Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ontwikkelaar past html5-engine PuzzleScript aan voor dungeon crawlers

Door , 14 reacties

Een ontwikkelaar heeft de html5-engine PuzzleScript aangepast voor firstpersonperspectief en 3d-rendering. DungeonScript moet het makkelijk maken Dungeon Master-achtige games te ontwikkelen en te draaien in de browser.

Ontwikkelaar Jarred 'Farbs' Woods kwam naar eigen zeggen op het idee voor DungeonScript toen een vriend van hem aangaf niet te weten hoe hij moest beginnen bij het ontwikkelen van een dungeon crawler. Farbs bedacht dat PuzzleScript, maar dan vanuit eerstepersoonsperspectief, hier voor geschikt zou zijn. PuzzleScript is een html5-engine waarmee leken eenvoudige puzzelgames voor in de browser kunnen maken. De code om een speler een kist te laten duwen als deze er tegenaan loopt is bijvoorbeeld

[ > Player | Crate ] -> [ > Player | > Crate ]

"Het mooiste van PuzzleScript, en daarmee van DungeonScript, is dat je een volledige game met alleen het bewerkingsvenster in een browser kunt maken en delen. Alles, van het grafische werken tot de audio en de gamelogic bevindt zich in een eenvoudig tekstbestand en er is een deelknop direct in het scherm", aldus Farbs.

Olaf van Miltenburg

Nieuwsco÷rdinator

Reacties (14)

Wijzig sortering
Gaaf gemaakt! Leuk voor kinderen of mensen die willen beginnen met programeren.

Doet me beetje denken aan Scratch maar dan zonder de drag and drop
Ik heb eerder het idee dat de syntax een stuk slechter is dan een syntax als JavaScript voor een instructie.
Met een goede API lijkt me het in JavaScript een stuk beter.

Maarja ik ben dan ook programmeur van beroep.
Zoiets had ik al geraden, met je Visual Studio logo ;)

Ik moet wel zeggen dat eenvoudigere taal en symbolen voor niet-programmeurs een stuk beter te begrijpen zijn. Alle syntax is nogal eens een oerwoud en zeker JavaScript met z'n rare mogelijkheden zou ik daarvoor niet aanraden.

Zie bijv. ook talen als COBOL, SQL, enz die zijn geschreven met niet-programmeurs in het achterhoofd, en die in dat doel slaagden.

Ik werk zelf samen met veel mensen die ik niet direct programmeurs zou noemen (eerder data-analisten) maar die wel hele dagen SQL schrijven.
Dag collega!

Voor syntax leren is het misschien niet ideaal nee, maar de manier van denken word hier wel mee aangeleerd denk ik persoonlijk.
Ik begin dit nieuwe schooljaar aan de opleiding(applicatieontwikkeling), wat gaaf om dat hier ff voorbij te zien komen.
Er zijn genoeg programmeurs te vinden op tweakers, mocht je vragen hebben.. en stackoverflow is een goede site om je vragen te posten en te leren van andere.
Misschien is https://screeps.com/ iets voor je.
Leuk spel voor programmeurs, spelen doe je door javascript te schrijven.

Ik speel het zelf, kost alleen wel geld als je op de live server wilt spelen, of je koopt het via steam, dan eenmalig een bedrag.

Helaas is het geen C#, maar JS is goed genoeg.
Zou je dit dan ook met typescript kunnen schrijven en dan laten compilen naar javascript? Ik heb er al meerdere keren naar gekeken, maar javascript is ook niet mijn meest favoriete taal.
Het volgende staat op de index pagina van https://screeps.com/
Scripting as Gameplay

Real programming, not just pseudocode. You can use libs from real projects.
Use JavaScript or any transpiled language (e.g. TypeScript).
Docs and game API of a full-fledged platform.
Dus als antwoord op je vraag: ja.
:D ik weet wat ik ga kopen :D
Ik heb het gespeeld, alleen kon het niet bijhouden wegens te weinig vrijetijd.
Als je het goed wilt doen, moet je er best heel wat energie in steken.
Ik had liever ook C# gezien.
als je ingame c# wilt programmeren dan kun je dat met space engineers doen (bron), ik vindt het altijd fascinerend wanneer een spel zoiets toevoegd krijgt.
Wat dachten we van flatland -rover (3dml)
Gewoon in notepad (w98 tijdperk) je levels opbouwen en meerdere verdiepingen
Je eigen plaatjes , bloksets, audio en zelfs video kon toen gewoon al :)
Het bedrijf zelf doet er niets meer mee, maar op facebook is een community hem nu aan het poorten naar w10

[Reactie gewijzigd door S-Cript op 19 juli 2017 23:12]

Wie poort Eye of the Beholder 1 t/m 3 ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*