Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Er zijn afbeeldingen online verschenen van de Galaxy J1, de eerste smartphone uit Samsungs aankomende budgetreeks van Android-toestellen. Er is naast een 3g-versie een dualsim-versie van het toestel met 4g-ondersteuning.

Na de eerdere Galaxy A-reeks van metalen telefoons en Galaxy E-serie van midrange-toestellen is de Galaxy J1 de eerste uit een nog aan te kondigen budgetlijn van Samsung. Daarmee zou het de derde nieuwe lijn van Android-smartphones zijn van de Zuid-Koreaanse fabrikant in enkele maanden tijd.

De Galaxy J1 heeft een 4,3"-scherm met een resolutie van 800x480 pixels en draait op een Marvell PXA1908-soc. Er zijn 4g-versies in zowel single-sim als dualsim-varianten met een frontcamera met een maximale resolutie van twee megapixel, terwijl er ook een versie lijkt aan te komen die alleen 2g en 3g ondersteunt en een vga-camera heeft aan de voorkant.

De telefoon zou draaien op Android 4.4 met daaroverheen Samsungs eigen skin en diverse features die nog niet heel lang geleden voorbehouden waren aan duurdere modellen, zoals Ultra Power Saving Mode uit de Galaxy S5.

De datum op het marketingmateriaal is 14 januari. Die datum komt niet altijd overeen met de datum van aankondiging, maar vaak ligt het er niet ver van af. Daardoor ligt het voor de hand dat Samsung de telefoon snel zal presenteren. De adviesprijs bij een eventuele release in Nederland en België is nog onbekend.

Samsung Galaxy J1Samsung Galaxy J1Samsung Galaxy J1Samsung Galaxy J1

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Ik wacht met smart op een high end dual sim! Fabrikanten doe eens gek aub :)
Nou de Samsung S5 is er gewoon in dual sim, hoe high end wil je het hebben?
Alleen weigeren de meeste bekende winkels op 1 of andere manier deze telefoon in hun assortiment op te nemen, terwijl de telefoon officieel beschikbaar is voor Nederland.
omdat de meeste winkels/ketens in handen van de 3 grote aanbieders zijn.

Dual sims gebruik je om op 2 verschillende netwerken te kunnen zitten, en daarom heeft de gevestigde orde daar geen interesse in. Ze hebben liever dat je maar op 1 netwerk zit, die van hun.
Je ka ook gewoon bij KPN je abo hebben prive en bij kpn je abo voor werk dus ik snap niet waarom ze dit niet standaard bieden. in het oosten zijn dual of zelf tripple sims heel normaal
in het oosten is het JUIST vanwege het feit dat men op meer dan 1 netwerk zit. China is daar volgens mij een goed voorbeeld van.
En langzamerhand krijgen we hier dezelfde situatie waar mensen beginnen te puzzelen wat de goedkoopste combinatie van sim-kaarten is.

Ik gebruik nu al tijden een dual-sim. En blijer kan ik niet zijn als ik in het buitenland er gewoon een buitenlandse sim bij kan stoppen.

Verschillende mogelijkheden en redenen te over voor dual-sim (althans voor mij)
1 sim voor prive
1 sim voor zakelijk
1 sim voor data
..of gewoon 2 sims voor verschillende netwerken.
..of 1 binnenlandse en 1 buitenlandse sim

Eindelijk begint dual-sim hier ook voorzichtig door te dringen.
Diverse Android toestellen of de Lumia dual sim varianten.

De netwerkaanbieders zijn bang klanten kwijt te raken met dual-sim.
Totdat ze zich realiseren dat door dual-sim men het toestel netto meer gaat gebruiken.
Ook de winkels hebben dezelfde angst.

De angst dat men klanten kwijtraakt is ook ondoordacht. Uiteindelijk blijft het totaal aantal potentiele klanten gelijk. Ze worden alleen verdeeld over de aanbieders.
Je kan ze kwijtraken...maar ze komen er weer bij....

Als je in China in de telecomwinkels kijkt verkopen ze daar rustig dual-sim toestellen.

