Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties

LG heeft de gebogen smartphone G Flex 2 aangekondigd. Het is LG's eerste smartphone met een Qualcomm Snapdragon 810-soc en is bovendien een van de eerste smartphones met ddr4-geheugen. De telefoon heeft net als zijn voorganger een zelfhelende achterkant.

De G Flex2 heeft een gebogen 5,5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het gaat om een p-oled-scherm, met een plastic substraat voor de buigbaarheid. Het scherm is daarmee kleiner dan dat van de eerste G Flex, dat een 6"-scherm heeft met 1280x720 pixels.

De telefoon zelf is 14,9x7,5cm groot, een tikje groter dan LG's eigen G3, die eveneens een 5,5"-scherm heeft. De dikte varieert van 7,1 tot 9,4mm. De telefoon weegt 152 gram.

De G Flex2 is een van de eerste aangekondigde toestellen met een Qualcomm Snapdragon 810, een octacore-processor met vier Cortex A57- en vier Cortex A53-kernen. Omdat hij vanaf de release draait op Android 5.0 Lollipop, kan de processor gelijk gebruik maken van de 64bit-ondersteuning. Er is 2GB ddr4-werkgeheugen aanwezig, samen met 16GB of 32GB flashopslag. De opslagcapaciteit is uitbreidbaar met een microsd-kaartje en de smartphone is geschikt voor 4g-netwerken. Ook 802.11ac-wifi en bluetooth 4.1 zijn aanwezig, evenals nfc.

De 3000mAh-accu kan in 40 minuten tot 50 procent worden opgeladen, zo claimt LG. Aan de voorzijde is een 2,1-megapixel-camera te vinden, terwijl aan de achterzijde een 13-megapixel-camera aanwezig is met optische beeldstabilisatie.

De gebogen telefoon heeft bovendien een zelfhelende achterkant, waarop kleine krasjes vanzelf verdwijnen als het toestel op kamertemperatuur is. De smartphone komt eind januari uit in Zuid-Korea en verschijnt daarna in andere landen. Informatie over eventuele release en prijs in Nederland en België is nog niet bekend.

LG G Flex2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Leuk toestel maar persoonlijk vind ik 2gb ram te weinig.
Het zou leuk zijn geweest had lg er bij de 32gb versie meteen 3 of 4 GB ram ingegooid, want 2gb vind ik vandaag de dag weinig voor een top end smartphone.
Vergeet niet dat het DDR4 geheugen is. Dat is sneller dan de DDR3 variant in de smartphones van tegenwoordig. 2GB ddr4 werkt vele malen sneller en efficiŽnter dan bijvoorbeeld 3GB ddr3.
Vergeet niet dat het DDR4 geheugen is. Dat is sneller dan de DDR3 variant in de smartphones van tegenwoordig. 2GB ddr4 werkt vele malen sneller en efficiŽnter dan bijvoorbeeld 3GB ddr3.
Laten we zien hoeveel efficiŽnter het is aangezien het inderdaad sneller werkt maar dan nog neemt dat niet weg dat de ram snel kan volraken maar, dan heb je weer dat Android 5.0 minder ram genruikt , en dan heb je weer hoe lg hier mee zal omgaan, dus volgens mij is het het beste dat we gewoon wachten tot die in de winkels licht en dan zien we of die 2gb genoeg is of niet ;)
Dat DDR4 veel efficienter zou zijn gaat nog niet op voor de Snapdragon 810 in zijn huidige vorm. Volgens verschillende berichten heeft de memory controller van de huidige revisie van Snapdragon 810 problemen, waardoor memory-performance sterk achterblijft bij Snapdragon 805 and en zelfs Snapdragon 801 (ondanks de dual-channel 64-bit memory interface, wat een PC-klassegeheugen interface is). In vroege Geekbench resultaten voor een prototype met Snapdragon 810 is dit ook duidelijk te zien (achtergrond: http://mobilesemi.blogspo...s-for-snapdragon-810.html).

