Google haalt Amazon-app uit Play Store vanwege ingebouwde app store

Google heeft de officiële Amazon-app uit de zoekresultaten van de Play Store gehaald, omdat het bedrijf een eigen applicatiewinkel aan de applicatie heeft toegevoegd. Google zou zelfs de voorwaarden van de Play Store hebben gewijzigd om de app te kunnen verwijderen.

AmazonDe app - die in Nederland niet te installeren is - is alleen te benaderen via de directe link, en komt niet meer voor in de zoekresultaten. Dat meldt Android Police. Dat duidt er op dat gebruikers die de applicatie al geïnstalleerd hebben, nog kunnen worden voorzien van updates, maar dat nieuwe gebruikers de applicatie niet meer kunnen vinden.

Amazon stelt in een verklaring tegenover de Android-fansite dat Google de applicatie uit de Play Store heeft gehaald omdat Amazon begin september zijn eigen applicatiewinkel aan de app heeft toegevoegd. Daarop zou Google hebben besloten om de voorwaarden voor ontwikkelaars aan te passen. Tot eind september verbood Google nog apps die primair een applicatiewinkel waren, maar na de verandering zouden alle apps met een applicatiewinkel niet meer door de beugel kunnen.

Amazon heeft nu een nieuwe app gelanceerd met de naam Amazon Shopping, zonder de applicatiewinkel. Wie de app store van Amazon toch wil kunnen benaderen, zal hem van de website van het bedrijf moeten downloaden.

Door Joost Schellevis

Redacteur

12-12-2014 • 09:53

81

Reacties (81)

81
77
48
1
0
18
Wijzig sortering
Langzaam aan kruipt Google met zijn Play Store richting the App Store van Apple. Google staat het natuurlijk vrij om dit soort aanpassingen te maken ter bescherming van hun eigen Business model.
Dat heb ik me de vorige keer ook al af gevraagd.

In mijn ogen zijn deze app stores die standaard op de telefoon geleverd worden. En er ook geen andere makkelijk toestaan ( zie dit bericht ). Dat je alleen maar apps mag verwijderen welke schadelijk zijn voor het device.

Alle andere apps moet je eigenlijk gewoon toestaan. Of we moeten in ieder geval de vraag stellen of app stores bedrijven zelf zomaar mogen bepalen wat ze wel en niet er in zetten. Ze krijgen zo wel erg veel macht.
Anoniem: 175233 @Kevinp12 december 2014 10:16
Bij computers accepteren we dit soort dictatoriale neigingen van de maker van het OS niet. Te gek voor woorden dat we dit bij smartphones wel nog steeds doen.
Het is te ingewikkeld. Mensen snappen niet dat het eigenlijk alleen maar draait om de controle over het systeem. Maar inderdaad hoog tijd dat dat eens gebroken wordt. Het kan veel beter dan hoe het nu is. Een smartphone zou gewoon een computer moeten zijn, geen stuk computerhardware waar verplicht een dichtgetimmerd virtueel gelaagd software-bouwwerk op draait.
In feite is het hele idee van apps flauwekul. We hadden al werkende besturingssystemen en applicaties. En touchscreens, kleine schermen en 3G/4G netwerkapparatuur zijn slechts randapparaten. Daar heb je geen fundamenteel andere constructie voor nodig.
Je kan je afvragen of je een smartphone gelijk moet stellen aan een computer. Ik ben namelijk niet zo happig met een virusscanner op mijn telefoon. Ik zie mijn telefoon ook als iets waar ik altijd op kan vertrouwen. Op het moment dat je alles, maar dan ook alles los gooit, kan ik er niet meer vanuit gaan dat ik zo veilig kan internet-bankieren op mijn telefoon, of ik krijg ineens spookrekeningen omdat een malafide app dure telefoonnummers op de achtergrond gaat bellen. Nu kan ik aardig inschatten wat ik wel of niet moet doen, maar een gemiddelde gebruiker klikt gerust een link aan in zijn e-mail op zijn telefoon, om vervolgens zonder te lezen een app op zijn telefoon te installeren. Vervolgens krijgt de gebruiker een rekening van duizenden euro's en dan proberen bij zijn provider onder te kosten uit te komen omdat hij niet wist dat dit kon.
Je kan best de gebruiker de optie laten kiezen tussen minder opties + meer veiligheid of meer opties + minder veiligheid. Ik denk dat dit hetzelfde is als jailbreaken. Op het moment dat er dan stront aan de knikker is moet je als gebruiker niet aan komen zetten met problemen. Leuk voor de gemiddelde tweaker maar het gros van de gebruikers zit hier niet op te wachten.
Je mag de APK nog steeds bij Amazon ophalen om deze te gebruiken! Android staat nog steeds gewoon apps uit andere bron toe als je dit aangeeft.
Ik weet niet of het eerlijk is om deze move als onderdeel van dergelijk gedrag te zien. Google verdient immers geld aan de playstore, en als er dan iemand is die dezelfde soort functionaliteit aanbiedt, maar voor een concurrerend platform (de Amazon-apps maken geen gebruik van Google services maar van een Amazon-platform; dus ads zijn niet via Google, en het game-platform is ook van Amazon zelf), ben je daar niet blij mee. De AH gaat ook nooit huismerk Jumbo-artikelen verkopen en bij een officiële BMW-dealer zul je ook geen nieuwe Lexus kunnen kopen.
Anoniem: 470811 @RaJitsu12 december 2014 14:12
Je mag nog steeds de Amazon appstore op je Android installeren. Je mag alleen geen alternatieve appstore aanbieden via de appstore van Google. Vind ik overigens best valide.
browser keuze scherm anyone? Op een gegeven moment krijg je weer applicaties die cross-platform zich gedragen zoals we zien met compatibele app-stores.
Qua store wel inderdaad, gelukkig kan je buiten de store om gewoon apps (waaronder die van Amazon) installeren zonder echt veel moeite te doen...
Staat de Google Playstore ook in de Amazon Store? :P
Was het maar zo'n feest, helaas krijg je alleen Google Play wanneer je er nog iets van 15 andere Google apps bij neemt. Al zijn er ook natuurlijk plekken waar je wel alleen Google Play vandaan kan halen, maar dat is niet iets wat Google ondersteunt. Dus nee, dat zal je daar nooit vinden, ongeacht wat Amazon er van vindt.

