Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 174 reacties
Submitter: mikenuun

WhatsApp heeft ondersteuning voor zijn webversie uitgebracht voor iPhones. WhatsApp Web werkte al op andere besturingssystemen als Android en Windows Phone, maar gebruikers met een iPhone konden de messenger nog niet gebruiken in de browser.

Met WhatsApp Web kunnen gebruikers chatten vanuit de browser op de desktop. Gebruikers van Reddit merkten dat de functie actief is in de reguliere versie van WhatsApp voor iOS. Gebruikers kunnen WhatsApp Web inschakelen via het Instellingen-menu van de applicatie.

Het was al langer duidelijk dat de functie eraan kwam, want hij zat al in de testversie en web.whatsapp.com meldde al dat de iPhone-versie ook ondersteuning heeft voor de webversie. Na de koppeling tussen de browser en de iPhone moet de telefoon online blijven; verliest de smartphone de verbinding met internet, dan is ook de webversie niet meer te gebruiken. Onder iOS is het bovendien nodig dat de app actief is, omdat het anders geen verbinding kan maken.

Dat komt door de manier waarop WhatsApp is opgezet: in tegenstelling tot sommige andere berichtendiensten bewaart WhatsApp berichten niet op zijn server. Als berichten zijn afgeleverd op de telefoon van de gebruiker, verwijdert WhatsApp ze van zijn servers. Daarom is de smartphone van de gebruiker verantwoordelijk voor het ontvangen en versturen van berichten via de webversie. WhatsApp introduceerde de webversie als eerste voor Android in januari.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (174)

Ah mooi, het werkt nu ook op de iPad; helemaal top. :)
Gebruik WhatsApp voornamelijk op m'n telefoon, maar heel soms kon het handig zijn om het ook op de iPad te gebruiken. Nu kan dat, mooi mooi. :)
Weet alleen nog niet hoe stabiel het is als je safari in de achtergrond gooit en met andere apps gaat werken, maar dat merk k snel genoeg.

Voor mensen die zich afvragen hoe:
- Open safari en ga naar web.whatsapp.com
- De site van WhatsApp gaat nu laden ipv de webclient
- Vraag nu de desktop versie op (Op iOS 9 doe je dat door het "vernieuwen" knopje ingedrukt te houden)
Safari zal herladen naar web.whatsapp.com met Desktop versie verzoek.

Voila :D

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 20 augustus 2015 03:11]

Het werkte toch altijd al op de iPad? Het was alleen niet handig qua afgeleverde berichten.

Ik heb al jaren een iPhone en toen er anderhalf jaar geleden een iPad bijkwam heb ik hetzelfde Apple account gebruikt zodat ik niet opnieuw zou hoeven betalen voor sommige apps.

Vervolgens heb ik een keer het probleem gehad dat een vriend van me een bericht had gestuurd via whatsApp dat ik niet had ontvangen, Toen ik thuis kwam ontdekte ik dat de iPad het op z'n scherm had staan, dus kwam ik tot de conclusie dat de server van whatsApp kennelijk probeert een bericht 'ergens af te leveren', maar kan je niet weten of dat deze keer de iPhone of de iPad zal zijn en dus heb ik de app meteen van de iPad afgegooid om geen berichten meer te missen op mijn telefoon.
Het is niet de bedoeling dat de app zelf draait op de iPad, nee.
Je kan WhatsApp ook niet uit de appstore binnen harken. Had je een iPhone backup hersteld naar de iPad ofzo? :P Het is sowieso niet mogelijk dat je op twee locatie bent ingelogd.

Erg apart verhaal, heb daar nog nooit van gehoord; weet je zeker dat de iPhone de notificaties niet doorstuurde via iCloud oid?
Ik heb inderdaad een iPhone backup op de iPad hebben gezet om meteen alle apps ook op m'n iPad te hebben die ik op m'n telefoon had. Ik herinner me namelijk dat er een tweede app was die ik ook vrij snel van m'n iPad heb afgegooid: Clash of Clans, die zat steeds te zeuren dat het dorpje zonder bestuur zat of zo omdat ik het spel niet opstartte, terwijl ik dat nog steeds op m'n iPhone speelde (en ben blijven doen).

