Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties

UPC is begonnen met de verkoop van mobiele abonnementen aan al zijn eigen klanten. Tot nu toe had alleen een groep testers een mobiel abonnement van de kabelaar. UPC wil zich onderscheiden door een 'gezinsabonnement' aan te bieden, waarvan meerdere klanten tegelijk gebruik kunnen maken.

De kabelaar hield al sinds oktober een test onder eigen klanten en heeft nu de verkoop van de abonnementen open gesteld voor alle klanten. Klanten van andere kabelaars of internetproviders kunnen het abonnement niet afsluiten: een abonnement bij UPC is vereist om het mobiele abonnement af te sluiten.

Met een gezinsabonnement betalen gebruikers bij UPC Mobiel een tientje per maand extra voor elke extra simkaart voor een nieuwe gebruiker. De gezinsleden hebben een eigen nummer en aansluiting, maar delen de belminuten, sms'jes en data. Een dergelijke constructie is al jaren bekend in andere landen en providers in Nederland spreken al langer openlijk over de mogelijkheid van gezinsabonnementen. Klanten van UPC Mobiel krijgen geen toegang tot 4g. UPC Mobiel maakt gebruik van het netwerk van Vodafone, zo bevestigt de provider tegenover Tweakers.

UPC Mobiel

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

Darkfreak in 'nieuws: UPC komt met mobiele abonnementen':
Het voordeel zit hem hier inderdaad vooral in de laatste bundel:
35 voor 1 persoon 4GB + onbeperkt bellen
22.50 voor 2 personen 2GB + onbeperkt bellen
18.33 voor 3 personen 1.33GB + onbeperkt bellen
16.25 voor 4 personen 1GB + onbeperkt bellen

1 persoon = 35
2 personen = 45
3 personen = 55
4 personen = 65

[Reactie gewijzigd door Torrentus op 16 december 2014 11:05]

Ik vind het nogal tegenvallen als je het vergelijkt met o.a. Hollandsnieuwe. 275min/MB/sms voor 8,50 per maand. Als je de markt betreedt dan doe dit met iets wat de mensen wakker schudt, nu ben je de 13e in een dozijn.
Ik denk dat ze dat met die familie bundel willen doen.
Opvallen vind ik dat je geen voordeel hebt als je al UPC abbonee bent. Dat is iets waarmee ze vaste klanten meer hadden kunnen bieden.

Sowieso vind ik dat er wel wat meer aan het behoud van klanten gedaan mag worden, en dat in alle sectors.
Altijd mooie 'kadeautjes' voor nieuwe leden, maar je trouwe klanten krijgt hooguit een brief met een kostenverhoging.

Nu heb ik nog wel wat voordeel weten te halen door mijn telefoon abbo altijd maar te laten verlengen (en de opdringerige telefoon verkoper die mij een ander abbo wilde aansmeren omdat die van mij niet meer bestond nee te verkopen), waardoor ik nu minder dan 20 euro voor 2gb en onbeperkt betaal maar dat was niet omdat ze mij zo een trouwe klant vonden.
Sowieso vind ik dat er wel wat meer aan het behoud van klanten gedaan mag worden, en dat in alle sectors.
Persoonlijk ben en blijf ik van mening dat klanten iets teveel op hun kont blijven zitten met steeds maar afwachtende houding. Als een abonnement in prijs verhoogd wordt, hangt iedereen al klagend aan de telefoon maar tussentijds bellen of er nog een mooie aanbieding is kan weer niet.

Je hebt natuurlijk als consument naast de diverse rechten ook een grote hoeveelheid plichten, n ervan is jezelf goed te informeren en daar waar iets ontbreekt navraag te doen.

