Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties
Submitter: harrytasker

Microsoft heeft tegengesproken dat er een pc-versie komt van Halo 5: Guardians, aangezien de game exclusief wordt uitgebracht voor de Xbox One. Eerder hintte een van de betrokken ontwikkelaars er nog op dat een pc-versie aannemelijk was.

Aaron Greenberg, die bij Microsoft aan het hoofd staat van de marketing voor Xbox, maakte op Twitter duidelijk dat er geen pc-versie van Halo 5 in ontwikkeling is. Eerdere berichten over een mogelijke versie voor de pc classificeerde hij als onwaar. Halo 5 komt alleen uit voor de Xbox One, waardoor andere platforms zijn uitgesloten, aldus Greenberg.

Eerder deze week werd nog gesuggereerd dat er een grote kans bestond op een pc-versie van Halo 5. Dat zei Frank O'Connor, hoofdontwikkelaar van de Halo-games, op een videostream die gehost werd op Twitch. O'Connor wees er toen op dat Microsoft inzet op het samen laten werken van Windows 10 en Xbox, waardoor het dus niet moeilijk zou zijn om een pc-versie te ontwikkelen voor de game.

Dat Microsoft geen pc-versie uit wil brengen komt, ondanks de eerdere uitspraken, niet als een verrassing. Het bedrijf heeft veel van de eerdere games uit de Halo-reeks ook niet voor pc ontwikkeld, maar exclusief voor Xbox uitgebracht. Alleen de eerste twee Halo-delen kwamen uit voor de pc terwijl de rest alleen voor Xbox beschikbaar is gekomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (141)

Frank O'Connor heeft er gister zelf ook nog op gereageerd op het topic wat hierdoor op Neogaf gespawned is.

http://www.neogaf.com/for...p=182672414&postcount=272
Six pages for the same noncommittal answer I give every time that question is asked...
Stinkles is Frank O'Connor zijn forum username ;)
Nou ja, het spel wordt gepresenteerd als verkoop argument voor de Xbox One. Als ze nu al toegeven dat het op een later moment uit gaat komen voor de PC, dan kost dat potentieel weer een Xbox verkoop. Ik ben geinteresseerd in het spel, maar ik ga er geen XBox voor kopen, dus helaas.

Die PC versie komt er wel, maar dat duurt nog wel een jaar of twee.
Ik heb stiekem zo'n idee dat ze hetzelfde trucje proberen uit te halen als Rockstar met GTA V deed. Dan is het namelijk mogelijk om je spel meerdere keren over de toonbank te laten gaan. Hoe je het ook went of keert, als uiteindelijk de PC versie uitkomt, moet en zal hij beter zijn dan de XBOX one versie. :)
Ik hoop het. Halo was voor mij vooral leuk door de coop campaigns, maar daar ga ik echt been Xbox One for kopen. Laat staan dat ik dan ook mijn vrienden moet overtuigen om voor die reden alleen een dure console aan te schaffen. Dat word hem niet :)
Halo 1 helemaal grijsgespeeld op de PC, vond het zeer jammer dat Halo 2 pas veel later op de PC uitkwam en destijds ze die stomme onzin verzonnen dat je DX10 nodig had ofzo terwijl de XBOX1 dat niet eens had.

Suffice it to say dat Halo 1 mijn eerste en laatste Halo spel was gezien ik nimmer een console zal gaan kopen. :+


Jammer want Halo 1 was zeer vermakelijk en competitief om online te spelen (op PC).
DirectX is op zich niet gek, het bevat functionaliteit die door meerdere programma's gebruikt kunnen worden. Waarom zou je het wiel meerdere malen uitvinden. Het zorgt er ook voor dat er uiteindelijk minder ruimte nodig is op de HDD, tenminste als ze niet ieders een eigen versie zouden maken (ik denk dat slechts een paar games van 1 versie van DirectX gebruik maakt).
Ik ben het trouwens net je eens een console aanschaffen puur voor een game doe ik niet. Ik ga niet 500+ euro neertellen voor 1 of 2 games ( er vanuit gaande dat ik de rest van de games wel op de pc kan draaien)
DirectX is op zich niet gek, het bevat functionaliteit die door meerdere programma's gebruikt kunnen worden.
DirectX is een hardware abstraction library. Het gaat niet zozeer om "functionaliteit die programma's gebruiken", maar om het simpele feit dat het onmogelijk is voor programma's om alle mogelijke hardware permutaties te ondersteunen. Het is gewoon niets meer dan een communicatie-protocol - het is aan de hardware vendors om een DirectX backend mee te leveren.

