszetting van de S6. Dat wordt moeilijk met de S7: als ze die opnieuw met een te hoge prijs in de markt zetten zal de consument nog meer geneigd zijn te wachten, want ze weten toch dat hij snel flink goedkoper wordt. En als het éénmaal zover is, heeft de potentiële koper inmiddels wellicht een ander toestel gekocht, want de concurrentie zit ook niet stil.
Niet 16 gb maar 32gb is de standaard
Waar vind je een S6 voor die prijs?
Inderdaad mijn excuus.. 470 euro.
Kan niet wachten tot je hier een Jiayu, Xiaomi, Meizu o.i.d. "gewoon" kan verkrijgen bij de PhoneHouse / BelCompany e.d. :D

Mét garantie en alles net als bij een Samsung/Apple etc.
Ik dacht dat de hoge prijs in verband stond met lange software-update-garantie, zoals bij Apple waar je tegenwoordig drie major-updates kan bemachtigen op iPhones sinds de 3Gs. Ik weet niet hoelang LG haar vlaggenschepen voorziet van software-updates, maar ik dacht dat dit aanzienlijk korter is dan bij Apple.
Dat de hoge prijs zich deels vertaald in software updates kun je ook nog vraagtekens bij zetten. Het kost natuurlijk geld voor een bedrijf om oude toestellen te blijven ondersteunen, maar Microsoft doet het zelfde met veel Windows Phones. Ik heb eens gelezen dat Microsoft haar toestellen minimaal 3 jaar ondersteund met software updates, ongeacht welke adviesprijs.

Zoals Computerjunky ook al zegt, de prijzen worden steeds gekker. Ik denk dat deze prijzen langzaamaan geaccepteerd worden door de consument. 'Je groeit er in mee' om het zo maar te zeggen. Net als dat een een aantal jaar geleden een smartphone met een 4 inch scherm gigantisch was.
ik betwijfel of de trend daarvan het gevolg is, ik durf te beweren dat elke telefoonfabrikant zijn eigen marketingafdeling heeft die bepaald met welke prijs vermoedelijk de meeste winst/omzet kan worden gedraaid. En 699 klinkt beter dan ¤685,23, daarnaast zal de prijs zeker snel zakken.
correct me if I'm wrong

[Reactie gewijzigd door Turner op 1 december 2015 11:47]

Het is een advies prijs.

Zakt vanzelf.
Kijk naar een S6 prijs.
LG G4 was ook zoiets hoor. Meeste high end smartphones van android komen met zo'n gelijkaardige prijs uit. Note 4/edge (waar dit toch mee te vergelijken is qua grootte)zijn zelfs 800 . Dus nee denk niet dat LG de prijzen kopieert van apple . Genoeg goedkopere modellen als dit te duur is.
Trend? Ik denk eerder dat fabrikanten genoodzaakt zijn om zulke prijzen te rekenen omdat R&D, software en hardware al met al ook niet goedkoop zijn en bepaalde merken en modellen nou één maal populairder zijn dan hun flagships...
De Lumia 950 is naar mijn weten 599, en 699 voor de XL variant.
Dit is ook niet zomaar. Dit toestel is juist uitgebracht voor mensen die die niet persé het nieuwste willen. Maar wel het beste (allround), daarvoor willen betalen, en... er lang mee doen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, je mag het zelfs onbegrijpelijk vinden. Maar zo werkt de wereld nou eenmaal. Denk eens aan de VW Golf IV en de VW Bora :+ .

De V10 is meer een luxe G4, iets groter, exclusiever in elkaar gezet, iets meer foto/video opties en audio mogelijkheden. En dan niet de 810, nee de 808, want die is goed genoeg! Dat samen met het beste wat LG kan leveren is dit toestel op de markt gekomen.
Bewezen techniek, nieuw jasje, minimaal verbeterd, maar wel met extra opties. Het is niet de snelste CPU, maar wel één die nog jaren mee kan. En ondanks dat er bijvoorbeeld 23MP camera's zijn, staan de LG G4 (en S S6) bovenaan (950 uitgezonderd). Dus, dit is nog zo gek nog niet hoor. Er zullen altijd mensen zijn die voor "goed" gaan, kijk maar naar "Zx Compact" gebruikers.

Verhoging van de prijzen generiek zie ik dan ook niet als trent. Niet in dit geval. Dit is een telefoon die verbeterd is, minimale upgrades, en minder verkocht zal worden in een semi-niche markt. Vandaar de hogere prijs. Maar dat is wat ik denk (en heb gelezen).

