Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Ubisoft heeft Ivory Tower, de Franse studio die de game The Crew op zijn naam heeft staan, ingelijfd. De ontwikkelaars werken momenteel aan een uitbreiding voor de racegame en zullen het spel ook na de overname blijven ondersteunen.

Op zijn blog maakt Ubisoft de overname bekend. De uitgever schrijft dat Ivory Tower heeft weten te overtuigen met The Crew, een racegame met mmog-trekjes die zich afspeelt in een open wereld. Het spel werd al uitgegeven door Ubisoft. Het team zal zich ook na de overname blijven focussen op ondersteuning voor de racegame. Volgens Ubisoft heeft The Crew wereldwijd meer dan drie miljoen spelers.

Ivory Tower werd in 2007 opgericht door oud-medewerkers van Eden Games. Die studio was onder andere verantwoordelijk voor de V-Rally- en Test Drive Unlimited-games. The Crew was het debuut van Ivory Tower. Momenteel werkt de studio aan The Crew: Wild Run, een uitbreiding op het bestaande spel, die op 17 november verschijnt voor Windows, Xbox One en PlayStation 4. Pc-gamers kunnen zich al inschrijven voor de gesloten bèta, die op 15 oktober van start gaat.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Ik snap het nog steeds niet bij The Crew. Waarom zijn er maar zo weinig races verdeeld over de VS om te (her)spelen? En sowieso, het gebrek aan afwisseling was ook wel killing. Die game heeft zo'n enorme kaart met zoveel potentie, dat hebben ze er echt gewoon niet uit gehaald.
Op zich vond ik hem prima spelen, handling was effe wennen en het is geen game die je heel serieus moet nemen, maar het had zoveel mooier kunnen zijn. Plus dat het uitkwam in een tijd waar het helemaal ondergesneeuwd is door andere titels, waardoor het online al snel was uitgestorven (of dat maar weinig vrienden die game hebben aangeschaft). Tel daarbij dat de hele online-component ook vrij waardeloos was (vooral die geforceerde coop was irritant), en je fiasco is compleet.

Het is geen waardeloze game, maar was ook lang geen topper. En ik verwacht dat het bij de komende DLC niet gaat veranderen.
Persoonlijk vind ik dat het grootste probleem bij de meeste Ubisoft games: ze doen alle moeite om een gigantische open wereld te bouwen, maar doen er qua gameplay nauwelijks iets mee. Bij Far Cry en Assassins Creed valt er buiten de hoofdmissies ook niet meer te beleven dan een paar zeer repetitieve sidequests.
Het zit hem wat mij betreft niet zozeer in de gameplay, het zit hem meer in dat de open wereld geen echte sandbox is; er zit geen intentie achter om maar lekker de regels van de game te breken en lol te gaan trappen.

Dat kun je in een game als Dying Light juist wel en dat maakt de lol nu juist. Ook daar moet je diezelfde saaie opdrachten doen, maar onderweg ben je wel bezig op de meest kunstige manieren hordes zombies om zeep te helpen tot dat moment aanbreekt waar je vergeten bent waar je ook alweer mee bezig was :)

Dat mis ik nog wel in Ubi games. Het bevechten van de vijand is eigenlijk weinig interessant en afwisselend, eerder zijn het irritante muggen.
Ik had anders bij AC3 ook wel dat ik gewoon met de guards aan het spelen was. Ik vond die bijltjes zo ongelofelijk tof om mee te werken. Aardig wat uren in gestoken. En daardoor ook vrij snel uitgekeken op AC4 en 5, omdat ik dus met de kern al aardig wat uren had gespeeld. En dat is het probleem bij mij bij AC ook een beetje: te weinig vernieuwing. In de nieuwe zitten als highlights koetsen en een draad-schietende accessoire, maar de combat wordt er bv niet echt anders van.
Ik stoor me ook enorm aan generieke mini-missies en te veel zinloze collectibles; dit is puur oprekking van de speelduur zonder iets van inhoud toe te voegen. Maar blijkbaar zijn er miljoenen gamers die toch elk jaar het nieuwe deel kopen in de Far Cry en Assassin's Creed franchises, en ook Watch_Dogs en The Crew verkochten volgens mij best goed. Terwijl al deze titels vol zitten met generieke zij-content.

Misschien zijn "core gamers" of wat oudere gamers hier niet van gediend, terwijl de jongere of meer casual gamers het voor lief nemen? Je moet ervan houden blijkbaar. Natuurlijk zijn deze dingen wel over te slaan, maar het doorspelen van al die mini-missies is vaak wel verbonden aan je upgrade-mogelijkheden en dergelijke.

Hoe dan ook denk ik dat deze trend (die ook buiten Ubi speelt) zich zal voortzetten. Met wel telkens iets meer soorten content om het leed iets te verzachten misschien. Uitgevers willen manieren blijven vinden om gemakkelijk veel content uit te poepen. Goed schrijfwerk en missie-ontwerp is ontzettend moeilijk, en uitgevers geloven blijkbaar dat het dan beter is om 100 uur generieke content te bieden dan 30 uur unieke, verhaalgedreven content met enige diepgang. Jammer, maar voor nu zie ik het niet anders worden. Daarvoor levert het (nog) te veel geld op.