Verder laat dit weer zien dat waar Android een mooi opensource project is, dat Google Android (de versie die de meeste mensen draaien) een versie is wat compleet het tegenovergestelde is, het open karakter is alleen te zien wanneer Google dit toelaat, en dit doen ze alleen wanneer het ze het uitkomt.
Is dat logisch? Natuurlijk, maar het idee dat Google goed is voor een open computerwereld, is gewoon onzin, ze zijn op dat vlak precies hetzelfde als MS.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 22 juli 2024 17:30]

Was het maar zo'n feest, helaas krijg je alleen Google Play wanneer je er nog iets van 15 andere Google apps bij neemt. Al zijn er ook natuurlijk plekken waar je wel alleen Google Play vandaan kan halen, maar dat is niet iets wat Google ondersteunt. Dus nee, dat zal je daar nooit vinden, ongeacht wat Amazon er van vindt.
Dat is toch niet anders dan Microsoft. Op Windows zit toch ook Internet Explorer, Windows Explorer etc. Allemaal zaken die je net kun verwijderen.
15 andere Google apps is erg overdreven. Het zijn er volgens mij een stuk of 5 a 6.
Ik vind de applicatie die de Mobile Providers en Smartphone fabrikanten op de Smartphone gooien veel irritanter, zeker als dat demo versies zijn waar je voor moet betalen als je ze wil gebruiken.
Verder laat dit weer zien dat waar Android een mooi opensource project is, dat Google Android (de versie die de meeste mensen draaien) een versie is wat compleet het tegenovergestelde is, het open karakter is alleen te zien wanneer Google dit toelaat, en dit doen ze alleen wanneer het ze het uitkomt.
Opensource wil niet zeggen dat de gecompileerde code helemaal open is. IMO maar goed ook, anders zou het ook een stuk gemakkelijker zijn voor hackers.
Voor 90+% van de smartphone gebruikers is dat ook het beste. Ik vind het jammer dat de booloader niet open kan zijn, of open gemaakt kan worden. Dat is niet uniek voor Android devices maar ook voor Windows Phone and iPhone.
Is dat logisch? Natuurlijk, maar het idee dat Google goed is voor een open computerwereld, is gewoon onzin, ze zijn op dat vlak precies hetzelfde als MS.
Klopt dat? Waar kan ik de source code van Windows Phone downloaden.
15 overdreven. Wat dacht je van 20?