Waarmee dan ook haast vast lijkt te staan dat ik meteen na het overzetten van de backup alleen nog whatsApp berichten op m'n iPad zal hebben gekregen omdat ik op m'n iPad whatsApp zal hebben opgestart en vervolgens daarmee was ingelogd.

Ik gebruikte whatsApp destijds nog lang niet zo frequent als nu en zat ook in veel minder groepen, dus het zou kunnen dat ik die bewuste avond ook echt alleen dat ene bericht gekregen en dus 'gemist' heb.

Wat iCloud betreft: dat staat bij mij al zo lang als het in iOS zit uit.
Kleine toevoeging: in iOS 9 is het ook mogelijk door op de "Deel" knop te tappen en hier te kiezen voor "Vraag om desktopsite". :)
de whatsapp web functie werkt niet op ios 7.1.1 iphone 4G model MD235DN/A
in de whatsapp settings van versie 2.12.5 (volgens Iphone app store de laatste versie) verschijnt de whatsapp (foldout) functie niet. punt!
ook niet na herstarten whatsapp en herstarten iphone.

iemand enige info of een tweak ?
liefst zonder te jailbreaken of een beta versie te moeten gaan herschrijven.

mvg,
Music

(“In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst”)
Zoals reeds een paar keer uitgelegd in dit topic: WhatsApp reservekopie maken naar iCloud, WhatsApp verwijderen, WhatsApp weer installeren en je backup herstellen.
Voila.
Wanneer je hier van gebruik maakt, komen berichten dan zowel op je telefoon als in de browser aan? De laatste alinea doet vermoeden van wel...

Whatsapp slaat video trouwens wel op de servers op...al dan niet tijdelijk. Kijk maar hoe snel een video naar iemand verzonden is als je hem al naar iemand anders hebt verstuurd daarvoor.

[Reactie gewijzigd door Saturnus op 19 augustus 2015 18:05]

Dit is een interessant punt, wat zou kunnen wijzen op een incomplete berichtgeving vanuit WhatsApp.
Ze beweren dat uitsluitend berichten die niet afgeleverd kunnen worden, voor maximaal 30 dagen opgeslagen worden op hun servers. Bron.

Hier nog meer informatie, met name punten 3 en 4:
- WhatsApp does not copy nor store the messages sent through its messaging system. Nevertheless, if the recipient is not connected, undelivered messages will be kept in WhatsApp servers and may be stored in those servers for up to 30 days. After this period of time, messages are deleted; and from that moment on messages will only be stored in the emitter’s and the recipient’s devices. Nevertheless, WhatsApp may store the date and time of delivered messages, as well as the mobile phone numbers of the devices involved.

- WhatsApp states that files that are sent using its messaging service are kept in their servers after delivery during a so-called “short period of time”. After this time they are finally eliminated according to their “general retention policies”.

Conclusie:
- WhatsApp slaat berichten niet op op zijn servers, tenzij de ontvanger niet online is; dan blijven berichten maximaal 30 dagen bewaard.
- Voor media geldt dat bestanden 'voor een korte tijd' opgeslagen blijven, zodat je als je 'kort' na het initieel versturen van een mediabestand besluit om dit door te sturen naar een ander contact, je niet het hele bestand opnieuw hoeft te uploaden.
- Addertje onder het gras: Metadata wordt wel opgeslagen op de servers

edit: extra bron toegevoegd

[Reactie gewijzigd door tijnvw op 19 augustus 2015 18:27]

De data wordt niet op hun servers opgeslagen, dus de berichtgeving is accuraat. De webversie is niets meer dan een interface tussen je computer en de telefoon via het WhatsApp netwerk. Een manier om het duidelijk te merken is een foto aan jezelf sturen en deze op web te bekijken, als je de foto vervolgens uit je telefoon gooit en je start een nieuwe sessie en je wilt die foto weer openen: dan krijg je doodleuk een foutmelding dat de media niet meer beschikbaar is op je telefoon en hij het dus niet binnen kan halen.