...nu nog het probleem met al die verschillende 4G banden oplossen....
In China zijn phones met meerdere sims gemeengoed. iemand bellen bij je provider is daar gratis. Dus met meerdere simmen kun je meer vrienden gratis bellen.
Ik heb op dit moment Vodafone prive en Vodafone voor mijn werk, alleen wil ik niet met 2 telefoons rondlopen.

Kijk dat vodafone en kpn ze zelf niet aanbieden in hun shops, prima, maar waarom de hier allom bekende internetshops niet? Er zijn er wel een paar, maar de echt bekende doen dan dat niet. Ik heb ze gemaild en nee het komt ook niet in het assortiment.

Dus als nu iedereen die een highend dualsim wil zoals de Samsung S5, nu eens een mailtje stuurt naar deze webshops, wellicht dat er dan bij hun wel een lampje gaat branden.

[Reactie gewijzigd door OmeAnne op 13 januari 2015 11:59]

Dual-sim.nl

koop ik al jaren mijn dual sims. ik woon in belgie maar heb een bedrijf in NL en zit dus vast aan een dual sim en daar kan ik altijd wel vinden wat ik zoek.

En ik snap inderdaad niet dat dual-sim geen gewoonte is in europa. veel vrienden kijken mij vreemd aan als ik zeg een dual sim tel te hebben. dan moet ik echt uitleggen wat dat inhoud
Heb wel eens besteld uit oostblok landen zoals die site van jou maar dat gaat niet altijd goed met garantie.

Nu bestel ik bij deze shop http://dual-sim.nl, is tenminste een Nederlandse webshop en word altijd goed geholpen daar :). Soms kan je het ter plaatse ophalen bij ze.

edit; ze hebben ook de telefoon galaxy dual sim S5 op voorraad zie ik http://www.dual-sim.nl/sa...sim-shimmery-white-g900fd .
Ik zeg ook niet dat ie niet te krijgen is, maar bij een studentenmobiel gsmeasy en belsimpel en meer van de bekendere websites waar ze met abonnementen aanbieden, kun je deze telefoon niet krijgen.
In de pricewatch is een Galaxy S5 met dualsim te vinden
Bekijk de Zopo ZP999 eens. Volgens mij redelijke specs en 2 sims met 4G
Xperia Z3
Galaxy S5 Duos
HTC One M8 Dual

Alle high-end toestellen zijn wel in Dual-SIM variant te krijgen maar niet op de Nederlandse markt!
Heb zelf een honor 6 is redelijk high end, wellicht iets voor jou?
Ben ik niet zo van gecharmeerd maar wellicht wel de beste keuze!
Houdt bijvoorbeeld THL in de gaten. Die komen later dit jaar met een 4g dual sim met een processor 8-core op 2.5Ghz
Dat is het minste wat ik kan doen, thanks!
Er is al een tijdje een triple-sim LG.

Dat is pas gek doen.
ASUS ZenPhone 5 is in dual sim en intel CPU.
Enige nadeel is dat je het moet importeren....lage prijs is een voordeel.
Van de Sony Xperia Z3 is er ook een dual-sim versie. Heb deze besteld en vol ongeduld aan het wachten tot deze geleverd wordt. Wanneer je je beperkt tot Nederlandse of Belgische webshops zul je deze inderdaad niet vinden maar het aanbod online is gigantisch ;)
Als je daar naar op zoek bent dan haal je toch een ZTE of een ASUS of HTC of Samsung bij een Chinese webwinkel?

Voor minder dan 300 Dollar heb je al een dual sim telefoon met Snapdragon 801 en 5 inch full hd scherm zoals de ZTE Nubia Z7 mini.
Je zou maar bij samsung werken dan word je toch helemaal gek. Zo wat gaan we vandaag weer eens doen, nou laten we het 50e low budget model gaan ontwikkelen of het 50e high end model. De bedoeling is dat jullie zoveel mogelijk ontwerpen voor zo min mogelijke kosten zonder er maar een seconde over na te denken, kijk maar naar de andere merken en kopieer die strategie. Vraag van een medewerker: moeten we geen producten maken waar we trots op zijn of waar in ieder geval is over nagedacht, nee hoe meer telefoons des te meer winst!
Elke fabrikant gaat voor geld en bij de ene is dat meer verkopen bij de andere betekend het alleen telefoons met een bruto marge van meer dan 50%...