Ik zei toch ook niet dat het anders is met MS, ik maak juist de vergelijking met MS...

Dit heeft niks met openheid te maken richting hackers, dit heeft met beperkingen te maken die ook maar iets van concurrentie bieden richting Google. Oftewel wij zijn open, totdat je mogelijk ook maar een cent bij ons wegnemen, dan ben je onze vijand en passen we de regels aan om je te verwijderen van ons platform.

Ik zou zeggen, kijk naar hoe Android begon, hoe het was, en wat je nu massaal op de Samsungs, HTC's, Sony's enz ziet, daar zijn we namelijk heel ver vandaan.
15 overdreven. Wat dacht je van 20?
Inderdaad overdreven tot de link naar jouw gerucht waren het er 9. Of het er nu werkelijk meer zijn?
Dit heeft niks met openheid te maken richting hackers, dit heeft met beperkingen te maken die ook maar iets van concurrentie bieden richting Google. Oftewel wij zijn open, totdat je mogelijk ook maar een cent bij ons wegnemen, dan ben je onze vijand en passen we de regels aan om je te verwijderen van ons platform.

Ik zou zeggen, kijk naar hoe Android begon, hoe het was, en wat je nu massaal op de Samsungs, HTC's, Sony's enz ziet, daar zijn we namelijk heel ver vandaan.
Waar haal je vandaan dat Google zegt dat ze open zijn. Volgens mij zijn de gewoon een Amerikaans bedrijf. Ze staan niet bekend voor hun openheid. Openheid vind je alleen bij Linux Distro's, Maemo, Meego varianten.
Ik ben blij met Google dat ze delen van hun code onder een Open Source licentie vrijgeven.
Ik vind Android onder de gesloten Smartphone OS de beste keuze.
Omdat Google steeds artikelen en uitspraken heeft als deze.

Hier ook een interessant artikel. Met uitspraken als deze:
"He argued that if Google did not act, we faced a Draconian future, a future where one man, one company, one device, one carrier would be our only choice."
Wordt het toch wel duidelijk dat Google ooit een netter idee had met Android, namelijk een optie. Als Google hier nog steeds achter zou staan, dan zouden ze fabrikanten meer ruimte geven, maar in plaats daarvan stellen ze zulke hoge eisen aan Google Play (gezien het voor de meeste mensen daarom gaat, andere Google apps zouden ze daar weer vandaan kunnen downloaden), zorg je juist dat je controle krijgt ipv dat iedereen hun gang kan gaan.

Wat ik al zei, het is niets anders dan wat Microsoft doet, Windows is dan wel niet open in de basis, maar ga je kijken naar het product die jij op je systeem vindt, dan is dat geheel vergelijkbaar. Verschil is dat MS gewoon zegt: "Jij betaalt voor ons systeem en je krijgt daarmee een pakket of je het wilt of niet", terwijl Google zegt: "Wij geloven in openheid en je krijgt van ons dan ook een open product, echter wil je het populaire Google Android, dan heb je geen keuze en je krijgt daarmee een pakket of je het wilt of niet".

In theorie anders, in praktijk niet. Is dat normaal? Natuurlijk, daarvoor is Google een bedrijf, maar het is Google die met de uitspraak kwam: "Don't be evil" om tegen het been van de gigant Microsoft te schoppen. Nu staat inmiddels een (hypocriete) Microsoft terug te schoppen dat Google evil is.
Uiteindelijk zijn het niet meer dan marketing truukjes, en dat is iets wat wij allen ons moeten realiseren.
Persoonlijk vind ik Google nu nog erger dan MS omdat MS nu in een underdog positie zit en zich moet gedragen ;) (iig op de mobiele markt). Google laat keer op keer zien dat het alleen met zichzelf wilt werken en ik merk dat ik steeds meer opzoek ga naar dingen buiten Google om er van af te komen..

