Amazon Studios werkt aan een liveactiontelevisieserie van God of War

Amazon Studios werkt aan een liveactiontelevisieserie van God of War. De film- en seriedivisie van Amazon werkt daarvoor samen met Sony Pictures Television en PlayStation Productions. Wanneer de serie zal verschijnen en welke acteurs tot de cast behoren, is nog niet duidelijk.

Volgens het Amerikaanse filmblad Variety zullen televisieschrijvers Mark Fergus en Hawk Ostby als scenaristen meewerken aan het project. Fergus en Ostby hebben eerder al meegewerkt aan films zoals Children of Men, Iron Man en Cowboys & Aliens waarvoor ze de scenario’s hebben geschreven. Schrijver en producer Rafe Judkins zou de showrunner en een van de executive producers van de serie worden. Judkins werkte eerder als scenarist mee aan de Uncharted-film uit 2022 en was ook scenarist en executive producer van The Wheel of Time-serie.

In de aankomende televisieserie volgen we het leven van Kratos, de God van de Oorlog die in ballingschap leeft in het Noorse Midgaard. Op een dag komt zijn vrouw te overlijden en trekt Kratos erop uit om haar assen uit te strooien over de hoogste bergtoppen. Hij neemt daarvoor zijn zoon Atreus mee en tijdens deze tocht moeten de twee heel wat hindernissen zien te overwinnen.

God of War Ragnarok
God of War Ragnarok

Door Jay Stout

Redacteur

15-12-2022 • 09:35

61

Reacties (58)

58
57
30
2
0
24
Wijzig sortering
Ik hou mn hart vast. Na het debacle van rings of power, halo, resident evil etc heb ik weinig vertrouwen in de streamingdiensten om er meer dan een simpele cashgrab van te maken. Waarbij ‘The Message’ belangrijker is dan iets van de lore vertellen.
Nou ik verwacht er helemaal niks van, je zou ook verwachten dat de slechte reviews en kijkcijfers van de series verandering teweeg zou brengen, maar niets is minder waar. Een cashgrab wil ik geen van de genoemde series noemen, want het was voor alle die je noemt een grote flop.

Blijkbaar is het in deze tijd moeilijk om goede producenten en schrijvers te vinden die het bronmateriaal belangrijke vinden dan hun eigen waanideeën en het verhaal en de problematiek altijd op de huidige echte wereld betrekken.
Wat ik zelf niet begrijp is dat deze streamingdiensten allerlei marketings trucjes uithalen om abonnees te trekken en te behouden, maar dat er voor het maken van films en vooral series is het blijkbaar te ingewikkeld om erachter te komen waarom de fans het zo nu geweldig vinden. Het lijkt wel of de schrijvers en producenten expres de tegenovergestelde richting op gaan.

Film en series van games is lastig en ingewikkeld, omdat er al veel beeldmateriaal is. Dit is veel sprekender dan bijv. een boek wat nog veel aan de verbeelding overlaat, ook al wordt er veel beschreven. Er is blijkbaar gebrek aan goede schrijvers die zelf nog wat kunnen of willen verzinnen, studio’s en streamingdiensten willen ze min mogelijk risico en maximale winst. Maar dit gaat ze ook met een God of War serie niet lukken, omdat het mainstream moet zijn. Geen wonder dat ze niet voor de oudere games kiezen want die zijn nog geweldadiger.
Helemaal mee eens. Vaak hebben die schrijvers nog een leven vol privileges gehad ook en dan gaan zij even schrijven over problematiek.

Dat RoP geen financieel succes is is omdat ze schandalig overbetaald hebben voor de IP. En dan niet eens de rechten voor the silmarillion. Dan wil je een verhaal over de second age schrijven? Dat geeft al aan dan de executives en schrijvers geen hol om de lore gaven. Ik hoor ook iedereen zeggen ‘ja die serie is 1 miljard per seizoen.’ Ja de rechten koste ze al circa 500mil.
Dan krijgen we nog een paar SJW als show runners en het recept is compleet. Maar als ik dit probeer te vertellen ben ik gewoon een masochist. Want ja Guyladrial is de beste character ever.

