Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Facebook breidt zijn rankingalgoritme voor de nieuwsfeed uit. Nu al wordt bepaald of een gebruiker content wel of niet wil zien op basis van likes en comments, maar de site gaat ook meten hoe lang er aandacht wordt geschonken aan posts.

In een nieuwsbericht legt Facebook uit hoe de veranderingen in zijn werk gaan. Volgens het bedrijf willen gebruikers niet in alle gevallen een like of comment plaatsen als zij interesse hebben in bepaalde content. Dat kan bijvoorbeeld bij serieuze onderwerpen het geval zijn. Daarom gaat Facebook voortaan meten hoeveel aandacht er aan een bepaalde post wordt besteed, om te bepalen of content hoger of lager in de ranking van de nieuwsfeed moet komen.

Specifiek gaat het er om dat Facebook bijhoudt hoe lang een bepaalde post op het scherm blijft staan. Als de gebruiker er niet meteen voorbij scrollt, maar aandachtig de post en eventuele comments leest, dan is dat een signaal dat de content wordt gewaardeerd, aldus Facebook. Soortgelijke posts zullen dan in het vervolg hoger op de nieuwsfeed verschijnen.

In de komende weken wordt het nieuwe rankgingalgoritme uitgerold. Waarschijnlijk gaat de nieuwe manier van content sorteren wereldwijd worden ingevoerd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Ik vind het compleet waardeloos dat je op de telefoon app (Android) de news feed niet op most recent kunt zetten.

Op de pc bekijk ik hem altijd zo ( https://www.facebook.com/?sk=h_chr ), de "top stories" laat allerlei onzin zien over het geheel genomen.
Ga naar het rechter tabblad (met de drie balkjes) en onder het kopje 'feeds' staat 'meest recent'.

Op een of andere manier heb ik die optie ooit helemaal boven in dat tabblad gekregen, maar ik weet echt niet meer hoe.
Thnx!. Nu hopen dat hij ook zo blijft staan.
Hij blijft niet zo staan, zoveel kan ik je nu vast vertellen. Feit blijft dat FB bepaalt wat je te zien krijgt, binnen de app is 'most recent' niet vast te zetten, en zelfs al staat je newsfeed op most recent dan filtert FB nog steeds posts uit die lijst.
Dat is inderdaad zwaar irritant. Ik zet hem altijd op "most recent", maar dan zie je dat de posts nog steeds niet allemaal op de juiste volgorde staan (van nieuw naar oud). En dan heb je er nog van die fijne reclame posts tussen staan waar ik niet op zit te wachten.

Wat ik zelf handig vind aan FB is de chat, om je sociale leven nog een beetje te onderhouden (dat zit bij mij zowat geheel op FB, als caveman :+ ). En de groepen zijn leuk, zodat je met mensen met gezamenlijke interesses in contact komt, je spullen kan kopen/verkopen, en gewoon lekker kan rondneuzen.
Inderdaad hier ook.. Dacht eerst nog dat het iets te maken had met de cookies. Maar dan zou het elke keer moeten veranderen wanneer ik de browser heb afgesloten. Maar dat is niet het geval.

Ik vind de manier waarop FB bepaalt wat ik wel of niet leuk vind sowieso een beetje belachelijk. Dus wanneer ik nu halverwege een post even stop met scrollen om iets te drinken, of om ff een peuk te draaien, ben ik volgens FB aandachtig aan het lezen en waardeer ik desbetreffende post. Wat is dat nou voor een kromme beredenatie?

FB gaat er gemakshalve dus al helemaal van uit dat de gebruiker er zó erg in op gaat dat er niets anders meer bestaat, en dat je ondertussen geen andere tabbladen open hebt staan.

Nu vind ik mobiele gebruikers sowieso al wel overkomen als Reth patientjes, die zélfs in gezelschap alléén nog maar oog hebben voor hun preoccupatie. Maar dan nog vind ik niet dat FB in kan vullen wat iedereen zoal aan het doen is de hele dag.