Nu merk ik pas hoe groot Google is, de search, youtube waarbij je met podcasts en dergelijke bijna niet onderuit kan en dan nog gmail, mijn uni (Utwente) is op gmail overgestapt waar ik persoonlijk helemaal niet blij mee ben, maar ik kan er moelijk onder uit.
Anoniem: 112442 @Yamotek12 december 2014 12:43
Persoonlijk vind ik Google nu nog erger dan MS omdat MS nu in een underdog positie zit en zich moet gedragen ;) (iig op de mobiele markt). Google laat keer op keer zien dat het alleen met zichzelf wilt werken en ik merk dat ik steeds meer opzoek ga naar dingen buiten Google om er van af te komen..
Bij Android kun je ene gedownloade applicatie (apk) nog steeds installeren, wat op de iPhone zeker niet mogelijk is.
Hoe het bij Microsoft zit weet ik niet, maar het zou me ook niet verwonderen dat het niet mogelijk is.

Ja ze zijn groot, maar t.a.v. dichttimmeren zijn ze zeker niet het ergste.
Ik zou het liever nog opener zien zoals Meamo/Meego of een Linux smartphone.
Als je Preview for Developers installeert kan je eigen apps maken en dus op je telefoon krijgen. Gedeelde apps kunnen dat ongetwijfeld ook.
Sinds PfD gaat WP met sprongen vooruit :).
Ik zou het liever nog opener zien zoals Meamo/Meego of een Linux smartphone.
Jolla met Sailfish OS, andere appshops voor android kan je gewoon toevoegen.
Jailbreaken en het is prima mogelijk op iOS.

Echt dichttimmerren is het niet nee, maar men verandert wel dingen waarbij Google meer macht krijgt.

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 22 juli 2024 17:30]

Jailbreaken en het is prima mogelijk op iOS.
Standaard staat Apple dit niet toe. Open een Android device kun en mag je dit zonder dat je de garantie verliest.
Restoren naar stock iOS is mogelijk en laat geen bewijs achter. Maar standaard is het inderdaad niet mogelijk.
Restoren naar stock iOS is mogelijk en laat geen bewijs achter. Maar standaard is het inderdaad niet mogelijk.
Hoe doe je dat als je iPhone niet meer wil opstarten door een defect. ;) :+
Het bewijs kun je niet altijd uitwissen.
Als hij niet meer opstart kan men ook niet zien dat je een jailbreak hebt draaien .. :P


Maar we gaan redelijk offtopic nu ;)

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 22 juli 2024 17:30]

Als hij niet meer opstart kan men ook niet zien dat je een jailbreak hebt draaien .. :P


Maar we gaan redelijk offtopic nu ;)
Natuurlijk wel ze hebben de tools om de firmware te doorgraven en zodra het device gerepareerd is en weer opstart kunnen ze dat ook zien.

IMO niet meer offtopic dan de vorige post.
LoL heb je ooit eens een IOS terug gekregen naar zijn stock rom???
probeer het eens na een simpele update ..... dat lukt je niet.
je kunt alleen je data terug zetten maar het os down graden dat lukt je niet. lees het internet maar eens na.
Uh je kan gewoon restoren via iTunes/DFU hoor. Ik hoef niets te lezen ik ben zelf een eigenaaar van een iPhone. Doe eerst zelf maar eens onderzoek.

en hier maar een link zodat je niet hoeft te Googlen: http://www.iphonehacks.co...pad-factory-settings.html

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 22 juli 2024 17:30]

Zucht.. we hebben het hier niet over downgraden, maar restoren, oftwel naar stock iOS, een schoon, nieuw systeem, (Stock betekent niet het eerste OS waarmee het apparaat komt) dat kan je gewoon doen via iTunes of DFU mode, het kan voorkomen dat je moet upgraden maar daar gaat het niet om. Het is prima mogelijk om te restoren.

Daarbij heb je het steeds over een "rom" ik denk dat je met Android in de war bent.

Nog anders wat?

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 22 juli 2024 17:30]

Standaard heb je in ieder geval geen Google Services op je Amazon device.
En Amazon vind het ook niet leuk als je naar de Google Play Store linkt of gebruik maakt van Google Play ipv Gamecircle in een Android app in de Amazon store.