Jaarlijks sleep ik toch minstens 10,00 a 15,00 korting per maand in de wacht en soms zelfs levert dit een 2-3 maanden gratis HBO abonnementje op naast de korting. Het kan dus wel, maar men moet niet denken dat alles vanzelf komt.
Tja ze gaan straks Ziggo heten dus zullen ze hun producten moeten aanpassen/toevoegen :) goed bezig iig. helaas Twente kan er geen gebruik meer van maken in 2015 :(
Ik begrijp ook niet waarom ze niet op 1 lijn zitten met Ziggo Mobiel.
Ziggo mobiel heeft voor mij juist een beter aanbod: 1 GB en 300 bel minuten voor 15 euro (als ziggo klant).

zou ook gedacht hebben dat ze dan het ziggo aanbod zouden overnemen, zeker met de te verachten fusie.
Abonnementen zijn eigenlijk ondingen. Je verkijkt je er snel op. Zo lijkt 35 euro per maand niet eens zo veel, maar het is toch 420 euro per jaar. En dat alleen voor je mobieltje.

Heb je daarnaast nog een normaal kabel internet/telefonie pakket, dan ben je daar ook weer zoiets voor kwijt (denk ook aan de belkosten).

Eigenlijk betaal je dus tweemaal voor hetzelfde product van dezelfde aanbieder: 2x internet/telefonie. Wow!

Zeker een kabelaar, die beiden aanbiedt, zou iets kunnen doen met de prijs als je beide vormen bij ze afneemt. Neem je bijvoorbeeld hun vaste en mobiele internet & bellen abonnementen af dan zou je korting kunnen krijgen.

Opvallend is dat dit NIET gebeurt. Blijkbaar valt daar niets mee te winnen, of we moeten het vooral blijven zien als twee aparte takken van sport.

Ze verkopen je wel een SIM, voor een tientje per maand, om op een ander toestel gebruik te kunnen maken van een abonnement dat je al hebt. Dat lijkt erg op een sigaar uit eigen doos?
Dat is zeker waar, maar het is ook tegen jezelf liegen als je de kosten per jaar gaat bekijken. Natuurlijk is dat 12 keer hoger dan de kosten per maand. En als je de kosten per 10 jaar gaat bekijken dan schrik je helemaal de billen uit je string.

Gewoon niet doen; je krijgt salaris per maand, dus bekijk dan ook kosten per maand en weeg dat tegen elkaar af. OF bekijk je inkomen per jaar en de kosten per jaar, maar beoordeel het wel in een goede verhouding.
Ik zal je een voorbeeld geven waarbij het opvalt dat het je vernageld:

Domeinkosten per maand https://shop.is.nl zijn slechts Euro 1,55. Dat is toch niet veel he? Nou, het is Euro 18,60 per jaar. Je kunt een NL domein ook makkelijk krijgen voor de helft. Waarom laten ze het per maand zien? Precies!

Zo zijn er veel meer voorbeelden te geven.
Het valt mee met de prijzen.
Ik heb bij Simyo (KPN netwerk) 300 min met 500MB een prijs van 13,=.
Het valt mee met de prijzen.
Ik ben het met je eens dat het "goedkoopste"' abonnement niet echt goedkoop is wanneer je dit vergelijkt met andere aanbieders.

Echter is het grootste pakket wl zeer voordelig als je erbij meeneemt dat je voor 10 euro extra (dus totaal 45 euro) 2 nummers hebt met onbeperkte belminuten en SMS + 4GB data. Dat betekent 22,50 per persoon. Dan krijg je dus PP onbeperkte belminuten en SMS + 2GB data.

Meer dan 2 personen is niet heel erg handig, want dan houd je wel erg weinig data over... Verder is er altijd lekker veel gezeur over 4G, maar wie gebruikt dit nu "echt". IT-ers wellicht wel, maar het overige volk zal het allemaal niet veel uitmaken.

[Reactie gewijzigd door SXForce op 16 december 2014 11:22]

Dit onderdeel van het algemen volk is zeer content met 4g, lagere latencies die merkbaar zijn en gewoon vlotter laden. Echt wel degelijk een heel goed merkbaar verschil imo.
Als ik mijn PC tether met mijn telefoon op 3G, merk ik helemaal niet zo veel verschil met browsen eigenlijk, ik vergeet vaak dat ik aan het tetheren ben. Ik haal in de praktijk 12 MBits/s down via mijn vaste verbinding, 6 MBits/s via 3G. Ook van de slechtere latency merk ik in de praktijk niet veel. De uploadsnelheid is via 3G zelfs hoger dan via vast.

