Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties

The Witcher 3 is voorzien van een grote patch die een fors aantal vernieuwingen met zich mee brengt. De ongeveer 7,5GB zware update brengt onder andere nieuwe manieren om spullen op te slaan en aanpassingen aan de besturing.

CD Projekt Red heeft versie 1.07 van The Witcher 3 uitgerold voor Xbox One, PlayStation 4 en Windows. De update wordt wereldwijd uitgerold, waaronder in Nederland, al kan het even duren voordat de software bij iedereen binnen is. In de releasenotes staat een groot aantal verbeteringen, maar de grootste is waarschijnlijk de nieuwe mogelijkheid om spullen op te slaan op verscheidene plaatsen in de spelwereld. Daarmee komt de ontwikkelaar tegemoet aan klachten van spelers die aangaven dat er te weinig mogelijkheden zijn om spullen te bewaren.

Een andere grote verandering is een nieuwe manier om Geralt, de hoofdpersoon in The Witcher 3, te besturen. Deze alternatieve besturing kan aangezet worden in de instellingen en moet ervoor zorgen dat de hoofdpersoon sneller reageert op input. Overigens moest de patch ook voor algehele betere prestaties zorgen, maar volgens Eurogamer valt dat tegen. Op sommige plaatsen zou de framerate zelfs lager zijn dan voor het installeren van de patch op zowel Xbox One als PlayStation 4.

De patch komt niet als een verrassing: CD Projekt Red had al aangekondigd met versie 1.07 te komen en had de release notes eerder al vrijgegeven. Daardoor was dus ook al bekend wat voor vernieuwingen de softwareupdate met zich meebrengt. Patch 1.07 is de grootste update die CD Projekt Red tot nu toe heeft uitgebracht voor The Witcher 3.

The Witcher 3 Medium

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (65)

Toch goed dat ik even gewacht heb met het spelen van dit spel. Op consoles valt deze patch tegen, maar hoe is de PC versie?
Buggy. Ik ben al m'n inventory kwijt die ik uitgerust had! :(
In las dat je het op verschillende plekken kunt bewaren? Misschien ligt het nog ergens. Ik zou in ieder geval support vragen. Misschien kunnen ze je helpen.
Moet je het er wel eerst in stoppen.

Er is meer mis met de inventory. Een zilveren zwaard kan ik niet meer in het zilveren zwaard slot zetten, komt automatisch bij het stalen zwaard slot terecht. En soms verschijnt opeens m'n missende zwaard in m'n equipped inventory, maar als ik het eruit wil halen komt het niet tevoorschijn bij de inventory, het is dan weer gewoon foetsie.

Ik heb zojuist een bug report ingediend. Eens kijken wat ze zeggen.

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 19 juli 2015 11:02]

Balen om ze je eerste ervaring met deze patch te hebben. Hier is alles gelukkig zonder problemen gepatcht. Wel raar dat de één dit soort bugs voor zn kiezen krijgt en een ander totaal niks..

Maar CDRP kennende trekken ze dit soort foutjes snel weer recht.
Is dat met alle savegames zo of alleen de laatste? Ik mag hopen dat niet iedereen dit heeft... :?
Ook met de oude. Terug naar patch 1.06 gegaan en alles weer OK gelukkig.
Pc versie is goed. Ruim 50 uur in zitten en eig geen echte bugs tegengekomen. Mischien eens een keertje een crash gehad maar gebeurd bijna nooit.

Spel zelf is echt geweldig en zeker een aanrader als je van rpgs houdt.
Na het spel uitgespeeld te hebben, kan ik ZEKER NIET spreken dat ik het spel "geweldig" vind als RPG-liefhebber.