[Reactie gewijzigd door Phaerion op 13 juni 2015 16:31]

Dit dus. Zo werkt het iig binnen de WP app. Sowieso vaag dat er geen optie is om een feed voorkeur op te geven. Zouden een hoop mensen op prijs stellen. Dus dat zal Google uiteraard niet doen.
Dat is een van de redenen dat ik de facebook app gewoon niet meer gebruik, diezelfde bookmark kun je namelijk ook prima op je smartphone gebruiken (en dat doe ik dan dus ook).
Bijkomend voordeel is dat ik daar ook gewoon messenger berichten wel kan zien zonder een tweede app geïnstalleerd te moeten hebben. Je krijgt geen notifications meer, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook een voordeel. Facebook kijk ik nu op de momenten dat ik het wil, niet meer op de momenten dat ik als Pavlov's hond op een notificatie reageer.

Wat betreft Facebook's top stories... ik denk dat die functionaliteit voor mij voor eeuwig verpest is. Ik heb er zo'n grondige hekel aan gekregen doordat ze het altijd maar op blijven dringen dat het van mij waarschijnlijk nooit meer een kans zal krijgen. Ik laat over het algemeen namelijk gewoon mijn tabs open staan en reboot ook maar eens in de zoveel maanden (ik gebruik sleepmode), dus bookmarks gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Gevolg is wel dat ik regelmatig weer me langzaam realiseer dat de volgorde van posts weer nergens op slaat en ik weer handmatig terug moet schakelen naar most recent (en dan vervolgens er doorheen filteren wat ik wel en niet gezien heb).
Nog fijner werkt de mobiele website via de app 'Tinfoil' voor Android:
https://play.google.com/s...=com.danvelazco.fbwrapper

Tinfoil gebruikt en breid de mogelijkheden van de mobiele website van Facebook, en draait het sandboxed zodat Facebook je niet kan bestoken met tracking cookies e.d.

edit: en op je PC voorkom je tracking door 'Disconnect' voor Firefox of Chrome te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door redstorm op 13 juni 2015 10:29]

edit:
Net mijn logins gereviewed vanuit FB, het IP lijkt te kloppen, maar de locatie die FB eraan koppelt niet... Ik blijf het toch raar vinden.


Ik heb net Tinfoil even geinstalleerd en ingelogd... en dan krijg ik een mailtje van FB dat ik ingelogd ben vanuit Iran, terwijl ik via een VPN in NL ga. Dat lijkt me dus niet enkel een wrapper, je data lijkt ook via een proxy te gaan... Ik vertrouw het voor geen meter, heb 'm meteen uninstalled, mijn gegevens gewijzigd en forced logout op alle apparaten.

[Reactie gewijzigd door Slonzo op 13 juni 2015 15:10]

_/-\o_
Mensen die hun vertrouwen blind in apps stoppen die "privacy garanderen" zijn nagenoeg nog gevaarlijker dan de apps van de officiele maker, waar je tenminste nog duidelijk hebt staan wat ze wel en niet met je data mogen doen...

Dit zie je overal gebeuren, klakkeloos overstappen omdat iets claimt je privacy te beschermen; of omdat iemand anders (zonder bron) dat claimt, en jij die persoon blind volgt zonder het zelf te checken. (Is heel veel gebeurd met mensen die eventjes naar Telegram zijn gegaan, bijvoorbeeld.)

Het goed controleren van dit soort "veiligheidsdiensten" is van cruciaal belang.

Ben wel benieuwd of het beveiligingscertificaat klopte dan toen je inlogde?
Dan zou er mogelijk toch wat minder aan de hand zijn, buiten een proxy om.
IP -> locatie conversie gaat weleens fout. Heb je handmatig het IP adres vergeleken in het mailtje? Ik heb Tinfoil uit de F-Droid store en Facebook rapporteert gewoon mijn echte ip-adres.
Dit, als ik top stories wil kijk ik wel op reddit. Op Facebook wil ik juist weten waar mensen mee bezig zijn. Ik hoef echt niet te weten wat er drie dagen geleden is gebeurd.
Ik erger me daar ook aan. Ik sta nu eigenlijk sowieso op het punt om het te verwijderen (mijn account). Ook zeker na het zien van deze docu http://www.documentairene...jke-data-zijn-goud-waard/

Het is best wel freaky dat je mensen zo kan beinvloeden en besturen.
Ja ja zo hebben al mijn vrienden t ook verwijderd. Puntje bij paaltje lullen ze allemaal. Je kan beter bang zijn voor de banken en je eigen regering ipv voor facebook😒
En voorlopig blijf ik stoïcijns vasthouden aan mijn op datum gesorteerde nieuwsfeed welke ik alleen via een bookmark permanent heb kunnen maken, dank u facebook.
Welke bookmark is dat ?
Zoals in de comment van Tortelli:
https://www.facebook.com/?sk=h_chr

[Reactie gewijzigd door Dicebar op 13 juni 2015 09:38]

Ook die laat het niet goed zien op datum.. als iemand reageert op een post van 2 dagen oud komt deze ook vrolijk boven aan te staan..