Hoogstwaarschijnlijk niet dus!
Anoniem: 470811 @SWINX12 december 2014 14:09
Klopt, ik heb ook een app in de Amazon appstore gehad. Zo snel er ook maar ergens een link naar een Appstore staat anders dan de Amazon appstore wordt je app simpelweg geweigerd (been there, done that).
Anoniem: 112442 @spokje12 december 2014 13:02
Staat de Google Playstore ook in de Amazon Store? :P
Nee, en ook niet op de Amazon Fire Phone .
Nee, uiteraard niet, om de play store aan de praat te krijgen is ook niet een simpele APK nodig :)
Fantastisch dat deze links dan ook veranderd worden in disney! (stiekeme sponsor???) :P
Nee hoor je bewijst juist mijn punt, je moet juist .zip flashen met veel meer dan alleen een APK bestand, daarvoor heb je ook nog is root nodig en een custom recovery...

Dus nee het is juist GEEN kwestie van een simpele APK installeren, precies wat ik al zei :)

Pak z'n bestand maar is uit, je zal zien dat er in een system map een lib map zit met allemaal libraries.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 17:30]

Ja de playstore is inderdaad een APK maar die kan niet zelfstandig werken. Want die maakt gebruik van bepaalde libraries die een non-google-android telefoon niet van zichzelf heeft, daarom moet je indien je een non-google-android telefoon hebt (zoals een amazon telefoon), een zip flashen waarmee die files ook worden toegevoegd.

PS ik ga niet nog een keer reageren, het is gewoon wat het is, meer kan ik er niet van maken.
Op zich een logische stap van Google, maar ik ben de mening toegedaan dat enige concurrentie, ook op mobiele applicatie gebied, het platform Android alleen maar ten goede komt.
Hoewel ik een fan ben van Google, vind ik dat de Play Store, vooral wat betreft haar zoekfunctie sterk te wensen overlaat, en dat daarom alternatieven best een goede optie kunnen zijn. Tevens jammer dat Google zijn reputatie als monopolist nu alleen maar weer bevestigt...
Gelukkig kan je op Android ook gewoon apps installeren buiten de play store :)
En hoeveel mensen weten dat?
En hoeveel mensen weten ook dat je dat eerst moet inschakelen in Android zelf?
Als het is uitgeschakeld krijg je een popup om het in te schakelen, met een link naar het instellingenvenster waar je de instelling kan wijzigen. Dat is dus op zich niet zo heel spannend.
Dacht altijd dat dat Android zo "Open" was in tegenstelling tot het "Gesloten" Apple IOS.
Klaarblijkelijk zijn ze daar dan ook op terug gekomen. Waarom eigenlijk? Ik heb hier hele volksstammen horen blaten dat je juist daarom Android moest nemen...
Voor de eindgebruiker maakt het niet zoveel uit. Voor de "tweaker" wel. Kan je er leuk mee rommelen. En laten we nu net op een website zitten genaamd "tweakers".

Het OS is opensource. De Services zoals de PlayStore, Gmail en andere services van Google zelf zijn closed. Dit omdat dit diensten zijn bovenop Android. Het platform zelf is opensource.

Of er een voordeel of nadeel aan zit. Voor innovatie wel, voor de eindegebruiker direct niet echt.
Voor de duidelijkheid: In Nederland moest je sowieso buiten de Play Store om de Amazon Appstore installeren.
Vreemd. Ik heb hem 'gewoon' geinstalleerd. Volgens mij destijds gewoon uit de Play store gehaald. Nu staat hij er iig niet meer!
Ja en het is helemaal niet slecht zulks als de normale procedure te beschouwen.

Je installeert wat je nodig hebt en denkt twee keer na.

Google & the right to forget (our competitor's app),

Ik snap het allemaal wel vanuit commercieel oogpunt maar wordt het niet stilaan tijd dat Android telefoons in Europa zulk een "app store selectie scherm" tonen bij het eerste keer opstarten? ;)
Voor Apple iOS graag hetzelfde dan en voor Windows Phone. Oh nee dat kan niet want de vendor lockin bij die bedrijven is vele malen groter. De consument kan bij Android altijd nog zelf kiezen, iets wat je bij andere platformen totaal niet kunt.
Met "tijd voor app store selection screen" refereerde ik naar het bekende geval van monopolie door Microsoft met Internet Explorer (rond 2007 piekend met 80% markeraandeel zoiets) waarop na een klacht van Opera (als ik me goed herinner) het bewuste browser selectiescherm is gebaseerd.