1. De combat is een GROTE bron van ergernis gedurende de hele lengte van de game. (Ik hoopte nog dat het beter zou worden wanneer je uplevelde, maar helaas...) Hoe verschrikkelijk stijf en houterig Geralt aanvoelt tijdens combat is ronduit slecht te noemen. De bewegingen "vloeien" niet en de besturing reageert alles behalve direct. Zeker als je tegen meerdere tegenstanders vecht is dat erg vervelend, want op het moment dat je een aanval inzet, kan een van de omstaande tegenstanders je vrij raken, gezien je op het moment van inzetten van je aanval, stuurloos bent tot moment van voltooiing. En erg snel en soepel is ie ook al niet, dus ondanks dat je de aanval van een omstander op tijd ziet om te reageren, zit je aan de grond genageld en moet je de klappen nemen. Als je dit vergelijkt met Shadow of Mordor of Assassins Creed 1, waar je op ieder moment kan blokken en een heel scala aan vloeiend/gaaf ogende combat moves en combo's tot je beschikking hebt, voel je je toch BEHOORLIJK bestolen in The Witcher 3. En aangezien zeker Assassins Creed al zeer lang bestaat, hadden ze het beter goed kunnen jatten in mijn optiek, dan zelf slecht bedenken.

2. Het uplevel systeem vond ik ook behoorlijk beperkt qua keuzes. Je kan eigenlijk gewoon helemaal niks verkeerd doen bij het uplevelen, want je komt toch wel terecht bij de perks die je zwaard-aanvallen krachtiger maken vanwege het gebrek aan keuzes. En let wel: krachtiger qua damage output (gewoon een getalletje dus), maar niet dat er iets anders gaat ogen in de game of dat je een nieuwe vette move hebt. Als je dit vergelijkt met een spel als TES: Oblivion, wat een geweldig uitgebreid uplevel-systeem heeft, wordt ik ook hier niet zo enthousiast van The Witcher 3. Ik weet nog dat je in Oblivion HEEL erg goed moest nadenken over welke skills je gebruikte om te levelen, om niet in de hogere levels van de game volslagen kansloos te worden. Ook hoe verschrikkelijk veel skills (21 stuks) je had (die ieder onder een van de 8 hoofdattributen vielen die op hun beurt flink opgehoogd konden worden bij slim levelen), die je allemaal tot het niveau "master" kon brengen door ze te gebruiken was geweldig. Dagen/weken kon je stoppen in het maken van die perfecte mage/warrior, er bleef altijd ruimte voor verbetering (want alles op master-niveau krijgen was vrijwel onmogelijk qua tijd) en niemand had hetzelfde personage. Maar zelfs in een spel zoals Shadow of Mordor, waarin het level systeem ook zeker niet uitgebreid is (volgens mij heeft iedereen daar tegen het einde van het spel alles unlocked, dus kiezen hoeft niet), krijg je wel nieuwe vaardigheden en moves, waardoor het spel anders aan gaat voelen en leuker wordt. Dus hier is het levelen weer goed vanwege de toffe nieuwe moves/abilities die je krijgt. Geen van beide smaken gaat op voor The Witcher 3 echter...

Kortom: Op twee van de belangrijkste punten van een RPG, combat en karakter-uitbreiding, scoort The Witcher RONDUIT slecht in mijn boekje. Dit mag de maker extra aangerekend worden omdat er tal van goeie voorbeelden waren op beide gebieden ten tijde van het maken van het spel. Snap daarom ook echt niet dat dit spel nog een 9 heeft gekregen hier op Tweakers. Ik zeg een 7 maximaal en dat vanwege de hoeveelheid content, de graphics en sfeer/verhaal die wel goed waren, maar gameplay is ronduit matig te noemen (en dat is als je in een goeie bui bent)...

[Reactie gewijzigd door Roy81NL op 19 juli 2015 13:22]

Assassins creed was/is niet veel meer dan op het juiste moment op counter drukken, ziet er leuk uit maar er zit weinig diepgang in.

Bij Skyrim is het wegrennen en damage doen omdat de AI daar te stom is om op bijvoorbeeld een tafel te springen. En ja ik heb het spel veel gespeeld op master moeilijkheidsgraad waarbij ik pickpocketing al snel op 100 had en lockpicking rond de 80. Je kon daar ook weinig verkeerd doen met skills en dergelijke, als ik door 1 arrow werd geraakt met heavy armour ging ik ook al dood.

Over de combat in The Witcher 3, ik speel het zelf met een controller op de PC. Het werkt naar mijn gevoel wel aardig. Zoals ook in het echt kan je niet tegen 10 man in je eentje op zonder in je rug geraakt te worden. Zoals jij zegt, je ziet op tijd de aanval, dan moet je dodgen. Als je te ver bent in de aanval, zou je kunnen spreken dat het moment van het zwaard al te groot is om snel aan de kant te kunnen springen. Je moet het dus gaan voorzien welke vijand aan zou 'kunnen' vallen en niet midden in een groep blijven staan.