Ayporos punt was echter een compleet andere: het is vanuit het oogpunt van de consument een rare keuze om DirectX 10 te vereisen terwijl de Xbox 1 de game ook gewoon kon draaien (wat DirectX 8 level hardware was). Maar het is dan niet zozeer de versie die het de das om deed, maar het feit dat DirectX 10 nooit is uitgekomen voor Windows XP en die gebruikers van dat OS dus buiten de boot vielen.
Juist ja, er was toen een hele ophef over omdat Microsoft duidelijk deze 'neppe' restrictie invoerde om mensen te dwingen over te stappen naar Vista (wat veel mensen niet wouden want ze dachten dat vista kut was; dit was niet geheel waar natuurlijk de grootste problemen en crashes kwamen door 3rd party drivers/hardware maar dat even ter zijde).
Nergens is zo'n klein verschil geweest mbt backwards-compatibility als tussen DirectX 9.0C en 10.x ... het grootste verschil binnen 10.x was ook de invoering van zowel Geometry-shaders als Shader-model 4.0 (wat eigenlijk aan elkaar samenhangt).
Maar alsnog belichaamt dat technieken die voorheen in multi-render/-pass shaders werden toegepast, ze zijn dus hoofdzakelijker makkelijker te maken gezien je nu niet zo snel je shaders meer hoeft op te splitsen in passes (mbt optimalisatie toegegeven een helse klus). Dit is herkenbaar bij de 'Geometry Shaders' toevoeging, waar nu code geplaatst wordt wat je voorheen met een losse pass in de Vertex-shader probeerde uit te voeren.
Tevens zorgt DX er niet (per se) voor dat er minder ruimte in beslag genomen wordt op de HDD. Eerder zelfs andersom gezien de nieuwe ShaderModels het gebruik van nog meer texturemaps in een pass toestaan, en dus meer assets tegelijkertijd kunnen en uiteindelijk ook zullen ingeladen worden.
Wat dat betreft; als je niet zeker weet of je zevert; doe wat onderzoek of post liever niet...

Alle verdere changes waren met het inleveren van wat cpu-kracht wel te leveragen tot een zekere hoogte.

Wat is nu dus uiteindelijk te verklaren: De enige reden dat er een DX10-eis was, is omdat de developers de nieuwe shaders niet langer in multi-pass shaders hebben nagebouwd... terwijl die voor de xbox versie zeker bestaan moeten hebben, de conversie van een shader van daar naar een HLSL-shader had mak-ke-lijk moeten kunnen.

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 26 oktober 2015 16:21]