[Reactie gewijzigd door Die Bruine op 1 december 2015 13:35]

De V10 en Lumia 950(XL) zijn dan ook twee erg innovatieve toestellen, daar betaal je dan ook voor. Voor meer bread-and-butter smartphones kan je terecht bij OnePlus, bijvoorbeeld een X. Voorbeelden van vernieuwende zaken:
  • V10: Extra notificatie display
  • V10: Dual front camera's
  • V10: Speciale Audio focus
  • 950(XL): Continuum!
En volgend jaar 899 en dan 999 het word steeds gekker.
in 2011 was het nog 399...

Inflatie correctie op inkomen van +45% lijkt me een strak plan ondertussen...
Heb je wel gelezen wat voor eigenschappen deze telefoon heeft?

Een iphone gebruikt nog maar een dual core dus die is ZEKER niet waard. De telefoons die jij noemt zijn allemaal nieuwe ontwikkelingen en vol met technologische snufjes.

De lumia 950xl bijvoorbeeld heeft continuum ondersteuning, alleen dat al rechtvaardigt het hoge bedrag.
Hoeveel cores de soc heeft is naar mijn mening echt totaal irrelevant. Of het OS geoptimaliseerd is voor de hardware is veel belangrijker. Een iPhone 6 heeft bijvoorbeeld ook slechts een 1810 mAh accu, en die doet wat betreft accuduur echt niet onder voor een telefoon met een enorme 3000 mAh accu.
Misschien zou je je iets moeten verdiepen in dualcore, quadcore, hexa en octacore. De meeste apps zijn geschreven voor slechts 1 core, een snelle dualcore heeft dus meer nut dan een quadcore, die per clocktick vaak veel langzamer is. Zelfs in de desktopwereld hebben veel games en software meer baat bij een snelle dualcore dan een quadcore.

De statement die je maakt is erg kortzichtig. Deze sluit precies aan bij de mensen die zeggen, ja maar mijn camera (telefoon of niet) heeft 42Megapixels en is dus veel beter dan jou 16MP camera'tje.

Gelukkig zijn er op de desktop wel steeds meer software en games die beter (betekent niet direct GOED) gebruik maken van meerdere cores. In telefoon landschap is dit nog erg weinig het geval.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 1 december 2015 12:52]

Jij vindt het niet waard. Er zijn zat mensen (waaronder ik) die het wel waard vinden. En qua prestaties doet de nieuwste iPhone absoluut niet onder voor de snelste Android.

Bij Apple betaal je ook voor de ervaring, jarenlange updates, veiligheid en stabiliteit.
Typische Android azijnpissers op tweakers. Zodra je het voor Apple opneemt krijg je meteen minnetjes.
Onderzoeken laten zien dat voor de eerste groep “fans” prijs geen rol speelt. Ze willen het product en een prijsverandering tussen de 550 en 750 euro heeft daar nauwelijks invloed op.

Fabrikanten hebben geleerd dat ze beter hun eerste groep “fans” kunnen gebruiken om een zo groot marge te halen op de eerste batch.
Komt deze telefoon niet een beetje laat? Ik betwijfel hoe de V10 met Snapdragon 808 zich zal verhouden tot de nieuwe lichting smartphones (met nieuwere processoren) die er ongetwijfeld in maart aan zullen komen.
Deze telefoon heeft meer dan enkel de 808 om zich te onderscheiden. Zal vast niet zo goed verkopen als een iPhone 6s, of Galaxy 6, maar het is een vrij uniek apparaat, imho.
Kan iemand vertellen waar het tweede scherm zit? Ik heb er vast over heen gekeken, maa heb de foto's bij LG nagespeurd en het niet kunnen ontdekken.
Boven het grote scherm.

http://www.nu.nl/mobiel/4...in-januari-nederland.html

Hier zie je het tweede scherm als een zwarte balk boven het grote scherm. Het tweede scherm is dan ook voornamelijk bedoeld voor notificaties.
Je kan ook makkelijk switchen tussen apps.
Hmm, erg laat, hoewel ik de kans groot acht (als geen Snapdragon 820 telefoons worden aangekondigd voor januari), dat ik deze pre order. Vind het overigens wel teleurstellend dat, in tegenstelling tot de VS, geen pre-order actie lijkt te volgen.
De s7 schijnt in meerdere uitvoeringen te komen, waaronder een 820. De nieuwe htc en g5 zullen vast een 820 hebben, evenals de nieuwe sony, als die wederom een half jaar na de release van de z5 een z6 of z5+ uitbrengen.