Dat 3GB RAM minder efficient is dan 2GB gaat trouwens niet op voor mobiele apparaten. Samsung heeft namelijk al enige tijd 6Gbit en 3Gbit LPDDR3 geheugenchips op de markt die het mogelijk maken om heel efficient een smartphone uit te rusten met b.v. 3GB of 1.5GB geheugen met een normale 64-bit/32-bit dual channel of 32-bit geheugeninterface. Daarom zie je ook veel Samsung telefoons met 3GB of 1.5GB RAM.

Geheugen voor PCs bestaat vooralsnog (en al vele jaren) alleen uit geheugenchips met machten van twee (zoals 4Gbit, 8Gbit, 16Gbit etc) waardoor DIMM modules met 3GB of 6GB niet mogelijk zijn.
Maar waar ik met veel moeite de 2gb ram niet vol krijg op mijn Nexus 4, wat is het nut van 4Gb?

Ik bedoel mijn laptop heeft 4gb en alleen bij sommige games merk ik dat Firefox even uit moet maar het is genoeg, en voor de meeste mensen is 4gb a 8gb zat en dat OP een desktop (Tenzij je zware programma's draait of de nieuwste games wilt spelen).

En verder, de enige app die bij mijn telefoon meer dan 40mb ram opslurpt is facebook, die heeft tussen de 55mb tot als die gek wordt 240mb nodig, maar even geforceerd stoppen en het is weer 55mb of iets meer.

Maar goed, er zijn genoeg specs geile mensen, ik bedoel ik hoor soms it'ers praten dat de snapdragon 810 slechts 2ghz is en dat deze dus traag is omdat de 805 op 2,7ghz draait, of dat ze graag op een 5" telefoon een qHD scherm willen omdat fhd niet scherp genoeg is of eentje die het zo bot maakt dat zijn Note 4 te weinig aan 3GB ram heeft.

Maar goed, ik ben blijkbaar een uitzondering.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 5 januari 2015 18:40]

Maar waar ik met veel moeite de 2gb ram niet vol krijg op mijn Nexus 4, wat is het nut van 4Gb?

Ik bedoel mijn laptop heeft 4gb en alleen bij sommige games merk ik dat Firefox even uit moet maar het is genoeg, en voor de meeste mensen is 4gb a 8gb zat en dat OP een desktop (Tenzij je zware programma's draait of de nieuwste games wilt spelen).

En verder, de enige app die bij mijn telefoon meer dan 40mb ram opslurpt is facebook, die heeft tussen de 55mb tot als die gek wordt 240mb nodig, maar even geforceerd stoppen en het is weer 55mb of iets meer.

Maar goed, er zijn genoeg specs geile mensen, ik bedoel ik hoor soms it'ers praten dat de snapdragon 810 slechts 2ghz is en dat deze dus traag is omdat de 805 op 2,7ghz draait, of dat ze graag op een 5" telefoon een qHD scherm willen omdat fhd niet scherp genoeg is of eentje die het zo bot maakt dat zijn Note 4 te weinig aan 3GB ram heeft.

Maar goed, ik ben blijkbaar een uitzondering.
Je begrijpt me verkkert denk ik :)
Ik zeg niet dat het toestel 4gb ram moest hebben mag maar ja, 3gb moet in een top end toestel vind ik en dat heeft niets te maken met dat ik naar de specs kijk maar met de schil van lg krijg je problemen met 2gb aan ram de g3 met 2gb ram heeft bijna heel het ram geheugen vol en zit vol met lag en glitches.

Terwijl dat al een stuk minder is op de versie met 3gb ram.
Jij vergelijkt dit met een Nexus toestel daar krijg je die 2gb ram niet vol dan kan ik zeggen dat 1gb genoeg is want ja iphone's draaien ook zeer soepel en dat met 1gb ram.