De op datum sorteren van Facebook is echt naatje.
idd, en als je het al hebt ingesteld, dan wordt die instelling al heel snel weer teruggedraaid. en dat heb je eerst niet door...heel irritant..
Ik kan via het drop-down menu naast 'news feed' wisselen tussen 'top stories' en 'most recent'. Of is dat niet wat je bedoelt? edit: aan je andere reactie te zien wel.
Niet dat die genoemde optie veel uitmaakt want op de een of andere manier krijgt Facebook het voor elkaar de sortering toch elke keer te verkloten waardoor de minst interessante dingen boven komen drijven en posts die ik leuk vind verdwijnen doodleuk naar onderen. Dat ik het eenmaal heb gezien en geliked betekent niet dat ik het daarna niet meer wil zien, Facebook.
Tegenwoordig kijk ik toch maar maximaal één keer per dag want er zijn veel betere methoden om up-to-date te blijven met belangrijke dingen.

[Reactie gewijzigd door Evest op 13 juni 2015 09:41]

Kijk, en daar gaat het mis. Interessante berichten waar je relatief veel tijd aan zou besteden vallen minder op waardoor je ze mist. Andere zaken die je wel ziet krijgen je aandacht, zij het kort. Maar met het nieuwe algoritme komen deze zaken nog meer naar voren en verdwijnen die andere interessante dingen nog meer naar achter.
Wat eenmaal al naar boven wordt gepusht door Facebook zal al gauw meer aandacht krijgen.
Ook al heb je de sortering op 'datum' staan, alsnog dwingt Facebook zijn nieuwe algoritmes op door gewoon bepaalde posts niet te laten zien.
Zo is het me al vaak voorgekomen dat ik posts heb gemist door deze 'slimmigheid' van Facebook..
Een goede oplossing hiervoor weet ik niet, behalve dan zo nu en dan eens op de Facebook pagina van goede vrienden kijken of door een lijst aan te maken met goede vrienden via https://www.facebook.com/bookmarks/lists
"Specifiek gaat het er om dat Facebook bijhoudt hoe lang een bepaalde post op het scherm blijft staan. Als de gebruiker er niet meteen voorbij scrollt, maar aandachtig de post en eventuele comments leest, dan is dat een signaal dat de content wordt gewaardeerd, aldus Facebook. Soortgelijke posts zullen dan in het vervolg hoger op de nieuwsfeed verschijnen"

Ik snap dat Facebook kan zien hoe lang je op een pagina bent, maar hoe weet Facebook nu of ik aan het scrollen ben? Ik ben wel benieuwd hoe zoiets technisch gerealiseerd kan worden.
Tijd geleden was er een stu op twekers van tweakers waarin ze lieten zien waar de geruikers het meeste op klikten, waar hun muis hing etc. Kan het zo gauw niet vinden maar dat was al een tijd terug dus nu zullen de technieken nog beter geworden zijn.
Hoe lang duurt het voor je via de voorwaarden aangeeft dat facebook je oogbewegingen mag volgen via de webcam?
Voor je eigen bestwil, dankzij de eye tracking technologie word je tijdslijn straks nog beter. Volksstammen zullen ermee akkoord gaan zonder zich te realiseren wat de risico's zijn. Facebook en Google zijn nog steeds bedrijven die als primair doel hebben om winst te genereren voor de aandeelhouders.
Heb zelf geen fb maar ik kan me voorstellen dat wanneer er gescrolled wordt, er ook automatisch nieuwe content geladen wordt. Dat is een duidelijke eigenschap dat iemand aan het scrollen is lijkt me.
Of dat er af en toe een blanko single pixel image of marker tussen de content geplaatst wordt.
Het zijn ongetwijfeld ook nog wel op andere manieren te achterhalen zijn, desnoods via de browser of javascript wat de gebruiker aan het doen is.