Op mijn telefoon zelf laden pagina's wel een stuk langzamer, maar ik denk dus dat dat niet door de verbinding komt, maar door hoe de telefoon zelf webpagina's decodeert en weergeeft.
Ik spreek in mijn geval over ervaringen op iPhone 6, 3G en 4G en KPN netwerk, ter verduidelijking.
Dat is wel interessant. Ik dus over mijn PC, die alles gewoon vlot laadt trouwens. Het kan ook zijn dat jij krietieser bent dan ik; ik merk wel wat verschil, maar zo weinig dat ik er in de praktijk niet echt last van heb.
Blijft schappelijk als je je bedenkt dat het maandelijks opzegbaar is.
https://www.simyo.nl/sim-only

Het simyo abbo waar Timpetee het over heeft is voor 15,- per maand maandelijks opzegbaar..
Pff, das nog steeds erg duur in mijn ogen. Gewoon 4g voor 15 euro per maand (2gb) daarbij basis bellen en onbeperkt sms maar das in mijn ogen oninteressant. Gewoon goed afdwingen dan kun je het krijgen, er ligt bij de bedrijven gewoon lijstje hoeveel ze lager mogen gaan zitten, dus uitonderhandelen.

PS: zelfs ziggomobiel is interessanter, 1gb 300min/sms en dan voor 15 en meer wifispots al werkt dat altijd maar matig.

[Reactie gewijzigd door comitatus op 16 december 2014 12:00]

laten we ervan uit gaan dat een gezin uit 4 mensen bestaan

dan word het dus bij simyo 13x4 = 52 euro

bij upc betaal je dan voor het goedkoopste 3*10+12,50 = 42,50 euro
dan heb je wel is waar minder MB's maar wel weer wifispots (als je al geen internet had van upc)

laten we nu eens berekenen bij upc waar je meer MB's krijgt

bij jouw is het in totaal voor 4 personen 52 euro
bij upc voor 4 personen 3*10+20 = 50,00

goedkoper en beter ;)

conclusie:
enkel alleen als je dus met meer personen in n gezin bent, ben je in de meeste gevallen goedkoper uit ;)

#EDIT
aah ik zie het al de data word gedeeld, dan word je dus verplicht het duurste pakket te nemen, en dan word het inderdaad nog al duur voor elk gezinslid 1gb ^^
enige voordeel is het gratis smsen dan nog alleen iedereen gebruikt toch whatsapp :P hadden ze eerder mee moeten komen ^^

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 16 december 2014 12:52]

Ik heb tele2 500 mb en 100 min/sms voor 10 euro.
Het is gewoon te duur.
Ik heb ook Simyo, meer data dan UPC Basis (500MB) en hetzelfde aantal minuten, per maand opzegbaar, 10 euro per maand.
Ik zit daar prima.
Je neemt abbonement Eindeloos.
A 35,-
Je deelt dit met 3 familieleden dat kost 10,- per familielid
Je komt dan uit op een totaal bedrag van 65,- dat komt neer op 16,25 p.p. per maand.

Dan heb je dus 1000MB p.p. en onbeperkt bellen + smsen.
Ga jij dat maar eens redden bij Simyo of welke provider dan ook... ;)

1000MB is zeer riant voor de meeste mensen. Als ik kijk naar mijn vrienden wordt er zo'n gemiddeld gebruik van 300 a 400mb gebruikt omdat je op veel plekken wifi hebt en je dus bij UPC ook gelijk alle hotspots hebt.

Al met al voor een gezin erg, erg goedkoop!

[Reactie gewijzigd door arjentjuh op 16 december 2014 11:43]

Hotspot, tot aan de voordeur van die woning.
Als jij er toevallig langsloopt is het signaal te zwak om verbinding te kunnen maken.
In de praktijk heb je er weinig aan.
Maar het totaal plaatje komt er duurder uit te zien als jij dat bedrag optelt bij je normale UPC aansluiting.
Het totaal plaatje zal voor de huidige upc klanten nog hoger zijn met een mobiel abonnement ergens anders.