Neem eens ergens in een winkel ofzo de g3 met 2gb ram in je handen en speel er een beetje mee je zult meteen begrijpen wat ik bedoel.
Ik doelde ook niet dat jij specs geil bent, ik bedoel dat die mensen wel bestaan ;)

En de reden dat de LG G3 lagt is niet de ram geheugen, dat komt door de resolutie in combinatie met de CPU en de bijbehorende GPU, die trekken dat niet helemaal, op custom ROM is het minder, maar nog steeds af en toe merkbaar.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 5 januari 2015 18:53]

Met Android 5.0 en Google Now Launcher is dat probleem bijna helemaal weg voor mij, maar in games of apps eigenlijk nooit last van, grootste boosdoener was volgens mijn idee de LG Launcher en brakke optimalisaties
2 GB is idd poep!, minimaal 4GB tegenwoordig in een beetje smartphone!
64-bit CPU heeft redelijk nut, is efficiŽnter als de apps ervoor aangepast worden.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 5 januari 2015 18:34]

Android apps draaien op een JIT compiler, dus ze hoeven niet aangepast te worden om van 64-bits instructies gebruik te maken.
Ja dat weet ik maar moeten ze niet naar een 64-bit versie gemaakt worden zodat ze een 64-bit CPU volledig kunnen benutten?

Bij Windows, iOS en Linux is dat wel het geval, een 32-bit app of programma blijft werken, maar het kan de voordelen van 64-bit niet volledig benutten.
Dat klopt voor gecompileerde software. Als het een JIT framework zoals Java of .net gebruikt, wordt de software bij gebruik gecompileerd.

[Reactie gewijzigd door ClementL op 5 januari 2015 18:47]

Uhm op zowel Windows als Linux hebben 32bit apps voordelen van draaien op een 64bits cpu/os.
Niet, ze draaien nog steeds als 32-bit en hebben diezelfde limitaties, tenzij ze een echt 64-bit programma zijn.

Mooi voorbeeld zijn games, die zijn tegenwoordig vaak 64-bit omdat ze anders als programma tegen de limiet van 32-bit komen, in dit geval dat ze max 3.3gb ram kunnen gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 6 januari 2015 13:14]

Ik beweer ook nergens dat de limieten ineens weg zijn oid.
Maar 32bit heeft wel degelijk voordeel op 64bit door wat handige optimalisaties, stukje hiervan word teniet gedaan door de compatibility laag op windows, maar dit is minder een probleem op Linux.

Maar een 32bit app kan betere performance hebben op een 64bit OS tegenover een 32bit OS. Wel wat goede posts/blogs over gelezen wat diep op de details ingaat maar kan die zo niet terugvinden op Google.
Dat JIT (Just in Time) compiler is vanaf android 5.0 niet helemaal meer waar. Vanaf 5.0 wordt er standaard gebruikt gemaakt van de ART-Runtime en deze brengt Ahead of Time compilation mee.

https://source.android.com/devices/tech/dalvik/art.html
Dat klopt, maar het effect blijft hetzelfde. Uiteindelijk is het gewoon JIT met caching.
Ik zie nergens staan dat er 4 GB in zit

Er is 2GB ddr4-werkgeheugen aanwezig

Kan gebeuren...

[Reactie gewijzigd door TinusTegengas op 5 januari 2015 18:39]

Ik had per ongeluk de verkeerde bericht gewijzigd, vandaar :)
Er is 2GB ddr4-werkgeheugen aanwezigg

mag toch hopen dat dat een foutje/grap is... waarom zou je nog 2gb in een telefoon stoppen 4gb kost bijna niets meer en is in alle opzichtne beter.
Zeker als je een 64 bit OS gaan instaleren...
Oke, het kost niet veel meer, maar wat heb je eraan?? Apple doet het nog met 1gb en ik voel op mn IPad (air) totaal geen haperingen wat lijkt op te weinig ram, en mn iPad is ook 64-bit. Waarom?, dan kunnen ontwikkelaars zwaardere apps maken die voor 64-bit systemen zijn bedoeld. Maar 4gb is eigenlijk wel overdreven, 3gb had er van mij eigenlijk wel in mogen zitten voor een high-end foon.
Wat je eraan heb? Nou multitasking is een ramp op android.
Als ik een spelletje aan het spelen ben en even snel wat wil opzoeken of gebeld word is het spel meteen uit het geheugen gegooid door alle andere meuk die er in android mee gestart word.
En dus kan ik de game weer opnieuw laten en is de kans groot dat ik mijn tot nu toe behaalde resultaten krijgt ben wat niet acceptabel is. meer ram betekend meer geheugen voor de gebruiker.