Ze voldoen dus nog steeds prima aan hun privacy policy, de telefoon moet steeds de data die je via web opvraagt uploaden naar je PC.
Zo kan dit dus werken, zonder dat er een cloud infrastructuur noodzakelijk is en jij dus de volledige controle over al je gesprekken en media behoudt.
Jazeker die komen op beide aan
Ze komen aan op je telefoon, die stuurt ze daarna door naar de browser.
Dat is een cache, dat staat duidelijk beschreven in hun voorwaarden dat dat mag en voor hoe lang en blablabla. Is om bandbreedte en cpu cycles te besparen. Een video die je verstuurd wordt ontdaan van alle META data en vervolgens gecached. Als ie een paar dagen naar niemand verstuurd is wordt ie weer verwijdert.

Met berichten gebeurt dat enkel als ze niet afgeleverd kunnen worden, met een max van 30 dagen.

Kwestie van de voorwaarden lezen en je weet precies hoe t werkt :P
Ik zie de optie nog niet staan bij mijn instellingen. Nog even wachten op een update I guess?
Gebruikte het al toen ik nog op Android zat, vond het wel fijn.
Bij mij staat het er wel, zonder update. Waarschijnlijk zat het er al in en hebben ze het op afstand geactiveerd.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik iOS 9 beta draai, misschien dat dat wat uitmaakt.

[Reactie gewijzigd door PSDa-ni-el op 19 augustus 2015 18:14]

Ik denk idd dat ze het niet gelijk bij alle gebruikers aanzetten.

Ik zie de optie zelf namelijk ook niet.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 19 augustus 2015 18:27]

optie nog steeds niet aanwezig op Donderdag 20 augustus 2015 om 13:00 uur
bij mijn iphone 4G model MD235DN/A iOS versie 7.1.1 whatsapp versie 2.12.5 (laatste versie volgens de app store)

iemand enige info of een tweak ?

vol verwachting klpt mijn hart !

mvg,
Music

(“In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst”)
Ik kreeg 'm gister toen ik op mn oude Windows Phone inlogte met mijn huidige nummer en een half uur later opnieuw op mijn iPhone activeerde :)
Draai zelf ook de iOS 9 beta en sinds een uur of 11 vanavond is de functionaliteit bij mij geactiveerd, beta of niet lijkt dus niet uit te maken :)
Update laat nog even op zich wachten zo te zien:
https://itunes.apple.com/...essenger/id310633997?mt=8

'Category: Social Networking
Updated: Aug 05, 2015
Version: 2.12.5
Size: 46.0 MB'


Wordt vast nu 'uitgerold' (Push?).... O-)

En voor degene die nog niet op http://web.whatsapp,com het icoontje van
iPhone | Open WhatsApp - Settings - WhatsApp Web
hebben gezien, even Ctrl + F5 en dan ververst de browser geheel, dit i.v.m. de cache.
Ook zullen de meeste het toch wel weten

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 19 augustus 2015 18:11]

Het wordt langzaam uitgerold, een herstart kán soms helpen. Maar geeft geen garanties.
Werkt bij mij prima iOS 8.4.1 en OS X 10.10. Ook in de Safari browser
Bij mij stond het er ook niet. Het is mij toch gelukt door de volgende stappen:
  • Verwijderd WhatsApp
  • Zet je telefoon uit en aan
  • Installeer WhatsApp opnieuw
Let wel op: Je raakt wel je historie van je gesprekken kwijt als je GEEN WhatsApp reservekopie maakt voor iCloud.

[Reactie gewijzigd door koendenb op 20 augustus 2015 11:56]

apster
19 augustus 2015 19:09
WhatsApp verwijderen van iPhone... de app opnieuw downloaden. En voila WhatsApp Web functie staat erbij.
als je dat doet zijn wel al je berichten weg toch? wellicht dus wel even over denken of dat het je waard is
Zou dan eerder zijn dat je iphone een backup maakt, maar als je dan je backup terug zet heb je ook je oude app weer.