Waarschijnlijk zullen ze bij GoW wel hetzelfde doen. Ik wacht de reviews wel af. Mn prime abbo zijn ze inmiddels ook wel kwijt.
Ik denk wel dat dit iets anders gaat, deze serie word geschreven in combinatie met de game studio. Die zullen dus wel een beetje drukken en trekken tot het bij hun visie past.

De andere genoemde series zijn niet met de source creators gemaakt of omdat ze dood zijn of omdat ja idk?? Ik denk wel dat het een verschil zal maken.
Heb je de Uncharted film gezien? Daardoor heb ik hier dus totaal geen vertrouwen in.
Voor zover ik begreep heeft naughty dog niet daadwerkelijk samengewerkt. Sony heeft het wel uitgegeven maar dat zegt niet veel. Ik kan dit verkeerd hebben natuurlijk!
Alsof we dat nog nooit eerder hebben gehoord, de samenwerking en hoe deze er exact uitziet kent niemand. Maar er zijn genoeg voorbeelden waarbij er een samenwerking is tussen de film producent en schrijver/ontwikkelaar, die uiteindelijk niets veranderd aan de kwaliteit.

Wat mij betreft kun je The Witcher ook in het rijtje zetten, daar heeft men gewoon de lead actor (Henry Cavil) weg gejaagd door veel te ver af te wijken van het bronmateriaal. Terwijl Henry zichzelf heeft aangeboden voor de rol, omdat hij zelf een enorme fan is.
Netflix had het verhaal beter aan Henry kunnen overlaten, dan die incompetente schrijvers en de showrunner. Ze hebben al dat geweldige bronmateriaal en als je ziet op wat voor manier men het gebruikt dan snap ik erg goed dat Henry opgestapt is.
Halo vond ik anders best aardig.


Rings of power is gewoon triest en het niet waard om te kijken, heel slap uitgewerkt met compleet eigen interpretaties,

Resident Evil is bijna misdadig te noemen. Dat moeten ze direct een andere naam geven en alle verwijzingen in de film opnieuw in laten spreken met iets anders.
Het tweede seizoen van Halo ga ik wel kijken. Hopelijk doen ze iets met kritiek die gegeven is. Halo valt zeker nog te redden. Zeker nu ze naar the ring gaan en als ze de goede momenten uit de serie weten door te pakken.
Rings of power is gewoon triest en het niet waard om te kijken, heel slap uitgewerkt met compleet eigen interpretaties,
Eigen interpretaties interesseert mij vrij weinig. Ik vond het in het begin wennen, maar na elke aflevering kwam ik er meer in en vond ik het steeds beter worden. Zo'n project is sowieso al gedoemd te mislukken door al die lotr fanboys die het daarmee gaan vergelijken en er eigenlijk geen eerlijk oordeel over vellen. Dus ik kan het altijd alleen maar waarderen als ze zoiets aan gaan. Als ik dan zie dat de serie alsnog een 7.0 scoort op imdb met 300.000 stemmen en je weet dat veel mensen het gaan vergelijken met 1 van de beste films aller tijden dan denk ik dat veel mensen het met plezier hebben gekeken. Keek gewoon lekker weg als een serie op zichzelf en ik verheug me op seizoen 2.

[Reactie gewijzigd door Kvibe op 22 juli 2024 16:26]

Het is ook gewoon erg slecht geschreven en uitgevoerd hoor. Het is slecht want fans zeggen boe vind ik helemaal niet fair eigenlijk.
Wheel of Time is ook echt slecht. Veel goedkope CGI, niet goed geschreven, niet goed geacteerd.
Ik heb er niet zo'n problemen mee. Misschien komt het omdat ik me nooit aan de boeken gewaagd heb, maar ik vind het allemaal wel meevallen.
Vergeet The wheel of time niet 😑
Ik snap persoonlijk die haat op Rings of Power niet zo...
Ik heb gewoon genoten van deze serie.
het is zeker geen pareltje, en zoals LOTR die ik vrijwel elk jaar opnieuw kijk gaat het niet worden.
Maar is het nou echt zo slecht?

Het is inderdaad niet kloppend met de boeken, maar dit was ook gemeld en volgens verwachting.
Mijn hoop was om gewoon meer te zien van deze wereld, en dat is wat mij betreft prima gelukt.