Ik ben het er wel mee eens dat het een mindere die-hard RPG is. De potions hebben veel minder effect, werken maar voor 30 seconden en komt erop neer dat het eigenlijk alleen maar meer damage doet waardoor je ipv 10 zwaardslagen er misschien 8 nodig hebt.

Met de keuzes voor skills, er zijn wel degelijk andere aanvallen die je kan kiezen en de signs veranderen ook aardig met nieuwe skill upgrades. Het wordt echter allemaal uitgedoofd doordat er maar een beperkt skala aan skills actief kunnen zijn, hierdoor worden eerdere 'foute' keuzes dan ongedaan gemaakt.

Kortom, de Witcher 3 vind ik beter dan Skyrim en AC wat combat betreft, maar het gaat wel veel minder diep dan de Witcher 2, zoals de potions en combo timing (nu is het button mashen). Ik ben het deels met je eens, maar om nu te zeggen dat Skyrim en AC beter zijn gaat mij te ver..
Heb je Shadow of Mordor wel is gespeeld? In dit spel ben ik de beste RPG combat tegengekomen van alle RPG's die ik ooit gespeeld heb. Dit spel heeft ook zeker wel wat minpuntjes (wat weinig content voor een RPG bijvoorbeeld), maar de verslavende combat maakt echt ontzettend veel goed. Hier voel je je echt een "elite-warrior" die in z'n eentje z'n verschil kan maken en bovendien zien de moves er daarbij nog is ubervet uit (like the movies). Het vloeit, het oogt en voelt martial-arts-like...

Het spel wordt toch uitdagend door de enorme hordes orcs waarmee je tegelijkertijd vecht, die allemaal (zeker later in het spel) hun eigen sterktes en zwaktes hebben. Op het juist moment op de counterknop drukken levert je echt geen overwinning op, gezien je niet iedereen KAN counteren. Sommige tegenstanders waaruit zo'n horde bestaat, kun je niet eens frontaal aanvallen, waardoor het een leuk en gevarieerd gevecht wordt, waarbij je een flink deel van je combat-moves zult moeten gebruiken...

PS. In Assassin's Creed deel 1 vond ik de zwaardaanval (was een perk geloof ik), waarmee je met een perfect getimede tweede keer drukken na een eerste slag acuut een fatality kon uitvoeren, supergaaf. Je kon misschien een gevecht winnen door alleen op de counterknop te drukken, maar die exploit gebruikte ik niet. Te eentonig, terwijl je leuke andere (aanvallende)moves had. De counter was een escape, voor een aanval in de rug. Dat of een dodge beweging uitvoeren. Het mooie hier, is dat het op ieder gewenst moment KAN. (Door een gigantische overmacht aan vijanden, blijft het spel toch uitdagend.)

[Reactie gewijzigd door Roy81NL op 19 juli 2015 14:25]

No offence, maar in Shadows of Mordor kun je niet doodgaan als er geen ranged enemy in de buurt is. Je kan eindeloos blijven dodgen door over orcs te springen, dit is geen goede combat, dat is easy combat.

Het is hoe dan ook een vette game en biedt op genoeg andere vlakken uitdagingen en verassingen. Echter is de combat gewoon erg makkelijk en weinig uitdagend, je voelt je als een "elite warrior" omdat de combat er nooit voor zorgt dat je op het puntje van je stoel zit. In tegenstelling tot andere RPG's hoef je niks met timing te doen.

Hangt er allemaal net van af wat je zoekt in een RPG. Ik speel zelf ook meestal op een lagere moeilijkheidsgraad omdat ik het verhaal, immersie en de lore belangrijker vind dan de ergernis van het vaak doodgaan op hard (*kuch* Dark Souls ) ;)

[Reactie gewijzigd door quintox op 28 juli 2015 16:00]

Ondanks ik het niet helemaal deel begrijp ik je mening.

Waarom CD Project Red deze keuze in gameplay heeft gemaakt komt m.i. voort uit exact de reden waarom zij gegaan zijn voor de prominentere titel "Wild Hunt" en de 3 wat te verbergen in het logo. Gezien het aantal werkuren dat gemoeid is bij het ontwikkelen van deze game hebben zij gaandeweg hun strategie aan gepast om zo een bredere doelgroep te kunnen aanspreken.