Zoals ze hadden gedaan met Fable (1) ook bedoel je? Die was een jaar na dato namelijk wel "nieuw" voor mij. Met een kleine uitbreiding erbij enzo, tja zal allemaal wel. Maar dat was echt een "deel 1", nu gaan ze een deel zoveel uitbrengen op een platform waar de andere sequels niet op uitkomen zijn? (na 1 & 2?) Vraag mij af hoe zinnig het is om Halo 5 naar PC te brengen, ik verwacht er namelijk zeer weinig goeds van.
Geloof ik niet want het zijn echt gescheiden markten dus ik geloof niet dat dit tot een negatieve xbox verkoop gaat leiden temeer omdat meeste puur pc fanatiekelingen zowiezo geen xbox gaan kopen dus ik snap t probleem niet... tuurlijk willen ze er nog niks van zeggen dus standaard ontkennen ze het dan omdat het moment daar nog niet is.. maar geloof me die pc versie komt er dus echt wel en dat gaat echt geen jaren meer duren... ik denk juist dat ze er juist voordeel uit gaan halen als er ook een pc versie komt, want meer opbrengsten...
Sorry maar wat een onzin. Halo is dé system seller van de Xbox, als je mensen vraagt waarom ze ooit een Xbox zouden willen kopen is het dan toch maar voor Halo, veel andere goede exclusives zijn er niet. En jij zegt dat als Halo een klapper wordt en potentiele kopers weten dat hij binnen een paar maanden toch op de PC komt het ze niet een flinke zak geld kost? Wat een onzin zeg.
Toen ik mijn 360 elite binnenhaalde in 2008 ofzo was dat in combi met Halo 3 en GTA IV. Tot de komst van Xbox One en een game pc heb ik mij met bijna alleen die twee titels vermaakt O+
Ha ik had nog wel een aardige 360 library (inclusief GTA IV). Was allemaal leuk en aardig totdat ik de RROD 2 dagen over de garantiedatum kreeg. Konden ze me niet mee helpen... Dus heb ik uit wrok een PS3 gehaald, maar een beetje jammer aangezien ik al die games nog heb, sommige zelfs nog niet gespeeld 8)7
Het is de reden dat ik ooit een 360 heb gekocht en de hoofdreden dat ik nu een one heb gekozen boven de PS4. Dit los van het feit dat ik de controllers van de PS4 minder vind dan de xbox en ik meer mensen met een xbox ken, maargoed.
Gears of War blijft ook een klassieker waar veel mensen een xbox voor hebben.
Tsja ach ik vind halo leuk ( maar niet de reden dat ik een 360 had en nu een xbox one heb ), het hele xbox systeem vind ik ontiegelijk prettig werken waardoor ik enkele maanden na release van de PS4, de ps4 de deur uit gedaan heb.
Ook mijn PC wordt totaal niet meer gebruikt om te gamen. De xbox one is een fijn apparaat opzich, al speel ik battlefield ( non exclusive dus ).
Wel gaat deze Halo komen, zo wacht ik ook op Fable, daar waar ik fable echt ontiegelijk leuk/mooi en spannend vind voor een fantasie game, gewoon geweldig. Ook forza is een heerlijke game, en toevallig stuk voor stuk exclusives voor de xbox.
Het verhaal over de controller deel ik ook ( hou er niet van elke 3 uur dat ding aan de lader te doen en plastische chirurgie te ondergaan om kleine handjes te krijgen :D

Maar ik heb zeer zeker niet mijn console gekocht voor die enkele exclusive ( zou ook niet slim zijn lijkt mij... )

Waarom roepen mensen hier dat deze zekerweten op de PC gaat komen? Hoeveel Halo games zijn door MS (iig de originele uitgever) op de PC gebracht? Volgens mij maar 1 of 2 games van de zoveel inmiddels..

Ergens begrijp ik MS ook heel goed hierin, het schiet niet meer op om voor de PC te ontwikkelen, teveel piraterij + bugs doordat een bepaald type CPU of GPU weer eens niet goed werkt ( en ik weet er alles van, heb dik 10 jaar zeer veel gegamed via de PC en ''altijd'' high end hardware gebruikt )
Dan nog de PC gamers die gaan janke ballen (grof gezegd) omdat de PC game niet voor hun OS komt ( osx of linux varianten ).

Mij lijkt dat ontwikkelen voor de console win-win is, zo is de speler tevreden doordat de game goed geoptimaliseerd is voor zijn of haar console, en MS is tevreden doordat ze gewoon geld aan hun product verdienen zonder dat het van nieuwsgroepen of torrents gratis binnen geharkt wordt.

We zullen het alleen maar meer en meer zien dat games niet meer voor de PC komen op die free2play 3th party games na dan. Dit is uiteraard niet dankzij de ontwikkelaars maar dankzij de pc gamers die veel gratis downloaden ipv betalen en vervolgens ook nog de multiplayer omzeep helpen door te cheaten of gratis servers neer te zetten.