In algemene zin ben ik het met je eens:
De gemiddelde serie die wordt gemaakt van een game is gemiddeld gezien niet best. Maar niet alles is rampzalig.

Persoonlijk heb ik wel genoten van:
Rings of Power
World of Warcraft Film
Arcane (league of legends serie)
Mortal Kombat
Hitman
Dat kan interessant worden... laten ze dan wel deze man even snel acteerlessen laten volgen:

https://www.youtube.com/watch?v=oMXX1ExXngY

Nog een Nederlander ook!
Probleem is. Kratos is niet de grootste. Andere goden zijn vaak veel groter dan hijzelf. Ik denk dat het lastig is om iemand te vinden die nog groter is dan Olivier Richters.
Truuk: zorg ervoor dat de andere acteurs kleiner zijn, ;).

Daarnaast kom je met 'forced perspective' een heel eind, zie bijv. de behind-the-scenes van Lord of the Rings.

[Reactie gewijzigd door YopY op 22 juli 2024 16:26]

John Coffey, The Green Mile (1999). Michael Clarke Duncan was een respectabele 196 cm, en in de film doen ze wat trucs om hem groter te presenteren.
Maar dan kan je toch beter een acteur pakken die kan acteren. Als je zijn fysiek niet gaat gebruiken.
Dat accent klinkt natuurlijk ook nergens naar. Ziet er wel cool uit!
Met genoeg coaching kan hij een beter / passend accent krijgen, maar hij zal waarschijnlijk nooit als de Amerikaanse stemacteurs klinken.
Als je een beetje beter je best had gedaan, dan had je dit gevonden: https://www.imdb.com/name/nm3689528/
Omdat de beste man in IMDB te vinden is voor een paar (bij)rolletjes in films maakt hem direct geschikt om een leidende rol te krijgen? Zoals ik al zei, de beste man moet even wat acteerlessen gaan volgen ;)

Het is een leuke bio op IMDB die zijn ego vast zal strelen, maar de beste man wordt uiteraard vanwege zijn kolossale postuur gebruikt, niet voor zijn acteertalent.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 22 juli 2024 16:26]

As an actor, Olivier's onscreen presence is undeniable. His resume includes feature length roles, commercials, short films, soap operas, and music videos. He has additional experience in combat sports (kickboxing) and fitness choreography. His capabilities are versatile, and his willingness to embrace challenges makes him a desirable commodity. With his sights set on Hollywood, Olivier continues to capture the attention of industry pros and public alike.

Klinkt op zich wel goed, totdat je daaronder het volgende leest: "IMDb Mini Biography By: Olivier Richters" Een gevalletje van "wij van wc-eend adviseren wc-eend" :X
Hij is in ieder geval ambitieus!
Wat heeft dat nou met afgunst te maken? Nergens voor nodig om het zo in te steken...

Waar heeft hij de 'lead' in gekregen dan? Zijn credentials op IMDB benoemen alleen maar kleine bijrolletjes met namen als 'Warehouse Guy' en 'Huge Machine Shack Guard'... allemaal rollen die hij heeft gekregen puur om zijn formaat, niet vanwege zijn acteerprestaties. Hij heeft echt nog geen werk gedaan waarmee hij heeft kunnen aantonen dat hij geschikt is voor een dergelijke rol... en zoals ik in mijn eerste post al heb aangeven, zou ik hem dat heel graag zien doen... dat is positief, niet negatief... geen afgunst maar gunst.
Tja, eerst zien, dan geloven. Wheel of Time hebben ze ook creatief om zeep geholpen.
Sony Playstation zit er ook nog bij voor de kwaliteitscontrole. Die keuren slap aftreksel van hun paradepaardje echt niet goed.
Uncharted is ook goed gekeurd en dat was me een drama.
Rings of Power was ook niet best….
Net zoals met elke verfilming is het een kwestie van hoe je er in staat. Ik heb de boeken nooit gelezen dus vond Wheel of Time helemaal prima. Ik heb The Witcher nog niet gespeeld, dus het kan mij weinig schelen of de karakters goed kloppen.
God of War ken ik dan wel, maar of dat nou wel of niet met de game overeenkomt lijkt me echt totaal niet belangrijk. Als een serie een eigen draai aan een verhaal geeft is dat toch juist goed? Anders is het gewoon hetzelfde.
Hier heb ik een behoorlijk hard hoofd in. Wie moet er in godsnaam Kratos spelen? Waarom beginnen ze gelijk met de Noorse saga en niet bij de roots? Waarom stellen ze de showrunner aan die the Wheel of Time verkloot heeft?

