Foto's vermoedelijke opvolger HTC One M8 verschijnen online

Er zijn foto's online verschenen van wat vermoedelijk de opvolger is van de One M8. Het gaat vermoedelijk om een vroeg prototype. Het ontwerp van het toestel op de foto's lijkt veel op dat van de huidige M8. Alleen de opening voor de camera wijkt flink af.

In plaats van de ronde opening voor de camera heeft het model een groter, vierkant element, zo is te zien op de afbeeldingen die het Franse NowhereElse online heeft gezet. De Franse site kreeg de foto's van een bron die in het verleden betrouwbaar zou zijn gebleken. De grotere opening voor de camera zegt verder niets over de kwaliteit of het merk van de module, maar het gerucht gaat dat HTC aan de achterkant geen UltraPixel-camera met een maximale resolutie van vier megapixels inbouwt, maar een 20,7-megapixelsensor.

De metalen behuizing lijkt verder wat dunner dan die van de One M8, maar verder zijn alle details hetzelfde. Zo zitten de aansluitingen van micro-usb en de 3,5mm-jack op dezelfde plekken en zitten de plastic strepen in de metalen behuizing ook op dezelfde plaatsen. Wel lijkt het zwarte element rondom het scherm door te lopen tot aan de zijkanten van de telefoon.

Het is onbekend of het gaat om de opvolger van de One M8 en zo ja, of dit het uiteindelijke ontwerp zal zijn. Volgens geruchten zal de opvolger van de One M8, die momenteel de codenaam Hima draagt, een 5"-scherm met fulll-hd-resolutie krijgen en draaien op een Qualcomm Snapdragon 810-soc.

HTC kondigt de opvolger van de One (M8) vermoedelijk aan op 1 maart, als het een evenement houdt voorafgaand aan telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona.

Vermeend prototype HTC HimaVermeend prototype HTC Hima

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

20-01-2015 • 13:41

131

Reacties (131)

131
129
94
2
0
18
Wijzig sortering
Ik zie nog een verschil. Ik mis de duo-camera op dit prototype...
Hoe dan ook, de verschillen zijn voor de derde x op rij zeer minimaal. Goed, het zijn zeker geen lelijke toestellen, maar ik mis toch wel de behoefte om eens een keer iets anders te doen. Wat dat betreft doen merken als Sharp dat toch een heel stuk beter.
Precies ze maken hele mooie telefoons maar soms zie je concept modellen voorbij komen die anderen zelf maken, en dan denk ik toch weleens van 'oeh als ze die eens zouden maken!!'

Maar het is inderdaad beetje saai dat ze nu dus voor de 3de keer voor hetzelfde model gaan.

Toch zien we dat bij elke grote fabrikant wel, Apple, Samsung en Sony maken nu ook al paar jaar zelfde modellen met kleine verschillen.
Ik vind de verschillen bij Samsung toch wel echt veel groter. Ook bij Apple is er duidelijk sprake van een wijziging in design bij de laatste modellen.
Met dat verschil dat samsung en apple deze substantiële verschillen pas toevoegden nadat er een hele reeks bijna identieke telefoons waren uitgebracht. Htc heeft pas 2 modellen dus ze hebben nog wat 'slack'. Daarnaast blijft het een gevaarlijke zet om iets te anders te doen als je vorige formule zo populair was.
Exact hetzelfde model voerden ze ook door naar de Desire lijn. Dus ze maken hier een beetje hun vaste format van. Niks mis mee hoor, de nieuwe HTC One/Desire lijn zijn mooie telefoons, maar ze voeren dit al veel meer door dan enkel hij de 'One' lijn.
Iphone gebruikte ook en heel eind achter elkaar het zelfde model. Ik zou er geen probleem me hebben, als hij er weer zo uit ziet maar de m7 vond ik toch ietsje beter uit zien.
Zoals ik aan gaf, niks mis mee hoor. De iPhone had een tijdloos ontwerp van de 4 tot de 5S, en wekte keer op keer goed qua design.
HTC heeft ook een prima aluminum ontwerp die ook nog wel even mee kan met hier en daar kleine cosmetische wijzigingen.
Ik geef ook nergens aan dat het slecht is hoor, ik reageerde enkel op Rabbitto dat ze pas 2 modellen hebben in die look.
Klopt wat je zegt. Ik doelde vooral op de rek die nog in het Htc One model zit. Hoewel ik persoonlijk iets meer innovatie had verwacht blijft het model wel erg mooi. Maar de gelekte foto's zeggen niet alles hoewel we natuurlijk wel iets soortgelijks kunnen verwachten.
Mee eens, sowieso uiterlijk zegt niet alles. Zoals boven jouw, is de iPhone ook een tijdje succesvol doorgegaan met het 'sandwich' concept, wat erg goed werkte. De HTC One kan prima nog wel even doorgaan met het ontwerp, persoonlijk ben ik wel van heel af en toe een cosmetische aanpassing, maar zoals het bericht ook zegt, zou de nieuwe M9 iets dunner moeten worden, wat al een lichte wijziging is. Uiteindelijk gaat het om wat het apparaat kan, en wat voor unieke features deze te bieden heeft om 'anders' te zijn.