Kortom, graag wil CD Project Red ook de niet door gewinterde RPG fans een fantastische game bieden.
Combat in witcher 3 is geen buttonmasher zoals shadow of mordor. Je moet gewoon nadenken over je positie voordat je aanvalt.

Zelf heb ik vooral mijn signs geupgrade tis dus niet zo dat je normale aanvallen beter maken the way to go is...alles unlocken kan btw niet je moet keuzes maken.
Had geen enkel probleem met de combat.. vond die eigenlijk wel ontzettend goed.. Lekker smooth.. Ieder zijn ding i gues
Ik ben het met je oneens, je hebt het erover dat je alleen je zwaardaanvallen kan upgraden, terwijl je je magie ook kan upgraden en daarbij ook nieuwe mogelijkheden opent.
De truc om meerdere tegenstanders te verslaan zonder veel geraakt te worden is dan ook vaak het verstandig gebruiken van je magische krachten.
Je hebt inderdaad minder skills dan in bepaalde andere RPG's maar dat vind ik juist prettiger omdat het het spel net wat toegankelijker maakt.
In deel 2 was dit precies zo en in deel 1 zelfs nog minder....
Uren denken of je nou wel het juiste skill-pakketje hebt gekozen zou ik eigenlijk alleen echt leuk vinden als je ook gedurende het spel nog de mogelijkheid krijgt om je punten te herverdelen.
Het begin van Skyrim vond ik bijvoorbeeld best interessant maar omdat je dan toch misschien beter geen enkelhands magiër met knots kan worden omdat je bijvoorbeeld geen fuck meer ziet als je je magie gebruikt zie ik de logica van het spelmechanisme niet meer...
Witcher 2 vond ik op bepaalde vlakken wel wat immersiever dan deel 3 en had een iets meer authentieke stijl en gameplay....
Witcher 3 is vooral enorm groot en technisch visueel beter...
Witcher 2 vind ik artistiek veel mooier dan deel 3 plus dat in deel 3 POM vaak ontbreekt, maar dat is uiteindelijk ook wel logisch omdat je met zo'n grote wereld waarin al zoveel details verwerkt zijn je niet ook nog eens elk paadje een wonderbaarlijk design mee kan geven.
Draait een stuk sneller op mijn HD7850, kan nu ook hairworks op low aanzetten op 1080P en streaming textures vanaf HDD is inderdaad veel sneller.
Het is zeker een grote patch maar een aantal veranderingen zijn al lange tijd nodig. Zo is de besturing voor muis en toetsenbord alles behalve goed. De input wordt soms traag verwerkt en af en toe reageert het spel helemaal niet op de input van de speler. Dat is tenminste mijn grootste probleem met het spel. Hopelijk dat het nu met deze patch weer naar behoren werkt.

Ik zag het trouwens al aankomen dat de besturing voor muis en toetsenbord niet optimaal zou werken. Een paar weken voor de release kwamen enkele reviewers op uitnodiging van CD Projekt RED langs in Polen om het spel te spelen. Tijdens die sessie mochten reviewers alleen gebruikmaken van controllers en niet van muis en toetsenbord. Een reviewer vroeg waarom dit niet mocht waarna een ontwikkelaar vertelde dat de besturing voor pc nog niet was geoptimaliseerd. Maar dit zou volgens dezelfde persoon nog wel in de komende weken opgelost worden voordat het spel uit zou komen.

Helaas is dat duidelijk niet gelukt aangezien het soms echt slecht werkt op de pc. Hopelijk heeft de studio nu na de nodige klachten en extra tijd toch dit minpuntje kunnen verhelpen. Want verder is het echt een heel goed spel.
Er zijn gewoon bepaalde spellen die beter spelen met een Controller.
- Assassins Creed
- Witcher 3
- Darksiders 1 & 2

Nooit een Console gamer geweest, behalve retro consoles, maar sinds dat ik een Xbox 360 Controller kocht om Darksiders te spelen probeer ik alle games die er duidelijk voor gemaakt zijn met deze Controller te spelen. Het werkt gewoon fijner.
Er zijn gewoon bepaalde spellen die beter spelen met een Controller.
- Assassins Creed
- Witcher 3
- Darksiders 1 & 2

Nooit een Console gamer geweest, behalve retro consoles, maar sinds dat ik een Xbox 360 Controller kocht om Darksiders te spelen probeer ik alle games die er duidelijk voor gemaakt zijn met deze Controller te spelen. Het werkt gewoon fijner.
Wat overigens persoonlijke voorkeur is, waar een game "beter" mee speelt. AC vind ik bijvoorbeeld met een controller vies tegen vallen om te spelen en speel ik liever met muis en toetsenbord.