[conspir-mode ON]
Maar facebook (niet- :+ ) kennende zien ze waarschijnlijk via de stiekem geactiveerde frontcamera aan je oogbewegingen of je aan het scrollen bent (verticaal bewegende ogen) of aandachtig aan het lezen bent (links/rechts zigzag-beweging van de ogen)...
[/conspir-mode OFF]
Het zal wel een generatiekloof moeten heten, maar ik snap dus echt niet hoe mensen het kunnen verdragen dat Facebook zo indringend je hele gedrag en interesses in de gaten houdt. Als ik op straat de hele weg naast je zou komen lopen en alles noteren wat je zegt, waar je naar kijkt, wie je ontmoet, wat je koopt enz. zou het vermoedeijk niet lang duren voor ik een dreun op m'n neus krijg. Vreemd genoeg mag een compleet zielloos bedrijf dat allemaal wel. Mensen hebben totaal geen eigenheid meer, lijkt het wel.
Het zal wel een generatiekloof moeten heten, maar ik snap dus echt niet hoe mensen het kunnen verdragen dat Facebook zo indringend je hele gedrag en interesses in de gaten houdt
Het is zeker voor een deel de generatiekloof, hoewel ik ook jong-bejaarde 50+ -ers ken die de godganselijke dag naar hun handpalm zitten te staren.
Ik ga er maar vanuit dat ik niet tot de doelgroep behoor, zoals met zoveel dingen.
Is niks anders dan dat ze 30 jaar geleden met 100 man in de trein zaten en allen een krant vasthadden hoor.
Het is in zoverre anders dat men nu niet de gehele dag met een krant voor de neus zit, zoals wel met een telefoon.. Op de plee, tijdens vergaderingen, op visite, op de fiets. De krant uit is de krant uit.
Maar zoals gezegd: de generatiekloof.
Kennelijk omdat mensen het toch erg handig vinden, zo'n systeem dat zich aanpast naar wat je interessant (lijkt) te vinden. En om dat te kunnen bepalen, moet er inderdaad en groot scala aan informatie over wat je doet en laat op hun site bijgehouden worden... Maar daar kies je dan natuurlijk zelf voor.

Het is eigenlijk voornamelijk luiheid. ;)
En weer wordt er weer meer data verzameld over je gedrag.
En weer bepaalt Fb hoe je tijdlijn er nu weer uit ziet.
Allemaal prima ideeen, maar bouw dan wel een optie in om dat allemaal uit te schakelen zodat je gewoon je tijdlijn ziet zoals de naam zegt... Tijdlijn met alles gewoon op tijd gesorteerd.

En ik weet het wel, ik hóef geen Fb te hebben als ik me er aan erger (dus die comments kunnen al vast achterwege blijven :) ) maar ik vind het superirritant.
Ben het wel met je eens, dat er zoveel data nu van je wordt verzameld, dat het lijkt op een stalker. Ze kunnen inderdaad alles herleiden en wat je interessant vind. Zo wordt er dus ook semi-reclame voor je gemaakt dat bij je past (ook al ontkennen ze het nu).

Ik hoop dat er inderdaad een optie komt om het uit te schakelen. Het idee dat iemand mijn tijd aan post bij houd, ervaar ik zeker niet als prettig.
Zo wordt er dus ook semi-reclame voor je gemaakt dat bij je past (ook al ontkennen ze het nu).
Hm? Volgens mij geven ze toch netjes toe dat ze targeted advertising uitvoeren?
Daar draait het hele business model op, anders kunnen ze net zo goed banner advertisements toevoegen die mogelijk compleet irrelevante meuk erop zetten.
De kracht van het Facebook systeem (voor adverteerders) is juist dat ze het met grote accuracy kunnen richten op de personen die er waarschijnlijk in geinteresseerd zullen zijn.
Ik vind het hopeloos al dat selectieve gefilter met als gevolg volstrekt arbitraire resultaten in de tijdslijn. Het weer doen verschijnen van totaal oude berichten en het niet tonen van van actuele berichten is wat mij betreft de dood geweest van Facebook.

Verder werd ik iedere week bedolven onder uitnodigingen voor honderden activiteiten en evenementen. Geen enkel mens is in staat om dat allemaal bij te houden. En ik ben van mening dat de voorselectie door Fb niet helemaal eerlijk verloopt. Wie meer betaalt krijgt meer exposure. De echt bijzondere dingen worden daardoor onvoldoende zichtbaar en voor mijn gevoel zorgt dit voor meer van hetzelfde, de eenheidsworst.