Ik zelf heb de iPhone 6, m'n vriendin de HTC One (M8), en ben zeer benieuwd wat de HTC One (M9) gaat doen, beide mooie toestellen.
Vind je?
http://cdn.gottabemobile....vs-Galaxy-S3-Displays.jpg

S3 t/m S5
http://cnet2.cbsistatic.c...465/plutusxerxes91505.jpg
iPhones naast elkaar.

Natuurlijk zit er meer verschil in als nu bij de HTC het geval lijkt te zijn (deze zou ik kunnen verwarren voor mijn M7) maar echt baanbrekend vind ik ook niet.

[Reactie gewijzigd door Afvalzak op 24 juli 2024 16:32]

Ik zou dat zwarte balkje laten vallen, en het logo op een andere manier gaan tonen. Overbodige bezel ruimte, wellicht dat het nodig is voor de interne hardware, maar ook daar kan gefinetuned worden.
De HTC One is qua looks prima, alleen het kan net die paar kleine cosmetische wijzigingen wel hebben, deze zou wel iets dunner worden, +punt.
Het is net de samsung toestellen die er keer op keer weer identiek uitzien.
Het ergste is dat ze nog eens, zacht uitgedrukt, niet mooi zijn.

Ik vind het verschil tussen de M7 en M8 redelijk verschillend.
de camera unit is groter, het zou me niks verbazen als ze die 2e bij de hoofdunit hebben weten te proppen.
Dit houdt geen steek, dan is er (bijna) geen parallax voor de diepte-informatie. Waarschijnlijker is dus gewoon terug 1 camera.

[Reactie gewijzigd door efari op 24 juli 2024 16:32]

De tweede module kon voor zover ik weet in zijn eentje de diepte informatie registreren, dat had niks te maken met stereo zien zoals wij dat doen of zoals je doet als je een 3D foto maakt.
Het lijkt mij echter ook wel logisch als ze dat ding er weer uit gooien, hopelijk komt dan de optische beeldstabilisatie weer terug. Het was gewoon een gimmick die leuk was voor de marketingclub maar in de praktijk bijzonder weinig toevoegde. Waarschijnlijk laten ze hem daarom nu dus wel weer weg.
Op een aantal andere redelijk betrouwbare sites stond inderdaad dat de optische beeldstabilisatie terug zou komen. Een stuk nuttig naar mijn mening.
Het zal me niks verbazen als ze het voor elkaar hebben weten te krijgen om de Ultrapixel aan de voorkant te stoppen en een hoge megapixel camera aan de achterkant.

Dan kan je bij laag licht nog gebruik maken van de ultrapixel techniek om toch nog je nachtelijke selfies goed te belichten.