Ik begrijp zelf alleen niet zo goed, waar die 7,5 gigabyte vandaan komt. Ik vind het behoorlijk wat en als de update dan eigenlijk ook nog een beetje tegenvalt, is het eigenlijk zonde van de patch en tijd van de devs, imo. Begrijp me niet verkeerd; het is top dat ze patches uitbrengen, maar als het alsnog de gamers nog niet 100% gelukkig maakt...

[Reactie gewijzigd door CH40S op 19 juli 2015 01:37]

Gezien je met een controller twee analoge sticks hebt met 360 graden bewegingsvrijheid kan ik me niet voorstellen dat het soepeler speelt met WASD gezien je dan maar 8 assen hebt waarop je kunt bewegen.

Volgens mij is het een feit dat 3rd person actiongames altijd beter met controller spelen. Hoewel ik voor veel spellen nog steeds zweer bij keyboard en muis.
Gewoon fout.
In heel wat situaties is een controller gewoon te traag en ben je dus objectief beter af met een keyboard+muis. Die 8 assen is ook een argument dat lang niet altijd opgaat, je hebt immers je muis waarmee je de WASD/ZQSD (azerty!) beweging nog behelpt. Keyboard+muis zijn al helemaal beter wanneer er te mikken valt zonder auto aim/aim assist opties (zelfs met auto aim/aim assist opties is een keyboard+muis meestal preciezer -mits je niet onbekend bent met het mikken met de muis- hangt wel af van het aim systeem).

Er zijn ook andere voorbeelden waar een controller objectief beter is. Race games springen in gedachte. Bij GTA 5 deed ik het rijden ook altijd met controller (behalve als er te schieten viel tijdens het rijden) en alles te voet met keyboard+muis.
Fighting games zoals MK zijn waarschijnlijk ook beter met controller mits je ofwel een hebt zonder kutbesturing of je (net zoals het geval met het mikken met de muis) de eigenaardigheden van een controller gewend bent. Zo had ik in Injustice toch wat last met de controller daar mijn karakter regelmatig sprong ipv vooruit te gaan. Dit lag ofwel aan de analog stick die nogal raar reageerde of waarschijnlijker aan het feit dat ik niet gewend ben om zo'n movement systeem met een analog stick te gebruiken. Al blijf ik erbij dat de D-pad van de xbox360 controller nogal slecht is, de analog sticks lijken dan wel weer in orde (vandaar dat ik eerder denk dat het gewoon lag aan het niet gewend zijn).

3rd person games spelen met een controller gaat al iets beter dan een 1st person game spelen met een controller. Maar voor diegenen die de keyboard+muis combinatie wel meester zijn zal dat nog altijd preciezer en vooral sneller zijn. Mits de game niet de ene speelstijl boven de andere prefereert dankzij devs die het allemaal ook niet meer weten (Dark Souls bijvoorbeeld waar je je begint af te vragen of de devs wel ooit een keyboard vastgehouden hebben, en zo zijn er wel meerdere games).

Als dev hoor je gewoon beide methodes deftig te ondersteunen en dus ook goed nadenken over hoe je deze methodes implementeert. Ik vind het al een duidelijk teken van onkunde als je -blijkbaar- met keyboard+muis input registratie gewoon compleet mist. Doe toch eens normaal en implementeer beide methodes meteen goed. Dan kan een speler voor zichzelf beslissen of hij liever met een controller speelt of met keyboard+muis, ipv zich geforceerd te voelen om de ene methode boven de andere te gebruiken omdat het gewoon beter reageert... (wat natuurlijk niet bij ieder genre even goed zal lukken maar 3rd person zonder aiming is een genre waar je met beiden leuke resultaten kan halen)

Daarnaast vind ik gewoon dat je op de pc versie van een spel de keyboard+muis gewoon meteen goed moet doen. Want lang niet iedereen heeft een controller liggen of wil daar mee spelen. Maar iedereen heeft een toetsenbord, en meesten zullen een muis hebben (laptop gebruikers waarschijnlijk niet altijd, vandaar meesten). Bij consoles heb je daar weinig of geen keuze in.
>Begrijp me niet verkeerd; het is top dat ze patches uitbrengen, maar als het alsnog de gamers nog niet 100% gelukkig maakt...