Dan toch even :) Opzich is het geen slechte optie om te stoppen met Facebook. Het scheelt mij in ieder geval de nodige frustraties en een hoop tijd die ik op andere manieren nuttig(er) kan besteden. Heb nog niet echt de nadelen ondervonden van het "offline" zijn.

[Reactie gewijzigd door FrankHe op 13 juni 2015 10:29]

Ik besef me net dat ik deze zinloze functionaliteit ook al heb gekregen.
Ik krijg nu nog vaker krantenartikels en videoposts te zien waardoor de content geplaatst door mijn vrienden eigenlijk verdwijnt.

Ik hoop dat Facebook hiervan afstapt en zoals bijna iedereen wenst, content laten zien van nieuw naar oud.
Als je die artikelen veel opent en/of de comments leest krijg je dat inderdaad vaak te zien, maar dat heeft niet perse te maken met hoe lang je ernaar kijkt: maar dat je het geopend hebt.
Als jij veel posts opent van mensen die foto's posten van hun eten bijvoorbeeld, dan krijg je dat weer veel vaker te zien.

Heb zelf de nieuwssites ermaar uitgegooid, dat spamde inderdaad de hele timeline vol.
Is echt een stuk schoner geworden sindsdien!
Heb er enkel nog een paar instaan, zoals Tweakers, die maar heel summier nieuwe posts plaatsen; in plaats van 10 per uur. :P
Offtopic:
Je kunt bij zulke posts rechtsboven op het ^ (maar dan opgedraaid) icoon klikken,
en dan op " Alles van <...> verbergen".
Soms moet je dan eerst op "Nog 2 bekijken..." klikken voor je bij de optie "verbegen" komt.

Ik heb dit met alle posts gedaan en krijg nu alleen maar posts van vrienden.
Heel soms krijg ik nog zo'n spam bericht in mijn nieuwsfeed, maar dat is slechts zelden.

ontopic:
Ik vrees dat met dit algorthme de berichten van personen die zelden iets posten niet bovenaan verschijnen. Wat ik jammer vind

Edit:
<...> is de naam van de Facebook pagina waar dit bericht van is, niet de persoon die het liked of deelt.

[Reactie gewijzigd door Vorst op 15 juni 2015 13:35]

Klopt, je kan alles verbergen van een persoon. Maar dat is niet hetgene wat ik wil :)
Ik wil graag nog enkele posts zien van dat media, zoals vroeger.
Toen kreeg ik maximaal 1 ofd 2 krantenartikels te zien in mijn timeline. Op dit ogenblik zijn er dat meer dan 20. En de kranten posten evenveel, enkel tont FB er nu meer.

De fout zit dus inderdaad in het algoritme dat ze nu toepassen. Ter vergelijking met G+ doen ze dat daar bete.r Alleen geen idee hoe.,
Als je op "<Naam> Niet meer volgen". klikt dan volg je de persoon niet meer.
Maar je kunt ook op " Alles van <Facbook-Pagina> verbergen", dan krijg je niets meer te zien van een bepaald face book pagina, ook niet als iemand deze leuk vind of iets van die pagina deelt.

Ik doe dit met elke FB pagina die ik als spam beschouw, en ik krijg nu slechts zeer zelden zo'n pagina in mijn nieuwsfeed
Dat klopt ook, maar ik wilde liever gewoon nog een of twee artikels zien. Die me dan mogelijks interesseren i.p.v. zelf de pagina van de krant moeten intypen op fb.

Daarom dat het niet handig is om "alles" te blokkeren, maar te beperken tot een minimum.
Sorry ik had de post ervoor niet helemaal goed doorgelezen.
Dat kan inderdaad niet, wat best jammer is.
Eigenlijk moet je dan ook dislike hebben zodat je bepaalde posts niet meer of minder gaat zien
@ andere Lennart: je kunt bepaalde personen minder laten tonen en/of bepaalde apps uitschakelen. Rechtsboven post zit driehoekje naar beneden = uitklapmenu.
Dat kun je ook bereiken door die "Geef feedback op je timeline" knop aan te tikken, die verschijnt random in je rechter menu balk als je het op de computer opent; met zo'n brandend like knopje ervoor. Daar kan je antwoord geven op wat posts, vervolgens past het algoritme zich aan naar jou "wensen".
Natuurlijk niet... Dislikes krijgen op je facebook posts daar maak je geen vrienden mee. Net als dat een -1 bij tweakers vaak al vervelend is voor de gene die de post heeft gemaakt maar hier zijn we dan ook geen vrienden. Op Facebook komt het aan als verraad of teleurstelling als je een dislike krijgt van je vrienden. Je kan gewoon rechtsboven ieder bericht op je nieuwsfeed aangeven of je het waardevol genoeg vind en zelfs stoppen bepaalde mensen te volgen zonder dat je ze gelijk kwetst of unfriend. Daar zit niemand op te wachten namelijk op Facebook.