Ik kan me ook met Halo5 heeeel goed indenken dat ze die niet op de PC willen hebben. Of die komt tsja misschien wanneer ze er geen brood meer in zien om toch nog die paar eerlijke pc gamers een leuke shooter te geven.
Te veel piraterij op de PC? Ooit van steam gehoord? Als er ergens een console is waarop ik alles wat los en vast zat geripped heb dan was het wel op de 360. Lekker alle games een maand voor release downloaden. Dat waren de tijden, tegenwoordig gebruik ik een goede PC icm steam. Lekker UHD 60 fps gamen. Kan voorlopig geen console tegenop. mn ps4 is behoorlijk stoffig aant worden. Daar komt waarschijnlijk alleen uncharted 4 nog in.
Volgens mij heb ik toch ook geregeld een steam game al voor release gedownload en gespeeld, dus waarom je steam erbij betrek i.c.m. Piraterij snap ik niet helemaal.
Ik denk wat dezwarteziel bedoelt is dat het multiplayer aspect van games via steam zelden zoniet nooit te kraken valt. Singleplayer games zijn inderdaad op den duur zo niet meteen bij release wel illegaal te verkriigen. Maar games die het vooral van multiplayer moeten hebben, zoals Halo, Battlefield, Call of Duty etc zijn zelden online te spelen bij de illegale versies. Hetgeen heel simpel was bij de 360, waar je met een gekraakte xbox alle games zowel on- als offline kon spelen alvorens je uiteindelijk een keer gebanned werd.
Inderdaad, dat bedoel ik. Verder heeft steam zich tot een enorme winkel ontpopt met aanbiedingen waarin sommige games echt goedkoop aangeboden worden. Allemaal zaken die de drempel tot piraterij verlagen.
Agreed, ik heb al JAREN geen spel meer illegaal gedownload... allemaal omdat ik een Steam account heb en alle PC spellen die via Steam niet te verkrijgen zijn wel via een andere store of via de website/platform van de uitgever zelf te verkrijgen zijn.

Enige wat ik nog echt illegaal download is muziek en films.
Muziek omdat ik, ondanks dat ik Spotify een geweldig goed idee vind, zelf muziek wil 'bezitten' gewoon als harde file en films omdat er gewoonweg geen service is waar je films kunt kopen, downloaden en bezitten zoals bij Steam.
omdat velen gewoon via steam hun games kopen. voor release zie ik nooit pc games trouwens
weet niet meer zeker of het voor of op release was, maar ik twijfelde sterk over shadows of mordor, in de zin of ik het leuk zou vinden. Deze heb ik dus zsm gedownload bij plaatsen, en kwam er zo doende op tijd achter dat het niet voor mij weg gelegd was :P
Ik weet niet of de piraterij van games op de PC de afgelopen jaren sinds de opkomst van Steam significant naar beneden is gegaan, want ik heb de cijfers niet. Dat Steam een succes is is een feit, en dat Steam een positief effect heeft op de piraterij van games op de PC is niet te ontkennen. Dus waarom jij Steam er niet bij wilt betrekken, snap ik eigenlijk niet helemaal.

Oh en dat mooie verhaal over Shadows of Mordor waarmee je nogmaals faalt te ontkennen waarom Steam nou zo slecht is. Immers, sinds een tijd kun je een game op Steam zonder problemen, kopen, een paar uur uitproberen, indien het niet bevalt, met één druk op de knop voor een refund vragen. Op een LEGALE manier. Dus ook dat verhaal is gebakken lucht.

Overigens, er zijn genoeg mensen die geen zin hebben om sites door te spitten welke sites wel of niet goed zijn om te downloaden, of hebben geen zin in de risico's van het illegaal downloaden. Dit gebeurt heel vaak en daarom is een dienst als Steam zo groot. De meeste mensen prefereren een betrouwbare dienst die een kleine fee vraagt dan die paar euro's in je zak houden die werktijd besteden aan derderangs sites doorspitten.
sorry, maar waar geef ik aan dat steam faalt? Of waar denk je te lezen dat ik suggereer dat steam geen succes is?

Dat jij dat blijkbaar uit mijn post probeer te lezen is leuk, maar totaal onrechtvaardig.
Volgens mij zit je een beetje vast in het verleden. De omzet van PC gaming is groter dan die van de hele console markt. Er zijn 900 miljoen pc gamers terwijl Nintendo, Xbox, Playstation op circa 262 miljoen uit komt. Zie http://www.forbes.com/sit...ole-makers-keep-fighting/ .

Dit komt mede door de opkomst van Steam die voor een prijsdoorbraak heeft gezorgd (regelmatig sales met 75% korting). Maar belangrijker is wat mij betreft het het feit dat elke verkochte pc nu een DX11 videokaart heeft. Deze zit immers in vrijwel elke moderne processor (IGP). Je game draait misschien met wat minder frames per seconde maar opstarten zal geen probleem zijn. Dat was vroeger echt anders. De potentie van deze IGP's wordt ook steeds groter, dit zal zeker helpen. Iedereen met een pc kan een potje League of Legends spelen. Ook al is het een budget bak van 300 euro aangekocht voor een heel ander doel.