Dat doet dan weer niets, he. We moeten iets hebben om te zeuren.
Je kunt de gamers nooit 100% gelukkig maken, tenminste niet allemaal. Iedereen heeft zin persoonlijke voorkeuren 😉
Vroeger deden ze met een patch files aanpassen. Vandaag de dag vervangen ze de file gewoon. Maar grote kans dat de uiteindelijke grote maar enkele MB's is.
Voor jou spelen ze beter met controller.. ik speel die games het liever met muis omdat een controller voor mij sloom aanvoelt.
basically 3rd person (& sport) games waar gericht schieten niet voorkomt of niet zo belangrijk is :p
Nee, dat is te kort door de bocht. Bet ligt er maar net aan waar het spel voor geoptimaliseerd is. WoW bijvoorbeeld is niet echt een schooter, maar je kunt het gewoon niet zonder toetsenbord spelen.
Witcher 3 volledig met toetsenbord en muis gespeeld...

Wat is het probleem?
Snap het ook niet heb zowel met controller als met keyboard gespeeld. Werkt allebei.
Tegenwoordig worden PC games gewoon geport van de PS4/Xbox naar de PC en dan krijgt het min of meer een grafische upgrade. Dit gaat natuurlijk voor problemen zorgen bij de PC versie. Waardoor de PC versie zo nu en dan toch een prutswerkje is geworden.

Hoe anders was dat een paar jaar geleden. Toen kregen de consoles een port van de PC versie en waren de console versies, met name op de PlayStation 3 met zijn afwijkende architectuur, de prutswerkjes.

Ontwikkelaars/uitgevers kiezen het (potentieel) meest winstgevende platform en dan gaan ze porten naar de overige platformen om wat extra cash binnen te halen. Op dit moment zijn de consoles waarschijnlijk winstgevender en heb je bij consoles beperkingen waar je rekening mee moet houden. Daarna porten naar de PC is dan relatief eenvoudig al heeft het ook gewoon aandacht nodig.
Hoe anders was dat een paar jaar geleden. Toen kregen de consoles een port van de PC versie en waren de console versies, met name op de PlayStation 3 met zijn afwijkende architectuur, de prutswerkjes
Zeg wat?
'een paar jaar geleden'?
'Tegenwoordig worden PC games gewoon geport van de PS4/Xbox naar PC'?

Voor multiplatform games was de Xbox 360 bijna altijd leading platform. De PC games waren wel degelijk toen ook de prutswerkjes. Crappy graphics, crappy besturing, buggy als fuck en bijna zo goed als nooit patches om (eventuele game-breaking) bugs op te lossen.
Kijk naar Battlefield (3): Oorspronkelijk was de PC het lead development platform. Bleek toch interessanter om te switchen naar console voor EA/DICE (om het spel op tijd in de rekken te krijgen (voor maximum sales - alsof een goed spel zichzelf niet kan verkopen...). Resultaat: Geen in-game ping te zien, geen VOIP, controls voor voertuigen waren slecht geoptimaliseerd voor muis en tobo, amper enige squad management.....

GTA IV is nog zo'n voorbeeld. Borderlands (1 & 2) kon ook veeeeeeel beter op PC. Dark Souls, fixed op 720p, muis en tobo controls waren afschuwelijk.
Darksiders. En zo kan ik echt blijven doorgaan.