Linksom of rechtsom het gaat altijd om geld, daar is een bedrijf een bedrijf voor en geen goed doel.

Denk dat Samsung medewerkers heel trots mogen zijn, als je na gaat hoe snel ze de markt veroverd hebben de afgelopen jaren, en niet door een budgetmerk te zijn overigens, de winsten waren tot niet lang geleden ook nog is niet mis :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 13 januari 2015 10:31]

Je kan de wereld vol stampen met telefoons.
Maar alsnog draaien minder winst, en worden al snel ingehaald door de oosterse markt ''XIAOMI''
Zet een fatsoenlijke product neer ipv gewoon rushen met releases :)

Want voor de galaxy-line hadden ze ook geen succes, maken ze 1 galaxy-line ''goede telefoon'' meteen hadden ze succes.

Nu is het geen succes meer maar proberen ze onder naam ''galaxy'' geld bij mensen vandaan te plukken wat nu dus bergafwaarts gaat.

En van mij mogen ze bergafwaarts gaan:
1. Slechte/tot goedkope bouwkwaliteit
2. Touchwiz een drama van een schill (lag etc etc/ + allemaal nutteloze shitload aan apps)

Voordelen:
1. Vrijwel elke toestel kan je micro-sd in doen, voor vele is dit echt een pluspunt
2. Removable battery ook iets gunstigs? Nja zelf heb ik nooit problemen gehad met de batterij van de Samsung, prima accuduur voor mij.

Enige voordeel wat ik uit een Samsung high-range zelf kan halen dus alle andere niet.
Is het ''AMOLED'' scherm wat super mooi is, en dat het ''waterdicht'' is, maar dan niet eens zoals HTC het heeft met geen klepjes en dergelijke dus met klepjes, dus eigenlijk niet eens een voordeel maar nadeel.

PS: is based on own experience with Samsung devices over the years.
+ Reading articles about the releases and more.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 13 januari 2015 11:26]

Maar alsnog draaien ze verlies en worden al snel ingehaald door de oosterse markt ''XIAOMI''
Westerse markt bedoel je ;)
De laatste keer dat ik op de wereldkaart keek lag Zuid Korea verder naar het oosten dan China :+

Verder ben ik het grotendeel met je eens hoor. Voor mij geen Samsung telefoons voorlopig :)

[Reactie gewijzigd door Thedr op 13 januari 2015 11:04]

Pardon

Ze draaien geen verlies hoor !!
Ze maken minder winst.

Zou zeggen kijk even naar de laatste kwartaal cijfers.
Niet bepaald verlies ;)


"Slechte/tot goedkope bouwkwaliteit"

Leg uit, omdat het plastic is ?
Ze gaan nu juist vooruit met bouwkwaliteit wat dat betreft.
En beter wat plastic in de telefoon dan helemaal Aluminium en een SAR waarde die maar net toelaatbaar is.

http://www.rfsafe.com/sim...s-legal-radiation-limits/

Dit voorbeeld is een iphone 6 plus, maar er zijn meerdere toestellen, die een redelijk hoge SAR waarde hebben, echter de Samsungs zijn extreem laag.

Waarom Samsung laag nou gewoon omdat ze er aandacht aan hebben besteed

http://www.rfsafe.com/sam...st-radiation-cell-phones/

Maar goed Samsung doet het met niets goed volgens de leden van de Tweaker site

Wat betreft software:

http://www.nu.nl/mobiel/3...axy-s6-veel-simpeler.html

[Reactie gewijzigd door 634684 op 13 januari 2015 11:54]

Dit is echt de meest foute beredenering die je maar kan hebben, helaas denkt 80% hetzelfde als jou.