Ondertussen staan er honderden games voor de XBOX 360 op internet dus ook het piraterij argument is een beetje een non-issue ;).

Verder blijkt deze console generatie dat de consoles erg dicht naar de pc te groeien qua hardware en functionaliteit.

Overigens lijkt mij het argument dat je de xbox fijn vindt werken geen reden tot aanschaf aangezien je dat pas na aanschaf ervaart. Wat was nu de reden dat je voor de eerste xbox ging?

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 24 oktober 2015 17:52]

Tja, dat is ook de reden waarom Halo mij totaal niet kan bekoren. Deel 1(?) en 2 op de PC gespeeld, middelmatige shooter, slap verhaal, was ik snel klaar mee.

De delen daarna, hoe goed of slecht ook, kwamen enkel voor de Xbox uit, dus zijn volledig aan mij voorbij gegaan. Ik houd niet van consoles, ik zou een nieuw in doos XBOne niet eens oprapen als ie voor m'n deur lag.

Om die reden kan snap ik ook ergens wel weer dat ze geen PC versie maken, ik vraag mij sterk af welke PC gamer er wel op zit te wachten? Men is waarschijnlijk niet op de hoogte van de veranderingen / het verhaal etc. Dan is er ook niet dezelfde affiniteit... En de spelers die wel graag Halo spelen zullen waarschijnlijk met de hoop op een nieuw deel al een XBOne hebben gepre-orderd.
Ik heb nog nooit Halo gespeeld, ik zie er niet veel speciaals aan. Meeste mensen hebben een emotionele/nostalgie connectie met een franchise. Single player lijkt voor mij dan weer op Crysis. En de multi-player op Titanfall (zonder Titans) en COD.

Zelfs Jurian heeft bij 3:55 en 4:30 niet de kills kunnen halen door de controller, op PC zijn dat soort 1 vs 1 fights al snel beslist.
Single player lijkt voor mij dan weer op Crysis. En de multi-player op Titanfall (zonder Titans) en COD.
Je noemt echt games op die JAAAAREN na Halo zijn uitgekomen, en natuurlijk lijken veel FPS games op elkaar, dan kan je wel elke game gaan vergelijken met Wolfenstein en DOOM :P
De kracht van halo zit in de couch coop modus, dat maakt het voor mij iig zo'n fantastische shooter. En laten ze die er bij halo 5 nou net uitgehaald hebben....

Magoed hier een pc gamer die halo dus zeker in zijn top 3 shooters heeft staan :) smaken verschillen...
En komt nog eens bij dat ze het nooit gelijkmatig kunnen releasen aangezien ze hun eigen klanten (de Xbox One bezitters) daarmee behoorlijk achterstellen. Dus zal het een jaar of misschien langer na dato verschijnen, dan zijn de hardcore fans al verzadigd zijn net als jij zegt. De kleine groep mensen die het nog wel kopen zullen er snel klaar mee zijn omdat ze het toch niet de grote groep core mensen is die je met zo'n online multiplayer games juist wel nodig hebt.

Dus de kans dat ie op de PC komt acht ik ook heel klein, misschien net als met de eerste 2 delen jaren na release (volgens mij). Dan voelen de Xbox bezitters zich niet achtergesteld en kan Microsoft nog even ordinair cashen, ik geef ze het volste recht overigens.