Maar wil je "kwaliteits" foto's maken heb je genoeg megapixel aan de normale camera.
eerlijk gezegd vind ik de foto's van mijn "megapixel camera" zwaar tegenvallen in het donker, terwijl foto's gemaakt met de "ultrapixel camera" nog acceptabel zijn...

hopelijk gaat htc niet terug naar een "normaal" megapixel camera, want dat zou mij dan weer tegenvallen, maar ik begrijp dat de average joe al een hele tijd heeft geschreeuwd om een "betere" (lees: megapixel) camera. als htc meer telefoons wil verkopen moeten ze wel luisteren naar de meute.
Ik vind mijn Ultrapixel camera ook veel beter in het donker.

Maar ik zie het als "geniale" oplossign voor beide kanten.
De ultra pixel aan de voorkant verstoppen en een hoge megapixel aan de achterkant stoppen.
Ik heb zelf ook de M8 (for Windows) en de ultra pizels zijn inderdaad vergeleken met de iPhone 6 van mijn vrouw echt merkbaar beter. Aan de andere kant ingewoon goed licht merk je helaas echt wel dat het maar een 4Mpixel camera (*) is. Daar wint de iPhone weer. Dus logisch dat de ultrapizel naar de front gaat, want daar heb je geen flits. (Nu ben ik zelf geen fan van flits, maar ik schijn daarmee in telefoonland een minderheid te zijn.)

De duo feature is verder wel leuk maar vooral een speeltje IMHO. (De panorama feature echter is dan wel heel erg goed en zelfs beter dan de Nokia de laatste keer dat ik hem teste.) Dus ik kan me voorstellen dat ze die droppen, want daar koop je hem niet voor.

*) Specs stellen een 5Mpixels, maar er komen maar maximaal 1520x2688 = 4.09Mpixel uit.
tja, ik begrijp de keuze wel (ultra voor, mega achter), maar persoonlijk heb ik toch de voorkeur voor ultra als ik een van de twee moest kiezen voor achterop, want daar maak ik toch de meeste foto's mee, ook al zijn selfies de hype van 2014/2015 enz.

de front camera, waar nu de ultrapixel camera zich bevindt, is behalve voor een selfie maken dus nutteloos geworden... dat vind ik dus erg jammer.
Op het oog zie je maar 1 lensje in het midden.
Misschien zit die er gewoon niet meer op. De reviews waren er niet echt lovend over als ik het me goed herinner. Een 20mpx camera verkoopt waarschijnlijk beter dan een 4mpx met diepte info wat de meeste consumenten niet zullen begrijpen. Ondanks dat je nooit 20 megapixel uit zo'n klein lensje gaat halen. Zeker niet in slecht licht.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 juli 2024 16:32]

ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom ze in donker licht niet gewoon 4 pixels groeperen (20MP wordt zo 5MP), zo heb je 4 maal zoveel licht, en toch nog 5MP (méér als de 4ultrapixels) , maar toch heb je veel meer details in goeie lichtomstandigheden.
Klopt, sommige sensoren kunnen dit ook. Pixel binning heet dat. Het wordt steeds populairder dus misschien zit het hier ook wel op.
Nokia doet/deed iets soortgelijks toch? Volgens mij helpt dit alleen niet voor meer licht, aangezien de pixels nog steeds even groot zijn en dus evenveel licht opvangen.
Volgens mij kun je dit ook wel met software doen achteraf?
Zou me niks verbazen. M’n vriendin zat ermee te pronken toen ze de M8 net had, en nu .. Nooit meer wat gehoord.
Vind het persoonlijk meer een gimmick die alleen in HTC’s eigen album app kan worden gebruikt. Dus goede zaak als ze dan de ruimte benutten voor nuttigere toevoegingen of verbeteringen.
Da's niet helemaal waar. Die diepte-informatie maakt dat je er op de telefoon simpel wat bewerkingen mee kunt doen. Dat maakt dat je een leukere foto kunt opslaan, of meerdere foto's verschillend bewerkt.

[Reactie gewijzigd door evilution op 24 juli 2024 16:32]

Maar in hoeverre is het iets wat je regelmatig gebruikt, of in het begin mee spelen, en later gebruik je het niet meer zoveel en is het uiteindelijk meer een gimmick. Wellicht is het een goed idee, maar ik ken niemand die na een maand of wat er nog iets mee doet.
Jammer, geen duo-camera!
Als er een duo-camera in zou zitten met fatsoenlijke 3D mogelijkheden zou ik deze telefoon hoog op m'n lijstje zetten.

