Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties

Ontwikkelaar Creative Assembly heeft de tools vrijgegeven waarmee fans van Total War: Attila zelf mods kunnen maken voor de rts. De Assembly Kit verkeert officieel nog in bta, maar bevat de editors die de studio zelf gebruikt heeft om de game mee te maken.

De tools die Creative Assembly vrijgegeven heeft zijn een aangepaste versie van de Assembly Kit die voor Total War: Rome II beschikbaar is. De nieuwe Kit bestaat uit vier losse onderdelen, die fans van de rts de mogelijkheid geven om compleet nieuwe campagnes voor de game te maken. De editors hebben namen meegekregen als Dave, Bob, Ted en Terry. Met Dave beheert de modder de database van de game, om zo bijvoorbeeld eigenschappen van eenheden te bepalen. Met Bob beheert de modder de bouwstenen van de game, zoals de textures, modellen en animaties. Ted is de plek waar een slagveld vormgegeven kan worden en met Terry voegt een modder die samen tot een campagne.

Naast de editors zelf levert Creative Assembly ook nog een pakket met Terrain Raw Data; textures die gebruikt kunnen worden om maps en campagnes vorm te geven. De ontwikkelaars geeft daarbij een kleine waarschuwing vooraf: uitgepakt neemt het pakket 60GB aan ruimte in. De Terrain Raw Data is niet nodig om aan de slag te gaan omdat een modder ook zelf textures en models kan maken voor de game. De Assembly Kit verkeert officieel nog in bèta.

Assembly Kit Total War: Attila

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (6)

Ziet er allemaal mooi en aardig uit, maar zou het echt zo gemakkelijk zijn zoals het in het filmpje gaat? Heb wel eens met editors gespeeld, maar eindigde met resultaat dat op Minecraft leek. 8)7

[Reactie gewijzigd door Karizma op 30 april 2015 10:28]

CA is in ieder geval weer op het goede pad wat betreft de modbaarheid van hun games. True, de gebruiksvriendelijkheid van de tools kan wellicht nog wat beter. Maar er zit duidelijk progressie in.
we willen steeds complexere grafischer uitdagende games, maar de modtools moeten gebruiksvriendelijk blijven.
Dat is een flinke uitdaging voor een ontwikkelaar denk ik.
Dat is een flinke uitdaging voor een ontwikkelaar denk ik.
Valt wel mee. Het ligt aan hun eigen productieproces. Er zijn genoeg developers die het belang zien van gebruiksvriendelijke tools, al is het maar om hun eigen productieproces te versoepelen. (Heel goed voorbeeld daarin is Bethesda, maar ook vele anderen.)
Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Als je alleen het kleurtje van de shirts van je favoriete factie aan wilt passen, is het redelijk eenvoudig. Als je een complete campagne wilt maken, met een heel nieuwe factie en bijbehorend verhaal, dan wordt het iets ingewikkelder. ;)
Ze hebben wel humor, ik zie ze op kantoor al tegen elkaar lullen "ja nee dat kun je beter even met bob doen en daarna even met dave dit en dit aanpassen" :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True