Data van whatsapp bestaat alleen op het eerste apparaat waar het ontvangen is.
Waarom dit zo lang heeft moeten duren voor iOS? De directeur van WhatsApp, Jan Koum, legt het op Facebook uit:
Unfortunately for now, we will not be able to provide web client to our iOS users due to Apple platform limitations.
Weet iemand hier wat die beperkingen zouden kunnen zijn geweest? Ik ben niet bekend met iOS...
Ik gok dat je als App niks op de achtergrond kan doen, je kan pas iets uitvoeren als een gebruiker de App daadwerkelijk opent!
Klopt inderdaad.

Zie hier het verhaal destijds.

For now iPhone owners won’t have access to WhatsApp’s desktop client. The spokesperson said it’s not available on iOS because “Apple has no background multi-tasking and no proper push technology.  So it is a bad user experience on iOS.”

Vraag is hoe is dit nu opgelost ??
Iemand?
Volgens mij is dit wel een enorme simplificatie. Andere apps kunnen wel background-tasks uitvoeren en er bestaat al jaren een complete push-infrastructuur. Een app als Skype kan daardoor bijvoorbeeld op de achtergrond klaar staan om binnenkomende gesprekken en messages te signaleren zonder dat de app zelf op de voorgrond hoeft te draaien.

Ik geloof best dat ze tegen beperkingen aanliepen maar background multitasking of pushnotificaties lijken me zeer onwaarschijnlijk. Ik denk eerder dat ze tegen problemen aanlopen dat een browsersessie niet kan blijven lopen en dat ze daardoor geen uitwisseling voor elkaar kunnen krijgen tussen de app en het web. Kennelijk heeft Whatsapp voor een dusdanig systeem gekozen dat ze altijd afhankelijk blijven van een app op een telefoon. De webinterface is eigenlijk niets meer dan een remote sessie naar de app. Zolang ze dat niet veranderen zul je dus ook nooit een echte desktop app krijgen.

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 19 augustus 2015 18:49]

Niet helemaal waar

Voorbeeld is dropbox.

Bij een grote upload pauzeert dropbox ook.
Zie statement dropbox

You may have noticed that with long videos or big batches of photos, the Dropbox app stops uploading shortly after you close it and resumes uploading only when you open it again. This is due to a time limit iOS puts on apps running in the background.

However, with background uploading turned on, the app will automatically resume uploading for a few minutes whenever it detects a significant change in your iPhone's location (such as when you commute home from work). You can go about your daily activities and the app will periodically upload without needing you to open it.

Door de GPS change krijgt de app weer cpu tijd.
Op een Android loopt Whatsapp als een service heel wat anders dan de background/ververs app op de achtergrond op IOS.

Je ziet het ook als je een Whatsapp bericht krijgt nadat je whatsapp een tijd niet hebt gebruikt. Je krijgt een pushbericht. Als je die selecteert wordt Whatsapp gestart en komt het bericht dan pas zichtbaar in de app..
Je hoort dan ook weer het geluidje als een bericht ontvangst in whatsapp zelf


Je schrijft:
De webinterface is eigenlijk niets meer dan een remote sessie naar de app. Zolang ze dat niet veranderen zul je dus ook nooit een echte desktop app krijgen.

Bewuste Keuze van Whatsapp en werkt gewoon goed (vind ik)

Dat komt door de manier waarop WhatsApp is opgezet: in tegenstelling tot sommige andere berichtendiensten bewaart WhatsApp berichten niet op zijn server. Als berichten zijn afgeleverd op de telefoon van de gebruiker, verwijdert WhatsApp ze van zijn servers. Daarom is de smartphone van de gebruiker verantwoordelijk voor het ontvangen en versturen van berichten via de webversie

[Reactie gewijzigd door 634684 op 19 augustus 2015 19:04]

Ik ben hoe dan ook blij dat iOS dit doet. Want een websessie van WhatsApp kunnen draaien is een afglijdende helling naar apps die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze constant gedraaid moeten worden zonder door het OS gekilld te worden (o.a. om die reden kunnen iPhones veel kleinere batterijen hebben dan Androids)

Al snap ik niet hoe ze het wel eerder werkend hebben gekregen op Windows Phone, zeker omdat Windows Phone op sommige punten nog minder toe laat dan iOS.
Tja dat is persoonlijk.

Kost wat meer batterij (hoewel deze als background de cores van de cpu gebruikt die op lage kloksnelheid lopen).