Ik wacht al jaren op een goede opvolger van m'n LG Optimus 3D.
Vergeet niet dat dit een gerucht is en dat precies de plek van de duo camera niet op de foto staat.
Ligt het aan mij of zijn deze foto's bewust onscherp en staat het toestel er bewust niet echt goed op? Dit lijkt wel of de foto's 'per ongeluk' gelekt zijn door de marketingafdeling van HTC
Het zijn natuurlijk niet echt toestellen waar je even een uitgebreide fotoshoot met spiegelreflex in optimale omstandigheden mee kan houden. Dat zal dus ergens vlug, vlug moeten gebeuren in een onbewaakt moment.
Of het in ieder geval daarop laten lijken. Want ik denk dat het een publiek geheim is dat fabrikanten zelf lekken. Daar hebben ze natuurlijk ook reden toe aangezien het halve internet er weer vol mee staat.
Dat noemen ze Camacha's first law of the internet. Ofwel ieder plaatje op het internet, of die nou echt of nep is, kan in twijfel getrokken worden als zijnde nep
Dat zou zomaar kunnen inderdaad, als peil om te kijken of mensen dat design wat ze nu hebben bedacht wel leuk vinden of niet.
Ja want ze kunnen het design in 1 maand tijd nog veranderen...
Lees ook regelmatig artikelen dat er 'per ongelijk' een prototype van een nieuw toestel is laten liggen ergens in een bar. Geloof ik ook helemaal niks van, wordt volgens mij elke keer weer met opzet gedaan. Gevolgen: internet vol met de leaks en inderdaad veel gratis informatie vanuit de reactiestroom die onder de artikelen op het internet wordt geplaatst.
Ik geloof zelfs dat dit gewoon een hoax is
De Windows Phone versie zal wel weer alleen in Amerika verkocht worden. Ben wel erg benieuwd naar de specs. (vooral de camera)
Tja aan de andere kant kun je je ook afvragen of zo'n directe kopie van de Android versie van de M8 wel toevoeging biedt binnen WP.

Ik zie liever dat zowel HTC als Samsung eens meer hun best doen met wat meer unieke designs op WP, zoiets wat HTC eerder deed met de 8X en 8XS inplaats van die in mijn ogen ongeïnspireerde designs. Want laten we eerlijk zijn de Windows Phone versie van de M8 was nou niet echt onderscheidend te noemen en het HTC app support mogen ze ook wel eens frequenter uitvoeren.
Tja, smaken verschillen. Zowel de 8X(S) als de WP toestellen van Huawei leken nogal op Nokia's. Er is veel lof over het Nokia design, maar ik vind het persoonlijk gewoon oer lelijk en ik zal niet de enige zijn. Met de WP M8 en de Ativ S had je nog een alternatief voor het Nokia design, als men weer terug gaat naar de oude designs heb je weer bijna geen keuze voor het geval dat design je niet bevalt. Want geef toe, onder android ziet bijvoorbeeld een Sony, HTC, LG, en Samsung er allemaal heel anders uit. Waar bij WP zowel Nokia, HTC als Huawei best wel op elkaar leken.
Ik heb het niet over Nokia want die hebben hun eigen designstijl. Ik heb het over de alternatieven die Samsung en HTC bieden op Windows Phone en dat ze wat meer hun best mogen doen zowel design als app support (en het frequent updaten daarvan), want daardoor zijn ze dus niet onderscheidend bezig. De M8 met Android is precies dezelfde M8 met WP ik vind dat toch wel erg makkelijk hoor... en dat terwijl de M8 met WP veel later uitkwam met geen enkele extra toevoeging.