Ik weet niet waar jij je games hebt gehaald of welke games jij hebt gespeeld de afgelopen 10 jaar- maar blijkbaar heb je toch heel andere ervaringen gehad dan het gros van de gamers van het laatste decennium.
We zeggen toch hetzelfde? Die laatste alinea is, naast trollen, nergens voor nodig.
We zeggen toch hetzelfde?
Doen we niet:
Toen kregen de consoles een port van de PC versie en waren de console versies, met name op de PlayStation 3 met zijn afwijkende architectuur, de prutswerkjes.
Hier zeg je toch duidelijk dat games geport werden naar de consoles. Terwijl dit in de praktijk bijna nooit het geval is geweest, al helemaal niet bij de last-gen consoles
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. En dan te denken dat Witcher 1 een pc exclusive was en het tweede deel voor pc en Xbox 360 uitkwam maar niet voor PS3. De studio doet heel veel goed zoals DRM free content en gratis DLC. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet boos ben op CD Projekt RED. Maar het valt me wel op dat hun pc roots een beetje zijn omgebogen.

Dat heeft, zoals je zelf aangeeft, inderdaad te maken met de kijk op de methode die het meest winstgevend zal zijn. Xbox heeft een deal gemaakt met de studio voor Witcher 2 en het is duidelijk merkbaar dat ze dat ook hebben voor Witcher 3. Alle gameplay beelden bevatten een Xbox One logo en elke live gameplay demo werd gespeeld met een Xbox one controller. Het ging zelfs zo ver dat Major Nelson zelf de Witcher 3 collectors edition voor Xbox heeft aangekondigd. (link onderaan deze post). En het mooie is dat hij de naam van Geralt niet eens goed uitspreekt.

https://www.youtube.com/watch?v=H59wkusd5WU
Ik hoop dat ze de bug aangepakt hebben waardoor 1 quest in het begingebied niet te voltooien is. Nu alles gedaan behalve dat altaar. Daar moet je monsters vernietigen zodat er weer mensen bij kunnen. Helaas nergens monster te bekennen.....Fingers crossed
Heb ik dus ook. Meteen gaan checken na de update, maar nope :(
Patch is er nog steeds niet voor de PS4.. Vond dat het sinds 1.05 al niet meer zo soepel speelt dus ik hoop dat dit ondanks de negatieve comments verbetering brengt.
Ik ben het met je eens. Begrijp me niet verkeerd, ik blijf het een fantastisch game vinden, Maar de manier waarop CD Project Red met de PS4 omgaat, misschien wel de console waarop ze de meeste exemplaren verkocht hebben, blijf ik toch wel betreurenswaardig vinden. De performantieproblemen blijven aanslepen en er komt bijzonder weinig schot in de zaak. I.p.v. algemene patches voor alle platformen uit te brengen, zouden ze misschien beter een team apart op de PS4 laten focussen. Je kan een console niet vergelijken met een PC en dat ga ik dus ook niet doen. Dat is nu eenmaal een keuze die je maakt en je zal nooit dezelfde grafische pracht en praal hebben. Dat hoeft voor mij ook helemaal niet. Maar als dezelfde game op PS4 slechter draait dan op X-Bone, die al bij al over inferieure specs beschikt, dan is er toch een duidelijk probleem. Dat deze patch de zaken blijkbaar nog verslechtert, kan ik dan ook niet echt appreciëren. Ik zal hem in elk geval niet installeren.
Ik kan de patch voor de PS4 nog niet downloaden. Versie 1.05 is volgens mijn systeem nog de nieuwste versie die beschikbaar is.
Hij is gister gereleased en ook op mijn ps4 nog niet beschikbaar. Zucht....
Ben ook al anderhalve dag regelmatig aan het checken of ik hem al kan downloaden.
Geweldig deze patch, de nieuwe besturings manier geeft zo veel meer directe input in plaats van dat die eerst een 180 graden draaiende animatie doet en je 10 meter verder bent.
Maar wel verschrikkelijke grote patch
7,5GB?

Ik heb in de GOG client een update van 1MB staan en eentje van 2GB?

8)7
De download is 2GB, de installatie vereist 7GB ;)
Jammer alleen dat de patch de game alleen nog trager maakt op de PS4 en voor een of andere dubieuze reden hebben ze daar nu ook voor gekozen op de Xbox One die voorheen wel oke draaide en nu ook niet meer :S

http://www.eurogamer.net/...l-the-witcher-3-patch-107
De besturing is zoveel verbeterd nu met patch 1.07.
Helaas nog geen tijd gehad om de dverder notes te testen.
Ik kan hem op ps4 nog steeds niet downloaden

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True