Ik heb net als jou ook geen Xbox of console, de enige game waar ik in geinteresseerd zou kunnen zijn is Destiny en om nou voor één game een console te halen, nah. Ook blijven al die games zo lang zo duur en kan ik op Steam met de sale lekker goedkoop games binnenhalen. Het enige wat je nodig hebt is geduld.
Dat kost hen nu ook een Xbox one verkoop, want ik ga niet weer geld uitgeven aan een console terwijl ik al een ps4 heb gekocht. Genoeg keuze op pc trouwens om alternatieve dingen te spelen die even goed of beter zijn.
Waarom heb je dan een PS4 gekocht? Daar gaat hetzelfde argument toch ook voor op. Genoeg alternatieve titels op de PC te vinden die even goed of beter zijn.
Omdat je met 1 game console toch behoorlijk wat games kan spelen, de 2e console voegt erg weinig toe ( niet iedereen wil elke game spelen ) dus dan zou je de Xbox one vrijwel exclusief voor halo 5 en nog 1 of 2 andere games kopen, dat is niet voor iedereen de moeite of investering waard.
Maar het vergelijken gaat toch helemaal niet op met een PS4?
Net als Royale de Luxe die zegt, op basis van dit artikel, dat ze minder xbox one consoles zullen verkopen, dat is gewoon een reactie wat kant noch wal slaat, wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken dat Halo niet voor de PC komt?
Dat zou betekenen dat minder mensen een PC gaan kopen, niet dat mensen ineens geen xbox gaan kopen omdat die juist op de xbox komt. Hahaha zo krom dat het bijna geniaal te noemen is die reactie.
Alsof het ineens raar nieuws is dat Halo niet op de Ps4 komt, echt zo van pff ik ga echt niet een xbox one kopen als ik al een ps4 heb, hoe kan het nou dat een game die al 10 jaar lang alleen voor de xbox verkocht wordt niet voor de playstation gemaakt word, hoe ken da nou?
8)7 _/-\o_ |:(

Straks als er een artikel komt met een nieuwe Grand Turismo ( playstation only ) moet ik dus een reactie plaatsen: Dit kost hun nu PS4 verkopen, want ik heb al een xbox one.
Haha ik snap werkelijk niks van deze gozer :D

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 24 oktober 2015 17:14]

Nee volgens mij snap je wel meer niet Jeroen.
Ik zal het even zo simpel mogelijk proberen uit te leggen.

Stel je het volgende voor, Gamer X is een fanatieke gamer hij heeft al een playstation 4 en een dikke game pc staan, hij keek erg uit naar Forza 6 en Halo 5, maar hij hoorde toen dat Halo 5 ook beschikbaar kwam op voor zijn dikke game pc. Gamer X was blij en heeft toen hij dat hoorde en besloot niet alleen voor Forza 6 ( hij vind de rest van de exclusives niet leuk ) een Xbox One te kopen, dat zou hem namelijk rond de 400 euro kosten voor 1 game en dat is best veel geld.
Maar toen besloten werd om Halo 5 exclusief op de Xbox One te houden vond Gamer X het netaan wel de moeite waard om de Xbox One in huis te halen.
En samen met Gamer X heb je ook nog XXDarklordXX en PWNMINATOR13 en vele andere die wel of niet via exclusives besluiten om een console te kopen.
Wat jullie blijkbaar niet begrijpen is dat Microsoft en Sony echt geen een reet verdiend aan een PC Gamer die een console koopt voor 1 of 2 games.

Ze moeten het van de console gamers zelf hebben die 20 keer 60 euro per jaar uitgeven daarnaast nog 5 euro per maand betalen en overpriced accessories kopen.
Valt tegenwoordig wel mee, ze maken nu weer winst op consoles (in tegenstelling tot de ps3 en xbox 360)
dat komt omdat de hardware die in die consoles zitten goedkoper is dan wat de ps3 en de xbox360 waren toen die net uitkwamen

de hardware is namelijk niet high end ze maken minder tot vrijwel geen verlies op iedere verkochte console

de xbox360 en ps3 werden met redelijk wat verlies verkocht.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 25 oktober 2015 02:28]

Hm, ja ik begrijp jou wel echter jij mij niet haha.
Mijn reactie moest eigenlijk geplaatst worden onder Royale de Luxe, aangezien bijna 99% van mijn reactie over zijn reactie gaat, op het eerste zinnetje na -.-
Ik heb ook een goeie Desktop en een PS4, de laatse alleen maar voor FIFA en wat andere exclusives.
Het zelfde hier ik vind spellen zoals Halo best wel op PC markt kunnen komen omdat het levensduur ver na Xbox one opvolger nog gespeeld worden
Koop geen enkele console meer voor die 1 a 2 spellen die ik er dan op speelde in een jaar is het niet meer waard. Rest speel ik toch op pc.
'K koop geen consoles meer, blijf puur bij PC. Dus helaas, had graag eens die Halo gespeeld op pc. Heb ooit een vroegere versie van Halo gespeeld, was leuk.
Maa rik ga er geen console voor kopen. Dus helaas, geen geld van mij richting Microsoft.
Laten we het hopen ik hoef ook geen xbox
Beetje jammer was wel benieuwd.