Een bedrijf start omdat iemand een bepaalde passie heeft en dit met zijn of haar product aan de wereld wil laten zien. Je start een bedrijf niet om veel geld te verdienen, is dit wel het geval dan zal je nooit groot worden, uitzonderingen daar gelaten. Het kan wel, dan moet je dezelfde bedrijfsfilosofie als samsung hanteren, die kijken eerst naar de rest en stemmen daar hun producten op af. Telefoon markt gekopieerd van apple, tv markt gekopieerd van lg en zo doen ze dit met bijna al haar producten.

Tuurlijk zitten er mensen bij Samsung die producten met passie ontwerpen, alleen word hier van bovenaf geen ruimte voor gegeven aangezien het een soort van mcdonald formule is, meer voor minder zonder daarbij kwaliteit te hanteren.
Op het moment dat een bedrijf de beurs op gaat moeten ze zich aan de aandeelhouders verantwoorden, met andere woorden je moet elk jaar blijven streven naar winst alleen kan dit op verschillende manieren. In het geval van Apple, philips, google is de filosofie, liever twee goede producten dan 100 magere. Ik sta hierachter ondanks dat samsung veiliger te werk gaat, als de iphone instort heeft Apple een probleem waar samsung nog 100 vergelijkbare apperaten heeft. Maar goed we leven nu eenmaal in een maatschappij waar kwaliteit niet meer echt hoog in het vaandel staat en mensen liever meer voor minder kopen. Gelukkig zijn er nog bedrijven die het wel proberen en uiteindelijk zal dit altijd blijven lonen.
"Je start een bedrijf niet om veel geld te verdienen, is dit wel het geval dan zal je nooit groot worden, uitzonderingen daar gelaten"

Ik begrijp wat je bedoeld, en ben het daar ook mee eens, maar dit is toch echt hippie praat. Zowat alle grote bedrijven fixeren zich op geld verdienen en groei. Hun totale organisatie is daar op ingericht. Pak de Forbes 500 er eens bij, hoeveel bedrijven daar leven van de "passie".
"Je start een bedrijf niet om veel geld te verdienen, is dit wel het geval dan zal je nooit groot worden, uitzonderingen daar gelaten"

Ik begrijp wat je bedoeld, en ben het daar ook mee eens, maar dit is toch echt hippie praat. Zowat alle grote bedrijven fixeren zich op geld verdienen en groei. Hun totale organisatie is daar op ingericht. Pak de Forbes 500 er eens bij, hoeveel bedrijven daar leven van de "passie".
Los daarvan, er zijn maar weinig bedrijven, zeker in de tech branche, die zelfstandig op eigen investeringen groot worden. De stelregel "Met geld kun je geld maken" gaat hier helemaal op. Voor expansie, of investeringen is aanvullend kapitaal nodig en dat wordt vaak onttrokken bij financierders. Deze financierders (banken of privat investors, doorgaans juist mensen uit de quote 500 :-)) lopen door hun investering risico, het risico dat jij met je bedrijf failiet gaat. Als tegenprestatie is er dus een dividend / fee / renteafspraak vaak van kracht welke periodiek betaald dient te worden. Zo zie je maar dat je ondanks "je passie" bijna niet succesvol kunt worden zonder financiele bijval.
Dat is precies wat ik zeg, al die bedrijven zijn begonnen vanuit een bepaalde passie, behalve oliemaatschappijen en banken. Die passie is uiteindelijk een groot product geworden die vervolgens met aandeelhouders etc te maken krijgt en de oorsprong van het product compleet word vergeten. kijk voor de grap maar eens naar de eerste 50 bedrijven, met welke filosofie ze zijn gestart en op welk punt het is overgenomen en tevens fout is gegaan. Wat Maddog hieronder zegt is helemaal waar, zodra je vast zit aan investeerders kan je dag zeggen tegen je oorspronkelijke idee aangezien die maar om één ding investeren en dat is geld. Ook weer uitzonderingen, zoals een elon musk die zich in de AI wereld begeeft om controle te houden niet om geld te verdienen. 95% van de investeerders zal echter een winstoogmerk hebben.
Nog 3 toestellen die met een gerushte firmware op de markt komen (single sim, dual sim, 3g), maar vergeet maar dat er überhaupt een update komt om alle bugs te fixen (reken maar dat ze er zijn). Samsung brengt zo veel toestellen op de markt dat support leveren ook schier onmogelijk is. Elk toestel weer een nieuwe chip met een eigen sourcetree waar vervolgens touchwiz is ingehackt, waardoor upstream updates ook gewoon onmogelijk zijn zonder alles weer opnieuw bij elkaar te hacken.