Als je even de cijfers voor Android bekijkt zie je dat, ja, het hoog tijd is voor gelijkaardige consequente actie.

http://techcrunch.com/2014/10/29/kantar-september-2014/

iOS (geen lieverdjes qua lock in, idd.) en Windows Phone (ook al hebben ze Nokia gekilld) zijn relatief klein grut in vergelijking.

Edit: "De consument kan bij Android altijd nog zelf kiezen" - > op Windows kon de consument ook nog altijd zelf kiezen welke webbrowser te installeren. En ze lezen ook allemaal de end user license en privacy declaration.

[Reactie gewijzigd door Vetsmelter op 22 juli 2024 17:30]

Anoniem: 616000 12 december 2014 09:57
Jammer, de gratis app van de dag is erg prettig. Er zitten vaak 'grote' betaalde games bij, zoals onlangs Monument Valley die toch in de Playstore zelf €3,50 kost.
Jammer, de gratis app van de dag is erg prettig. Er zitten vaak 'grote' betaalde games bij, zoals onlangs Monument Valley die toch in de Playstore zelf €3,50 kost.
Dat kan natuurlijk nog steeds. Ik heb de Amazon App store op mijn Jolla geïnstalleerd en krijg daar ook de Free App of the Day aangeboden. De Appstore is te downloaden bij Amazon zelf:

http://www.amazon.com/gp/mas/get-appstore/android/ref=mas_rw_ldg
Ik kijk op de amazonpagina, en selecteer daar de app of the day, de amazon app op de devices gebruik ik alleen maar om ook daadwerkelijk de gewenste app te installeren.

( in de app moet je nl 'aanschaffen' EN downloaden, terwijl ik niet alle apps op mijn telefoon wil, sommige ( zoals de games ) gaan naar de tablets of kids-device. )

Verder is de amazonapp inderdaad gewoon rechtstreeks als download te installeren, zonder root oid.

* FreshMaker heeft ondertussen al zo'n 900 "free" pay'd apps )
De App-review-community van de Amazon Marketplace is ook veel beter. Je hebt daar structureel uitgebreide reviews van apps door mensen die ook letten op zaken als toegangseisen die niet nuttig zijn.
Wanneer Apple het doet breekt de hel los, wanneer Google het doet is het "ok".
Wanneer Google doet is het ook niet 'OK' , maar je hebt bij Andorid gelukkig nog de keuze om iets los te installeren. Iets wat bij Apple niet standaard is.
Snapt de gemiddelde gebruiker dit ook?
Google weet heus wel dat 99% van alle gebruikers niet weet hoe je apps buiten de play store om moet installeren. Als het echt zo makkelijk was dan het niet zoveel zin de betreffende app te verwijderen.

Dezelfde tactiek hebben ze gebruikt met het aanpassen van je SSID om te opt-outen voor de autootjes van Google. 99.9% van de consumenten weet niet eens dat ze iets moeten doen om de datahonger van Google te ontsnappen.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 22 juli 2024 17:30]

Anoniem: 439361 @Vexxon12 december 2014 13:04
Ik denk dat je de gemiddelde gebruiker onderschat. En al heb je gelijk. Als je je niet wil verdiepen in iets waar je zoveel informatie op strooit en klakkeloos akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden verdien je het misbruikt te worden.
Ik denk dat je de gemiddelde gebruiker onderschat. En al heb je gelijk. Als je je niet wil verdiepen in iets waar je zoveel informatie op strooit en klakkeloos akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden verdien je het misbruikt te worden.
beetje bot weggezet ;) maar het klopt wel.

In alledaagse bezigheden moet je ZELF actie ondernemen om iets te bereiken, iemand die klakkeloos bij zijn 'eerste' energie leverancier blijft zitten, zal nooit minder gaan betalen, zelfde als zorgverzekeringen.

Waarom zou het in "computerland" anders moeten zijn ?
Het moet afgelopen zijn met de rubbertegelmaatschappij, imo is dat de oorzaak van het gezeik, naastenliefde is goed, maar zelfredzaamheid is beter !