Alleen vind dat ze (naar mijn mening) de Halo serie beetje verziekt hebben sinds Bungie hem niet meer maakt.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat ze mogelijk een W10 versie only zouden uit brengen om W10 een extra boost te geven.
Gezien X Box binnenkort op windows 10 over gaat of mogelijk al is gegaan, zou het toch niet moeilijk moeten zijn om het onder windows 10 draaiende te krijgen. Of overzie ik hier het probleem? De hardware in een X Box One is volgens mij allemaal standaard PC hardware.
Het gaat natuurlijk om de input, niet de hardware idd
Want de windows driver voor een xbox one controller is zo heel moeilijk om te maken..? Of hadden ze dat niet al gedaan?

Hoe dan ook is het wel een interessante vraag of en hoe windows 10 samen gaat komen met de xbox one. Als het allebei hetzelfde type hardware is en allebei hetzelfde os draait, hoe ga je de scheidslijn er in houden?
Ik zei toch input? Wat jij zegt is weer zelfde input. Een muis en toetsenbord is gewoon heel anders en daar dient een hoop voor te gebeuren. Iets wat vaak slecht geïmplementeerd wordt - en ze voor Halo 5 dus helemaal niet gaan doen

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 24 oktober 2015 15:14]

Ik speel liever met controller, en die draait al onder windows. Voor mij kunnen ze het keyboard en de muis weglaten als dit inhoudt dat je games op de PC kunt spelen die je anders alleen op de X Box kunt spelen.
voor story mode is dat misschien OK, een controller op PC... maar eens je jezelf online begeeft krijg je zelfs geen kans als je het doet met controller.
Wel als het de enige mogelijkheid is en iedereen het doet.
Dat heet xbox live ;) gegarandeerd zelfde performance en zelfde input!

Maar seriously, liever geen port dan een slechte port - dat lijken ze begrepen te hebben
Net zoals Jurian in het video hierboven bij 3:55 en 4:30
Persoonlijk vind ik het al lang duren voordat een groot aantal PS4/xBox spellen op de PC draaien.

Met W10 op de xBox is die kans natuurlijk nog groter.

Maar blijkbaar is de encryptie nog (te) goed.
Het win10 gedeelte van de xbox is alleen voor apps en universal games. De echte xbox games draaien onder een aparte afgeslankte vm met win10 kernel. Er zit nogal een groot verschil tussen die kernel en de echte windows10.
Ik zie dit niet gebeuren. De spellen worden zo ontworpen voor een specifieke console dat het mij niet lijkt dat iemand het aan de praat zou kunnen krijgen op PC, al is het Windows 10 op beide systemen er zitten alsnog gewoon bepalende verschillen in, beide hardware en software.
Win 10 versie? Je bedoelt DirectX12
Dit is de eerste die niet van bungie afkomt. Of je noet odst als een echte halo titel meetellen, maar die vond ik verrassend goed.

Edit: ownee ik heb het compleet bij het verkeerde eind. Reach en 4 zijn ook van hun en odst niet. In dat geval is het inderdaad iets achteruit gegaan.

[Reactie gewijzigd door WiXX op 24 oktober 2015 10:57]

Halo CE, Halo 2, Halo 3, Halo 3: ODST,Halo Reach -> Bungie
Halo Wars -> Ensemble Studios
Halo 4 en 5 ->343
Je vergeet de Halo CE Anniversary Edition en de Halo 2 remaster, het oppoetswerk (grafisch, geluid en muzikaal) voor die games werd door 343 (in samenwerking met Saber Interactive) gedaan.
TMCC is ook afkomstig van 343, hoewel je dat niet als op zich staande games kunt zien is daar toch het een en ander aan gewijzigd (halo 3 bijvoorbeeld 1080p en 60 fps) .