zelf ooit een s advance met de belofte op jelly bean gekocht. De update kwam een jaar te laat zat zo vol met geheugen/power problemen dat er niet mee te werken viel.
Adviesprijs zal niet hoger dan 125 euro mogen liggen denk ik.
Ik zou eerder zeggen dat 50 Euro ook wel voldoende is.

Ja, dat zijn wereldwijd gezien tegenwoordig de prijzen waarmee je moet concurreren in de onderste regionen van de budgetmarkt.

Nou vooruit dan, omdat er Samsung op staat zouden ze 'm buiten Azië misschien nog voor ¤75 kunnen verkopen.

[Reactie gewijzigd door FlowDesign op 13 januari 2015 13:07]

Voor 50 euro vind je geen dual sim 4G toestellen
De rest van de specificaties stroken ook totaal niet met een 4G telefoon.
Iemand die een 4G abbo kan betalen koopt wel een betere telefoon dan dit.
Dus om het daar vanaf te laten hangen is toch een ietwat kromme vergelijking vind ik.
Als deze met name voor de opkomende landen (China, India, Brazilië etc.) bedoeld is, dan moet ie daar wel héél erg goedkoop worden. Want deze specs zijn in vergelijking met de al bestaande goedkope toestellen in die landen vrij karig (denk Xiaomi enzo).
In het Budgetsegment kun je zo'n toestel eigenlijk beter niet kopen. Je zult waarschijnlijk één of geen updates krijgen, en veiligheidproblemen worden tegenwoordig ook niet meer opgelost op dit platform.
De 120 euro kostende bb z10, met 4g die ik een jaar geleden heb gekocht voor m'n vriendin krijgt daarintegen wel frequent updates en wordt al ruim 2 jaar gesupport door de fabrikant.
Hetzelfde geld voor goedkope windows phones, die kunnen ook rekenen op prima support en updates van de fabrikant. Waardoor je veiligheid en functionaliteit blijft groeien.

In dit segment, zou ik mensen dan ook aanraden een telefoon met os gemaakt door de fabrikant, of eentje met toezegging van toekomstige updates te kopen.
Geen enkele fabrikant doet toezeggingen vooraf over mogelijke updates.

Bovendien....bij Android draait 60% nog op oude versies, dus die mensen hebben waarschijnlijk geen behoefte om te upgraden. Dan is het ontbreken van updates een non-issue.

En als je je telefoon root, kun je alsnog een latere versie Android gebruiken.
Ik dacht dat Samsung zou stoppen met zoveel modellen op de markt te brengen, het tegendeel blijkt echter waar. In deze paar dagen van het eerste jaar hebben ze 4/5 toestellen geïntroduceerd. Dat belooft wat voor de rest van het jaar }:O

[Reactie gewijzigd door ToFast op 13 januari 2015 10:31]

Ik snap het nut van 4g in dit soort toestellen niet helemaal. Gezien de processor en het oh zo vloeiende touchwiz, moet je eerst en paar seconden wachten tot uberhaupt de browser heirbaan is, laat staan dat het laden van sites langzamer zal gaan door de brakke hard- en software.
Ah super, kan ik als m'n budget model het binnenkort opgeeft een nieuwe kopen :D
Ik ben niet zo veeleisend qua smartphones. Als ik ermee kan bellen, Whatsappen, SMS'en en Dropbox op kan draaien is dat prima ;)
Zie er eigenlijk geen concurrent in van de Moto G 2014 waarvan binnenkort ook weer een 4G versie komt. Ook de Honors zijn qua specs beter. Alleen de naam Samsung zal toch best wel weer voor aardige verkopen zorgen.
Volgens mij zijn ze een beetje de weg kwijt daar. Ik meende dat ze juist een stapje terug gingen doen qua toestellen, maar het lijkt alleen maar meer te worden :?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True