@DonJunior
Ik heb het nogmaals niet over het onderscheiden t.o.v. Nokia maar het onderscheiden binnen hun eigen designs en eigen app aanbod binnen WP. Ik kom zelf van de HD7 af en daar zag ik ook al dat HTC geen tot amper support en updates verleende binnen haar uitgebrachte apps.
Dat is persoonlijk. Ik heb vele malen liever een HTC One for Windows dan een Nokia. Heb nu zelf een HTC One (M7) en wilde de overstap maken naar Windows Phone omdat ik hier ook op ontwikkel. Eigenlijk zit je nu gewoon vast aan Nokia of een oudere HTC. Zo'n HTC One M8 for Windows was bij mij absoluut een optie. Hierover meerdere malen contact gezocht met HTC Europe, maar hier is helaas nooit meer wat van vernomen.
Wie zegt dat? Wie zegt dat er een nieuw versie komt? Misschien was het ook een testperiode voor HTC met een nieuw Windows Phone toestel
Er waren geruchten dat deze telefoon ook met Windows kwam. Maar dan weet je inderdaad niet of het daadwerkelijk wordt uitgebracht en wanneer. Het gaat mij erom dat áls ze hem uitbrengen met WP (of W10) dat het mooi zou zijn als ie ook in Europa uit zou komen. De Windows Phone lijn kan wel wat productdifferentiatie gebruiken, je hebt nu keuze uit Nokia, Nokia, Nokia en Nokia.
Ja en bij Apple heb je enkel keuze uit iPhone, iPhone, iPhone en iPhone :) Nokia's zijn zeer goed, en ook nu Microsoft. Ze zijn geoptimaliseerd, netzoals iOS voor iPhone
De optimalisatie is toch zeer verschillend bij microsoft en apple. Microsoft beschikt gewoon over een zeer lightweight, efficiënt OS. Dat kan ondertussen al niet meer over iOS gezegd worden. Bij apple kunnen ze, in tegenstelling tot microsoft wel gewoon software voor één type processor schrijven, die van hun dan nog wel. Als je het volledige proces van ontwikkeling van de chipset tot de software in handen hebt kan je gewoon alles veel beter finetunen, en dat is een luxe waarover microsoft niet beschikt.
Dus de eerste iPhone heeft dezelfde processor als die iPhone 6 nu, en hetzelfde voor de iPad? :)

Apple moet evenzeer ondersteuning maken voor alle processoren in hun reeks die de iOSversie gebruiken die zij willen.

Hetzelfde geldt voor Microsoft en Google. Bij Microsoft is dat nog iets beperkt, maar bij Google is er echt een wildgroei van allerlei ondersteunde processoren. Gemakkelijk voor fabrikanten, maar niet altijd voor de klanten. Tegenvallende prestaties, crashende apps, ...
Mwa, tegenwoordig draad Android soepel op alle toestellen in de hogere en middensegmenten, en ook al op diverse telefoons in het laagste segment, zoals de Moto G en de Moto E. Ik denk zelf dat alle Android-toestellen die aan de volgende voorwaarden voldoen wel prima snel en stabiel zijn, mits de gebruiker niet te veel crap installeert:
- minimaal 1 GB werkgeheugen
- van een enigszins betrouwbare fabrikant
- niet te veel enge schillen erop van de fabrikant
Mwah, Windows Phone is zelfs vloeiend op de echte low-low-end processor, dus wat dat betreft hoeven ze het niet echt meer te "finetunen", dat is al lang gedaan. Maar ik snap je punt. :)
En hoeveel processors heb je bij Windows Phone?
Snapdragon, snapdragon en snapdragon? Yep.
Wat mij opvalt: Weer die lelijke balk onder het scherm met HTC erop.
Dit was bij de M7 nog niet zo'n probleem omdat er ook fysieke toetsen naast zitten, maar zonder die toetsen heeft die balk geen nut en is het gewoon storend. Ik ben erg benieuwd of dit hem wordt.
Geen nut zou ik niet zeggen:
http://www.phonearena.com...y-space-says-exec_id54672