Dus het totaal plaatje wanneer je alles bij upc hebt zal voor heel veel mensen een stuk beter zijn :)
Maar dan moet je wel rekening houden dat UPC wel vaker iets start en ineens toch afkapt.
Ga er dus niet zomaar van uit dat dit 12 maandjes duurt.
Wat een onzin. UPC Mobile was ooit een prepaid service die in 2005 is gestart (via T-Mobile geloof ik) en in 2009 stopte.
Kun je een concreet voorbeeld noemen van een dienst die "ineens" stopte bij UPC? Want dit voorbeeld slaat nergens op.
Ken UPC onderhand wel goed genoeg, doe er qua TV alleen zaken mee omdat ik geen echte keus heb... KPN is veel langzamer en dus duurder., maar zal UPC nooit prettige feestdagen toe wensen omdat UPC het tot nu toe niet verdiend.
Zo worden er ook updates belooft en zelfs op de dag ervoor ineens stilletjes geannuleerd zonder dit te melden aan haar klanten.
Wil je dan een oplossing, dan kan je alleen terecht bij webcare omdat de HD niet wenst te helpen.
Dude, als het allemaal niet goed genoeg is, ga dan lekker in Belgi wonen. En als je UPC zo kut vindt, zeg het dan op. Er zijn genoeg mensen hier die hartstikke tevreden zijn met hun UPC aansluiting, dus als je op zoek bent naar iemand die je een schouderklopje geeft: Look elsewhere.
Op de kabel heb ik alleen keuze uit UPC of KPN... ga niet via satelliet kijken of ADSL (als dat er wel ligt).
Straks heb je niet eens Ziggo meer...
Hoezo zou ik btw moeten verhuizen naar Belgie?
Mag ik alleen positief zijn dan?
Censuur dus?
OK je wil graag een inhoudelijke reactie, bij dezen:
- Je droeftoetert dat UPC zomaar diensten stopt. Dit is gewoon niet waar, dus je roept maar wat (zie eerdere reactie UPC Mobile)
- UPC en Ziggo fuseren aankomend jaar en gaan door als Ziggo. Dus wat je zegt klopt niet.
- Je zegt dat UPC geen softwareupdates verzorgt: dit is niet waar. Sinds de uitrol van Horizon komen ze geregeld met softwareupdates, zie: http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/software-update/
- UPC en KPN leveren totaal verschillende diensten, met verschillende technieken. Het is heel vervelend dat dit de enige 2 leveranciers zijn voor jou, maar ik denk dat je in Nederland niet veel te klagen hebt.
- Het feit dat jij slechte ervaringen hebt met UPC betekent niet dat UPC een kwalitatief slecht product levert. Daarnaast kan ik jouw ervaringen met hun klantenservice niet onderschrijven.

Ik zeg niet dat je alleen positief moet zijn, maar als je dan reageert, reageer dan inhoudelijk en op basis van feiten.
'UPC en Ziggo fuseren aankomend jaar en gaan door als Ziggo. Dus wat je zegt klopt niet.'
In feite klopt mijn uitspraak wel.. de naam Ziggo wordt enkelt gebruikt, maar neemt niet weg dat de hoofd eigenaar Liberty alles bepaalt en dat is niet bepaalt goed te noemen;

'Je zegt dat UPC geen softwareupdates verzorgt: dit is niet waar. Sinds de uitrol van Horizon komen ze geregeld met softwareupdates, '
UPC heeft ook nog steeds oudere DVR boxen, niet alleen Horizon... Horizon is ook pas na 2 jaar eindelijk stabiel.

'UPC en KPN leveren totaal verschillende diensten, met verschillende technieken. Het is heel vervelend dat dit de enige 2 leveranciers zijn voor jou, maar ik denk dat je in Nederland niet veel te klagen hebt."
Als jij maar tussen 2 diensten kan kiezen en in sommige delen van het land niet eens keuzes hebt, heb je juist redenen te over om te klagen.

"Je droeftoetert dat UPC zomaar diensten stopt. Dit is gewoon niet waar, dus je roept maar wat"
Hoezo wordt de ondersteuning van de oudere boxen ineens flink gekelderd?
IPv6 ineens toch gestaakt dan?
'In feite klopt mijn uitspraak wel.. de naam Ziggo wordt enkelt gebruikt, maar neemt niet weg dat de hoofd eigenaar Liberty alles bepaalt en dat is niet bepaalt goed te noemen;'
Waarom is dat niet goed te noemen?