Enige positieve is dat schrijvers van the Expanse meewerken, absoluut èèn van m'n meest dierbare shows. Cory Barlog* (regisseur van het gros van de GoW games) en Playstation Productions die een vinger in de pap hebben is dan ook wel een meevaller. Hopelijk zitten die er strak op, gezien hoe belangrijk de franchise voor ze is.

Als je kijkt naar wat de games zo goed maakt dan heb je het over het boeiende personages en dialogen, snoeihard geweld en een ongekende audiovisuele presentatie (zowel qua regie als design). Het enige waar ik ze mee vertrouw is de CGI... maar daar red je het bij lange na niet mee.

*Bron: https://twitter.com/coryb...NlV06uyaNp84jv7uqtMA&s=19

[Reactie gewijzigd door yinx84 op 22 juli 2024 16:26]

We verven gewoon Teal'c Christopher Judge wit, makkelijk zat :+
Je zit natuurlijk (voornamelijk van uit het gamer perspectief)) met het "Kratos ziet er zo uit in de game" eh ding. (andersom zou je het ook denken, disclaimer en zo tegenwoordig nodig...)

Maar Christopher Judge als (zwarte) Kratos? Zou het niet verkeerd vinden. Je hebt uiteraard DE stem, hij is al een goede acteur, zijn fysiek lijkt me ook niet slecht.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 22 juli 2024 16:26]

Maar Christopher Judge als (zwarte) Kratos? Zou het niet verkeerd vinden.
En hem blanke verf geven? Is dat niet zo racistisch?
(Ja een verwijzing naar zwarte piet, maar deze keer blanke piet) Dat vind ik zo echt racistisch :')
Kratos is niet (meer) blank. Kratos is wit van de as van zijn overleden vrouw en dochter. Zou dus in principe prima kunnen met een donkere acteur.

[Reactie gewijzigd door Raem op 22 juli 2024 16:26]

Gezien op zijn uiterlijk denk ik helemaal niet dat hij een zwarte man zou zijn.
Ik wist wel dat hij poeder op zijn lichaam heeft gebruikt, dat kon ik goed op zijn huid zien. Vaak maak ik in nieuwe God of War serie grapjes dat de makers hem zo echt waterproof hebben gemaakt :') omdat poeder niet nat werd en of eraf viel.
Daarbij heeft hij zelf ook alle motion capture gedaan. Dus alle subtiele trekjes heb je gelijk ook te pakken. Ik zou het idee bij voorbaat ook niet gelijk willen afschieten.
Zelfs Christopher Judge moeten we dan NathaliePortmannen, man is niet meer zo jong meer, en ook niet zo groot als in zijn stargate jaren.
Als Kratos denk ik nu eigenlijk aan Frank Grillo. Als die zijn hoofd kaalscheert en eventueel een baard laat staan heeft hij volgens mij best een goede fysiek en stem er voor. Kijk maar eens naar de film Boss Level. Grillo is (of kan zijn) echt heel erg ripped, maar dan meer atletischer dan bijvoorbeeld The Rock. Hij is al in de vijftig, maar heeft een prima bouw als God of War.

Of Joey Manganiello, die past qua bouw en stem ook wel als Kratos. En is ook nog eens best lang.

Verder heb ik geen flauw idee. Wheel of Time vond ik niks en Rings of Power ook niet. Maar met The Terminal List en Reacher heeft Amazon ook wel laten zien dat ze wat hardere settings ook wel aandurven.