Maar apart van dat heb je helemaal gelijk. Heb zelf nog de m7 in bezit. Ander nadeel vind ik is de ronde achterkant i.c.m. de keiharde vibratie die hij maakt. Geen idee of dat bij de m8 is veranderd maar dat zou ik zelf wel aanpasen.
Die harde vibratie is een foutje in de constructie, ik heb deze ook. Maar ik heb ook M7's gezien die een normale trilfunctie hadden. Ik stoor me er verder niet zo aan dus ik heb het zo gelaten.
Anoniem: 469228 @netblade20 januari 2015 23:10
is dat zo? want ik heb zelf de m7, een collega van me de m8 en ze maken allebei een helse trillawaai als ze afgaan (niet per se een nadeel btw, want zo mis je 'm zeker niet).
Hmm ik heb de M7 en M8 verkocht toen ik in een telefoonwinkel werkte, en ik heb daar nooit een hels lawaai gehoord van de trilfunctie. Een vriend van me heeft de M8 en die trilt ook gewoon normaal. En inderdaad ik hoor hem (en voel hem uiteraard) altijd als die afgaat :)
Nou, het is namelijk zo:
Als je met collega's rond een tafel zit en je hebt een M7 op die tafel en krijgt een melding, dan schrikt iedere collega ervan. :P
Bedankt voor de link, maar waarom zijn de touch-knoppen dan weggehaald? Ik vind dat juist super fijn.
Het trillen is inderdaad erg vervelend, ik heb daardoor mijn trilfunctie standaard uit staan bij mijn M7.
Ben het met je eens inderdaad. Hoop eigenlijk niet dat dit het wordt, want die zwarte HTC balk onderin neemt onnodig veel ruimte in. De Android-knoppen zijn al on-screen dus waarom weer die balk? Zou voor mij nu al genoeg reden zijn om deze niet te kiezen aangezien het best verouderd is. De meeste high-end Android toestellen hebben veel betere verhoudingen m.b.t. schermvulling en HTC blijft achter als ze hier niet in mee gaan.
Mijn vraag is eigenlijk: waarom niet meer van die touch-knoppen?
Jammer weer voor dat balkje met de HTC-logo erop..
Volgens Jeff Gordon, Senior Global Online Communications Manager bij HTC, is er geen lege ruimte onder het logo, daar zitten namelijk antennae en circuits: https://twitter.com/urbanstrata/status/451114222705856512
Dan nog is het balkje nutteloos. Die hardware zou namelijk ook ergens anders geplaatst kunnen worden., onder het scherm bijvoorbeeld.
Het is gewoon nutteloze lege ruimte aan de voorkant, en zeker een misser in het design.
Jij kunt niet weten of het mogelijk is om dat doen. Daarnaast was het deel van de look om de speakers aan de uiteinden van de telefoon te plaatsen. Er zou op die manier dus geen mogelijkheid zijn om de balk ergens anders te plaatsen (voor zover ik kan zien).
Als LG dat kan moet HTC dat ook kunnen. Imo is het de enige flaw aan het M8 design, en dus helaas weer bij de opvolger.
Voor zover ik weet heeft de LG G3 (voorbeeld) niet zulke goede speakers als de M8, dus dat is dan weer een flaw van LG, nietwaar?
LG heeft geen luidsprekers boven en onder over de gehele breedte.
En hoe komt dat LG dat kan oplossen bij hun G2 en G3?

Ben zeker HTC fan, simpelweg de mooiste, snelste en uniekste androidtoestellen die goed geoptimaliseerd zijn,
maar van bezelless hebben ze inderdaad geen kaas gegeten...
De camera is niet slecht (zelfs goed in lowlight) maar in normaal daglicht moet hij wel onderdoen voor iedere flagship telefoon van de concurrenten, hopelijk proberen ze dit te fixen, zonder de sublieme lowlight resultaten te verknoeien.
Ik kan wel weten of het mogelijk is om dat te doen, het is namelijk een keuze om de onderdelen daar te plaatsen. Dat ze in het huidige interne ontwerp niet ergens anders kunnen lijkt me logisch, maar het interne ontwerp is aan te passen.