'Je zegt dat UPC geen softwareupdates verzorgt: dit is niet waar. Sinds de uitrol van Horizon komen ze geregeld met softwareupdates, '
Er is net weer gestart met het testen van een nieuwe update voor oudere DVR boxen. De Horizon werkt bij mij al meer dan een jaar goed, beter kan altijd maar ik kon TV kijken en internetten via de box zonder problemen.

'Hoezo wordt de ondersteuning van de oudere boxen ineens flink gekelderd?'
Omdat de zich gaan richten op de Horizon Mediabox. Nieuwe klanten kunnen de oude DVR mediabox niet eens meer krijgen.

'IPv6 ineens toch gestaakt dan?'
Dit is niet gestaakt alleen uitgesteldt. Zolang de uitrol niet noodzakelijk is heeft het ook geen haast. Maar hier zijn ze nog steeds mee bezig.
Je hoeft niet positief te zijn, maar kom dan op z'n minst met normale argumenten. Heel vervelend dat je problemen hebt gehad en dan niks goed genoeg voor je is. Maar dit voegt absoluut niks toe aan het artikel.

Ontopic; Ik heb me al aangemeld. Hopelijk werkt het goed maar het is maandelijks opzegbaar. Als ik niet tevreden ben ga ik snel weer terug naar een andere provider.

Wel jammer van het vodafone netwerk. Hier in Friesland is er zeer slecht bereik met Vodafone.
Dan heb ik toch nog wel wat beter qua prijs/kwaliteit (niet om op te scheppen) : KPN, 16 euro per maand. Onbeperkt data, 150 sms'jes f belminuten.

Ontopic: de prijzen vallen mij erg mee moet ik zeggen. Als ze dat nu ook eens doen met thuisabonnementen.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 16 december 2014 11:09]

Daar bedoel je dan waarschijnlijk mee onbeperkt data op 64kb/s. De goedkoopste sim-only begint bij KPN bij 17.50 per maand. https://mobiel.kpn.com/sim-only
Nee, was een speciaal abonnement dat nu allang niet meer verkrijgbaar is. Ik haal gewoon een paar megabyte met downloaden. Het is trouwens ook niet zo dat hij bij 5000MB trager gaat.

Het is inderdaad gewoon een sim-only. Maar het had een bepaalde en aparte naam.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 16 december 2014 11:20]

Niet echt een vergelijking dus; iets wat niet meer leverbaar is vergelijken met een huidig product.

Deze prijzen vallen inderdaad mee als je voor 10 extra zo'n zelfde abonnement neemt. Indien je alleen woont kan het duurder zijn maar met een gezin van zeg 3 of 4 mensen is het wel goedkoop te noemen.

Enige wat een nadeel is, is het netwerk; Vodafone -,-
Wat is er mis met het netwerk van Vodafone? Ik zit hier altijd op en heb geen problemen (omgeving Dordrecht-Gorinchem). Ook gewoon 4G tot diep in de polder!

[Reactie gewijzigd door Arrahant op 16 december 2014 14:08]

Vodafone zal vast wel op genoeg plekken goed bereik hebben. Echter KPN heeft overal zowel binnen als buiten goed bereik (gsm,2g,3g en 4g)
Mijn moeder (Zuid limburg vodafone) veel klachten 3g bereik binnenshuis, indien ik bij haar op bezoek ben met kpn niks te klagen.
Mijn vriendin (Arnhem nog wel Vodafone, net als mij een S5) op haar werk en thuis zo goed als geen internet.

Vodafone weet er ook van uiteraard, een welgemeende excuses want ze weten ervan en bieden een versterker aan a 50euro.