Ik ben ook wel eens geunfriend door mensen waar ik eigenlijk niet veel mee heb maar voelde me daar toch wel bij gekwetst gezien ik ook niets verkeerds deed. Bij een dislike geef je juist aan dat je het ergens niet mee eens bent en dat kwetst iemand nog veel meer en maakt het makkelijker om een verkeerde opmerking terug te sturen of een ruzie te beginnen.

In het kort gezegd. De dislike button zou weleens het einde van Facebook kunnen betekenen. Gezien gebruikers daar alleen negatieve feedback van ontvangen.
dislikes alleen voor intern, niet dat de ander dat kan zien
Ja maar dan is het nut van een dislike er ook eigenlijk niet meer. Dan kun je het weer vervangen door de I don't want to see this knop die er nu al is ;)

Zoals ik het zie heeft Facebook al de juiste keuze gemaakt door de knop "I don't want to see posts like this" en de "unfollow" knop in de nieuwsfeed te zetten :)

Niemand die zich gekwetst hoeft te voelen. En de gebruiker kan er zelf voor kiezen bepaalde dingen/vrienden niet te zien, zonder dat openbaar naar buiten te brengen.
Ik wil ze gewoon op chronologische volgorde zien en dan bepaal ik zelf wel wat boeiend is en wat niet. En als ik dat zo ingesteld heb niet iedere keer weer uit zichzelf naar 'topverslagen' schakelen :(
Zo zou Facebook het ook moeten instellen. Pas dan kun je goed meten hoeveel tijd men aan bepaalde zaken besteed. Op dit moment kan dat niet. Het schiet zijn doel compleet voorbij.
Specifiek gaat het er om dat Facebook bijhoudt hoe lang een bepaalde post op het scherm blijft staan. Als de gebruiker er niet meteen voorbij scrollt, maar aandachtig de post en eventuele comments leest, dan is dat een signaal dat de content wordt gewaardeerd, aldus Facebook. Soortgelijke posts zullen dan in het vervolg hoger op de nieuwsfeed verschijnen.
Volgens mij is deze variabele toch nog in vrij hoge mate manipuleerbaar. Wat handig is voor de semi-reclame waarvan je wilt dat die in je netwerk zichtbaar wordt.

Ik zit eigenlijk niet meer zo frequent op facebook. Maar ik vond het vorige algoritme niets. In de standaard instelling werd er vrij veel gefilterd. De filterinstelling van meest recent, die wel alles liet zien is er niet op mijn mobiel. Waardoor in mijn geval ik maar informatie zag van een relatief kleine groep bekenden en een erg grote groep zag je niet meer. Misschien brengt deze verandering daar 'verbetering' in..maar of het ten goede is..

[Reactie gewijzigd door nul07 op 13 juni 2015 09:27]

Mee eens, het slaat echt helemaal nergens op welke berichten die je wel en niet krijgt te zien. Ook erger ik me aan de berichten waarvoor is betaald. Het doet kennelijk niet ter zake of het nuttig voor je is of niet, je krijgt ze in je face en andere "wel" relevante berichten worden daardoor weggeduwd. Ik vind Facebook wat dat betreft echt vreselijk geworden en heb niet de hoop dat het binnen enkele jaren veel zal gaan verbeteren. Het zal waarschijnlijk verder gaan verslechteren. Ik heb er ondertussen een soort Myspace gevoel bij.
Die hele ranking is best hopeloos soms. Soms zie ik twee interessant dingen, en begin ik direct met lezen van A. Klik ik vervolgens terug, om B te lezen, blijkt B er niet meer in te staan, en is de feed weer ververst met nieuwe dingen die ik voorheen niet veel zag?
Die auto-refresh is inderdaad bloedirritant.
Die is ook niet te omzeilen zonder stukjes custom code toe te voegen aan je browser...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True