Het gaat er niet om of de balk ergens anders geplaatst kan worden maar dat de balk zelf geen nut dient. Zonder die balk hadden de onderdelen die nu onder die balk zitten ergens anders onder gezeten.
Ik denk dat de M8 dan dikker zou moeten worden om de balk te laten verdwijnen, als het ook nog eens het hele scherm moest hebben.
Ik denk eerlijk gezegd dat de meerderheid het niet zo erg zal vinden als een telefoon iets dikker zal worden.
Fout, het is een element in het design van een telefoon.

Overigens zal ik straks eens proberen een vierkant zwart stickertje over de lens van mij m8 te leggen, even kijken of ik deze nep foto kan na maken :)

Sorry maar dit is gewoon een m8
Inderdaad, naar mijn idee ook een dikke hoax. Dit is een gephotoshopte M8. Camera unit aangepast en FCC markeringen even weggehaald, verder komt hij exact overeen..
Ja .. In de M7 was die tenminste gecombineerd met de (zeer prettig verlichte) hardware buttons, maar die hebben ze nu softwarematig gemaakt, waardoor je nu EN software knoppen hebt die een percentage scherm inpikken, EN dat balke die nu puur nutteloos een logo toont.
:9~ Als dan de batterijduur net zo goed zou zijn als de M8 zou ik 'm serieus overwegen, hoewel abo nog tot april 2016.

Als die in het artikel de nieuwe One is gaat mijn M8 nog wel mee tot de M10 :+

[Reactie gewijzigd door evilution op 24 juli 2024 16:32]

Het design is nu wel stilletjes aan achterhaald naar mijn mening. Het gaat er op achteruit. Ondanks dat dit mogelijk vroege prototypes zijn, vind ik ze lelijk worden tegenover de vorige generaties. Het kan zijn dat er iets veranderd is (aan de voorkant), of omdat ik er gewoon op uitgekeken ben. Maar het design wat mij 2 jaar geleden aansprak, is nu achterhaald voor mij helaas. Ik hoop dat het voor anderen niet zo zal zijn.
Ik deel je mening, ik ben zelf bezitter van de M7 en vond het toen een baanbrekend geweldig design, en vond de M8 ook nog wel een kleine verbetering maar deze M9? ziet er weer te gelijkaardig uit, het overstappen van een ronde naar vierkante camera module vind ik persoonlijk lelijk en de zwarte boord onderaan met het htc logo op de voorkant is ook nog steeds overbodig.

Wat ik overigens wel positief vind is dat ze op 5" en full HD blijven. Verder hoop ik nog dat ze hard blijven focussen op de audio output (en dan met name de hoofdtelefoonaansluiting) want daar kunnen andere fabrikante nog steeds niet aan tippen.

[Reactie gewijzigd door vix-ducis op 24 juli 2024 16:32]

M7 blijft de enige One voor mij. De M8 vond ik te groot geworden. Bovendien is zo een gladde achterkant niet heel handig, valt regelmatig uit mn hand als ik hem uit me zak pak. Daar hebben ze met de M8 en de M9 niks aan gedaan helaas.

Tel daarbij op de ontwikkeling van de HTC apps, sinds Sense 5.0 is HTC bezig hun eigen apps steeds meer te slopen en de beste USPs te verwijderen (Gallery app, Browser app (vooral NIET updaten), App drawer waar de clock/weather widget heel strak in was verwerkt tot sense 5.5).

Mijn volgende telefoon (na de M7) zal waarschijnlijk geen HTC meer zijn. Ik verwacht dat iets hetzelfde blijft of beter wordt. En HTC was gewoon ontzettend goed bezig maar wordt alleen maar slechter.
Ik neem gewoon de komende jaren niets meer. HTC One M7 voldoet voor mij prima. Custom ROM erop en gaan. Prima design, accuduur niet te beroerd. Waarom zou je iets dat goed is persé vervangen voor een nieuw toestel? Because it's hip? Mij niet gezien :)
Eens, ben ook tevreden met ARHD nu, heb wel auto update van apps volledig uitgezet, sowieso omdat de telefoon anders op ongunstige momenten gaat updaten (al zit ik op wifi, als ik weet dat ik nog een lange dag/avond te gaan heb wil ik het niet).
Handmatig 1x in de maand alles updaten werkt perfect, zo sla je een hoop updates waar geen enkele changelog voor wordt gegeven sowieso uit.
En zo voorkom je ook dat HTC zn eigen apps nog verder verpest en je die nog gewoon kan gebruiken.
Mochten de geruchten kloppen, is dit zeker een pluspunt voor de mensen die dat willen (Een hele groep dus ;) ). Ik denk ook wel dat de meeste GSM-winkels wel vermelden dat een telefoon met een hoge resolutie nadelen heeft op de batterij. Dat hoop ik toch voor hun, voor de tevredenheid van hun klanten