Nee KPN is qua binnen als buiten dekking gewoon het beste wat Nederland te bieden heeft (niet alleen gesproken uit praktijk ervaring)

UPC toch wel 1 van de betere providers samen met ziggo had ik gehoopt dat ze hun grote concurrent KPN onder de armen zou nemen. (Ja concurrent, nee niet op het kabelnetwerk)
Zelf een power pakket van UPC thuis, indien het mobiel netwerk via kpn zou gaan hadden mijn vriendin en ik gelijk zo'n sim besteld.
Maar bij UPC heb je geen toegang tot 4G...
En hoezo is dat een nadeel heb overal bereik met Vodafone, sinds 1,5 jaar 4G en zit nu zo goed alleen maar op 4G.
Wat je hebt is bijna dubbel met 50 cent extra.
Ik kom bij dezelfde voorwaarden uit op 15 euro en er zijn geen aansluitkosten.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 16 december 2014 12:17]

De prijzen LIJKEN redelijk voor een enkele gebruiker, maar worden al snel zeer oninteressant als je gebruik gaat maken van het gezinsmodel. 10 euro per maand extra voor eigenlijk gewoon helemaal NIKS (het recht iemand anders zn data te kunnen gebruiken..) is natuurlijk zot. Dit zou gewoon een gratis feature moeten zijn (misschien eenmalige kosten voor de sim/administratie).

Ik benadruk LIJKEN, want je hebt geen 4G-toegang... Dan vallen die prijzen voor een enkele gebruiker ook ineens tegen.

Al met al moet je redelijk gestoord zijn om dit af te nemen.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 16 december 2014 11:16]

Je hebt gelijk dan kom je op 22.50 / 30.00 / 45.00 per maand om met elkaar te delen. Dan kan je beter goedkopere abbo nemen en heb je ook meteen Hotspot.
Vind het maar veel geld voor een simonly met 300 MB.
Je hebt wifi spots. Het zou wel interessant zijn als je ook de ziggo spots kan gebruiken straks (is dat zo -->Eigenlijk beetje valse concurrentie dan)
Dit had minstens 2GB moeten zijn, wie houd nou data over met 300MB?
Ziet er best aantrekkelijk uit. Ik heb nu een abonnement bij simyo voor 17 euro per maand maar in vergelijking met het 20 euro abonnement heb ik 100 minuten minder en zijn de smsjes niet gratis plus ik kan mijn vriendin een simkaart geven voor 10e/maand met hetzelfde abbo. Stof tot nadenken.
Nee, niet met hetzelfde abonnement. Jullie delen dan n abonnement (en dus de MB's en minuten) :)
Aha hmm dan zeggen mijn nederlandse genen, laat maar zitten voor die prijs! :P
Dit zijn neem ik aan SImOnly abonnementen? Die Eindeloos variant is wel interessant in een gezin met kinderen. Iedereen een cap op 1 GB en je kan altijd bellen. In de Vodafone RED voorwaarden stond een FUP van 10.000 minuten en geen babyfoonachtige activiteiten. Maar met 4-5 man in een gezin is dat 2.000 minuten. Nog steeds veel, maar gaat dan wel harder. ;)

Edit
Geen 4G? Dat is dan wel weer apart.

[Reactie gewijzigd door Seor Sjon op 16 december 2014 11:09]

Je weet wel dat 2000 minuten 33,33 uur is toch?

Bel je gemiddeld per dag meer dan een uur per dag? Voor zakelijk gebruik kan ik me dat nog enigzins voorstellen maar voor prive gebruik lijkt me dat wel heel sterk. 8)7
Zonder dat je 100% zeker weet welk netwerk wordt gebruikt is het nu nog zinloos om een abonnement op UPC te nemen, dat willen klanten toch echt wel weten lijkt me.
UPC maakt gebruik van het Vodafone-Netwerk. dit was toen de eerste berichtgeving naar buiten kwam overigens al bekend.

Note; De maximum snelheid is 30Mbit/s en men maakt gebruik van 3.5G

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 16 december 2014 12:41]

Jammer dat je al een tv of radio abonnement moet hebben, was anders een interessante optie geweest.

Je zou trouwens denken dat ze zo veel potentile klanten af wijzen, maar het abonnement dat sommige mensen er extra voor af sluiten zal wel meer op leveren.
Tja, bestaande klanten hebben er geen extra voordeeltje bij in elk geval, dat is bij Ziggo wel. En potentieele andere (niet UPC) klanten krijgen inderdaad sowieso geen kans. Ofwel UPC is met iets commercieel niet interessants op de markt gekomen of wij snappen er allemaal niets van.