Het levert ook gemak op zoals bij dropbox/ondedrive.
Omdat Windows Phone een betere background agent heeft dan iOS, daarom ;)
Scheduled Tasks and background agents allow an application to execute code in the background, even when the application is not running in the foreground. The different types of Scheduled Tasks are designed for different types of background processing scenarios and therefore have different behaviors and constraints.
bron
Aan de ene kant vind ik dat ook, veiligheidswise. Aan de andere kant is het wel klote dat een iCloud Photo Library wel onbeperkt mag uploaden maar een Dropbox niet.

Overigens vind ik de oplossing die Whatsapp heeft wel een beetje kneuterig. De berichten worden dan wel niet op een server opgeslagen maar dat Whatsapp van Facebook is vind ik dan erger.

En tenslotte: ik hoop dat een Apple Watch app ook snel komt... bij 2 of meer notificaties kun je op de Apple Watch de berichten al niet meer lezen. en is dus Telegram voor mij altijd nog een beter alternatief, push push push ;)
Ik kan me voorstellen dat Dropbox niet kan uploaden op de achtergrond omdat uploaden naar mijn weten geen toegestane background task is. Downloaden kan bijvoorbeeld wel, daarom kun je bijvoorbeeld ook naar audiostreams luisteren op de achtergrond.

Misschien zit daar dus ook wel de crux. Als de webversie zelf geen toegang heeft tot de WA infrastructuur en alles via de app moet doen dan moet die app bijvoorbeeld de contactendatabase en berichtengeschiedenis kunnen 'uploaden' naar de webinterface. De app en de webinterface kunnen wel in een background task communiceren dat er een bericht binnenkomt/uitmoet maar de benodige data op de app kan niet verstuurd worden.
Juist. WhatsApp slaat niets op de servers op, en alles staat op je telefoon. Je contacten en hun namen, je berichten, fotos en videos.
WhatsApp op je telefoon moet dit uploaden naar je computer. Kan dat niet...? Dan werkt het dus niet.

Die limitiatie van iOS was dus nogal een probleempje.
Grappig, hij noemt het gebrek aan multitasking een bad user experience, de hele setup om met WhatsApp in een web versie te kunnen werken is een bad user design / experience.
Tja..

Ze willen graag dat berichten na het versturen nergens meer op de server zijn te vinden. Ook wel prettig toch ;)

Hoe zou jij dit dan oplossen ?

Oplossing zoals Messenger etc. waar de berichten op een server staan is niet mogelijk.

[Reactie gewijzigd door 634684 op 19 augustus 2015 18:44]

Lijkt me dat dat wel gewoon mogelijk is. Sterker nog, Whatsapp houdt aardig wat gegevens over je chats bij denk ik. Het zou niet gek zijn als de ze de tekstuele inhoud ook gewoon opslagen. Maar misschien willen ze het gewoon naar buiten niet toegeven. Ze willen gewoon niet dat er ooit meer dan een sessie geauthoriseert is om die berichten op te halen. Zal wel iets te maken hebben met de onderliggende code, die denk ik wel eens aan een rewrite toe is. Dan kan er ook eindelijk een tabletversie uitkomen. Maar om eerlijk te zijn ben ik inmiddels af van WA en Telegram. Wil je echt geen privacy schending moet je gewoon bij Textsecure zijn. Werkt prima alleen maar wel zonder al die fransen. Hoewel een desktop client misschien soms makkelijk zou zijn... Maar bij whatsapp en telegram gebruikte ik het ook nauwelijks.
Dat mag niet, want je hebt een juridisch bindende overeenkomst met WhatsApp dat ze je gesprekken niet mogen opslaan... En het is bij de overnames door Facebook heel sterk benadrukt door de overheid dat ze zich daar strikt aan moeten houden... Facebook riskeert een miljarden boete als ze het niet doen. Facebook is niet altijd de netste, maar riskeren om het bedrijf ten onder te laten gaan voor wat chats terwijl WhatsApp juist een compleet ander verdienmodel heeft...? Neh. :)