het is dus zeker geen luxe of overdreven. Apple lijkt anders te werken maar daar heb je op android niks aan.
Jij merkt het onbewust echt wel hoor. Of hoe praat je het anders goed dat als je even een aantal tabbladen open hebt staan, je vervolgens terug gaat naar je eerste tabblad, dat de pagina dan herladen moet worden? Yep, dat heeft allemaal met je werkgeheugen te maken. ;) En ik heb zo nu en dan wel lag op mijn iPad 4, helaas.
Afhankelijk van welke versie, (at&t, internationaal etc) en welke je kiest: 16 of 32 GB krijg je 2 of 3 GB ddr4
Een stuk minder gebogen dan de eerste G Flex, en met 149mm niet belachelijk groot.
p-oled is RGB toch? (niet zoals PenTile)
P-oled staat volgens mij voor 'plastic-oled'.
Dit omdat het toestel te buigen is en dat gaat natuurlijk niet met gorilla glass.
P-Oled is het display (net zoals LCD en amoled dit zijn) er zit nog steeds glas overheen. Hiervoor gebruikt LG gewoon gorilla glas 3. Echter hebben ze dit nog wel een speciale chemische behandeling gegeven.Deze behandeling zou de sterkte en duurzaamheid met nog 20% moeten verbeteren, voornamelijk om de hoeken te versterken . LG noemt na de behandeling het Dura-Guard Glass.

Je hebt wel gelijk dat P-Oled voor plastic-(polymer)-oled staat.

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 5 januari 2015 19:37]

Volgens GSM Arena is de curve juist iets groter. Wellicht dat hij kleiner lijkt door de iets andere vormgeving van de telefoon.

PenTile is volgens mij vooral iets dat door Samsung werd/wordt gebruikt. LG heeft 'gewone' RGB Oled schermen inderdaad.
Ik ben wel benieuwd hoe die zelfhelende achterkant werkt. Het idee klinkt wel interessant namelijk!
Je kan even kijken naar video's van het oudere model.
Zo laat MKBHD het een en andere zien.
Er zijn wel filmpjes te vinden hoe het werkt met de orginele LG Flex. De zelfhelende achterkant van de Flex2 zou ook zo moeten werken, maar dan sneller/beter.

voorbeeldfilmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=CRD5apooOwI

[Reactie gewijzigd door dahakon op 5 januari 2015 18:28]

Eindelijk een High-end telefoon met nieuwste Snapdragon chipset die een 1920x1080 pixels scherm heeft.

Ziet er leuk uit die telefoon, vooral ook met die DDR4 geheugen, ben benieuwt naar de reviews.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 6 januari 2015 04:47]

Dit is (op het curved na) wat de G3 had moeten zijn. Kan me niet voorstellen wat het curved aan meerwaarde zou moeten brengen. Verder ben ik erg te spreken over de keuze voor een OLED scherm/1080P.
Verder ben ik erg te spreken over de keuze voor een OLED scherm/1080P.
Oled is niet echt een keus als je een gebogen scherm wilt...
In principe kan een scherm dat op deze manier gebogen is de reflecties van de omgeving terugdringen, waarbij je dus met name jezelf in het scherm gaat zien. Omdat het gezicht zelf meestal minder reflectief is dan de omgeving (met name buiten, denk o.a. aan de lucht en zon achter/rondom het gezicht), geeft dit een relatief donkere reflectie, waar rechte schermen ook alle lichtere (en dus meer verstorende) reflecties rondom het gezicht terugkaatsen. Netto resultaat: beter afleesbaar bij gelijke helderheid.
Zitten wel leuke dingen op deze telefoon, zie het nut niet van een gebogen shcerm, maar een niet kwetsbare dus buigbare telefoon is wel handig, ook het zelf helende is tof.

De vorige G flex was echt butt ugly lelijk qua afwerking, materiaal en lomp. Ben benieuwd of deze er wel wat meer premium uit ziet.

[Reactie gewijzigd door Pinin op 5 januari 2015 19:06]

Zitten wel leuke dingen op deze telefoon, zie het nut niet van een gebogen shcerm, maar een niet kwetsbare dus buigbare telefoon is wel handig, ook het zelf helende is tof.