[Reactie gewijzigd door Vrijdag op 22 juli 2024 16:26]

Ja jammer dat die series, in mijn omgeving, totaal niet worden gekeken. Maar iedereen heeft wel Ring of power gekeken en wheels of time. Sommige zelfs een prime abbo voor genomen. Dus in amazon’s ogen is het dus meer waard om dat soort crap uit te pushen dan de door jouw genoemde series. Helaas ik genoot bijv ook erg van de expanse en de overname van amazon zorgde alleen maar voor meer kwaliteit mbt cgi en set pieces.
Ondanks dat ik alle God of War spellen gespeeld heb en echt een enorm fan ben sta ik hier nog niet echt om te springen. Veel van de wapenfeiten van de betrokken wordt ik niet echt warm of koud van.
Sony zit met haar IP in een identiteitscrisis, hun games zijn veelal mooie plaatjes waar het inhoudelijk qua gameplay toch te kort schiet voor mij persoonlijk. Met de nadruk meer op cinematics en story te leggen vindt ik dit zelf dan ook niet waar games om zouden moeten draaien.

Maar om nu te zeggen dat hun franchises allemaal over kwaliteiten beschikken voor het witte doek zou ik ook weer niet willen zeggen. Daar vind ik de verhalen welke verteld worden toch vaak te cliché voor.

Voor mij persoonlijk een gevalletje te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken.
Frappant, ik denk dat je in de minderheid bent. De game wordt alom geprezen voor de gameplay. Zeker met de Leviathan Axe mechanics, verschillende shields en de synergie tussen de beschikbare wapens.
Dat klopt ook, mijn mening sluit zeker niet aan op de algemene consensus. Ik vond GoW 2018 ronduit saai t.o.v. voorgaande delen en de gameplay ansich vrij repetitive. Daarnaast vond ik de game ook te veel padding bevatten waardoor ik tegen het einde aan de omgevingen spuugzat was.

Het was voor mij gewoon niet echt een GoW game zoals ik dat graag had willen zien en bevatte te veel Sony's first party mal. welke ze tegenwoordig op al hun games los lijken te laten. Ze hadden wat mij betreft de DMC5 route mogen gaan en double downen op wat de eerdere delen nou zo tof maakte in plaats van de trend van het moment achter na lopen. Sony scoort goed met haar one and done third person feels generators maar ze zijn mij vaak een tikkeltje te cliché en te veel nadruk op style en production values en te weinig op gameplay en replayability.

Maar goed mooi dat een hoop mensen er van genieten, ik ben er niet één van.
Fair enough :)

Beetje off-topic, maar heb je Returnal geprobeerd? Dat is Playstation Studios titel waar de nadruk op replayability ligt. Aanrader!
Ja heb ik al even bij een vriend kunnen testen, zag er uit als een echte game-game inderdaad.
Wellicht als er een tweede editie van de PS5 komt welke niet zo lelijk is dat ik hem speel en anders wellicht volgend jaar als ik een nieuwe desktop heb gebouwd met 32Gb RAM haha.
En dan met Dwayne the rock Johnson als Kratos of wat? 8)7
Nee Christopher Judge natuurlijk 😅
Jammer dat ze het verhaal uit de 2018 game gaan verfilmen. Geweldige game hoor, maar had gehoopt dat ze die van de eerste trilogie zouden oppakken. Daarin vond ik het verhaal van Kratos vele malen interessanter. Ook niet heel veel vertrouwen in Amazon eerlijk gezegd.
Het verhaal van de 2018 is een stuk recenter en nog toegankelijker te gaan spelen. Daarnaast is er natuurlijk altijd een spin-off serie mogelijk met het oudere verhaal. Dit staat waarschijnlijk al op de lijst met mogelijkheden mocht de eerste serie goed ontvangen worden.
Laat ze dan gewoon aan het begin beginnen. Prequeles kijk ik nooit, omdat ik het vervelend vind dat je eigenlijk al de uitkomst weet. Bijvoorbeeld leven en dood senarios van verschillende karakters zijn niet meer spannend, omdat je al weet hoe en wat.

Maar ik ben nu de laatste God of war aan het spelen en ben benieuwd wat ze van deze serie gaan maken.
Tja, ik denk dat gamers uiteindelijk maar een klein clubje zijn van de mensen die ze met zo'n serie willen aanspreken.
Gelukkig blijven ze van het orgineel af.
Ook ik heb geen vertrouwen in Amazon producties. ;)
liveactiontelevisieserie

Ik weet niet of dit taalkundig wel klopt, het ziet er heel raar uit en zo leest het ook.

Live action tv zou dan beter zijn iplv Engels en NL aan elkaar te schrijven.

[Reactie gewijzigd door vinkjb op 22 juli 2024 16:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.