Het textsecure protocol wordt ingebouwd in WhatsApp, overigens... De makers van TextSecure werken voor WhatsApp om dit protocol te implementeren.
Nou, Facebook riskeert wel vaker enorme boetes. Het gedrag tegenover europese toezichthouders is daar een erg goed voorbeeld van.
Het textsecure protocol wordt ingebouwd in WhatsApp, overigens... De makers van TextSecure werken voor WhatsApp om dit protocol te implementeren.
Mooi, maar zolang niet de gehele app open source is, is dat alsnog niet te vertrouwen.
Nou die houding snap ik eerlijk gezegd wel, omdat ze volgens de EU moeten doen aan de EU wetgeving, volgens Ierland aan de Ierse wetgeving en volgens elk apart land vervolgens ook aan de wetgeving van dat land: en die conflicteren met elkaar, ze kunnen dat dus nooit goed doen.
Er wordt nu naar gekeken. ;)

Maar de boete waar we t hier om hebben gaat niet om een paar miljoentjes: we hebben t over miljarden, t verliezen van WhatsApp (nog een paar miljard) en waarschijnlijk het einde van Facebook tenzij ze heul veul mazzel hebben.

Nee dat riskeren ze echt niet, zeker niet omdat ze totaal geen toegang nodig hebben tot WhatsApp data: nogmaals, ander verdienmodel.

Mwah, ik vind het betrouwbaar genoeg. Als je Jan en Brian kent en de man achter t protocol, Moxie, dan weet je dat het goed zit: proprietary of niet. Als je enkel vol open source vertrouwt, dan kan je uberhaupt niets gebruiken omdat er nogal wat closed source spul in je telefoon zit.
Closed source zegt niets over de betrouwbaarheid, en open source ook absoluut niet. Ze kunnen beiden veilig zijn en onveilig zijn, zit geen verschil in. Daarnaast... Dat het closed source is wil niet zeggen dat het niet geaudit is. ;)

Maar goed, iedereen staat daar anders in. Ik vind het wantrouwen van closed source en (blind) vertrouwen van open-source altijd een beetje raar. :) En dat terwijl ik een zeer groot voorstander van FOSS ben.
Ik heb zelf iig voldoende vertrouwen in de mensen achter WhatsApp en TextSecure om ons veiligheid te bieden en privacy te respecteren: tot zover is er nog nooit ook maar iets geweest, zelfs geen kleine hint, dat WhatsApp niet doen wat ze beloven of dat ze je privacy schenden...

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 19 augustus 2015 21:31]

Je zou het kunnen doen als Apple’s iMessage: de server weet welke toestellen aan een telefoonnummer (Apple ID) zijn gekoppeld en stuurt gewoon elk bericht afzonderlijk naar alle geregistreerde toestellen van de ontvanger. De dienst hoeft dan alleen nog bepaalde meta-informatie (e.g. leesstatus, ontvangststatus) van de berichten tussen de toestellen van de ontvanger te synchroniseren, zodat het lijkt alsof het allemaal centraal gaat. Wel moet gezegd worden dat Apple dit ook niet helemaal werkend had in het begin.
Geweldig werkt het idd niet en ik zou ook liever een telegram like setup zien, maar het doet wat het moet doen, net jammer dat je telefoon nog verbinding etc. nodig heeft.
Jep. Dit heeft te maken met het feit dat Whatsapp berichten verwijdert van de server als de ontvanger(s) ze hebben onvangen.
Geloof je dat zelf? :) Die berichten staan daar gewoon op de server hoor voor andere doeleinden. Whatsapp kan helaas gewoon geen elegante oplossing vinden om dingen gewoon goed serverside op te slaan, laat staan een normale api zoals Telegram.
Whatsapp kan helaas gewoon geen elegante oplossing vinden om dingen gewoon goed serverside op te slaan, laat staan een normale api zoals Telegram.