De vorige G flex was echt butt ugly lelijk qua afwerking, materiaal en lomp. Ben benieuwd of deze er wel wat meer premium uit ziet.
Daar ben ik het mee eens maar zo ver ik op de video's kan zien is de achterkant van lelijk glanzend plastic je zou verwachten dat het een geborsteld metale look zou hebben zoals bij de g3, maar een gsm die heel moeilijk te breken is is zoals je al zecht heel aantrekkelijk zelfs heb ik nog nooit een GSM gebroken en nu moest deze ook nog waterdicht zijn maar ja das voor i.d toekomst zo te zien.
ja, maar juist dat zelfhelende materiaal zal voor die lelijke uitstraling zorgen, en dus niet mogelijk zijn in een mooiere look zoals de G3
ja, maar juist dat zelfhelende materiaal zal voor die lelijke uitstraling zorgen, en dus niet mogelijk zijn in een mooiere look zoals de G3
Klopt maar ja ik denk toch moest ik hem kopen ik er ook meteen een hoes bij zou nemen aangezien dat zelfhelende materiaal er gewoon niet uitziet.
Maar ja het zal waarschijnlijk mogelijk zijn om dat zelfhelende materiaal een mooiere look te geven in de toekomst en misschien zien we dan wel mooie dingen.
Ziet er wel leuk uit als je zo'n kromme telefoon uit je broekzak haalt...maar of het fijn zit betwijfel ik.
Ik heb met mijn S4 toch wel ongeveer de maximale grootte hoor, had graag de note3 gehad, maar dat ding is ook al zo huge _/-\o_ ! Verder mooie telefoon en leuk zo'n zelfhelende achterkant, al zullen de meesten met een dure telefoon toch wel een hoesje kopen (en die uiteraard gebruiken). Een FHD scherm is meer als zat, verschil zie je toch niet (ik kan de pixels helemaal niet zien op mn S4).
Het is echter wel jammer dat er nog niet bepaald een markt voor is en LG dus grotendeels de prijs bepaald voor een kromme telefoon. Hoe zit het met Samsung?? na de release van de Galaxy Round (niet verkrijgbaar in NL, dat is al x jaar geleden, maar dan nog :9 )

[Reactie gewijzigd door pwillemske op 5 januari 2015 18:53]

Goede vraag, een flipcase kun je wel vergeten vanwege de vorm.
Tja, het zal werken, maar of het fijn is...
Ik hou het maar bij een rechte telefoon, in de praktijk misschien toch iets fijner.
Mooie specificaties, maar wat is nou eigenlijk het nut van een curved phone?
Omdat de telefoons steeds grooter worden. En als die gebogen is hoef je niet je telefoon op en neer te bewegen. Als je aan het bellen ben met iemand.

Nee grapje
Dit zal te maken hebben dat LG een tijd slechte smartphones hebben gemaakt. En nu consumenten moeten trekken en laten zien dat hun anders zijn dan de concurrentie. Dat denk ik eigelijk want ze hebben ook als enige een telefoon met QHD scherm.
Een meer zuinige processor in combinatie met een 720P scherm. Cool. Dat moet toch wel leiden tot een zeer acceptabele batterijduur?? Zou dan zomaar opeens een optie kunnen zijn deze telefoon.

Dual sim? :)
Het scherm is, zoals aangegeven, 1080P. Maar een OLED kan je niet met LCD vergelijkken qua stroomverbruik. Ik denk dat de CPU echter wel positief is voor de accuduur, in vergelijking tot bijvoorbeeld een huidige 5+ inch fullHD telefoon met een s800 cpu.
Dual Sim is echter niet iets wat de grote fabrikanten (<-lees, iets wat daadwerkelijk bij de telecomboer op de hoek in de etalage komt te staan) bij Europese releases doen, reken daar maar niet op.

Vindt het persoonlijk een machtig mooi apparaat, die in alle opzichten m'n Tweakerhart sneller doet kloppen.Het ding is innovatief, bruikbaar en compleet. Hopelijk een solide ontwikkeling op de eerste G Flex.
My bad. Te snel gelezen.
Maar dan nog; goed te zien dat ze niet richting QHD schermen gaan puur en alleen omdat de processor/ gpu dat aankan.