Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

Na een reeks introducties van nieuwe producten op de IFA, heeft de Duitse fabrikant Medion aangekondigd de Life X6001 in de Benelux op de markt te brengen. Het toestel met een 6"-scherm en een full-hd-resolutie gaat 349 euro kosten.

De Life X6001 bevat een 'octacore'-soc op 2GHz, een MediaTek MT6592 met acht Cortex A7-kernen en een Mali 450-gpu op 700MHz. Het toestel heeft daarnaast 2GB ram en 32GB opslaggeheugen. Er is geen micro-sd-slot om het geheugen uit te breiden.

Aan de achterkant zit een 13-megapixelcamera en vooraan is een 8-megapixelversie geplaatst. Beide camera's zijn van een flitser voorzien. Het toestel ondersteunt draadloos laden op basis van de Qi-standaard en de accucapaciteit bedraagt 3000mAh. De smartphone heeft geen 4g aan boord en heeft ondersteuning voor 3g tot 21Mbit/s.

Medion voorziet het toestel van Android 5.1, maar voegt daar de GoPal-navigatie-app en een proefversie van McAfee Mobile Security aan toe. Het toestel is per direct verkrijgbaar via de webwinkel van Medion zelf en komt ook via partners beschikbaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

Oke dit is echt stom, een MediaTek MT6592.

Waarom gooien ze er geen MT6752 (de opvolger van de MT6592) in, deze is:
- Nieuwer
- Sneller op CPU gebied
- Sneller op GPU gebied
- Zuiniger
- 64-Bit
- Veel betere ingebouwde GPS
- Standaard 4G ingebouwd
- Gewoon beter op elk front

Waarom zo'n oude SoC erin gooien, dit is de prijs van ¤350,- gewoon niet waard.
Die MT6752 kost waarschijnlijk ook geen bal want deze zit al in chinese toestellen van ¤150,- !

Daarnaast is 3000mAh voor een 6" telefoon niet eens zo veel, de Huawei Mate 7, Lenovo vibe Z2 Pro en dergelijke hebben allemaal 4000mAh of meer. Ik denk dat deze telefoon niet lang op 1 accuduur gaat doen (Mede door de onzuinige SoC).

Oke dan dacht ik van het heeft tenminste nog 32GB aan opslag, maar dit word dan weer volledig verpest vanwege het gemis van een SD-Kaart slot.

Nou ... het enige voordeel dat ik dan eigenlijk zie zijn de kleine bezels ... al zou het me niks verbazen als medion daar ook gewoon lekker bezig is geweest met photoshop.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 9 september 2015 16:25]

Ik dacht precies het zelfde. Voor Medion is een toestel van 350 euro de bovenkant van hun assortiment. Dan verwacht je dus een vlaggenschip waarmee ze de concurrentie proberen af te troeven.

Dit toestel blijft gewoon ver achter bij de meeste concurrentie. Het enige wat ik kan verzinnen om dit toestel een succes te maken is héél snel de prijs laten zakken. Of hem in de LIDL verkopen aan mensen die toch niet aan vergelijkingen doen. Maar daar lijkt'ie me een beetje te duur voor.
En het ergste is nog wel dat Medion dik weet hoe het WEL moet.

nieuws: Medion introduceert 5"-smartphone met full-hd-scherm voor 249 euro

Ook een net aangekondigde telefoon van medion, met een betere SoC voor veel minder geld. Begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen Medion, maar soms maken ze echt rare keuzes.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 9 september 2015 16:50]

Er is dan ook een verschil tussen direct verkrijgbaar, deze dus, (ontworpen, getest en reeds geproduceerd) en verwacht in het vierde kwartaal, de laatste is nog niet in productie.
Ziet er cool uit dacht ik, en toen las ik 65xx en was mn intresse voorbij.

Met hetzelfde ontwerp en een helio x10, 4000mah batterij en 4g band 800, 900 in combinatie met de gebruikelijke china bands zou het een topper zijn geweest
Denk je juist niet dat mensen die naar de lidl gaan wel op de centjes passen? En dus mensen izjn die uitermate veel vergelijken?
De meeste mensen vergelijken niet en nemen een abonnement plus iphone6 of Galaxy S6.
Dat je aan het einde van je abonnement de telefoon meer dan een keer betaald hebt boeid ook maar weinig mensen.
Exclusief via Amazon, dus mogelijk gekoppeld aan een (amerikaanse?) provider?
highly affordable $349 price tag with no contract.
Geen contract, maar alleen te koop via Amazon. BLU is een US bedrijf, maar ik weet niet of ze dus wel naar NL versturen.
Goede info in video!
@3:38:
- microSD card slot (spreekt redactioneel bericht tegen)
- single SIM slot (dus geen dual sim, helaas)
Het kan toevallig ook beide.
Een hybride micro-sd/sim slot :)
Een flitser aan de voorzijde van een toestel? Kan me niet herinneren dit eerder gezien te hebben. Jammer dat er voor een MediaTek SoC gekozen wordt...
De dun ogende bezels zijn daarentegen wel zeer positief.