Dan zijn er ook nog Spartan Assault and Spartan Strike die beiden zijn gemaakt door 343 in samenwerking met de Nederlandse studio Vanguard Games.
Halo 4, Halo Wars, Halo Spartan Assault, Halo Spartan Strike, komen allen niet uit de workshop van Bungie ;)
Je was me net voor:P

Vond Reach echt nog wel gaaf alleen al die extra abilities waren niet echt nodig geweest vond ik zoals bijvoorbeeld het irritante armor lock van iedereen:P

Maar bij Halo 4 had ik echt het gevoel dat er teveel en te vaak heavy weapons tevoorschijn kwamen en je dus niet echt meer een shooter had maar meer happy hunting naar de heavy weapons..
Je vergeet Halo 4.
Die is ook ontwikkeld door 343.
Ik stem mee op jouw mening ja, zijn maar weinig andere die zo denken op het internet trouwens (gebaseerd op GamerNl/PU)
Was te verwachten. Microsoft heeft er alle belang bij dat zoveel mogelijk gamers een Xbox one kopen ipv hun games op pc spelen. Op Xbox krijgen ze een cut van elke verkochte 3rd party game en verdienen ze jaarlijks miljoenen dankzij het Xbox live gold abonnement.
Ze kunnen halo toch exclusief uitbrengen via de Windows store?
Ja natuurlijk. Maar pc gamers zullen hun overige games nog steeds op Steam kopen en daar verdient microsoft geen cent aan. Op Xbox one verdient Microsoft aan elk verkocht spel. Ook is het Microsoft indertijd niet gelukt om pc gamers te laten betalen voor online gaming, iets wat op Xbox als normaal beschouwd wordt.
Aaron Greenberg zegt ook niet dat er nooit een PC versie komt van Halo 5.

"This is not true. Game is being made exclusively for Xbox One."

Multi interpretabel wat mij betreft. Halo 5 mag dan wel exclusief gemaakt worden voor de Xbox One, maar een port naar de PC is natuurlijk niet uitgesloten. Dit is puur en simpel marketing en inderdaad, het is niet handig om alvast te hinten naar een PC release.

Frank O'Conner gaat ook niet zomaar wat roepen en ik vind het erg frappant dat een man van zijn kaliber dit daags voor de release de wereld in gooit. Slim genoeg om te weten dat dit veel vragen gaat oproepen natuurlijk.
Multi interpretabel wat mij betreft. Halo 5 mag dan wel exclusief gemaakt worden voor de Xbox One, maar een port naar de PC is natuurlijk niet uitgesloten

Als er een port naar de PC zou komen is Halo 5 dus niet exclusief voor de XBO ontwikkeld.
Maar "was" het wel. Echter alleen later pas geport.
Dus publiciteit. Tweaker heeft er nu al 2 items aan gespendeerd. En koste ze niets. Teven ook al 2 het filmpje extra kunnen linken.
Dat terwijl die filmpje gehost wordt door Tweakers zelf, kost ze alleen maar geld namelijk :?
het is gratis reclame. tuurlijk verdient microsoft er niet direct aan.
Ik zag het op twitter de pc versie kunnen wij (helaas) wel vergeten ja. Ik vrees dat ze dit toch ook doen om de console meer te verkopen.

Dat werkt wel in heb ook keer op keer een playstation aangeschaft enkel voor uncharted. Ik kan mij goed voortstellen dat sommige mensen een Xbox kopen voor Halo.

[Reactie gewijzigd door Malistix1985 op 24 oktober 2015 11:03]

Z'n ontkenning zegt echt nog niks. Maar je hebt wel gelijk over dat mensen hier een xbox voor kopen. Een console heeft nou eenmal een exclusive line up nodig om de console te kopen.
Lijkt me ook de enige mogelijke reactie van Microsoft, en zeker van Marketing vlak voor de release van hun kaskraker op de Xbox One. Het laatste wat je wilt is dat mensen hoop hebben en misschien wachten op een PC release. Meteen kopen die hap mensen! Komt er nooit!

Of het er komt ? Nobody knows, maar vind het wel frapant.
Jammer, maar het is geen game waar ik speciaal een Xbox One voor zou halen
Als Halo niet meer dan enkele maanden na de Xbox release uit zou komen wil ik deze wel aanschaffen, maar niet pas 2 of 3 jaar later. Tegen die tijd is het spel alweer verouderd vergeleken met andere shooters op de PC.
Oohja veroudert tegen over call of duty zeker... Halo is uniek en zal als het over 2 jaar uitkomt gewoon een goeie game zijn.
Dan is iedereen te druk bezig met Battlefield 5 :+
Weet niet of we dit moeten geloven. Worden wel vaker dingen ontkend in de game industrie die later wel kloppen. Maar als halo 5 ooit mag uitkomen op pc, dan is dat pas naar 2 jaar ofzo. Kans is groter dat ze eerst met de masterchief collection komen voor w10.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True