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 24 juli 2024 16:32]

Hier sluit ik me ook bij aan.
Die zwarte balk onder het scherm met alleen het logo erop moet echt weggehaald worden.

De telefoon zou er zo 5 mm minder hoog van worden, en zeker met speakers aan zowel de boven als de onderkant is dat best een hoop omdat hij al hoger is.
Ik ben het geheel met je eens.

HTC zal zeker een nutteloos balkje onder het scherm toegevoegd hebben puur om hun klanten te irriteren.

Nee dus, denk aub logisch na voordat je iets roept. HTC doet dit niet om jouw en anderen te irriteren, Er zit de nodige electronica onder om je een mooi beeld, goed geluidskwaliteit e.d. te leveren. Mocht het kunnen zonder het balkje, dan had HTC dat heus wel gedaan hebben... lijkt mij?
Maar goed dat jij geen Marketeer bent.. Serieus, denk jij dat HTC dat logo er enkel voor jou op zet?
Anoniem: 16328 20 januari 2015 16:03
Boomsound neemt te veel ruimte in beslag, maar je krijgt er dan wel echt goed geluid voor terug. Ik heb liever minder geluid en meer een G3 uiterlijk, maar HTC heeft met Boomsound een USP in handen die ze logischerwijs niet uit handen geven.
Ik moet zeggen dat dat mij zwaar tegenvalt.
Met elke firmware-update die ik op mijn m7 heb gehad is het maximale volume verlaagd.
Je hebt er uiteindelijk dus zeer weinig aan.

Dat gezegd hebbende; kwa formaat was de m7 wat mij betreft echt perfect. Sterker nog; iets kleiner had ik niet erg gevonden.
Denk dat hiermee de overstap naar Sony (Z1 compact) een zekerheidje wordt.

[Reactie gewijzigd door MikeyMan op 24 juli 2024 16:32]

Anoniem: 469228 @MikeyMan20 januari 2015 23:09
dit is gewoon persoonlijke voorkeur, ik vind het volume hard genoeg op m'n m7 hoor... een beetje te hard zelfs.

ben hartstikke blij met de geluidskwaliteit van boomsound en ben zeker bereid om een beetje extra ruimte te reserveren voor deze feature.
Gewoon persoonlijke voorkeur? Ik heb het over volume, dat is Gewoon meetbaar. Ik koop een telefoon met volume X, en na drie updates Is er nog x/2 over. Da's dus ruk.

Ik kan intussen niet meer fatsoenlijk muziek luisteren tijdens het douchen. :X
Anoniem: 469228 @MikeyMan23 januari 2015 23:21
als we het over meetbaar volume hebben dan moet ik helaas zeggen dat je aardig doof begint te worden als je het zacht vindt, of kan het zo zijn dat mijn oren te gevoelig zijn (wat me minder waarschijnlijk lijkt)? :)
Anoniem: 636991 20 januari 2015 13:48
Ik hoop toch echt dat het bij een 5" scherm blijft en niet naar een 5,5" scherm gaat, zoals ook in het geruchten circuit wordt vermeld.
Volgens mij hebben die 5,5" geruchten betrekking op een ander toestel, de HTC hima (ace) plus, de grotere versie van de verwachte m9.
http://nl.hardware.info/n...-bezelloos-55-inch-scherm
Hij lijkt weer meer op de M7 en daar ben ik als M7 eigenaar die loert naar een nieuwe rond de zomer wel blij mee... Als de specs een beetje knap zijn dan gaat dit hem vast en zeker worden!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.