[Reactie gewijzigd door Decipher666 op 9 september 2015 16:09]

HTC Desire Eye heeft er ook een;)
En een toestel van Wolfgang heeft dit ook gedaan (en Oppo, maar die camera kon draaien, dus telt niet helemaal)
En ook nog een oude, deze specs komen overeen met de highend china phones van begin 2014. Ik heb zelf een 6" Zopo zp990 gehad. DIe was mij uiteindelijk toch te groot. Misschien dat de kleinere bezels dit compenseren?
Een flitser aan de voorzijde van een toestel? Kan me niet herinneren dit eerder gezien te hebben. Jammer dat er voor een MediaTek SoC gekozen wordt...
De dun ogende bezels zijn daarentegen wel zeer positief.
Sony was wel wat eerder maar niet in de Benelux xperia c3->
https://www.google.be/sea...P#imgrc=XJIQI016M34ztM%3A
Wat een pracht Mid-mode telefoon. er zijn vele mensen die 3g/4g niet uitmaakt omdat ze toch overal op de WIFI zitten. Voor zulke mensen is deze telefoon zeer netjes.

Pluspunten van deze telefoon:
  • Kleine Bezels
  • Flits aan de voorkant
  • Prijs
  • 1920x1080 pixels resolutie
  • Dual-sim-card slots
Wel jammer dat er geen verwisselbare accu in zit, en deze is ook best aan de krappe kant. Helaas ondersteund die ook geen Wifi 802.11 a/ac maar moet je het doen met "slechts" b/g/n.

wat ik wel vreemd vind is dat die als Smartphone wordt gepresenteerd, maar op de product pagina staat:
Groter dan de gemiddelde Phone, kleiner als een 7 inch Tablet oftewel een Phablet
presenteer hem dan ook als Phablet

[Reactie gewijzigd door flipkipse op 9 september 2015 16:15]

Dat is in dit geval zo te zien puur marketing en meer niet. :)
1920x1080 op een 6" zou ik niet onmiddellijk een pluspunt noemen...
Ja oke, maar BLU verkoopt geen telefoons in Nederland.
De medion word wel verkocht in Nederland, en er zijn zat mensen die geen zin / niet durven te importeren.
En Xperia Z Ultra voor ¤250-280 als je er nog een te pakken kunt krijgen.
Ik vind het een erg mooi toestel voor een erg mooie prijs. Vooral de accu en het scherm spreken me aan (zo op het eerste gezicht). Ik zou hier heel graag een review van zien, zeker vergeleken met de OP2 en Nexus 2015.

ps: ondanks de extra apps, is dit dan stock Android inclusief toekomstige OTA's?

[Reactie gewijzigd door Inspector op 9 september 2015 16:09]

Mooie prijs? Een budget soc met slechte specs voor 350 euro :+. Dan kun je beter naar een toestel kijken met een snapdragon 410 of 615.

Ik denk dat de mali 450 wel moeite zal hebben met het weergeven van content op 1080p zoals 3d games of misschien zelfs alleen al het renderen van de interface.. (heb zelf de dual core en quad core mediatek socs gehad en dat waren nou niet bepaald snelheidsmonsters)

[Reactie gewijzigd door Chaosstorm op 9 september 2015 16:19]

Geen 4g, maar 3000mah accu en een matige specificatie... Doe mij mijn Lumia 1520 maar, iets duurder maar veel beter.

Die bezels zijn wel minimaal!!
Huh? Sinds wanneer is 3000mah weinig?
Sinds je daar de ruimte van 6" scherm voor hebt. In de LG G2 wisten ze al 3000 te persen, die is 5,2".
Volgens mij kun je beter een OnePlus One kopen.
Vreemd dat de telefoon geen 4g ondersteund, vast van chinese makers.
De bezels lijken me op het plaatje heel klein! Is kleiner als mijn nexus 6 denk ik, misschien wel kleiner als sommige 5.5 inch phones zoals de 6plus.

Zou zelf trouwens 70 euro bijleggen en de nexus 6 kopen.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 9 september 2015 16:11]

Afmetingen: ca. 81,3 x 158 x 7,9 mm (B x H x D)
167 gr
En de nexus 6
82,98mmx159,26mmx10,06mm
184g

De afmeting en gewicht scheelt nogal wat.
Hoe de kwaliteit verder is is nog maar de vraag.
Qua design en ook bezels vind ik deze echter erg strak, en stukken beter dan de Nexus 6.

Ik hoop dat T.net deze gaat reviewen, zodat we een duidelijk beeld krijgen van dit toestel :)
Vrij duur voor zo'n onbekend wazig merk. Ik had een G3 voor 300, kijk dat zijn deals.. ook 2K resolutie.. etc.

Daarnaast is 3GB ram toch wel de minium op een smartphone

[Reactie gewijzigd door A87 op 9 september 2015 17:08]

Mijn find 7a gaat supersnel op 2GB ram .. maar je moet natuurlijk geen 40 apps tegelijk naast elkaar draaien zonder ooit iets af te sluiten, met genoeg openstaande apps/background running tasks kan je zelfs van een theoretische 8 GB ram smartphone een slak maken.
Ik vindt dat als je zo'n telefoon maakt on-screen knoppen moet anders is het een veel te groot scherm joh! Ik heb zelf een Nexus 6 en vind het scherm zo ook goed met knoppen op het scherm zelf.
On screen knoppen zijn anders een doorn in mijn oog en een verspilling van scherm ruimte.
En dan heb je nog de apps die deze onscreen knoppen verbergen en je allerlei toeren uit moet halen om de app uit te komen.

Nee off screen hardware knoppen zijn here to stay watmij betreft en als het zo netjes als dit weg gewerkt is is het toch geweldig.
Stukken beter dan mijn zenfone 6 met onscreen knoppen en rete dikke balk en offscreen knoppen op mijn LG G2
Mening: ziet er veel beter uit dan de nieuwe Nexus toestellen... :(