En jij gelooft echt wat je schrijft ?
Ja, ik ben absoluut overtuigd dat die berichten niet meer door jou opvraagbaar zijn, maar Whatsapp/Facebook dat zondermeer kan.
Dat zou een zeer grove schending van de privacy policy zijn, en ook juridisch een extreem probleem zijn voor Facebook en WhatsApp.
Miljarden boetes, celstraffen, et cetera. Vergeet het maar. ;)
Facebook heeft ondanks de schening van hun policies ook nooit een miljarden boete gekregen, waarom Whatsapp wel?
WhatsApp niet, Facebook wel.
Facebook heeft nooit een miljarden boete gekregen omdat ze geschikt hebben en een aantal jaar onder verscherpt toezicht is gesteld in de USA. Als ze dus nog een keer over de schreef gaan, *dan* krijgen ze een mega groot probleem. Vandaar. :)
Ja, ik ben absoluut overtuigd dat die berichten niet meer door jou opvraagbaar zijn, maar Whatsapp/Facebook dat zondermeer kan.
Doelde eigenlijk op dat jij denkt dat Whatsapp niet in staat is om een api zoals Telegram te kunnen maken,
Als ze dat zouden willen dan kunnen ze dat echt wel hoor!
Dan heb je het toch echt mis. Niet alleen heeft Whatsapp simpelweg geen servers daarvoor, er valt voor adverteerders niets te halen bij hun, anders stond ik vooraan :)

Tijd om wat zonnestralen door je aluhoedje te laten schijnen :p
Ik hoop dat je gelijk hebt :)

[Reactie gewijzigd door Kura op 20 augustus 2015 11:55]

Het is opgelost door de app aan te moeten laten.
Bedoel je dat je de app open moet laten staan en je scherm aan moet houden?
Want dat is niet noodzakelijk hoor. Functioneert prima, zelfs als je de app wegdrukt en vervolgens je telefoon locked werkt het nog altijd perfect.
Volgens mij ook.

Als ik het goed begrijp moet je je iPhone aan laten staan bij gebruik van de webapp? Ik zou juist de webversie van iOS zo aanpassen dat je met je iPhone de verbinding autoriseert en dan de webversie gebruikt via de servers van Whatsapp, om vervolgens wanneer je Whatsapp op de iPhone opent, alles weer naar je iPhone bij laat werken. De gespreksgeschiedenis kan vervolgens weer van hun servers worden verwijderd. Net als berichten die tijdelijk niet kunnen worden bezorgd zoals nu al gebeurd.

Edit 2: adhv van verkeerd gelezen van artikel reactie andere draai gegeven.

[Reactie gewijzigd door sww89 op 19 augustus 2015 18:36]

De web versie was voor iOS al even met een tweak bruikbaar als je hem jailbreak had
Ik denk dat een beperking is dat de app actief moet blijven. Wellicht wilde men hier nog omheen werken maar hebben ze het opgegeven. Pure speculatie van mijn kant natuurlijk.
Het duurder helemaal niet lang als je bekent bent met jailbreaken kon je het al een paar dagen later gebruiken sinds het uitkwam.

Bron: http://moreinfo.thebigbos...file=whatsappwebenablerDp
Moet zeggen, ik zie de optie nog niet, en ook geen update voor watsapp
App verwijderen en opnieuw installeren deed voor mij het trucje! :)
Werkte hier ook door dit trucje. Bedankt!
Hier werkte het ook, alleen onhandig dat ik nu al mijn chats etc kwijt ben. Even me reservekopie maar terugzetten.

- edit: De reservekopie is teruggezet en heb nu ook de nieuwe Whatsapp, op de een of andere manier.

[Reactie gewijzigd door SAIN7 op 19 augustus 2015 21:55]

ook hier inderdaad nog een optie tot het inschakelen van Whatapp web, iPhone 4S IOS7, Whatsapp versie 2.12..5 (nieuwste)
Ideaal, dan hoef ik voortaan niet meer mijn telefoon te pakken tijdens werk als ik iets met collega's bespreek via whatsapp die remote werken bijvoorbeeld!
Dat dacht ik ook met de Android versie. Maar omdat de web versie niet op zichzelf werkt maar gekoppeld is met je telefoon wordt heel je accu leeg getrokken.

Het is echt een lapmiddel en niet zoals zo'n functie zou moeten werken. Ik weet ook niet hoe het nu zit maar destijds werkte het ook alleen op chrome.

Ik gebruik het nooit meer vanwege de accu die heel snel leeg gaat.
Kan de hele dag via web whatsapp werken en mijn telefoon accu wordt alles behalve leeg getrokken ....