The Witcher 3 gaf grotendeels het goede voorbeeld, met slechts beperkte generieke content en bijna alles uniek en met inhoud. Hopelijk zet Fallout 4 hier straks ook weer een goed voorbeeld van neer. Dan hebben we in elk geval ook een paar open-wereld-games die het beter doen.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 6 oktober 2015 14:01]

Ik vind "The Poo" beter bij deze game passen. Typische Ubi game vol met micromissies die het een langdradig drama maakt. Precies dat (micro missies) wat een Ubi game niet top maakt wordt in elke game gepropt, om zo te verhullen dat de game niet bijster veel content heeft.
Weet je, ik vind dat zoeken naar bepaalde punten, het bereiken van gebieden en sommige karweitjes niet zo heel erg. Zeker bij een racegame moet het gewoon lekker rijden, dan is dat al heel wat (net als met AC je gewoon prima moet kunnen voortbewegen).

Maar je zag al vrij snel dat deze game gewoon niet heel veel content heeft. Als je eenmaal bezig bent, dan zie je pas hoe weinig races er overal zijn. En dat terwijl het nog niet eens hele boeiende races waren qua layout. Zo hadden ze er nog 100 neer kunnen leggen. Vooral als je de game weer oppakt en denkt "laat ik een race doen" dan kom je eigenlijk geen nieuwe content meer tegen en dat is wel raar voor een map die heel USA betreft.
Ik heb me prima vermaakt de The Crew. Zwaar ge´nspireerd op Test Drive Unlimited (2) alleen nu zonder huizen en met co-op in (bijna) alle races. De story mode was bij The Crew gewoon leuk om uit te spelen, terwijl het bij TDU2 alleen een manier was om geld te verdienen zodat je daarna het leuk kon hebben. Grafisch is The crew natuurlijk ook erg indrukwekkend (zeker met een volledig open wereld van dat formaat).

Toch was niet alles top. Zo ontbraken de co-op modes uit TDU2 (denk aan follow the leader, soort estafette spel en keep your distance). Verder viel de replay mij ook tegen omdat de ai niet echt beter wordt maar jou wagen wel. Crica 80% van alle missies zijn gewoon te makkelijk als je eenmaal aan het eind van de game zit. Uiteindelijk heb ik TDU2 veel meer gespeeld dan The Crew.

Dat geef ook meteen aan wat er voor mij nodig is om terug te keren naar The Crew: geen monstertrucks expansion maar leuke co-op content met een goede replay value.

Er is ook al een trailer: https://www.youtube.com/watch?v=LrdsSXa0314

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 6 oktober 2015 16:52]

men vergeet allemaal "DriverSF" ook een grotere race wereld, mooie autos, geweldig geluid, etc. etc. maar daar kon ook zo veel meer uitgehaald worden en online is het ook wachten wachten wachten... op niets..... (maar toch blijft het dan nog wel stiekem mooi gemaakt) crew is soort verbeterde versie maar kennelijk nog steeds geen je-van-het..... en dan de spec-eisen... omg!
Ik krijg precies een automatische mail binnen van Ubisoft. "Automatisch toegang tot de PC Closed Beta van The Crew Wild Run"

Wist niet dat er een vervolg deel aan kwam.
En zo zie je maar, ik wist weer niet dat jij de game ook hebt... Heel veel Tweakers (en in dit geval leden van BuG Community) zijn vrienden op Steam en Origin bijvoorbeeld, maar blijkbaar niet in Uplay...?

Terwijl het nou juist zo leuk lijkt om met meerdere personen (met Teamspeak erbij) over de map te scheuren, net zoals in de good all days van TDU2 :)
Ik heb alleen de beta gespeeld. En zal deze nieuwe beta niet spelen. Het trekt me niet, te veel het zelfde voor een te hoge prijs.
De game is beschikbaar vanaf 19 euro: http://tweakers.net/product/331359/the-crew/ :).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 6 oktober 2015 16:47]

Het is geen vervolg deel, maar een uitbreiding van het spel. Er komen nieuwe "specs" aan, zoals monstertrucks en motoren komen nu ook in het spel. Het speelt zich af in dezelfde speelwereld.
Als je de pc versie hebt of de pc trail gespeeld hebt hoef je je niet in te schrijven voor de wild run beta.

[Reactie gewijzigd door Emperalhero op 6 oktober 2015 13:25]

Straks gaat de game het natuurlijk toch niet zo lekker doen als ze verwacht hadden en over een jaartje staat er een bericht "Ubisoft sluit de studio achter The Crew" zoals alle overnames door grote publishers. Jammer.
donno of dit goed is of slecht voor game

game is echt leuk met dikke raid hummer rond rijden en dat voor maar 35euro met season pass op PSN tijdje terug
Dit was toch 1 van de slechtere games die ik tijden had gespeeld. dus snap de reden niet van de overnamen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True