Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

Een patch voor de actiegame Dying Light heeft ervoor gezorgd dat mods zijn gestopt met werken. Volgens de ontwikkelaar komt dat door een fix die cheaten zou moeten belemmeren en komt de mod-functionaliteit weer terug.

Tegenover Eurogamer zegt Techland, de ontwikkelaar van Dying Light, dat de blokkade van mods daarmee een onbedoeld bij-effect was dat snel zal worden opgelost. "Het was niet de bedoeling om obstakels voor modders op te werpen", aldus Techland. "We hebben de mod-gemeenschap altijd ondersteund."

De fix zorgde ervoor dat het niet meer mogelijk was om spelbestanden te wijzigen. Aanvankelijk werd gedacht dat het ging om een bewuste actie. Dat een mod die de film grain-laag die over het spel heen ligt weghaalt, vanwege auteursrechtinbreuk offline werd gehaald, versterkte dat vermoeden.

Dying Light

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Goed bezig!
Zo snel en al een patch,alleen jammer dat de mods zijn geblokeerd.

Ik vraag mij nog af of de volgende patch de view distance slider zal verhelpen,de spel wordt hier alles op max gespeeld ,maar zodra je met de view distance slider gaat spelen de fps worden gehalveerd.

Hier wordt alles uitgelegd in de video van Total Biscuit,fast forward naar 04:56
https://www.youtube.com/w...4&feature=player_embedded

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 2 februari 2015 18:27]

Wat mij vooral opviel aan de patch dat ze het spel kleiner hebben gemaakt (en zo waarschijnlijk minder zwaar)

Eerst was de game 16 GB om te installeren, en nu opeens nog maar 11GB
Gaf mij het idee dat ze niet echt geoptimaliseerd hebben, maar alleen textures en dergelijk hebben verkleint

Anyway super vet spel om coop te spelen!
Is het niet gewoon zo dat de view distance in de nieuwe patch veel kleiner is maar de slider gewoon liegt totdat je hem beweegt?
Goed bezig!
Zo snel en al een patch,alleen jammer dat de mods zijn geblokeerd.
Zo snel al een patch uitbrengen, terwijl de game ook gewoon een paar weken later released had kunnen worden. Dit zegt toch wel iets over de game. ;) Daarnaast wordt door de ontwikkelaar in ieder geval niet expres het modden geblokkeerd:
"Het was niet de bedoeling om obstakels voor modders op te werpen", aldus Techland.
Omdat het om cheats ging. Dit hebben ze vast niet kunnen testen van te voren.
Ze geven wel toe dat de graphische bugs op bepaalde systemen/hardware er nog niet uit zijn in deze patch. Dat is op dit moment de reden dat ik hem zeker nog niet koop.
Grafische bugs als in performance of pop-ins e.d.?
Ik moet alle settings omlaag zetten en zelf de resolutie een tandje terug.. Anders is het onspeelbaar qua FPS ;( Zo slecht is mijn PC volgens mij niet.. Meer mensen er last van?

i7 2600K
XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
8Gb Corsair Dominator Platinum
Ik speel met een i5-4690k, 16GB 1600MHz en GTX970 en daarbij alles op max, wel 1080p, en zoveel 'slechter' is je 7970 ook weer niet. even wachten totdat tweakers een GPU test gaat doen?
Ik speel normaal gesproken ook op 1080p. Nu is dat niet eens haalbaar met de settings op het laagst.. Even afwachten op een patch.. (hopelijk :( ).
Ik hoop het voor je! Het is opzich wel een leuk spel, de atmosfeer is in ieder geval goed!
Klopt! Ik vind het spel helemaal top :) Coop is ook geslaagd. En goed van ze om LAN optie erin te maken :)
Dying light is een Nvidia Gameworks titel. Het feit dat dit spel daarom goed loopt op een Nvidia kaart is totaal geen garantie voor AMD users.
Ik weet niet of je hier al van af weet, maar als je via task manager bij affiniteit(toegewezen cores) een core afvinkt, bevestigd en 'm daarna weer bijvinkt komt er minder load op de 1e core te liggen.
Bij mijn 7950 fixte dit de fps(in combinatie met een lage render distance, je merkt vrijwel geen verschil). De motion blur zorgde voor fps drops als je de camera draaide(persoonlijk had ik deze ook uit).
Als je fps nogsteeds niet veel beter is kan je met de schaduwen aan de gang gaan.

Besides zijn er een hoop mods om de vaak niet echt mooie cinematic effects uit te zetten, might be worth a look ;)

[Reactie gewijzigd door TheElderTrolls op 3 februari 2015 11:03]

Thanks! Ik las het net toevallig ook op verschillende fora inderdaad :) Ga het vandaag even proberen. 8-)
Die "mooie" cinematic effects hebben een bij effect wat het spel nog meer cinematic maakt, namelijk ze beperken je FPS zodat je dichter op de cinematic 30fps zit :+.
Je hoeft btw geen mods te downloaden om ze uit te zetten, dit kun je zelf ook doen. Een simpele googleopdracht naar remove filmgrain en je komt ook nog een andere waarde tegen die je in een gamebestand moet aanpassen die de verkleuring weg neemt bij beweging.

Verder is Dying Light een dom spel. Een soort van Dead Island 2.0 maar dan met rare dingen erin. Als je de karakters ziet praten en dan let op het hoofd neemt dat de immersie weg omdat het eruit ziet alsof je naar een pratende pop aan het kijken bent waar een stem bij wordt afgespeeld. Het ziet er nep uit. Ik zit nog altijd te wachten op een moment dat alle karakters in het spel hun lichaam stil laten staan (wat ze meestal toch al doen) en dat ze dan je allemaal aan kijken door alleen hun hoofd te bewegen (al moeten ze 360graden het hoofd kunnen draaien), vervolgens moeten ze allemaal naar je gaan wijzen en in koor gaan roepen: one of us, one of us, one of us!
ik speel nu met alle settings high, maar wel de nVidia opties en Blur uit

vind het prima draaien eigenlijk (maar ik zie dan ook weinig verschil tussen een stabiele 30 fps of het zo gewilde 60 fps)

AMD x6 1100t
12GB
R9 290 4GB
Hoe zien ze het verschil tussen een mod en een cheat? In essentie lijken me dat twee zijden van dezelfde munt. Het enige verschil is de mate van distributie.
wat ze vooral bedoelen is mods waarmee wapens 1000x sterker zijn dan de rest en nooit kapot gaan.
je kan het zien als een mod maar kan wel het spel van andere bederven als je connect met een random persoon die alles met gemak dood mept en de uitdaging weg haalt
Ik zou wel een mod met floating dps nummers willen zien :)
Helaas nog een kleine maand wachten tot deze op de PS4 verschijnt in fysieke vorm.....
Waarom niet gewoon de digitale versie aanschaffen?
Bij PS4 maakt dit qua performance totaal geen verschil.
Wordt zo lastig verkopen als je er niets aan vind ;)
Gewoon damage control dus.
ook omdat een mod waarmee de film grain-laag die over het spel heen ligt weghaalt, vanwege auteursrechtinbreuk offline werd gehaald.
|:(

Alleen Bethesda begrijpt ons. ;(
Jammer dat Dying Light geen Steam Workshop heeft. Dan had je dit probleem ook niet gehad.. :)
Hier draait ie een stuk soepeler na de 1.2.1 update. Heb zelf een i7 2600k en een GTX 760.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True