Mijn kinderen spelen op een iPad / Nexus7, maar even lief met een bal in het park, en sommige ouders trekken hun kinderen daar weg "omdat er losse steentjes liggen in het speelveld ...."
Ze verklaren mij ( en anderen ) voor gek, omdat het onveilig is ...
Mijn kinderen weten hoe ze veilig moeten oversteken, en dat ze niet altijd voorrang krijgen, ook niet door het af te dwingen, dus kijken ze uit vóór het oversteken, in plaats van achteraf op en fietser te schelden dat die niet uitkijkt !
Anoniem: 145867 @Vexxon12 december 2014 13:38
De gemiddelde gebruiker weet ook hoe men eerder altijd "cracks" kon installeren door een README file te lezen. Hedendaags heeft men Google. Ooit gehoord van Google zoek functie waarmee je het web kan afzoeken?
Als je nu nog niet snapt waarom dat is vraag ik me af of je het ooit gaat snappen...

Ik kan met 3 klikken nog steeds de Amazon store op mijn Android devices zetten, kan dat bij Apple ook als ze een app blokkeren, en kan iedereen dat dat in 3 klikken of alleen devs?

Android is als tweebaansweg en iOS een eenbaansweg, als er 1 rijbaan afgesloten is bij welke kan je dan alsnog (welliswaar met wat vertraging) doorrijden?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 17:30]

Je kan kindle app op je IOS device knallen. Kopen van media moet je dan echter via de website van amazon doen. Qua appsstore: er is maar 1 app store, en de meeste apps in de wereld draaien het eerst op IOS en daarna misschien op android. IOS is dus een gouden kooi.
Bij Apple is er geen simpel alternatief om apps te downloaden, bij Android is dat wel heel makkelijk (1 vinkje) en is het zelfs in een groot deel van de wereld standaard, zoals in China waar de Google Services vaak niet worden meegeleverd, of zoals de apparaten van Amazon. Hierdoor voelt de positie van Google Play minder als een "monopoly" dan de App Store van Apple. Groot verschil dus ;)
Anoniem: 145867 @9071012 december 2014 13:37
Wie zegt dan dat dit OK is? Jij stopt nu woorden in de mond van mensen. Ik ben bijvoorbeeld wel fan van Android maar vind dit niet ok. Schuif maar weer lekker woorden in mondjes.
"Google zou zelfs de voorwaarden van de Play Store hebben gewijzigd om de app te kunnen verwijderen."

Dat is wel iets te i guess.....
Lijkt me logisch dat Google dit heeft gedaan.
Niemand wilt dat andere mediagiganten hun producten via via verkopen.

Of Amazon moet in de toekomst een bepaald bedrag gaan betalen aan Google willen ze de store in de google store. Of met een transactie wat via de store van Amazon in google omgeving is gemaakt dat er een deel naar Google gaat.

Dit soort praktijken zie je al meer gebeuren, en komen er steeds meer.
Google wil inderdaad dat ze het via de play store verkopen zodat ze zelf een deel van de winst kunnen opstrijken. Eigenlijk zou dit vergelijkbaar zijn met als Microsoft in IE alle downloads van alternatieve browsers zou blokkeren.
Gewoon als losse APK installeren. Plex ook gratis op die manier gekregen. Blij mee!
Het was ook al enorm frappant dat voor een Amazon App zoals de QR lezer (nodig voor hun 2 factor authenticatie) je de Amazon App Store in moest en dan een aparte APK file moest downloaden om dat dan te installeren om zo die app te kunnen krijgen.

Ik vind dit best een goede zet, maar Google mag dan ook flexibel genoeg zijn om Amazon apps niet te veel weerstand te geven.
Het was ook al enorm frappant dat voor een Amazon App zoals de QR lezer (nodig voor hun 2 factor authenticatie) je de Amazon App Store in moest en dan een aparte APK file moest downloaden om dat dan te installeren om zo die app te kunnen krijgen.

Ik vind dit best een goede zet, maar Google mag dan ook flexibel genoeg zijn om Amazon apps niet te veel weerstand te geven.
Dat ligt aan de authorisation manier, de betaalde apps hebben net zoals uit de play store een "phone home" om de licentie te controleren.
Ik heb een aantal apps via Amazon, en die werken niet als je de store niet geactiveerd hebt op de telefoon.

Play store heeft dat verwerkt in de "play store services" die al standaard op de gemiddelde android staat, het framework van amazon zit daat ( natuurlijk) niet tussen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.