Dus hier heb ik dat probleem niet
Tuurlijk dat ie een beetje leeg loopt. Maar niet overdreven.
Hier geen last van drains, misschien was dat een bug die opgelost is? :)

Een lapmiddel is niet helemaal accuraat, het is de enige mogelijkheid zonder al je spullen op hun servers op te slaan; dus een hybride. Een lapmiddel klinkt alsof t een slecht design is, maar het is juist vanuit security/privacy oogpunt erg veilig... En daardoor lever je wat gebruiksgemak in.
De accu gaat sneller leeg als je het via je telefoon zelf doet omdat het scherm dan ook aan moet staan!
Hier geen last van op mijn Lumia 920. WhatsApp web staat hier al de hele avond aan en ik zie niets aan de batterij.
verliest de smartphone de verbinding met internet, dan is ook de webversie niet meer te gebruiken. Onder iOS is het bovendien nodig dat de app actief is, omdat het anders geen verbinding kan maken.
Wat een hakkie takkie oplossing zeg. Dan kan je toch net zo goed gewoon op je telefoon verder?

Nee, geef mij dan maar gewoon de client van Telegram op de pc.
Werkt uitstekend :)
App actief is nog niet eens zo'n probleem, maar het wordt vervelender als je autolock/sleep hebt aanstaan. Dan gaat wifi ook in sleep. Om dat tegen te gaan gebruik ik caffeine, deze tweak verhindert 'sleep'. Tenminste dit is met de WhapWeb enabler tweak, blijft de telefoon nu wel wakker?
ik vind het toch wel handig berichten enzo binnen te krijgen en te kunnen verzenden als ik achter mijn pc zit, terwijl mijn telefoon gewoon bij m'n bed aan de oplader ligt...

EDIT: en het werkt ook als je bijvoorbeeld je telefoon niet bij hebt, heb het al meerdere malen op m'n lptop gebruikt als ik m'n telefoon vergeten ben/bij m'n vriendin heb laten liggen

[Reactie gewijzigd door jellepepe op 20 augustus 2015 16:15]

WhatsApp verwijderen van iPhone... de app opnieuw downloaden. En voila WhatsApp Web functie staat erbij.
Ben ik bij het verwijderen van de app ook de gegevens kwijt of blijven die bewaard?
Ik had een back-up tot afgelopen maandag. Dus van maandag tot nu ben ik alle data kwijt. Alles daarvoor zoals groepschats blijven actief.

[Reactie gewijzigd door apster op 19 augustus 2015 19:50]

Niet als je eerst ff een reservekopie maakt. Instellingen, chats en nogwat, reservekopie. Voila! :) wel ff op wifi zetten.
Je kan backups maken in iCloud.
Heb ik ook gedaan. Werkte bij mij.
Hm dat werkte prima, heb het zelfs nu werkend op mijn iPad :D
Wat vreemd dat dat zo lang duurde, met een jailbreak had ik dit een aantal maanden geleden al... Als een stel hobbyisten het er zo makelijk in kunnen hacken, moet dat voor de developers tog niet zo moeilijk zijn?
Makkelijk in kunnen hacken? Je bedoelt dat die de beta functionaliteit binnen de client hebben geactiveerd, die hebben zelf helemaal niets ontwikkeld hoor. :)
Ze hebben enkel de client geforceerd die functie te tonen.

Gezien het toen nog in beta zat is t nogal logisch dat WhatsApp het niet zelf overal activeerde.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 19 augustus 2015 19:44]

Voor een Beta werkte het anders compleet vlekkeloos, heb er veel gebruik van gemaakt
ehm?? deze optie was er zon beetje een half jaar geleden ook al? want gebruik het al bijna 6 maand icm iphone 5, geen idee waarom het dan nu pas in het nieuws komt?
Blijkbaar was jij een beta tester. Hebben ze je daar geen bericht van gestuurd?
Nee nooit bericht van gehad,
Daarom vind ik het ook zo vreemd dat die web functie er al z;n beeje een half jaar in zit bij mij,
Maar goed, misschien toeval of gewoon geluk gehad :)