De s7 schijnt, allemaal geruchten natuurlijk, in februari het levenslicht al te zien, en de prijs wordt bij release lager als die van de s6 bij release.
Ik begrijp bij deze telefoon niet waarom dat tweede scherm nodig is. Ze hadden ook het normale lcd scherm kunnen vervangen voor en oled scherm, en dan het bovenste gedeelte gebruiken voor notificaties.
Persoonlijk vind ik dit misschien wel het mooiste toptoestel wat er momenteel is, maar ik vind hem veel te duur.
Zal waarschijnlijk geen hoogvlieger worden, maar niet bij voorbaat kansloos als je je bedenkt dat een Samsung S6 Edge + een adviesprijs heeft van ¤ 749. Niet iedereen zit te wachten op een curved screen, en de Note 5 is nog steeds niet officieel te krijgen op Europees grondgebied. Daarnaast zijn een aantal mensen niet te spreken over de beslissing van Samsung om 't micro-SD-slot en de vervangbare batterij weg te laten. De V10 is dan best een mooi alternatief; je krijgt daarnaast ook een geweldige camera, extra stevige behuizing en extra goed geluid.
Ik heb nu afgelopen zomer een G3 gekocht voor 300 Eurio. CM 12.1 erop en gaan maar.
Volgend jaar rond deze tijd wordt dit mijn opvolger denk ik...
En als de prijs net zo zakt als bij de G2/3 (om van de G Flex 2 nog maar niets eens te spreken) kan daar geen enkele op dat moment courante Chinese telefoon aan tippen vermoed ik.
Tenminste: Dat is nu ook niet zo, er is altijd wel iets wat er niet op zit (bijvoorbeeld optische beeldstabilisatie)
Sidenote: Ik ben zelf wel van de interne specs, minder van de behuizing. Ik weet dat LG Phones voornamelijk plastic zijn, maar dat is voor mij geen enkele belemmering om deze dan niet te gebruiken, 'tis enkel een plustpunt als het metaal is ipv plastic.
Ik heb de V10 nu ongeveer een maand en ik moet zeggen dat die prima bevalt. Dat 2e scherm gebruik ik vrij veel dus Is niet echt nutteloos. En de camera Is echt fantastisch uitgebreid. Geweldig!
Kijk ..nu eindelijk een fabrikant die weet wat de massa wil!
Snelle CPU,64Gb geheugen,SD kaart en een verwisselbare accu.

De scherm vind ik al niet te groot,ik zit zelf al twee jaar met een 6" scherm en het is maar een kwestie van wennen.
De achterkant van de toestel past niet imho bij de rest van de design van de telefoon ,maar daar zal zeker aftermarket back covers te bestellen zijn.

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 1 december 2015 11:46]

Alleen nu nog kleiner of gelijk aan 5"
...en voor zo'n ¤350 max
idd 5 inch is fijnste formaat, ik heb nu een oneplus one, maar een oneplus x is veel fijner
Je moet de massa niet verwarren met tweakers ;)
En jij spreekt voor de massa? De massa koopt iphones en laten die nou net geen verwisselbaar geheugen en batterij hebben.
Ondanks deze features zal deze helaas nooit de verkoop cijfers van een 16GB iPhone halen. Iets wat ik zelf overigens ook betreur.
Helemaal off-topic!
Maar sinds wanneer is een nieuwe toestel op de market brengen een poging om de verkoop van een iPhone van 16gb te halen?
Dit ben ik zeker niet met je eens. Heb nu al enkele jaren de G2 in bezit en dit is de eerste telefoon die ik in bezit heb die ik met een gerust hart een nacht niet laat opladen. Hiervoor een HTC, Samsung, Sony en Nokia in bezit gehad, alleen waarbij ik na 1 dag gebruik (minder intensief gebruik dan nu) lager dan 40% zat.

Overigens, dit neemt niet weg dat de accu van mij nog steeds groter mag. Eerste reviews tonen namelijk dat de accuduur van dit toestel onder dat van de G2, G3 en G4 ligt. Dit is wel teleurstellend, imho.

-Edit, typo

[Reactie gewijzigd door IJS-T op 1 december 2015 12:05]

G2 zou heel goed kunnen, de g3 heeft een maat van me in bezit gehad, en dat 1440p scherm vrat ontzettend veel stroom. Volgens de review op tweakers was de accuduur van de g4 ook lang niet zo goed als directe concurrenten. De g2 had nog een 1080p scherm, wat minder stroom pakt. Zou ook wel willen dat ik een 1080p scherm op mijn nexus 6 had, alle content die ik kijk is toch in 1080p. Maarja het is een beetje wie heeft de grootste in androidland de laatste tijd.
Haal met de G4 zo'n 4 tot 5 uur SoT en vind dat, persoonlijk, voor een apparaat met deze schermgrootte en wat ik er mee doe, helemaal prima. Haal makkelijk einde van de dag met relatief intensief gebruik. Opladertje er in, dag erna zelfde riedeltje. Geen probleem.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True